Ja, oud-politici (heb het overigens maar bij vlagen gevolgd)quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:32 schreef Disana het volgende:
Zitten ze nou bij P&W ook al door elkaar te schreeuwen.
Thirst?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
De medaille voor Buma.
Ik schakel net in. In het debat werd er ook al zo geschreeuwd.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, oud-politici (heb het overigens maar bij vlagen gevolgd)
Niet gekekenquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik schakel net in. In het debat werd er ook al zo geschreeuwd.
The Economist van twee weken geleden had wel een aardige special over democratie.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:42 schreef Boze_Appel het volgende:
Boehoe, plekken op de wereld waar je niet mag stemmen.
Weer terug! De man wint dus...quote:
De strekking was?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:43 schreef Monolith het volgende:
[..]
The Economist van twee weken geleden had wel een aardige special over democratie.
Kreeg die stream wel een halve minuut aan de praat en zag hem aan tafel zittenquote:
Knap, ik zag het niet aankomen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kreeg die stream wel een halve minuut aan de praat en zag hem aan tafel zitten
Nee, ik zag dat hij gewonnen hadquote:
Dan loopt jouw stream voor op de tv.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, ik zag dat hij gewonnen had
De Vara?quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:45 schreef Boze_Appel het volgende:
De Vara stemt voor een ultra-links politicus. Het is een complot!
Geen idee, meestal is die vertraagd iddquote:
Er zaten meerdere aspecten in. Van het idee dat de hedendaagse politieke democratische processen met eens in de vier jaar stemmen enorm traag lopen en geen tred houden met de ontwikkelingen van de hedendaagse maatschappij tot aan het idee dat westerse democratieën gebaat zouden zijn bij zowel meer directe democratie als meer technocratie. Ook het feit dat democratieën altijd kwetsbaarder en zwakker lijken dan ze daadwerkelijk zijn.quote:
Ok, mijn interesse is gewekt. Zal hem eens opsnorren om te lezen tijdens het forenzen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zaten meerdere aspecten in. Van het idee dat de hedendaagse politieke democratische processen met eens in de vier jaar stemmen enorm traag lopen en geen tred houden met de ontwikkelingen van de hedendaagse maatschappij tot aan het idee dat westerse democratieën gebaat zouden zijn bij zowel meer directe democratie als meer technocratie. Ook het feit dat democratieën altijd kwetsbaarder en zwakker lijken dan ze daadwerkelijk zijn.
Meer directe democratie lijkt me niets, dan gaat de waan van de dag regeren en kan je de langere termijn wel helemaal vergeten.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Er zaten meerdere aspecten in. Van het idee dat de hedendaagse politieke democratische processen met eens in de vier jaar stemmen enorm traag lopen en geen tred houden met de ontwikkelingen van de hedendaagse maatschappij tot aan het idee dat westerse democratieën gebaat zouden zijn bij zowel meer directe democratie als meer technocratie. Ook het feit dat democratieën altijd kwetsbaarder en zwakker lijken dan ze daadwerkelijk zijn.
http://www.economist.com/(...)e-and-what-can-be-doquote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:50 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ok, mijn interesse is gewekt. Zal hem eens opsnorren om te lezen tijdens het forenzen.
De waan van de dag regeert idd al te veel inderdaad.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer directe democratie lijkt me niets, dan gaat de waan van de dag regeren en kan je de langere termijn wel helemaal vergeten.
Eén keer in de vier jaar stemmen lijkt me prima en is ook vast niet zomaar bepaald.
Het kan best een prima toevoeging zijn. Het kan ook doorslaan zoals in Californië, maar iets meer middelen zou m.i. absoluut geen kwaad kunnen.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Meer directe democratie lijkt me niets, dan gaat de waan van de dag regeren en kan je de langere termijn wel helemaal vergeten.
Eén keer in de vier jaar stemmen lijkt me prima en is ook vast niet zomaar bepaald.
Ik vind het vooral grappig dat Bos daar z'n ergernis over uitspreekt, als lid en voorstander van een partij die het meest dwarsligt over het grootkapitaal, en hij nota bene persoonlijk verantwoordelijk is voor de ongerepte redding ervan.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:58 schreef remlof het volgende:
Salonpopulisme. Ik moest meteen aan Voorschrift denken.
Mijns inziens doet het meer kwaad dat goed.quote:Op dinsdag 18 maart 2014 23:58 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het kan best een prima toevoeging zijn. Het kan ook doorslaan zoals in Californië, maar iets meer middelen zou m.i. absoluut geen kwaad kunnen.
Volgens mij is dat meer omdat je bang bent dat er ideeën uit voorkomen die jou niet aanstaan. Het getuigt ook van een zekere technocratische arrogantie om te denken dat de bevolking niet in staat is om een volwaardige mening te vormen en een onwetende kudde schapen is die gestuurd dient te worden door een groep wijzen.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:00 schreef remlof het volgende:
[..]
Mijns inziens doet het meer kwaad dat goed.
Levensstandaard is ook veel hoger op de Zuid-As, dus we moeten die jongen natuurlijk wel een evenredige koopkrachtstijging gunnen. Ergo meer loon voor Erik.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:02 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je harkt al meer bij elkaar dan iedereen hier.
Je weet toch wel dat remlof alleen voor democratie is als de uitkomst hem welgevallig is.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer omdat je bang bent dat er ideeën uit voorkomen die jou niet aanstaan. Het getuigt ook van een zekere technocratische arrogantie om te denken dat de bevolking niet in staat is om een volwaardige mening te vormen en een onwetende kudde schapen is die gestuurd dient te worden door een groep wijzen.
Is ook niet zo gek natuurlijk, als de EU werkelijk democratisch was dan was het allang opgeheven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat remlof alleen voor democratie is als de uitkomst hem welgevallig is.
Ik denk dat het desastreus is voor beleid op de lange termijn omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om alleen aan zichzelf te denken op de korte termijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Volgens mij is dat meer omdat je bang bent dat er ideeën uit voorkomen die jou niet aanstaan. Het getuigt ook van een zekere technocratische arrogantie om te denken dat de bevolking niet in staat is om een volwaardige mening te vormen en een onwetende kudde schapen is die gestuurd dient te worden door een groep wijzen.
Ik ben helemaal voor democratie, maar niet voor die van de waan van de dag.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:05 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je weet toch wel dat remlof alleen voor democratie is als de uitkomst hem welgevallig is.
Weet je hoe tegenstrijdig dit is wat je nu zegt?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik ben helemaal voor democratie, maar niet voor die van de waan van de dag.
Je hoeft bij met directe democratie niet direct de tweede kamer te vervangen door een poll op Twitter hoor. Referenda zijn bijvoorbeeld een middel waarbij de bevolking zich uit kan spreken over zaken zuiver dat dit direct betekent dat de beslissingen van links naar rechts schieten.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:06 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik denk dat het desastreus is voor beleid op de lange termijn omdat mensen nou eenmaal de neiging hebben om alleen aan zichzelf te denken op de korte termijn.
Niet echt, want democratie gaat ook om het garanderen van die democratie op de lange termijn.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Weet je hoe tegenstrijdig dit is wat je nu zegt?
Neem nog een biertje.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hoeft bij met directe democratie niet direct de tweede kamer te vervangen door een poll op Twitter hoor. Referenda zijn bijvoorbeeld een middel waarbij de bevolking zich uit kan spreken over zaken zuiver dat dit direct betekent dat de beslissingen van links naar rechts schieten.
Het is ronduit arrogant om te denken dat mensen niet kunnen (re-)ageren op problemen die a la minute spelen. Laat staan om te denken dat politici dat automatisch wel zouden kunnen, met immer de lange-termijn in gedachte.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:09 schreef remlof het volgende:
[..]
Niet echt, want democratie gaat ook om het garanderen van die democratie op de lange termijn.
Maar waarom zou je referenda houden als je al vertegenwoordigers kan kiezen die die beslissingen voor je maken?quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:08 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je hoeft bij met directe democratie niet direct de tweede kamer te vervangen door een poll op Twitter hoor. Referenda zijn bijvoorbeeld een middel waarbij de bevolking zich uit kan spreken over zaken zuiver dat dit direct betekent dat de beslissingen van links naar rechts schieten.
Politici denken in maximalen van 4 jaar, dan moeten ze weer herkozen worden en moeten ze weer bullshit beloven.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het is ronduit arrogant om te denken dat mensen niet kunnen (re-)ageren op problemen die a la minute spelen. Laat staan om te denken dat politici dat automatisch wel zouden kunnen, met immer de lange-termijn in gedachte.
Zelfs dat niet, ze veranderen hun mening elke keer dat het CPB weer met cijfers komt of wanneer het jaarlijks budget weer voor elkaar moet worden geklopt. Het enige wat ze op lange termijn beslissen zijn de onderzoeken met Job Cohen als commissievoorzitter die gegarandeerd 6 jaar duren.quote:Op woensdag 19 maart 2014 00:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Politici denken in maximalen van 4 jaar, dan moeten ze weer herkozen worden en moeten ze weer bullshit beloven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |