Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:12 |
Meest recente updates 16 maart 19:54 uur Captain piloot was sinds kort gescheiden van zijn familie (vrijwillig of onvrijwillig is niet bekend) en hij was zeer actief in een politieke partij. 16 maart 19:24 uur LONDEN - In het Verenigd Koninkrijk wordt onderzoek gedaan naar de betrokkenheid van Maleisische terroristen bij de verdwijning van de Boeing 777-200 van Malaysia Airlines. Dit schrijft de Sunday Telegraph. Een Al Qaida-informant, die verblijft in een Engelse gevangenis, heeft een Britse rechter onlangs gezegd dat er plan was om een vliegtuig over te nemen In Maleisië. Vier Maleisische terroristen zouden aan boord gaan van een verkeersvliegtuig met een bomschoen. De bom zou worden gebruikt om de cockpitdeur te forceren en de controle over het toestel over te nemen. De Al Qaida-informant zou de piloot zelfs hebben ontmoet in Afghanistan en de kaping zou als sinds lange tijd worden voorbereid. 16 maart 19:19 uur Griekse tanker is gaan kijken op de plek waar mogelijk koffers en meer dreven. De kapitein heeft niks gevonden helaas. En doooooor! 16 maart 18:48 uur Onderstaande niet bevestigd. Lijkt een hoax 16 maart 18 uur Koffers gevonden in zee' In de Straat van Malakka zijn zondag koffers en brokstukken gesignaleerd. Een Griekse olietanker is onderweg naar de locatie in de zeestraat waar de objecten zouden drijven. De koffers zijn mogelijk afkomstig van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines. Dat melden Griekse media. De bemanning van de tanker reageert volgens de berichten op een melding van een Indonesische bron. Het nieuws is nog niet bevestigd, maar op satellietbeelden van de locatie lijkt het erop dat er inderdaad iets in zee drijft. De beelden zijn gemaakt door een Amerikaans bedrijf dat meehelpt in de zoekocht naar de Boeing 777. De Straat van Malakka is een zeestraat tussen Sumatra en het schiereiland Malakka Het gebied zou overeen komen met de locatie waar de Maleisische luchtverkeersleiding voor het laatst contaft heeft gehad met de bemanning van vlucht AF 44. Situatie in het kort: Sinds zaterdagochtend 01:21 (GMT +8) is een Boeing 777-200ER van Malaysian Airlines vermist. De laatste waarneming via de transponder vond plaats om deze tijd midden boven de Golf van Thailand. De vlucht opgestegen vanaf Kuala Lumpur met bestemming Peking (ETA 06:30), verdween van de radar 24 minuten nadat het ACARS-systeem was uitgeschakeld (01:07). Grondradar heeft het vliegtuig om 02:40 waargenomen in de Straat van Malakka ten noordwesten van het Maleise schiereiland. Vermoed wordt dat de bemanning en/of kapers onder de passagiers het vliegtuig doelmatig van de communicatie afgesloten. Het vliegtuig is mogelijk op satellietbeelden gespot in een halve cirkel ten noorden en zuiden van KL; boven Centraal-Azië dan wel zo'n 1500 km ten westen van Australië. Het is niet duidelijk of op dit moment, vermoedelijk 7 uur na vertrek nog in de lucht was of op land is geregistreerd. Het onderzoek spitst zich sinds zaterdag 15 maart toe op de piloten en passagiers aan boord, met als doel de afgelegde route nader te bepalen en de motieven te achterhalen. De Maleisische regering wordt door verschillende landen bekritiseerd om hun lakse, tegenstrijdige en onduidelijke berichtgeving en acties. Persconferentie Avherald: • 25 landen zijn betrokken bij de zoekactie, (voorheen waren dit er 14) • Er wordt in de territories van 11 landen gezocht. • Het vliegtuig had de geplande hoeveelheid kerosine aan boord. Er was niets extra's getankt. • Focus is nu op crew en passagiers. • De flight simulators van beide piloten zijn thuis uit elkaar gehaald en op een andere (investigation) plaats weer in elkaar gezet en worden momenteel onderzocht. • Er is geen contact gezocht door eventuele verdachten, geen losgeld of andere zaken ge-eist. • Er was géén uitzonderlijk belangrijke cargo on board. • Het door satellieten ontvangen signaal kan verstuurd zijn terwijl het vliegtuig aan de grond stond. • Piloten hebben niet verzocht samen te vliegen. Kans dat ze beiden in het complot zitten lijkt dus uitgesloten. • Maleisische politie doet huiszoeking bij piloot vermist vliegtuig - NRC • Zoekgebied uitgebreid naar India, piloten verdacht - CNN • In a new twist, it emerged that the pilot's wife and three children moved out of the family's home the day before the plane's disappearance - The Mirror • Vliegbewegingen bijna onmogelijk uit te voeren - 1 kaper/piloot is voldoende - passagiers zouden gedood kunnen zijn door middel van decompressie • 28 vragen en antwoorden - wat is hier aan de hand? - CNN • Piloten kunnen handmatig Cockpit Voice Recorder - CVR uitzetten - blackbox ook? Mee helpen zoeken: http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014 Overzicht kaart: http://i228.photobucket.c(...)mage_zpsfbbec70b.jpg https://pbs.twimg.com/media/BizK1IAIMAAO5pg.jpg Uitgebreide achtergrondinformatie verdwijning MH370: Nieuwsbronnen: • Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html • nu.nl - http://www.nu.nl/ramp-malaysia-airlines/ • Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370 • The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates • Aviation Herald - http://avherald.com/h?article=4710c69b&opt=0 • NRC - http://zoeken.nrc.nl/?q=Malaysia+Airlines&sort=date Eerder verdwenen of vreemd gecrashte vliegtuigen: • Overzicht van zelfmoordvluchten - NOS • Meer verdwenen vliegtuigen op Quest.nl YouTube-filmpjes vergelijkbare vliegtuigongelukken: Eerdere kapingen: Mogelijke motieven/scenario's: Woord van dank Dankjewel iedereen voor zijn of haar bijdrage aan deze OP en/of topic. Hoe groot of klein ook, jou inbreng wordt gewaardeerd. [ Bericht 1% gewijzigd door Draailamp op 16-03-2014 22:34:19 ] | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 20:13 |
Over het uitschakelen van de communicatie apparatuur. | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:13 |
dit ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:15 |
Dat kan nog, hij wacht tot volgende week denk ik. | |
opgebaarde | zondag 16 maart 2014 @ 20:16 |
![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:16 |
Zeg mensen, ik heb nu het zoveelste reeks geopend. Er is niks bekend. We blijven speculeren. Gaan we door tot reeks 100 of kappen we er mee tot nieuw nieuws? | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 20:17 |
Het gaat vanzelf door natuurlijk. Als er echt niets meer gebeurt dan stopt de reeks vanzelf. Stil staat de kwestie nog niet bepaald. | |
Waterdrinker | zondag 16 maart 2014 @ 20:17 |
Door! ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 20:18 |
Speculeren is juist leuk in afwachting van nieuws. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:18 |
Feedback gevraagd. Wat vinden jullie van de OP nu? Laatste updates, dus op die manier? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:19 |
Door!!! | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:20 |
door natuurlijk! | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:20 |
Oké, dan is Draailamp deze vlucht u captain | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 20:20 |
Heeft iedereen al zijn route gepost zoals in deel 21 gevraagd is? | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 20:20 |
Gewoon doorgaan, al heb ik niks nieuws meer te melden.. uit verveling kan ik natuurlijk in navolging van anderen mijn fantasie de vrije loop laten en een filmscript gaan schrijven | |
milpek | zondag 16 maart 2014 @ 20:21 |
Ik vind het een enorme verbetering, alleen die 'grappige' plaatjes onderaan zijn nu wel leuk geweest. | |
Waterdrinker | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
| |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
Vind ik ook ja, beter zet je die header er in die gisteren iemand gemaakt had met FOK! NWS | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
Het A-Team had dit mysterie allang opgelost mbv een grasmaaier en wat pingpongballen, alleen zou Mr T weer wat moeilijk doen aangezien ie vliegangst heeft ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
Milpek en Waterdrinker, jullie bedoelen dus de manier van update? Wat vinden jullie er beter aan? En welke plaatjes mogen weg? | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
Die foto is dus een hoax ![]() Dat gaan we natuurlijk de komende tijd nog heel veel krijgen ![]() Kneusjes die grappig denken te zijn of aandacht zoeken ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
Zit op een tablet, dus nog niet ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:22 |
Hij zou iig z'n gelijk halen wat betreft vliegen ![]() | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 20:23 |
Gewoon BA wat melk geven ![]() | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:24 |
In theorie zouden ze ook door een gate kunnen gaan![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:24 |
Wat vind jij precies beter? Ik ben even aan het inventariseren | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:25 |
Stargate SG-1 ![]() ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 20:25 |
The thought has crossed my mind... | |
-_Guitarist_- | zondag 16 maart 2014 @ 20:25 |
Bijzonder vreemde situatie natuurlijk, even volgen ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:25 |
| |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:26 |
In dit stadium is korter beter, want de meeste mensen weten ondertussen wel hoe het zit. Verder maakt het me niet zoveel uit om eerlijk te zijn, de OP is belangrijker voor 'nieuwe' mensen. | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 20:26 |
Het barst van de Air Crash Investigation uitzendingen trouwens momenteel. Morgen ook weer een hele zwik. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 20:26 |
| |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 20:27 |
Ik gok, lekker saai, hier op: ![]() | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 20:27 |
https://play.google.com/s(...)iary.android.feather ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:28 |
Nee zoeentje uit de fruitschaal ![]() | |
TLC | zondag 16 maart 2014 @ 20:28 |
Ik denk dat ze in Hollywood al -tig scriptwriters klaar hebben zitten om hier een film over te maken | |
milpek | zondag 16 maart 2014 @ 20:28 |
Ik vind de laatste update bovenaan erg prettig, de rest is al oud nieuws, maar misschien interessant voor nieuwe volgers. | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 20:28 |
Die staan ook allemaal op YouTube | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:29 |
http://nl.wikipedia.org/wiki/Philadelphia-experiment Tijdens een proef op 22 juli 1943 zou de Eldridge bijna volledig onzichtbaar geworden zijn. Enkele getuigen meldden een "groene mist" op de plaats waar het schip lag. Bemanningsleden begonnen echter nadien te klagen over ernstige misselijkheid. Ook werd gezegd dat, toen het schip weer zichtbaar werd, er verschillende bemanningsleden vastzaten in het metaal van het schip. Onder hen was een matroos die een dek lager tevoorschijn kwam dan het dek waar hij had gestaan. Zijn hand zat vast in de stalen romp van het schip.[2] Op dat ogenblik, zo wordt in de rapporten gezegd, zou op bevel van de zeemacht het experiment gewijzigd zijn. Het nieuwe doel was nu: de Eldridge onzichtbaar maken voor radar. toch nog gelukt? KIJKTIP! | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:29 |
Ik krijg veel van die berichten, dus vermoedelijk is het zo gewenst. Er is een probleem: Ga ik de OP flink op de schop nemen dan is het bij een volgende reeks weg. De oude OP is nl gekopieerd door luchtvaartfreaks en die willen dit graag behouden | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:30 |
Zijn de aliens al gesignaleerd, of word ik nu naar TRU getrapt ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:31 |
Dit topic zal binnenkort wel uit nieuws verdwijnen iig | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:32 |
De Syrië-reeks loopt ook nog, en daar is ook niet heel veel nieuws. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 20:32 |
Is al bekend wat er in het vrachtruim ligt???? | |
milpek | zondag 16 maart 2014 @ 20:32 |
Je kunt het toch gewoon opslaan in een textbestandje of zelfs als code in een spoiler? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:32 |
In elk geval geen cargo. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 20:33 |
Nou... | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:33 |
Palletjes condooms van durex, vlooienbanden voor katten en shampoo van Andrelon. Niks van waarde maw | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:34 |
Gekaapt door het Vaticaan, duidelijk dus. | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 20:35 |
https://twitter.com/Crypt(...)559862067200/photo/1 | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 20:35 |
Waren er ook twee grote zwarte negers aan boord? | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:36 |
Ik dacht het wel | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 20:37 |
Even over de op: Staat een heel informatief plaatje in met die 2 bogen, van waar het toestel het laatste satellietsignaal verzond. Gebiedje er omheen met mogelijke range. Prima. Maar daarna komt een plaatje met 634 landingsbanen waar dat ding mogelijk zou zijn geland. Dat strookt toch al niet met elkaar? ![]() | |
Markeerstift | zondag 16 maart 2014 @ 20:38 |
Updates bovenaan zijn prettig, veel uitleg en oud nieuws kunnen ook in spoilers. Dan blijft het informatief en wat prettiger om op mobiel te lezen! | |
-_Guitarist_- | zondag 16 maart 2014 @ 20:38 |
Kan 'ie niet naar Noord-Korea zijn gevlogen? ![]() | |
misterkripple | zondag 16 maart 2014 @ 20:38 |
En er dan een foto van een 4-motorig toestel opzetten. Slim :p | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:39 |
Ik weet niet hoe ik een spoiler maak, ben net een week hier | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:40 |
Ik ook niet. Meer mensen mee eens dat dit weg kan? | |
iksnaperniksvan | zondag 16 maart 2014 @ 20:40 |
Water ![]() | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:40 |
![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:42 |
Het is de Sunday Sport, ik vind het al een wonder dat ze een vliegtuig herkennen ![]() | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 20:43 |
Hele familie Zhang aan boord zie ik: 198. Zhang Chi, China, 58 199. Zhang Liqin, China, 43 200. Zhang Qi, China, 31 201. Zhang Yan, China, 45 202. Zhang Hua, China, 43 203. Zhang Lijuan, China, 61 204. Zhang Na, China, 34 205. Zhang Siming, China, 71 206. Zhang Xiaolei, China, 32 207. Zhang Hualian, China, 42 208. Zhang Jianwu, China, 31 209. Zhang Jinquan, China, 72 210. Zhang Meng, China, 29 211. Zhang Xuewen, China, 61 212. Zhang Yan, China, 36 213. Zhang Yan, USA, 2 214. Zhang Yanhui, China, 44 215. Zhang Zhonghai, China, 43 216. Zhang Shaohua, China, 32 Die zitten erachter ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:43 |
Perfect, blijven geen nabestaanden achter | |
Kowloon | zondag 16 maart 2014 @ 20:44 |
In China hebben ze maar een beperkt aantal achternamen. Die mensen hoeven totaal geen familie van elkaar te zijn. | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:44 |
Sorry hoor maar dit lijkt op een regelrechte kopie van THE LANGOLIERS ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 20:44 |
Neejoh er zijn een miljoenmiljard Chinezen die Zhang heten ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:44 |
Mensen, ik ga de user id's en alles daaronder weg halen. Naar aanleiding van feedback van mensen per dm vooral. Zijn er nog mensen die hier fel op tegen zijn? Laat het me even weten nu. Ik wil het transparant doen | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 20:44 |
Of degene die de erfenis krijgt | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:45 |
Ja lekker, snackbar meteen dicht ![]() | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 20:45 |
Mijn vluchtplan: ![]() [ Bericht 1% gewijzigd door Co_OL op 16-03-2014 20:53:56 ] | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 20:47 |
Ik zie een vraagtekentje Co_OL, wel toepasselijk ![]() | |
misterkripple | zondag 16 maart 2014 @ 20:47 |
Een deel van de communicatie-apparatuur aan boord van de vermiste Boeing-777 was al vóór het laatste gesprek met de luchtverkeersleiding uitgeschakeld. http://www.nu.nl/buitenla(...)tste-contact-al.html | |
Zwappel | zondag 16 maart 2014 @ 20:47 |
Een kind van 2 als enigste USA uit de hele lijst, met wie was die in dat vliegtuig dan? ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:48 |
? Dat is niet de complete passagierslijst hoor ![]() http://www.scmp.com/news/(...)mh370-passenger-list | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 20:49 |
Ouders geboren in China, maar kindje in VS, dus automatische amerikaanse nationaliteit. | |
Fred0w | zondag 16 maart 2014 @ 20:50 |
Half China heet Zhang. | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:50 |
BREAKING http://www.thegatewaypund(...)efore-disappearance/ Captain Zaharie Ahmad Shah Moved Out His Wife and 3 Kids THE DAY BEFORE His Disappearance– | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:50 |
Niet echt breaking. | |
Montelly | zondag 16 maart 2014 @ 20:51 |
zoals 99% van alle berichtgeving tot nu toe | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 20:51 |
BREAKING Er schijnt een vliegtuig van de radar te zijn verdwenen ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:51 |
Ik bedoel dat dat al een poosje bekend was | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 20:52 |
![]() | |
Dhill0n | zondag 16 maart 2014 @ 20:52 |
BREAKING Er gingen telefoons over | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 20:55 |
Gefixed... pokke auto correctie... | |
YazooW | zondag 16 maart 2014 @ 20:56 |
Altijd grappig dat tijdens dit soort situaties altijd van die wazige sites erbij gehaald moeten worden. Hoe kunnen mensen dit soort sites nu serieus nemen? http://www.thegatewaypundit.com/ | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 20:57 |
Dit plaatje nuttig in de OP: http://i228.photobucket.c(...)mage_zpsfbbec70b.jpg ? En daaronder waar al die vliegvelden opstaan? | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 20:57 |
Mij valt ook altijd op dat 10% van de mensen nuchter blijft nadenken en de rest teveel fantasie lijkt te hebben | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 20:58 |
is dit al voorbij gekomen? http://blog.skytruth.org/2014/03/mh370-n-sentinel-island.html | |
MrTorture | zondag 16 maart 2014 @ 21:01 |
Soms staan er ook op wazige sites nuttige dingen. Je kunt zelf wel een inschatting maken in hoeverre je zo'n bericht dan betrouwbaar acht. Je reputatie in dit topic bepaalt dan vervolgens hoe betrouwbaar mensen je post dan weer vinden. | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 21:03 |
Malaysia Airlines liet zondag weten dat de piloot en copiloot geen verzoek hadden ingediend om samen te vliegen, maar bij toeval zo waren ingeroosterd. Het mogelijke scenario dat zij het vliegtuig samen zouden hebben gekaapt, is daarmee onwaarschijnlijker geworden. http://m.telegraaf.nl/buitenland/article/22392594/ | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:04 |
Maar is het niet zo dat ze ver vantevoren kunnen zien met wie en waar ze naartoe moeten? | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 21:06 |
Die eerste is nuttig idd. Zet dat CNN filmpje er ook maar bijl | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 21:07 |
Welke? | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 21:07 |
| |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 21:11 |
Staat volgens jou het toestel nu ergens in NK geparkeerd of is het uit de lucht geschoten? | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 21:11 |
deze: [ Bericht 25% gewijzigd door hmmmz op 16-03-2014 21:16:42 ] | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 21:12 |
Het hoogteverschil dat het vliegtuig in korte tijd maakte kan ook wijzen op een gevecht in de cockpit heb ik gelezen. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:13 |
Ze hebben ook gezegd dat het onmogelijk is om zoveel te dalen in 1 minuut, ze gingen er van uit dat die metingen niet correct waren. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 21:14 |
zie niis | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 21:16 |
nu wel | |
The_stranger | zondag 16 maart 2014 @ 21:17 |
Bij veel maatschappijen zie je wel X weken van te voren waar jij heen moet, maar niet met wie. Daar is natuurlijk wel achter te komen. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:19 |
Dus ook al weet je het niet, het staat wel al vast? | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 21:19 |
Is daar geland, iedereen is nog in leven en volgend weekend vangt een schip een signaal(intern) op van ze ![]() | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 21:23 |
Goeie uitleg van die kerel, maar op het laatst beweerd hij dat hij overtuigd is dat het vliegtuig zal worden teruggevonden als 1 geheel.. het zou dus ergens geland moeten zijn. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 21:24 |
Oké mensen, de OP is flink op de schop gegaan. Tevreden? | |
Palomar | zondag 16 maart 2014 @ 21:27 |
Hoe meer ik erover nadenk lijkt het scenario 'gekaapt en naar Noord-Korea' me gezien alle andere vage scenario's in theorie ook niet 100% ondenkbaar. Kan me haast niet voorstellen dat als ie wel in zee gecrasht is dat er nog steeds totaal niks gevonden is. Vliegtuig zou dan ergens geland zijn en enige mogelijkheid waar dat ongemerkt kan is in dit geval denk ik Noord-Korea. Aan de andere kant vraag ik me af welk doel het heeft voor de regering van NK om een vliegtuig met een paar honderd mensen te kapen. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:33 |
vliegtuig kan prima in de indian ocean zijn gestort op een flinke diepte en dan kan het ook best nog even duren eer er iets ergens aanspoelt | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 21:33 |
Om te imponeren naar de buiten wereld zoals ze vaker doen, lijnvliegtuigen schilderen naar leger vliegtuigen tijdens optochten etc... | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:33 |
Mogguh, nou ja middag/avond. Weinig nieuws, wel handige filmpjes van CNN (die pings) en WSJ (het verlies van de communicatie). Mijn idee: Het vliegtuig kan ALLEEN naar het noorden en niet naar het zuiden gevlogen zijn; 00:41 - start 01:07 - transponder eruit 01:21 - ACARS uit 02:40 - 3e systeem eruit 08:11! - gepingd in die halve cirkel Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen en dus aan het vliegen zijn bij die ping om 8:11. Hij moet dus wel geland zijn. Op die zuidelijke boog is geen land; dus de noordelijke route (die ook veel logischer is vanaf de Straat van Malakka) is gekozen en het vliegtuig geland in Bangladesh/Myanmar, China/Tibet of zelfs Kazachstan. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:34 |
Dan zou ie niet gepingd worden. Het vliegtuig kan onmogelijk 7,5 uur vliegen; Feit: het had niet genoeg brandstof bij zich. Tenzij het ergens geland is en bijgetankt, maar dat scenario is volkomen onlogisch; waarom doe je er eerst alles aan detectie te ontwijken en dat ga je het risico lopen op een vliegveld opgemerkt te worden? ![]() | |
gebrokenglas | zondag 16 maart 2014 @ 21:36 |
Maar dan kun je het bovenste deel van die boog ook uitsluiten, want niet haalbaar met de hoeveelheid brandstof. Dus het vliegtuig was geland toen die ping gebeurde? Dat vermindert het zoekgebied toch behoorlijk. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:38 |
Dus dit kaartje klopt niet? Die hele onderste boog moet er dus uit. ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:39 |
Het plaatje klopt dan ook niet. De noordelijke boog is veel groter; • hij vloog al naar het noorden • in de zuidelijke boog moet hij geland zijn, want zo lang kan hij niet vliegen - er is geen landingsplek op die zuidelijke boog. Op die eilandjes is het niet gebeurd (geen getuigenverslagen bekend). | |
Palomar | zondag 16 maart 2014 @ 21:39 |
Volgens mij breken er tijdens de landing op het water altijd delen af die meteen blijven drijven. Zelfs bij een perfecte landing waarbij het vliegtuig nog even blijft drijven en de inzittenden niet zijn omgekomen. Al zal in het geval van een gevecht in de cockpit eerder sprake zijn van een ruwe landing waarbij het vliegtuig openbreekt en de hele zee bezaaid ligt met drijvende dingen. Al begreep ik uit je vorige post dat Noord-Korea gezien de aanwezige brandstof niet te halen is. Had daar even niet aan gedacht. Dan valt NK af, en zou ook niet weten waar ie dan onopgemerkt zou kunnen zijn geland. | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 21:39 |
dit kijken, dan is het duidelijk | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 21:39 |
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)en-voor-parade.dhtml | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:40 |
Dit kaartje klopt wel degelijk, tot zover kon hij vliegen. Ergens op die boog is hij gepingd, maar ze weten niet WAAR precies op die boog omdat de ping naar 1 satelliet gegaan is en niet naar 3 satellieten zoals bij bv de tomtom in je auto. | |
Palomar | zondag 16 maart 2014 @ 21:40 |
Ok, dan hebben ze een vliegtuig buitgemaakt voor hun parade, maar dan zit je nog wel met 300 mensen ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:41 |
die heb ik gekeken... | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 21:42 |
Mooi, dan snap je het. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 21:42 |
Is er al wat bekend over die koffers die ergens zouden drijven? | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 21:43 |
Hebben ze voorlopig weer genoeg te eten... | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:43 |
Niks gevonden. | |
opgebaarde | zondag 16 maart 2014 @ 21:43 |
Laat el matador het ook even bekijken | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:43 |
Ja, en dat kan dus alleen: • als het vliegtuig bijgetankt heeft (anders kan je geen 7,5 uur vliegen als je maar voor 6+ uur bij je hebt, zeker niet na die rare vliegbewegingen die gewoon brandstof kosten, meer dan op kruishoogte in rechte lijn naar Peking) • als het vliegtuig is geland op een punt op die zuidelijke lijn Dat laatste kan niet en dat eerste is hoogst onwaarschijnlijk. | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 21:43 |
Oh... | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 21:43 |
Was deze al gepost? http://jpupdates.com/2014(...)-iran-behind-hijack/ | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:44 |
Heb ik net gedaan. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 21:44 |
Dank voor jullie positieve feedback per dm over de nieuwe OP. Ik hoor geluiden dat de user icons terug moeten ivm respect voor het vele werk van deze mensen. Hoe staan we hierin? Ik vind van niet omdat iedereen een aandeel heeft in dit topic (de vaste schrijvers), de een wat meer dan de ander | |
francoisdublanc | zondag 16 maart 2014 @ 21:45 |
Misschien is ie wel ergens in Kazachstan geland wachtende op de NSS top van volgende week. Nee slaat nergens op, maar zou het kunnen zijn dat ie gewoon echt ergens is geland in een of andere dunbevolkte woestijn? | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 21:45 |
hoe gaat dat tanken? Heb je genoeg aan tonnen en een slang, of is er een speciale installatie voor nodig? | |
opgebaarde | zondag 16 maart 2014 @ 21:45 |
Dus het vliegtuig kan wel 6 uur lang noordelijk vlliegen maar niet zuidelijk? | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:45 |
dat denk ik wat ik denk te begrijpen... ergens op die lijn moet ie gepingd zijn om 8.11 op de noordelijke boog of op de zuidelijke boog dan kunnen ze een deel uitsluiten omdat ie niet genoeg brandstof zou hebben, maar daar zie ik de zuidelijke boog niet bij? Tot het eind aan toe blijft hij zeggen dat het op de noordelijke en zuidelijke lijn kan zijn? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 21:46 |
Er was vanmiddag hier iemand die dacht dat de lijntjes korter moesten, ging rekenen en kwam erachter dat er al rekening mee gehouden was, wie was dat nou ![]() | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 21:46 |
De captain had overigens alleen drie volwassen kinderen en een kleinkind. Klinkt niet alsof ze nog allemaal bij hem thuis woonden. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:46 |
En waarom precies moet hij geland zijn? Wie zegt er dat inderdaad niet gewoon zonder brandstof kwam en daar gecrasht is, wat nog steeds het meest waarschijnlijk is imo | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:47 |
Het is geen discussie voor hier, maar: • het is een vorm van respect om mensen die veel tijd en moeite in iets gestoken te hebben op nette overzichtelijke weinig ruimte innemende wijze • andere topics hebben dit ook, het is niet uniek hier • ze staan niemand in de weg. Als jij bedanken onzinnig vindt, mag dat. Het staat er voor de mensen die het zinnig vinden. Net als radarbeelden, filmpjes over eerdere ongelukken etc. Ze zijn er voor de geinteresseerden, als je ze weghaalt heeft niemand er iets aan, | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:48 |
Nee, want hij hoeft niet te vliegen om opgepikt te worden door die radar. Hij kan naar het noorden vliegen en daar landen. Hij kan NIET naar het zuiden vliegen en daar landen. ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:49 |
Zet er gewoon een algemeen bedankje in voor iedereen die iets heeft bijgedragen wat op dit moment al zo'n 200 mensen zijn waarschijnlijk. Niet iedereen die een link heeft gepost naar info hoeft genoemd te worden toch, lekker belangrijk ook ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:49 |
Druk, lijkt me. Die kerosine wordt er onder druk ingespoten. Maar ik ben geen expert. | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 21:49 |
De zuidelijke boog is niet uitgesloten door de brandstof-afstand zoal ze in het filmpje doen. Als ik het goed begrijp is de suggestie hier dat het vliegtuig niet tot 8.11 in de lucht gebleven zou kunnen zijn, wat boven zee de logische gedachte is waarbij die ping nog plaatsvindt. Op zee landen kan niet, en pingen vanuit de oceaan is ook niet logisch. | |
Fred0w | zondag 16 maart 2014 @ 21:49 |
Het is dus uitgesloten dat piloot en co-piloot MH370 gekaapt zou hebben aangezien ze bij toeval zo waren ingeroosterd. Ik ben echt zó benieuwd hoe dit af ga lopen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 21:49 |
Top, die gaat het worden! | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:50 |
omdat ie dat kwa brandstof niet redt? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 21:50 |
Dan is de vraag of die satelliet reageert op een gecrasht vliegtuig? Eerder zeiden ze dat het OF vloog, OF geland was. Niet dat het ook kon bij een crash. | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 21:50 |
Omdat men op zee niet land | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 21:50 |
De rode boog wordt afgesneden door de zwarte boog. De zwarte boog is is de actieradius van het vliegtuig met de beschikbare brandstof | |
JerryLee | zondag 16 maart 2014 @ 21:52 |
Er zijn 634 mogelijkheden die bekend zijn : http://www.slate.com/blog(...)uld_have_landed.html | |
Punkerdude | zondag 16 maart 2014 @ 21:53 |
ik ben benieuwd hoe dit verhaal zich verder gaat ontwikkelen... gaat het vliegtuig nog ooit gevonden worden... het is tot dusver echt fokking weird... Ik moest gedurende de afgelopen week al snel aan 'lost' denken... | |
Co_OL | zondag 16 maart 2014 @ 21:56 |
Zo tank je een vliegtuig bij in de lucht ![]() ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 21:56 |
En de laatste ping was op een moment dat het vliegtuig geen brandstof meer kon hebben? Want ik heb dat nog niet als feit gehoord. | |
Montagui | zondag 16 maart 2014 @ 21:56 |
Geen idee. Misschien is het wel mogelijk om een gecrasht vliegtuig wel pingen? | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 21:56 |
grootste deel van de luchthavens zijn niet op de plek van de laatste ping van 8.11 | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:58 |
hij kan niet net gepingd zijn voordat ie crashte? sorry ![]() ik zie die man die kringen zetten om waar het vliegtuig kan zijn geweest en dan opeens kan dat zuidelijke deel niet? door de brandstof dus. Weet je, dat ding is om 8.11 gepingd, als ze nou even melden waar het om 7.11 en 6.11 is gepingd dan begrijp ik het misschien wel ![]() | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 21:58 |
als ie op land gecrasht is dan | |
Palomar | zondag 16 maart 2014 @ 21:59 |
volgens mij zeiden ze in die video dat ze dat nog proberen te achterhalen. Want dan weet je in principe het hele vliegpad. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 21:59 |
Het is heel vervelend, dat ze niets vrijgeven over de 7.11 en 6.11 pings. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:00 |
dat weten ze inmiddels toch wel? | |
opgebaarde | zondag 16 maart 2014 @ 22:01 |
Die zijn er niet? | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:01 |
Met de 7.11 en 6.11 pings krijg je nog 2 cirkels, waarbij je dan weer delen weg kunt gaan halen. Met mazzel is deze cirkel kleiner, maar hij kan ook groter zijn, afhankelijk van de positie van de sateliet. Je houdt binnen de range iig nog wel aardige bogen over en hieruit kun je volgensmij niet direct een vliegroute afleiden. De informatie blijft maar 1 coordinaat houden. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:03 |
dan vallen die onder het stukje dat de piloot dat wist te omzeilen? Dan geloof ik niet in een kaping, dan denk ik eerder dat die piloot 'de tijd van zn leven' heeft gehad. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:04 |
Die moeten er wel zijn, alleen moet iemand daar datatapes voor doorworstelen. En ik ben ervan overtuigd dat die informatie er is en bewust niet wordt vrijgegeven. | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:05 |
Het vliegtuig werd op een zeer deskundige manier ontkoppeld van alle signalen en het vloog zeer deskundig via bepaalde punten dus het kan ook wel eens zeer deskundig ergens geland zijn. Zolang het niet gevonden is, bestaat het risico dat het gebruikt gaat worden voor een terroristische aanslag. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:05 |
Hoe kan hij die satelliet omzeilen? | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:06 |
Ja, er moet zeker meer informatie zijn dan er wordt vrijgegeven. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:07 |
het zou kunnen door dan net die ping uit te zetten en dan later weer aan, maar die kans acht ik nihiel | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:07 |
En nu speculeer ik hardop, maar ik denk dat de pings bewijzen, dat het vliegtuig niet bewogen heeft in het laatste uur, misschien twee uur. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:08 |
Ik meen gelezen te hebben dat je de ping niet uit kon zetten vanuit de cockpit. Maar als dat niet zo is, dan schoffelt dat al mijn theorieen onderruit ![]() | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:09 |
Dat was inderdaad in een ruimte onder de cockpit las ik, erg ontoegankelijk | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:10 |
Er stond ergens dat het wel kan, maar dat de meeste piloten die kennis niet hebben. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:10 |
Dankje! | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:10 |
kan niet vanuit de cockpit, moet via het onderdek. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:11 |
Het kan ook, maar heel lastig | |
Palomar | zondag 16 maart 2014 @ 22:11 |
het gaat toch om een satellietontvanger voor de satelliettelefoon waar passagiers gebruik van kunnen maken? Je zou zeggen dat dat gewoon onder de 'onboard entertainment' valt en dat je dat met 1 druk op de knop uit kunt zetten indien nodig. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:11 |
Dit is mijn inschatting:![]() Het vliegtuig is geland en hopelijk veilig (want gepingd op een moment dat hij niet meer kan vliegen) | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:11 |
De 8:11 ping was van het flight entertainment system volgens CNN. Op welke manier gaat die communicatie en waarom? | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 22:12 |
Herhaling van gisteren: ACARS kan uitgezet worden in de cockpit, via moeilijk toegankelijke menu's in de MFD's (multi-function-display). De "ping" kan alleen worden uitgezet in de electronics bay, achter én onder de cockpit, toegangelijk via een luis in het gangpad bij de eerste deur. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:13 |
klopt maar hij zou op de auto piloot hebben kunnen vliegen, ff cockpit uit (als hij met die luchtdruk truc iedereen al had vermoord dan kon ie op zn gemakje die deur open hebben staan) luikje open, rommelen onder de cockpit en weer naar de cockpit. Maar dan acht ik de kans nog groter dat ie wel: op land is geland en dat het daarna pas is uitgezet / op land is terecht gekomen en het daarna is uitgegaan. Ik weet niet of dat pingding blijft werken als een vliegtug gecrasht is. | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:13 |
Is het zeker dat het vliegtuig om 8.11 geen brandstof meer kon hebben? | |
Dentiwan | zondag 16 maart 2014 @ 22:13 |
Mijn mogelijke route is een landing op een door oeigoeren/al qaida geprepareerde landingsbaan in de taklamakan woestijn. Om het vervolgend om te katten en er in de toekomst ergens een aanslag mee te plegen. Dit allemaal met hulp van de gezagvoerder. ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 22:13 |
Israelische experrs denken dat het vliegtuig nog steeds ergens intact is: http://www.timesofisrael.(...)-involved-in-mh-370/ Interessant. | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:13 |
Hoe kan een piloot tweehonderd mensen in bedwang houden tijdens zeven uur vliegen? Door de zeggen dat het een protestactie is tegen de regering van Maleisie en dat ze heel ver weg ergens veilig zullen landen. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:14 |
Bekeken, er zou dus een tweede persoon moeten zijn. Wat ik overigens nog steeds plausibel vind. | |
JerryLee | zondag 16 maart 2014 @ 22:14 |
[Hollywood Modes AAN] ...of is hij al veel eerder geland en is de satellietontvanger met een ander vliegtuig ? op een dwaalspoor gegaan ? | |
Me_Wesley | zondag 16 maart 2014 @ 22:14 |
SATCOM heeft verbinding met satellieten om zo bijvoorbeeld bellen en en internetten mogelijk te maken tijdens de vlucht. Dat SATCOM systeem heeft in een standby modus gestaan waarbij hij af en toe een ping verstuurde om de verbinding met de ssatelliet in stand te houden. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:14 |
Nee. Om 08.30 kon hij geen brandstof meer hebben. 08:11 wel http://www.themalaymailon(...)er-may-hamper-search | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 22:14 |
Dat is Satcom, weer een ander systeem. Zie het "ping" systeem uit de electronics bay als een vroegere dongle voor mobiele telefoons. Het enige wat het ding doet is verbinding maken met een satelliet, zodat andere applicaties er data naartoe kunnen sturen indien nodig. | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 22:15 |
Overigens roepen al die landen nu dat geen vliegtuig ongezien hun luchtruim kan betreden maar gezien de waarschuwingen en gezien datgene wat er in Maleisie is gebeurd heb ik daar mijn grote twijfels bij in ieder geval. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:15 |
Volgens dat filmpje zou hij na de 8.11 ping nog een uur moeten kunnen vliegen. | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 22:16 |
Nee hoor, helemaal niet. Het is totaal onbekend hoeveel brandstof het toestel bij zich had. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:16 |
Dit, dus als het vliegtuig straks echt ergens aan de grond staat. Zal er nog wel een giga diplomatieke rel ontstaan. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 22:17 |
Hij had brandstof tot 6 uur en de ping was even na 8 uur? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:17 |
De "feiten" (perso vanochtend, staat bovenaan in de OP); • Het vliegtuig had de normale hoeveelheid brandstof bij zich • De vliegtijd KL-Peking is 5:49 • Beetje extra, zeg 41 min meer; 6,5 uur • Tijd Start-PING = 7,5 uur • PING werkt alleen als het vliegtuig vliegt of geland is (niet gecrasht) Dat gaat niet he? | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:18 |
Nu die rode ping-cirkel bekend is, is toen al het zoeken in de ver afgelegen oceaan gestaakt of gaat dat gewoon door? | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:18 |
http://www.themalaymailon(...)er-may-hamper-search | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:19 |
Ja weet ik wat een beetje meer is. Maar ik denk sowieso dat hij aan de grond staat, en zeker 1 ping ervoor ook al, misschien wel nog een uur eerder. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:20 |
"MH370 lost contact two hours after it took off from Kuala Lumpur International Airport at 12.41am today and did not arrive at the Beijing International Airport where it was supposed to have landed at 6.30am. MAS said it had enough fuel to stay in the air until 8.30am." Is die 8:30 gebaseerd op feitelijke brandstof of juist die 8:11 meegenomen? Die laatste methode is geen eerlijke methode, want je mixt calibratiedata met je scenario. | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:20 |
Ik denk dat ie ergens aan de grond staat. | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:20 |
Kan een piloot precies schatten wanneer hij nog net kan landen met de brandstof die hij heeft? | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 22:21 |
Ik heb even wat gemist maar waarom denkt iedereen nu opeens dat hij aan de grond staat ergens? ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:21 |
Je neemt toch niet 1/3 brandstof MEER mee op zo'n vlucht? Dat stelt MAS nota bene zelf; dat er een normale hoeveelheid aanwezig is. 2 uur meer op een vlucht van 6 uur is niet "wat extra" meer. | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 22:21 |
Op airliners.net staat dat het gebruikelijk is om voor 2 uur extra vliegtijd aan brandstof mee te nemen. Veel piloten op dat forum. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:21 |
Ja, zeker eentje die al sinds 1981 vliegt. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:22 |
Dit zijn gewoon feiten gebracht door MAS op de eerste dag van de 'vermissing' op eigenlijke brandstof dus. | |
The_stranger | zondag 16 maart 2014 @ 22:22 |
Uiteraard, je weet wat het vliegtuig per uur verbruikt, dus met je resterende brandstof kun je Een goede berekening maken. | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:23 |
Als hij naar een vooraf bepaald vliegveld of landingsbaantje moest vliegen zou daar in de evil planning wel rekening mee zijn gehouden. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:23 |
Dat geloof ik dan graag. Dan moet je nog meenemen dat het vliegtuig niet in een keurige boog op kruishoogte vloog, maar allerlei hoogte- en azimuthwisselingen onderging. Ik ben geen piloot, maar het lijkt me bijzonder sterk dat een vliegtuig dat veel van dat soort bewegingen maakt MINDER brandstof verbruikt dan als het gewoon normaal stabiel op kruishoogte vliegt. ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 22:23 |
Vooral India vind ik lachwekkend nadat ze zelf hebben geqaarschuwd dat tientallen van hun vliegvelden, zo niet meer, onbeheerd zijn en kunnen worden gebruikt door terroristen bijvoorbeeld. | |
Asskicker14 | zondag 16 maart 2014 @ 22:23 |
Welke signaal geven ze af aan terroristen als ze het tegenovergestelde beweren en zeggen: We hebben inderdaad het vliegtuig gemist. Onze defensie stelt dus inderdaad niets voor. Komt u maar, terroristen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:24 |
OP is gewijzigd, de laatste wijzing was van 22:23. Mocht er nog e.e.a. aangevuld moeten worden hoor ik dat graag. Voor ik ga slapen. Ik wens u verder een goeie vlucht door dit topic. Enjoy | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:24 |
Ja, wat is het nou ![]() ![]() | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 22:24 |
Misschien had de piloot wel handlangers aan boord en aan de grond. | |
oompaloompa | zondag 16 maart 2014 @ 22:24 |
By law moeten ze veel meer extra tijd aan brandstof meenemen, volgens mij minimaal 45 minuten + genoeg om naar dichtsbijzijnde alternatieve vliegveld te vliegen o.i.d. trant, dus eerder minimaal 1.5 uur extra. | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:24 |
Als ie veel verder had willen vliegen dan Bejing dan had ie wel een andere vlucht genomen. Die naar Amsterdam bijvoorbeeld | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:25 |
Ding had gewoon tot 8.30 brandstof, wat niet wil zeggen dat ie tot al die tijd heeft gevlogen. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:25 |
Ja, die piloten hebben gelijk natuurlijk. Ik had een ideetje, maar wie ben ik nou om een piloot te gaan tegenspreken? 2 uur it is. Maar dan wel 2 uur "rustig vliegen". Niet allerlei achtbaantoeren uithalen met je vliegtuig. Dan is je brandstof sneller op. | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 22:26 |
Begrijp je hoe klein die kans is? Zo'n toestel zet je niet zomaar aan de grond op een "landingsbaantje". Zowiseo moet er zeer goed verlichting zijn, is die er niet en moest de piloot wachten tot het licht werd, dan hadden ze maar een window van een uur ofzo. Zon op rond 7 uur? | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 22:26 |
Laat je wel de communicatieapparatuur aanstaan? | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 22:26 |
De reactie is begrijpelijk maar niet minder lachwekkend! Wat denk je dat die terroristen denken als ze die uitspraken lezen en het is ze net gelukt om een dergelijke boeing te doen laten landen? | |
The_stranger | zondag 16 maart 2014 @ 22:26 |
Er zijn zat redenen te bedenken om zeker twee uur extra mee te nemen. Ten eerste heb je sowieso al een half uur wettelijk reserve bij je. Daarnaast nog genoeg om uit te wijken mocht je bestemming niet meer voldoen. Dat alleen al is in de praktijk minimaal een uur extra, er van uitgaande dat je uitwijk vliegveld slechts op en half uur vliegen ligt, maar dat kan ook verder zijn. Daarnaast komt het geregeld voor dat er extra getankt wordt omdat de brandstof op bestemming duurder, van slechte kwaliteit of niet aanwezig is. | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:27 |
Die vliegbewegingen zijn ook allemaal speculaties gebaseerd op aannames dat het inderdaad om dat vliegtuig ging. En die verschillen in hoogte zijn niet eens mogelijk volgens de experts. | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:27 |
Als het vooraf geplanned is is verlichting niet zo gek moeilijk te regelen | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:27 |
Kwestie van goed plannen, als je weet waar je heen moet dan zullen ze daarmee ook rekening hebben gehouden, net als met het hebben van genoeg brandstof. | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 22:27 |
![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:27 |
Gelukkig voor India, staan terroristen niet bekend om hun gevoel voor humor ![]() | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:28 |
Ik hoop dat stand te pede alle vliegtuigen worden voorzien van niet uitzetbare communicatietechnieken. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:29 |
Dan moet nu op alle vliegvelden het systeem worden aangepast. Dus dat zal niet àla minute gebeuren. | |
oompaloompa | zondag 16 maart 2014 @ 22:30 |
Dat zou heel erg dom zijn aangezien oververhitting en mechanical failure een stuk vaker voorkomt dan dit. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:30 |
Oké jongens, wat zijn nu de feiten? Het veranderd met de dag. Is hij nu dus richting het noorden volgens jullie en staat hij aan de grond? Dan zijn de mensen ook al dood vrees ik, uitgehongerd en uitgedroogd | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 22:30 |
Wat is dit? ![]() ![]() ![]() | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:30 |
Elektronica zal vrijwel altijd te vernietigen zijn. Als de persoon in kwestie het maar graag genoeg wil en de juiste spullen heeft. | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:30 |
Waarschijnlijk wordt het verplicht om vanaf 2018 het in nieuwe vliegtuigen in te bouwen | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:30 |
Kan je met zo'n 777 ook landen op een harde (woestijn) vlakte? Zoals dat vliegtuig in Lord of War. | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
Klopt. Maar elke beweging kost extra, dat is met elk gemotoriseerd vliegtuig zo. Het is niet waar dat hoogteverschillen niet mogelijk zijn; van 45.000 ft naar 23.000 ft zo snel lukte de piloten in de sim niet. Maar die readings kunnen afwijken en ook van zeg 35.000 naar 18.000 zijn, dan zou het weer wel kunnen (wat ook in dat CNNfilmpje wordt gesteld). Feit blijft dat het vliegtuig geen normale rechte lijn heeft gekozen. Dan heb je sowieso al brandstofverbruik. Of dat nou 19 minuten verlies is (08:30 max brandstof - 08:11 PINGtijd), weet ik natuurlijk niet, maar kan me zo voorstellen dat die draaien boven de Straat van Malakka wel wat minuutjes van je kerosine afsnoepen. | |
Loekie1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
Dit is dommer want kan veel grotere consequenties hebben. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
Copyright OP | |
DaKKiE1984 | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
![]() ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
Dat wil je niet. Mocht er eens iets zijn met zo'n systeem (kortsluiting, brand) dan wil je het wel kunnen uitschakelen. | |
matthijst | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
Als hij geland zou zijn: reden? En waar zijn de passagiers? Afgemaakt? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:31 |
Ja, lijkt me wat er gebeurd is. Uitgestrekt gebied, zonder pottenkijkers, zo vroeg in de ochtend. | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
Er zijn geen feiten bijgekomen. Feit is, ping om 8.11 that's it. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
niet iedereen, ik denk nog steeds dat ie ergens in de indian ocean gecrasht is Moeten ze wel ff met die twee andere pings komen, anders g aik nog denken dat Ucci een punt heeft met het stilstaan van het toestel | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
Alles op FOK is eigendom van Danny en niemand anders | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
Is er nog iets bevestigt? Noorden/Zuiden? | |
Eyjafjallajoekull | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
Is er al meer bekend over die koffers die zouden zijn gezien? | |
Asskicker14 | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
Uiteraard afgemaakt, ik denk dat vergassing het makkelijkst is dan 230 mensen in een rij te zetten en allemaal af te knallen. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:32 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pretty jok [ Bericht 0% gewijzigd door Draailamp op 16-03-2014 22:38:09 ] | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:33 |
Waren walvissen op doorreis, nothing to see! | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 22:33 |
http://frontpage.fok.nl/p(...)date-21-02-2013.html Succes. Ik hoop dat je het begrijpt. | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:33 |
hoax, niets kon bevestigd worden | |
Dentiwan | zondag 16 maart 2014 @ 22:33 |
Volgens mij zijn ze geland in die Taklamakan woestijn. Lekker desolaat gebied inderdaad. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:33 |
hoax, althans niet gevonden | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:34 |
Jeeej, ik heb bijna iemand mee ![]() | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 22:34 |
Wil degene die zei "en met 4 gekaapte Boeings heb je nog meer kans op een geslaagde aanslag" even op z'n handen gaan zitten? ![]() ![]() http://twitter.com/flightradar24/status/445310689805340673 | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 22:34 |
Hotan aan de rand van die woestijn heeft redelijk lange landingsbaan | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:34 |
Als zo'n vliegtuig daar kan landen lijkt me dat ook het meest waarschijnlijk. Paar tankwagens erbij, volgooien, achteruit duwen en weer laten opstijgen. Passagiers vermoorden en organen verkopen. [ Bericht 0% gewijzigd door hmmmz op 16-03-2014 22:40:17 ] | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:34 |
ik ook | |
matthijst | zondag 16 maart 2014 @ 22:35 |
OK, passagiers vergast, klink goed. Maar waarom vliegtuig gejat? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:35 |
![]() ![]() | |
Starm | zondag 16 maart 2014 @ 22:36 |
![]() | |
oompaloompa | zondag 16 maart 2014 @ 22:36 |
https://twitter.com/Alicia2050/status/445302048863436800 | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:36 |
hoho ![]() ik denk nog steeds dat de piloot de boel heeft gecrasht in de indian ocean | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:36 |
![]() ![]() ![]() | |
Eyjafjallajoekull | zondag 16 maart 2014 @ 22:37 |
Nu worden al die gevalletjes natuurlijk enorm uitgelicht, terwijl vliegtuigen nog best vaak van koers afwijken om technische redenen. | |
Marrije | zondag 16 maart 2014 @ 22:37 |
kan ik die post nog wijzigen ![]() | |
#ANONIEM | zondag 16 maart 2014 @ 22:37 |
Ahjoh niks aan het handje, de piloot zal z'n tandenborstel wel vergeten zijn. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
![]() | |
Eyjafjallajoekull | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
Nee; https://twitter.com/Alicia2050/status/445302048863436800 | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
Het NSS scenario | |
DeParo | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
Nou af en toe lees ik wat maar wel een beetje morbide humor inderdaad ![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
Inderdaad. Gebeurt dagelijks, maar nu valt het op, dus wordt het "nieuws". Twitter, wat een bagger is dat ook. ![]() Een grotere vergaarbak van onzin dan FOK! en dat is knap. | |
MartijnA3 | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
Briljant. ![]() | |
poemojn | zondag 16 maart 2014 @ 22:38 |
![]() | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 22:39 |
ik ook.. wij waren de eersten en als dat ding gevonden wordt op de bodem van de oceaan dan gaan wij met de eer strijken ![]() | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:39 |
![]() Als ik morgenochtend bij het opstaan nog niets kan vinden over de 7.11 en 6.11 pings, dan weet ik het zeker. Daar is echt geen 48u voor nodig. En ook als hij niet zichtbaar was, hadden ze het kunnen melden. | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 22:39 |
Waarom zou je een vliegtuig vol passagiers jatten? | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
![]() ![]() | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
Omdat het zo'n 500 miljoen (vliegtuig + gijzelaars) waard is misschien? | |
Nieuwschierig | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
AAnslag op nucleaire top den haag en verkopen van organen voor de financiering | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
Dan zou het gaan om het vliegtuig en niet om de passagiers. Voor bv een aanslag of in geld nood verkerende maatschappij | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
Hoeveel boeings vliegen er zonder passagiers en zijn te stelen waar je mee weg kan komen? | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
Morgenochtend op de voorpagina Telegraaf ![]() | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:40 |
Serieus, 500 miljoen? Wow | |
Uccie | zondag 16 maart 2014 @ 22:41 |
Je bent op een idee gekomen? | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:41 |
Dit dus, die gegevens moeten al lang bekend zijn. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:41 |
Ben het vaak met je eens, maar nu niet. Twitter is een van de meste media voro sport en nieuws. Verspreid supersnel | |
Luxuria | zondag 16 maart 2014 @ 22:42 |
Als het vliegtuig ergens geland is, had op zijn minst 1 iemand toch wel iets gezien? | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:42 |
Ja, ongeveer: 250 miljoen voor het vliegtuig (nieuwprijs) 239 passagiers die levensverzekeringen, bagage en een prijs voor gijzelingsonderhandelingen hebben | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:42 |
Nee haha, gaat lastig worden met een rolstoel | |
Renn | zondag 16 maart 2014 @ 22:42 |
Prijskaartje aan zo'n 777 is 250-300 miljoen. Dan nog aardig wat geld eisen per persoon, dan kom je omoi in die richting. | |
Draailamp | zondag 16 maart 2014 @ 22:42 |
Kanonnen, wat een bedrag | |
gijsman | zondag 16 maart 2014 @ 22:42 |
het gebied rondom de NSS is zo ongeveer het meest beveiligde plek in de wereld op het wittehuis , pentagon en area 51 na. Dus wil je proberen een aanslag te plegen dan wordt je sowieso neergehaald door een F16 | |
HiZ | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
Laat een vliegtuig charteren via een of andere front-organisatie en laat dat vervolgens verdwijnen. | |
Eyjafjallajoekull | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
Ja? En aan wie zou je het willen verkopen tegen die prijs? ![]() | |
eight | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
Hou je er rekening mee dat een Chinees wat minder oplevert? Daar zijn er nl. wat meer van.. | |
hmmmz | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
Vroeg in de ochtend landen op een verlaten vlakte kan misschien best. Plaatselijke nomade omgekocht. | |
MrBanaan1 | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
bijna vol | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
De verkoopprijs is lager, maakt niet uit | |
Pleun2011 | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
Denk nou eens na joh.. stel dat ze die passagiers gijzelen.. dan moeten ze dus over een langere periode al die mensen in leven houden door voedsel te regelen etc.. vind het maar een onzinnige hypothese dat dat vliegtuig ergens aan de grond staat | |
El_Matador | zondag 16 maart 2014 @ 22:43 |
sja |