Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit.twitter:MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51#BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Nee, hij ging alleen een paar keer over, waarna de verbinding verbrak.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:28 schreef RVer het volgende:
Er werd toch ook opgenomen? Alleen werd de verbinding gelijk verbroken, toen ze opnieuw belde bleef die overgaan
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef OEM het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
Omdat O en Q misschien een beetje op elkaar lijken?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef OEM het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
Vliegtuig registratienummer, zeg maar het kenteken. 9M-MRO is gecrasht. MRQ vliegt nog haar rondjes, maar staat hierboven op de feauteau als gecrasht toestel.quote:
MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:30 schreef Red_85 het volgende:
Aan de buitenkant is het alleen het streepje wat verschilt van elkaar
Tja, zijn er spanningen tussen Iran en een van die landen? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou Iran hebben met het laten exploderen van dit vliegtuig ? of was dit maar een testrun ?
Mu-ther-fu-ckerquote:Op maandag 10 maart 2014 23:32 schreef OEM het volgende:
[..]
MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet.
Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in lag...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:
Five passengers checked in but never boarded the flight. Rahman said all baggage from the no-shows was removed from the plane prior to departure.
Ja, het meeste "nieuws" is helaas nietszeggend...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in laf...
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:38 schreef Red_85 het volgende:
Doe deze maar in OP dan.
MRO in betere tijden.
[ afbeelding ]
Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703
Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
Jup, vervangen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch?
Als je het doet, moet je het wel goed doen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703
Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737quote:
alsof je verschil ziet tussen die dingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je het doet, moet je het wel goed doen.
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
Van dat soort inderdaad. Beetje jammer...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
niet exact dus kennelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Nope, het is en blijft een ander vliegtuig.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..quote:Op maandag 10 maart 2014 23:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft.
Al een paar dagenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar ik vraag me echt af hoe het kan dat er nog steeds geen brokstukken gevonden zijn...
Tja niet aan gedacht.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+?
Flinke krachten. Maargoed, dat is hier dus niet aan de orde bij dit toestel. Dus nutteloos om over te discussiëren.
Niet de antenne, maar de romp. Er zijn haarscheurtjes gevonden in de romp waar de antenne zit. Geldt overigens niet voor dit type 777, maar alleen voor de 200, 200LR, 300, 300ER. Dit betreft een 200ER.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhandquote:Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef Light het volgende:
[..]
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
Dan nog ligt het er maar aan hoe sterk daar de stroming is.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
of dat er spullen aanstranden op het land, maar blijkbaar ook dat nietquote:Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
Nee, OEM heeft mij er ook op moeten wijzen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Tja niet aan gedacht.
Ik heb die typenummers/verschillen niet in de gaten gehouden.
Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
En er was ook al met spotter-planes gezocht, dus dan valt felgekleurd geel schuim van de stoelen echt wel op.
Trouwens, waren er bij dit type toestel geen enkele bekende problemen?
Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel.
Je zou toch verwachten dat er bij een 'landing' op of in zee genoeg dingen blijven drijven of redelijk snel naar boven komen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef Light het volgende:
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot:quote:Op maandag 10 maart 2014 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
Naja, types weet ik ook net te onderscheiden. Mij boeit het meer wat er in gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigen
En daar varen volgens mij ook genoeg schepen die niet specifiek op zoek zijn naar brokstukken maar wel het nieuws volgen lijkt mij?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef Light het volgende:
[..]
Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot:
[ afbeelding ]
Oud nieuwsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef Infection het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijven-rinkelen.dhtml
Ik weet het, het AD
Maar als dit waar is, is het toch een behoorlijk vreemd verhaal.
Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Oud nieuwsJe sloth-ui is wel toepasselijk
Ohw, mijn excusesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar.
Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohw, mijn excusesDacht dat je al de hele dag meedraaide haha
De super duper bazen op zal je daarbij helpenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan.
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:
Acanac
Top five Malaysia Airlines conspiracy theories
26
QMI Agency
First posted: Monday, March 10, 2014 05:02 PM EDT | Updated: Monday, March 10, 2014 06:40 PM EDT
The mystery of missing Malaysia Airlines flight MH370 has spurred a list of conspiracy theories — both sound and crazy. Here are the top 5.
1. Terrorist attack
After reports surfaced that two passengers were flying using stolen passports, and authorities were "examining additional suspect passports," the immediate assumption was a terrorist attack. Investigators told ABC News they are "not discounting" the possibility, but have no evidence of a bombing on board.
2. Spontaneous explosion
After more than 50 hours of searching the missing Boeing B777-200's ocean path, there is no evidence in the water that would suggest a crash. More than a few investigators have suggested the lack of debris could mean a sudden chance explosion and that the plane may "have disintegrated at around 35,000 feet."
A girl lights a candle next to a message that reads "Pray for MH370" during a candlelight vigil held by ethnic Malaysian Chinese for the passengers of Malaysia Airlines MH370 near Independence Square in Kuala Lumpur March 10, 2014. (REUTERS/Edgar Su)
3. Trapped in Vietnam
Oil slicks were spotted off the coast of Vietnam on Saturday, and even though investigators said they were not left by the missing plane, one conspiracy suggests hijackers are now holding passengers and crew hostage at an abandoned Vietnamese airport. This theory was seconded by some friends and relatives who say they their loved ones' cellphones were ringing unanswered even days after the plane disappeared, proving, they say, the phones were still functioning.
4. Biometrics link
Some have suggested a link to makers of biometrics passports. Last March the newly formed Secure Identity & Biometrics Association (SIBA) released a statement arguing the need for biometric passports and borders to be implemented for travel safety. With reports of the stolen passports, the SIBA released another statement about how "cost-effective" and "extremely fast," biometric readers are to "building seamless convenience ... and safer skies."
5. Aliens, Hollywood hype and secret U.S. aggression
Some fringe theorists online have dug out the old faithful alien abduction theories, while others blame a secret "U.S. carrier strike." One of the more fantastic conspiracies is that it's all just a Hollywood promotional stunt for the remake of Lost.
http://www.torontosun.com(...)-conspiracy-theories
Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Ja he... Toen het bericht de 1e keer kwam, dacht ik gewoon dat iemand zn telefoon in het hotel/thuis had vergeten. Prima. Maar meerdere telefoons is onmogelijk. Misschien nog wel het vreemdste van alles.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las.
Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:26 schreef gijsman het volgende:
[..]
Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat.
Nr 2 is logischer omdat er nog maar weinig is gevonden.
Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over?
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/quote:In his report, the owner of a fishing boat claimed that he saw an airplane flying low while he was at sea with a friend about 14.4km from Kuala Besar in Pantai Cahaya Bulan here at 1.30am on Saturday.
Azid Ibrahim, 66, said the aircraft was heading towards international waters.
According to him, the plane was flying so low that he could see the lights “as big as coconuts”.
In a report which appeared on a local English news portal, a man in Ketereh, 30km south of Kota Baru, claimed that he saw “bright white lights” which he believed to be that of an aircraft descending at high speed at 1.45am the same day the jetliner went missing.
Businessman Alif Fathi Abdul Hadi, 29, said he was in the compound of his home when he saw the aircraft flying low, heading for Bachok and descending fast.
Zoiets zal toch wel al uitgezocht zijn denk ik? Maar bij sommige providers gaat de telefoon ook 'over' als die uit staat. Is in het vorige topic ook uitgelegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:37 schreef gijsman het volgende:
[..]
Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast.
T zijn Theorieën of ideeën
nou goed dit verhaal dan, wat zou betekenen dat ze niet zover van de kust zijn neergestort, maar nog steeds geen spoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/
Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:09 schreef Ener-G het volgende:
Falende hoogtemeters? Al lijkt me dat je het als crew wel door hebt dat je op sea level vliegt ipv kruishoogte..
Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begintquote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet?
Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:04 schreef eight het volgende:
[..]
Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begint
Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden.
Dat lijkt me sterk. Dan ben je gewichtloos. Zal je toch wel merken lijkt mequote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:46 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken.
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:10 schreef kree het volgende:
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Neuh. Ti's voor als de cabine druk wegvalt. En het vliegtuig te hoog zit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:10 schreef kree het volgende:
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Geen idee of dat zo is. Herinner me een aflevering van aircraft investigation. Aloha airlines ofzo waar een heel stuk dak weg was.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen.
Idd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Je moet niet alles geloven wat je in Fight Club hebt gezien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
als ze in zee zijn gestort dan zouden de telefoons allang niet meer moeten werken en zouden ze dus ook niet meer over moeten gaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.
De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?
Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.
De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?
Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
Dat was Helios, en verklaart niet waarom het radarcontact met MH370 opeens verdweenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:42 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Idd.
Moet denken aan het ongeluk met Cyprus Airlines, iedereen bewustloos door een zuurstoffout waarna het vliegtuig vliegt en vliegt en op een gegeven moment neervalt door brandstof tekort.
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggen
Een crash op land zou een telefoon nog wel kunnen overleven. Zeker als het in een tas zit ofzo.
Alleen bij opstijgen en landen, daarna mag hij gewoon aan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.
Goeie bronquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:32 schreef Loekie1 het volgende:
Ik heb ergens gelezen dat Amerika alle grote explosies in de lucht kan achterhalen en zij hebben niets ontdekt van een explosie.
Niet in telefoonmode. Hij moet wel op airplane stand.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:19 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Alleen bij opstijgen en landen, daarna mag hij gewoon aan.
Ook niet waar. Ik vloog laatst met Qatar, daar mocht je zelfs bellen aan boord (gaat via een speciaal netwerk, die je tel automatisch selecteert). Je telefoon is dan niet in flight mode.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet in telefoonmode. Hij moet wel op airplane stand.
http://www.qatarairways.com/vn/en/inflight-mobile-services.pagequote:How can I use my phone onboard?
Simple use your phone, just like you would on the ground
You can use your mobile phone in-flight to send text and multimedia messages.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ook niet waar. Ik vloog laatst met Qatar, daar mocht je zelfs bellen aan boord (gaat via een speciaal netwerk, die je tel automatisch selecteert). Je telefoon is dan niet in flight mode.
Zie edit in mijn bericht. Het werk niet met 3g/4g, maar gewoon via een connectie met een mobiele provider.quote:
Niet echtquote:
Dat Qatar daar mee werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het bij alle maatschappijen zo is. Volgens mij was Qatar de eerste met deze techniek, en zijn er wel wat meer maatschappijen (oa Lufthansa) die er ook gebruik van maken, maar over het algemeen wordt het telefoon gebruik tijdens de vlucht nog steeds verboden. Er zit wel beweging in de regulations, maar het gros van de maatschappijen staat het nog steeds niet toe.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:38 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Ook niet waar. Ik vloog laatst met Qatar, daar mocht je zelfs bellen aan boord (gaat via een speciaal netwerk, die je tel automatisch selecteert). Je telefoon is dan niet in flight mode.
[..]
http://www.qatarairways.com/vn/en/inflight-mobile-services.page
Daar heb je gelijk in.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:47 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
Dat Qatar daar mee werkt wil natuurlijk niet zeggen dat het bij alle maatschappijen zo is. Volgens mij was Qatar de eerste met deze techniek, en zijn er wel wat meer maatschappijen (oa Lufthansa) die er ook gebruik van maken, maar over het algemeen wordt het telefoon gebruik tijdens de vlucht nog steeds verboden. Er zit wel beweging in de regulations, maar het gros van de maatschappijen staat het nog steeds niet toe.
http://www.fcc.gov/docume(...)le-services-proposal
http://online.wsj.com/new(...)04579212210178774516
Skype zal niet lukken vrees ikquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:48 schreef Brighteyes het volgende:
Dat dan weer wel idd.
Op een van mijn United vluchten in de VS betaalde je 12USD voor wifi voor de hele vlucht. Dat vond ik nog best ok. Dan kan je gewoon whatsappen en mailen etc. dus dan hoeft bellen ook weer niet per se.
Geen idee eigenlijk of skype dan zou werken. Mss is de verbinding daar te traag voor.
Oh wacht... totaal offtopic zo.
Was dat echt van een stewardess, of van Tyler Durden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
Maar was het niet zo dat laagvliegende vliegtuigen weer wat moeilijker te zien zijn op bepaalde soorten radars? Zou de observatie van die visser misschien wel verklaren. [/leunstoelspeculant]quote:Op dinsdag 11 maart 2014 05:02 schreef jaco het volgende:
Een FT lezer maakt in de reakties wel de kanttekening dat de beweging van de Boeing dan nog steeds op de 'traditionele' radar zichtbaar moet zijn geweest.
quote:De verdachte inzittenden van het Malaysian Airlines: links de Iraniër Pouria Nour Mohammad Mehrdad, rechts een nog onbekende manAFP
Een van de mannen die met een gestolen paspoort aan boord gingen van de vermiste Boeing van Malaysia Airlines, was een Iraanse asielzoeker. Dat hebben de Maleisische autoriteiten gemeld.
Volgens de politie in Kuala Lumpur gaat het om een man van 19. Hij had een ticket van Maleisië naar Frankfurt, via Peking en Amsterdam. Hij zou in Duitsland asiel hebben willen aanvragen.
De moeder van de jongeman woont in Frankfurt. Ze heeft inmiddels contact gehad met de politie.
Tweede passagier
De Iraniër was een van de twee passagiers die met een gestolen paspoort reisden. Over de andere man is alleen bekend dat hij geen Aziatisch uiterlijk had. Een Iraniër in de Thaise badplaats Pattaya, die de tickets voor de twee boekte, zegt dat ook de ander een asielzoeker is. Die wilde naar Kopenhagen vliegen.
De twee spelen een hoofdrol in het onderzoek naar de vermiste Boeing 777. De onduidelijkheid over hun identiteit voedde geruchten dat een aanslag is gepleegd op het toestel.
Goedkoopste ticket
Eerder vandaag liet de Thaise politie al weten dat de mannen waarschijnlijk asielzoekers waren. De tussenpersoon in Pattaya kocht voor hen de goedkoopste tickets. "Als ze terroristen waren, hadden ze een specifieke reisroute en vlucht gekozen", meent de politie.
De Boeing van Malaysia Airlines verdween zaterdag tijdens een vlucht van Kuala Lumpur naar Peking. Van het toestel en de 239 inzittenden ontbreekt nog steeds ieder spoor.
Als je eenmaal in de lucht bent, mag die gewoon aanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.
ed ja, drijvende lijken bijvoorbeeldquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:31 schreef poemojn het volgende:
Zoek mee naar het vermiste vliegtuig: http://nos.nl/artikel/621(...)e_editors_picks=true
Ze zetten satellietbeelden in hoge resolutie online zodat je echt mee kunt helpen zoeken naar wrakstukken ed.
Hij moet wel in flight mode staan en dat betekent dus dat er geen signaal zou mogen worden afgegeven. Maar ik schat zo in dat ik best een keer of vijf heb meegemaakt dat ik aan het einde van de vlucht ontdekte dat mijn telefoon gewoon aanstond (overigens dan wel met een bijna lege batterij).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:21 schreef Ener-G het volgende:
Alleen tijdens takeoff en landing, en volgens mij is zelfs dat beleid versoepeld.
Vraag me dan wel af waarom de telco's niet kunnen traceren in welke 'cell' de toestellen zich bevinden als ze over gaan.
volgens mij las ik hier ergens dat het niks met het toestel zelf te maken heeft als het nummer is doorgeschakeld, dan gaat het via een centrale.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit) maar iemand moet me even uitleggen hoe het nu zit met telefoons: als die telefoons kapot in het water liggen; kan hij dan nog steeds over gaan
Krijg enkel normale maps ipv satellietbeelden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:31 schreef poemojn het volgende:
Zoek mee naar het vermiste vliegtuig: http://nos.nl/artikel/621(...)e_editors_picks=true
Ze zetten satellietbeelden in hoge resolutie online zodat je echt mee kunt helpen zoeken naar wrakstukken ed.
dat soort berichten over telefoons komen altijd weer terug, via via via en twitter etc... geloof er nooit zo in en geeft valse hoop waar mensen zich enorm aan proberen vast te houdenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit) maar iemand moet me even uitleggen hoe het nu zit met telefoons: als die telefoons kapot in het water liggen; kan hij dan nog steeds over gaan
Verschilt per netwerk, het overgaan van een telefoon is niet het geluid van die telefoon zelf, maar van de netwerkcentrale. Het kan zo zijn dat als jouw mobieltje uitvalt door een lege batterij oid en zich niet netjes afmeldt, dat iemand anders die jou belt een toon hoort dat de telefoon overgaat. De telefoon zelf gaat dan niet over (uiteraard niet, want hij is uit).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit) maar iemand moet me even uitleggen hoe het nu zit met telefoons: als die telefoons kapot in het water liggen; kan hij dan nog steeds over gaan
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:09 schreef Me_Wesley het volgende:
En over die telefoons:
http://forums.att.com/t5/(...)e-calls/td-p/3505607
En wat uitleg:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081125064048AAuO3Tx
Haha, wtf?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:33 schreef poemojn het volgende:
Was de foto van de verdachte inzittenden al langsgekomen hier?
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/621699-onbekende-passagier-zocht-asiel.html
[..]
Heeft een relatief Europeaans uiterlijk als je zijn achtergrond niet zou weten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vind die linker op de bovenstaande foto meer wat van Kristian Nèmeth weg hebben
Ja, Nemeth is Hongaars.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:46 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Heeft een relatief Europeaans uiterlijk als je zijn achtergrond niet zou weten.
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt.quote:'Verdwenen vlucht vloog naar Straat van Malakka'
Vlucht MH 370 van Malaysia Airlines die zaterdag van de radar verdween is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen. Dat is honderden kilometers ten zuiden van de geplande route.
Dat meldt persbureau Reuters op basis van een bron binnen de Maleisische strijdkrachten.
Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.
Het vliegtuig was op weg van Kuala Lumpur naar Peking en raakte voor zover bekend tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar.
Dinsdagochtend werd bekend dat één van de pasagiers die met een gestolen paspoort vloog is geïdentificeerd als de Iraanse asielzoeker Pouria Nour Mohammad Mehrdad.
De tweede pasagier zou de Iraniër Delavar Seyed Mohammadreza zijn, zo maakte interpol dinsdag bekend. Aan een terroristische aanslag wordt niet gedacht, zo maakte Interpol duidelijk.
* MrBanaan1 kijkt even op maps.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt.
Het hele stuk tussen Indonesie en Maleisie is de Straat van Malakka, Kuala Lumpur ligt halverwege dus hoeft niet zo te zijn dat ze naar het zuiden gevlogen zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:49 schreef TC03 het volgende:
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt.
cover-upquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:18 schreef Razor21 het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)flight_370_aangepast
Je bedoelt Turkish Airlines 1951. En ja, alles kan, maar vliegtuigen vallen niet zomaar uit de lucht (90% van alle incidenten doet zich voor bij de start en landing gok ik), en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:09 schreef ShevaJB het volgende:
Kan dat vliegtuig niet opeens uit de lucht gevallen zijn? Zoals destijds dat Onur Air toestel?
Juist. Het zal dus nog even speculeren blijven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je bedoelt Turkish Airlines 1951. En ja, alles kan, maar vliegtuigen vallen niet zomaar uit de lucht (90% van alle incidenten doet zich voor bij de start en landing gok ik), en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen.
In dit geval gaat het dus om de combinatie van:
- Een moderne en betrouwbare luchtvaartmaatschappij
- Éën van de betrouwbaarste en veiligste vliegtuigen ooit
- Een mid-air ongeluk (wat zelden voorkomt) zonder ook maar één waarschuwing of wat dan ook
Deze combinatie maakt dit hele incident uiterst mysterieus. Alles is mogelijk, maar bijna elk antwoord is even onwaarschijnlijk.
iemand die toevallig weet hoeveel brandstof zo'n vliegtuig heeft? hoeveel uren / km's er dan nog gevlogen kan worden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:07 schreef Asskicker14 het volgende:
De militaire radar ving het laatste signaal op in de Straat van Malakka. Het toestel had dus geen plannen om te landen op Kuala Lumpur. Misschien zette het toestel koers richting Sri Lanka, Maldiven, Seychelles of Mauritius? Misschien moeten ze wel in die richting zoeken?
TK1951 is niet uit de lucht gevallen. Die is volledig onder controle in de grond gevlogen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:09 schreef ShevaJB het volgende:
Kan dat vliegtuig niet opeens uit de lucht gevallen zijn? Zoals destijds dat Onur Air toestel?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het hele stuk tussen Indonesie en Maleisie is de Straat van Malakka, Kuala Lumpur ligt halverwege dus hoeft niet zo te zijn dat ze naar het zuiden gevlogen zijn.
Edit: Zie ook Google Maps:
https://goo.gl/maps/OcDP7
Waar parkeer je zo'n ding?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:02 schreef Merkie het volgende:
Toch vraag ik me af in hoeverre je een kaping kunt uitsluiten. Hoe kan je anders verklaren dat er van het één op het andere moment geen communicatie meer is zonder dat er waarschuwingen uitgezonden worden?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ie voor 7.5 uur aan brandstof bij zich had.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
iemand die toevallig weet hoeveel brandstof zo'n vliegtuig heeft? hoeveel uren / km's er dan nog gevlogen kan worden?
Ik kan me dan haast weer niet voorstellen dat je een vliegtuig zonder enig spoor achter te laten ergens kan laten landen. Maar aan de andere kant lost een vliegtuig ook niet zonder enig spoor op in zee.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:02 schreef Merkie het volgende:
Toch vraag ik me af in hoeverre je een kaping kunt uitsluiten. Hoe kan je anders verklaren dat er van het één op het andere moment geen communicatie meer is zonder dat er waarschuwingen uitgezonden worden?
Net gingen toch weer geruchten dat het laatste contact iets westelijker van dat gele puntje bleek te zijn???quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toen het vliegtuig voor het laatst gesignaleerd was, was deze al ver van Indonesië en Maleisië vandaan.
En vanaf opstijgen tot aan laatste contact was een uur dacht ik?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ie voor 7.5 uur aan brandstof bij zich had.
Klopt, maar wat ik al zei: elk mogelijk scenario klinkt zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kan me dan haast weer niet voorstellen dat je een vliegtuig zonder enig spoor achter te laten ergens kan laten landen. Maar aan de andere kant lost een vliegtuig ook niet zonder enig spoor op in zee.
Dat zijn alsnog een gigantisch aantal km2. Een gebied van wel 20 keer Frankrijk of zo.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
En vanaf opstijgen tot aan laatste contact was een uur dacht ik?
Blijven er 6,5 over, afhankelijk van hoe het naar de straat van malakka hou je dan nog 5,5 of minder (indien over zee) over. Vanaf daar dus een zoekcirkel van max 5,5 uur...
onvoorstelbaar dat het ze dus gelukt is om vrijwel ongezien weer naar dat punt toe te vliegenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Net gingen toch weer geruchten dat het laatste contact iets westelijker van dat gele puntje bleek te zijn???
dit kan nog wel even gaan duren danquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zijn alsnog een gigantisch aantal km2. Een gebied van wel 20 keer Frankrijk of zo.
Bedankt Tong, zover waren we nog nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:29 schreef tong80 het volgende:
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen - honderden kilometers ten zuiden van de geplande route. Dat laat een bron binnen het Maleisische leger aan persbureau Reuters weten.
Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.
Eerder vandaag werd bekend dat de twee Iraniërs die met een gestolen paspoort in het verdwenen Maleisische vliegtuig zaten, in Europa asiel wilden aanvragen. Een 19-jarige man was op weg naar zijn moeder in Duitsland, een man van in de 30 wilde naar familie in Zweden
Oud nieuws. Nu is meteen het hele niveau van het topic wegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:29 schreef tong80 het volgende:
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen - honderden kilometers ten zuiden van de geplande route. Dat laat een bron binnen het Maleisische leger aan persbureau Reuters weten.
Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.
Eerder vandaag werd bekend dat de twee Iraniërs die met een gestolen paspoort in het verdwenen Maleisische vliegtuig zaten, in Europa asiel wilden aanvragen. Een 19-jarige man was op weg naar zijn moeder in Duitsland, een man van in de 30 wilde naar familie in Zweden
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen.
In dit geval gaat het dus om de combinatie van:
- Een moderne en betrouwbare luchtvaartmaatschappij
- Éën van de betrouwbaarste en veiligste vliegtuigen ooit
- Een mid-air ongeluk (wat zelden voorkomt) zonder ook maar één waarschuwing of wat dan ook
Jawel, maar die verzond nog een serie foutmeldingen. Evengoed was dat een groot mysterie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/
Even kijken waar die plekken liggen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:33 schreef Fukushima het volgende:
er was toch een visser die een vliegtuig erg laag heeft zien vliegen? misschien al richting die straat van malakka
Air France betrouwbaar? AF heeft het ene na het andere incident waar piloten totaal niet overweg kunnen met de automatisering van moderne vliegtuigen. Het gaat meestal goed, maar soms dus ook niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij?
Kan dat rede van een kaping zijn? Onder de radar vliegen oid?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:33 schreef Fukushima het volgende:
er was toch een visser die een vliegtuig erg laag heeft zien vliegen? misschien al richting die straat van malakka
Klopt, maar een ongeval tijdens de cruise is dus helemaal niet onmogelijk, of weggelegd voor afrikaanse maatschappijen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Jawel, maar die verzond nog een serie foutmeldingen.
Ja, maar als er een kaping ws moet het een heel stuk onder de radar hebben gevlogen, uiteindelijk ook op het vaste land. Dan hadden er veel meer meldingen van laagvliegen moeten zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:37 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Kan dat rede van een kaping zijn? Onder de radar vliegen oid?
Dat zeg ik ook niet, het is alleen zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:37 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Klopt, maar een ongeval tijdens de cruise is dus helemaal niet onmogelijk, of weggelegd voor afrikaanse maatschappijen.
Beter splitst KLM zich weer van AF af. Wat een ellende met die Fransenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:35 schreef OEM het volgende:
[..]
Air France betrouwbaar? AF heeft het ene na het andere incident waar piloten totaal niet overweg kunnen met de automatisering van moderne vliegtuigen. Het gaat meestal goed, maar soms dus ook niet.
In deze thread staan een berg vluchten genoemd: AF6 (2010), AF447 (2009), AF471 (2011), AF1620 (2012), AF2184 (2012), AF3093 (2012).
alle plaatsen uit dat stukjequote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Even kijken waar die plekken liggen.
Troll alert.quote:
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:35 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Even kijken waar die plekken liggen.
dan is het vliegtuig dus alweer naar het zuiden aan het vliegen..quote:Businessman Alif Fathi Abdul Hadi, 29, said he was in the compound of his home when he saw the aircraft flying low, heading for Bachok and descending fast.
Al geprobeerd, website is niet te doen. Laadt niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:45 schreef Me_Wesley het volgende:
Search for Malaysia Airlines plane turns to crowdsourcing for clues
En allemaal zoeken maar! :
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
waarom?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:41 schreef Loekie1 het volgende:
Interpol: Maleisië geen terroristische daad
LYON -
Interpol denkt niet dat terroristen de verdwijning van het Maleisische vliegtuig op hun geweten hebben.
Familieleden van de passagiers van het vermiste toestel van Malaysia Airlines omhelzen elkaar in een hotel in Poetrajaya waar ze op nieuws wachten. Foto: Reuters
„Hoe meer informatie we krijgen, hoe meer we geneigd zijn te concluderen dat het geen terroristische daad was”, zei Ronald Noble van de internationale politieorganisatie dinsdag.
http://www.telegraaf.nl/b(...)stische_daad___.html
blijft over: de copiloot.
Ja, door mij. Het is de enige verklaring voor het feit dat de signalen opeens uitvielen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:
is de theorie zelfmoord door de piloot al voorbij gekomen?
Jammer dat het overbelast is...quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:45 schreef Me_Wesley het volgende:
Search for Malaysia Airlines plane turns to crowdsourcing for clues
En allemaal zoeken maar! :
http://www.tomnod.com/nod/challenge/malaysiaairsar2014
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:07 schreef Vaseline_ het volgende:
Er worden hier wel erg veel dubbele berichten gepost.
Zijn tov. gisteren heel veel nieuwe posters. Giseren waren er niet veel mensenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:07 schreef Vaseline_ het volgende:
Er worden hier wel erg veel dubbele berichten gepost.
Het wordt wel met de dag interessanter zeg.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:05 schreef Razor21 het volgende:
De Boeing 777 van Malaysia Airlines, dat zaterdagochtend op mysterieuze wijze verdween, is mogelijk getraceerd boven de Straat van Mallaka.
Het leger van Maleisië zou het vliegtuig hebben gezien op de radar, weet het ANP. De Straat van Mallaka, tussen het Indonesische eiland Sumatra en het Maleisische schiereiland Malakka, ligt honderden kilometers van de plek waar de luchtverkeersleiding voor het laatst contact had met vliegtuig.
Het vliegtuig zou volgens het leger bij Kota Bharu in het oosten van Maleisië van koers zijn veranderd. Het zou daar ook lager zijn gaan vliegen.
http://www.powned.tv/nieu(...)ig_gezien_op_ra.html
Dit dus.quote:
dat moet dan wel een bericht zijn van zaterdag ofzo?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:05 schreef Razor21 het volgende:
De Boeing 777 van Malaysia Airlines, dat zaterdagochtend op mysterieuze wijze verdween, is mogelijk getraceerd boven de Straat van Mallaka.
Het leger van Maleisië zou het vliegtuig hebben gezien op de radar, weet het ANP. De Straat van Mallaka, tussen het Indonesische eiland Sumatra en het Maleisische schiereiland Malakka, ligt honderden kilometers van de plek waar de luchtverkeersleiding voor het laatst contact had met vliegtuig.
Het vliegtuig zou volgens het leger bij Kota Bharu in het oosten van Maleisië van koers zijn veranderd. Het zou daar ook lager zijn gaan vliegen.
http://www.powned.tv/nieu(...)ig_gezien_op_ra.html
Het zou mij niks verbazen als die er wat mee te maken heeft inderdaad.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:56 schreef Pleun2011 het volgende:
is de theorie zelfmoord door de piloot al voorbij gekomen?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:11 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Het zou mij niks verbazen als die er wat mee te maken heeft inderdaad.
Zelfmoord of kaping.
De captain had thuis een flightsimulator, nagebouwd als een boeing 777, las ik gisteren.
Wie weet met wat voor doel.
Gewichtloos niet maar je zal wel te maken krijgen met turbulentie. Aangezien turbulentie niet zo heel vreemd is in een vliegtuig heeft niemand in de gaten dat ze heel hard aan het dalen zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:01 schreef kree het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Dan ben je gewichtloos. Zal je toch wel merken lijkt me
Lijkt mij dus ook dat dit van zaterdag moet zijn. Of het vliegtuig heeft ergens een tussenlanding moeten maken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:11 schreef mschol het volgende:
[..]
dat moet dan wel een bericht zijn van zaterdag ofzo?
een vliegtuig kan toch onmogelijk zo lang van de rader(s) verdwenen zijn?
Nee, hij was 27 en net begonnen op de boeing.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:15 schreef Awsom het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die man zijn passie is vliegen en hij is al 30+ jaar piloot. Kom alsjeblieft met een fatsoenlijke redenatie of zeg gewoon helemaal niks, het is geen BNW hier.
Ik heb thuis Call of Duty, wie weet met wat voor doel..
De co-piloot ja.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, hij was 27 en net begonnen op de boeing.
Dat wilt niet zeggen dat hij lekker in zijn vel zat en niet aan zelfmoord of een kaping dacht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:15 schreef Awsom het volgende:
Die man zijn passie is vliegen en hij is al 30+ jaar piloot. Kom alsjeblieft met een fatsoenlijke redenatie of zeg gewoon helemaal niks, het is geen BNW hier.
Ik had het wel aan m'n oren gemerkt denk ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:16 schreef eight het volgende:
[..]
Gewichtloos niet maar je zal wel te maken krijgen met turbulentie. Aangezien turbulentie niet zo heel vreemd is in een vliegtuig heeft niemand in de gaten dat ze heel hard aan het dalen zijn.
Sure, 27 en gezagvoerder op een 772. Doe mij zo'n loopbaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:17 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Nee, hij was 27 en net begonnen op de boeing.
als je heel hard daalt ga je dat toch wel merken aan je oren..?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:16 schreef eight het volgende:
[..]
Gewichtloos niet maar je zal wel te maken krijgen met turbulentie. Aangezien turbulentie niet zo heel vreemd is in een vliegtuig heeft niemand in de gaten dat ze heel hard aan het dalen zijn.
Denk het ook.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:20 schreef mschol het volgende:
als je heel hard daalt ga je dat toch wel merken aan je oren..?
Als die kist echt aan het neerstorten is, dan heeft de crew wel wat beters te doen dan aan de radio hangen. Vliegen, bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:17 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat wilt niet zeggen dat hij lekker in zijn vel zat en niet aan zelfmoord of een kaping dacht.
Iedereen kan knappen in zijn hoofd.
Ook een piloot die heel veel plezier in zijn werk heeft.
Ik vind het waarschijnlijker dat hij er iets mee te maken heeft dan uit me een raket uit de lucht geschoten, explosie in de lucht, val uit de lucht.
Wat bij mij zwaar mee telt is dat er geen alarm is geslagen maar het vliegtuig dus na het laatste contactmoment wel nog is gezien.
Nope. En daarbij, alarm slaan heeft op zo een moment 0,0 zin. Daar moet je je niet eens mee willen bezighouden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:23 schreef Draailamp het volgende:
Ik neem aan dat een alarm geslagen kan worden dmv een knop indrukken?
En die melden zich pas nu?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:18 schreef Loekie1 het volgende:
Two men from different locations in the Malaysian state of Kelantan have claimed to have spotted the aircraft plunging into the sea at approximately the same location and time.
http://www.ibtimes.co.uk/(...)urity-breach-1439789
Link is goed, het staat helemaal onderaan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:29 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
En die melden zich pas nu?
(Verkeerde linkje by the way).
Ah ok.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:30 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Link is goed, het staat helemaal onderaan.
Lijkt mij duidelijk dat dit gewoon ho's zijnquote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:22 schreef Asskicker14 het volgende:
Co-piloot nodigde met enige regelmaat vrouwen uit in de cockpit. Hij was niet verlegen om zelfs tijdens een vlucht vrouwen te versieren.
[ afbeelding ]
http://www.heraldsun.com.(...)i0fiyv-1226851038856
Je vermoed een vrijpartij in de cockpit??quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:32 schreef Marrije het volgende:
Bij het laatste contact was toch wat gemompel gehoord en stemmen in de cockpit?
Misschien eens kijken welke leuke jonge dames er aan boord zaten van dat vliegtuig en familie vragen of ze die stem herkennen.
hoe kom je daar nou bij?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:36 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Je vermoed een vrijpartij in de cockpit??
In principe kunnen de PIC (pilot in command) en FO (first officer / co-piloot) de gehele vlucht slapen, sex hebben, masturberen, een handstand doen of pokeren, waar ze zin in hebben zolang ze wakker blijven voor het begin en het einde. Ze zitten in principe alleen handmatig aan de controls van het voertuig tijdens take-off en landing, de auto-piloot doet de rest van de vlucht het werk. Dat heet 'normal law' in luchtvaart-termen. Tenzij er een mechanische defect of een andere catastrofische incident heeft plaatsgevonden, dan neemt de cockpit crew weer de controle over van de auto-piloot.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:32 schreef Marrije het volgende:
Bij het laatste contact was toch wat gemompel gehoord en stemmen in de cockpit?
Misschien eens kijken welke leuke jonge dames er aan boord zaten van dat vliegtuig en familie vragen of ze die stem herkennen.
Ik niet, ik vermoed dat juist niet.quote:
Waarom kan een vliegtuig niet worden na getrokken, is radar de enige manier om de positie van een vliegtuig te weten?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Wat er ook gebeurt is, moet dus in een bliksemslag gebeurt zijn en ze hebben geen tijd gehad om te anticiperen. Hoewel berichten dat ze gekeerd zijn van hun vluchtroute, dit weer tegenspreekt. Dit is allemaal heel heel bizar.
Juist dit wijst niet op een ongeluk vind ik.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:41 schreef Asskicker14 het volgende:
Hoewel berichten dat ze gekeerd zijn van hun vluchtroute, dit weer tegenspreekt. Dit is allemaal heel heel bizar.
'ervaring' leert wel dat je maar beter wel de schermpjes / metertjes etc in de gaten kunt houden, voor het geval dat, heb je misschien net ff wat meer tijd te reageren dan wanneer het je compleet overvalt omdat je slaapt.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
In principe kunnen de PIC (pilot in command) en FO (first officer / co-piloot) de gehele vlucht slapen, sex hebben, masturberen, een handstand doen of pokeren, waar ze zin in hebben zolang ze wakker blijven voor het begin en het einde. Ze zitten in principe alleen handmatig aan de controls van het voertuig tijdens take-off en landing, de auto-piloot doet de rest van de vlucht het werk. Dat heet 'normal law' in luchtvaart-termen. Tenzij er een mechanische defect of een andere catastrofische incident heeft plaatsgevonden, dan neemt de cockpit crew weer de controle over van de auto-piloot.
Wat er ook gebeurt is, moet dus in een bliksemslag gebeurt zijn en ze hebben geen tijd gehad om te anticiperen. Hoewel berichten dat ze gekeerd zijn van hun vluchtroute, dit weer tegenspreekt. Dit is allemaal heel heel bizar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ja en die vermaken elkaar maar of dat gepaard gaat met een vrijpartij, daar denk ik niet eens overna. Ik vraag of ze stemmen kunnen herkennen, geen andere geluiden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:42 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Ik niet, ik vermoed dat juist niet.
Maar ik dacht dat uit de teksten te halen omdat er de geruchten gaan dat hij vaker vrouwen in de cockpit krijgt.
Normal law / alternate law bestaat niet bij boeing. Dat is een Airbus term om aan te geven in hoeverre de inputs van de piloten gevalideerd worden. Heeft ook niks met de autopilot te maken, take/off etc gebeurd allemaal in Normal Law.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:41 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
In principe kunnen de PIC (pilot in command) en FO (first officer / co-piloot) de gehele vlucht slapen, sex hebben, masturberen, een handstand doen of pokeren, waar ze zin in hebben zolang ze wakker blijven voor het begin en het einde. Ze zitten in principe alleen handmatig aan de controls van het voertuig tijdens take-off en landing, de auto-piloot doet de rest van de vlucht het werk. Dat heet 'normal law' in luchtvaart-termen. Tenzij er een mechanische defect of een andere catastrofische incident heeft plaatsgevonden, dan neemt de cockpit crew weer de controle over van de auto-piloot.
Wat er ook gebeurt is, moet dus in een bliksemslag gebeurt zijn en ze hebben geen tijd gehad om te anticiperen. Hoewel berichten dat ze gekeerd zijn van hun vluchtroute, dit weer tegenspreekt. Dit is allemaal heel heel bizar.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:47 schreef xzaz het volgende:
Kan je radar detectie uitzetten?Zonder stealth technologie aan boord nietSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Een piloot de schuld geven is een hele serieuze accusatie; daarom wordt dat altijd als laatste ding beschouwd. Want als je 1 piloot niet kan vertrouwen, er vertrekken 100.000 vluchten dagelijks ter wereld, welke piloot valt dan wel te vertrouwen? En hoe ga je dat natrekken? Tenzij je op hele racistische/religieuze gronden gaat discrimineren gebaseerd op geen enkele bewijs. En er is een wezenlijk verschil tussen pilot error (een piloot die simpelweg in de hitte van het moment een inschattingsfout maakt) en pilot hijacking/suicide. En ik neem aan dat je naar het laatste verwijst.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:44 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Juist dit wijst niet op een ongeluk vind ik.
Als je kan keren dan kun je ook nog alarm slaan.
Daarom hamer ik ook zo op die piloot.
Mijn inziens kun je een kaping ook zien aankomen, als het goed is zijn die niet zomaar binnen in de cockpit
Ik snap nog steeds niet hoe je in hemelsnaam een machine van 240 miljoen dollar kan kwijtraken. Die dingen zijn toch gewoon real-time te volgen?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:52 schreef Marrije het volgende:
Je zou toch denken dat als ze van het punt van laatste contact naar het punt waar ze op de radar voor het laatst zijn gezien (straat van mallaka) konden vliegen, ze ook konden landen.
Ik snap je punt. Maar ik vind ook dat niet moet worden gezegd dat het niet kan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:50 schreef Asskicker14 het volgende:
Een piloot de schuld geven is een hele serieuze accusatie; daarom wordt dat altijd als laatste ding beschouwd. Want als je 1 piloot niet kan vertrouwen, er vertrekken 100.000 vluchten dagelijks ter wereld, welke piloot valt dan wel te vertrouwen? En hoe ga je dat natrekken? Tenzij je op hele racistische/religieuze gronden gaat discrimineren gebaseerd op geen enkele bewijs. En er is een wezenlijk verschil tussen pilot error (een piloot die simpelweg in de hitte van het moment een inschattingsfout maakt) en pilot hijacking/suicide. En ik neem aan dat je naar het laatste verwijst.
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:58 schreef Toto69 het volgende:
Delaver Suyedmohammadreca 21-09-1984, Iraans Paspoort
Beide gestolen genoteerd
Deze dus.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:56 schreef Toto69 het volgende:
Pouri Nourmohamedi 30-04-1995, Iraans Paspoort
Dat Whatsapp verhaal kende ik nog niet. Dat zou wel érg apart zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:01 schreef Crazy-M het volgende:
Stukje over de telefoons gelezen dat ze over blijven gaan. ik hoorde vanmorgen echter op Q music ook dat bij een aantal de status van: last seen ook nog redelijk up to date was.
Ik neem aan dat een Whatsapp als de telefoon uit is ook niet meer online is
enige is dus ook wat ik vanmorgen gehoord heb, kon het zosnel ook niet terug vinden, alleen dan van het bellen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:02 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat Whatsapp verhaal kende ik nog niet. Dat zou wel érg apart zijn.
Hmmquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:01 schreef Crazy-M het volgende:
Stukje over de telefoons gelezen dat ze over blijven gaan. ik hoorde vanmorgen echter op Q music ook dat bij een aantal de status van: last seen ook nog redelijk up to date was.
Ik neem aan dat een Whatsapp als de telefoon uit is ook niet meer online is
Ik vond het scherp en bot tegelijkertijd, best knap!quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:08 schreef Toto69 het volgende:
http://www.news.com.au/en(...)907478-1226851680463
Ouch Biggs.
Niet de eerste keer dat hij iets doms tweet.
[ afbeelding ]
Wie is dat?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:08 schreef Toto69 het volgende:
http://www.news.com.au/en(...)907478-1226851680463
Ouch Biggs.
Niet de eerste keer dat hij iets doms tweet.
[ afbeelding ]
en zelfs als die telefoons nog een signaal geven dan betekend dat:quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:07 schreef Zolder het volgende:
Er moet toch vast wel iemand zijn die het wachtwoord van zijn of haar parter van iCloud weet? Om zo via find my iphone te kijken waar de telefoon zich bevind.
wat is redelijk up to date? dat ze ergens boven de oceaan nog verbinding hadden is toch prima mogelijk?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:01 schreef Crazy-M het volgende:
Stukje over de telefoons gelezen dat ze over blijven gaan. ik hoorde vanmorgen echter op Q music ook dat bij een aantal de status van: last seen ook nog redelijk up to date was.
Ik neem aan dat een Whatsapp als de telefoon uit is ook niet meer online is
Lijkt mij dan toch dat ze nog na het verdwijnen bedoelen. Bijvoorbeeld laatst gezien op zondag. Maar zulke info blijft vaag.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:13 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is redelijk up to date? dat ze ergens boven de oceaan nog verbinding hadden is toch prima mogelijk?
Bizar. Maar kan best een andere logische verklaring voor zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:02 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Dat Whatsapp verhaal kende ik nog niet. Dat zou wel érg apart zijn.
Ik heb wel eens gehad dat ik laatst gezien was om 00:20 terwijl ik om 23:30 ging slapen. Dus een lichte afwijking. Maar echt een kwestie van uren lijkt me toch wel apart.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:16 schreef ShevaJB het volgende:
[..]
Bizar. Maar kan best een andere logische verklaring voor zijn.
volgens mij wordt de Whatsapp status al aangepast als alleen de applicatie al open staat..quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:17 schreef Draailamp het volgende:
is die status van whatsapp betrouwbaar genoeg is de vraag
Mits er internetverbinding is lijkt mijquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:18 schreef mschol het volgende:
[..]
volgens mij wordt de Whatsapp status al aangepast als alleen de applicatie al open staat..
uiteraard, maar stel dat het toestel in zijn geheel de oceaan in is gedoken (waardoor er ook weinig tot geen brokstukken gevonden zijn tot nu toe)quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:19 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Mits er internetverbinding is lijkt mij
Prima mogelijk, zeker omdat het stuk rond Vietnam zoals gezegd niet zo diep is (50 meter las ik).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:20 schreef mschol het volgende:
[..]
uiteraard, maar stel dat het toestel in zijn geheel de oceaan in is gedoken (waardoor er ook weinig tot geen brokstukken gevonden zijn tot nu toe)
en hij ligt ook niet te diep kan het natuurlijk zijn dat je nog een tijdje een verbinding houdt...
Telegraafquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:18 schreef Draailamp het volgende:
CO piloot nam het niet nauw met de veiligheid:
http://www.telegraaf.nl/b(...)campaign=twitterfeed
Je doelt op bijvoorbeeld GPS? Dat is één richtingsverkeer.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 13:53 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ik snap nog steeds niet hoe je in hemelsnaam een machine van 240 miljoen dollar kan kwijtraken. Die dingen zijn toch gewoon real-time te volgen?
Zoals ik vanmorgen op de radio hoorde bedoelen ze ook echt dat ze belde en dat hij overging. En dat de status van whatsapp ook die tijd aangaf.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:13 schreef mschol het volgende:
[..]
wat is redelijk up to date? dat ze ergens boven de oceaan nog verbinding hadden is toch prima mogelijk?
En die vrouwen dan.. wat the fuck moet je in een cockpit als je aan het vliegen bent. Je zal maar vallen en op een dashboardje met je handjes de foute knopjes omzetten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:22 schreef Speculant. het volgende:
[..]
TelegraafAls het al waar zou zijn wat moeten we hier dan mee? Concluderen dat het vliegtuig wel in zee moet zijn gestort omdat de piloot van vrouwen hield tijdens het werk?
Telefoon staat vergrendeld maar nog wel aan > wordt gebeld > Whatsapp applicatie stond nog open met internetverbinding nog werkend > Whatsapp online status bijgewerkt doordat er gebeld is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zoals ik vanmorgen op de radio hoorde bedoelen ze ook echt dat ze belde en dat hij overging. En dat de status van whatsapp ook die tijd aangaf.
Echter heb ik het whatsapp verhaal niet op nieuwssites kunnen vinden.
GPS, BDS, GLONASSquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:23 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Je doelt op bijvoorbeeld GPS? Dat is één richtingsverkeer.
En radar dekking is niet 100%.
Dus ja, wanneer radio- en dataverkeer wegvallen (om wat voor reden dan ook) is het wel degelijk nog mogelijk anno 2014.
Dat hij het niet zo nauw nam met de regeltjes en veiligheid.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:22 schreef Speculant. het volgende:
Telegraaf Als het al waar zou zijn wat moeten we hier dan mee? Concluderen dat het vliegtuig wel in zee moet zijn gestort omdat de piloot van vrouwen hield tijdens het werk?
Blijft allemaal speculatie natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:25 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat hij het niet zo nauw nam met de regeltjes en veiligheid.
Mochten de verhalen iets van waarheid zijn is hij een piloot van lek me vestje.
Ach bij de charter vluchten naar Spanje kon je ook zo de cockpit inlopen. En even 3 keer kloppen en je bent binnen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:25 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat hij het niet zo nauw nam met de regeltjes en veiligheid.
Mochten de verhalen iets van waarheid zijn is hij een piloot van lek me vestje.
Ook eentje waar de Piloot heel veel schulden had gemaakt en op de dag voor vertrek veel had verloren op de beurs vanwege de crisis heeft zichzelf en andere de dood in gejaagd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:25 schreef Loekie1 het volgende:
In dat Franse vliegtuig was er één piloot die gewoon omlaag stuurde terwijl de andere piloot zei: omhoog, omhoog! Dan hebben we recent een piloot gehad die zijn toestel express liet crashen en ook bij dat vliegtuig in Libië was er sprake van een dubieuze actie van de piloot.
Misschien moeten we toe naar vliegtuigen zonder piloten.
Er zaten natuurlijk niet alleen Chinezen aan boord, ook al waren het er wel veel.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:26 schreef Fukushima het volgende:
Whatsapp wordt in die regio toch amper gebruikt? volgens mij gebruiken ze daar LINE
Ze kennen daar Wechat i.p.v Whatsappquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:23 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Zoals ik vanmorgen op de radio hoorde bedoelen ze ook echt dat ze belde en dat hij overging. En dat de status van whatsapp ook die tijd aangaf.
Echter heb ik het whatsapp verhaal niet op nieuwssites kunnen vinden.
Dat ie er lekker alleen uit springt danquote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:26 schreef xzaz het volgende:
[..]
Ook eentje waar de Piloot heel veel schulden had gemaakt en op de dag voor vertrek veel had verloren op de beurs vanwege de crisis heeft zichzelf en andere de dood in gejaagd.
Ja een junior zal dat wel even fiksen. Komt ook goed over bij je supervisor. Ik denk dat het gewoon complete onzin is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:25 schreef Draailamp het volgende:
[..]
Dat hij het niet zo nauw nam met de regeltjes en veiligheid.
Mochten de verhalen iets van waarheid zijn is hij een piloot van lek me vestje.
Het is totaal niet gerelateerd aan het ongeval natuurlijk, maar het is wel een lekker sensatie verhaal dat er nu goed in gaat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 14:22 schreef Speculant. het volgende:
[..]
TelegraafAls het al waar zou zijn wat moeten we hier dan mee? Concluderen dat het vliegtuig wel in zee moet zijn gestort omdat de piloot van vrouwen hield tijdens het werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |