TK1951 is niet uit de lucht gevallen. Die is volledig onder controle in de grond gevlogen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:09 schreef ShevaJB het volgende:
Kan dat vliegtuig niet opeens uit de lucht gevallen zijn? Zoals destijds dat Onur Air toestel?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:01 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Het hele stuk tussen Indonesie en Maleisie is de Straat van Malakka, Kuala Lumpur ligt halverwege dus hoeft niet zo te zijn dat ze naar het zuiden gevlogen zijn.
Edit: Zie ook Google Maps:
https://goo.gl/maps/OcDP7
Waar parkeer je zo'n ding?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:02 schreef Merkie het volgende:
Toch vraag ik me af in hoeverre je een kaping kunt uitsluiten. Hoe kan je anders verklaren dat er van het één op het andere moment geen communicatie meer is zonder dat er waarschuwingen uitgezonden worden?
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ie voor 7.5 uur aan brandstof bij zich had.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:17 schreef Marrije het volgende:
[..]
iemand die toevallig weet hoeveel brandstof zo'n vliegtuig heeft? hoeveel uren / km's er dan nog gevlogen kan worden?
Ik kan me dan haast weer niet voorstellen dat je een vliegtuig zonder enig spoor achter te laten ergens kan laten landen. Maar aan de andere kant lost een vliegtuig ook niet zonder enig spoor op in zee.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:02 schreef Merkie het volgende:
Toch vraag ik me af in hoeverre je een kaping kunt uitsluiten. Hoe kan je anders verklaren dat er van het één op het andere moment geen communicatie meer is zonder dat er waarschuwingen uitgezonden worden?
Net gingen toch weer geruchten dat het laatste contact iets westelijker van dat gele puntje bleek te zijn???quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:20 schreef TC03 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Toen het vliegtuig voor het laatst gesignaleerd was, was deze al ver van Indonesië en Maleisië vandaan.
En vanaf opstijgen tot aan laatste contact was een uur dacht ik?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:21 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat ie voor 7.5 uur aan brandstof bij zich had.
Klopt, maar wat ik al zei: elk mogelijk scenario klinkt zeer onwaarschijnlijk.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:25 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik kan me dan haast weer niet voorstellen dat je een vliegtuig zonder enig spoor achter te laten ergens kan laten landen. Maar aan de andere kant lost een vliegtuig ook niet zonder enig spoor op in zee.
Dat zijn alsnog een gigantisch aantal km2. Een gebied van wel 20 keer Frankrijk of zo.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:26 schreef Marrije het volgende:
[..]
En vanaf opstijgen tot aan laatste contact was een uur dacht ik?
Blijven er 6,5 over, afhankelijk van hoe het naar de straat van malakka hou je dan nog 5,5 of minder (indien over zee) over. Vanaf daar dus een zoekcirkel van max 5,5 uur...
onvoorstelbaar dat het ze dus gelukt is om vrijwel ongezien weer naar dat punt toe te vliegenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:25 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Net gingen toch weer geruchten dat het laatste contact iets westelijker van dat gele puntje bleek te zijn???
dit kan nog wel even gaan duren danquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:27 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dat zijn alsnog een gigantisch aantal km2. Een gebied van wel 20 keer Frankrijk of zo.
Bedankt Tong, zover waren we nog nietquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:29 schreef tong80 het volgende:
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen - honderden kilometers ten zuiden van de geplande route. Dat laat een bron binnen het Maleisische leger aan persbureau Reuters weten.
Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.
Eerder vandaag werd bekend dat de twee Iraniërs die met een gestolen paspoort in het verdwenen Maleisische vliegtuig zaten, in Europa asiel wilden aanvragen. Een 19-jarige man was op weg naar zijn moeder in Duitsland, een man van in de 30 wilde naar familie in Zweden
Oud nieuws. Nu is meteen het hele niveau van het topic wegquote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:29 schreef tong80 het volgende:
De vermiste Boeing 777 van Malaysia Airlines is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen - honderden kilometers ten zuiden van de geplande route. Dat laat een bron binnen het Maleisische leger aan persbureau Reuters weten.
Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.
Eerder vandaag werd bekend dat de twee Iraniërs die met een gestolen paspoort in het verdwenen Maleisische vliegtuig zaten, in Europa asiel wilden aanvragen. Een 19-jarige man was op weg naar zijn moeder in Duitsland, een man van in de 30 wilde naar familie in Zweden
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen.
In dit geval gaat het dus om de combinatie van:
- Een moderne en betrouwbare luchtvaartmaatschappij
- Éën van de betrouwbaarste en veiligste vliegtuigen ooit
- Een mid-air ongeluk (wat zelden voorkomt) zonder ook maar één waarschuwing of wat dan ook
Jawel, maar die verzond nog een serie foutmeldingen. Evengoed was dat een groot mysterie.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij?
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/
Even kijken waar die plekken liggen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:33 schreef Fukushima het volgende:
er was toch een visser die een vliegtuig erg laag heeft zien vliegen? misschien al richting die straat van malakka
Air France betrouwbaar? AF heeft het ene na het andere incident waar piloten totaal niet overweg kunnen met de automatisering van moderne vliegtuigen. Het gaat meestal goed, maar soms dus ook niet.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:32 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Want AF447 was geen modern toestel dat gevlogen werd door een moderne en betrouwbare maatschappij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |