Hij moet wel in flight mode staan en dat betekent dus dat er geen signaal zou mogen worden afgegeven. Maar ik schat zo in dat ik best een keer of vijf heb meegemaakt dat ik aan het einde van de vlucht ontdekte dat mijn telefoon gewoon aanstond (overigens dan wel met een bijna lege batterij).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:21 schreef Ener-G het volgende:
Alleen tijdens takeoff en landing, en volgens mij is zelfs dat beleid versoepeld.
Vraag me dan wel af waarom de telco's niet kunnen traceren in welke 'cell' de toestellen zich bevinden als ze over gaan.
volgens mij las ik hier ergens dat het niks met het toestel zelf te maken heeft als het nummer is doorgeschakeld, dan gaat het via een centrale.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit) maar iemand moet me even uitleggen hoe het nu zit met telefoons: als die telefoons kapot in het water liggen; kan hij dan nog steeds over gaan
Krijg enkel normale maps ipv satellietbeelden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:31 schreef poemojn het volgende:
Zoek mee naar het vermiste vliegtuig: http://nos.nl/artikel/621(...)e_editors_picks=true
Ze zetten satellietbeelden in hoge resolutie online zodat je echt mee kunt helpen zoeken naar wrakstukken ed.
dat soort berichten over telefoons komen altijd weer terug, via via via en twitter etc... geloof er nooit zo in en geeft valse hoop waar mensen zich enorm aan proberen vast te houdenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit) maar iemand moet me even uitleggen hoe het nu zit met telefoons: als die telefoons kapot in het water liggen; kan hij dan nog steeds over gaan
Verschilt per netwerk, het overgaan van een telefoon is niet het geluid van die telefoon zelf, maar van de netwerkcentrale. Het kan zo zijn dat als jouw mobieltje uitvalt door een lege batterij oid en zich niet netjes afmeldt, dat iemand anders die jou belt een toon hoort dat de telefoon overgaat. De telefoon zelf gaat dan niet over (uiteraard niet, want hij is uit).quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
Goeiemorgen!
Ik heb alles teruggelezen (doe ik normaal nooit) maar iemand moet me even uitleggen hoe het nu zit met telefoons: als die telefoons kapot in het water liggen; kan hij dan nog steeds over gaan
quote:Op dinsdag 11 maart 2014 08:09 schreef Me_Wesley het volgende:
En over die telefoons:
http://forums.att.com/t5/(...)e-calls/td-p/3505607
En wat uitleg:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081125064048AAuO3Tx
Haha, wtf?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 10:33 schreef poemojn het volgende:
Was de foto van de verdachte inzittenden al langsgekomen hier?
[ afbeelding ]
http://nos.nl/artikel/621699-onbekende-passagier-zocht-asiel.html
[..]
Heeft een relatief Europeaans uiterlijk als je zijn achtergrond niet zou weten.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:46 schreef MrBanaan1 het volgende:
Ik vind die linker op de bovenstaande foto meer wat van Kristian Nèmeth weg hebben
Ja, Nemeth is Hongaars.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:46 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Heeft een relatief Europeaans uiterlijk als je zijn achtergrond niet zou weten.
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt.quote:'Verdwenen vlucht vloog naar Straat van Malakka'
Vlucht MH 370 van Malaysia Airlines die zaterdag van de radar verdween is mogelijk naar de Straat van Malakka gevlogen. Dat is honderden kilometers ten zuiden van de geplande route.
Dat meldt persbureau Reuters op basis van een bron binnen de Maleisische strijdkrachten.
Volgens het Maleisische leger is de verdwenen Boeing 777 hier getracked door een radarsysteem.
Het vliegtuig was op weg van Kuala Lumpur naar Peking en raakte voor zover bekend tussen Maleisië en het zuiden van Vietnam van de radar.
Dinsdagochtend werd bekend dat één van de pasagiers die met een gestolen paspoort vloog is geïdentificeerd als de Iraanse asielzoeker Pouria Nour Mohammad Mehrdad.
De tweede pasagier zou de Iraniër Delavar Seyed Mohammadreza zijn, zo maakte interpol dinsdag bekend. Aan een terroristische aanslag wordt niet gedacht, zo maakte Interpol duidelijk.
* MrBanaan1 kijkt even op maps.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:49 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt.
Het hele stuk tussen Indonesie en Maleisie is de Straat van Malakka, Kuala Lumpur ligt halverwege dus hoeft niet zo te zijn dat ze naar het zuiden gevlogen zijn.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:49 schreef TC03 het volgende:
Dit is best wel bizar, aangezien de Straat van Malakka ten zuiden van KL ligt.
cover-upquote:Op dinsdag 11 maart 2014 11:18 schreef Razor21 het volgende:
http://www.vkmag.com/maga(...)flight_370_aangepast
Je bedoelt Turkish Airlines 1951. En ja, alles kan, maar vliegtuigen vallen niet zomaar uit de lucht (90% van alle incidenten doet zich voor bij de start en landing gok ik), en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:09 schreef ShevaJB het volgende:
Kan dat vliegtuig niet opeens uit de lucht gevallen zijn? Zoals destijds dat Onur Air toestel?
Juist. Het zal dus nog even speculeren blijven.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:16 schreef Merkie het volgende:
[..]
Je bedoelt Turkish Airlines 1951. En ja, alles kan, maar vliegtuigen vallen niet zomaar uit de lucht (90% van alle incidenten doet zich voor bij de start en landing gok ik), en als het al mid-air fout gaat, dan is dat vrijwel altijd bij onbetrouwbare Russische vliegtuigen of vage Afrikaanse luchtvaartmaatschappijen.
In dit geval gaat het dus om de combinatie van:
- Een moderne en betrouwbare luchtvaartmaatschappij
- Éën van de betrouwbaarste en veiligste vliegtuigen ooit
- Een mid-air ongeluk (wat zelden voorkomt) zonder ook maar één waarschuwing of wat dan ook
Deze combinatie maakt dit hele incident uiterst mysterieus. Alles is mogelijk, maar bijna elk antwoord is even onwaarschijnlijk.
iemand die toevallig weet hoeveel brandstof zo'n vliegtuig heeft? hoeveel uren / km's er dan nog gevlogen kan worden?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 12:07 schreef Asskicker14 het volgende:
De militaire radar ving het laatste signaal op in de Straat van Malakka. Het toestel had dus geen plannen om te landen op Kuala Lumpur. Misschien zette het toestel koers richting Sri Lanka, Maldiven, Seychelles of Mauritius? Misschien moeten ze wel in die richting zoeken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |