abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137603426
-= GELIEVE AL HET NIEUWS ONDER "!UPDATES:" TE PLAATSEN. ZO STAAT HET IN CHRONOLOGISCHE VOLGORDE ONDER DE BASISINFORMATIE! =-

Flight MH370 bound for Beijing goes missing





Gebied waar het vliegtuig is verdwenen:


(Eerdere berichten van kerosinesporen of gevonden delen van het vliegtuig bleken ongerelateerd aan de Boeing 777-200 van Malaysian Airlines)

Zoekgebieden en laatste contact:




Het vliegtuig:



De passagiers:



Link naar de passagierslijst: http://www.malaysiaairlin(...)enger%20Manifest.pdf

De laatste waarneming van flightradar24.com:



De geplande route:



Nieuwsbronnen:

• Malaysian Airlines - http://www.malaysiaairlines.com/my/en/site/dark-site.html
• nu.nl - http://www.nu.nl/buitenla(...)msterdam-reizen.html
• Wikipedia - http://en.wikipedia.org/wiki/Malaysia_Airlines_Flight_370
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)turned-around-search
• The Telegraph - http://www.telegraph.co.u(...)as-debris-found.html
• The Mirror (dus niet zo betrouwbaar) - http://www.mirror.co.uk/n(...)light-worlds-3220716
• The Guardian - http://www.theguardian.co(...)c3bae4b05e6cc240518a - Search widened, and latest updates

Mogelijke motieven/scenario's:

• Ongeval/technisch mankement - "extremely unlikely" -
http://www.straitstimes.c(...)s-likely-scenarios-2
• Raketaanval - vraag wie verantwoordelijk? - Noord-Korea, waar er juist verkiezingen waren, wordt gespeculeerd
• Bomaanslag - vreemd; geen motief gegeven
• Kaping - idem
• Mensensmokkel/vluchtelingen - vreemd; meerdere stop-overs
• Anders - ?

!!UPDATES:

• Er blijkt nog contact geweest te zijn met MA370 vlak na de radio oproep toen het toestel van de radar verdween. De piloot van een vlucht een stukje voor het toestel hoorde meerdere stemmen in de cockpit en was er vrij zeker van met de co-piloot gesproken te hebben.
http://www.freerepublic.com/focus/f-news/3131319/posts

• De passagiers met de gestolen paspoorten blijken Iranees te zijn.
MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51 #BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit.

[ Bericht 1% gewijzigd door El_Matador op 10-03-2014 23:42:47 ]
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137603470
Stel je voor dat iemand daadwerkelijk de telefoon zou oppakken aan de andere kant :o :o :o :o

"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137603508
Er werd toch ook opgenomen? Alleen werd de verbinding gelijk verbroken, toen ze opnieuw belde bleef die overgaan
pi_137603534
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:28 schreef RVer het volgende:
Er werd toch ook opgenomen? Alleen werd de verbinding gelijk verbroken, toen ze opnieuw belde bleef die overgaan
Nee, hij ging alleen een paar keer over, waarna de verbinding verbrak.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:29:22 #5
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137603555
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
pi_137603564
154 Chinezen minder op ruim 1,3 miljard, dat schiet ook niet echt op... -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137603600
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef OEM het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
:? Dit is Chinees voor mij?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137603605
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef OEM het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
Omdat O en Q misschien een beetje op elkaar lijken?

Aan de buitenkant is het alleen het streepje wat verschilt van elkaar :)
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137603621
Jongens, is er nog wat nieuws?
  maandag 10 maart 2014 @ 23:31:25 #10
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137603634
quote:
11s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

:? Dit is Chinees voor mij?
Vliegtuig registratienummer, zeg maar het kenteken. 9M-MRO is gecrasht. MRQ vliegt nog haar rondjes, maar staat hierboven op de feauteau als gecrasht toestel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137603650
Wat voor nut zou Iran hebben met het laten exploderen van dit vliegtuig ? of was dit maar een testrun ? ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 23:32:40 #12
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137603676
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:30 schreef Red_85 het volgende:
Aan de buitenkant is het alleen het streepje wat verschilt van elkaar :)
MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:33:44 #13
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137603711
Haters everywhere but I don't really care.
pi_137603715
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou Iran hebben met het laten exploderen van dit vliegtuig ? of was dit maar een testrun ? ;(
Tja, zijn er spanningen tussen Iran en een van die landen? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd...
pi_137603741
Five passengers checked in but never boarded the flight. Rahman said all baggage from the no-shows was removed from the plane prior to departure.

How does a plane simply ‘disappear off the radar’?

Over land, air traffic controllers can use two types of radar, primary, which detects objects by bouncing back a radio signal, and secondary , where the plane sends back an automatic response, identifying itself. Air traffic consultant Doug Maclean, of DKM Aviation, says: “Secondary surveillance radar sends out a coded question, the interrogation message will be received and sent back; that requires a degree of co-operation between plane and the ground. In the likes of the 9/11 incident, the aircraft would have received messages but hijackers had switched off the reply.”

But over longer distances where radar coverage is limited – ie usually when planes are flying across oceans – they use another system, Automatic Dependent Surveillance. Here the aircraft transmits its own signal and gives its position via satellites. Maclean says: “Once you go outside primary radar coverage, which would normally be about 100 miles offshore maximum, you are relying on the plane to be transponding.”

http://www.theguardian.co(...)ntinues-live-updates
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 10 maart 2014 @ 23:35:59 #16
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137603801
Aviation experts say the aircraft will be found — eventually while some believe that it's increasingly clear that the plane somehow veered from its normal flight path and that the plane could be hundreds of kilometers from where it was last detected.
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:36:07 #17
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137603806
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:32 schreef OEM het volgende:

[..]

MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet.
Mu-ther-fu-cker

Je hebt nog gelijk ook!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137603828
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:
Five passengers checked in but never boarded the flight. Rahman said all baggage from the no-shows was removed from the plane prior to departure.

Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in lag...
pi_137603850
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:36 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in laf...
Ja, het meeste "nieuws" is helaas nietszeggend...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 10 maart 2014 @ 23:38:55 #20
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137603907
Doe deze maar in OP dan.
MRO in betere tijden.

'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137603974
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703

Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137604012
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:38 schreef Red_85 het volgende:
Doe deze maar in OP dan.
MRO in betere tijden.

[ afbeelding ]
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703

Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch? :P
  maandag 10 maart 2014 @ 23:42:57 #23
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604058
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:41 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

[..]

Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch? :P
Jup, vervangen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 maart 2014 @ 23:43:23 #24
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604070
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703

Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
Als je het doet, moet je het wel goed doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137604091
Nouja ik ben geen TS meer hehe, dus go your hallway ElMatador
  maandag 10 maart 2014 @ 23:44:21 #26
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137604106
quote:
6s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
Lijkt me ook niet echt van belang.
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
pi_137604115
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:43 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als je het doet, moet je het wel goed doen.
alsof je verschil ziet tussen die dingen. :')

en ik geloof dat de OP redelijk is, verder commentaar? :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137604130
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 10 maart 2014 @ 23:45:26 #29
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604141
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
Van dat soort inderdaad. Beetje jammer...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137604162
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
niet exact dus kennelijk :+
  maandag 10 maart 2014 @ 23:46:27 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604178
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:

[..]

dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Nope, het is en blijft een ander vliegtuig.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 10 maart 2014 @ 23:47:45 #32
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137604234
quote:
9s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft.
pi_137604251
Maar ik vraag me echt af hoe het kan dat er nog steeds geen brokstukken gevonden zijn...
pi_137604286
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:47 schreef OEM het volgende:

[..]

Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft.
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
  maandag 10 maart 2014 @ 23:49:23 #35
6941 APK
Factual, I think.
pi_137604293
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:

[..]

Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
Al een paar dagen 8)7
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  maandag 10 maart 2014 @ 23:51:56 #36
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604372
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:49 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+?
Flinke krachten. Maargoed, dat is hier dus niet aan de orde bij dit toestel. Dus nutteloos om over te discussiëren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137604390
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar ik vraag me echt af hoe het kan dat er nog steeds geen brokstukken gevonden zijn...
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
pi_137604392
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:51 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+?
Flinke krachten. Maargoed, dat is hier dus niet aan de orde bij dit toestel. Dus nutteloos om over te discussiëren.
Tja niet aan gedacht.
Ik heb die typenummers/verschillen niet in de gaten gehouden.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:53:43 #39
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_137604429
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
Niet de antenne, maar de romp. Er zijn haarscheurtjes gevonden in de romp waar de antenne zit. Geldt overigens niet voor dit type 777, maar alleen voor de 200, 200LR, 300, 300ER. Dit betreft een 200ER.
pi_137604433
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef Light het volgende:

[..]

Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_137604449
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:53 schreef TLC het volgende:

[..]

Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
pi_137604477
En er was ook al met spotter-planes gezocht, dus dan valt felgekleurd geel schuim van de stoelen echt wel op.

Trouwens, waren er bij dit type toestel geen enkele bekende problemen?
pi_137604491
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
Dan nog ligt het er maar aan hoe sterk daar de stroming is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_137604502
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
of dat er spullen aanstranden op het land, maar blijkbaar ook dat niet
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 10 maart 2014 @ 23:55:58 #45
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604505
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Tja niet aan gedacht.
Ik heb die typenummers/verschillen niet in de gaten gehouden.
Nee, OEM heeft mij er ook op moeten wijzen.

Enige echte incident wat dit toestel heeft gehad is een botsing op PVG (Shanghai) geweest:

http://www.flightglobal.c(...)or-incidents-396793/



Augustus 2012. Wel nasty. Maargoed, dit is ook op Schiphol gebeurd met een US Airways vlucht.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137604535
Botsing heeft niks met het toestel te maken natuurlijk.

Verder had ik inderdaad ook langzamerhand wel brokstukken verwacht aan de kustlijn.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:57:20 #47
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604553
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
En er was ook al met spotter-planes gezocht, dus dan valt felgekleurd geel schuim van de stoelen echt wel op.

Trouwens, waren er bij dit type toestel geen enkele bekende problemen?
Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_137604560
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel.
Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigen :P
  maandag 10 maart 2014 @ 23:57:44 #49
6941 APK
Factual, I think.
pi_137604569
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef Light het volgende:

Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
Je zou toch verwachten dat er bij een 'landing' op of in zee genoeg dingen blijven drijven of redelijk snel naar boven komen.
Ik vind het ook opmerkelijk dat vissers of passerende schepen nog nauwelijks melding van vreemde objecten gemaakt hebben.
Zeker als je in die regio waarschijnlijk extra oplettend bent vanwege een vermist vliegtuig.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137604579
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:53 schreef TLC het volgende:

[..]

Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot:
  maandag 10 maart 2014 @ 23:58:21 #51
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137604592
Ongeduldig volk :)
Haters everywhere but I don't really care.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:59:51 #52
168739 Red_85
'echt wel'
pi_137604649
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigen :P
Naja, types weet ik ook net te onderscheiden. Mij boeit het meer wat er in gaat.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 11 maart 2014 @ 00:00:11 #53
6941 APK
Factual, I think.
pi_137604665
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef Light het volgende:

[..]

Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot:
[ afbeelding ]
En daar varen volgens mij ook genoeg schepen die niet specifiek op zoek zijn naar brokstukken maar wel het nieuws volgen lijkt mij?
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_137604673
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijven-rinkelen.dhtml

Ik weet het, het AD :')

Maar als dit waar is, is het toch een behoorlijk vreemd verhaal.
pi_137604696
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef Infection het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijven-rinkelen.dhtml

Ik weet het, het AD :')

Maar als dit waar is, is het toch een behoorlijk vreemd verhaal.
Oud nieuws :P Je sloth-ui is wel toepasselijk :P
pi_137604740
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Oud nieuws :P Je sloth-ui is wel toepasselijk :P
Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar.
pi_137604768
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:01 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar.
Ohw, mijn excuses :P Dacht dat je al de hele dag meedraaide haha
pi_137605056
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:02 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

Ohw, mijn excuses :P Dacht dat je al de hele dag meedraaide haha
Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan.
pi_137605079
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:10 schreef Infection het volgende:

[..]

Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan.
De super duper bazen op zal je daarbij helpen :P
pi_137605125
Acanac
Top five Malaysia Airlines conspiracy theories
26

QMI Agency

First posted: Monday, March 10, 2014 05:02 PM EDT | Updated: Monday, March 10, 2014 06:40 PM EDT
The mystery of missing Malaysia Airlines flight MH370 has spurred a list of conspiracy theories — both sound and crazy. Here are the top 5.

1. Terrorist attack

After reports surfaced that two passengers were flying using stolen passports, and authorities were "examining additional suspect passports," the immediate assumption was a terrorist attack. Investigators told ABC News they are "not discounting" the possibility, but have no evidence of a bombing on board.

2. Spontaneous explosion

After more than 50 hours of searching the missing Boeing B777-200's ocean path, there is no evidence in the water that would suggest a crash. More than a few investigators have suggested the lack of debris could mean a sudden chance explosion and that the plane may "have disintegrated at around 35,000 feet."

A girl lights a candle next to a message that reads "Pray for MH370" during a candlelight vigil held by ethnic Malaysian Chinese for the passengers of Malaysia Airlines MH370 near Independence Square in Kuala Lumpur March 10, 2014. (REUTERS/Edgar Su)

3. Trapped in Vietnam

Oil slicks were spotted off the coast of Vietnam on Saturday, and even though investigators said they were not left by the missing plane, one conspiracy suggests hijackers are now holding passengers and crew hostage at an abandoned Vietnamese airport. This theory was seconded by some friends and relatives who say they their loved ones' cellphones were ringing unanswered even days after the plane disappeared, proving, they say, the phones were still functioning.

4. Biometrics link

Some have suggested a link to makers of biometrics passports. Last March the newly formed Secure Identity & Biometrics Association (SIBA) released a statement arguing the need for biometric passports and borders to be implemented for travel safety. With reports of the stolen passports, the SIBA released another statement about how "cost-effective" and "extremely fast," biometric readers are to "building seamless convenience ... and safer skies."

5. Aliens, Hollywood hype and secret U.S. aggression

Some fringe theorists online have dug out the old faithful alien abduction theories, while others blame a secret "U.S. carrier strike." One of the more fantastic conspiracies is that it's all just a Hollywood promotional stunt for the remake of Lost.

http://www.torontosun.com(...)-conspiracy-theories
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137605161
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:
Acanac
Top five Malaysia Airlines conspiracy theories
26

QMI Agency

First posted: Monday, March 10, 2014 05:02 PM EDT | Updated: Monday, March 10, 2014 06:40 PM EDT
The mystery of missing Malaysia Airlines flight MH370 has spurred a list of conspiracy theories — both sound and crazy. Here are the top 5.

1. Terrorist attack

After reports surfaced that two passengers were flying using stolen passports, and authorities were "examining additional suspect passports," the immediate assumption was a terrorist attack. Investigators told ABC News they are "not discounting" the possibility, but have no evidence of a bombing on board.

2. Spontaneous explosion

After more than 50 hours of searching the missing Boeing B777-200's ocean path, there is no evidence in the water that would suggest a crash. More than a few investigators have suggested the lack of debris could mean a sudden chance explosion and that the plane may "have disintegrated at around 35,000 feet."

A girl lights a candle next to a message that reads "Pray for MH370" during a candlelight vigil held by ethnic Malaysian Chinese for the passengers of Malaysia Airlines MH370 near Independence Square in Kuala Lumpur March 10, 2014. (REUTERS/Edgar Su)

3. Trapped in Vietnam

Oil slicks were spotted off the coast of Vietnam on Saturday, and even though investigators said they were not left by the missing plane, one conspiracy suggests hijackers are now holding passengers and crew hostage at an abandoned Vietnamese airport. This theory was seconded by some friends and relatives who say they their loved ones' cellphones were ringing unanswered even days after the plane disappeared, proving, they say, the phones were still functioning.

4. Biometrics link

Some have suggested a link to makers of biometrics passports. Last March the newly formed Secure Identity & Biometrics Association (SIBA) released a statement arguing the need for biometric passports and borders to be implemented for travel safety. With reports of the stolen passports, the SIBA released another statement about how "cost-effective" and "extremely fast," biometric readers are to "building seamless convenience ... and safer skies."

5. Aliens, Hollywood hype and secret U.S. aggression

Some fringe theorists online have dug out the old faithful alien abduction theories, while others blame a secret "U.S. carrier strike." One of the more fantastic conspiracies is that it's all just a Hollywood promotional stunt for the remake of Lost.

http://www.torontosun.com(...)-conspiracy-theories
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
pi_137605287
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las.
pi_137605315
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:19 schreef Infection het volgende:

[..]

Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las.
Ja he... Toen het bericht de 1e keer kwam, dacht ik gewoon dat iemand zn telefoon in het hotel/thuis had vergeten. Prima. Maar meerdere telefoons is onmogelijk. Misschien nog wel het vreemdste van alles.
pi_137605468
Maar goed mensen, was interessant vandaag; "leuk" om het eens zo intensief te volgen ipv af en toe een bericht op nu ofzo. Ik ben er van tussen, dus tot morgen. Ben enorm benieuwd naar updates..
pi_137605508
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat.
Nr 2 is logischer omdat er nog maar weinig is gevonden.
pi_137605626
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:26 schreef gijsman het volgende:

[..]

Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat.
Nr 2 is logischer omdat er nog maar weinig is gevonden.
Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over?
pi_137605712
Bovendien; een spontane explosie "logisch" noemen vind ik wat kras. Ik vlieg niet meer graag als vliegtuigen "zomaar" spontaan uit elkaar kunnen knallen... :X
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137605724
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over?
Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast.
T zijn Theorieën of ideeën
pi_137605886
quote:
In his report, the owner of a fishing boat claimed that he saw an airplane flying low while he was at sea with a friend about 14.4km from Kuala Besar in Pantai Cahaya Bulan here at 1.30am on Saturday.

Azid Ibrahim, 66, said the aircraft was heading towards international waters.

According to him, the plane was flying so low that he could see the lights “as big as coconuts”.

In a report which appeared on a local English news portal, a man in Ketereh, 30km south of Kota Baru, claimed that he saw “bright white lights” which he believed to be that of an aircraft descending at high speed at 1.45am the same day the jetliner went missing.

Businessman Alif Fathi Abdul Hadi, 29, said he was in the compound of his home when he saw the aircraft flying low, heading for Bachok and descending fast.
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_137605969
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:37 schreef gijsman het volgende:

[..]

Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast.
T zijn Theorieën of ideeën
Zoiets zal toch wel al uitgezocht zijn denk ik? Maar bij sommige providers gaat de telefoon ook 'over' als die uit staat. Is in het vorige topic ook uitgelegd.
pi_137606065
quote:
nou goed dit verhaal dan, wat zou betekenen dat ze niet zover van de kust zijn neergestort, maar nog steeds geen spoor
pi_137606291
Falende hoogtemeters? Al lijkt me dat je het als crew wel door hebt dat je op sea level vliegt ipv kruishoogte..
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137606312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:09 schreef Ener-G het volgende:
Falende hoogtemeters? Al lijkt me dat je het als crew wel door hebt dat je op sea level vliegt ipv kruishoogte..
Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet?
pi_137606316
Dat ook idd.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137606812
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 01:10 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet?
Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begint
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137606905
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 02:04 schreef eight het volgende:

[..]

Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begint
Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden.
pi_137607012
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:

[..]

Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden.
Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_137607065
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 02:46 schreef eight het volgende:

[..]

Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken.
Dat lijkt me sterk. Dan ben je gewichtloos. Zal je toch wel merken lijkt me
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:06:23 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137607096
Dat hoogteverschil merk je toch aan je oren?
pi_137607103
niet als iedereen allang bewusteloos is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137607119
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Do what you love, love what you do!
pi_137607127
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:10 schreef kree het volgende:
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_137607138
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
Neuh. Ti's voor als de cabine druk wegvalt. En het vliegtuig te hoog zit.
Ti's dan ook maar een tijdelijke oplossing. Die dingen werken maar een x aantal minuten. Vliegtuig moet dan ook gelijk dalen naar een hoogte waar wel normaal te ademen is.
Do what you love, love what you do!
pi_137607159
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:10 schreef kree het volgende:
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_137607172
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:24 schreef Ener-G het volgende:

[..]

Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen.
Geen idee of dat zo is. Herinner me een aflevering van aircraft investigation. Aloha airlines ofzo waar een heel stuk dak weg was.
Maar ff geen idee hoe hoog die zaten.
Do what you love, love what you do!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:42:57 #86
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_137607195
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:

[..]

3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Idd.

Moet denken aan het ongeluk met Cyprus Airlines, iedereen bewustloos door een zuurstoffout waarna het vliegtuig vliegt en vliegt en op een gegeven moment neervalt door brandstof tekort.
pi_137607275
Goedemorgen. De Financial Times publiceerde een artikel met de mogelijke scenario's rondom het lot van vlucht MH370:

http://blogs.ft.com/the-w(...)-unlikely-scenarios/

Bij elk scenario maakt de schrijver kanttekeningen, behalve bij de laatste: alle communicatie apparatuur is bewust uitgeschakeld en het toestel is op een geheime plaats geland. In de discussie hierboven dus scenario 3. Een FT lezer maakt in de reakties wel de kanttekening dat de beweging van de Boeing dan nog steeds op de 'traditionele' radar zichtbaar moet zijn geweest.

Er gaan op het internet allerlei waanzinnige theorieen rond, maar ik vond dit artikel toch opmerkelijk. De FT is een conservatief dagblad met een strikte redactie: die publiceren niet zomaar iets.
pi_137607342
Er wordt nu ook op land gezocht;
http://nos.nl/artikel/621(...)op-land-gezocht.html
  dinsdag 11 maart 2014 @ 06:32:15 #89
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137607349
Dat zal nav die verklaringen zijn? Dat bootje op zee en 2 anderen die een laagvliegend vliegtuig hadden gezien.
Benieuwd of dat wrakstuk nou wel echt wat is...
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:17:53 #90
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137607506
quote:
6s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
Je moet niet alles geloven wat je in Fight Club hebt gezien.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  Moderator dinsdag 11 maart 2014 @ 07:30:00 #91
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_137607554
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.

De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?

Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_137607584
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.

De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?

Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
als ze in zee zijn gestort dan zouden de telefoons allang niet meer moeten werken en zouden ze dus ook niet meer over moeten gaan
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:35:30 #93
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137607590
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.

De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?

Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggen ;)

Een crash op land zou een telefoon nog wel kunnen overleven. Zeker als het in een tas zit ofzo.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:46:51 #94
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_137607665
Wat doen we dan toch moeilijk hé? Find my iPhone en voìla. Opgelost!
pi_137607862
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:42 schreef wickedmen het volgende:

[..]

Idd.

Moet denken aan het ongeluk met Cyprus Airlines, iedereen bewustloos door een zuurstoffout waarna het vliegtuig vliegt en vliegt en op een gegeven moment neervalt door brandstof tekort.
Dat was Helios, en verklaart niet waarom het radarcontact met MH370 opeens verdween ;)
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_137607883
En over die telefoons:
http://forums.att.com/t5/(...)e-calls/td-p/3505607

En wat uitleg:
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20081125064048AAuO3Tx

[ Bericht 31% gewijzigd door Me_Wesley op 11-03-2014 08:15:13 ]
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:56:38 #97
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_137608419
China zet satellieten in bij zoeken vermist vliegtuig
China heeft tien satellieten ingezet bij de zoektocht naar het verdwenen Maleisische vliegtuig. Dat heeft het Chinese ministerie van Defensie laten weten.

De satellieten worden gebruikt voor het zoeken naar het toestel van Malaysia Airlines, maar ook voor het registeren van de weersomstandigheden en de communicatie tijdens de zoekoperaties.

nu.nl
pi_137608787
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:

[..]

Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggen ;)

Een crash op land zou een telefoon nog wel kunnen overleven. Zeker als het in een tas zit ofzo.
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.
In the coolest little capital of the world
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:19:45 #99
101149 U.N.K.L.E.
Grappen over Tsjernobyl.
pi_137608816
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:18 schreef Drebbelman het volgende:

[..]

op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.
Alleen bij opstijgen en landen, daarna mag hij gewoon aan.
Ze keek me smerig aan ik vond 'm zelf nog zo subtiel
maar ze kon ze niet waarderen, grappen over Tsjernobyl
pi_137608842
Alleen tijdens takeoff en landing, en volgens mij is zelfs dat beleid versoepeld.

Vraag me dan wel af waarom de telco's niet kunnen traceren in welke 'cell' de toestellen zich bevinden als ze over gaan.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')