Ook de contactpersoon die voor de tickets zorgde had deze nationaliteit.twitter:MehrzadBBC twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:16:51#BREAKING - Friend: #IRAN nationals aboard missing #Malaysia #MH370 "ordinary" passengers, travelling w forged #Italian, #Autraian passports reageer retweet
Nee, hij ging alleen een paar keer over, waarna de verbinding verbrak.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:28 schreef RVer het volgende:
Er werd toch ook opgenomen? Alleen werd de verbinding gelijk verbroken, toen ze opnieuw belde bleef die overgaan
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef OEM het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
Omdat O en Q misschien een beetje op elkaar lijken?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:29 schreef OEM het volgende:
Waarom staat er eigenlijk een foto van 9M-MRQ in de OP ipv 9M-MRO?
Vliegtuig registratienummer, zeg maar het kenteken. 9M-MRO is gecrasht. MRQ vliegt nog haar rondjes, maar staat hierboven op de feauteau als gecrasht toestel.quote:
MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:30 schreef Red_85 het volgende:
Aan de buitenkant is het alleen het streepje wat verschilt van elkaar
Tja, zijn er spanningen tussen Iran en een van die landen? Ik zou het niet weten eerlijk gezegd...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:31 schreef TLC het volgende:
Wat voor nut zou Iran hebben met het laten exploderen van dit vliegtuig ? of was dit maar een testrun ?
Mu-ther-fu-ckerquote:Op maandag 10 maart 2014 23:32 schreef OEM het volgende:
[..]
MRQ heeft wel een SATCOM antenne, MRO niet.
Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in lag...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:34 schreef El_Matador het volgende:
Five passengers checked in but never boarded the flight. Rahman said all baggage from the no-shows was removed from the plane prior to departure.
Ja, het meeste "nieuws" is helaas nietszeggend...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:36 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Zegt dus niks als hun bagage er ook niet in laf...
quote:Op maandag 10 maart 2014 23:38 schreef Red_85 het volgende:
Doe deze maar in OP dan.
MRO in betere tijden.
[ afbeelding ]
Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703
Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
Jup, vervangen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:41 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
[..]
Vervangen dan, 1 plaatje lijkt me genoeg, toch?
Als je het doet, moet je het wel goed doen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:40 schreef El_Matador het volgende:
www.news.com.au/technolog(...)frfrnr-1226850614703
Ik heb gewoon gezocht op Malaysia Airlines Boeing 777-200 en het plaatje gepakt, verder niet naar het nummer gekeken. Lijkt me ook niet echt van belang.
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737quote:
alsof je verschil ziet tussen die dingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:43 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je het doet, moet je het wel goed doen.
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
Van dat soort inderdaad. Beetje jammer...quote:Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
niet exact dus kennelijkquote:Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Nope, het is en blijft een ander vliegtuig.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
[..]
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:45 schreef El_Matador het volgende:
dat is een heel ander type. Dit is exact hetzelfde vliegtuig.
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..quote:Op maandag 10 maart 2014 23:47 schreef OEM het volgende:
[..]
Mwah. Iemand heeft in het vorige topic iets geroepen over metaalmoeheid bij de SATCOM antenne. Met de juiste foto zie je dus meteen dat MRO geen SATCOM antenne heeft.
Al een paar dagenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:44 schreef OEM het volgende:
[..]
Je zou het goed doen bij de gemiddelde media-boer. Bij bv. RTL4 zag ik een foto van een Malaysia 737
Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:48 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar ik vraag me echt af hoe het kan dat er nog steeds geen brokstukken gevonden zijn...
Tja niet aan gedacht.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet een heel stuk van de romp zou kunnen worden meegetrokken met 800 km/h+?
Flinke krachten. Maargoed, dat is hier dus niet aan de orde bij dit toestel. Dus nutteloos om over te discussiëren.
Niet de antenne, maar de romp. Er zijn haarscheurtjes gevonden in de romp waar de antenne zit. Geldt overigens niet voor dit type 777, maar alleen voor de 200, 200LR, 300, 300ER. Dit betreft een 200ER.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:49 schreef MrBanaan1 het volgende:
Maar als de antenne metaalmoeheid heeft dan zou de antenne zijn afgebroken. Dat zou betekenen dat de ontvangst weg is, maar als het toestel dan geland was zou hij weer opduiken..
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhandquote:Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef Light het volgende:
[..]
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
Dan nog ligt het er maar aan hoe sterk daar de stroming is.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
of dat er spullen aanstranden op het land, maar blijkbaar ook dat nietquote:Op maandag 10 maart 2014 23:54 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ja precies!! Zeker aangezien het daar niet zo diep zou moeten zijn.
Nee, OEM heeft mij er ook op moeten wijzen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Tja niet aan gedacht.
Ik heb die typenummers/verschillen niet in de gaten gehouden.
Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:55 schreef MrBanaan1 het volgende:
En er was ook al met spotter-planes gezocht, dus dan valt felgekleurd geel schuim van de stoelen echt wel op.
Trouwens, waren er bij dit type toestel geen enkele bekende problemen?
Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigenquote:Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nope, workhorse of the skies op dit moment. Geniaal efficiënt en meesterlijk toestel.
Je zou toch verwachten dat er bij een 'landing' op of in zee genoeg dingen blijven drijven of redelijk snel naar boven komen.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:52 schreef Light het volgende:
Omdat ze misschien niet goed weten waar ze moeten zoeken? En als die brokstukken in zee liggen, heb je ook best kans dat ze op de bodem liggen. Dan zie je ze niet zo goed vanuit de lucht.
Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot:quote:Op maandag 10 maart 2014 23:53 schreef TLC het volgende:
[..]
Dan nog zou je minstens wat drijvend materiaal ergens op zee moeten zien onderhand
Naja, types weet ik ook net te onderscheiden. Mij boeit het meer wat er in gaat.quote:Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ok, ja ik ben zelf neit thuis in de vliegtuigen
En daar varen volgens mij ook genoeg schepen die niet specifiek op zoek zijn naar brokstukken maar wel het nieuws volgen lijkt mij?quote:Op maandag 10 maart 2014 23:57 schreef Light het volgende:
[..]
Dan nog is het wel handig als je weet waar je moet zoeken. De gemarkeerde gebieden zijn, zeker samen, best groot:
[ afbeelding ]
Oud nieuwsquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef Infection het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ijven-rinkelen.dhtml
Ik weet het, het AD
Maar als dit waar is, is het toch een behoorlijk vreemd verhaal.
Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:00 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Oud nieuwsJe sloth-ui is wel toepasselijk
Ohw, mijn excusesquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:01 schreef Infection het volgende:
[..]
Ik open net pas voor het eerst dit topic, vandaar.
Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:02 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
Ohw, mijn excusesDacht dat je al de hele dag meedraaide haha
De super duper bazen op zal je daarbij helpenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:10 schreef Infection het volgende:
[..]
Normaal zou ik bij zoiets allang meedraaien inderdaad, maar dit topic lijkt mij een beetje ontgaan te zijn. Toch dit topic maar even blijven volgen dan.
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:13 schreef El_Matador het volgende:
Acanac
Top five Malaysia Airlines conspiracy theories
26
QMI Agency
First posted: Monday, March 10, 2014 05:02 PM EDT | Updated: Monday, March 10, 2014 06:40 PM EDT
The mystery of missing Malaysia Airlines flight MH370 has spurred a list of conspiracy theories — both sound and crazy. Here are the top 5.
1. Terrorist attack
After reports surfaced that two passengers were flying using stolen passports, and authorities were "examining additional suspect passports," the immediate assumption was a terrorist attack. Investigators told ABC News they are "not discounting" the possibility, but have no evidence of a bombing on board.
2. Spontaneous explosion
After more than 50 hours of searching the missing Boeing B777-200's ocean path, there is no evidence in the water that would suggest a crash. More than a few investigators have suggested the lack of debris could mean a sudden chance explosion and that the plane may "have disintegrated at around 35,000 feet."
A girl lights a candle next to a message that reads "Pray for MH370" during a candlelight vigil held by ethnic Malaysian Chinese for the passengers of Malaysia Airlines MH370 near Independence Square in Kuala Lumpur March 10, 2014. (REUTERS/Edgar Su)
3. Trapped in Vietnam
Oil slicks were spotted off the coast of Vietnam on Saturday, and even though investigators said they were not left by the missing plane, one conspiracy suggests hijackers are now holding passengers and crew hostage at an abandoned Vietnamese airport. This theory was seconded by some friends and relatives who say they their loved ones' cellphones were ringing unanswered even days after the plane disappeared, proving, they say, the phones were still functioning.
4. Biometrics link
Some have suggested a link to makers of biometrics passports. Last March the newly formed Secure Identity & Biometrics Association (SIBA) released a statement arguing the need for biometric passports and borders to be implemented for travel safety. With reports of the stolen passports, the SIBA released another statement about how "cost-effective" and "extremely fast," biometric readers are to "building seamless convenience ... and safer skies."
5. Aliens, Hollywood hype and secret U.S. aggression
Some fringe theorists online have dug out the old faithful alien abduction theories, while others blame a secret "U.S. carrier strike." One of the more fantastic conspiracies is that it's all just a Hollywood promotional stunt for the remake of Lost.
http://www.torontosun.com(...)-conspiracy-theories
Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Ja he... Toen het bericht de 1e keer kwam, dacht ik gewoon dat iemand zn telefoon in het hotel/thuis had vergeten. Prima. Maar meerdere telefoons is onmogelijk. Misschien nog wel het vreemdste van alles.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:19 schreef Infection het volgende:
[..]
Is wel het eerste waar ik aan dacht toen ik het nieuwsbericht over de rinkelende telefoons las.
Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:26 schreef gijsman het volgende:
[..]
Nr 3 is absoluut spectaculair maar Vietnam is niet zo heel groot dus binnen radar bereik, wat dus zou betekenen dat de er totaal geen localizer of iets in die richting aan staat.
Nr 2 is logischer omdat er nog maar weinig is gevonden.
Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Maar waarom gaan de telefoons van de passagiers dan nog over?
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/quote:In his report, the owner of a fishing boat claimed that he saw an airplane flying low while he was at sea with a friend about 14.4km from Kuala Besar in Pantai Cahaya Bulan here at 1.30am on Saturday.
Azid Ibrahim, 66, said the aircraft was heading towards international waters.
According to him, the plane was flying so low that he could see the lights “as big as coconuts”.
In a report which appeared on a local English news portal, a man in Ketereh, 30km south of Kota Baru, claimed that he saw “bright white lights” which he believed to be that of an aircraft descending at high speed at 1.45am the same day the jetliner went missing.
Businessman Alif Fathi Abdul Hadi, 29, said he was in the compound of his home when he saw the aircraft flying low, heading for Bachok and descending fast.
Zoiets zal toch wel al uitgezocht zijn denk ik? Maar bij sommige providers gaat de telefoon ook 'over' als die uit staat. Is in het vorige topic ook uitgelegd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:37 schreef gijsman het volgende:
[..]
Worden misschien doorgeschakeld? Ander gek idee zou inderdaad zijn dat ze gekaapt zijn en zich ergens op een afgelegen vliegveld bevinden met in de buurt een zendmast.
T zijn Theorieën of ideeën
nou goed dit verhaal dan, wat zou betekenen dat ze niet zover van de kust zijn neergestort, maar nog steeds geen spoorquote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:45 schreef bedachtzaam het volgende:
[..]
http://www.thestar.com.my(...)lling-at-high-speed/
Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:09 schreef Ener-G het volgende:
Falende hoogtemeters? Al lijkt me dat je het als crew wel door hebt dat je op sea level vliegt ipv kruishoogte..
Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begintquote:Op dinsdag 11 maart 2014 01:10 schreef HiZ het volgende:
[..]
Het duurt toch ook wel even voor je beneden bent als je geen absolute duikvlucht inzet?
Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:04 schreef eight het volgende:
[..]
Minuut of 4 als je op 10 km hoogte aan een vrije horizontale val begint
Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:22 schreef Intellectueel het volgende:
[..]
Dat moeten wel de meest 4 verschrikkelijkste minuten ooit zijn geweest dan, als een dergelijke scenario heeft plaatsgevonden.
Dat lijkt me sterk. Dan ben je gewichtloos. Zal je toch wel merken lijkt mequote:Op dinsdag 11 maart 2014 02:46 schreef eight het volgende:
[..]
Hoeft niet. Een vliegtuig kan een vrije val maken zonder dat de passagiers er ook maar iets van merken.
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:10 schreef kree het volgende:
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Neuh. Ti's voor als de cabine druk wegvalt. En het vliegtuig te hoog zit.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:10 schreef kree het volgende:
Voordat dat gebeurt zit iedereen al aan de zuurstof. Als het goed gaat tenminste.
Geen idee of dat zo is. Herinner me een aflevering van aircraft investigation. Aloha airlines ofzo waar een heel stuk dak weg was.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:24 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Bij explosieve decompressie valt de druk zo snel weg dat iedereen out gaat nog voordat je de kans hebt om een masker op te doen. Denk bijvoorbeeld aan het blazen van een gat in de romp door een explosie of materiaalproblemen.
Idd.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef MrBanaan1 het volgende:
[..]
3 lijkt me het apartste en spectaculairste verhaal; nieteens onrealistisch.
Je moet niet alles geloven wat je in Fight Club hebt gezien.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Men is me verteld door een stewardess dat die zuurstof alleen maar is om mensen te verdoven en zo geen paniek te hebben, weet niet of dat waar is.
als ze in zee zijn gestort dan zouden de telefoons allang niet meer moeten werken en zouden ze dus ook niet meer over moeten gaanquote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.
De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?
Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:30 schreef onlogisch het volgende:
Ik hoorde ook zojuist het verhaal met de meerdere mobiele telefoons die af gaan.
De NSA luistert alles af, zien via satellieten bij wijze van spreken wat wij op ons bord hebben liggen, maar ze zijn niet in staat om binnen 72 uur 250 mobiele telefoons te traceren?
Als ze overgaan, is dat dan een harde garantie dat ze op het land moeten zijn? Of zegt dat feitelijk niks? Heb je "midden op de Zuid Chinese zee" gewoon volop ontvangst?
Dat was Helios, en verklaart niet waarom het radarcontact met MH370 opeens verdweenquote:Op dinsdag 11 maart 2014 03:42 schreef wickedmen het volgende:
[..]
Idd.
Moet denken aan het ongeluk met Cyprus Airlines, iedereen bewustloos door een zuurstoffout waarna het vliegtuig vliegt en vliegt en op een gegeven moment neervalt door brandstof tekort.
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 07:35 schreef U.N.K.L.E. het volgende:
[..]
Midden op zee niet, maar een stuk uit de kust nog steeds wel natuurlijk. Alleen kan ik me moeilijk voorstellen dat die telefoons nu nog zouden werken als ze ONDER water zouden liggen
Een crash op land zou een telefoon nog wel kunnen overleven. Zeker als het in een tas zit ofzo.
Alleen bij opstijgen en landen, daarna mag hij gewoon aan.quote:Op dinsdag 11 maart 2014 09:18 schreef Drebbelman het volgende:
[..]
op zich hoor je je telefoon ook gewoon uit te zetten bij een vlucht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |