abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 22:32:10 #1
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137600930
(er is een samenvatting)
Ik begrijp die partij echt niet. Het is zo verschrikkelijk onrealistisch en compleet verwijderd van het normale – het verkiezingsprogramma van de SP hoort meer thuis op een onbewoond eiland op een planeet in een ander sterrenstelsel, dan in Nederland, een ontwikkeld land in de Eerste Wereld.

Elk van hun werkelijk debiele speerpunten is ondoordacht en een 6 jarige kan een betere oplossing bedenken.

Een perfect voorbeeld is hoe de SP de eerste klas in de treinen wilt afschaffen. Klassenverschil zou niet meer van deze tijd zijn en de zwakkere moeten beschermt worden. In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken. Bovendien is het voor een oud, kreupel, omaatje perfect dat ze nog een eerste klas kaartje voor de trein kan kopen zodat ze weet dat ze niet de hele reis in het gangpad hoeft te staan. Voor haar is zitten belangrijk – dat is niet toegestaan door de SP, alles met waarde moet verboden worden. Als niet iedereen kan zitten mag immers niemand het.

Voor massale ontslagen zorgen, de economie molesteren, weigeren op een geciviliseerde manier zaken te doen in Europa, snelwegen versmallen, internationale afspraken negeren; het wordt allemaal met een glimlach verkocht door deze gozer – die overigens veel te veel eet, wat onwijs decadent, oneerlijk en crimineel is naar de arme, hongerige, kindjes in Afrika – om zijn eigen falen te compenseren door succes voor heel Nederland onmogelijk te maken:

Er zijn twee redenen waarom mensen op de SP stemmen: als uiting van hun zelfmedelijden of uit totaal gebrek aan intellect.

Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein, of een compleet gebrek aan wilskracht. Aangezien veel mensen daar blijkbaar behoefte aan hebben blijft wegrotten in je eigen miserie een goede optie. Forceer dat zelfmedelijden echter niet op anderen af. Dat sommige, zwakkere, kansloze, waardeloze, mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen betekent niet dat de mensen die wél een toegevoegde waarde hebben die verplicht voor hen moeten dragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De SP, mensen die erop stemmen, en haar achterban :r
pi_137601012
oh dan ga ik sp stemmen
nee echt niet !
  maandag 10 maart 2014 @ 22:33:55 #3
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_137601028
Terechte klacht!
pi_137601146
Klachten over de SP zijn altijd terechte klachten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137601199
tl dr maar politiek is altijd een terechte klacht.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 10 maart 2014 @ 22:38:27 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_137601242
Ik vind Roemer altijd een soort grijnzende Stalin.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:39:08 #7
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137601339
Je mist iets..

Namelijk dat ALS de SP de grootste wordt om te regeren, moeten ze alsnog concessies doen uit hun standpuntenlijst om te kunnen regeren, zodat ze sommige van hun standpunten kunnen mogen uitvoeren. Het zal wel weer loslopen, mocht de SP ooit als grootste worden verkozen.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 10 maart 2014 @ 22:41:30 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137601377
Het is zo ongelofelijk debiel. Homer heeft in The Simpsons hebben beter onderbouwde logica.

quote:
SP. 100% SOCIAAL
Ik ga zo even een paar oude vrouwtjes beroven. Dat is 100% sociaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137601624
*zucht*

Mensen lezen toch alleen maar wat ze willen lezen.

Als je ooit onderaan de sociale ladder in de goot tussen andermans afgedankte vuil belandt mag je blij zijn als er iemand naar je omkijkt. De mentaliteit die, bijna alle, andere partijen prediken zorgt er voor dat we niet meer bereid zijn om naar een ander om te kijken en allemaal alleen maar aan ons eigen zooitje ongeregeld denken. Je reinste onzin dus.

Je, mooi ter illustratie weergegeven, voorbeeld van een speerpunt in de trein even kort weerlegd:
Als de eerste klas niet meer zou bestaan, zou er sowieso meer treinruimte zijn.Dat is al een pluspunt. Daarnaast, dat een oud vrouwtje niet in een gangpad moet hoeven staan hoort niet zo te zijn omdat ze meer centen neer legt, maar omdat mensen gewoon eens wat meer solidair zouden moeten worden.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 10 maart 2014 @ 22:57:51 #11
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602207
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef Chocovloek het volgende:
*zucht*

Als je ooit onderaan de sociale ladder in de goot tussen andermans afgedankte vuil belandt mag je blij zijn als er iemand naar je omkijkt. De mentaliteit die, bijna alle, andere partijen prediken zorgt er voor dat we niet meer bereid zijn om naar een ander om te kijken en allemaal alleen maar aan ons eigen zooitje ongeregeld denken. Je reinste onzin dus.

Je, mooi ter illustratie weergegeven, voorbeeld van een speerpunt in de trein even kort weerlegd:
Als de eerste klas niet meer zou bestaan, zou er sowieso meer treinruimte zijn.Dat is al een pluspunt. Daarnaast, dat een oud vrouwtje niet in een gangpad moet hoeven staan hoort niet zo te zijn omdat ze meer centen neer legt, maar omdat mensen gewoon eens wat meer solidair zouden moeten worden.
Dat is ook niet de taak van de overheid.

Ik heb zelf ook onderaan de ladder gestaan. Ik had toen handen om mee te werken en vrienden voor support. Daardoor ben ik omhoog geklommen. Nu dat gelukt is ondersteun ik mijn vrienden terug.

Bij de overheid is het echter niet dat je een beslissing neemt iemand te helpen. In plaats daarvan wordt er gewoon geld van je afgepakt.

Als ik met een vuurwapen een oud vrouwtje overval ben in toch ook niet solidair bezig?

Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
pi_137602228
Roemer :')
SP :')
  maandag 10 maart 2014 @ 22:58:57 #13
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602263
En trouwens waarom zou je na een dag hard werken ook nog 2 uur moeten staan zodat een oud vrouwtje in de spits kan zitten?

Dat mens heeft gewoon minder te doen. Dus mag ze lekker buiten de spits reizen. Of het risico lopen te moeten staan.

Er wordt niet solidair met ons jongeren omgegaan. Dus ben ik ook niet solidair terug.

Begin maar eens met het eerlijk maken van de AOW en pensioen regelingen. Dan kunnen we kijken of we solidariteit voor elkaar kunnen opbrengen.
pi_137602397
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook onderaan de ladder gestaan. Ik had toen handen om mee te werken en vrienden voor support. Daardoor ben ik omhoog geklommen. Nu dat gelukt is ondersteun ik mijn vrienden terug.

Bij de overheid is het echter niet dat je een beslissing neemt iemand te helpen. In plaats daarvan wordt er gewoon geld van je afgepakt.

Als ik met een vuurwapen een oud vrouwtje overval ben in toch ook niet solidair bezig?

Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
Ja en jezelf als maatstaf gebruiken voor de gehele samenleving mag dan weer wel? O wee als we allemaal gelijk behandeld worden, maar als het om m'n eigen situatie gaat moet iedereen dat ook maar doen.
Goed van je dat je door hard werken omhoog geklommen bent, met je twee handen. Ik vraag me gewoon af wat er moet worden van de mensen die dat niet kunnen.
Daarnaast, een oud vrouwtje beroven vergelijken met belasting betalen. Net als met een lening, moet je je niet focussen op geld dat je niet hebt. Die paar rotcenten waar iedereen zich zo druk om maakt zorgen er wel voor dat er weer een gezin is waarvan de kinderen niet de criminaliteit in hoeven om maar rond te kunnen komen. Om maar een voorbeeld te noemen.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
pi_137602456
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:58 schreef NieuweNier het volgende:
En trouwens waarom zou je na een dag hard werken ook nog 2 uur moeten staan zodat een oud vrouwtje in de spits kan zitten?

Dat mens heeft gewoon minder te doen. Dus mag ze lekker buiten de spits reizen. Of het risico lopen te moeten staan.

Er wordt niet solidair met ons jongeren omgegaan. Dus ben ik ook niet solidair terug.

Begin maar eens met het eerlijk maken van de AOW en pensioen regelingen. Dan kunnen we kijken of we solidariteit voor elkaar kunnen opbrengen.
Met zo'n mentaliteit kom je er natuurlijk nooit he.. Verandering begint bij jezelf, en drie keer raden, zo denken die AOWers en toekomstige AOWers ook over jou hoor. Nou dan gaat er toch nooit wat veranderen? Mensen zouden eens wat verder moeten kijken dan hun eigen neus lang is en de SP is de enige partij die daar ook actief mee bezig is.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:09:24 #16
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602732
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:01 schreef Chocovloek het volgende:

[..]

Ja en jezelf als maatstaf gebruiken voor de gehele samenleving mag dan weer wel? O wee als we allemaal gelijk behandeld worden, maar als het om m'n eigen situatie gaat moet iedereen dat ook maar doen.
Goed van je dat je door hard werken omhoog geklommen bent, met je twee handen. Ik vraag me gewoon af wat er moet worden van de mensen die dat niet kunnen.
Daarnaast, een oud vrouwtje beroven vergelijken met belasting betalen. Net als met een lening, moet je je niet focussen op geld dat je niet hebt. Die paar rotcenten waar iedereen zich zo druk om maakt zorgen er wel voor dat er weer een gezin is waarvan de kinderen niet de criminaliteit in hoeven om maar rond te kunnen komen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Stel je voor jouw schoonmaakster maakt niet schoon. Dan ontsla je haar toch?

Bovendien als mensen echt arbeidsongeschikt zijn -- wat ik nog nooit gezien heb, wel veel mensen die liever thuis zitten -- dan zijn er altijd wel familie of vrienden die ondersteuning willen bieden.

En uhm zodra ik het oude vrouwtje beroof hoeft ze niet na te denken over de afwezigheid van haar paar rotcenten en trouwring. Mijn Prettige nachtrust en grote hoeveelheid vrije tijd omdat ik niet wil werken is belangrijker. :P
pi_137602773
Mensen die te veel belang hechten aan politiek zijn idioot imo. Er is over elke partij wel iets goed en iets slecht te zeggen. Strijden om welke partij het beste is, is not done, laat ieder in zijn waarde en zelf de keuze maken.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:10:58 #18
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602805
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef Chocovloek het volgende:

[..]

Met zo'n mentaliteit kom je er natuurlijk nooit he.. Verandering begint bij jezelf, en drie keer raden, zo denken die AOWers en toekomstige AOWers ook over jou hoor. Nou dan gaat er toch nooit wat veranderen? Mensen zouden eens wat verder moeten kijken dan hun eigen neus lang is en de SP is de enige partij die daar ook actief mee bezig is.
Daarom stem ik dus rechts. We kunnen het niet eerlijk maken. Dus laat iedereen gewoon voor zichzelf zorgen zodat er geen welvaart opnieuw verdeeld hoeft te worden.

Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
pi_137602885
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef NieuweNier het volgende:

Stel je voor jouw schoonmaakster maakt niet schoon. Dan ontsla je haar toch?
Ik snap deze vergelijking niet.
quote:
Bovendien als mensen echt arbeidsongeschikt zijn -- wat ik nog nooit gezien heb, wel veel mensen die liever thuis zitten -- dan zijn er altijd wel familie of vrienden die ondersteuning willen bieden.
Wederom, je put uit je eigen referentiekader. En wel miepen als je zelf arbeidsongeschikt raakt natuurlijk, want zo gaat dat dan, en het is altijd iemand anders' schuld. Geloof het of niet, maar er zijn mensen wiens vrienden/familie geen ondersteuning kunnen bieden. Of is dat dan een kwestie van eigen schuld dikke bult?
quote:
En uhm zodra ik het oude vrouwtje beroof hoeft ze niet na te denken over de afwezigheid van haar paar rotcenten en trouwring. Mijn Prettige nachtrust en grote hoeveelheid vrije tijd omdat ik niet wil werken is belangrijker. :P
Je vergelijkt een beroving, een actieve daad (vaak gepaard met geweld) met een salarisstrookje waar per maand een paar procent van af is gehaald. Vaak, als je het toch niet kan betalen, wordt deze loonheffing ook nog eens terug gestort door de belastingdienst.
Wat is nu precies je échte probleem? Want je verwoordt het allemaal een beetje vaag met non-argumenten en het wordt me gewoon niet duidelijk waar jouw knelpunten met de SP liggen.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:14:34 #20
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137602938
In discussie gaan met Roadtrip. :')
Hallon!
pi_137602941
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daarom stem ik dus rechts. We kunnen het niet eerlijk maken. Dus laat iedereen gewoon voor zichzelf zorgen zodat er geen welvaart opnieuw verdeeld hoeft te worden.

Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
Maar wel zo eerlijk mogelijk. Dat is al een begin. Ik bewonder je principes, maar vind het treurig dat je die inzet ten nadele van jezelf en de samenleving om je heen. En ik vraag me gewoon af waarom. Principiële mensen is niets mis mee, die zijn juist belangrijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:17:29 #22
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603058
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef Chocovloek het volgende:
Of is dat dan een kwestie van eigen schuld dikke bult?
Dit inderdaad. ^O^ Dan moet je maar een socialer, aardiger, mens zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef Chocovloek het volgende:
Je vergelijkt een beroving, een actieve daad (vaak gepaard met geweld) met een salarisstrookje waar per maand een paar procent van af is gehaald. Vaak, als je het toch niet kan betalen, wordt deze loonheffing ook nog eens terug gestort door de belastingdienst.

Oh dan ga ik gewoon grove verzekeringsfraude plegen. Of een enorm ponzi scheme opzetten. *O* Allebei op papier, zonder geweld.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:17:30 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137603061
De FP :') Ga gewoon naar nu.nl als je nieuwsberichten wilt zien :')
Ok stelletje hokboeren
pi_137603068
De eerste klas kan je eigenlijk ook zowat afschaffen, als je bekijkt hoe weinig die gebruikt word. Of zorg dan in ieder geval dat je wat 1ste klas coupes verwijderd. Slaat nergens op als de trein zo bomvol zit met de spits dat je dan 2 en een halve paardenkop in die eerste klas ziet zitten.
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_137603174
Waar stem jij op?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137603238
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dit inderdaad. ^O^ Dan moet je maar een socialer, aardiger, mens zijn.

Je neemt het gewoon niet serieus. Is dat omdat je niet instaat bent fatsoenlijk te reageren of omdat je eigenlijk geen idee hebt waarom je rechts stemt en maar achter de grote meute aanloopt?
quote:
Oh dan ga ik gewoon grove verzekeringsfraude plegen. Of een enorm ponzi scheme opzetten. *O* Allebei op papier, zonder geweld.
Ja want dat is inderdaad vergelijkbaar met de loonheffing. Je zou eens een jaartje in een oostblok land moeten leven, waar je wel belasting betaalt maar er werkelijk geen ruk voor terug krijgt. En dan kom je weer naar Nederland en ben je ontzettend blij dat de regering meer om je geeft als hardwerkende burger dan welke regering in willekeurig oost europa dan ook.
pi_137603261
quote:

[..]

Gast je werkt op een callcenter..
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137603335
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef HSG het volgende:
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 10 maart 2014 @ 23:23:58 #29
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603351
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef eend112 het volgende:

[..]

Haha ja daarvoor verplaatste ik dozen en bloedde mijn handen dagelijks leeg. :')

Ik ben op de eerste verdieping... Nog een lange weg te gaan... :')
pi_137603392
quote:
Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein
quote:
ik wordt
:')
  maandag 10 maart 2014 @ 23:31:53 #31
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603653
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:24 schreef NrTH het volgende:

[..]

[..]

Dat ik zes paragrafen ben doorgekomen zonder spelfouten is al heel wat :+
  maandag 10 maart 2014 @ 23:32:03 #32
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137603661
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef eend112 het volgende:

[..]

...en heeft ie chronisch geldtekort en zeikt daarover op FOK! :')
Hallon!
  maandag 10 maart 2014 @ 23:33:06 #33
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603693
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en heeft ie chronisch geldtekort en zeikt daarover op FOK! :')
Jonguh ik heb nu ¤64 op mijn bankrekening. In het zwart. Een positief saldo. En ik kan nog 1500 euro uitgeven.

*O* *O* *O* *O* *O*
SPOILER
  maandag 10 maart 2014 @ 23:35:09 #34
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_137603772
Die Roemer lijkt altijd op zo een Brabantse buschauffeur.

En verder: SP :')

Werkschuwe, ongewassen, luie, parasiterende krakers dat het zijn
pi_137603779
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:31 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat ik zes paragrafen ben doorgekomen zonder spelfouten is al heel wat :+
Bij lange na niet zonder spelfouten. Just sayin'.
pi_137605158
Met Roemer als persoon is niet veel mis, maar met zijn politieke ideeën...
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:08:52 #37
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137607107
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef NieuweNier het volgende:
In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken.
Hoezo te klein? De inkomsten van een aandeelhouder worden voornamelijk bepaald door de consument en de "onnatuurlijke" inkomensverschillen zijn naar mijn idee niet bepaald te klein. Bovendien motiveren ze mensen alleen hoger te worden opgeleid, niet harder te werken.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:15:45 #38
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137607134
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:17 schreef .sfinx het volgende:
De eerste klas kan je eigenlijk ook zowat afschaffen, als je bekijkt hoe weinig die gebruikt word. Of zorg dan in ieder geval dat je wat 1ste klas coupes verwijderd. Slaat nergens op als de trein zo bomvol zit met de spits dat je dan 2 en een halve paardenkop in die eerste klas ziet zitten.
Dit
pi_137607174
Geen idee waar dit heen gaat, maar het 'probleem' dat ik met de SP heb is vooral de mensen erachter.

Ik snap de principes achter het socialisme maar dit is extreem idealistisch, net als de mensen die voor de SP in staan. Punt is, idealisme is prachtig maar niet de realiteit. Moment dat SP de grootste zou zijn en het voor het zeggen zou hebben, zal hun systeem zoals zij het verkopen simpelweg niet werken.

Maar goed, idealisme moet zeker binnen de politiek een plaats kennen. Het wordt echter een probleem als idealisme niet meer als idealisme gezien wordt door de mensen die het uitdragen maar als pure realiteit. En dat is mijn probleem met SP aanhangers. Het zijn dromers met een grote bek, denken dat ze de waarheid in pacht hebben en alles is mooi en prachtig, zodra het socialisme er zal zijn. Er is weinig échte expertise binnen de partij, hardcore economen, wetenschappers etc die daadwerkelijk wat van de wereld gezien hebben (toegegeven, veel partijen falen op dit punt) en weten waar ze over praten.

Leuk hoor dat de top 5 van de partij bestaat uit onderwijzers, bachelors politicologie, nederlands en rechten (en toegegeven, 1 doctor in de geschiedenis)... maar hoeveel relevante kennis hebben zij nu?

Misschien dat ik dan toch meer een aanhanger ben van een technocratie, maar goed.. Ik merk dat dit soort 'dromerstaferelen' vaker voorkomen bij de SP dan bij andere meer conservatieve/rechtse partijen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 04:46:33 #40
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607262
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef Chocovloek het volgende:
*zucht*

*O* gratis geld voor iedereen *O*

:') _____!!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 04:57:08 #41
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137607270
Onterechte klacht, alhoewel ik zelf Dierenpoes ga stemmen landelijk. O+

SP is een bazenpartij, maar zou wel iets linkser mogen. :D
  dinsdag 11 maart 2014 @ 05:20:26 #42
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607292
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 04:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Onterechte klacht, alhoewel ik zelf Dierenpoes ga stemmen landelijk. O+

SP is een bazenpartij, maar zou wel iets linkser mogen. :D
:') , noem es een punt waar de sp beter idee voor Nederland
  dinsdag 11 maart 2014 @ 05:24:28 #43
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137607294
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 05:20 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

:') , noem es een punt waar de sp beter idee voor Nederland
Een socialer Nederland, de rechtsstaat die is afgeschaft onder de VVD weer herstellen, de armere wijken opknappen, buurthuizen heropenen, zodat de lokale jeugd ergens terecht kan, wiet legaliseren en niet het beleid van Teeven, geen drones inzetten in de Haagse Schilderswijk (hetgeen de VVD wenst), een socialer, een veiliger en leefbaarder Nederland. O+
pi_137607363
quote:

Ik doe het andersom, gewoon ziek melden als ik op vakantie wil, want yolo.
pi_137607423
VVD :') Die kijken alleen maar naar de mensen met een ton+
pi_137607534
Wat een onzin TS. Vol walging lees ik je tekst en je reacties.

Je hebt geen inlevingsvermogen en je kunt de standpunten van de SP ook niet begrijpen blijkbaar. Ik zal het je kort uitleggen. Ze hebben enorm veel standpunten, dus kan ik je niet elk standpunt uitleggen.

De SP staat voor meer kritiek tegenover de EU. Dus dat betekent dat ze minder snel met alles akkoord gaan. De SP zijn als enige partij zo kritisch op het 'wachtgeld' van politica en ook de enorme bonussen die verkregen worden door zorginstellingen terwijl de mensen die hulp nodig hebben meer betalen. Daarnaast hebben ze zorg en onderwijs enorm hoog in het lijstje staan.

Wachtgeld afschaffen
http://www.sp.nl/overheid(...)tici_afschaffen.html

Standpunt onderwijs:
Algemeen Onderwijs
http://www.sp.nl/standpunten/cd_3/standpunt_over_onderwijs.html

Onderwijsfinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)ijsfinanciering.html

Studiefinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)diefinanciering.html

Zorg
Algemeen zorg
http://www.sp.nl/standpunten/cd_140/standpunt_over_zorg.html

Zorgverzekering
http://www.sp.nl/standpun(...)zorgverzekering.html

De EU
Algemeen EU
http://www.sp.nl/standpun(...)r_europese_unie.html

Lees die standpunten eens even door voor je weer een discussie begint.
Voor een volledige lijst:
http://www.sp.nl/standpunten/

Ik lees alleen maar logica. Het niet eens altijd sociaal, maar vaak ook het beste idee naar mijn mening.

Ik stem SP en er is niemand die mij van mening kan veranderen.
pi_137607586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:25 schreef Banaan_ het volgende:
Wat een onzin TS. Vol walging lees ik je tekst en je reacties.

Je hebt geen inlevingsvermogen en je kunt de standpunten van de SP ook niet begrijpen blijkbaar. Ik zal het je kort uitleggen. Ze hebben enorm veel standpunten, dus kan ik je niet elk standpunt uitleggen.

De SP staat voor meer kritiek tegenover de EU. Dus dat betekent dat ze minder snel met alles akkoord gaan. De SP zijn als enige partij zo kritisch op het 'wachtgeld' van politica en ook de enorme bonussen die verkregen worden door zorginstellingen terwijl de mensen die hulp nodig hebben meer betalen. Daarnaast hebben ze zorg en onderwijs enorm hoog in het lijstje staan.

Wachtgeld afschaffen
http://www.sp.nl/overheid(...)tici_afschaffen.html

Standpunt onderwijs:
Algemeen Onderwijs
http://www.sp.nl/standpunten/cd_3/standpunt_over_onderwijs.html

Onderwijsfinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)ijsfinanciering.html

Studiefinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)diefinanciering.html

Zorg
Algemeen zorg
http://www.sp.nl/standpunten/cd_140/standpunt_over_zorg.html

Zorgverzekering
http://www.sp.nl/standpun(...)zorgverzekering.html

De EU
Algemeen EU
http://www.sp.nl/standpun(...)r_europese_unie.html

Lees die standpunten eens even door voor je weer een discussie begint.
Voor een volledige lijst:
http://www.sp.nl/standpunten/

Ik lees alleen maar logica. Het niet eens altijd sociaal, maar vaak ook het beste idee naar mijn mening.

:)
pi_137607683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:25 schreef Banaan_ het volgende:

Werk jij fulltime?
pi_137607737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Werk jij fulltime?
Waarom is dit relevant?
pi_137607764
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

:)
Eens! Mensen die zich weer laten overhalen om voor VVD te gaan en daarna weer gaan zitten janken :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:59:55 #51
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_137607767
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Met Roemer als persoon is niet veel mis, maar met zijn politieke ideeën...
Dit, lijkt mij een leuke man om een pilsje mee te doen op een terrasje in hartje Utrecht. Maar om nou de politiek met die man te bedrijven. :?
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:02:20 #52
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137607798
De SP is een echte oppositiepartij, echt regeren zie ik ze nooit doen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_137607853
OP niet gelezen, SP terecht klacht.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:07:25 #54
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607863
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 05:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Een socialer Nederland, de rechtsstaat die is afgeschaft onder de VVD weer herstellen, de armere wijken opknappen, buurthuizen heropenen, zodat de lokale jeugd ergens terecht kan, wiet legaliseren en niet het beleid van Teeven, geen drones inzetten in de Haagse Schilderswijk (hetgeen de VVD wenst), een socialer, een veiliger en leefbaarder Nederland. O+
Loze kreten, elke partij is voor een socialer nederland
pi_137607868
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:07 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

Loze kreten, elke partij is voor een socialer nederland
Met kreten die ze niet waar kunnen maken. De VVD in mijn gemeente zorgde ervoor dat het overal betaald parkeren werd, en nu roepen ze dat parkeren weer gratis wordt als.... :')

Dir heeft dan niet veel met sociaal te maken, maar dit is gewoon de VVD.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:09:32 #56
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dit inderdaad, een beetje tegengas. Als veel van de linkse plannen er doorheen zouden komen zou nederland helemaal kapot gaan
pi_137607898
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom is dit relevant?
Omdat SP-ers doorgaans steuntrekkers zijn.

Iemand met een fatsoenlijke baan is niet goed bij zn hoofd wanneer hij/zij SP stemt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 08:12:07 ]
pi_137607947
Sinds ik mocht stemmen heb ik altijd SP gestemd. Heb zo'n hele mooie SP-folder in de bus gekregen gister en ben het weer 100% met ze eens.

Ben ook nog een tijdje lid geweest van de SP maar trok het niet zo goed dat ze me elke week opbelde met vragen en weetikveelwat. Zeker niet fijn als je al zo paranoide als de pest ben.
pi_137607957
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:14 schreef BlueMage het volgende:
In discussie gaan met Roadtrip. :')
Ik had ook al zo'n vermoede.
pi_137607969
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:10 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Iemand met een fatsoenlijke baan is niet goed bij zn hoofd wanneer hij/zij SP stemt.
Jij. :') :')
pi_137608004
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:10 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Sterk argument. Heel erg goed onderbouwd ook.

Edit:
Dit ontbrak nog :')
pi_137608080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:14 schreef Gewas het volgende:
Sinds ik mocht stemmen heb ik altijd SP gestemd. Heb zo'n hele mooie SP-folder in de bus gekregen gister en ben het weer 100% met ze eens.

Ben ook nog een tijdje lid geweest van de SP maar trok het niet zo goed dat ze me elke week opbelde met vragen en weetikveelwat. Zeker niet fijn als je al zo paranoide als de pest ben.
Ik ook altijd SP gestemd. Het is altijd zo jammer dat voor de verkiezingen zo hoog staan en erna alles als een kaartenhuis in elkaar valt...
pi_137608122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook altijd SP gestemd. Het is altijd zo jammer dat voor de verkiezingen zo hoog staan en erna alles als een kaartenhuis in elkaar valt...
Jep. ;(

Bij de laatste TK verkiezingen weken lang hoog in de peilingen gestaan, en dan de verkiezingsuitslag precies hetzelfde als de verkiezingen ervoor (ik geloof 15 zetels) omdat de meeste mensen meegezogen werden in de tweestrijd tussen de PvdA en de VVD.

En nu las ik gister dat de meeste kiezers spijt hebben van hun stem. :'( :D :D
pi_137608156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:32 schreef Gewas het volgende:

[..]

Jep. ;(

Bij de laatste TK verkiezingen weken lang hoog in de peilingen gestaan, en dan de verkiezingsuitslag precies hetzelfde als de verkiezingen ervoor (ik geloof 15 zetels) omdat de meeste mensen meegezogen werden in de tweestrijd tussen de PvdA en de VVD.

Inderdaad. Maar mochten er volgende week weer landelijke verkiezingen zijn, zal het gros gewoon weer hetzelfde stemmen hoor. Mensen zijn zo makkelijk te paaien en dat weten ze in Den Haag ook :')
pi_137608241
quote:
In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken.
hou ze een wortel voor en ze zullen rennen! ellende is de beste motivatie om jezelf naar boven te slaan, en dan heb je een fijn uitzicht, of niet?

primitieve achterlijkheid, niets meer. de hersens missen om een betere wereld te kunnen bedenken, en dan maar kijken naar hoe de leeuw het hertje opeet, en daar een prima maatschappelijke structuur in zien. lol.

soms heb ik een beetje medenlijden met VVDers en dat soort mensen, ze kunnen gewoon niet anders. missen gewoon iets wat normale mensen wel hebben; inlevingsvermogen, sociaal gevoel. wat ze wel hebben is egoisme.

en tja, dat kan je kennelijk ook cultiveren. de natuur doet niet anders.
pi_137608257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hou ze een wortel voor en ze zullen rennen! ellende is de beste motivatie om jezelf naar boven te slaan, en dan heb je een fijn uitzicht, of niet?

primitieve achterlijkheid, niets meer. de hersens missen om een betere wereld te kunnen bedenken, en dan maar kijken naar hoe de leeuw het hertje opeet, en daar een prima maatschappelijke structuur in zien. lol.

soms heb ik een beetje medenlijden met VVDers en dat soort mensen, ze kunnen gewoon niet anders. missen gewoon iets wat normale mensen wel hebben; inlevingsvermogen, sociaal gevoel. wat ze wel hebben is egoisme.

Jij O+
pi_137608293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:32 schreef Gewas het volgende:

[..]

Jep. ;(

Komt ook omdat het nieuwe gezicht van de PvdA het goed deed tijdens de campagnes.
pi_137608304
quote:

[..]

^O^
pi_137608435
quote:
Dit inderdaad! Dat krampachtige draaien om toch maar weer wat liberale dooddoeners er door heen te kunnen gooien, prutsers. Vaak zijn die mensen in hun hart ook nog gewoon prima socialisten maar zijn blijkbaar niet in staat aardig te zijn en vervallen daar maar in domrechts retoriek.

On topic: de SP links genoeg vinden :') !!
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_137608536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Dat krampachtige draaien om toch maar weer wat liberale dooddoeners er door heen te kunnen gooien, prutsers. Vaak zijn die mensen in hun hart ook nog gewoon prima socialisten maar zijn blijkbaar niet in staat aardig te zijn en vervallen daar maar in domrechts retoriek.

On topic: de SP links genoeg vinden :') !!
het enige waar rechts-liberalen uiteindelijk voor staan, is het recht om egoistisch te mogen zijn. heel verlijkdelijk natuurlijk, want iedereen wil graag egoistisch zijn, mits in de positie dat je lekker veel hebt. of dat je in ieder geval de kans hebt ooit lekker veel te hebben.

en als je dan protesteerd tegen dit zo-veel-mogelijk-pakken-voor-jezelf, dan worden ze toch boos.. hoe durf je iets van mij af te pakken?! van mij! van mij alleen!

t is een soort autistische psychose-achtige toestand, waar die mensen in leven. heel zielig eigenlijk.
pi_137608654
even over de trein; de eerste klas kan best afgeschaft worden omdat er nooit iemand zit, dat was ook zo bij de rokerscoupés ( ja lullen dat ze er niet meer zijn ) maar het gevolg was wel dat de andere coupés helemaal vol zaten.
pi_137608658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het enige waar rechts-liberalen uiteindelijk voor staan, is het recht om egoistisch te mogen zijn. heel verlijkdelijk natuurlijk, want iedereen wil graag egoistisch zijn, mits in de positie dat je lekker veel hebt. of dat je in ieder geval de kans hebt ooit lekker veel te hebben.

en als je dan protesteerd tegen dit zo-veel-mogelijk-pakken-voor-jezelf, dan worden ze toch boos.. hoe durf je iets van mij af te pakken?! van mij! van mij alleen!

t is een soort autistische psychose-achtige toestand, waar die mensen in leven. heel zielig eigenlijk.
Conclusie: compulsieve rechtse gedachtes komen voort uit een totaal onvermogen voor enige empathie en gemeenschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
pi_137608681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:09 schreef arjan1112 het volgende:
even over de trein; de eerste klas kan best afgeschaft worden omdat er nooit iemand zit, dat was ook zo bij de rokerscoupés ( ja lullen dat ze er niet meer zijn ) maar het gevolg was wel dat de andere coupés helemaal vol zaten.
De eerste klas kan niet afgeschaft worden omdat de gemiddelde Nederlander niet het emotioneel inlevingsvermogen heeft op te staan voor mensen die moeten kunnen zitten.

Het is wel schandalig dat wij als maatschappij deze mensen nog eens op extra kosten jagen voor een eerste klas kaartje.
pi_137608691
quote:
(er is een samenvatting)
Ik begrijp die partij echt niet. Het is zo verschrikkelijk onrealistisch en compleet verwijderd van het normale – het verkiezingsprogramma van de SP hoort meer thuis op een onbewoond eiland op een planeet in een ander sterrenstelsel, dan in Nederland, een ontwikkeld land in de Eerste Wereld.

Elk van hun werkelijk debiele speerpunten is ondoordacht en een 6 jarige kan een betere oplossing bedenken.

Een perfect voorbeeld is hoe de SP de eerste klas in de treinen wilt afschaffen. Klassenverschil zou niet meer van deze tijd zijn en de zwakkere moeten beschermt worden. In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken. Bovendien is het voor een oud, kreupel, omaatje perfect dat ze nog een eerste klas kaartje voor de trein kan kopen zodat ze weet dat ze niet de hele reis in het gangpad hoeft te staan. Voor haar is zitten belangrijk – dat is niet toegestaan door de SP, alles met waarde moet verboden worden. Als niet iedereen kan zitten mag immers niemand het.

Voor massale ontslagen zorgen, de economie molesteren, weigeren op een geciviliseerde manier zaken te doen in Europa, snelwegen versmallen, internationale afspraken negeren; het wordt allemaal met een glimlach verkocht door deze gozer – die overigens veel te veel eet, wat onwijs decadent, oneerlijk en crimineel is naar de arme, hongerige, kindjes in Afrika – om zijn eigen falen te compenseren door succes voor heel Nederland onmogelijk te maken:
[ afbeelding ]

Er zijn twee redenen waarom mensen op de SP stemmen: als uiting van hun zelfmedelijden of uit totaal gebrek aan intellect.

Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein, of een compleet gebrek aan wilskracht. Aangezien veel mensen daar blijkbaar behoefte aan hebben blijft wegrotten in je eigen miserie een goede optie. Forceer dat zelfmedelijden echter niet op anderen af. Dat sommige, zwakkere, kansloze, waardeloze, mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen betekent niet dat de mensen die wél een toegevoegde waarde hebben die verplicht voor hen moeten dragen.

SPOILER
De SP, mensen die erop stemmen, en haar achterban :r
Jou hele verhaal is eigenlijk een scheldkanonnade naar de SP , noem nou eens een paar concrete punten waar je last van zou hebben als de SP gaat regeren.
pi_137608709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:09 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Conclusie: compulsieve rechtse gedachtes komen voort uit een totaal onvermogen voor enige empathie en gemeenschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
precies.
pi_137609181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

De eerste klas kan niet afgeschaft worden omdat de gemiddelde Nederlander niet het emotioneel inlevingsvermogen heeft op te staan voor mensen die moeten kunnen zitten.

Het is wel schandalig dat wij als maatschappij deze mensen nog eens op extra kosten jagen voor een eerste klas kaartje.
Ligt maar net aan je opvoeding. Ik sta altijd op voor 'zwakkeren', dus ouderen, zwangeren en kinderen.
pi_137609200
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ligt maar net aan je opvoeding. Ik sta altijd op voor 'zwakkeren', dus ouderen, zwangeren en kinderen.
Maar je voelt je wel aangetrokken tot de term gemiddelde Nederlander? Natuurlijk weet ik wel dat jij en ik tot de kleine groep socialistische elite van Nederland horen gekkie.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:45:04 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137609290
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Wat een onzin, schuim op de bek omdat je jouw haat op rechts even kan botvieren voor een publiek?

Het gaat om de mate waarop. Ik heb niks tegen bijstand, een sociaal vangnet en het afdragen van belasting. Sterker nog, ik vind dat prima. Ik heb wel wat tegen een belastingdruk die zo exponentieel hoog wordt dat het nauwelijks nog zin heeft om hogerop proberen te komen en mensen die mij of iemand anders direct veroordelen om dat ik mijn eigen belangen voorop stel. Dat doet iedereen namelijk.

Ik zou niks tegen hoge belastingen hebben als ik de garantie zou krijgen dat niet zoveel geld links of rechtsom in de zakken zou verdwijnen van mensen die misbruik maken van het systeem. En dat is iets waar ik de SP nou nooit over hoor. Die standpunten zijn zo idealistisch en tegelijkertijd ook totaal onrealistisch. Elk links systeem waar ook ter wereld is net zo verrot tot op het bot als alle rechtse systemen waartegen jij zo ageert.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137609342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik zou niks tegen hoge belastingen hebben als ik de garantie zou krijgen dat niet zoveel geld links of rechtsom in de zakken zou verdwijnen van mensen die misbruik maken van het systeem. En dat is iets waar ik de SP nou nooit over hoor. Die standpunten zijn zo idealistisch en tegelijkertijd ook totaal onrealistisch. Elk links systeem waar ook ter wereld is net zo verrot tot op het bot als alle rechtse systemen waartegen jij zo ageert.
Als er één groep is in Nederland die misbruik maakt van het systeem zijn het die gore kapitalisten wel! :') .

Je bent net als iedere andere rechtse stakker, je komt met verdraaide retoriek die kant nog wal slaat om te verbloemen dat je gewoon een egoďst bent. Niks mis mee, maar wees gewoon eerlijk.

Oh, en nauwelijks zin om hoger op te komen, maak het een beetje. We hebben een raar grijs gebied met inkomens t.o.v. toeslagen e.d. maar daarna is iedere euro die je meer verdient gewoon een euro die je meer verdient. Wel betaal je hier, terecht, meer belasting over.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:50:12 #80
358523 IkStampOpTacos
pi_137609387
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:40 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Maar je voelt je wel aangetrokken tot de term gemiddelde Nederlander? Natuurlijk weet ik wel dat jij en ik tot de kleine groep socialistische elite van Nederland horen gekkie.
Deze zelfverheven morele superioriteit is wat de meeste linkse partijen in een normale discussie direct buitenspel zet. Zij en jij zullen ons wel even vertellen wat het beste is. Jullie hebben alle wijsheid in pacht en jullie zijn de oh zo goede burgers en sociale liefdevolle mensen dat het kansloze utopie nastrevende rechtse onderbuikproletariaat dom gehouden egoďsten zijn en daardoor niet serieus genomen hoeven te worden. :')
-
pi_137609425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Deze zelfverheven morele superioriteit is wat de meeste linkse partijen in een normale discussie direct buitenspel zet. Zij en jij zullen ons wel even vertellen wat het beste is. Jullie hebben alle wijsheid in pacht en jullie zijn de oh zo goede burgers en sociale liefdevolle mensen dat het kansloze utopie nastrevende rechtse onderbuikproletariaat dom gehouden egoďsten zijn en daardoor niet serieus genomen hoeven te worden. :')
Ik ben helemaal niet zelfverheven moreel superieur, waar haal je dat nou vandaan? Ik heb alleen geen vertrouwen in jullie kinderlijke systeem.
Ook vind ik het niet zo tof dat je mijn argumentatie links (hihi) laat liggen in deze aantijging.

Ik vind trouwens dat je veel praat en weinig zegt.
pi_137609433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:10 schreef voederbietel het volgende:
Het probleem is dus te weinig zitplaatsen in de tweede klas, vermoedelijk veroorzaakt door een eerste klas die 90% leeg is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137609487
Ik vind de eerste klas in de trein ook een beetje achterhaald. Bovendien gaan mensen die een kaartje voor de 2e klas er net zogoed zitten als ze moeten staan :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:55:52 #84
358523 IkStampOpTacos
pi_137609493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:48 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Als er één groep is in Nederland die misbruik maakt van het systeem zijn het die gore kapitalisten wel! :') .

Je bent net als iedere andere rechtse stakker, je komt met verdraaide retoriek die kant nog wal slaat om te verbloemen dat je gewoon een egoďst bent. Niks mis mee, maar wees gewoon eerlijk.

Oh, en nauwelijks zin om hoger op te komen, maak het een beetje. We hebben een raar grijs gebied met inkomens t.o.v. toeslagen e.d. maar daarna is iedere euro die je meer verdient gewoon een euro die je meer verdient. Wel betaal je hier, terecht, meer belasting over.
Ah precies, ik ben direct een 'rechtse stakker', zonder dat je dat ergens uit kan afleiden en omdat ik kritiek heb op jouw utopie en direct vliegen de ad hominems je om de oren.
Mij betichten van een verdraaide retoriek omdat ik niet mee ga in jouw SP verafgoding sluit perfect aan bij de misplaatste morele superioriteit die zoveel socialisten zichzelf toedichten onder het mom van 'niet egoďstisch zijn'.
-
pi_137609502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het probleem is dus te weinig zitplaatsen in de tweede klas, vermoedelijk veroorzaakt door een eerste klas die 90% leeg is.
Van mij mogen ze de eerste klas best wel afschaffen mits er plaatsen gemaakt worden voor hulpbehoevende. Het enige probleem is dat ik de verantwoordelijkheid dat deze plekken beschikbaar blijven voor die hulpbehoevende echt niet bij de gemiddelde Nederlander wil leggen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:57:23 #86
358523 IkStampOpTacos
pi_137609524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet zelfverheven moreel superieur, waar haal je dat nou vandaan? Ik heb alleen geen vertrouwen in jullie kinderlijke systeem.
Ook vind ik het niet zo tof dat je mijn argumentatie links (hihi) laat liggen in deze aantijging.

Ik vind trouwens dat je veel praat en weinig zegt.
Dus kom je ons, het blinde plebs, wel even de les lezen.
-
pi_137609551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah precies, ik ben direct een 'rechtse stakker', zonder dat je dat ergens uit kan afleiden en omdat ik kritiek heb op jouw utopie en direct vliegen de ad hominems je om de oren.
Mij betichten van een verdraaide retoriek omdat ik niet mee ga in jouw SP verafgoding sluit perfect aan bij de misplaatste morele superioriteit die zoveel socialisten zichzelf toedichten onder het mom van 'niet egoďstisch zijn'.
SP verafgoding? Lees jij wel?

Je verdraaide retoriek is als volgt: als iedereen zorgt dat 'ie het beste voor zichzelf behaald heeft iedereen het goed. Het enige probleem is dat wij termen als goed alleen kunnen meten t.o.v. van iemand die het minder goed heeft. Ergo, een rechtse samenleving waarin mensen het niet slecht hebben is pas een utopie.

Zie het als knikkeren op het schoolplein: een aantal kinderen hebben veel knikkers en hebben het goed. Een aantal kinderen hebben geen knikkers en kunnen dus niet mee doen. Verdeel deze knikkers en iedereen kan knikkeren.
pi_137609560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus kom je ons, het blinde plebs, wel even de les lezen.
Voornamelijk jou, ik heb na die 3 posts van je geen ontzettende hoge pet van je op.
pi_137609562
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef HSG het volgende:
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:01:26 #90
358523 IkStampOpTacos
pi_137609597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

SP verafgoding? Lees jij wel?

Je verdraaide retoriek is als volgt: als iedereen zorgt dat 'ie het beste voor zichzelf behaald heeft iedereen het goed. Het enige probleem is dat wij termen als goed alleen kunnen meten t.o.v. van iemand die het minder goed heeft. Ergo, een rechtse samenleving waarin mensen het niet slecht hebben is pas een utopie.

Zie het als knikkeren op het schoolplein: een aantal kinderen hebben veel knikkers en hebben het goed. Een aantal kinderen hebben geen knikkers en kunnen dus niet mee doen. Verdeel deze knikkers en iedereen kan knikkeren.
Waarom probeer je me direct als rechtse knakker en het grote kwaad weg te zetten enkel omdat ik kritiek lever het utopische linkse financiële systeem? :') Je kent me niet eens en gaat er gemakshalve maar van uit dat ik een graaiende kapitalist ben enkel omdat dat precies in jouw wij-zij gedachtegoed past?

Je hoeft mij verder niet uit te leggen tot op welk abstract niveau de socialisten de samenleving hebben vereenvoudigd zodat het allemaal zo simpel lijkt.
-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:03:35 #91
358523 IkStampOpTacos
pi_137609635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:59 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Voornamelijk jou, ik heb na die 3 posts van je geen ontzettende hoge pet van je op.
Insgelijks. Iedereen die niet jouw gedachtegoed deelt kan rekenen op een persoonlijke aanval met verscheidene verwijten ondanks dat ze hun politiek voorkeur in het midden laten.
-
pi_137609652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom probeer je me direct als rechtse knakker en het grote kwaad weg te zetten enkel omdat ik kritiek lever het utopische linkse financiële systeem? :') Je kent me niet eens en gaat er gemakshalve maar van uit dat ik een graaiende kapitalist ben enkel omdat dat precies in jouw wij-zij gedachtegoed past?
Dit is ook weer rare retoriek. Je hebt een soortgelijk commentaar op mij maar dat is wel goed? Het gaat mij om het volgende:

quote:
Wat een onzin, schuim op de bek omdat je jouw haat op rechts even kan botvieren voor een publiek?

Het gaat om de mate waarop. Ik heb niks tegen bijstand, een sociaal vangnet en het afdragen van belasting. Sterker nog, ik vind dat prima. Ik heb wel wat tegen een belastingdruk die zo exponentieel hoog wordt dat het nauwelijks nog zin heeft om hogerop proberen te komen en mensen die mij of iemand anders direct veroordelen om dat ik mijn eigen belangen voorop stel. Dat doet iedereen namelijk.

Daar klopt gewoon geen hout van.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:04:57 #93
358523 IkStampOpTacos
pi_137609667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:04 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dit is ook weer rare retoriek. Je hebt een soortgelijk commentaar op mij maar dat is wel goed? Het gaat mij om het volgende:

[..]

Daar klopt gewoon geen hout van.
Dat is jouw mening. En dat is prima.
-
pi_137609682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. En dat is prima.
Hang maar weer de volwassene uit :( .
pi_137609716
quote:

[..]

ik weet niet wat jij stemt, maar een rechts-liberaal is niet voor bijstand. en zelfs de SP wil niet de kapitaistische basis van onze maatschappij afschaffen, of de democratie. je zal dus altijd hogerop kunnen komen.
de vraag is inderdaad alleen, hoeveel hogerop.
veel rechtse mensen willen zich LOS kunnen maken van de lasten van het collectief, door heel rijk te worden. dat is asociaal. dat is ook het issue met de 1ste en 2de klas in de trein. ieereen moet naar zn werk, maar de 1ste klasser koopt en sitplaats, en de anderen moeten staan. dan wil je dus de last die iedereen heeft in de trein afkopen.

is een kwestie van instelling, dus. wil je het voor iedereen beter maken, of alleen voor jezelf.

mijn 'haat' voor rechts is een reactie op minachting voor normale mensen. stel je een beetje sociaal op, en ik heb geen probleem met je.
pi_137609779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij stemt, maar een rechts-liberaal is niet voor bijstand. en zelfs de SP wil niet de kapitaistische basis van onze maatschappij afschaffen, of de democratie. je zal dus altijd hogerop kunnen komen.
veel rechtse mensen willen zich LOS kunnen maken van de lasten van het collectief, door heel rijk te worden. dat is asociaal. dat is ook het issue met de 1ste en 2de klas in de trein. ieereen moet naar zn werk, maar de 1ste klasser koopt en sitplaats, en de anderen moeten staan. dan wil je dus de last die iedereen heeft in de trein afkopen.

is een kwestie van instelling, dus. wil je het voor iedereen beter maken, of alleen voor jezelf.

mijn 'haat' voor rechts is een reactie op minachting voor normale mensen. stel je een beetje sociaal op, en ik heb geen probleem met je.
Een vorm van marktwerking. Je weet wel, hetgeen dat er voor zorgt dat jij een baan hebt.
En de eerste klas heeft nog voor veel anderen nut hoor. Wat dacht je van mensen die rustig even willen werken in de trein, of voor mensen die claustrofobisch zijn.

SPOILER
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137609789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

heb je de eerste post van dit topic wel gelezen?
lever daar dan ook eens kritiek op, dan heb je recht van spreken.
pi_137609839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:10 schreef H.FR het volgende:

[..]

Een vorm van marktwerking. Je weet wel, hetgeen dat er voor zorgt dat jij een baan hebt.

SPOILER
nee, het is speciale behandeling voor een paar, ten koste van de rest, omdat je dan lekker extra geld verdiend als NS. prima als jij dat wil kopen, maar dan moet je niet raar opkijken als iedereen je haat.
pi_137609882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, het is speciale behandeling voor een paar, ten koste van de rest, omdat je dan lekker extra geld verdiend als NS. prima als jij dat wil kopen, maar dan moet je niet raar opkijken als iedereen je haat.
Het is een speciale behandeling, voor mensen die daar ook meer voor willen betalen.
Allemaal netjes in proportie.

Net zoals dat mensen soms een wat groter huis willen, of een grotere televisie.

Maar dat is natuurlijk ook eng.

En de eerste klas heeft nog voor veel anderen nut hoor. Wat dacht je van mensen die rustig even willen werken in de trein, of voor mensen die claustrofobisch zijn.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:17:14 #100
358523 IkStampOpTacos
pi_137609934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik weet nog niet wat ik stem omdat geen één partij mijn mening over verschillende standpunten goed vertegenwoordigt.

Dat mensen zich los willen maken door heel rijk te worden is niet asociaal, jij vindt dat asociaal.

Ik ben tegen een 1e klas in de trein, maar dat is niet omdat ik klassenverschil haat of iets dergelijks. Ik wil het voor iedereen beter maken ja en dat gebeurt in rechtse systemen net zo goed, zij het met een andere verdeelsleutel.

De haat voor links is een reactie op de minachting voor succesvolle mensen.
-
pi_137609989
De alternatieven zijn nog vele malen erger......
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:20:46 #102
358523 IkStampOpTacos
pi_137609997
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:10 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

heb je de eerste post van dit topic wel gelezen?
lever daar dan ook eens kritiek op, dan heb je recht van spreken.
Ah, ik moet op iedereen reageren voordat ik mijn mening mag geven. Geen zin om advocaat van de duivel te spelen.
-
pi_137610011
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik weet nog niet wat ik stem omdat geen één partij mijn mening over verschillende standpunten goed vertegenwoordigt.

Dat mensen zich los willen maken door heel rijk te worden is niet asociaal, jij vindt dat asociaal.

Ik ben tegen een 1e klas in de trein, maar dat is niet omdat ik klassenverschil haat of iets dergelijks. Ik wil het voor iedereen beter maken ja en dat gebeurt in rechtse systemen net zo goed, zij het met een andere verdeelsleutel.

Er is niks mis met succesvolle mensen. Waar wel wat mis mee is zijn "succesvolle" mensen die bij alles muh belastingcenten roepen, mensen die beweren dat het geen zin heeft om extra hard te lopen in een linkse samenleving en mensen met boter op hun hoofd omdat ze vloeken op socialistische systemen terwijl ze daar zelf ook van profiteren.

Zoals ik al eerder zei: in onze maatschappij is de enige manier om te meten hoe goed wij het hebben ten opzichte van iemand anders die het slechter heeft. Die basis komt voort uit rechts kapitalistisch gedachte goed en zorgt er voor dat wij als maatschappij geen stap verder komen in ontwikkeling.
pi_137610027
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah, ik moet op iedereen reageren voordat ik mijn mening mag geven. Geen zin om advocaat van de duivel te spelen.
Het is op zich wel zinnig om in een discussie te reageren op het geheel en niet selectief informatie gebruiken om je rechtse prietpraat te verkondigen.
pi_137610036
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:14 schreef H.FR het volgende:

[..]

Het is een speciale behandeling, voor mensen die daar ook meer voor willen betalen.

ik heb geen last van jouw grotere tv. maar wel als een half lege 1ste klas ruimte in de trein wegneemt van de rest.
en wat als ik in de 2de klas even rustig wil werken? ik kan niet eens zitten.

samenvatting; jouw oplossing voor een probleem in de spits is, dat jij voor jezelf een uitweg wilt. die oplossing gaat ten koste van de rest.
ik wil een oplossing voor iedereen.

en daar heb je het verschil tussen links en rechts.
pi_137610047
quote:

[..]

Ik vind een groter huis of grotere televisie toch niet vergelijkbaar met een treinkaartje. Openbaar vervoer is iets voor breed publiek wat je aan een zo groot mogelijke groep mensen zo efficient mogelijk aan zou moeten bieden. Treinstellen die 90% leeg zijn terwijl een treinstel verder de mensen lichaam tegen lichaam moeten staan past daar niet in.

De NS moet zich niet bezig houden met marktwerking (die is er namelijk niet), maar gewoon zoveel mogelijk mensen een zitplaats bieden. Afschaffen die 1e klas dus.
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137610054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:20 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

je kritiek geldt alleen voor links, als rechts iets ergs zegt, dan is het prima....
okee..
pi_137610068
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De NS moet zich niet bezig houden met marktwerking (die is er namelijk niet), maar gewoon zoveel mogelijk mensen een zitplaats bieden. Afschaffen die 1e klas dus.
Maar waar moeten de mensen dan zitten die echt niet kunnen staan?
pi_137610090
quote:

[..]

:') De eerste klassen zijn afgesloten ruimtes van de rest van de coupe. Denk niet dat dat zo bevorderend werkt voor mensen met claustrofobie.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:25:53 #110
358523 IkStampOpTacos
pi_137610099
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:22 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Het is op zich wel zinnig om in een discussie te reageren op het geheel en niet selectief informatie gebruiken om je rechtse prietpraat te verkondigen.
Waarom zou ik me eest bij het Pro-SP kamp moeten scharen voordat ik daar kritiek op mag uiten? Wat een belachelijk geneuzel. Jij loopt ook eerst voor de JSF te lobbyen alvorens jij daar tegen gaat protesteren?
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:23 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

je kritiek geldt alleen voor links, als rechts iets ergs zegt, dan is het prima....
okee..
Ik heb in dezen ook alleen kritiek op links omdat ik niemand hier het hele rechtse systeem de wereld in zie prijzen als dé oplossing voor alle sociale vraagstukken. In ieder geval niet in die mate waarop ik daar problemen mee heb.
-
pi_137610113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik heb geen last van jouw grotere tv. maar wel als een half lege 1ste klas ruimte in de trein wegneemt van de rest.
en wat als ik in de 2de klas even rustig wil werken? ik kan niet eens zitten.

samenvatting; jouw oplossing voor een probleem in de spits is, dat jij voor jezelf een uitweg wilt. die oplossing gaat ten koste van de rest.
ik wil een oplossing voor iedereen.

en daar heb je het verschil tussen links en rechts.
Sommige mensen hoeven niet persé in de spits te reizen. Die kunnen dus ook later gaan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:26:47 #112
358523 IkStampOpTacos
pi_137610118
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:24 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Op de plek van mensen die wel kunnen staan.
-
pi_137610119
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom zou ik me eest bij het Pro-SP kamp moeten scharen voordat ik daar kritiek op mag uiten? Wat een belachelijk geneuzel. Jij loopt ook eerst voor de JSF te lobbyen alvorens jij daar tegen gaat protesteren?
Waar haal je dit nou weer vandaan? :') .
pi_137610122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:25 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

:') De eerste klassen zijn afgesloten ruimtes van de rest van de coupe. Denk niet dat dat zo bevorderend werkt voor mensen met claustrofobie.
Zijn redelijk grote ruimtes hoor. Scheelt nogal ten opzichte van op elkaar gepakt staan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:27:34 #115
358523 IkStampOpTacos
pi_137610141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:26 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Waar haal je dit nou weer vandaan? :') .
Mensen die zeiken dat ik alleen kritiek heb op het linkse gelul hier. Schijnbaar moet ik eerst reageren op de OP.

Ik weet het, vond het ook al een domme redenering. :')
-
pi_137610157
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Op de plek van mensen die wel kunnen staan.
Ik heb er weinig vertrouwen in dat die mensen hun plek af staan.
pi_137610166
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:24 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dat probleem hebben ze ook in de bus, tram, metro. Dat is een probleem inderdaad, maar de eerste klasse is geen invalideklasse. Daarbij vind ik het niet kies mensen die echt niet kunnen staan te dwingen meer te betalen.
pi_137610169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:23 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik vind een groter huis of grotere televisie toch niet vergelijkbaar met een treinkaartje. Openbaar vervoer is iets voor breed publiek wat je aan een zo groot mogelijke groep mensen zo efficient mogelijk aan zou moeten bieden. Treinstellen die 90% leeg zijn terwijl een treinstel verder de mensen lichaam tegen lichaam moeten staan past daar niet in.

Een groter huis is ook voor een breed publiek. Dat kun je ook best efficiënter maken.
Gewoon een verdeelsleutel, bijvoorbeeld 30m2 per persoon, vanaf de 3e nog 15m2 erbij, vanaf de 5e nog 10m2 erbij.

Afschaffen die grote huizen :r
pi_137610178
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

wat voor waardering zou je dan willen voor succesvolle mensen? die mensen hebben al financiele en maatschappelijke waardering genoeg. ze zijn succesvol.

en het is wel asociaal. je accepteerd dat de maatschappij vol problemen zit, waar iedereen last van hebt, maar zolang jij er maar geen last van hebt omdat je het kan afkopen, is het niet erg. dat is egoistisch.
pi_137610182
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mensen die zeiken dat ik alleen kritiek heb op het linkse gelul hier. Schijnbaar moet ik eerst reageren op de OP.

Ik weet het, vond het ook al een domme redenering. :')
Je plukt een paar stukjes informatie, roept iedereen uit tot SP-adept om vervolgens de rechtse butthurt uit te gaan hangen. Dat was een beetje het probleem.
pi_137610194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:26 schreef H.FR het volgende:

[..]

Sommige mensen hoeven niet persé in de spits te reizen. Die kunnen dus ook later gaan.
er gaan de hele dag mensen met de trein inderdaad.
maar de meesten moeten gewoon op tijd op hun werk zijn, toch?
pi_137610212
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:28 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Dat probleem hebben ze ook in de bus, tram, metro. Dat is een probleem inderdaad, maar de eerste klasse is geen invalideklasse. Daarbij vind ik het niet kies mensen die echt niet kunnen staan te dwingen meer te betalen.
Meer betalen vind ik ook niet de juist oplossing. Echter zie je in de bus wel dat de speciale invalide plaatsen 9 van de 10 keer bezet worden door normale mensen die niet op of om kijken als er een oudere of minder valide aankomt.

Ik denk dat de eerste klas de enige garantie is die we kunnen bieden aan deze mensen voor een zitplaats en het is belachelijk dat we ze daar ook nog meer voor laten betalen.
pi_137610215
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:30 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

er gaan de hele dag mensen met de trein inderdaad.
maar de meesten moeten gewoon op tijd op hun werk zijn, toch?
65+ers niet hoor.
En die reizen ook vaak genoeg in de spits.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:31:25 #124
358523 IkStampOpTacos
pi_137610221
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:29 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Je plukt een paar stukjes informatie, roept iedereen uit tot SP-adept om vervolgens de rechtse butthurt uit te gaan hangen. Dat was een beetje het probleem.
Ik krijg tig verwijten naar mijn hoofd geslingerd die kant noch wal raken. Daar kan ik vrij weinig mee.
-
pi_137610232
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

wat voor waardering zou je dan willen voor succesvolle mensen? die mensen hebben al financiele en maatschappelijke waardering genoeg. ze zijn succesvol.

en het is wel asociaal. je accepteerd dat de maatschappij vol problemen zit, waar iedereen last van hebt, maar zolang jij er maar geen last van hebt omdat je het kan afkopen, is het niet erg. dat is egoistisch.
En de SP wil dat wegnemen.
pi_137610239
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

Ik heb in dezen ook alleen kritiek op links omdat ik niemand hier het hele rechtse systeem de wereld in zie prijzen als dé oplossing voor alle sociale vraagstukken. In ieder geval niet in die mate waarop ik daar problemen mee heb.
okee, prima, maar ik reageer met mijn toon op de OP.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:32:37 #127
358523 IkStampOpTacos
pi_137610245
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:28 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik heb er weinig vertrouwen in dat die mensen hun plek af staan.
Dat is een sociaal probleem en daar gaat de afschaffing van een 1e klas geen oplossing voor geven.
-
pi_137610249
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik krijg tig verwijten naar mijn hoofd geslingerd die kant noch wal raken. Daar kan ik vrij weinig mee.
Wees eerlijk, je bent zelf geen haar beter. Als je nu eens begint met het hele verhaal te lezen in plaats van enkel de stukken die jou uitkomen en wees vervolgens niet zo gepikeerd als iemand iets tegen je zegt wat je niet aanstaat.
pi_137610279
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is een sociaal probleem en daar gaat de afschaffing van een 1e klas geen oplossing voor geven.
Ja, en de rechtse gedachtes die je in dit topic verkondigd zijn ook geen oplossing voor het sociale probleem, sterker nog, deze werken een oplossing tegen.
pi_137610280
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:28 schreef H.FR het volgende:

[..]

Een groter huis is ook voor een breed publiek. Dat kun je ook best efficiënter maken.
Gewoon een verdeelsleutel, bijvoorbeeld 30m2 per persoon, vanaf de 3e nog 15m2 erbij, vanaf de 5e nog 10m2 erbij.

Afschaffen die grote huizen :r

Dit is echt kleuterniveau.

woonruimte is voor een breed publiek. Zo lang er in Nederland voldoende ruimte is om huizen te bouwen mag jouw huis zo groot als je kunt betalen. Echter, op het moment in de verre toekomst dat wij echt overbevolkt zijn en jouw huis van 500m2 zou ervoor zorgen dat iemand anders onder een brug moet slapen om de simpele reden dat er geen plek meer is voor huizen, ja, dan mag er een maximum worden gesteld aan woonoppervlak.
pi_137610304
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:32 schreef H.FR het volgende:

[..]

En de SP wil dat wegnemen.
welnee.
ze willen minder inkomens verschil, niet inkomensverschil afschaffen.
als de lagere lonen meer krijgen en de hogere lonen minder, maken we als collectief de maatschappij beter voor iedereen. en dan is er nog steeds een prikkel om je best te doen, zodat je een luxer leven kan leiden.
pi_137610316
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:30 schreef voederbietel het volgende:
Ik denk dat de eerste klas de enige garantie is die we kunnen bieden aan deze mensen voor een zitplaats en het is belachelijk dat we ze daar ook nog meer voor laten betalen.
En welke garantie ga je bieden aan mensen die invalide zijn en reizen met de bus, tram of metro?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:36:10 #133
358523 IkStampOpTacos
pi_137610323
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:29 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Het verschil tussen werkenden en werklozen moet in mijn ogen groter zijn, over alle linies. Ken meerdere mensen die voor 100 euro per maand het niet de moeite vinden om 40 uur per week 'vrije tijd' op te geven. Als de SP dan langskomt met gelul dat vooral de bijstand niet geraakt mag worden klinkt dat heel nobel, maar is dat een piemel in het gezicht van mensen die net boven de bijstand uitsteken.

Waar je het 2e deel van jouw relaas vandaan haalt is me een raadsel.
-
pi_137610334
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:32 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

wel een bijdrage. meer ruimte.
waarom eisen rechtse mensen die rustig willen werken in de spits, niet gewoon een groter trein aanbod? zodat iedereen rustig kan zitten?

dat bedoel ik dus, alleen voor jezelf willen opkomen.
pi_137610340
SP vind ik wel een goeie partij.
Staat goed tegenover mijn doelgroep :)
Twiddel
pi_137610353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:35 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

welnee.
ze willen minder inkomens verschil, niet inkomensverschil afschaffen.
als de lagere lonen meer krijgen en de hogere lonen minder, maken we als collectief de maatschappij beter voor iedereen. en dan is er nog steeds een prikkel om je best te doen, zodat je een luxer leven kan leiden.
Er is al lang bewezen dat als arbeid en beloning minder in verhouding komen met elkaar, de incentive om beter te presteren veel kleiner wordt.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:37:45 #137
358523 IkStampOpTacos
pi_137610358
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:32 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Wees eerlijk, je bent zelf geen haar beter. Als je nu eens begint met het hele verhaal te lezen in plaats van enkel de stukken die jou uitkomen en wees vervolgens niet zo gepikeerd als iemand iets tegen je zegt wat je niet aanstaat.
Ik begin niet direct te schelden. Ik had kritiek op een deel van jouw relaas en borduur daar op verder. Het heeft weinig toegevoegde waarde om voor de rest een 'akkoord' aan te vinken, wel?
-
pi_137610367
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ze kunnen ook gewoon extra wagons inzetten.
pi_137610369
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:35 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

En welke garantie ga je bieden aan mensen die invalide zijn en reizen met de bus, tram of metro?
Geen, ik kan hoogsten mijn hoop uitspreken dat mensen opstaan voor andere.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:39:21 #140
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_137610394
De eerste trein klas staat wel vaak erg leeg terwijl in de tweede klas lui moeten staan. Terwijl niemand in de eerste klas zit.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:39:28 #141
358523 IkStampOpTacos
pi_137610396
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:34 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ja, en de rechtse gedachtes die je in dit topic verkondigd zijn ook geen oplossing voor het sociale probleem, sterker nog, deze werken een oplossing tegen.
Dus volgens jou is er alleen een linkse oplossing voor het probleem dat jij ervaart dat mensen niet voor je willen opstaan in de trein? Wat dat dan ook maar mag zijn. Overigens ervaar ik het nooit zo en zie ik hier, in Friesland, iedereen altijd opstaan voor ouderen enz.
-
pi_137610447
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Dus volgens jou is er alleen een linkse oplossing voor het probleem dat jij ervaart dat mensen niet voor je willen opstaan in de trein? Wat dat dan ook maar mag zijn. Overigens ervaar ik het nooit zo en zie ik hier, in Friesland, iedereen altijd opstaan voor ouderen enz.
Ik denk dat linkse mensen over het algemeen meer oog hebben voor het belang van het collectief, dat is ook een beetje te strekking van socialisme natuurlijk.

In Friesland is het samenhorigheidsgevoel ook groter dan in de meeste delen van Nederland, dus dat verbaasd me niks.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:41:58 #143
358523 IkStampOpTacos
pi_137610461
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom eisen rechtse mensen die rustig willen werken in de spits, niet gewoon een groter trein aanbod? zodat iedereen rustig kan zitten?

dat bedoel ik dus, alleen voor jezelf willen opkomen.
Die hele 1e klas in de trein is helemaal geen discussie tussen rechts en links. Alsof rechtse mensen per definitie een soort klassenverschil in stand willen houden. Ik snap best dat sommige mensen de keuzevrijheid willen behouden om extra te betalen voor meer ruimte. Ik vind het alleen niet gepast dat een staatsbedrijf dat doet. Bij een commercieel bedrijf die concurrentie had, had ik daar geen problemen mee gehad.
-
pi_137610465
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:39 schreef Spongeboss het volgende:
De eerste trein klas staat wel vaak erg leeg terwijl in de tweede klas lui moeten staan. Terwijl niemand in de eerste klas zit.
Hallo Spongeboss,

waar staan die mensen dan in de eerste klas? :?
pi_137610472
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:41 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik denk dat linkse mensen over het algemeen meer oog hebben voor het belang van het collectief, dat is ook een beetje te strekking van socialisme natuurlijk.

In Friesland is het samenhorigheidsgevoel ook groter dan in de meeste delen van Nederland, dus dat verbaasd me niks.
Dat idee heb ik juist niet, gezien hun economische standpunten.

En in Friesland spreken ze een andere taal, dus dat verbaast me niks.
pi_137610473
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:41 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Alsof rechtse mensen per definitie een soort klassenverschil in stand willen houden.
Ja.
pi_137610492
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:42 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ja.
Nee. Geen klassenverschil.
Wel een verschil tussen inkomens, zodat werk en beloning in verhouding blijven.
pi_137610506
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:38 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Geen, ik kan hoogsten mijn hoop uitspreken dat mensen opstaan voor andere.
Waarom moet die garantie in de trein dan wel gegeven worden?
pi_137610507
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:42 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dat idee heb ik juist niet, gezien hun economische standpunten.

En in Friesland spreken ze een andere taal, dus dat verbaast me niks.
Inkomens verschillen verkleinen zodat ook de zwakkere broeders mee kunnen komen? Meer geld naar collectieve voorzieningen? Woonlasten verkleinen?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:43:56 #150
358523 IkStampOpTacos
pi_137610508
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:41 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dit heeft weinig te maken met een belang voor het collectief en alles met respect en goede manieren.
-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:44:26 #151
417081 SimplyAlex
I agree to disagree
pi_137610515
SP :r
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:44:37 #152
358523 IkStampOpTacos
pi_137610521
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:42 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ja.
Kom op. :')
-
pi_137610532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:43 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Waarom moet die garantie in de trein dan wel gegeven worden?
Ik zou die garantie het liefste voor het hele OV afgeven, maar ben bang dat dat niet mogelijk is. In de trein ben je verzekerd van een zitplaats als je eerste klas reist, in de rest van het OV ben je overgeleverd aan goede wil van anderen.
pi_137610564
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:36 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Het verschil tussen werkenden en werklozen moet in mijn ogen groter zijn, over alle linies. Ken meerdere mensen die voor 100 euro per maand het niet de moeite vinden om 40 uur per week 'vrije tijd' op te geven. Als de SP dan langskomt met gelul dat vooral de bijstand niet geraakt mag worden klinkt dat heel nobel, maar is dat een piemel in het gezicht van mensen die net boven de bijstand uitsteken.

Waar je het 2e deel van jouw relaas vandaan haalt is me een raadsel.
dat 2de deel is een anayse van de rechtse denkwijze.

ik vind dat werkeloze en arbeids ongeschikte mensen gewoon een prima inkomen moeten krijgen, war ze ruim van kunnen leven. en dan zorg je tegelijkertijd ervoor dat iedereen die daar misbruik van maakt, wordt gepakt.

ik zie geen enkele reden om iedereen met een uitkering te gaan benadelen, omdat er gefraudeerd wordt. zelfs als je niks meer zou verdienen als een uitkering, mag je blij zijn dat je geen problemen hebt, en gewoon fijn kunt werken en een leven opbouwen. uitkeringen zijn er voor mensen die dat niet kunnen. die mensen zijn geen profiteurs, die hebben gewoon een kutleven.
pi_137610572
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:45 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik zou die garantie het liefste voor het hele OV afgeven, maar ben bang dat dat niet mogelijk is. In de trein ben je verzekerd van een zitplaats als je eerste klas reist, in de rest van het OV ben je overgeleverd aan goede wil van anderen.
Ja, het liefst zou ik iedereen een zitplaats garanderen. Maar zo werkt het helaas niet.

Dus blijft mijn vraag wat de trein zo anders maakt dat die garantie daar wel moet blijven?
pi_137610578
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:44 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Kom op. :')
Noem mij maar een rechtse samenleving waarin geen klasse verschillen optreden? Een rechtse samenleving is per definitie gestoeld op het belang van één groep t.o.v. van een andere.
pi_137610590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:38 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ze kunnen ook gewoon extra wagons inzetten.
als er genoeg ruimte was, was dit helemaal geen discussie. maar er is niet genoeg ruimte.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:47:51 #158
358523 IkStampOpTacos
pi_137610598
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:46 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Noem mij maar een rechtse samenleving waarin geen klasse verschillen optreden? Een rechtse samenleving is per definitie gestoeld op het belang van één groep t.o.v. van een andere.
Hoe is dat bij socialisten anders? Beide kanten komen op voor andere groepen.
-
pi_137610616
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:46 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja, het liefst zou ik iedereen een zitplaats garanderen. Maar zo werkt het helaas niet.

Dus blijft mijn vraag wat de trein zo anders maakt dat die garantie daar wel moet blijven?
Er valt iets te zeggen van langere reisduur. Ik wil ook niet zeggen dat de eerste klas zo'n super goede oplossing is. Ik weet alleen wel dat de eerste klas de enige garantie is in het OV als geheel op een zitplaats.
De eerste klas afschaffen zal er in resulteren dat veel mensen niet meer gebruik maken van het OV omdat ze niet kunnen zitten. Het liefste zou ik de eerste klas ook afgeschaft zien maar bouwen op het verantwoordelijkheidsgevoel van de overige OV gebruikers zou ik niet doen.
pi_137610633
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:43 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Inkomens verschillen verkleinen zodat ook de zwakkere broeders mee kunnen komen? Meer geld naar collectieve voorzieningen? Woonlasten verkleinen?
Volgens mij wordt er vergeten dat dit allemaal heel veel geld kost.
pi_137610654
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:47 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoe is dat bij socialisten anders? Beide kanten komen op voor andere groepen.
Socialisme is gestoeld op belang van het collectief. In het collectief zitten, voor zo ver ik weet, alle mensen.

En ja, ik zal de open deur even voor je intrappen: in de meeste socialistische maatschappijen was ook een groep elite. Dit vind ik ook niet quiche.
pi_137610665
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:47 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als er genoeg ruimte was, was dit helemaal geen discussie. maar er is niet genoeg ruimte.
Dus extra wagons inzetten is geen optie omdat...?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:51:15 #163
358523 IkStampOpTacos
pi_137610683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:46 schreef pokkerdepok het volgende:
ik vind dat werkeloze en arbeids ongeschikte mensen gewoon een prima inkomen moeten krijgen, war ze ruim van kunnen leven. en dan zorg je tegelijkertijd ervoor dat iedereen die daar misbruik van maakt, wordt gepakt.
Arbeidsongeschikten zijn natuurlijk een ander verhaal.

Maar werklozen een prima inkomen verschaffen waar ze ruim van kunnen leven is natuurlijk volstrekt belachelijk in mijn ogen. Waarom zou je dan nog moeite gaan doen als je zonder werk ook gerust 2k netto opstrijkt?

Verhoog die uitkeringen zo hoog en je hoeft je geen zorgen te maken om fraude, iedereen gaat dan lekker legaal in de bijstand zitten. No sweat.
-
pi_137610686
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:49 schreef H.FR het volgende:

[..]

Volgens mij wordt er vergeten dat dit allemaal heel veel geld kost.
Zolang wij twee F-16's 24 uur per dag in de lucht kunnen houden is er geld zat dacht ik zo. Ikzelf heb er ook totaal geen moeite mee wat minder loon te ontvangen om andere hiermee te helpen.
pi_137610696
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:37 schreef H.FR het volgende:

[..]

Er is al lang bewezen dat als arbeid en beloning minder in verhouding komen met elkaar, de incentive om beter te presteren veel kleiner wordt.
nee, de motivatie om beter te presteren wordt groter, als het alternatief de goot is. maar dat is natuurlijk een verrote maatschappij, die je dan moet tolereren. dan heb je die goot nodig als slecht voorbeeld, zodat iedereen bang wordt en voor zichzelf kiest.

de rijkste landen ter wereld zijn behoorlijk socialistisch. en mensen willen heus wel werken voor luxe.
dat verdwijnt pas, als je helemaal niet meer kunt krijgen door harder werken. maar niemand, ook de SP niet, wil een communistische staat waar iedereen gedwongen gelijk is qua inkomen.
pi_137610701
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Maar werklozen een prima inkomen verschaffen waar ze ruim van kunnen leven is natuurlijk volstrekt belachelijk in mijn ogen. Waarom zou je dan nog moeite gaan doen als je zonder werk ook gerust 2k netto opstrijkt?

Verhoog die uitkeringen zo hoog en je hoeft je geen zorgen te maken om fraude, iedereen gaat dan lekker legaal in de bijstand zitten. No sweat.
Talloze experimenten met basisinkomens bewijzen iets anders. Mensen werken voornamelijk voor de prikkel dat werken geeft.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:53:45 #167
358523 IkStampOpTacos
pi_137610739
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:50 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Socialisme is gestoeld op belang van het collectief. In het collectief zitten, voor zo ver ik weet, alle mensen.

En ja, ik zal de open deur even voor je intrappen: in de meeste socialistische maatschappijen was ook een groep elite. Dit vind ik ook niet quiche.
En met het collectief bedoelen ze voornamelijk de onderkant van de samenleving ja. Heel makkelijk om je populair te maken bij de minder bedeelden met geld dat anderen verdiend hebben.
Opkomen voor de zwakkeren is niks anders dan het in de steek laten van mensen die risico nemen, ondernemen en hun kop boven het maaiveld uit durven steken.
-
pi_137610756
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:51 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Zolang wij twee F-16's 24 uur per dag in de lucht kunnen houden is er geld zat dacht ik zo. Ikzelf heb er ook totaal geen moeite mee wat minder loon te ontvangen om andere hiermee te helpen.
Je bent niet bekend met ons progressieve belastingstelsel?
pi_137610759
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:51 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

nee, als je lekker gaant steun trekken in plaats van werken, dan fraudeer je.
hoezo snap je dat niet? uitkeringen zijn er voor diegenen die niet anders kunnen. het is belachelijk om daar een motivatie in te leggen, een straf. mensen moeten gewoon werken, punt. fraude moet je bestrijden, en als je dat goed doet, zijn de uitkeringen alleen voor de mensen die er recht op hebben. en die hoef je niet te straffen of te motiveren met armoe.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:55:47 #170
358523 IkStampOpTacos
pi_137610784
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Talloze experimenten met basisinkomens bewijzen iets anders. Mensen werken voornamelijk voor de prikkel dat werken geeft.
Vast, maar iedereen lijkt voor het gemak het buitenland daarom maar even helemaal weg te cijferen. Je moet je als kenniseconomie dan een dermate hoge positie verwerven om ook maar enigszins te blijven concurreren met landen met lagere lonen.
-
pi_137610790
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:51 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, de motivatie om beter te presteren wordt groter, als het alternatief de goot is. maar dat is natuurlijk een verrote maatschappij, die je dan moet tolereren. dan heb je die goot nodig als slecht voorbeeld, zodat iedereen bang wordt en voor zichzelf kiest.

de rijkste landen ter wereld zijn behoorlijk socialistisch. en mensen willen heus wel werken voor luxe.
dat verdwijnt pas, als je helemaal niet meer kunt krijgen door harder werken. maar niemand, ook de SP niet, wil een communistische staat waar iedereen gedwongen gelijk is qua inkomen.
De huidige verhouding is voor mij vrij goed.
En ik zeg helemaal niet dat de goot het alternatief moet zijn. Ik vind ook dat er een vangnet moet zijn.
Maar zoals wel vaker gezegd wordt: het moet geen hangmat zijn.
pi_137610795
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:53 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Opkomen voor de zwakkeren is niks anders dan het in de steek laten van mensen die risico nemen, ondernemen en hun kop boven het maaiveld uit durven steken.
Het een sluit het ander helemaal niet uit. Je moet niet doen alsof 90% van de Nederlandse samenleving een succesvol ondernemer is, dat is onwaar. We kunnen prima de onderkant van de samenleving constructief ondersteunen terwijl de bovenkant van de samenleving excelleert in commercieel succes. Dit doen we ook al in grote mate, hoe meer je verdiend hoe hoger je afdracht is.
pi_137610802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:54 schreef H.FR het volgende:

[..]

Je bent niet bekend met ons progressieve belastingstelsel?
Jawel.
pi_137610820
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vast, maar iedereen lijkt voor het gemak het buitenland daarom maar even helemaal weg te cijferen. Je moet je als kenniseconomie dan een dermate hoge positie verwerven om ook maar enigszins te blijven concurreren met landen met lagere lonen.
En een socialistische samenleving sluit dit uit omdat?
pi_137610824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:50 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dus extra wagons inzetten is geen optie omdat...?
ik neem aan dat het spoornet maximaal belast is, nu. van mij mogen ze alles verdriedubbelen, liever gisteren dan vandaag. en als iedereen dan lekker kan zitten en er is nog ruiimte voor een extra wagon, dan mag jij best je 1ste klas van mij.
pi_137610829
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Heel veel onderzoeken bewijzen ook dat hoe verder je arbeid en beloning uit balans brengt (10% meer arbeid = 1% meer beloning ipv 5% bijvoorbeeld) hoe minder goed mensen gaan presteren. En een maatschappij heeft mensen nodig die juist dat stapje extra willen zetten.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:58:29 #177
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_137610851
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:42 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Hallo Spongeboss,

waar staan die mensen dan in de eerste klas? :?
De eerste klas zit leeg, enkel een conducteur die erin zit.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:58:30 #178
358523 IkStampOpTacos
pi_137610852
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

En een socialistische samenleving sluit dit uit omdat?
Lonen voor laaggeschoolden vooral omhoog gaan?
-
pi_137610874
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:57 schreef H.FR het volgende:
Heel veel onderzoeken bewijzen ook dat hoe verder je arbeid en beloning uit balans brengt (10% meer arbeid = 1% meer beloning ipv 5% bijvoorbeeld) hoe minder goed mensen gaan presteren. En een maatschappij heeft mensen nodig die juist dat stapje extra willen zetten.
Die opvatting is al lang en breed achterhaald. De voornaamste prikkel die mensen doet werken komt voort uit zingeving en persoonlijke uitdaging.
pi_137610891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:58 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Lonen voor laaggeschoolden vooral omhoog gaan?
Dus je bent het met mee eens dat de kapitalistische maatstaf voor geluk het misčre van een ander is? :)
pi_137610910
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:56 schreef H.FR het volgende:

[..]

De huidige verhouding is voor mij vrij goed.
En ik zeg helemaal niet dat de goot het alternatief moet zijn. Ik vind ook dat er een vangnet moet zijn.
Maar zoals wel vaker gezegd wordt: het moet geen hangmat zijn.
waarom niet? onrechtmatige hangers moeten gewoon niet de mogelijkheid hebben om te gaan hangen.
de verhoudingen zijn helemaal niet goed, als arbeidsongeschikten en tijdelijk werkelozen van voedselpakketten moeten leven. arbeidsongeschikten zijn alle mogelijkheden kwijt om ooit nog iets van hun leven te kunnen maken, die verdienen geen straf, die verdienen een beloning. mensen die hun baan kwijtraken, moeten gewoon kunnen doorleven tot ze weer een baan vinden, zonder ellende.
pi_137610911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:59 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Die opvatting is al lang en breed achterhaald. De voornaamste prikkel die mensen doet werken komt voort uit zingeving en persoonlijke uitdaging.
Een waar woord, maar wel in combinatie met een goede beloning. Je kunt wel jarenlang complimenten krijgen, maar die kun je niet eten hoor. Er zijn ook talloze onderzoeken die dat bewijzen. Juist de combinatie is belangrijk.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:02:51 #183
358523 IkStampOpTacos
pi_137610946
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:00 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dus je bent het met mee eens dat de kapitalistische maatstaf voor geluk het misčre van een ander is? :)
Nee, belachelijk natuurlijk.

Jij bent het met me eens dat iedereen dan maar in de bijstand moet gaan zitten met een riant salaris omdat niemand meer aan de bak komt omdat elke internationaal bedrijf alles in het buitenland vestigt? Iedereen dus arm?
-
pi_137610951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:01 schreef H.FR het volgende:
Een waar woord, maar wel in combinatie met een goede beloning. Je kunt wel jarenlang complimenten krijgen, maar die kun je niet eten hoor. Er zijn ook talloze onderzoeken die dat bewijzen. Juist de combinatie is belangrijk.
Die goede beloning ontbreekt dan ook niet. In Nederland is het prima mogelijk om je financieel omhoog te werken.
Als het vermogen om financieel hoger op te komen iets wat aangetast wordt ten gevolgen van het beter ondersteunen van de onderkant van de samenleving neem ik dat met een glimlach op de koop toe.

We moeten met z'n alle zoeken naar een nieuwe vorm van geluk.
pi_137610977
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:01 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

waarom niet? onrechtmatige hangers moeten gewoon niet de mogelijkheid hebben om te gaan hangen.
de verhoudingen zijn helemaal niet goed, als arbeidsongeschikten en tijdelijk werkelozen van voedselpakketten moeten leven. arbeidsongeschikten zijn alle mogelijkheden kwijt om ooit nog iets van hun leven te kunnen maken, die verdienen geen straf, die verdienen een beloning. mensen die hun baan kwijtraken, moeten gewoon kunnen doorleven tot ze weer een baan vinden, zonder ellende.
Als jij dat allemaal kan en wil betalen, vind ik het goed.
Nederland als land kan dat in ieder geval niet. Daarom is er de WW, die best wel heel netjes is. Je krijgt vrij ruim de tijd om iets nieuws te vinden. Als dat na lange tijd nog niet lukt ondanks je beste inspanningen, is dat natuurlijk klote, maar dan heb je altijd nog de bijstand. Geen vetpot, maar je hoeft niet op de straat te slapen.

Maar er kan natuurlijk nog wel wat gesneden worden in de zorg (veruit grootste kostenpost), als je wil.
pi_137610983
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:02 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, belachelijk natuurlijk.

Jij bent het met me eens dat iedereen dan maar in de bijstand moet gaan zitten met een riant salaris omdat niemand meer aan de bak komt omdat elke internationaal bedrijf alles in het buitenland vestigt? Iedereen dus arm?
Nee. Ik zou niet in de bijstand willen zitten want dan ga ik mij vervelen. Ik ben het wel met je eens dat een ieder die hulp nodig heeft ondersteund moet worden door de samenleving, ook als dit ten koste gaat van mijn inkomen.
pi_137611033
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:04 schreef H.FR het volgende:

[..]

Nederland als land kan dat in ieder geval niet. Daarom is er de WW, die best wel heel netjes is. Je krijgt vrij ruim de tijd om iets nieuws te vinden. Als dat na lange tijd nog niet lukt ondanks je beste inspanningen, is dat natuurlijk klote, maar dan heb je altijd nog de bijstand. Geen vetpot, maar je hoeft niet op de straat te slapen.

Maar er kan natuurlijk nog wel wat gesneden worden in de zorg (veruit grootste kostenpost), als je wil.
De WW is al sterk ingekort wat op zich zelf al ironisch is. De noodzaak van de WW wordt met grote werkloosheid groter, de kans op een baan kleiner, dus verkorten we de WW.
Om nog maar niet te spreken van de bijstand: mensen in de bijstand (die dus per definitie werkloos zijn) moeten een tegen prestatie leveren in de vorm van jawel: arbeid! :') !!

De voornaamste reden dat zorg zo duur is zijn onnodige behandelingen en frauduleuze declaraties.
pi_137611048
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:57 schreef H.FR het volgende:

[..]

het is geen probleem in onze maatschappij. als mensen afhaken omdat het niet genoeg oplevert, dan wordt het arbeidsaanbod schaars, en wordt de beloning dus automatisch hoger, volgens kapitaistische regels.
maar dat is dus wel de verantwoordelijkheid van de werkgever, niet van de staat. die int gewoon belasting naar inkomen, en verdien je veel, dan betaal je ook veel belasting. maar ook dan kan je nog steeds meer inkomen krijgen door meer beloning te krijgen.
pi_137611061
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:06 schreef voederbietel het volgende:

[..]

De WW is al sterk ingekort wat op zich zelf al ironisch is. De noodzaak van de WW wordt met grote werkloosheid groter, de kans op een baan kleiner, dus verkorten we de WW.
Om nog maar niet te spreken van de bijstand: mensen in de bijstand (die dus per definitie werkloos zijn) moeten een tegen prestatie leveren in de vorm van jawel: arbeid! :') !!

De voornaamste reden dat zorg zo duur is zijn onnodige behandelingen en frauduleuze declaraties.
Niet het feit dat mensen ouder worden en ongezond leven?
pi_137611086
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:07 schreef H.FR het volgende:

[..]

Niet het feit dat mensen ouder worden en ongezond leven?
Correct.
pi_137611101
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:07 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het is geen probleem in onze maatschappij. als mensen afhaken omdat het niet genoeg oplevert, dan wordt het arbeidsaanbod schaars, en wordt de beloning dus automatisch hoger, volgens kapitaistische regels.
maar dat is dus wel de verantwoordelijkheid van de werkgever, niet van de staat. die int gewoon belasting naar inkomen, en verdien je veel, dan betaal je ook veel belasting. maar ook dan kan je nog steeds meer inkomen krijgen door meer beloning te krijgen.
Ja, tuurlijk, maar als dan 70% van een loonsverhoging door de staat wordt ingenomen.
pi_137611113
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:08 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Correct.
Dan ben je gewoon wereldvreemd. Fraudes en onnodige behandelingen zijn echt peanuts in vergelijking tot wat ik noemde.
pi_137611117
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:09 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ja, tuurlijk, maar als dan 70% van een loonsverhoging door de staat wordt ingenomen.
Hou je alsnog 30% over.
pi_137611164
quote:

[..]

Dan ben je gewoon wereldvreemd. Fraudes en onnodige behandelingen zijn echt peanuts in vergelijking tot wat ik noemde.
Jawel, mensen mogen best ouder worden maar iemand van 90 een nieuwe heup aan meten is onnodig. Garanties worden niet gegeven op medische hulpmiddelen: gaat het kapot binnen de acceptabele termijn? Dan declareren toch gewoon weer een nieuwe?

Ga je gegarandeerd dood aan kanker? Doen we toch gewoon nog een paar dure, experimentele behandelingen om je 3 maanden extra te geven met 0 levenskwaliteit?

En ga zo maar door en ga zo maar verder.
pi_137611186
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:04 schreef H.FR het volgende:

[..]

valt best te betalen hoor, als je meer belasting int van rijke mensen.
jij een hoog inkomen, rpima, leuk voor jou. maar dan ook meehelpen om minder bedeelden een normaal leven te geven.
begrijp sowieso niet dat rijke mensen daar bezwaar tegen hebben. we verdelen de lasten eerlijk, en je doet iets goeds voor je medemens. en geen enkel rijk persoon zal er arm door worden.
pi_137611195
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:11 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Jawel, mensen mogen best ouder worden maar iemand van 90 een nieuwe heup aan meten is onnodig. Garanties worden niet gegeven op medische hulpmiddelen: gaat het kapot binnen de acceptabele termijn? Dan declareren toch gewoon weer een nieuwe?

Ga je gegarandeerd dood aan kanker? Doen we toch gewoon nog een paar dure, experimentele behandelingen om je 3 maanden extra te geven met 0 levenskwaliteit?

En ga zo maar door en ga zo maar verder.
Ah, dat was niet wat ik verstond onder onnodige behandelingen. Hierover kunnen we het nog wel eens worden denk ik.
pi_137611226
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ah, dat was niet wat ik verstond onder onnodige behandelingen. Hierover kunnen we het nog wel eens worden denk ik.
Ik wist wel dat je eigenlijk gewoon een linkse rakker bent.
pi_137611235
quote:

[..]

dan heb je nog steeds meer dan eerst.
stel dat er niets van zou worden ingenomen, denk jij dan dat de werkgever jou hetzelfde bedrag zou geven? nee, dan gaf ie je 70% minder.
pi_137611236
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

valt best te betalen hoor, als je meer belasting int van rijke mensen.
jij een hoog inkomen, rpima, leuk voor jou. maar dan ook meehelpen om minder bedeelden een normaal leven te geven.
begrijp sowieso niet dat rijke mensen daar bezwaar tegen hebben. we verdelen de lasten eerlijk, en je doet iets goeds voor je medemens. en geen enkel rijk persoon zal er arm door worden.
Ik ga hier niet eens meer op reageren :')
Misschien een keer een paar lesjes economie nemen in ieder geval.
Hopelijk zorgt dat er voor dat je nog enige kennis van zaken krijgt.
pi_137611251
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:14 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik wist wel dat je eigenlijk gewoon een linkse rakker bent.
Volgens mij is dat geen links standpunt hoor.
Sowieso durft de politiek dat niet te bespreken :')
pi_137611289
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:15 schreef H.FR het volgende:

[..]

Volgens mij is dat geen links standpunt hoor.
Sowieso durft de politiek dat niet te bespreken :')
In de basis is dat zeker wel een socialistisch standpunt. Een onnodige medische ingreep gaat ten koste van het collectief.

En met socialistisch bedoel ik niet die salon revisionisten die Nederland rijk is.
pi_137611326
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:14 schreef H.FR het volgende:

[..]

In de kern heeft 'ie wel gelijk dat de omstandigheden die voortkomen uit de de inkomens verschillen de basis zijn voor kapitalistisch succes. Daar mag best wat voor terug gedaan worden.
pi_137611331
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:16 schreef voederbietel het volgende:

[..]

In de basis is dat zeker wel een socialistisch standpunt. Een onnodige medische ingreep gaat ten koste van het collectief.

En met socialistisch bedoel ik niet die salon revisionisten die Nederland rijk is.
Maar ook rechts, want die houden niet van verspilling. Die zouden daar een eigen bijdrage voor willen vragen lijkt me.

Maargoed, zowel rechts als links hebben goede standpunten. Ik vind alleen dat rechts meer goede standpunten heeft. Jij vindt dat blijkbaar van links.
pi_137611353
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:17 schreef voederbietel het volgende:

[..]

In de kern heeft 'ie wel gelijk dat de omstandigheden die voortkomen uit de de inkomens verschillen de basis zijn voor kapitalistisch succes. Daar mag best wat voor terug gedaan worden.
Ja, het huidige progressieve belastingstelsel is daar een vorm van.
pi_137611358
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:18 schreef H.FR het volgende:

[..]

Maar ook rechts, want die houden niet van verspilling. Die zouden daar een eigen bijdrage voor willen vragen lijkt me.

Maargoed, zowel rechts als links hebben goede standpunten. Ik vind alleen dat rechts meer goede standpunten heeft. Jij vindt dat blijkbaar van links.
Zeker niet. Een echte kapitalist zal het worst zijn of een ander er voor opdraait: hij wordt er immers beter van.
pi_137611376
Een 100% belastingtarrief na een bepaalde grens zou ik een goed initiatief vinden. Ieder mens hoort genoeg geld te hebben om zonder zorgen comfortabel te kunnen leven en een aantal keer per jaar op vakantie te kunnen gaan. Alles daarboven is egoďstische en onnodige luxe.
pi_137611378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:18 schreef H.FR het volgende:

[..]

Ja, het huidige progressieve belastingstelsel is daar een vorm van.
Helaas dat het belastinggeld opgaat aan talloze onzinnige projecten en er fors bezuinigd wordt op alles dat vriendelijk en goed is.
pi_137611415
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:18 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Zeker niet. Een echte kapitalist zal het worst zijn of een ander er voor opdraait: hij wordt er immers beter van.
Nu heb je het over het denkbeeld van veel Amerikaanse Republikeinen. Voor hun is Nederland nu al extreem socialistisch.
pi_137611438
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:19 schreef JaJammerJan het volgende:
Een 100% belastingtarrief na een bepaalde grens zou ik een goed initiatief vinden. Ieder mens hoort genoeg geld te hebben om zonder zorgen comfortabel te kunnen leven en een aantal keer per jaar op vakantie te kunnen gaan. Alles daarboven is egoďstische en onnodige luxe.
En dan verhuist iedereen met de kwaliteiten om die bedragen te verdienen, bedrijven gaan mee. En is het comfortabele leven in Nederland in no-time onbetaalbaar.
pi_137611499
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:14 schreef H.FR het volgende:

[..]

niet reageren is verliezen. :)
kan het ook niet helpen dat jij alleen rechts-liberale economie snapt. misschien wel tekenend voor de rechtse neiging tot tunnel visie.

je moet het zo zien; als je als rijk persoon dreigt te ontsporen, dus zo rijk te worden dat je vervreemd van de maatschappij, dan helpt een progressief belasting systeem mee om je op aarde te houden. scheelt een hoop ellende voor de rijkman. onderdrukte schuldgevoelens, vereenzaming, inteeld, verveling, depressie....wordt je dan allemaal bespaard.
pi_137611500
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 03:32 schreef Lilliesleaf het volgende:
Geen idee waar dit heen gaat, maar het 'probleem' dat ik met de SP heb is vooral de mensen erachter.

Ik snap de principes achter het socialisme maar dit is extreem idealistisch, net als de mensen die voor de SP in staan. Punt is, idealisme is prachtig maar niet de realiteit. Moment dat SP de grootste zou zijn en het voor het zeggen zou hebben, zal hun systeem zoals zij het verkopen simpelweg niet werken.

Maar goed, idealisme moet zeker binnen de politiek een plaats kennen. Het wordt echter een probleem als idealisme niet meer als idealisme gezien wordt door de mensen die het uitdragen maar als pure realiteit. En dat is mijn probleem met SP aanhangers. Het zijn dromers met een grote bek, denken dat ze de waarheid in pacht hebben en alles is mooi en prachtig, zodra het socialisme er zal zijn. Er is weinig échte expertise binnen de partij, hardcore economen, wetenschappers etc die daadwerkelijk wat van de wereld gezien hebben (toegegeven, veel partijen falen op dit punt) en weten waar ze over praten.

Leuk hoor dat de top 5 van de partij bestaat uit onderwijzers, bachelors politicologie, nederlands en rechten (en toegegeven, 1 doctor in de geschiedenis)... maar hoeveel relevante kennis hebben zij nu?

Misschien dat ik dan toch meer een aanhanger ben van een technocratie, maar goed.. Ik merk dat dit soort 'dromerstaferelen' vaker voorkomen bij de SP dan bij andere meer conservatieve/rechtse partijen.
Een zuivere technocratie zal veel op socialisme gaan lijken. Als je zaken namelijk zo efficiënt mogelijk wilt gaan regelen, dan kom je vanzelf op veel centralisatie terecht. Ook is het zo dat ongelijkheid en armoede een hoop problemen met zich meebrengt, criminaliteit bijvoorbeeld. De aanpak van het probleem criminaliteit zal dan ook bij deze bron aangepakt moeten worden.

Een andere reden is dat ons huidig economisch systeem totaal niet rationeel omgaat met grondstoffen en energie. Een zuivere technocratie zal dus af willen stappen van het monetaire systeem. Een Resource Based Economy, iets dat veel lijkt op de stroming technocratisch communisme, zal het meest logische alternatief zijn voor een technocratie.
pi_137611558
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

En dan verhuist iedereen met de kwaliteiten om die bedragen te verdienen, bedrijven gaan mee. En is het comfortabele leven in Nederland in no-time onbetaalbaar.
bangmakerij.
alleen de egoisten vertrekken dan, en dat vind ik geen gemis. gewoon sancties opleggen die mensen, zodat je niet meer kan profiteren van onze maatschappij als je over de grens gaat wonen of belasting gaat ontduiken in monaco of op een eilandje.

gaan wij hier lekker verder met mensen die een sociale maatschappij wel waarderen.
pi_137611566
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:22 schreef H.FR het volgende:

[..]

Daarom moeten we ook onze opvoeding aanpassen en egoďstische kapitalistische propaganda proberen te weren. De mensen die maar meer en meer en meer willen verdienen zijn hier in zeker opzicht verslaafd aan geraakt en zij zullen nooit blij kunnen zijn met de enorme bedragen die ze al verdienen, omdat ze alsmaar meer willen.
pi_137611688
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:27 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Daarom moeten we ook onze opvoeding aanpassen en egoďstische kapitalistische propaganda proberen te weren. De mensen die maar meer en meer en meer willen verdienen zijn hier in zeker opzicht verslaafd aan geraakt en zij zullen nooit blij kunnen zijn met de enorme bedragen die ze al verdienen, omdat ze alsmaar meer willen.
Dus jij vindt het niet eerlijk als je voor harder werken en beter presteren ook hoger beloond wordt?
pi_137611995
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:31 schreef H.FR het volgende:

[..]

Dus jij vindt het niet eerlijk als je voor harder werken en beter presteren ook hoger beloond wordt?
Buiten het feit om dat er een heleboel andere manieren zijn om iemand te belonen zonder geld: Nee, maar ik vind wel dat er grenzen zijn. Zo worden je prestaties na een bepaalde grens niet meer beter als je mensen er meer voor beloond. Je welvaart en gelukigheid wordt ook niet meer veel hoger na een bepaalde grens en vaak zelfs lager door de verhoogde stress die je hebt als je veel bezit. Mensen die alsmaar meer willen verdienen zullen zelfs nooit gelukkig zijn met wat ze hebben. Ik merk overigens dat het vooral in de lagere sociale kringen zo is dat mensen maar zoveel mogelijk willen gaan verdienen. Zo van ja: wat wil je later worden? Rijk. Waarom ga je dat studeren? Ik wil rijk worden. En geloof me, die 'motivatie' is voor 99% van die mensen niet genoeg om rijk te worden. Tegelijkertijd zullen de mensen die iets als geneeskunde of natuurkunde gaan studeren helemaal niet zo snel zeggen dat ze het zijn gaan doen om maar rijk te worden.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 11:55:34 #216
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137612403
quote:
Een perfect voorbeeld is hoe de SP de eerste klas in de treinen wilt afschaffen. Klassenverschil zou niet meer van deze tijd zijn en de zwakkere moeten beschermt worden. In de echte wereld zijn er nog steeds - helaas te kleine - inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken. Bovendien is het voor een oud, kreupel, omaatje perfect dat ze nog een eerste klas kaartje voor de trein kan kopen zodat ze weet dat ze niet de hele reis in het gangpad hoeft te staan. Voor haar is zitten belangrijk - dat is niet toegestaan door de SP, alles met waarde moet verboden worden. Als niet iedereen kan zitten mag immers niemand het.
Daar kun je ook gewoon voor opstaan, dat fatsoen hoor je te hebben.

Ik heb jaren lang 2e klas met de trein gereden, in een volgepropte coupé, terwijl de 1e klas amper iemand zat. De SP heeft hier (zoals wel vaker) gewoon een punt.
Robert Moog died for our synths
pi_137613700
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 11:55 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Daar kun je ook gewoon voor opstaan, dat fatsoen hoor je te hebben.

Ik heb jaren lang 2e klas met de trein gereden, in een volgepropte coupé, terwijl de 1e klas amper iemand zat. De SP heeft hier (zoals wel vaker) gewoon een punt.
Vind ik niet, de mensen die een eerste klas kaartje kopen betalen daar veel voor. Maak de trein dan maar wat langer of laat meer treinen rijden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 11 maart 2014 @ 12:51:15 #218
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_137613916
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:43 schreef Felagund het volgende:

[..]

Vind ik niet, de mensen die een eerste klas kaartje kopen betalen daar veel voor. Maak de trein dan maar wat langer of laat meer treinen rijden.
Meer treinen/coupés laten rijden is nogal kostbaar natuurlijk, vraag me sterk af of dat uit kan.

Volgens mij worden de meeste eerste klas kaartjes betaald ook door de werkgevers van die mensen. Het gene wat de overgebleven handjevol mensen zouden moeten inleveren (iets drukkere coupé), weegt naar mijn inziens niet op tegen het gene wat een groot deel van de 2e klas erbij krijgt (wel een zitplaats, ruimte in het pad, meer rust)
Robert Moog died for our synths
pi_137615822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 12:51 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Meer treinen/coupés laten rijden is nogal kostbaar natuurlijk, vraag me sterk af of dat uit kan.

Volgens mij worden de meeste eerste klas kaartjes betaald ook door de werkgevers van die mensen. Het gene wat de overgebleven handjevol mensen zouden moeten inleveren (iets drukkere coupé), weegt naar mijn inziens niet op tegen het gene wat een groot deel van de 2e klas erbij krijgt (wel een zitplaats, ruimte in het pad, meer rust)
Die paar extra eersteklas coupes leveren denk ik niet genoeg ruimte op. Waarom zou je mensen die wel (veel) voor een treinkaartje willen betalen, al is het via hun baas, die ruimte ontzeggen? In de tweede klas zitten veel studenten die überhaupt niets voor hun kaartje hoeven te betalen.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  dinsdag 11 maart 2014 @ 13:59:15 #220
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_137615913
Ah, de SP. Afschuwelijke partij maar je hebt ze wel nodig als balans.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_137616238
Wonderbaarlijk goed onderbouwd stukje hersenscheet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 14:09:49 ]
pi_137616349
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:56 schreef Felagund het volgende:
In de tweede klas zitten veel studenten die überhaupt niets voor hun kaartje hoeven te betalen.
Ik betaal sowieso niet.
pi_137616482
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:09 schreef hoink581 het volgende:
EDIT. Als drogredeneren een legitieme manier was van je argument onderbouwen, natuurlijk.
pi_137616584
En nog een edit: als je jezelf voorneemt om een kloon aan te maken om "serieus" genomen te worden, zorg er dan alsjeblieft voor dat je ook daadwerkelijk anders gaat posten.

Ik word typen i.p.v. ik wordt, zou al een goed begin zijn. Dus gooi deze maar in de prullenbak en probeer het nog eens.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:19:55 #225
338319 ZarB
Pińa colada
pi_137616604
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:17 schreef hoink581 het volgende:

[..]

EDIT. Als drogredeneren een legitieme manier was van je argument onderbouwen, natuurlijk.
Hey Hoink tijd niet gezien. Had je een ban?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_137616629
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:19 schreef ZarB het volgende:

[..]

Hey Hoink tijd niet gezien. Had je een ban?
Als yvonne mij niet genadig was geweest, dan was ik voor altijd van Fok! verbannen geweest.
pi_137616693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die paar extra eersteklas coupes leveren denk ik niet genoeg ruimte op. Waarom zou je mensen die wel (veel) voor een treinkaartje willen betalen, al is het via hun baas, die ruimte ontzeggen? In de tweede klas zitten veel studenten die überhaupt niets voor hun kaartje hoeven te betalen.
stel, er is vele te weinig te eten. maar voor een paar rijke mensen die er veel voor betalen, is er een volledige maaltijd.
als je die rijke mensen geen voorrang zou geven, was er dan wel genoeg eten voor iedereen? waarschijnlijk niet.... maar wel iets meer.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26:35 #228
338319 ZarB
Pińa colada
pi_137616837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als yvonne mij niet genadig was geweest, dan was ik voor altijd van Fok! verbannen geweest.
Heftig Hoink. :o
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:33:05 #229
365082 IPA35
Patriarch
pi_137617080
Goh, een partij die wel een uniek programma heeft en niet precies hetzelfde is als die van de andere partijen VVD/PvdA/D66/CDA (die beter gewoon kunnen fuseren).

Niet dat de SP nu zo geweldig is natuurlijk...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_137617146
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

stel, er is vele te weinig te eten. maar voor een paar rijke mensen die er veel voor betalen, is er een volledige maaltijd.
als je die rijke mensen geen voorrang zou geven, was er dan wel genoeg eten voor iedereen? waarschijnlijk niet.... maar wel iets meer.
Slechte vergelijking, ten eerste is er geen Nederland geen voedseltekort. Ten tweede wordt niemand de treinreis ontnomen. Ten derde is een treinreis geen dienst wat je nodig hebt om te overleven.
Album top 100 2024
pi_137618148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, ten eerste is er geen Nederland geen voedseltekort. Ten tweede wordt niemand de treinreis ontnomen. Ten derde is een treinreis geen dienst wat je nodig hebt om te overleven.
eten is maar een random voorbeeld, om je te laten zien dat je niet altijd moreel gerechtvaardigd bent om voorrang te kopen.
en je kan wel stellen dat mensen hun zitplaats wordt ontnomen. en mensen zijn afhankelijk van vervoer naar hun werk, en in sommige landen is er wel voedseltekort.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:35:59 #232
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137619135
Holy shit dit topic is storm gelopen. Ik ga zo ff bij mijn gruwelijk late ontbijt reacties doorlezen... :o
pi_137619370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:51 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Hulde. ^O^
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:05:58 #234
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137622384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
Dit inderdaad.

Ik moet toegeven dat ik een alternatieve kreet om de zoveel tijd ook best kan waarderen. Maar het moet niet te ver gaan.

De SP is nuttig als tegengeluid en om andere standpunten te illustreren. Een structureel kloppend beleid om te regeren hebben ze alleen niet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:14:51 #235
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137622644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:11 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Jou hele verhaal is eigenlijk een scheldkanonnade naar de SP , noem nou eens een paar concrete punten waar je last van zou hebben als de SP gaat regeren.
quote:
Mensen die meerjarige geneesmiddelen gebruiken worden gecompenseerd. Maar chronisch zieken die bijvoorbeeld hulpmiddelen gebruiken of naar de fysiotherapeut gaan, worden niet gecompenseerd. De SP wil dat op zijn minst gehandicapten, chronisch zieken en ouderen volledig worden uitgezonderd van het verplichte eigen risico. Via een vaste lijst van aandoeningen of op advies van de huisarts kan het makkelijkst worden vastgesteld wie van het eigen risico wordt uitgezonderd.
Dit is dus typisch zo'n SP standpunt wat echt te debiel voor woorden is. Bij de ene aandoening die je buiten je eigen schuld om kan krijgen ben je wel verplicht om eigen risico te betalen maar bij de andere niet.

Ik zie het al voor me. Breek ik iets doordat ik val moet ik eigen risico betalen, terwijl ik werk en belasting betaal. Breekt een oudje iets dan betaald die geen eigen risico. Terwijl die toch alleen maar incasseert.
pi_137623286
Beetje politicus snapt ondertussen dat het niet alleen om de standpunten gaat en of de plannen te behalen zijn, maar ook of je wel of niet een ongelofelijke onsympathieke lul bent.

TS snapt dit niet. Daarom SP.
pi_137623582
Idd.

Roemer is een fan van Metallica en Led Zeppelin (true story)

En Jan Marijnissen is een fan van Jimi Hendrix.

Ik heb Jantje 5 jaar geleden voorbij zien fietsen toen ik in De Haag een HEMA-rookworst aan het eten was. :)
pi_137624105
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:14 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

[..]

Dit is dus typisch zo'n SP standpunt wat echt te debiel voor woorden is. Bij de ene aandoening die je buiten je eigen schuld om kan krijgen ben je wel verplicht om eigen risico te betalen maar bij de andere niet.

Ik zie het al voor me. Breek ik iets doordat ik val moet ik eigen risico betalen, terwijl ik werk en belasting betaal. Breekt een oudje iets dan betaald die geen eigen risico. Terwijl die toch alleen maar incasseert.
Jouw argumentatie heeft meer kritiek op collectieve verzekering stelsels in het algemeen dan deze maatregel, die enkel een aanvulling/terugdraaiing(aangezien het eigen risico zo is toegenomen) is op het collectieve zorgstelsel dat wij al hebben.
Ouderen incasseren nou eenmaal veel meer in het collectieve zorgstelsel dat wij hebben, zodat het betaalbaar is voor iedereen en dat je niet tijdens je productieve jaren verplicht wordt keihard te sparen/betalen voor je zorg op oudere leeftijd. Nu betaal jij meer dan je eigenlijk zou moeten als je enkel zou betalen wat je nodig hebt, en later betaal je minder, zo hebben we dat hier gelukkig geregeld. Door de toename van het eigen risico is onze collectieve verzekering weer meer verschoven naar ouderen betalen (veel) meer dan jongeren.

Zelf vind ik dan een volledige afschaffing van het eigen risico voor ouderen nogal ver gaan, maar om dit dan maar meteen 'debiel' te gaan noemen... Ik ben het wel met meerdere dingen niet eens die de SP zegt/doet (zoals dat ze bijvoorbeeld hun NATO standpunt hebben laten vallen) maar dat heb je bij iedere partij wel
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:06:55 #239
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137624169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:05 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Jouw argumentatie heeft meer kritiek op collectieve verzekering stelsels in het algemeen dan deze maatregel, die enkel een aanvulling/terugdraaiing(aangezien het eigen risico zo is toegenomen) is op het collectieve zorgstelsel dat wij al hebben.
Ouderen incasseren nou eenmaal veel meer in het collectieve zorgstelsel dat wij hebben, zodat het betaalbaar is voor iedereen en dat je niet tijdens je productieve jaren verplicht wordt keihard te sparen/betalen voor je zorg op oudere leeftijd. Nu betaal jij meer dan je eigenlijk zou moeten als je enkel zou betalen wat je nodig hebt, en later betaal je minder, zo hebben we dat hier gelukkig geregeld. Door de toename van het eigen risico is onze collectieve verzekering weer meer verschoven naar ouderen betalen (veel) meer dan jongeren.

Zelf vind ik dan een volledige afschaffing van het eigen risico nogal ver gaan, maar om dit dan maar meteen 'debiel' te gaan noemen... Ik ben het wel met meerdere dingen niet eens die de SP zegt/doet (zoals dat ze bijvoorbeeld hun NATO standpunt hebben laten vallen) maar dat heb je bij iedere partij wel
Ik noem de volledige afschaffing van het eigen risico niet debiel.

Wat ik debiel vind is dat mensen met een hoger risico geen eigen risico moeten betalen en werkende mensen wel. Dát is wat ik een debiel plan vind. En dát is ook de quote die ik heb aangehaald als absurd standpunt.
pi_137624365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:06 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik noem de volledige afschaffing van het eigen risico niet debiel.

Wat ik debiel vind is dat mensen met een hoger risico geen eigen risico moeten betalen en werkende mensen wel. Dát is wat ik een debiel plan vind. En dát is ook de quote die ik heb aangehaald als absurd standpunt.
Vind je het ook debiel dat mensen met weinig zorgkosten evenveel basispremie betalen als mensen met veel zorgkosten?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:16:43 #241
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137624462
SP _O_

ts :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:17:07 #242
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137624474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Vind je het ook debiel dat mensen met weinig zorgkosten evenveel basispremie betalen als mensen met veel zorgkosten?
Haha nee dat niet. Daarvoor is het een verzekering. Al zou ik een extra toeslag voor extreme sporten, roken, etc. niet erg vinden. Ook al ski ik zelf.
pi_137624720
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:33 schreef NieuweNier het volgende:
Jonguh ik heb nu ¤64 op mijn bankrekening. In het zwart. Een positief saldo. En ik kan nog 1500 euro uitgeven.
SPOILER
quote:
quote:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:17 schreef NieuweNier het volgende:
Ook al ski ik zelf.
Wat is nu het doel van klonen, als je jezelf binnen 1 topic al verraad.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 18:25:59 ]
pi_137624844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat is nu het doel van klonen, als je jezelf binnen 1 topic al verraad.
Je bent je obsessie voor kloontjes ontmaskeren iig niet kwijtgeraakt. Hier loop je wel achter de feiten aan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_137624873
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je bent je obsessie voor kloontjes ontmaskeren iig niet kwijtgeraakt. Hier loop je wel achter de feiten aan
Ik weet het, maar ik kon niet eerder posten dan vanochtend :'(. Maar het was wel nodig even de feiten op een rijtje te zetten. Het hielp ook wel dat de originele account achter deze user al liet doorschemeren dat hij zou gaan klonen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:33:35 #246
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137624908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik kon niet eerder posten dan vanochtend :'(. Maar het was wel nodig even de feiten op een rijtje te zetten. Het hielp ook wel dat de originele account achter deze user al liet doorschemeren dat hij zou gaan klonen.
Ach ja fijn dat je na een ban van een maand toch nog lekker kan flamen! :')

SPOILER
pi_137624985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha nee dat niet. Daarvoor is het een verzekering. Al zou ik een extra toeslag voor extreme sporten, roken, etc. niet erg vinden. Ook al ski ik zelf.
Oke maar je begrijpt dat door (het verhoogde) eigen risico, ouderen steeds meer en meer zijn gaan betalen vergeleken met jongeren, terwijl de collectieve zorgverzekering bedoelt was om enigzins een balans te behouden, zodat de zorg betaalbaar blijft voor iedereen. Ouderen zullen namelijk vrij vaak hun volledige eigen risico moeten betalen, terwijl jongeren dat niet hoeven. Je was het er mee eens dat de basisverzekering goed was om die balans enigzins te hebben, dit is slechts een aanvulling daarop. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar als dit nou iets 'zo debiels' is dat je niet op die partij zou stemmen zeg maar, dan vraag ik me af welke partij niet 'zulke debiele' ideëen heeft.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37:50 #248
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_137625017
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

SPOILER
Ja jammer Roadtrip. Toen iemand hier in dit topic het had over "discusieren met Roadtrip", ben ik je PoHi aan te checken en ja, ik had het door dat je een kloon bent van deze legendarische user. Dag NieuweNier, Welkom Roadtrip.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_137625037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef NieuweNier het volgende:

SPOILER
En dan kom je met de volgende OP op de proppen.
quote:

Als je nu echt wil discussiëren he, zorg er dan ook voor dat er ook iets anders overblijft om op te reageren, buiten je eigen persoontje om.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 18:39:48 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:40:57 #250
405562 Erno-BE
pi_137625115
Mijn ondertitel is al aangepast.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_137625193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:40 schreef Erno-BE het volgende:
Mijn ondertitel is al aangepast.
Hoe kun jij nu nog serieus beweren dat je topics serieus moeten worden genomen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:55:18 #252
405562 Erno-BE
pi_137625611
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:43 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Hoe kun jij nu nog serieus beweren dat je topics serieus moeten worden genomen.
Wat is er mis met Roadtrip/NieuweNier, ik vind hem best lachwekkend.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:58:59 #253
395200 deadprez
One more rail
pi_137625761
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:55 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Lachwekkend is hij inderdaad wel, ja.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_137625991
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:55 schreef Erno-BE het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:58 schreef deadprez het volgende:
Lachwekkend is hij inderdaad wel, ja.
Of dat een reden moet zijn dat je zo'n jongen op een voetstuk plaatst, is punt 2.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:05:03 #255
405562 Erno-BE
pi_137626023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:04 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[..]

Of dat een reden moet zijn dat je zo'n jongen op een voetstuk plaatst, is punt 2.
Ik plaats hem niet op een voetstuk, hij is gewoon een kneus, maar zijn topics zijn wel lachwekkend.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:05:28 #256
395200 deadprez
One more rail
pi_137626047
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:05 schreef Erno-BE het volgende:
hij is gewoon een kneus
Eindelijk.
Stop the violence
Down with the hate
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:06:15 #257
405562 Erno-BE
pi_137626081
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:05 schreef deadprez het volgende:

[..]

Eindelijk.
ik ook trouwens, beken ik eerlijk.
ik wil zo graag met een meisje gaan zwemmen in Duinrell en bij in de auto zitten.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:08:01 #258
395200 deadprez
One more rail
pi_137626170
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:06 schreef Erno-BE het volgende:
14.gif
Stop the violence
Down with the hate
pi_137626200
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:05 schreef Erno-BE het volgende:
hij is gewoon een kneus, maar zijn topics zijn wel lachwekkend.
quote:
Hier ging het goed.
quote:
ik wil zo graag met een meisje gaan zwemmen in Duinrell en bij in de auto zitten.
En daar kenserde je weer keihard uit de bocht.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:09:17 #260
405562 Erno-BE
pi_137626234
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:08 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[..]

Hier ging het goed.

[..]

En daar kenserde je weer keihard uit de bocht.
Dit is toch gepost vanaf het Erno-BE account?
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:36:17 #261
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137627663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:36 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Oke maar je begrijpt dat door (het verhoogde) eigen risico, ouderen steeds meer en meer zijn gaan betalen vergeleken met jongeren, terwijl de collectieve zorgverzekering bedoelt was om enigzins een balans te behouden, zodat de zorg betaalbaar blijft voor iedereen. Ouderen zullen namelijk vrij vaak hun volledige eigen risico moeten betalen, terwijl jongeren dat niet hoeven. Je was het er mee eens dat de basisverzekering goed was om die balans enigzins te hebben, dit is slechts een aanvulling daarop. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar als dit nou iets 'zo debiels' is dat je niet op die partij zou stemmen zeg maar, dan vraag ik me af welke partij niet 'zulke debiele' ideëen heeft.
Ik vind het een gekke manier dat het eigen risico slechts voor een selecte groep mensen afgeschaft wordt. Daardoor neem je het principe achter het eigen risico weg.

Zowel met als zonder eigen risico vind ik het prima. Linksom of rechtsom moeten we die zorgkosten toch betalen. Maar voor zwakkeren het eigen risico kwijtschelden vind ik een halve maatregel.

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:38 schreef hoink581 het volgende:

[..]

En dan kom je met de volgende OP op de proppen.

[..]

Als je nu echt wil discussiëren he, zorg er dan ook voor dat er ook iets anders overblijft om op te reageren, buiten je eigen persoontje om.
Lekker hypocriet weer. De eerste 9 pagina's gaan over een inhoudelijke discussie. Nadat jij gereageerd hebt gaan de verdere posts over wie elkaar niet mogen. De inhoudelijke discussie heb je gesaboteerd.

Ik moet zeggen het was super fijn hier zonder je. Weinig geflame. Mensen konden gewoon normaal met elkaar omgaan.
pi_137628088
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:36 schreef NieuweNier het volgende:
Ik moet zeggen het was super fijn hier zonder je. Weinig geflame. Mensen konden gewoon normaal met elkaar omgaan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 19:43:43 #263
395200 deadprez
One more rail
pi_137628108
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:43 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
doet het niet.
Stop the violence
Down with the hate
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:09:09 #264
405562 Erno-BE
pi_137629603
Vind hoink581 wel meevallen, andere users flamen meer.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_137629714
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 19:36 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik vind het een gekke manier dat het eigen risico slechts voor een selecte groep mensen afgeschaft wordt. Daardoor neem je het principe achter het eigen risico weg.

Zowel met als zonder eigen risico vind ik het prima. Linksom of rechtsom moeten we die zorgkosten toch betalen. Maar voor zwakkeren het eigen risico kwijtschelden vind ik een halve maatregel.

[..]

Lekker hypocriet weer. De eerste 9 pagina's gaan over een inhoudelijke discussie. Nadat jij gereageerd hebt gaan de verdere posts over wie elkaar niet mogen. De inhoudelijke discussie heb je gesaboteerd.

In mijn eerste posts heb ik echt op de inhoud van je OP gereageerd. Het is pas later dat ik je op milde wijze je op je klunzige kloonpogingen heb gewezen. Dat jij je constant aangevallen voelt is niet mijn probleem en als jij graag klachten blijft schrijven, dan wens ik je daar veel succes mee.
pi_137629853
Roadtrip :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:18:04 #267
405562 Erno-BE
pi_137630055
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:11 schreef hoink581 het volgende:

[..]

In mijn eerste posts heb ik echt op de inhoud van je OP gereageerd. Het is pas later dat ik je op milde wijze je op je klunzige kloonpogingen heb gewezen. Dat jij je constant aangevallen voelt is niet mijn probleem en als jij graag klachten blijft schrijven, dan wens ik je daar veel succes mee.
Ik moet Hoink581 hierin gelijk geven.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:24:37 #268
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137630355
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:11 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Gozer, ik zou jezelf inchecken voor een grote hoeveelheid psychiatrische hulp. Je ziet ze echt vliegen :')

quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:09 schreef hoink581 het volgende:
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:17 schreef hoink581 het volgende:

[..]

In die post zie ik geen vriendelijk bedoelde, inhoudelijk relevante discussie waaruit je nieuwe inzichten kan verkrijgen. Wat ik zie is een persoonlijke belediging van een internet tough-guy.

Ook heb je best wel stemmingswisselingen. Twee minuten na je vriendelijk bedoelde, positieve, vrolijke opmerking sla je compleet om:

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:19 schreef hoink581 het volgende:
En nog een edit: als je jezelf voorneemt om een kloon aan te maken om "serieus" genomen te worden, zorg er dan alsjeblieft voor dat je ook daadwerkelijk anders gaat posten.

Ik word typen i.p.v. ik wordt, zou al een goed begin zijn. Dus gooi deze maar in de prullenbak en probeer het nog eens.
"Inhoudelijk reageren" != "stukje hersenscheet"
"Pas later wilde je ergens op wijzen" != twee minuten later zonder voorgaande reactie
"Dat jij je constant aangevallen voelt is niet mijn probleem". Dat is het wel wanneer jij de persoonlijke beledigingen blijft plaatsen.
"als jij graag klachten blijft schrijven, dan wens ik je daar veel succes mee.". Dat ben ik zeker van plan. Ook andere topics trouwens. Ik hou van reizen en het is leuk hier op Fok! over nieuwe bestemmingen te praten. Ook hou ik van autorijden en op PTA doen nog veel meer mensen dat. MUZ is ook leuk om nieuwe muziek te ontdekken. Maar doe mij dan ook een lol. Reageer fucking nooit meer in één van mijn topics.
pi_137630715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:24 schreef NieuweNier het volgende:
In die post zie ik geen vriendelijk bedoelde, inhoudelijk relevante discussie waaruit je nieuwe inzichten kan verkrijgen. Wat ik zie is een persoonlijke belediging van een internet tough-guy.
Wat begrijp jij niet aan dit subforum, Roadtrip? Of ben je het het alleen eens met de cultuur hier als het jou uitkomt? Ga lekker naar PTA, ga lekker naar TRV, ga lekker naar MUZ om over die onderwerpen te praten. Ik ga je echt niet volgen daar.

En nee, ik ga geen vriendelijke, relevante discussie houden met iemand wiens OP vol zit met zinloos, niet-onderbouwd geflame over een politieke stroming. Als anderen dat wel willen, dat is hun goed recht, maar dat verplicht mij tot niets.

En technisch gezien als ik zeg "Wonderbaarlijk goed onderbouwd stukje hersenscheet", waar doel ik dan op jou persoonlijk? Als ik de zin ontleed, dan is volgens mij "stukje hersenscheet" het onderwerp, wat wijst naar jouw OP.

Maar geef toe, het is wel lekker om in de slachtoffer-rol te kruipen en medeplichtig te zijn aan het in stand houden van dit gedrag, of niet?
pi_137630820
Nog steeds over die kut SP... :')

FOK! politics jeeej w/ :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:35:14 #271
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137630886
Shit ik ben te laat
En altijd het laatste woord.
pi_137630896
Het is trouwens prachtig hoe makkelijk jij op de kast te krijgen bent. _O_
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:36:55 #273
371833 BlauweTijger
Doet tegen iedereen stoer
pi_137630982
Roadtrip, of nieuwefuckingnier, i dont care, maar waarom kloon je precies?
En altijd het laatste woord.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:41:32 #274
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137631234
Op dinsdag 26 augustus 2014 00:04 schreef spijkerbroek het volgende:
Taalverkrachting is een misdrijf.
Op maandag 21 september 2020 18:37 zal yvonne het volgende schrijven:
Ik neuk jullie allemaal de moeder.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:42:49 #275
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137631304
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef Yiha het volgende:
Mensen die te veel belang hechten aan politiek zijn idioot imo. Er is over elke partij wel iets goed en iets slecht te zeggen. Strijden om welke partij het beste is, is not done, laat ieder in zijn waarde en zelf de keuze maken.
Dit ^O^.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:44:12 #276
421524 SadPanda
pi_137631385
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:41 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Populist :')
:') Ron Paul legt het goed en uitgebreid uit.
Anti-Turkije
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:44:46 #277
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137631422
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:44 schreef SadPanda het volgende:

[..]

:') Ron Paul legt het goed en uitgebreid uit.
Ron Paul :') :') :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:50:31 #278
421524 SadPanda
pi_137631715
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:
Ron Paul
He has never voted to raise taxes.
He has never voted for an unbalanced budget.
He has never voted for a federal restriction on gun ownership.
He has never voted to raise congressional pay.
He has never taken a government-paid junket.
He has never voted to increase the power of the executive branch.
He voted against the Patriot Act.
He voted against regulating the Internet.
He voted against the Iraq war.
He does not participate in the lucrative congressional pension program.
He returns a portion of his annual congressional office budget to the U.S. treasury every year.

Hoe kan je daar nou tegen zijn?
Anti-Turkije
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:51:30 #279
359067 Leafeon672
Verzuurde twintiger
pi_137631765
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:50 schreef SadPanda het volgende:

[..]

He has never voted to raise taxes.
He has never voted for an unbalanced budget.
He has never voted for a federal restriction on gun ownership.
He has never voted to raise congressional pay.
He has never taken a government-paid junket.
He has never voted to increase the power of the executive branch.
He voted against the Patriot Act.
He voted against regulating the Internet.
He voted against the Iraq war.
He does not participate in the lucrative congressional pension program.
He returns a portion of his annual congressional office budget to the U.S. treasury every year.

Hoe kan je daar nou tegen zijn?
Hij is tegen een systeem van universele gezondheidszorg, iets waar de VS echt wel behoefte aan heeft.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:55:38 #280
421524 SadPanda
pi_137631988
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:51 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Hij is tegen een systeem van universele gezondheidszorg, iets waar de VS echt wel behoefte aan heeft.
Elke Amerikaanse politicus is daar tegen.

Maar hier kan je lezen waarom het een slecht idee is:
http://hipsterlibertarian(...)niversal-health-care
Anti-Turkije
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:56:46 #281
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_137632029
SP is niet links genoeg. Helaas kiezen ze voor belasting, in plaats van een verbod op hoge inkomens. Ze moeten problemen bij de bron aanpakken, niet belasting heffen op loon, maar voorkomen dat mensen meer dan modaal in hun loonzakje krijgen.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:58:27 #282
365082 IPA35
Patriarch
pi_137632100
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:44 schreef Leafeon672 het volgende:

[..]

Ron Paul :') :') :')
Haten op Ron Paul :')

Obama prefereren :') :') :')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:58:59 #283
421524 SadPanda
pi_137632130
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:56 schreef BabeWatcher het volgende:
SP is niet links genoeg. Helaas kiezen ze voor belasting, in plaats van een verbod op hoge inkomens. Ze moeten problemen bij de bron aanpakken, niet belasting heffen op loon, maar voorkomen dat mensen meer dan modaal in hun loonzakje krijgen.
_O- Dan verhuist iedereen die een hoog inkomen zou krijgen naar het buitenland...
Anti-Turkije
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:59:20 #284
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_137632151
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:58 schreef SadPanda het volgende:

[..]

_O- Dan verhuist iedereen die een hoog inkomen zou krijgen naar het buitenland...
mooi, laat ze maar lekker optyfen
  dinsdag 11 maart 2014 @ 20:59:21 #285
365082 IPA35
Patriarch
pi_137632153
quote:
:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') ____________________________________!

dinsdag 11 maart 2014 @ 21:00:16 #286
421524 SadPanda
pi_137632214
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 20:59 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

mooi, laat ze maar lekker optyfen
Werkte ook zo goed in de DDR, zo goed dat ze een muur moesten bouwen want anders bleef er geen enkel hoog geschoold mens meer.
Anti-Turkije
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:01:20 #287
365082 IPA35
Patriarch
pi_137632270
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:00 schreef SadPanda het volgende:

[..]

Werkte ook zo goed in de DDR, zo goed dat ze een muur moesten bouwen want anders bleef er geen enkel hoog geschoold mens meer.
Heeft hij niks zinnigs op te zeggen.
pi_137632273
Mooi. Dan stem ik SP.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:01:29 #289
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_137632284
quote:

[..]

Die muur was juist tegen indringers uit het Westen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:02:36 #290
421524 SadPanda
pi_137632346
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 21:01 schreef BabeWatcher het volgende:

[..]

Die muur was juist tegen indringers uit het Westen.
En waarom mochten de mensen er dan niet uit? Je moet wel een troll zijn.
Anti-Turkije
  dinsdag 11 maart 2014 @ 21:29:01 #291
405562 Erno-BE
pi_137633740
Topic, gaat weer serieus verder, pff, TS is een troll, dus ga er vooral niet serieus op in.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:40:39 #292
405562 Erno-BE
pi_152767758
quote:
Modaal is wel iets te gortig, maar een maximum van ¤240.000 per jaar mag best wel. Een maximumloon id even slecht voor de economie dan een minimumloon.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:12 #293
405562 Erno-BE
pi_152767912
quote:

[..]

Idealitisch een mooi systeem, iedereen gelijk. Alleen voelden de machthebbers zich verheven en ging het de bevolking misbruiken.
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:42:45 #294
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_152767970
Door deze topic besloten SP te stemmen, toch wel goede punten voorbij zien komen!
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:49:34 #295
405562 Erno-BE
pi_152768635
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:42 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:
Door deze topic besloten SP te stemmen, toch wel goede punten voorbij zien komen!
Ik neig meer naar Groenlinks, wat meer toekomstgericht, zolang ze maar niet instemmen met Afganistan-missies
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
pi_152768696
quote:
deze gozer – die overigens veel te veel eet
Ahem, spreek voor jezelf! o|O
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:51:06 #297
425256 broodnodig.brood.nodig.
ongeveer twee keer de helft
pi_152768824
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:49 schreef Erno-BE het volgende:

[..]

Ik neig meer naar Groenlinks, wat meer toekomstgericht, zolang ze maar niet instemmen met Afganistan-missies
Omdat ze dat destijd hebben gedaan en destijds het kabinet daarmee steunden heb ik ze al vrij laag zitten.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:51:35 #298
436335 pinman
Ik haat Transformers
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:52:19 #299
236046 NotYou
tigerblood
pi_152768943
Je suis Charlie Sheen
pi_152768946
OP niet gelezen. SP _O_
Ja, doei.
  dinsdag 19 mei 2015 @ 21:53:47 #301
405562 Erno-BE
pi_152769090
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 mei 2015 21:51 schreef broodnodig.brood.nodig. het volgende:

[..]

Omdat ze dat destijd hebben gedaan en destijds het kabinet daarmee steunden heb ik ze al vrij laag zitten.
De PvdA is dat betreft vele male erger
Rossíya, Rossíya -
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')