abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 22:32:10 #1
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137600930
(er is een samenvatting)
Ik begrijp die partij echt niet. Het is zo verschrikkelijk onrealistisch en compleet verwijderd van het normale – het verkiezingsprogramma van de SP hoort meer thuis op een onbewoond eiland op een planeet in een ander sterrenstelsel, dan in Nederland, een ontwikkeld land in de Eerste Wereld.

Elk van hun werkelijk debiele speerpunten is ondoordacht en een 6 jarige kan een betere oplossing bedenken.

Een perfect voorbeeld is hoe de SP de eerste klas in de treinen wilt afschaffen. Klassenverschil zou niet meer van deze tijd zijn en de zwakkere moeten beschermt worden. In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken. Bovendien is het voor een oud, kreupel, omaatje perfect dat ze nog een eerste klas kaartje voor de trein kan kopen zodat ze weet dat ze niet de hele reis in het gangpad hoeft te staan. Voor haar is zitten belangrijk – dat is niet toegestaan door de SP, alles met waarde moet verboden worden. Als niet iedereen kan zitten mag immers niemand het.

Voor massale ontslagen zorgen, de economie molesteren, weigeren op een geciviliseerde manier zaken te doen in Europa, snelwegen versmallen, internationale afspraken negeren; het wordt allemaal met een glimlach verkocht door deze gozer – die overigens veel te veel eet, wat onwijs decadent, oneerlijk en crimineel is naar de arme, hongerige, kindjes in Afrika – om zijn eigen falen te compenseren door succes voor heel Nederland onmogelijk te maken:

Er zijn twee redenen waarom mensen op de SP stemmen: als uiting van hun zelfmedelijden of uit totaal gebrek aan intellect.

Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein, of een compleet gebrek aan wilskracht. Aangezien veel mensen daar blijkbaar behoefte aan hebben blijft wegrotten in je eigen miserie een goede optie. Forceer dat zelfmedelijden echter niet op anderen af. Dat sommige, zwakkere, kansloze, waardeloze, mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen betekent niet dat de mensen die wél een toegevoegde waarde hebben die verplicht voor hen moeten dragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De SP, mensen die erop stemmen, en haar achterban :r
pi_137601012
oh dan ga ik sp stemmen
nee echt niet !
  maandag 10 maart 2014 @ 22:33:55 #3
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_137601028
Terechte klacht!
pi_137601146
Klachten over de SP zijn altijd terechte klachten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137601199
tl dr maar politiek is altijd een terechte klacht.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 10 maart 2014 @ 22:38:27 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_137601242
Ik vind Roemer altijd een soort grijnzende Stalin.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:39:08 #7
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137601339
Je mist iets..

Namelijk dat ALS de SP de grootste wordt om te regeren, moeten ze alsnog concessies doen uit hun standpuntenlijst om te kunnen regeren, zodat ze sommige van hun standpunten kunnen mogen uitvoeren. Het zal wel weer loslopen, mocht de SP ooit als grootste worden verkozen.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 10 maart 2014 @ 22:41:30 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137601377
Het is zo ongelofelijk debiel. Homer heeft in The Simpsons hebben beter onderbouwde logica.

quote:
SP. 100% SOCIAAL
Ik ga zo even een paar oude vrouwtjes beroven. Dat is 100% sociaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137601624
*zucht*

Mensen lezen toch alleen maar wat ze willen lezen.

Als je ooit onderaan de sociale ladder in de goot tussen andermans afgedankte vuil belandt mag je blij zijn als er iemand naar je omkijkt. De mentaliteit die, bijna alle, andere partijen prediken zorgt er voor dat we niet meer bereid zijn om naar een ander om te kijken en allemaal alleen maar aan ons eigen zooitje ongeregeld denken. Je reinste onzin dus.

Je, mooi ter illustratie weergegeven, voorbeeld van een speerpunt in de trein even kort weerlegd:
Als de eerste klas niet meer zou bestaan, zou er sowieso meer treinruimte zijn.Dat is al een pluspunt. Daarnaast, dat een oud vrouwtje niet in een gangpad moet hoeven staan hoort niet zo te zijn omdat ze meer centen neer legt, maar omdat mensen gewoon eens wat meer solidair zouden moeten worden.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 10 maart 2014 @ 22:57:51 #11
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602207
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef Chocovloek het volgende:
*zucht*

Mensen lezen toch alleen maar wat ze willen lezen.

Als je ooit onderaan de sociale ladder in de goot tussen andermans afgedankte vuil belandt mag je blij zijn als er iemand naar je omkijkt. De mentaliteit die, bijna alle, andere partijen prediken zorgt er voor dat we niet meer bereid zijn om naar een ander om te kijken en allemaal alleen maar aan ons eigen zooitje ongeregeld denken. Je reinste onzin dus.

Je, mooi ter illustratie weergegeven, voorbeeld van een speerpunt in de trein even kort weerlegd:
Als de eerste klas niet meer zou bestaan, zou er sowieso meer treinruimte zijn.Dat is al een pluspunt. Daarnaast, dat een oud vrouwtje niet in een gangpad moet hoeven staan hoort niet zo te zijn omdat ze meer centen neer legt, maar omdat mensen gewoon eens wat meer solidair zouden moeten worden.
Dat is ook niet de taak van de overheid.

Ik heb zelf ook onderaan de ladder gestaan. Ik had toen handen om mee te werken en vrienden voor support. Daardoor ben ik omhoog geklommen. Nu dat gelukt is ondersteun ik mijn vrienden terug.

Bij de overheid is het echter niet dat je een beslissing neemt iemand te helpen. In plaats daarvan wordt er gewoon geld van je afgepakt.

Als ik met een vuurwapen een oud vrouwtje overval ben in toch ook niet solidair bezig?

Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
pi_137602228
Roemer :')
SP :')
  maandag 10 maart 2014 @ 22:58:57 #13
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602263
En trouwens waarom zou je na een dag hard werken ook nog 2 uur moeten staan zodat een oud vrouwtje in de spits kan zitten?

Dat mens heeft gewoon minder te doen. Dus mag ze lekker buiten de spits reizen. Of het risico lopen te moeten staan.

Er wordt niet solidair met ons jongeren omgegaan. Dus ben ik ook niet solidair terug.

Begin maar eens met het eerlijk maken van de AOW en pensioen regelingen. Dan kunnen we kijken of we solidariteit voor elkaar kunnen opbrengen.
pi_137602397
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat is ook niet de taak van de overheid.

Ik heb zelf ook onderaan de ladder gestaan. Ik had toen handen om mee te werken en vrienden voor support. Daardoor ben ik omhoog geklommen. Nu dat gelukt is ondersteun ik mijn vrienden terug.

Bij de overheid is het echter niet dat je een beslissing neemt iemand te helpen. In plaats daarvan wordt er gewoon geld van je afgepakt.

Als ik met een vuurwapen een oud vrouwtje overval ben in toch ook niet solidair bezig?

Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
Ja en jezelf als maatstaf gebruiken voor de gehele samenleving mag dan weer wel? O wee als we allemaal gelijk behandeld worden, maar als het om m'n eigen situatie gaat moet iedereen dat ook maar doen.
Goed van je dat je door hard werken omhoog geklommen bent, met je twee handen. Ik vraag me gewoon af wat er moet worden van de mensen die dat niet kunnen.
Daarnaast, een oud vrouwtje beroven vergelijken met belasting betalen. Net als met een lening, moet je je niet focussen op geld dat je niet hebt. Die paar rotcenten waar iedereen zich zo druk om maakt zorgen er wel voor dat er weer een gezin is waarvan de kinderen niet de criminaliteit in hoeven om maar rond te kunnen komen. Om maar een voorbeeld te noemen.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
pi_137602456
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:58 schreef NieuweNier het volgende:
En trouwens waarom zou je na een dag hard werken ook nog 2 uur moeten staan zodat een oud vrouwtje in de spits kan zitten?

Dat mens heeft gewoon minder te doen. Dus mag ze lekker buiten de spits reizen. Of het risico lopen te moeten staan.

Er wordt niet solidair met ons jongeren omgegaan. Dus ben ik ook niet solidair terug.

Begin maar eens met het eerlijk maken van de AOW en pensioen regelingen. Dan kunnen we kijken of we solidariteit voor elkaar kunnen opbrengen.
Met zo'n mentaliteit kom je er natuurlijk nooit he.. Verandering begint bij jezelf, en drie keer raden, zo denken die AOWers en toekomstige AOWers ook over jou hoor. Nou dan gaat er toch nooit wat veranderen? Mensen zouden eens wat verder moeten kijken dan hun eigen neus lang is en de SP is de enige partij die daar ook actief mee bezig is.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:09:24 #16
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602732
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:01 schreef Chocovloek het volgende:

[..]

Ja en jezelf als maatstaf gebruiken voor de gehele samenleving mag dan weer wel? O wee als we allemaal gelijk behandeld worden, maar als het om m'n eigen situatie gaat moet iedereen dat ook maar doen.
Goed van je dat je door hard werken omhoog geklommen bent, met je twee handen. Ik vraag me gewoon af wat er moet worden van de mensen die dat niet kunnen.
Daarnaast, een oud vrouwtje beroven vergelijken met belasting betalen. Net als met een lening, moet je je niet focussen op geld dat je niet hebt. Die paar rotcenten waar iedereen zich zo druk om maakt zorgen er wel voor dat er weer een gezin is waarvan de kinderen niet de criminaliteit in hoeven om maar rond te kunnen komen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Stel je voor jouw schoonmaakster maakt niet schoon. Dan ontsla je haar toch?

Bovendien als mensen echt arbeidsongeschikt zijn -- wat ik nog nooit gezien heb, wel veel mensen die liever thuis zitten -- dan zijn er altijd wel familie of vrienden die ondersteuning willen bieden.

En uhm zodra ik het oude vrouwtje beroof hoeft ze niet na te denken over de afwezigheid van haar paar rotcenten en trouwring. Mijn Prettige nachtrust en grote hoeveelheid vrije tijd omdat ik niet wil werken is belangrijker. :P
pi_137602773
Mensen die te veel belang hechten aan politiek zijn idioot imo. Er is over elke partij wel iets goed en iets slecht te zeggen. Strijden om welke partij het beste is, is not done, laat ieder in zijn waarde en zelf de keuze maken.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:10:58 #18
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602805
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef Chocovloek het volgende:

[..]

Met zo'n mentaliteit kom je er natuurlijk nooit he.. Verandering begint bij jezelf, en drie keer raden, zo denken die AOWers en toekomstige AOWers ook over jou hoor. Nou dan gaat er toch nooit wat veranderen? Mensen zouden eens wat verder moeten kijken dan hun eigen neus lang is en de SP is de enige partij die daar ook actief mee bezig is.
Daarom stem ik dus rechts. We kunnen het niet eerlijk maken. Dus laat iedereen gewoon voor zichzelf zorgen zodat er geen welvaart opnieuw verdeeld hoeft te worden.

Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
pi_137602885
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef NieuweNier het volgende:

Stel je voor jouw schoonmaakster maakt niet schoon. Dan ontsla je haar toch?
Ik snap deze vergelijking niet.
quote:
Bovendien als mensen echt arbeidsongeschikt zijn -- wat ik nog nooit gezien heb, wel veel mensen die liever thuis zitten -- dan zijn er altijd wel familie of vrienden die ondersteuning willen bieden.
Wederom, je put uit je eigen referentiekader. En wel miepen als je zelf arbeidsongeschikt raakt natuurlijk, want zo gaat dat dan, en het is altijd iemand anders' schuld. Geloof het of niet, maar er zijn mensen wiens vrienden/familie geen ondersteuning kunnen bieden. Of is dat dan een kwestie van eigen schuld dikke bult?
quote:
En uhm zodra ik het oude vrouwtje beroof hoeft ze niet na te denken over de afwezigheid van haar paar rotcenten en trouwring. Mijn Prettige nachtrust en grote hoeveelheid vrije tijd omdat ik niet wil werken is belangrijker. :P
Je vergelijkt een beroving, een actieve daad (vaak gepaard met geweld) met een salarisstrookje waar per maand een paar procent van af is gehaald. Vaak, als je het toch niet kan betalen, wordt deze loonheffing ook nog eens terug gestort door de belastingdienst.
Wat is nu precies je échte probleem? Want je verwoordt het allemaal een beetje vaag met non-argumenten en het wordt me gewoon niet duidelijk waar jouw knelpunten met de SP liggen.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:14:34 #20
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137602938
In discussie gaan met Roadtrip. :')
Hallon!
pi_137602941
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daarom stem ik dus rechts. We kunnen het niet eerlijk maken. Dus laat iedereen gewoon voor zichzelf zorgen zodat er geen welvaart opnieuw verdeeld hoeft te worden.

Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
Maar wel zo eerlijk mogelijk. Dat is al een begin. Ik bewonder je principes, maar vind het treurig dat je die inzet ten nadele van jezelf en de samenleving om je heen. En ik vraag me gewoon af waarom. Principiële mensen is niets mis mee, die zijn juist belangrijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:17:29 #22
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603058
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef Chocovloek het volgende:
Of is dat dan een kwestie van eigen schuld dikke bult?
Dit inderdaad. ^O^ Dan moet je maar een socialer, aardiger, mens zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef Chocovloek het volgende:
Je vergelijkt een beroving, een actieve daad (vaak gepaard met geweld) met een salarisstrookje waar per maand een paar procent van af is gehaald. Vaak, als je het toch niet kan betalen, wordt deze loonheffing ook nog eens terug gestort door de belastingdienst.

Oh dan ga ik gewoon grove verzekeringsfraude plegen. Of een enorm ponzi scheme opzetten. *O* Allebei op papier, zonder geweld.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:17:30 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137603061
De FP :') Ga gewoon naar nu.nl als je nieuwsberichten wilt zien :')
Ok stelletje hokboeren
pi_137603068
De eerste klas kan je eigenlijk ook zowat afschaffen, als je bekijkt hoe weinig die gebruikt word. Of zorg dan in ieder geval dat je wat 1ste klas coupes verwijderd. Slaat nergens op als de trein zo bomvol zit met de spits dat je dan 2 en een halve paardenkop in die eerste klas ziet zitten.
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_137603174
Waar stem jij op?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')