abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 maart 2014 @ 22:32:10 #1
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137600930
(er is een samenvatting)
Ik begrijp die partij echt niet. Het is zo verschrikkelijk onrealistisch en compleet verwijderd van het normale – het verkiezingsprogramma van de SP hoort meer thuis op een onbewoond eiland op een planeet in een ander sterrenstelsel, dan in Nederland, een ontwikkeld land in de Eerste Wereld.

Elk van hun werkelijk debiele speerpunten is ondoordacht en een 6 jarige kan een betere oplossing bedenken.

Een perfect voorbeeld is hoe de SP de eerste klas in de treinen wilt afschaffen. Klassenverschil zou niet meer van deze tijd zijn en de zwakkere moeten beschermt worden. In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken. Bovendien is het voor een oud, kreupel, omaatje perfect dat ze nog een eerste klas kaartje voor de trein kan kopen zodat ze weet dat ze niet de hele reis in het gangpad hoeft te staan. Voor haar is zitten belangrijk – dat is niet toegestaan door de SP, alles met waarde moet verboden worden. Als niet iedereen kan zitten mag immers niemand het.

Voor massale ontslagen zorgen, de economie molesteren, weigeren op een geciviliseerde manier zaken te doen in Europa, snelwegen versmallen, internationale afspraken negeren; het wordt allemaal met een glimlach verkocht door deze gozer – die overigens veel te veel eet, wat onwijs decadent, oneerlijk en crimineel is naar de arme, hongerige, kindjes in Afrika – om zijn eigen falen te compenseren door succes voor heel Nederland onmogelijk te maken:

Er zijn twee redenen waarom mensen op de SP stemmen: als uiting van hun zelfmedelijden of uit totaal gebrek aan intellect.

Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein, of een compleet gebrek aan wilskracht. Aangezien veel mensen daar blijkbaar behoefte aan hebben blijft wegrotten in je eigen miserie een goede optie. Forceer dat zelfmedelijden echter niet op anderen af. Dat sommige, zwakkere, kansloze, waardeloze, mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen betekent niet dat de mensen die wél een toegevoegde waarde hebben die verplicht voor hen moeten dragen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De SP, mensen die erop stemmen, en haar achterban :r
pi_137601012
oh dan ga ik sp stemmen
nee echt niet !
  maandag 10 maart 2014 @ 22:33:55 #3
408445 john-hert
Ben hooggeleid G
pi_137601028
Terechte klacht!
pi_137601146
Klachten over de SP zijn altijd terechte klachten.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_137601199
tl dr maar politiek is altijd een terechte klacht.
N A P O L I
C A M P A N I A
  maandag 10 maart 2014 @ 22:38:27 #6
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_137601242
Ik vind Roemer altijd een soort grijnzende Stalin.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  maandag 10 maart 2014 @ 22:39:08 #7
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137601339
Je mist iets..

Namelijk dat ALS de SP de grootste wordt om te regeren, moeten ze alsnog concessies doen uit hun standpuntenlijst om te kunnen regeren, zodat ze sommige van hun standpunten kunnen mogen uitvoeren. Het zal wel weer loslopen, mocht de SP ooit als grootste worden verkozen.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 10 maart 2014 @ 22:41:30 #9
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137601377
Het is zo ongelofelijk debiel. Homer heeft in The Simpsons hebben beter onderbouwde logica.

quote:
SP. 100% SOCIAAL
Ik ga zo even een paar oude vrouwtjes beroven. Dat is 100% sociaal.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137601624
*zucht*

Mensen lezen toch alleen maar wat ze willen lezen.

Als je ooit onderaan de sociale ladder in de goot tussen andermans afgedankte vuil belandt mag je blij zijn als er iemand naar je omkijkt. De mentaliteit die, bijna alle, andere partijen prediken zorgt er voor dat we niet meer bereid zijn om naar een ander om te kijken en allemaal alleen maar aan ons eigen zooitje ongeregeld denken. Je reinste onzin dus.

Je, mooi ter illustratie weergegeven, voorbeeld van een speerpunt in de trein even kort weerlegd:
Als de eerste klas niet meer zou bestaan, zou er sowieso meer treinruimte zijn.Dat is al een pluspunt. Daarnaast, dat een oud vrouwtje niet in een gangpad moet hoeven staan hoort niet zo te zijn omdat ze meer centen neer legt, maar omdat mensen gewoon eens wat meer solidair zouden moeten worden.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
  maandag 10 maart 2014 @ 22:57:51 #11
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602207
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef Chocovloek het volgende:
*zucht*

Als je ooit onderaan de sociale ladder in de goot tussen andermans afgedankte vuil belandt mag je blij zijn als er iemand naar je omkijkt. De mentaliteit die, bijna alle, andere partijen prediken zorgt er voor dat we niet meer bereid zijn om naar een ander om te kijken en allemaal alleen maar aan ons eigen zooitje ongeregeld denken. Je reinste onzin dus.

Je, mooi ter illustratie weergegeven, voorbeeld van een speerpunt in de trein even kort weerlegd:
Als de eerste klas niet meer zou bestaan, zou er sowieso meer treinruimte zijn.Dat is al een pluspunt. Daarnaast, dat een oud vrouwtje niet in een gangpad moet hoeven staan hoort niet zo te zijn omdat ze meer centen neer legt, maar omdat mensen gewoon eens wat meer solidair zouden moeten worden.
Dat is ook niet de taak van de overheid.

Ik heb zelf ook onderaan de ladder gestaan. Ik had toen handen om mee te werken en vrienden voor support. Daardoor ben ik omhoog geklommen. Nu dat gelukt is ondersteun ik mijn vrienden terug.

Bij de overheid is het echter niet dat je een beslissing neemt iemand te helpen. In plaats daarvan wordt er gewoon geld van je afgepakt.

Als ik met een vuurwapen een oud vrouwtje overval ben in toch ook niet solidair bezig?

Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
pi_137602228
Roemer :')
SP :')
  maandag 10 maart 2014 @ 22:58:57 #13
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602263
En trouwens waarom zou je na een dag hard werken ook nog 2 uur moeten staan zodat een oud vrouwtje in de spits kan zitten?

Dat mens heeft gewoon minder te doen. Dus mag ze lekker buiten de spits reizen. Of het risico lopen te moeten staan.

Er wordt niet solidair met ons jongeren omgegaan. Dus ben ik ook niet solidair terug.

Begin maar eens met het eerlijk maken van de AOW en pensioen regelingen. Dan kunnen we kijken of we solidariteit voor elkaar kunnen opbrengen.
pi_137602397
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook onderaan de ladder gestaan. Ik had toen handen om mee te werken en vrienden voor support. Daardoor ben ik omhoog geklommen. Nu dat gelukt is ondersteun ik mijn vrienden terug.

Bij de overheid is het echter niet dat je een beslissing neemt iemand te helpen. In plaats daarvan wordt er gewoon geld van je afgepakt.

Als ik met een vuurwapen een oud vrouwtje overval ben in toch ook niet solidair bezig?

Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
Ja en jezelf als maatstaf gebruiken voor de gehele samenleving mag dan weer wel? O wee als we allemaal gelijk behandeld worden, maar als het om m'n eigen situatie gaat moet iedereen dat ook maar doen.
Goed van je dat je door hard werken omhoog geklommen bent, met je twee handen. Ik vraag me gewoon af wat er moet worden van de mensen die dat niet kunnen.
Daarnaast, een oud vrouwtje beroven vergelijken met belasting betalen. Net als met een lening, moet je je niet focussen op geld dat je niet hebt. Die paar rotcenten waar iedereen zich zo druk om maakt zorgen er wel voor dat er weer een gezin is waarvan de kinderen niet de criminaliteit in hoeven om maar rond te kunnen komen. Om maar een voorbeeld te noemen.
"...en altijd als ik een schreeuwer zie, met een alternatief voor de democratie dan denk ik: jouw paradijs, hoeveel ruimte is daar, voor ben ali libi de tovenaar..."
pi_137602456
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:58 schreef NieuweNier het volgende:
En trouwens waarom zou je na een dag hard werken ook nog 2 uur moeten staan zodat een oud vrouwtje in de spits kan zitten?

Dat mens heeft gewoon minder te doen. Dus mag ze lekker buiten de spits reizen. Of het risico lopen te moeten staan.

Er wordt niet solidair met ons jongeren omgegaan. Dus ben ik ook niet solidair terug.

Begin maar eens met het eerlijk maken van de AOW en pensioen regelingen. Dan kunnen we kijken of we solidariteit voor elkaar kunnen opbrengen.
Met zo'n mentaliteit kom je er natuurlijk nooit he.. Verandering begint bij jezelf, en drie keer raden, zo denken die AOWers en toekomstige AOWers ook over jou hoor. Nou dan gaat er toch nooit wat veranderen? Mensen zouden eens wat verder moeten kijken dan hun eigen neus lang is en de SP is de enige partij die daar ook actief mee bezig is.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:09:24 #16
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602732
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:01 schreef Chocovloek het volgende:

[..]

Ja en jezelf als maatstaf gebruiken voor de gehele samenleving mag dan weer wel? O wee als we allemaal gelijk behandeld worden, maar als het om m'n eigen situatie gaat moet iedereen dat ook maar doen.
Goed van je dat je door hard werken omhoog geklommen bent, met je twee handen. Ik vraag me gewoon af wat er moet worden van de mensen die dat niet kunnen.
Daarnaast, een oud vrouwtje beroven vergelijken met belasting betalen. Net als met een lening, moet je je niet focussen op geld dat je niet hebt. Die paar rotcenten waar iedereen zich zo druk om maakt zorgen er wel voor dat er weer een gezin is waarvan de kinderen niet de criminaliteit in hoeven om maar rond te kunnen komen. Om maar een voorbeeld te noemen.
Stel je voor jouw schoonmaakster maakt niet schoon. Dan ontsla je haar toch?

Bovendien als mensen echt arbeidsongeschikt zijn -- wat ik nog nooit gezien heb, wel veel mensen die liever thuis zitten -- dan zijn er altijd wel familie of vrienden die ondersteuning willen bieden.

En uhm zodra ik het oude vrouwtje beroof hoeft ze niet na te denken over de afwezigheid van haar paar rotcenten en trouwring. Mijn Prettige nachtrust en grote hoeveelheid vrije tijd omdat ik niet wil werken is belangrijker. :P
pi_137602773
Mensen die te veel belang hechten aan politiek zijn idioot imo. Er is over elke partij wel iets goed en iets slecht te zeggen. Strijden om welke partij het beste is, is not done, laat ieder in zijn waarde en zelf de keuze maken.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:10:58 #18
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137602805
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:02 schreef Chocovloek het volgende:

[..]

Met zo'n mentaliteit kom je er natuurlijk nooit he.. Verandering begint bij jezelf, en drie keer raden, zo denken die AOWers en toekomstige AOWers ook over jou hoor. Nou dan gaat er toch nooit wat veranderen? Mensen zouden eens wat verder moeten kijken dan hun eigen neus lang is en de SP is de enige partij die daar ook actief mee bezig is.
Daarom stem ik dus rechts. We kunnen het niet eerlijk maken. Dus laat iedereen gewoon voor zichzelf zorgen zodat er geen welvaart opnieuw verdeeld hoeft te worden.

Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
pi_137602885
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:09 schreef NieuweNier het volgende:

Stel je voor jouw schoonmaakster maakt niet schoon. Dan ontsla je haar toch?
Ik snap deze vergelijking niet.
quote:
Bovendien als mensen echt arbeidsongeschikt zijn -- wat ik nog nooit gezien heb, wel veel mensen die liever thuis zitten -- dan zijn er altijd wel familie of vrienden die ondersteuning willen bieden.
Wederom, je put uit je eigen referentiekader. En wel miepen als je zelf arbeidsongeschikt raakt natuurlijk, want zo gaat dat dan, en het is altijd iemand anders' schuld. Geloof het of niet, maar er zijn mensen wiens vrienden/familie geen ondersteuning kunnen bieden. Of is dat dan een kwestie van eigen schuld dikke bult?
quote:
En uhm zodra ik het oude vrouwtje beroof hoeft ze niet na te denken over de afwezigheid van haar paar rotcenten en trouwring. Mijn Prettige nachtrust en grote hoeveelheid vrije tijd omdat ik niet wil werken is belangrijker. :P
Je vergelijkt een beroving, een actieve daad (vaak gepaard met geweld) met een salarisstrookje waar per maand een paar procent van af is gehaald. Vaak, als je het toch niet kan betalen, wordt deze loonheffing ook nog eens terug gestort door de belastingdienst.
Wat is nu precies je échte probleem? Want je verwoordt het allemaal een beetje vaag met non-argumenten en het wordt me gewoon niet duidelijk waar jouw knelpunten met de SP liggen.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:14:34 #20
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137602938
In discussie gaan met Roadtrip. :')
Hallon!
pi_137602941
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Daarom stem ik dus rechts. We kunnen het niet eerlijk maken. Dus laat iedereen gewoon voor zichzelf zorgen zodat er geen welvaart opnieuw verdeeld hoeft te worden.

Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
Maar wel zo eerlijk mogelijk. Dat is al een begin. Ik bewonder je principes, maar vind het treurig dat je die inzet ten nadele van jezelf en de samenleving om je heen. En ik vraag me gewoon af waarom. Principiële mensen is niets mis mee, die zijn juist belangrijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:17:29 #22
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603058
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef Chocovloek het volgende:
Of is dat dan een kwestie van eigen schuld dikke bult?
Dit inderdaad. ^O^ Dan moet je maar een socialer, aardiger, mens zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:13 schreef Chocovloek het volgende:
Je vergelijkt een beroving, een actieve daad (vaak gepaard met geweld) met een salarisstrookje waar per maand een paar procent van af is gehaald. Vaak, als je het toch niet kan betalen, wordt deze loonheffing ook nog eens terug gestort door de belastingdienst.

Oh dan ga ik gewoon grove verzekeringsfraude plegen. Of een enorm ponzi scheme opzetten. *O* Allebei op papier, zonder geweld.
  maandag 10 maart 2014 @ 23:17:30 #23
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_137603061
De FP :') Ga gewoon naar nu.nl als je nieuwsberichten wilt zien :')
Ok stelletje hokboeren
pi_137603068
De eerste klas kan je eigenlijk ook zowat afschaffen, als je bekijkt hoe weinig die gebruikt word. Of zorg dan in ieder geval dat je wat 1ste klas coupes verwijderd. Slaat nergens op als de trein zo bomvol zit met de spits dat je dan 2 en een halve paardenkop in die eerste klas ziet zitten.
A pretty girl can do more damage with a smile than a Sith with a lightsaber.
pi_137603174
Waar stem jij op?
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137603238
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dit inderdaad. ^O^ Dan moet je maar een socialer, aardiger, mens zijn.

Je neemt het gewoon niet serieus. Is dat omdat je niet instaat bent fatsoenlijk te reageren of omdat je eigenlijk geen idee hebt waarom je rechts stemt en maar achter de grote meute aanloopt?
quote:
Oh dan ga ik gewoon grove verzekeringsfraude plegen. Of een enorm ponzi scheme opzetten. *O* Allebei op papier, zonder geweld.
Ja want dat is inderdaad vergelijkbaar met de loonheffing. Je zou eens een jaartje in een oostblok land moeten leven, waar je wel belasting betaalt maar er werkelijk geen ruk voor terug krijgt. En dan kom je weer naar Nederland en ben je ontzettend blij dat de regering meer om je geeft als hardwerkende burger dan welke regering in willekeurig oost europa dan ook.
pi_137603261
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Gast je werkt op een callcenter..
Op woensdag 25 maart 2015 09:49 schreef TARDIS. het volgende: 'eend112', een vrolijke doch nuchtere user die bekend staat om zijn vriendelijkheid, goedwilligheid en af en toe onverwacht scherpe opmerking.
pi_137603335
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef HSG het volgende:
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  maandag 10 maart 2014 @ 23:23:58 #29
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603351
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef eend112 het volgende:

[..]

Haha ja daarvoor verplaatste ik dozen en bloedde mijn handen dagelijks leeg. :')

Ik ben op de eerste verdieping... Nog een lange weg te gaan... :')
pi_137603392
quote:
Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein
quote:
ik wordt
:')
  maandag 10 maart 2014 @ 23:31:53 #31
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603653
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:24 schreef NrTH het volgende:

[..]

[..]

Dat ik zes paragrafen ben doorgekomen zonder spelfouten is al heel wat :+
  maandag 10 maart 2014 @ 23:32:03 #32
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_137603661
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:21 schreef eend112 het volgende:

[..]

...en heeft ie chronisch geldtekort en zeikt daarover op FOK! :')
Hallon!
  maandag 10 maart 2014 @ 23:33:06 #33
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137603693
quote:
10s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:32 schreef BlueMage het volgende:

[..]

...en heeft ie chronisch geldtekort en zeikt daarover op FOK! :')
Jonguh ik heb nu ¤64 op mijn bankrekening. In het zwart. Een positief saldo. En ik kan nog 1500 euro uitgeven.

*O* *O* *O* *O* *O*
SPOILER
  maandag 10 maart 2014 @ 23:35:09 #34
363079 ecktebaas123
VVD = Fop-liberalisme
pi_137603772
Die Roemer lijkt altijd op zo een Brabantse buschauffeur.

En verder: SP :')

Werkschuwe, ongewassen, luie, parasiterende krakers dat het zijn
pi_137603779
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:31 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Dat ik zes paragrafen ben doorgekomen zonder spelfouten is al heel wat :+
Bij lange na niet zonder spelfouten. Just sayin'.
pi_137605158
Met Roemer als persoon is niet veel mis, maar met zijn politieke ideeën...
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:08:52 #37
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137607107
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef NieuweNier het volgende:
In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken.
Hoezo te klein? De inkomsten van een aandeelhouder worden voornamelijk bepaald door de consument en de "onnatuurlijke" inkomensverschillen zijn naar mijn idee niet bepaald te klein. Bovendien motiveren ze mensen alleen hoger te worden opgeleid, niet harder te werken.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 03:15:45 #38
420688 Khazad-dum
You shall not pass
pi_137607134
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:17 schreef .sfinx het volgende:
De eerste klas kan je eigenlijk ook zowat afschaffen, als je bekijkt hoe weinig die gebruikt word. Of zorg dan in ieder geval dat je wat 1ste klas coupes verwijderd. Slaat nergens op als de trein zo bomvol zit met de spits dat je dan 2 en een halve paardenkop in die eerste klas ziet zitten.
Dit
pi_137607174
Geen idee waar dit heen gaat, maar het 'probleem' dat ik met de SP heb is vooral de mensen erachter.

Ik snap de principes achter het socialisme maar dit is extreem idealistisch, net als de mensen die voor de SP in staan. Punt is, idealisme is prachtig maar niet de realiteit. Moment dat SP de grootste zou zijn en het voor het zeggen zou hebben, zal hun systeem zoals zij het verkopen simpelweg niet werken.

Maar goed, idealisme moet zeker binnen de politiek een plaats kennen. Het wordt echter een probleem als idealisme niet meer als idealisme gezien wordt door de mensen die het uitdragen maar als pure realiteit. En dat is mijn probleem met SP aanhangers. Het zijn dromers met een grote bek, denken dat ze de waarheid in pacht hebben en alles is mooi en prachtig, zodra het socialisme er zal zijn. Er is weinig échte expertise binnen de partij, hardcore economen, wetenschappers etc die daadwerkelijk wat van de wereld gezien hebben (toegegeven, veel partijen falen op dit punt) en weten waar ze over praten.

Leuk hoor dat de top 5 van de partij bestaat uit onderwijzers, bachelors politicologie, nederlands en rechten (en toegegeven, 1 doctor in de geschiedenis)... maar hoeveel relevante kennis hebben zij nu?

Misschien dat ik dan toch meer een aanhanger ben van een technocratie, maar goed.. Ik merk dat dit soort 'dromerstaferelen' vaker voorkomen bij de SP dan bij andere meer conservatieve/rechtse partijen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 04:46:33 #40
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607262
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:46 schreef Chocovloek het volgende:
*zucht*

*O* gratis geld voor iedereen *O*

:') _____!!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 04:57:08 #41
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137607270
Onterechte klacht, alhoewel ik zelf Dierenpoes ga stemmen landelijk. O+

SP is een bazenpartij, maar zou wel iets linkser mogen. :D
  dinsdag 11 maart 2014 @ 05:20:26 #42
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607292
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 04:57 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Onterechte klacht, alhoewel ik zelf Dierenpoes ga stemmen landelijk. O+

SP is een bazenpartij, maar zou wel iets linkser mogen. :D
:') , noem es een punt waar de sp beter idee voor Nederland
  dinsdag 11 maart 2014 @ 05:24:28 #43
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137607294
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 05:20 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

:') , noem es een punt waar de sp beter idee voor Nederland
Een socialer Nederland, de rechtsstaat die is afgeschaft onder de VVD weer herstellen, de armere wijken opknappen, buurthuizen heropenen, zodat de lokale jeugd ergens terecht kan, wiet legaliseren en niet het beleid van Teeven, geen drones inzetten in de Haagse Schilderswijk (hetgeen de VVD wenst), een socialer, een veiliger en leefbaarder Nederland. O+
pi_137607363
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:

Ik doe het andersom, gewoon ziek melden als ik op vakantie wil, want yolo.
pi_137607423
VVD :') Die kijken alleen maar naar de mensen met een ton+
pi_137607534
Wat een onzin TS. Vol walging lees ik je tekst en je reacties.

Je hebt geen inlevingsvermogen en je kunt de standpunten van de SP ook niet begrijpen blijkbaar. Ik zal het je kort uitleggen. Ze hebben enorm veel standpunten, dus kan ik je niet elk standpunt uitleggen.

De SP staat voor meer kritiek tegenover de EU. Dus dat betekent dat ze minder snel met alles akkoord gaan. De SP zijn als enige partij zo kritisch op het 'wachtgeld' van politica en ook de enorme bonussen die verkregen worden door zorginstellingen terwijl de mensen die hulp nodig hebben meer betalen. Daarnaast hebben ze zorg en onderwijs enorm hoog in het lijstje staan.

Wachtgeld afschaffen
http://www.sp.nl/overheid(...)tici_afschaffen.html

Standpunt onderwijs:
Algemeen Onderwijs
http://www.sp.nl/standpunten/cd_3/standpunt_over_onderwijs.html

Onderwijsfinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)ijsfinanciering.html

Studiefinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)diefinanciering.html

Zorg
Algemeen zorg
http://www.sp.nl/standpunten/cd_140/standpunt_over_zorg.html

Zorgverzekering
http://www.sp.nl/standpun(...)zorgverzekering.html

De EU
Algemeen EU
http://www.sp.nl/standpun(...)r_europese_unie.html

Lees die standpunten eens even door voor je weer een discussie begint.
Voor een volledige lijst:
http://www.sp.nl/standpunten/

Ik lees alleen maar logica. Het niet eens altijd sociaal, maar vaak ook het beste idee naar mijn mening.

Ik stem SP en er is niemand die mij van mening kan veranderen.
pi_137607586
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:25 schreef Banaan_ het volgende:
Wat een onzin TS. Vol walging lees ik je tekst en je reacties.

Je hebt geen inlevingsvermogen en je kunt de standpunten van de SP ook niet begrijpen blijkbaar. Ik zal het je kort uitleggen. Ze hebben enorm veel standpunten, dus kan ik je niet elk standpunt uitleggen.

De SP staat voor meer kritiek tegenover de EU. Dus dat betekent dat ze minder snel met alles akkoord gaan. De SP zijn als enige partij zo kritisch op het 'wachtgeld' van politica en ook de enorme bonussen die verkregen worden door zorginstellingen terwijl de mensen die hulp nodig hebben meer betalen. Daarnaast hebben ze zorg en onderwijs enorm hoog in het lijstje staan.

Wachtgeld afschaffen
http://www.sp.nl/overheid(...)tici_afschaffen.html

Standpunt onderwijs:
Algemeen Onderwijs
http://www.sp.nl/standpunten/cd_3/standpunt_over_onderwijs.html

Onderwijsfinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)ijsfinanciering.html

Studiefinanciering
http://www.sp.nl/standpun(...)diefinanciering.html

Zorg
Algemeen zorg
http://www.sp.nl/standpunten/cd_140/standpunt_over_zorg.html

Zorgverzekering
http://www.sp.nl/standpun(...)zorgverzekering.html

De EU
Algemeen EU
http://www.sp.nl/standpun(...)r_europese_unie.html

Lees die standpunten eens even door voor je weer een discussie begint.
Voor een volledige lijst:
http://www.sp.nl/standpunten/

Ik lees alleen maar logica. Het niet eens altijd sociaal, maar vaak ook het beste idee naar mijn mening.

:)
pi_137607683
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:25 schreef Banaan_ het volgende:

Werk jij fulltime?
pi_137607737
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:49 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Werk jij fulltime?
Waarom is dit relevant?
pi_137607764
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:34 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

:)
Eens! Mensen die zich weer laten overhalen om voor VVD te gaan en daarna weer gaan zitten janken :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 07:59:55 #51
408059 Zaktabak
Arrrgwanende Piraat
pi_137607767
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 00:14 schreef Guus_Geluk7 het volgende:
Met Roemer als persoon is niet veel mis, maar met zijn politieke ideeën...
Dit, lijkt mij een leuke man om een pilsje mee te doen op een terrasje in hartje Utrecht. Maar om nou de politiek met die man te bedrijven. :?
[b]Op zondag 22 juni 2014 01:49 schreef voederbietel het volgende:[/b]
Niet aan de verwachtingen van Zaktabak voldoen, wat een afgang bega je dan.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:02:20 #52
367594 Frank_Drebin
Det.Lt. Police Squad
pi_137607798
De SP is een echte oppositiepartij, echt regeren zie ik ze nooit doen.
Sergeant Frank Drebin, Detective Lieutenant Police Squad
pi_137607853
OP niet gelezen, SP terecht klacht.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:07:25 #54
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607863
quote:
7s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 05:24 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Een socialer Nederland, de rechtsstaat die is afgeschaft onder de VVD weer herstellen, de armere wijken opknappen, buurthuizen heropenen, zodat de lokale jeugd ergens terecht kan, wiet legaliseren en niet het beleid van Teeven, geen drones inzetten in de Haagse Schilderswijk (hetgeen de VVD wenst), een socialer, een veiliger en leefbaarder Nederland. O+
Loze kreten, elke partij is voor een socialer nederland
pi_137607868
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:07 schreef adnapekkid het volgende:

[..]

Loze kreten, elke partij is voor een socialer nederland
Met kreten die ze niet waar kunnen maken. De VVD in mijn gemeente zorgde ervoor dat het overal betaald parkeren werd, en nu roepen ze dat parkeren weer gratis wordt als.... :')

Dir heeft dan niet veel met sociaal te maken, maar dit is gewoon de VVD.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 08:09:32 #56
384566 adnapekkid
deze boi weet
pi_137607885
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
De SP is een echte oppositiepartij, echt regeren zie ik ze nooit doen.
Dit inderdaad, een beetje tegengas. Als veel van de linkse plannen er doorheen zouden komen zou nederland helemaal kapot gaan
pi_137607898
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 07:55 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Waarom is dit relevant?
Omdat SP-ers doorgaans steuntrekkers zijn.

Iemand met een fatsoenlijke baan is niet goed bij zn hoofd wanneer hij/zij SP stemt.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 08:12:07 ]
pi_137607947
Sinds ik mocht stemmen heb ik altijd SP gestemd. Heb zo'n hele mooie SP-folder in de bus gekregen gister en ben het weer 100% met ze eens.

Ben ook nog een tijdje lid geweest van de SP maar trok het niet zo goed dat ze me elke week opbelde met vragen en weetikveelwat. Zeker niet fijn als je al zo paranoide als de pest ben.
pi_137607957
quote:
15s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:14 schreef BlueMage het volgende:
In discussie gaan met Roadtrip. :')
Ik had ook al zo'n vermoede.
pi_137607969
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:10 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Iemand met een fatsoenlijke baan is niet goed bij zn hoofd wanneer hij/zij SP stemt.
Jij. :') :')
pi_137608004
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:10 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Sterk argument. Heel erg goed onderbouwd ook.

Edit:
Dit ontbrak nog :')
pi_137608080
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:14 schreef Gewas het volgende:
Sinds ik mocht stemmen heb ik altijd SP gestemd. Heb zo'n hele mooie SP-folder in de bus gekregen gister en ben het weer 100% met ze eens.

Ben ook nog een tijdje lid geweest van de SP maar trok het niet zo goed dat ze me elke week opbelde met vragen en weetikveelwat. Zeker niet fijn als je al zo paranoide als de pest ben.
Ik ook altijd SP gestemd. Het is altijd zo jammer dat voor de verkiezingen zo hoog staan en erna alles als een kaartenhuis in elkaar valt...
pi_137608122
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:27 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Ik ook altijd SP gestemd. Het is altijd zo jammer dat voor de verkiezingen zo hoog staan en erna alles als een kaartenhuis in elkaar valt...
Jep. ;(

Bij de laatste TK verkiezingen weken lang hoog in de peilingen gestaan, en dan de verkiezingsuitslag precies hetzelfde als de verkiezingen ervoor (ik geloof 15 zetels) omdat de meeste mensen meegezogen werden in de tweestrijd tussen de PvdA en de VVD.

En nu las ik gister dat de meeste kiezers spijt hebben van hun stem. :'( :D :D
pi_137608156
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:32 schreef Gewas het volgende:

[..]

Jep. ;(

Bij de laatste TK verkiezingen weken lang hoog in de peilingen gestaan, en dan de verkiezingsuitslag precies hetzelfde als de verkiezingen ervoor (ik geloof 15 zetels) omdat de meeste mensen meegezogen werden in de tweestrijd tussen de PvdA en de VVD.

Inderdaad. Maar mochten er volgende week weer landelijke verkiezingen zijn, zal het gros gewoon weer hetzelfde stemmen hoor. Mensen zijn zo makkelijk te paaien en dat weten ze in Den Haag ook :')
pi_137608241
quote:
In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken.
hou ze een wortel voor en ze zullen rennen! ellende is de beste motivatie om jezelf naar boven te slaan, en dan heb je een fijn uitzicht, of niet?

primitieve achterlijkheid, niets meer. de hersens missen om een betere wereld te kunnen bedenken, en dan maar kijken naar hoe de leeuw het hertje opeet, en daar een prima maatschappelijke structuur in zien. lol.

soms heb ik een beetje medenlijden met VVDers en dat soort mensen, ze kunnen gewoon niet anders. missen gewoon iets wat normale mensen wel hebben; inlevingsvermogen, sociaal gevoel. wat ze wel hebben is egoisme.

en tja, dat kan je kennelijk ook cultiveren. de natuur doet niet anders.
pi_137608257
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:44 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

hou ze een wortel voor en ze zullen rennen! ellende is de beste motivatie om jezelf naar boven te slaan, en dan heb je een fijn uitzicht, of niet?

primitieve achterlijkheid, niets meer. de hersens missen om een betere wereld te kunnen bedenken, en dan maar kijken naar hoe de leeuw het hertje opeet, en daar een prima maatschappelijke structuur in zien. lol.

soms heb ik een beetje medenlijden met VVDers en dat soort mensen, ze kunnen gewoon niet anders. missen gewoon iets wat normale mensen wel hebben; inlevingsvermogen, sociaal gevoel. wat ze wel hebben is egoisme.

Jij O+
pi_137608293
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:32 schreef Gewas het volgende:

[..]

Jep. ;(

Komt ook omdat het nieuwe gezicht van de PvdA het goed deed tijdens de campagnes.
pi_137608304
quote:

[..]

^O^
pi_137608435
quote:
Dit inderdaad! Dat krampachtige draaien om toch maar weer wat liberale dooddoeners er door heen te kunnen gooien, prutsers. Vaak zijn die mensen in hun hart ook nog gewoon prima socialisten maar zijn blijkbaar niet in staat aardig te zijn en vervallen daar maar in domrechts retoriek.

On topic: de SP links genoeg vinden :') !!
TARDIS. † 22-7-2015 *22-1-2016
pi_137608536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:57 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dit inderdaad! Dat krampachtige draaien om toch maar weer wat liberale dooddoeners er door heen te kunnen gooien, prutsers. Vaak zijn die mensen in hun hart ook nog gewoon prima socialisten maar zijn blijkbaar niet in staat aardig te zijn en vervallen daar maar in domrechts retoriek.

On topic: de SP links genoeg vinden :') !!
het enige waar rechts-liberalen uiteindelijk voor staan, is het recht om egoistisch te mogen zijn. heel verlijkdelijk natuurlijk, want iedereen wil graag egoistisch zijn, mits in de positie dat je lekker veel hebt. of dat je in ieder geval de kans hebt ooit lekker veel te hebben.

en als je dan protesteerd tegen dit zo-veel-mogelijk-pakken-voor-jezelf, dan worden ze toch boos.. hoe durf je iets van mij af te pakken?! van mij! van mij alleen!

t is een soort autistische psychose-achtige toestand, waar die mensen in leven. heel zielig eigenlijk.
pi_137608654
even over de trein; de eerste klas kan best afgeschaft worden omdat er nooit iemand zit, dat was ook zo bij de rokerscoupés ( ja lullen dat ze er niet meer zijn ) maar het gevolg was wel dat de andere coupés helemaal vol zaten.
pi_137608658
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

het enige waar rechts-liberalen uiteindelijk voor staan, is het recht om egoistisch te mogen zijn. heel verlijkdelijk natuurlijk, want iedereen wil graag egoistisch zijn, mits in de positie dat je lekker veel hebt. of dat je in ieder geval de kans hebt ooit lekker veel te hebben.

en als je dan protesteerd tegen dit zo-veel-mogelijk-pakken-voor-jezelf, dan worden ze toch boos.. hoe durf je iets van mij af te pakken?! van mij! van mij alleen!

t is een soort autistische psychose-achtige toestand, waar die mensen in leven. heel zielig eigenlijk.
Conclusie: compulsieve rechtse gedachtes komen voort uit een totaal onvermogen voor enige empathie en gemeenschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
pi_137608681
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:09 schreef arjan1112 het volgende:
even over de trein; de eerste klas kan best afgeschaft worden omdat er nooit iemand zit, dat was ook zo bij de rokerscoupés ( ja lullen dat ze er niet meer zijn ) maar het gevolg was wel dat de andere coupés helemaal vol zaten.
De eerste klas kan niet afgeschaft worden omdat de gemiddelde Nederlander niet het emotioneel inlevingsvermogen heeft op te staan voor mensen die moeten kunnen zitten.

Het is wel schandalig dat wij als maatschappij deze mensen nog eens op extra kosten jagen voor een eerste klas kaartje.
pi_137608691
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef NieuweNier het volgende:
(er is een samenvatting)
Ik begrijp die partij echt niet. Het is zo verschrikkelijk onrealistisch en compleet verwijderd van het normale – het verkiezingsprogramma van de SP hoort meer thuis op een onbewoond eiland op een planeet in een ander sterrenstelsel, dan in Nederland, een ontwikkeld land in de Eerste Wereld.

Elk van hun werkelijk debiele speerpunten is ondoordacht en een 6 jarige kan een betere oplossing bedenken.

Een perfect voorbeeld is hoe de SP de eerste klas in de treinen wilt afschaffen. Klassenverschil zou niet meer van deze tijd zijn en de zwakkere moeten beschermt worden. In de echte wereld zijn er nog steeds – helaas te kleine – inkomensverschillen die ervoor dienen mensen te motiveren harder te werken. Bovendien is het voor een oud, kreupel, omaatje perfect dat ze nog een eerste klas kaartje voor de trein kan kopen zodat ze weet dat ze niet de hele reis in het gangpad hoeft te staan. Voor haar is zitten belangrijk – dat is niet toegestaan door de SP, alles met waarde moet verboden worden. Als niet iedereen kan zitten mag immers niemand het.

Voor massale ontslagen zorgen, de economie molesteren, weigeren op een geciviliseerde manier zaken te doen in Europa, snelwegen versmallen, internationale afspraken negeren; het wordt allemaal met een glimlach verkocht door deze gozer – die overigens veel te veel eet, wat onwijs decadent, oneerlijk en crimineel is naar de arme, hongerige, kindjes in Afrika – om zijn eigen falen te compenseren door succes voor heel Nederland onmogelijk te maken:
[ afbeelding ]

Er zijn twee redenen waarom mensen op de SP stemmen: als uiting van hun zelfmedelijden of uit totaal gebrek aan intellect.

Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein, of een compleet gebrek aan wilskracht. Aangezien veel mensen daar blijkbaar behoefte aan hebben blijft wegrotten in je eigen miserie een goede optie. Forceer dat zelfmedelijden echter niet op anderen af. Dat sommige, zwakkere, kansloze, waardeloze, mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen betekent niet dat de mensen die wél een toegevoegde waarde hebben die verplicht voor hen moeten dragen.

SPOILER
De SP, mensen die erop stemmen, en haar achterban :r
Jou hele verhaal is eigenlijk een scheldkanonnade naar de SP , noem nou eens een paar concrete punten waar je last van zou hebben als de SP gaat regeren.
pi_137608709
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:09 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Conclusie: compulsieve rechtse gedachtes komen voort uit een totaal onvermogen voor enige empathie en gemeenschappelijk verantwoordelijkheidsgevoel.
precies.
pi_137609181
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:10 schreef voederbietel het volgende:

[..]

De eerste klas kan niet afgeschaft worden omdat de gemiddelde Nederlander niet het emotioneel inlevingsvermogen heeft op te staan voor mensen die moeten kunnen zitten.

Het is wel schandalig dat wij als maatschappij deze mensen nog eens op extra kosten jagen voor een eerste klas kaartje.
Ligt maar net aan je opvoeding. Ik sta altijd op voor 'zwakkeren', dus ouderen, zwangeren en kinderen.
pi_137609200
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:39 schreef Isetmyfriendsonfire het volgende:

[..]

Ligt maar net aan je opvoeding. Ik sta altijd op voor 'zwakkeren', dus ouderen, zwangeren en kinderen.
Maar je voelt je wel aangetrokken tot de term gemiddelde Nederlander? Natuurlijk weet ik wel dat jij en ik tot de kleine groep socialistische elite van Nederland horen gekkie.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:45:04 #78
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_137609290
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:03 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Wat een onzin, schuim op de bek omdat je jouw haat op rechts even kan botvieren voor een publiek?

Het gaat om de mate waarop. Ik heb niks tegen bijstand, een sociaal vangnet en het afdragen van belasting. Sterker nog, ik vind dat prima. Ik heb wel wat tegen een belastingdruk die zo exponentieel hoog wordt dat het nauwelijks nog zin heeft om hogerop proberen te komen en mensen die mij of iemand anders direct veroordelen om dat ik mijn eigen belangen voorop stel. Dat doet iedereen namelijk.

Ik zou niks tegen hoge belastingen hebben als ik de garantie zou krijgen dat niet zoveel geld links of rechtsom in de zakken zou verdwijnen van mensen die misbruik maken van het systeem. En dat is iets waar ik de SP nou nooit over hoor. Die standpunten zijn zo idealistisch en tegelijkertijd ook totaal onrealistisch. Elk links systeem waar ook ter wereld is net zo verrot tot op het bot als alle rechtse systemen waartegen jij zo ageert.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_137609342
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Ik zou niks tegen hoge belastingen hebben als ik de garantie zou krijgen dat niet zoveel geld links of rechtsom in de zakken zou verdwijnen van mensen die misbruik maken van het systeem. En dat is iets waar ik de SP nou nooit over hoor. Die standpunten zijn zo idealistisch en tegelijkertijd ook totaal onrealistisch. Elk links systeem waar ook ter wereld is net zo verrot tot op het bot als alle rechtse systemen waartegen jij zo ageert.
Als er één groep is in Nederland die misbruik maakt van het systeem zijn het die gore kapitalisten wel! :') .

Je bent net als iedere andere rechtse stakker, je komt met verdraaide retoriek die kant nog wal slaat om te verbloemen dat je gewoon een egoïst bent. Niks mis mee, maar wees gewoon eerlijk.

Oh, en nauwelijks zin om hoger op te komen, maak het een beetje. We hebben een raar grijs gebied met inkomens t.o.v. toeslagen e.d. maar daarna is iedere euro die je meer verdient gewoon een euro die je meer verdient. Wel betaal je hier, terecht, meer belasting over.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:50:12 #80
358523 IkStampOpTacos
pi_137609387
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:40 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Maar je voelt je wel aangetrokken tot de term gemiddelde Nederlander? Natuurlijk weet ik wel dat jij en ik tot de kleine groep socialistische elite van Nederland horen gekkie.
Deze zelfverheven morele superioriteit is wat de meeste linkse partijen in een normale discussie direct buitenspel zet. Zij en jij zullen ons wel even vertellen wat het beste is. Jullie hebben alle wijsheid in pacht en jullie zijn de oh zo goede burgers en sociale liefdevolle mensen dat het kansloze utopie nastrevende rechtse onderbuikproletariaat dom gehouden egoïsten zijn en daardoor niet serieus genomen hoeven te worden. :')
-
pi_137609425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Deze zelfverheven morele superioriteit is wat de meeste linkse partijen in een normale discussie direct buitenspel zet. Zij en jij zullen ons wel even vertellen wat het beste is. Jullie hebben alle wijsheid in pacht en jullie zijn de oh zo goede burgers en sociale liefdevolle mensen dat het kansloze utopie nastrevende rechtse onderbuikproletariaat dom gehouden egoïsten zijn en daardoor niet serieus genomen hoeven te worden. :')
Ik ben helemaal niet zelfverheven moreel superieur, waar haal je dat nou vandaan? Ik heb alleen geen vertrouwen in jullie kinderlijke systeem.
Ook vind ik het niet zo tof dat je mijn argumentatie links (hihi) laat liggen in deze aantijging.

Ik vind trouwens dat je veel praat en weinig zegt.
pi_137609433
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:10 schreef voederbietel het volgende:
Het probleem is dus te weinig zitplaatsen in de tweede klas, vermoedelijk veroorzaakt door een eerste klas die 90% leeg is.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_137609487
Ik vind de eerste klas in de trein ook een beetje achterhaald. Bovendien gaan mensen die een kaartje voor de 2e klas er net zogoed zitten als ze moeten staan :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:55:52 #84
358523 IkStampOpTacos
pi_137609493
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:48 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Als er één groep is in Nederland die misbruik maakt van het systeem zijn het die gore kapitalisten wel! :') .

Je bent net als iedere andere rechtse stakker, je komt met verdraaide retoriek die kant nog wal slaat om te verbloemen dat je gewoon een egoïst bent. Niks mis mee, maar wees gewoon eerlijk.

Oh, en nauwelijks zin om hoger op te komen, maak het een beetje. We hebben een raar grijs gebied met inkomens t.o.v. toeslagen e.d. maar daarna is iedere euro die je meer verdient gewoon een euro die je meer verdient. Wel betaal je hier, terecht, meer belasting over.
Ah precies, ik ben direct een 'rechtse stakker', zonder dat je dat ergens uit kan afleiden en omdat ik kritiek heb op jouw utopie en direct vliegen de ad hominems je om de oren.
Mij betichten van een verdraaide retoriek omdat ik niet mee ga in jouw SP verafgoding sluit perfect aan bij de misplaatste morele superioriteit die zoveel socialisten zichzelf toedichten onder het mom van 'niet egoïstisch zijn'.
-
pi_137609502
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:53 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Het probleem is dus te weinig zitplaatsen in de tweede klas, vermoedelijk veroorzaakt door een eerste klas die 90% leeg is.
Van mij mogen ze de eerste klas best wel afschaffen mits er plaatsen gemaakt worden voor hulpbehoevende. Het enige probleem is dat ik de verantwoordelijkheid dat deze plekken beschikbaar blijven voor die hulpbehoevende echt niet bij de gemiddelde Nederlander wil leggen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 09:57:23 #86
358523 IkStampOpTacos
pi_137609524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:52 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Ik ben helemaal niet zelfverheven moreel superieur, waar haal je dat nou vandaan? Ik heb alleen geen vertrouwen in jullie kinderlijke systeem.
Ook vind ik het niet zo tof dat je mijn argumentatie links (hihi) laat liggen in deze aantijging.

Ik vind trouwens dat je veel praat en weinig zegt.
Dus kom je ons, het blinde plebs, wel even de les lezen.
-
pi_137609551
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:55 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ah precies, ik ben direct een 'rechtse stakker', zonder dat je dat ergens uit kan afleiden en omdat ik kritiek heb op jouw utopie en direct vliegen de ad hominems je om de oren.
Mij betichten van een verdraaide retoriek omdat ik niet mee ga in jouw SP verafgoding sluit perfect aan bij de misplaatste morele superioriteit die zoveel socialisten zichzelf toedichten onder het mom van 'niet egoïstisch zijn'.
SP verafgoding? Lees jij wel?

Je verdraaide retoriek is als volgt: als iedereen zorgt dat 'ie het beste voor zichzelf behaald heeft iedereen het goed. Het enige probleem is dat wij termen als goed alleen kunnen meten t.o.v. van iemand die het minder goed heeft. Ergo, een rechtse samenleving waarin mensen het niet slecht hebben is pas een utopie.

Zie het als knikkeren op het schoolplein: een aantal kinderen hebben veel knikkers en hebben het goed. Een aantal kinderen hebben geen knikkers en kunnen dus niet mee doen. Verdeel deze knikkers en iedereen kan knikkeren.
pi_137609560
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dus kom je ons, het blinde plebs, wel even de les lezen.
Voornamelijk jou, ik heb na die 3 posts van je geen ontzettende hoge pet van je op.
pi_137609562
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:36 schreef HSG het volgende:
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:01:26 #90
358523 IkStampOpTacos
pi_137609597
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:58 schreef voederbietel het volgende:

[..]

SP verafgoding? Lees jij wel?

Je verdraaide retoriek is als volgt: als iedereen zorgt dat 'ie het beste voor zichzelf behaald heeft iedereen het goed. Het enige probleem is dat wij termen als goed alleen kunnen meten t.o.v. van iemand die het minder goed heeft. Ergo, een rechtse samenleving waarin mensen het niet slecht hebben is pas een utopie.

Zie het als knikkeren op het schoolplein: een aantal kinderen hebben veel knikkers en hebben het goed. Een aantal kinderen hebben geen knikkers en kunnen dus niet mee doen. Verdeel deze knikkers en iedereen kan knikkeren.
Waarom probeer je me direct als rechtse knakker en het grote kwaad weg te zetten enkel omdat ik kritiek lever het utopische linkse financiële systeem? :') Je kent me niet eens en gaat er gemakshalve maar van uit dat ik een graaiende kapitalist ben enkel omdat dat precies in jouw wij-zij gedachtegoed past?

Je hoeft mij verder niet uit te leggen tot op welk abstract niveau de socialisten de samenleving hebben vereenvoudigd zodat het allemaal zo simpel lijkt.
-
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:03:35 #91
358523 IkStampOpTacos
pi_137609635
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:59 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Voornamelijk jou, ik heb na die 3 posts van je geen ontzettende hoge pet van je op.
Insgelijks. Iedereen die niet jouw gedachtegoed deelt kan rekenen op een persoonlijke aanval met verscheidene verwijten ondanks dat ze hun politiek voorkeur in het midden laten.
-
pi_137609652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:01 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom probeer je me direct als rechtse knakker en het grote kwaad weg te zetten enkel omdat ik kritiek lever het utopische linkse financiële systeem? :') Je kent me niet eens en gaat er gemakshalve maar van uit dat ik een graaiende kapitalist ben enkel omdat dat precies in jouw wij-zij gedachtegoed past?
Dit is ook weer rare retoriek. Je hebt een soortgelijk commentaar op mij maar dat is wel goed? Het gaat mij om het volgende:

quote:
Wat een onzin, schuim op de bek omdat je jouw haat op rechts even kan botvieren voor een publiek?

Het gaat om de mate waarop. Ik heb niks tegen bijstand, een sociaal vangnet en het afdragen van belasting. Sterker nog, ik vind dat prima. Ik heb wel wat tegen een belastingdruk die zo exponentieel hoog wordt dat het nauwelijks nog zin heeft om hogerop proberen te komen en mensen die mij of iemand anders direct veroordelen om dat ik mijn eigen belangen voorop stel. Dat doet iedereen namelijk.

Daar klopt gewoon geen hout van.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:04:57 #93
358523 IkStampOpTacos
pi_137609667
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:04 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Dit is ook weer rare retoriek. Je hebt een soortgelijk commentaar op mij maar dat is wel goed? Het gaat mij om het volgende:

[..]

Daar klopt gewoon geen hout van.
Dat is jouw mening. En dat is prima.
-
pi_137609682
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:04 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dat is jouw mening. En dat is prima.
Hang maar weer de volwassene uit :( .
pi_137609716
quote:

[..]

ik weet niet wat jij stemt, maar een rechts-liberaal is niet voor bijstand. en zelfs de SP wil niet de kapitaistische basis van onze maatschappij afschaffen, of de democratie. je zal dus altijd hogerop kunnen komen.
de vraag is inderdaad alleen, hoeveel hogerop.
veel rechtse mensen willen zich LOS kunnen maken van de lasten van het collectief, door heel rijk te worden. dat is asociaal. dat is ook het issue met de 1ste en 2de klas in de trein. ieereen moet naar zn werk, maar de 1ste klasser koopt en sitplaats, en de anderen moeten staan. dan wil je dus de last die iedereen heeft in de trein afkopen.

is een kwestie van instelling, dus. wil je het voor iedereen beter maken, of alleen voor jezelf.

mijn 'haat' voor rechts is een reactie op minachting voor normale mensen. stel je een beetje sociaal op, en ik heb geen probleem met je.
pi_137609779
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

ik weet niet wat jij stemt, maar een rechts-liberaal is niet voor bijstand. en zelfs de SP wil niet de kapitaistische basis van onze maatschappij afschaffen, of de democratie. je zal dus altijd hogerop kunnen komen.
veel rechtse mensen willen zich LOS kunnen maken van de lasten van het collectief, door heel rijk te worden. dat is asociaal. dat is ook het issue met de 1ste en 2de klas in de trein. ieereen moet naar zn werk, maar de 1ste klasser koopt en sitplaats, en de anderen moeten staan. dan wil je dus de last die iedereen heeft in de trein afkopen.

is een kwestie van instelling, dus. wil je het voor iedereen beter maken, of alleen voor jezelf.

mijn 'haat' voor rechts is een reactie op minachting voor normale mensen. stel je een beetje sociaal op, en ik heb geen probleem met je.
Een vorm van marktwerking. Je weet wel, hetgeen dat er voor zorgt dat jij een baan hebt.
En de eerste klas heeft nog voor veel anderen nut hoor. Wat dacht je van mensen die rustig even willen werken in de trein, of voor mensen die claustrofobisch zijn.

SPOILER
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_137609789
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

heb je de eerste post van dit topic wel gelezen?
lever daar dan ook eens kritiek op, dan heb je recht van spreken.
pi_137609839
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:10 schreef H.FR het volgende:

[..]

Een vorm van marktwerking. Je weet wel, hetgeen dat er voor zorgt dat jij een baan hebt.

SPOILER
nee, het is speciale behandeling voor een paar, ten koste van de rest, omdat je dan lekker extra geld verdiend als NS. prima als jij dat wil kopen, maar dan moet je niet raar opkijken als iedereen je haat.
pi_137609882
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:12 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

nee, het is speciale behandeling voor een paar, ten koste van de rest, omdat je dan lekker extra geld verdiend als NS. prima als jij dat wil kopen, maar dan moet je niet raar opkijken als iedereen je haat.
Het is een speciale behandeling, voor mensen die daar ook meer voor willen betalen.
Allemaal netjes in proportie.

Net zoals dat mensen soms een wat groter huis willen, of een grotere televisie.

Maar dat is natuurlijk ook eng.

En de eerste klas heeft nog voor veel anderen nut hoor. Wat dacht je van mensen die rustig even willen werken in de trein, of voor mensen die claustrofobisch zijn.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 10:17:14 #100
358523 IkStampOpTacos
pi_137609934
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:08 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

Ik weet nog niet wat ik stem omdat geen één partij mijn mening over verschillende standpunten goed vertegenwoordigt.

Dat mensen zich los willen maken door heel rijk te worden is niet asociaal, jij vindt dat asociaal.

Ik ben tegen een 1e klas in de trein, maar dat is niet omdat ik klassenverschil haat of iets dergelijks. Ik wil het voor iedereen beter maken ja en dat gebeurt in rechtse systemen net zo goed, zij het met een andere verdeelsleutel.

De haat voor links is een reactie op de minachting voor succesvolle mensen.
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')