abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137616629
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:19 schreef ZarB het volgende:

[..]

Hey Hoink tijd niet gezien. Had je een ban?
Als yvonne mij niet genadig was geweest, dan was ik voor altijd van Fok! verbannen geweest.
pi_137616693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 13:56 schreef Felagund het volgende:

[..]

Die paar extra eersteklas coupes leveren denk ik niet genoeg ruimte op. Waarom zou je mensen die wel (veel) voor een treinkaartje willen betalen, al is het via hun baas, die ruimte ontzeggen? In de tweede klas zitten veel studenten die überhaupt niets voor hun kaartje hoeven te betalen.
stel, er is vele te weinig te eten. maar voor een paar rijke mensen die er veel voor betalen, is er een volledige maaltijd.
als je die rijke mensen geen voorrang zou geven, was er dan wel genoeg eten voor iedereen? waarschijnlijk niet.... maar wel iets meer.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:26:35 #228
338319 ZarB
Piña colada
pi_137616837
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:20 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Als yvonne mij niet genadig was geweest, dan was ik voor altijd van Fok! verbannen geweest.
Heftig Hoink. :o
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  dinsdag 11 maart 2014 @ 14:33:05 #229
365082 IPA35
Patriarch
pi_137617080
Goh, een partij die wel een uniek programma heeft en niet precies hetzelfde is als die van de andere partijen VVD/PvdA/D66/CDA (die beter gewoon kunnen fuseren).

Niet dat de SP nu zo geweldig is natuurlijk...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_137617146
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:22 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

stel, er is vele te weinig te eten. maar voor een paar rijke mensen die er veel voor betalen, is er een volledige maaltijd.
als je die rijke mensen geen voorrang zou geven, was er dan wel genoeg eten voor iedereen? waarschijnlijk niet.... maar wel iets meer.
Slechte vergelijking, ten eerste is er geen Nederland geen voedseltekort. Ten tweede wordt niemand de treinreis ontnomen. Ten derde is een treinreis geen dienst wat je nodig hebt om te overleven.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_137618148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 14:34 schreef Felagund het volgende:

[..]

Slechte vergelijking, ten eerste is er geen Nederland geen voedseltekort. Ten tweede wordt niemand de treinreis ontnomen. Ten derde is een treinreis geen dienst wat je nodig hebt om te overleven.
eten is maar een random voorbeeld, om je te laten zien dat je niet altijd moreel gerechtvaardigd bent om voorrang te kopen.
en je kan wel stellen dat mensen hun zitplaats wordt ontnomen. en mensen zijn afhankelijk van vervoer naar hun werk, en in sommige landen is er wel voedseltekort.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:35:59 #232
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137619135
Holy shit dit topic is storm gelopen. Ik ga zo ff bij mijn gruwelijk late ontbijt reacties doorlezen... :o
pi_137619370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 10:51 schreef voederbietel het volgende:

[..]

Zolang wij twee F-16's 24 uur per dag in de lucht kunnen houden is er geld zat dacht ik zo. Ikzelf heb er ook totaal geen moeite mee wat minder loon te ontvangen om andere hiermee te helpen.
Hulde. ^O^
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:05:58 #234
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137622384
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 08:02 schreef Frank_Drebin het volgende:
De SP is een echte oppositiepartij, echt regeren zie ik ze nooit doen.
Dit inderdaad.

Ik moet toegeven dat ik een alternatieve kreet om de zoveel tijd ook best kan waarderen. Maar het moet niet te ver gaan.

De SP is nuttig als tegengeluid en om andere standpunten te illustreren. Een structureel kloppend beleid om te regeren hebben ze alleen niet.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 17:14:51 #235
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137622644
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 09:11 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

Jou hele verhaal is eigenlijk een scheldkanonnade naar de SP , noem nou eens een paar concrete punten waar je last van zou hebben als de SP gaat regeren.
quote:
Mensen die meerjarige geneesmiddelen gebruiken worden gecompenseerd. Maar chronisch zieken die bijvoorbeeld hulpmiddelen gebruiken of naar de fysiotherapeut gaan, worden niet gecompenseerd. De SP wil dat op zijn minst gehandicapten, chronisch zieken en ouderen volledig worden uitgezonderd van het verplichte eigen risico. Via een vaste lijst van aandoeningen of op advies van de huisarts kan het makkelijkst worden vastgesteld wie van het eigen risico wordt uitgezonderd.
Dit is dus typisch zo'n SP standpunt wat echt te debiel voor woorden is. Bij de ene aandoening die je buiten je eigen schuld om kan krijgen ben je wel verplicht om eigen risico te betalen maar bij de andere niet.

Ik zie het al voor me. Breek ik iets doordat ik val moet ik eigen risico betalen, terwijl ik werk en belasting betaal. Breekt een oudje iets dan betaald die geen eigen risico. Terwijl die toch alleen maar incasseert.
pi_137623286
Beetje politicus snapt ondertussen dat het niet alleen om de standpunten gaat en of de plannen te behalen zijn, maar ook of je wel of niet een ongelofelijke onsympathieke lul bent.

TS snapt dit niet. Daarom SP.
pi_137623582
Idd.

Roemer is een fan van Metallica en Led Zeppelin (true story)

En Jan Marijnissen is een fan van Jimi Hendrix.

Ik heb Jantje 5 jaar geleden voorbij zien fietsen toen ik in De Haag een HEMA-rookworst aan het eten was. :)
pi_137624105
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 17:14 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

[..]

Dit is dus typisch zo'n SP standpunt wat echt te debiel voor woorden is. Bij de ene aandoening die je buiten je eigen schuld om kan krijgen ben je wel verplicht om eigen risico te betalen maar bij de andere niet.

Ik zie het al voor me. Breek ik iets doordat ik val moet ik eigen risico betalen, terwijl ik werk en belasting betaal. Breekt een oudje iets dan betaald die geen eigen risico. Terwijl die toch alleen maar incasseert.
Jouw argumentatie heeft meer kritiek op collectieve verzekering stelsels in het algemeen dan deze maatregel, die enkel een aanvulling/terugdraaiing(aangezien het eigen risico zo is toegenomen) is op het collectieve zorgstelsel dat wij al hebben.
Ouderen incasseren nou eenmaal veel meer in het collectieve zorgstelsel dat wij hebben, zodat het betaalbaar is voor iedereen en dat je niet tijdens je productieve jaren verplicht wordt keihard te sparen/betalen voor je zorg op oudere leeftijd. Nu betaal jij meer dan je eigenlijk zou moeten als je enkel zou betalen wat je nodig hebt, en later betaal je minder, zo hebben we dat hier gelukkig geregeld. Door de toename van het eigen risico is onze collectieve verzekering weer meer verschoven naar ouderen betalen (veel) meer dan jongeren.

Zelf vind ik dan een volledige afschaffing van het eigen risico voor ouderen nogal ver gaan, maar om dit dan maar meteen 'debiel' te gaan noemen... Ik ben het wel met meerdere dingen niet eens die de SP zegt/doet (zoals dat ze bijvoorbeeld hun NATO standpunt hebben laten vallen) maar dat heb je bij iedere partij wel
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:06:55 #239
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137624169
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:05 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Jouw argumentatie heeft meer kritiek op collectieve verzekering stelsels in het algemeen dan deze maatregel, die enkel een aanvulling/terugdraaiing(aangezien het eigen risico zo is toegenomen) is op het collectieve zorgstelsel dat wij al hebben.
Ouderen incasseren nou eenmaal veel meer in het collectieve zorgstelsel dat wij hebben, zodat het betaalbaar is voor iedereen en dat je niet tijdens je productieve jaren verplicht wordt keihard te sparen/betalen voor je zorg op oudere leeftijd. Nu betaal jij meer dan je eigenlijk zou moeten als je enkel zou betalen wat je nodig hebt, en later betaal je minder, zo hebben we dat hier gelukkig geregeld. Door de toename van het eigen risico is onze collectieve verzekering weer meer verschoven naar ouderen betalen (veel) meer dan jongeren.

Zelf vind ik dan een volledige afschaffing van het eigen risico nogal ver gaan, maar om dit dan maar meteen 'debiel' te gaan noemen... Ik ben het wel met meerdere dingen niet eens die de SP zegt/doet (zoals dat ze bijvoorbeeld hun NATO standpunt hebben laten vallen) maar dat heb je bij iedere partij wel
Ik noem de volledige afschaffing van het eigen risico niet debiel.

Wat ik debiel vind is dat mensen met een hoger risico geen eigen risico moeten betalen en werkende mensen wel. Dát is wat ik een debiel plan vind. En dát is ook de quote die ik heb aangehaald als absurd standpunt.
pi_137624365
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:06 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Ik noem de volledige afschaffing van het eigen risico niet debiel.

Wat ik debiel vind is dat mensen met een hoger risico geen eigen risico moeten betalen en werkende mensen wel. Dát is wat ik een debiel plan vind. En dát is ook de quote die ik heb aangehaald als absurd standpunt.
Vind je het ook debiel dat mensen met weinig zorgkosten evenveel basispremie betalen als mensen met veel zorgkosten?
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:16:43 #241
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_137624462
SP _O_

ts :')
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:17:07 #242
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137624474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:13 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Vind je het ook debiel dat mensen met weinig zorgkosten evenveel basispremie betalen als mensen met veel zorgkosten?
Haha nee dat niet. Daarvoor is het een verzekering. Al zou ik een extra toeslag voor extreme sporten, roken, etc. niet erg vinden. Ook al ski ik zelf.
pi_137624720
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:33 schreef NieuweNier het volgende:
Jonguh ik heb nu ¤64 op mijn bankrekening. In het zwart. Een positief saldo. En ik kan nog 1500 euro uitgeven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:57 schreef NieuweNier het volgende:
Mensen beroven omdat je maar 4 keer op vakantie kan en met een iPhone 5 ipv 5s rond loopt is niet solidair. Het is moreel verwerpelijk. Idem wanneer de overheid het voor ons doet.
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 23:10 schreef NieuweNier het volgende:
Ik ben daar trouwens heel principieel in. Als ik ziek ben neem ik verlof op ipv me echt ziek te melden aangezien ik die verantwoordelijkheid niet wil afslepen naar mijn werkgever.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:17 schreef NieuweNier het volgende:
Ook al ski ik zelf.
Wat is nu het doel van klonen, als je jezelf binnen 1 topic al verraad.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 18:25:59 ]
pi_137624844
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:25 schreef hoink581 het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Wat is nu het doel van klonen, als je jezelf binnen 1 topic al verraad.
Je bent je obsessie voor kloontjes ontmaskeren iig niet kwijtgeraakt. Hier loop je wel achter de feiten aan
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_137624873
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:30 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Je bent je obsessie voor kloontjes ontmaskeren iig niet kwijtgeraakt. Hier loop je wel achter de feiten aan
Ik weet het, maar ik kon niet eerder posten dan vanochtend :'(. Maar het was wel nodig even de feiten op een rijtje te zetten. Het hielp ook wel dat de originele account achter deze user al liet doorschemeren dat hij zou gaan klonen.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:33:35 #246
423147 NieuweNier
Bestel hem hier!
pi_137624908
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:32 schreef hoink581 het volgende:

[..]

Ik weet het, maar ik kon niet eerder posten dan vanochtend :'(. Maar het was wel nodig even de feiten op een rijtje te zetten. Het hielp ook wel dat de originele account achter deze user al liet doorschemeren dat hij zou gaan klonen.
Ach ja fijn dat je na een ban van een maand toch nog lekker kan flamen! :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137624985
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:17 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

Haha nee dat niet. Daarvoor is het een verzekering. Al zou ik een extra toeslag voor extreme sporten, roken, etc. niet erg vinden. Ook al ski ik zelf.
Oke maar je begrijpt dat door (het verhoogde) eigen risico, ouderen steeds meer en meer zijn gaan betalen vergeleken met jongeren, terwijl de collectieve zorgverzekering bedoelt was om enigzins een balans te behouden, zodat de zorg betaalbaar blijft voor iedereen. Ouderen zullen namelijk vrij vaak hun volledige eigen risico moeten betalen, terwijl jongeren dat niet hoeven. Je was het er mee eens dat de basisverzekering goed was om die balans enigzins te hebben, dit is slechts een aanvulling daarop. Je kan het ermee eens zijn of niet, maar als dit nou iets 'zo debiels' is dat je niet op die partij zou stemmen zeg maar, dan vraag ik me af welke partij niet 'zulke debiele' ideëen heeft.
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:37:50 #248
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_137625017
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef NieuweNier het volgende:

[..]

SPOILER
Ja jammer Roadtrip. Toen iemand hier in dit topic het had over "discusieren met Roadtrip", ben ik je PoHi aan te checken en ja, ik had het door dat je een kloon bent van deze legendarische user. Dag NieuweNier, Welkom Roadtrip.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
pi_137625037
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 maart 2014 18:33 schreef NieuweNier het volgende:

SPOILER
En dan kom je met de volgende OP op de proppen.
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 22:32 schreef NieuweNier het volgende:
Er zijn twee redenen waarom mensen op de SP stemmen: als uiting van hun zelfmedelijden of uit totaal gebrek aan intellect.

Het is heel zielig als je geboren bent met massale genetische defecten, een onderontwikkeld brein, of een compleet gebrek aan wilskracht. Aangezien veel mensen daar blijkbaar behoefte aan hebben blijft wegrotten in je eigen miserie een goede optie. Forceer dat zelfmedelijden echter niet op anderen af. Dat sommige, zwakkere, kansloze, waardeloze, mensen hun eigen verantwoordelijkheden niet nemen betekent niet dat de mensen die wél een toegevoegde waarde hebben die verplicht voor hen moeten dragen.
Als je nu echt wil discussiëren he, zorg er dan ook voor dat er ook iets anders overblijft om op te reageren, buiten je eigen persoontje om.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-03-2014 18:39:48 ]
  dinsdag 11 maart 2014 @ 18:40:57 #250
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_137625115
Mijn ondertitel is al aangepast.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties