abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137562347

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekrane draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekrane met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekrane.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekrane te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekrane worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekrane. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekrane roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekrane en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2014 22:00:06 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 22:00:20 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137562392
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:54 schreef Pharmacist het volgende:
Goede punten mbt USA rol

[..]

Bron: http://www.aljazeera.com/(...)143612561064362.html
Wat deed mccain daar dan, en whats up met de constante stroom aan verdraaiingen in het nieuws wanneer het over rusland gaat, spreek elkaar nogal tegen als je nu roept dat je geen interesse hebt in conflicten met rusland (tenzij het amerikaanse belangen schaad, maar amerika ziet alles op de hele planeet als haar belang als je het doortrekt..)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:00:26 #3
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137562398
Heuj waar is mijn 69% in de poule gebleven? ;(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137562451
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:00 schreef DeJori het volgende:
Heuj waar is mijn 69% in de poule gebleven? ;(
Geen poule's meer, geen democratie hier te vinden ~O> })
  zondag 9 maart 2014 @ 22:02:20 #5
361691 DeJori
pi_137562563
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geen poule's meer, geen democratie hier te vinden ~O> })
Dan houden we het wel bij buiten de OP :6

quote:
Verwachte percentage dat voor aansluiting bij Rusland zal kiezen:
Nintex 100%
Woestijnvos 100%
Opgebaarde 93%
J.B. 90%
RVer 87%
chroestjov 86%
JimmyJames 84%
Baasbanaan 83%
Magenetronkoffie 78%
Roarzcorp 77%
Toefjes 75%
Pocher 74%
SuicideErrorist 72%
BlaZ 71%
Voszje 70%
SadPanda 70%
DeJori 69%
Gruisman 68%
SureD1 65%
Ali_boo 64%
Romanus 63%
theNull 59%
Igen 53%
BaajGuardian 50%
ZoKanIkHetOok 47%
deelnemer 28%
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137562617
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat deed mccain daar dan, en whats up met de constante stroom aan verdraaiingen in het nieuws wanneer het over rusland gaat, spreek elkaar nogal tegen als je nu roept dat je geen interesse hebt in conflicten met rusland (tenzij het amerikaanse belangen schaad, maar amerika ziet alles op de hele planeet als haar belang als je het doortrekt..)
Als de USA de Krim laat innemen door Rusland zonder enige tegenstribbelen worden Polen en de Baltische staten natuurlijk ontzettend zenuwachtig. Lijkt me logisch.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:04:58 #7
361691 DeJori
pi_137562766
Ik zie dat het FP artikel dat ik postte achter een paywall zit. Hier het artikel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137563239
Spilno is van Oekraiense activisten, niet Amerikaans. Ze hebben de site alleen gehost via de Amerikaanse Cloud flare. Dat Amerikaanse deel vd whois zegt niet zoveel over spilno verder. Ze houden het vooral buiten bereik van hun regering zo denk ik, het valt nu onder Amerikaanse wetgeving.
pi_137563411
pi_137563829
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:04 schreef DeJori het volgende:
Ik zie dat het FP artikel dat ik postte achter een paywall zit. Hier het artikel:
Interessant artikel. Ben het alleen niet eens met dat stukje over Syrie: ook daar moet de USA ver vandaan blijven.

Ik denk dat Obama de juiste keuze maakt. Het Westen heeft zojuist de Ukraine van Rusland gewonnen. Laat Rusland de troostprijs pakken: de Krim en mogelijk delen in Oost en Zuid Ukraine. Ik vind persoonlijk Rusland sowieso geen bedreiging meer voor het Westen.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:22:13 #11
361691 DeJori
pi_137563967
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Interessant artikel. Ben het alleen niet eens met dat stukje over Syrie: ook daar moet de USA ver vandaan blijven.

Ik denk dat Obama de juiste keuze maakt. Het Westen heeft zojuist de Ukraine van Rusland gewonnen. Laat Rusland de troostprijs pakken: de Krim en mogelijk delen in Oost en Zuid Ukraine. Ik vind persoonlijk Rusland sowieso geen bedreiging meer voor het Westen.
Niets aan toe te voegen ^O^
  zondag 9 maart 2014 @ 22:23:06 #12
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137564029
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als de USA de Krim laat innemen door Rusland zonder enige tegenstribbelen worden Polen en de Baltische staten natuurlijk ontzettend zenuwachtig. Lijkt me logisch.
:') Rusland heeft daar geen enkele interesse in.
Anti-Turkije
pi_137564037
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Troostprijs? Voor zover ik weet is het oosten van Oekrane economisch veel groter dan het westen?
pi_137564085
quote:
:o Zijn er filmpjes beschikbaar over haar?
  zondag 9 maart 2014 @ 22:24:20 #15
361691 DeJori
pi_137564118
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef Romanus het volgende:

[..]

Troostprijs? Voor zover ik weet is het oosten van Oekrane economisch veel groter dan het westen?
Klopt, zwaartepunt van de economie zit in Charkov en Donetsk. Met troostprijs bedoelde hij volgens mij voornamelijk de Krim.
pi_137564172
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

moet je opzoeken!!
  zondag 9 maart 2014 @ 22:26:53 #17
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137564271
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Op RT. Liz Wahl en Amber Lyon samen. De ironie. :D

Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_137564410
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef Romanus het volgende:
Momenteel heeft Rusland de Krim. Daar wonen 2 van de 45.5 miljoen Ukrainers. De strategische ligging is natuurlijk wel mooi. Echter Sevastopol is niet onderdeel van de Krim-Republiek, dus zelfs dat hebben de Russen nog niet.

Als ze geluk hebben kunnen de Russen wat meer pakken, maar de helft van de Ukraine gaat ze echt niet lukken omdat er dan veel meer druk gaat komen van NATO. En zelfs als de Russen de helft van de Ukraine weten te pakken, wat mij onmogelijk lijkt, hebben ze alsnog de andere helft van de Ukraine aan het Westen verloren. Kiev bijvoorbeeld, zien ze nooit meer terug. Zeker niet na wat er de afgelopen weken gebeurd is.
pi_137564458
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:07 schreef DeJori het volgende:
Tevens, in een staaltje subtiel spierballen rollen:

[..]

Vanop een afstandje dan, die USS George H.W. Bush kan de Zwarte Zee niet bereiken, is meer dan 100 kton, maximum dat de straat door mag is 43 kton. (Voor militaire schepen althans, geen idee of dat een praktische grens is of een internationale overeenkomst.)
  zondag 9 maart 2014 @ 22:30:34 #20
361691 DeJori
pi_137564517
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:29 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Vanop een afstandje dan, die USS George H.W. Bush kan de Zwarte Zee niet bereiken, is meer dan 100 kton, maximum dat de straat door mag is 43000 ton. (Voor militaire schepen althans, geen idee of dat een praktische grens is of een internationale overeenkomst.)
Daarom is het ook handig dat er vliegtuigen op kunnen landen en opstijgen :D
pi_137564572
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:30 schreef DeJori het volgende:

[..]

Daarom is het ook handig dat er vliegtuigen op kunnen landen en opstijgen :D
Vliegdekschepen worden altijd overgeschat, waarom zou je vliegtuigen kopen om bommen etc te gooien terwijl je dat nu gewoon via een schip kan doen :P
pi_137564655
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Vliegdekschepen worden altijd overgeschat, waarom zou je vliegtuigen kopen om bommen etc te gooien terwijl je dat nu gewoon via een schip kan doen :P
Bovendien heeft Rusland toch enorm veel (moderne) anti-air / anti-rocket systemen?
pi_137564698
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Slim!
Je bent stiekem wel een beetje trots op jezelf h
pi_137565148
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:32 schreef Romanus het volgende:

[..]

Bovendien heeft Rusland toch enorm veel (moderne) anti-air / anti-rocket systemen?
yup
pi_137565983
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:54 schreef Pharmacist het volgende:
Goede punten mbt USA rol

[..]

Bron: http://www.aljazeera.com/(...)143612561064362.html
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Inderdaad. USA moet natuurlijk wel positie innemen om niet als zwak te worden gezien, maar ik denk dat de USA inderdaad weinig interesse heeft in de Ukraine.
Denk je dat? Hoe komt het dan dat de VS hun beoogde kandidaat in de regering Jatsenjoek nu ook (interim) minister president is en Serry als VN bemiddelaar naar Oekrane is?
Dit telefoon gesprek is gevoerd op 28 januari 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Nuland
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_R._Pyatt
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Feltman
Als ze geen belang zouden hebben hadden ze dit ook niet hoeven regelen toch?
pi_137566284
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:53 schreef wattel het volgende:
Denk je dat? Hoe komt het dan dat de VS hun beoogde kandidaat in de regering Jatsenjoek nu ook (interim) minister president is en Serry als VN bemiddelaar naar Oekrane is?
Dit telefoon gesprek is gevoerd op 28 januari 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Nuland
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_R._Pyatt
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Feltman
Als ze geen belang zouden hebben hadden ze dit ook niet hoeven regelen toch?
Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.

Jouw linkjes zijn sowieso vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:06:42 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137566876
Dan nog, denk je dat de US met 1 vliegdekschip in de Zwarte Zee Rusland gaat bestoken? Dat zou kamikaze actie zijn van de bemanningsleden.

Sowieso zou dat desastreuze gevolgen hebben, dan maar wat sneue en ontevreden gezichten op de Krim en in Oekraine, als er meer ellende mee voorkomen wordt, het zij zo.
Say what?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:07:57 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137566950
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef Voszje het volgende:

[..]

Op RT. Liz Wahl en Amber Lyon samen. De ironie. :D

Maar men heeft niet door dat dezelfde tactieken bij rusland worden toegepast, achja.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:10:46 #29
192592 SureD1
------------------------------
pi_137567133
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.

Jouw linkjes zijn sowieso vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje.
Die confrontatie is al aan gegaan... Heb je Kerry gehoord? Er zijn van alle kanten (heel) erg grote woorden gebruikt (Hague heeft het vandaag nog over 'shooting wars'). Ik ga er van uit dat er geen gewapend conflict komt maar dan zal een van beide kanten die grote woorden weer op moeten eten, zonder ketchup...
  zondag 9 maart 2014 @ 23:10:53 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137567143
quote:

[..]

Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:14:59 #31
192592 SureD1
pi_137567348
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
Dan nog, denk je dat de US met 1 vliegdekschip in de Zwarte Zee Rusland gaat bestoken? Dat zou kamikaze actie zijn van de bemanningsleden.

Sowieso zou dat desastreuze gevolgen hebben, dan maar wat sneue en ontevreden gezichten op de Krim en in Oekraine, als er meer ellende mee voorkomen wordt, het zij zo.
Nee het word waarschijnlijk Rusland de Krim en het westen de restvan de Ukrane. Naderhand is de wereld er dan toch een stukje minder veilig op geworden... Poetin wordt aangewakkerd in zijn angst want het westen komt weer een paar honderd kilometer dichterbij en hij komt voor de zoveelste keer weg met landje-pik. Geen wonder dat de Polen en de Letten zenuwachtig worden...

Ik zie dit niet de komende weken escaleren tot een oorlog, maar Poetin zit nog tot 2018 h ( en dan zal hij vast voor een vierde termijn gaan),..
  zondag 9 maart 2014 @ 23:15:09 #32
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567353
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.
Dat zou wel naef zijn van de VS om te denken dat Rusland bang wordt van 'woorden'. Bij Syri was het al veto op veto, ze geven geen fuck en blijven Assad bijna volwaardig steunen. Rusland heeft gewoon de macht om dit te doen.
Say what?
pi_137567359
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef SureD1 het volgende:
Die confrontatie is al aan gegaan... Heb je Kerry gehoord? Er zijn van alle kanten (heel) erg grote woorden gebruikt (Hague heeft het vandaag nog over 'shooting wars'). Ik ga er van uit dat er geen gewapend conflict komt maar dan zal een van beide kanten die grote woorden weer op moeten eten, zonder ketchup...
Jij demonstreert precies het doel van die woorden: de USA laat de Ukraine niet in de steek. Meanwhile gebeurt er helemaal niets. Het zijn slechts woorden.
pi_137567369
quote:

[..]

Volgens mij is dat telefoongesprek nog steeds relevant. Mevrouw Nuland leek een vooruitziende blik te hebben met betrekking tot de escalatie van de protesten in Kiev, met als gevolg een afgezette president en de daaruit volgende situatie in Krim. VS heeft zeker belangen in Oekrane, en dat was Jatsenjoek in de regering. En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
pi_137567439
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corrupte kleptocratie.

Verder verdraaien zowel Rusland als de USA het nieuws in hun voordeel. Natuurlijk, wat verwacht je dan? Als jij denkt dat de USA dit dom speelt, begrijp je het niet.
pi_137567477
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef wattel het volgende:
En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
Dat is toch precies wat ik zeg. De Ukraine is geen confrontatie met Rusland waard voor de USA.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:18:44 #37
192592 SureD1
pi_137567519
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corruptie kleptocratie.

Verder verdraaien zowel Rusland als de USA het nieuws in hun voordeel. Natuurlijk, wat verwacht je dan? Als jij denkt dat de USA dit dom speelt, begrijp je het niet.
Tav je eerste zin, en je reactie op mijn reactie: zou dat niet het doel van de woorden zijn: door de Russische illusie van 'wij zijn een supermacht' heen prikken?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:18:49 #38
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567524
quote:

[..]

Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corruptie kleptocratie.

Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.
Say what?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:19:44 #39
192592 SureD1
pi_137567555
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.
Zou China dat laten gebeuren? Die zitten op een berg dollars...
  zondag 9 maart 2014 @ 23:19:52 #40
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137567559
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar men heeft niet door dat dezelfde tactieken bij rusland worden toegepast, achja.
Dit soort tactieken zijn er bij alle conflicten wel, dus ook nu inderdaad. We kunnen simpelweg niet weten hoe het precies zit, maar ik vind dat in deze discussie alle aspecten belicht moeten worden. Het maakt het interessant, zolang er geen getroll is.
pi_137567578
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:

Met 400 f 16's en een shitload aan raketten
  zondag 9 maart 2014 @ 23:22:53 #42
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567671
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan nog, het is veel meer dan alleen een aanval, het kan uitlopen op een totale oorlog. Zo'n scenario is niet realistisch.
Say what?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:22:57 #43
192592 SureD1
pi_137567672
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

F-18's toch? En ik denk no way dat de VS zo dom is om dat te doen...
pi_137567701
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar.
Emerging economies to suffer more from U.S. taper - World Bank's Kim
Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.

Verder is Rusland de 20e handelspartner van de USA qua grootte, de USA de 5e voor Rusland. Lijkt me dat Rusland meer afhandelijk is dan andersom.
pi_137567779
quote:
Weer vliegveld op de Krim ingenomen

SAKI -
Een groep van tientallen gewapende en Russisch gezinde mannen heeft zondag een militair vliegveld bij de plaats Saki op het Oekraense schiereiland de Krim bezet. De groep, gekleed in militaire uniformen zonder herkenningstekens, heeft de ingang van de luchthaven geblokkeerd en machinegeweren opgesteld bij de landingsbaan, zo zei een woordvoerder van het ministerie van Defensie.

Foto: Reuters
Rusland heeft afgelopen week meerdere strategische punten op de Krim ingenomen, wat door Oekrane wordt gezien als een grove provocatie. Eerder werden ook al het militaire vliegveld van Sevastopol en de openbare luchthaven van Simferopol bezet, zonder dat er ook maar een schot werd gelost.
De Oekraense soldaten houden zich afzijdig in de Krimcrisis, die ontstond nadat president Viktor Janoekovitsj werd verdreven. De grotendeels pro-Russische bevolking op het schiereiland heeft weinig op met de nieuwe, westers gezinde machthebbers in Kiev.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:26:45 #46
192592 SureD1
pi_137567819
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar. Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.

Verder is Rusland de 20e handelspartner van de USA qua grootte, de USA de 5e voor Rusland. Lijkt me dat Rusland meer afhandelijk is dan andersom.
Juist... En Rusland is nagenoeg een mono-economie toch? Die zijn sowieso kwetsbaarder..
pi_137567873
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:26 schreef SureD1 het volgende:
Juist... En Rusland is nagenoeg een mono-economie toch? Die zijn sowieso kwetsbaarder..
Precies. En een tijdbom, die reserves raken vanzelf op. Zelfde verhaal als Saudi. Misschien dat Rusland over een paar decennia ook wel de EU in wil ;).
  zondag 9 maart 2014 @ 23:29:15 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567916
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar. Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.

De schade die ze dan zelf lijden is inderdaad groot, maar de schade van de VS en Europa zal daarom nog niet gering zijn. Alles staat met elkaar in verbinding, denk ook aan gasleveranties die stopgezet worden etc.
Say what?
pi_137567922
quote:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg. De Ukraine is geen confrontatie met Rusland waard voor de USA.
Het stukje wat je quote heb je inderdaad in je vorige post gezegd (op "niet waard" na dan), (wat een latere aanvulling was van jouw post met je nieuwsbericht. Had je ook gelijk in die post kunnen zetten toch als je toch al bedoelde dat de VS geen interesse zou hebben in de Krim?)
Verder negeer je de rest van mijn post mtt Nuland.
pi_137567985
Komt Putin nou wel of niet naar Den Haag eind deze maand?
Zonder wrijving geen glans
  zondag 9 maart 2014 @ 23:31:43 #51
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137568009
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
http://nos.nl/artikel/620419-poetin-niet-naar-haagse-kerntop.html
pi_137568017
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dacht van wel, men acht de 'nucleaire kwestie' belangrijker. Oh niet dus
pi_137568059
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef wattel het volgende:
Verder negeer je de rest van mijn post mtt Nuland.
Daar heb ik op gereageerd: "vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje."

Je tweede post
quote:
En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
Komt precies overeen met dat de USA de confrontatie met Rusland niet aangaat over de Krim. Dus dan zijn we het eens lijkt me :).
  zondag 9 maart 2014 @ 23:45:57 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137568524
Deze filmpjes staan gelinkt via infowars, militair transport in centraal-Oekrane op weg naar de Krim. Infowars is een vage site, maar de beelden an sich op Youtube zijn wel interessant. Een stuk of 20 T-64 tanks, een aantal Howitzers, pantserwagens, etc.

Mobiele raketinstallaties:

Als dit echt is heeft Oekrane wel zin in escalatie en kunnen we beter Oekrane uitschakelen en tegen zichzelf beschermen. :P
Say what?
pi_137568859
Ukraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Eigenlijk heeft het wel iets triests, hoe ze hun militaire hardware erbij halen, wetende dat ze het gaan afleggen mocht het uit de hand lopen.

Ik hoop dat Rusland tevreden is met de Krim en het daarbij blijft :).
  zondag 9 maart 2014 @ 23:56:15 #56
192592 SureD1
pi_137568936
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:45 schreef UpsideDown het volgende:
Deze filmpjes staan gelinkt via infowars, militair transport in centraal-Oekrane op weg naar de Krim. Infowars is een vage site, maar de beelden an sich op Youtube zijn wel interessant. Een stuk of 20 T-64 tanks, een aantal Howitzers, pantserwagens, etc.

Mobiele raketinstallaties:

Als dit echt is heeft Oekrane wel zin in escalatie en kunnen we beter Oekrane uitschakelen en tegen zichzelf beschermen. :P
Onderdeel van het schaakspel...ik denk er achter de schermen nu vooral gaat om het van tafel krijgen van dat referendum...het schijnt dat Poetin wordt platgebeld...Merkel voorop, maar ook Cameron en Obama. Als dat niet gebeurt dan is komende zondag een volgend omslagpunt. Wat gebeurt er met de uitslag van het referendum (dat zal wel pro Rusland worden) en wat gebeurt er dan met de Ukranse militairen die dan als ongewenste bezetter beschouwd worden..ik denk dat de regeringen overal daar mee bezig zijn.
pi_137569133
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:
Ukraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Eigenlijk heeft het wel iets triests, hoe ze hun militaire hardware erbij halen, wetende dat ze het gaan afleggen mocht het uit de hand lopen.

als ze hun reservisten mobiliseren hebben ze militairen genoeg. En als Polen daadwerkelijk bang genoeg is voor rusland en hen helpt hebben ze er nog een stukje meer.
Hopelijk houden ze het gewoon bij diplomatie. :)
  maandag 10 maart 2014 @ 00:02:02 #58
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137569145
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:56 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Onderdeel van het schaakspel...ik denk er achter de schermen nu vooral gaat om het van tafel krijgen van dat referendum...het schijnt dat Poetin wordt platgebeld...Merkel voorop, maar ook Cameron en Obama. Als dat niet gebeurt dan is komende zondag een volgend omslagpunt. Wat gebeurt er met de uitslag van het referendum (dat zal wel pro Rusland worden) en wat gebeurt er dan met de Ukranse militairen die dan als ongewenste bezetter beschouwd worden..ik denk dat de regeringen overal daar mee bezig zijn.
De 'officile' verklaring die onder n van de filmpjes staat is dat het om een militaire oefening gaat in Cherson, het zuiden van Oekrane.

Say what?
  maandag 10 maart 2014 @ 00:06:27 #59
192592 SureD1
pi_137569290
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:02 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De 'officile' verklaring die onder n van de filmpjes staat is dat het om een militaire oefening gaat in Cherson, het zuiden van Oekrane.

Spierballen rollen dus... Wat interessanter is, is de vraag of de VS al spionagedrones heeft vliegen daar die precies zien wat daar allemaal wel en niet gebeurt...
pi_137569625
Wat Rusland doet met Oekrane is niet veel anders dan wat Duitsland deed in Polen 1939. Wederom staat Europa verdeeld, laf, kansloos en besluiteloos toe te kijken langs de zijlijn. In 80 jaar tijd dus niets geleerd.

Als Rusland zich niet terugtrekt uit Oekrane moet de NAVO militair ingrijpen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:18:51 #61
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137569672
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:06 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Spierballen rollen dus... Wat interessanter is, is de vraag of de VS al spionagedrones heeft vliegen daar die precies zien wat daar allemaal wel en niet gebeurt...
Ja, die zijn er:

Say what?
pi_137569900
Zowel Rusland als Oekrane kunnen een oorlog om Oekrane die langer dan een dag of 2/3 duurt niet 'winnen'. In Oekrane betekend het instant burgeroorlog in het Oosten, sterker nog, je zult pro-Russen zien vechten aan de kant van Rusland. Op de Krim gaan de pro-Oekraense bewegingen een guerrilla strijd voeren tegen de Russen als ze het militair niet aankunnen.

Ik vermoed dat dit eindigt, zoals in Georgi. Ja, Putin trekt verder Oekrane in, loopt over zijn tegenstander heen na dag 2, maar stopt ergens halverwege dag 3 op de snelweg richting Kiev de opmars na internationale druk en een nieuwe 'revolutie' die de nieuwe regering in Kiev de kop kost. Misschien grijpt het leger de macht, omdat ze liever niet vechten tegen de Russen.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:32:01 #63
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137569964
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:

nou ja, ze kunnen moeilijk meteen al op hun rug gaan liggen met de pootjes omhoog. staat ook zo lullig voor 'n stoere soldaat.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
pi_137570065
Zijn de Serviers hier al voorbij gekomen???
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)tie-op-de-krim-40320
pi_137570165
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies. En een tijdbom, die reserves raken vanzelf op. Zelfde verhaal als Saudi. Misschien dat Rusland over een paar decennia ook wel de EU in wil ;).
Mwa, ik heb het al eerder gezegd, Rusland is het grootste land op aarde, 17 miljoen km, even groot als heel het Zuid-Amerikaanse continent. Een groot deel van noordelijk Rusland is rijk aan grondstoffen en nog onontgonnen; de opwarming van het klimaat maakt dat gebied toegankelijk op een moment waarop in de meeste landen alle goedkope bronnen al lang in gebruik of al uitgeput zijn. Landbouwproduktie in Rusland zal stijgen door de opwarming, in veel andere landen zal het dalen.
pi_137570200
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:16 schreef Shreyas het volgende:
Wat Rusland doet met Oekrane is niet veel anders dan wat Duitsland deed in Polen 1939. Wederom staat Europa verdeeld, laf, kansloos en besluiteloos toe te kijken langs de zijlijn. In 80 jaar tijd dus niets geleerd.

eerder oostenrijk ofzo, dan was georgie tsjechie
pi_137570296
Rusland wacht rustig tot het referendum daar gaat plaatsvinden.
pi_137570410
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:44 schreef meth1745 het volgende:
Mwa, ik heb het al eerder gezegd, Rusland is het grootste land op aarde, 17 miljoen km, even groot als heel het Zuid-Amerikaanse continent. Een groot deel van noordelijk Rusland is rijk aan grondstoffen en nog onontgonnen; de opwarming van het klimaat maakt dat gebied toegankelijk op een moment waarop in de meeste landen alle goedkope bronnen al lang in gebruik of al uitgeput zijn. Landbouwproduktie in Rusland zal stijgen door de opwarming, in veel andere landen zal het dalen.
Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.61 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:

Rusland en China hebben trouwens ook nog een geschiedenis mbt outer Manchuria.

Anyway, dit is langer termijn. Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
pi_137570516
in Rusland heb je wel immigratie, vooral uit aziatische ex sowjet staten
  maandag 10 maart 2014 @ 01:02:27 #70
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137570521
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.5 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:

[ afbeelding ]

Anyway, dit is langer termijn. Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
Zeker de gebieden die voor China interessant zijn, zijn erg dunbevolkt. En daar gaan elk jaar ook steeds meer Chinezen als gastarbeider heen, al gaan die tegenwoordig nog elk jaar terug naar China voor een paar maanden. Maar goed, voor je het weet winnen er weer een paar rijke miljardairs aan invloed en wordt het Kremlin over gehaald om wat Chinezen zich daar te laten vestigen. Misschien is dit wel een te simpele weerspiegeling, maar een Krimmetje in Oost-Rusland zou je niet uit kunnen sluiten over een aantal generaties.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 10 maart 2014 @ 01:04:44 #71
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137570552
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:46 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

eerder oostenrijk ofzo, dan was georgie tsjechie
Mwah, in Tsjechie werd toch niet gevochten voor Sudetenland? Er zitten elementen van eerdere historische misstappen in; De Anschluss, Sudetenland, Grenada en volgens een redelijk aantal mensen ook Kosovo.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137570557
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
in Rusland heb je wel immigratie, vooral uit aziatische ex sowjet staten
Daarom schrijf ik weinig immigratie, en niet geen immigratie :).

Net immigratie in Rusland is 0.29 per 1,000 inwoners
.
Ter vergelijking, Nederland 2.02, UK 2.59, Frankrijk 1.1, Spanje 5.02
pi_137570671
Spanje 5 ? dat geloof ik haast niet, waar wonen al die buitenlanders dan?? je ziet er helemaal geen allochtonen
pi_137570688
Bulgarije - 2,84 mwhahah
pi_137570695
quote:

[..]

Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.61 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:

[ afbeelding ]

Een grafiek zonder kristallen bol resultaten:
pi_137570705
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daarom schrijf ik weinig immigratie, en niet geen immigratie :).

Net immigratie in Rusland is 0.29 per 1,000 inwoners
.
Ter vergelijking, Nederland 2.02, UK 2.59, Frankrijk 1.1, Spanje 5.02
hoezo is dat in duitsland maar 0,7 je hebt daar toch veel werk enz ?
pi_137570745
Vigen, deze TT is misschien wel de kutste ooit op FOK! :')
pi_137570935
quote:

[..]
Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
Die corruptie was het gevolg van Yeltsin, en wat die eigen bevolking betreft, de meeste Westerse leiders kunnen slechts dromen van de populariteit die Putin geniet. Dat blijkt misschien niet uit wat de Westerse pers rapporteert, maar die gaat dan ook al haar verhalen halen bij de "buiten-parlementaire oppositie" en bij de conspiracy nuts, net zoals de Russische pers in haar berichtgeving over het Westen al de onzin van Alex Jones overneemt.

Meestal is dat Novaya Gazeta, niet omdat ze betrouwbaar zijn, maar omdat ze anti-Putin zijn. Ook populair is Masha Gessen, die alweer een boek uit heeft, deze keer over... Pussy Riot, natuurlijk. De protestgroep geminacht door de meeste Russen, in het westen verheven tot de strijders voor de vrijheid.
Litvinenko noemde zichzelf ook journalist. Zowel hij, Novaya Gazeta als Boris Berezovsky hebben heel wat theorin verkondigd: de Russian apartment bombings waren een false flag operation van de geheime dienst. De gijzeling in het Moskouse theater werd uitgevoerd door mensen die voor de FSB werkten. De Beslan tragedie was een false flag operation van de FSB. Ayman al-Zawahiri, de huidige leider van Al qaida, is een agent van de FSB. De Deense cartoon controverse was een plot van de FSB. Romano Prodi was een KGB agent, Putin zou een pedofiel zijn (een claim na Putin's onhandige poging om sympatiek over te komen, waar hij een jongetje op z'n buik kust).

Voor geen van de beschuldigingen bestaat ook maar enig bewijs. Heel wat Westerse researchers hebben de claims onderzocht en afgewezen. Voor de populairste claim, de Russian apartment bombings, waren dat ondermeer
- Gordon Bennett (Conflict Studies Research Centre, Sandhurst UK, Department of Defence), wiens publicaties ondermeer te vinden zijn op de site van de Federation of American Scientists ( http://www.fas.org/irp/world/russia/svr/c103-gb.htm)
- Richard Sakwa (Professor Russische en Europese politiek, universiteit van Kent),
- Mike Bowker (University of East Anglia)
- Vlad Sobell (Daiwa Institute of Research, London, UK) expert op gebied van post-communistische overgang in Rusland en Oost Europa.
- Simon Saradzhyan,
- Andrei Soldatov en Irina Borogan, journalisten en oprichters van Agentura.ru, de website die ondermeer de uitgebreide FSB surveillance tijdens de olympische winterspelen onthulde. Ze werkten ook voor Novaya Gazeta, tot hun plotse ontslag eind 2008 (een ontslag dat ook door index on censorship werd opgemerkt: http://www.indexoncensors(...)vskaya-novaya-gazet/ )

Al die complottheorin komen van Litvinenko. Henry Plater-Zyberk, (de echte naam van de hierboven genoemde Bennett), analyst voor het foreign office, ook gewerkt voor defensie, militaire academie etc in het VK, noemde Litvinenko een one-man disinformation bureau, werkend in opdracht van Berezovsky.

De enige complottheorie van Litvinenko die misschien klopt is die over zijn eigen dood; geheime diensten zijn nooit mals geweest voor verraders en overlopers, en het is publiek geheim dat zulke mensen vaak geliquideerd worden. Al acht ik ook mogelijk dat Berezovsky erachter zat, hij gebruikte Litvinenko om Putin zwart te maken maar de claims kregen weinig aandacht in de pers; dat veranderde volledig danzij de spectaculaire dood van Litvinenko. Wat meer kan een mens zich wensen, een man die op z'n doodsbed Putin aanwijst als moordenaar.

Berezovsky had de middelen en contacten om het uit te voeren: men claimt dan wel dat niemand anders aan Polonium kan geraken omdat het geen toepassingen heeft, maar Berezovsky was een olietycoon, en Polonium wordt volop gebruikt in oil well logging.

[ Bericht 9% gewijzigd door meth1745 op 10-03-2014 02:24:09 ]
pi_137571189
Woon jij in Rusland ?
pi_137571236
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 02:17 schreef arjan1112 het volgende:
Woon jij in Rusland ?
nee, jij?
pi_137571408
quote:
Ukraine crisis: Vitali Klitschko kept away from Donetsk by pro-Russian protesters

The Telegraph's Foreign Affairs Correspondent Damien McElroy reports from Donetsk where pro-Russian protesters have prevented potential presidential candidate Vitali Klitschko from visiting the city.
Demonstrators, in favour of Ukraine's interim government, were meant to be gathering in the country's eastern city of Donetsk, but were prevented form doing so by pro-Russian protesters, reports the Telegraph's Damien McElroy.

According to Damien, Vitali Klitschko, one of the most high profile figures in Ukraine's uprising, was unable to visit the city.

"Vitali Klitschko, a presidential candidate and former world boxer was supposed to be here right now.

"Instead pro-Russian protests have forced him to cancel that rally, only a few brave souls have been able to come out and present their opinions.

"It is a really big defeat for the people who haven't been able to come here today and share their views.

The demonstrators were also marking the 200th anniversary of the birth of Ukrainian national poet Taras Shevchenko, whose bust stood amongst them in the park.

Mr Klitschko, a candidate in Ukraine's presidential elections on May 25, had told the media earlier that he wanted to convince the people of Donetsk - hostile to the new pro-European government in Kiev - to "stay united" in the face of separatist "provocations".

He also slammed the Russian media's "brainwashing", arguing that protests against the new authorities in Kiev were being boosted by Russians come in from outside.

As thousands of pro-Moscow protesters gathered Sunday on Lenin Square in central Donetsk however, Mr Klitschko had to cancel his own rally which was planned just a stone's throw away to avoid a potentially explosive confrontation.

Eastern and southern Ukraine, including Crimea, have been caught up in separatist fervour ever since Yanukovych's ousting and the installation of a new pro-European government.
http://www.telegraph.co.u(...)sian-protesters.html

De 200ste verjaardag van Taras Shevchenko ging samen met Rusland gevierd worden, had Putin ooit aangekondigd. 't is er niet van gekomen...
  maandag 10 maart 2014 @ 04:08:42 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137571485
Zoals het nu gaat met rusland heeft het geen toekomst, zonder noemenswaardige exportindustrie is het spoedig gedaan, met de dikke bontjassen

http://www.telegraaf.nl/d(...)_te_verliezen__.html

[quote]r 07 mrt 2014, 19:37
’Op den duur kunnen we zonder Russische gas als we willen’
Rusland heeft meer te verliezen bij handelsoorlog dan EU

Edwin van der Schoot
DELFT/GRONINGEN - De angst dat Rusland in toenemende mate Europa in een geopolitieke houdreep heeft door onze afhankelijkheid van met name de miljarden kuubs gas uit de toendra, is zwaar overdreven.

Het percentage Russisch gas op het totaal van Europa’s import daalde sinds de eeuwwisseling zelfs fors, van ruim 45 tot de huidige 30 procent. „Rusland heeft meer te verliezen in een gasoorlog met Europa,” zeggen deskundigen. En zelfs tijdens de kilste periodes van de koude oorlog, is de gaskraan nooit helemaal dichtgedraaid. Tot slot maken ook de VS een onverwachte wederkeer op de energiemarkt, als extra optie, voor het gasverslaafde Europa.

In de jaren ’70 lag het afhankelijkheidspercentage in Europa nog veel hoger. Jaap Huijskes, de Nederlandse bestuurder van het Oostenrijkse energiebedrijf OMV, wees op een receptie afgelopen jaa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137571499
quote:

[..]

Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China.
China is vrienden met Rusland omdat het ze momenteel goed uitkomt. In principe staat maar n kant en dat is aan hun eigen kant. De rest van de wereld vinden ze niet zo relevant. Momenteel is er nog steeds sprake van de Westerse hegemonie, met de NAVO als grootste voorbeeld. China kan in dit geval dus beter partij kiezen voor Rusland. Dat hebben ze eerder gedaan met betrekking tot Syri trouwens.

China en Rusland kunnen alleen samen nog tegenwicht bieden tegen de NAVO. Als China zich zou aansluiten bij de NAVO zou Rusland in een uiterst zwakke positie komen te staan. Dat geldt ook als Rusland zich zou aansluiten bij de NAVO.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137571536
quote:
More and more members of Russian Nazi Gang: "Russian National Unity" enter Ukraine #ukraine #crimea #caucasus
https://twitter.com/lachecarlo/status/442734097509531649/photo/1

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_National_Unity

Gezellige jongens zo te zien.
pi_137571539
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:08 schreef michaelmoore het volgende:
Zoals het nu gaat met rusland heeft het geen toekomst, zonder noemenswaardige exportindustrie is het spoedig gedaan, met de dikke bontjassen

http://www.telegraaf.nl/d(...)_te_verliezen__.html
Dat artikel zegt enkel dat Europa niet moet vrezen dat de Russen de kraan dichtdraaien.
quote:
De Europese Commissie poogt sinds 2008 de afhankelijkheid van Rusland in te perken. Mede omdat de Russen ook al de grootste olie- en steenkoolproducent n -leverancier ter wereld zijn. Beleidsmakers voorzien bovendien dat Europa steeds meer gas gaat gebruiken. En, zo doceerde ook de vorige Shell-topman Peter Voser tijdens n van zijn zakelijke gesprekken met Poetin, van gas is er nog veel meer in de wereld (zeker voor 250 jaar) dan van olie (misschien nog maar 50 jaar).

In absolute cijfers bleef de import van Russisch gas de afgelopen decennia overigens wl op peil. Europa is in de 21e eeuw echter steeds meer gas gaan gebruiken, en koopt dat van Nigeria en Qatar, die het vloeibaar (LNG) in tankers aanvoeren in de havens van Zeebrugge en Rotterdam. Volgens Cyril Widdershoven zijn deze LNG-havens ook de voornaamste reden dat West-Europa zich geen zorgen hoeft te maken, mocht Rusland toch een gasoorlog beginnen.
Maar Europa's gasvoorraad raakt op, en als we importeren is Russisch gas de goedkoopste optie
quote:
Hoewel de Russische invloed dus vaak schromelijk overschat wordt, gaat er wel iets veranderen in de toekomst. Europa’s eigen gas raakt namelijk op, legt Peter Polder (Voorbij de Olie Consultancy) uit: „Of we meer of minder afhankelijk gaan worden van Russisch gas is afhankelijk van keuzes die we hier in Europa maken over de rol die aardgas kan en mag hebben in onze energiemix. Een zekerheid die we hebben is dat de eigen productie van conventioneel gas aan het wegzakken is. We gaan in Nederland in 2023 onder het eigen gebruiksniveau zakken, zelfs als we starten met schaliegas. Ook de twee andere aardgasproducenten, Groot-Brittanni en Noorwegen, zullen hun productie zien dalen.

Widdershoven: „De noodzaak voor verdere investeringen is nu weer duidelijk. Zoals het vinden van nieuwe aanvoerroutes via Iran, Irak of Centraal Azi.”

Polder: „We kunnen meer gaan importeren, en dan komt het voornamelijk per pijpleiding uit Rusland. De Russen hebben de afgelopen jaren zwaar genvesteerd. Zo is bouw van Southstream (pijpleiding via de Zwarte Zee naar Baumgarten, red.) net begonnen, die gaat in 2018 af zijn.” Bij alternatieven, zoals Algerije (’regio te onrustig voor serieuze investeringen’) en de vloeibaar gasaanvoer uit Nigeria en Qatar (’te duur’), lijkt de rek er echter uit, ook al omdat Japanners na Fukushima inmiddels zoveel LNG gas opkopen, dat de terminals in Rotterdam en Zeebrugge amper nog aangedaan worden.
quote:
Ik ben er van overtuigd dat we in 2050 zonder (Russisch) aardgas zouden kunnen, als we zouden willen.”
Als Rusland ons zo lang gas gunt. Gazprom's Sila Sibiri pijplijn naar China is voor 2020 gepland, ook Rosneft wil via de pijplijn naar China exporteren, in de rest van Azi zal de vraag naar energie blijven stijgen (als ik "World Population Review" en hun toekomstvoorspellingen moet geloven, dan zijn de Indirs in 2100 met ruim drie miljard...), Rusland zit nog geruime tijd safe imo.
pi_137571541
quote:
Twitter...
quote:
Your search - "Russian National Unity" - did not match any news results
pi_137571546
Probeer het eens met "русское национальное единство" ;)

Overigens zeg ik ook niet dat het meteen waar moet zijn maar het is wel interessant mbt. het feit dat o.a. Poetin/het Kremlin zegt tegen nationalisten/fascisten/neo-nazi's e.d. te vechten terwijl Rusland zelf toestaat dat motorbendes zoals de Night Wolves, Servische guerillastrijders en ander gespuis de Krim binnentrekken dus het zou me niets verbazen als dit ook voor dergelijke types uit die tweet geldt.

[ Bericht 20% gewijzigd door SuicideErrorist op 10-03-2014 05:28:47 ]
pi_137571552
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 05:17 schreef SuicideErrorist het volgende:

Overigens zeg ik ook niet dat het meteen waar moet zijn maar het is wel interessant mbt. het feit dat Poetin zegt tegen nationalisten/fascisten/neo-nazi's e.d. te vechten terwijl Rusland zelf toestaat dat motorbendes zoals de Night Wolves, Servische guerillastrijders en ander gespuis de Krim binnentrekken dus het zou me niets verbazen als dit ook voor types uit die tweet geldt.
mogelijk, maar op de situatie heeft het geen enkele invloed. Oorlogstoeristen zijn het, meer niet. quantit ngligeable...

maar wat weet ik ervan, zit hier ook maar enkel wegens gebrek aan drum skills
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door meth1745 op 10-03-2014 05:59:24 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 06:59:30 #89
361691 DeJori
pi_137571705
pi_137572137
quote:
Deutsche Wirtschaft schlgt Alarm

6200 deutsche Unternehmen haben in Russland ein Milliardenvermgen investiert. Kremlchef Putin droht ihnen angesichts bevorstehender EU-Sanktionen mit Enteignung. Die Wirtschaft schlgt Alarm - und fordert einen Dialog mit Moskau.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 10 maart 2014 @ 08:47:28 #91
361691 DeJori
pi_137572536
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd naar de reactie van Merkel.
pi_137572551
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:13 schreef meth1745 het volgende:
Een grafiek zonder kristallen bol resultaten:
[ afbeelding ]
Een 2006-2012 grafiek die precies die korte recovery pakt. Gefeliciteerd, het spreekt niets tegen wat ik heb gepost. Anyway, als jij zo veel van Rusland afweet, weet je vast ook genoeg over Ruslands demografische crisis.
pi_137572708
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:40 schreef meth1745 het volgende:
Die corruptie was het gevolg van Yeltsin, en wat die eigen bevolking betreft, de meeste Westerse leiders kunnen slechts dromen van de populariteit die Putin geniet. Dat blijkt misschien niet uit wat de Westerse pers rapporteert, maar die gaat dan ook al haar verhalen halen bij de "buiten-parlementaire oppositie" en bij de conspiracy nuts, net zoals de Russische pers in haar berichtgeving over het Westen al de onzin van Alex Jones overneemt.

Meestal is dat Novaya Gazeta, niet omdat ze betrouwbaar zijn, maar omdat ze anti-Putin zijn. Ook populair is Masha Gessen, die alweer een boek uit heeft, deze keer over... Pussy Riot, natuurlijk. De protestgroep geminacht door de meeste Russen, in het westen verheven tot de strijders voor de vrijheid.
Litvinenko noemde zichzelf ook journalist. Zowel hij, Novaya Gazeta als Boris Berezovsky hebben heel wat theorin verkondigd: de Russian apartment bombings waren een false flag operation van de geheime dienst. De gijzeling in het Moskouse theater werd uitgevoerd door mensen die voor de FSB werkten. De Beslan tragedie was een false flag operation van de FSB. Ayman al-Zawahiri, de huidige leider van Al qaida, is een agent van de FSB. De Deense cartoon controverse was een plot van de FSB. Romano Prodi was een KGB agent, Putin zou een pedofiel zijn (een claim na Putin's onhandige poging om sympatiek over te komen, waar hij een jongetje op z'n buik kust).

Voor geen van de beschuldigingen bestaat ook maar enig bewijs. Heel wat Westerse researchers hebben de claims onderzocht en afgewezen. Voor de populairste claim, de Russian apartment bombings, waren dat ondermeer
- Gordon Bennett (Conflict Studies Research Centre, Sandhurst UK, Department of Defence), wiens publicaties ondermeer te vinden zijn op de site van de Federation of American Scientists ( http://www.fas.org/irp/world/russia/svr/c103-gb.htm)
- Richard Sakwa (Professor Russische en Europese politiek, universiteit van Kent),
- Vlad Sobell (Daiwa Institute of Research, London, UK) expert op gebied van post-communistische overgang in Rusland en Oost Europa.
- Simon Saradzhyan,
- Andrei Soldatov en Irina Borogan, journalisten en oprichters van Agentura.ru, de website die ondermeer de uitgebreide FSB surveillance tijdens de olympische winterspelen onthulde. Ze werkten ook voor Novaya Gazeta, tot hun plotse ontslag eind 2008 (een ontslag dat ook door index on censorship werd opgemerkt: http://www.indexoncensors(...)vskaya-novaya-gazet/ )

Al die complottheorin komen van Litvinenko. Henry Plater-Zyberk, (de echte naam van de hierboven genoemde Bennett), analyst voor het foreign office, ook gewerkt voor defensie, militaire academie etc in het VK, noemde Litvinenko een one-man disinformation bureau, werkend in opdracht van Berezovsky.

De enige complottheorie van Litvinenko die misschien klopt is die over zijn eigen dood; geheime diensten zijn nooit mals geweest voor verraders en overlopers, en het is publiek geheim dat zulke mensen vaak geliquideerd worden. Al acht ik ook mogelijk dat Berezovsky erachter zat, hij gebruikte Litvinenko om Putin zwart te maken maar de claims kregen weinig aandacht in de pers; dat veranderde volledig danzij de spectaculaire dood van Litvinenko. Wat meer kan een mens zich wensen, een man die op z'n doodsbed Putin aanwijst als moordenaar.

Berezovsky had de middelen en contacten om het uit te voeren: men claimt dan wel dat niemand anders aan Polonium kan geraken omdat het geen toepassingen heeft, maar Berezovsky was een olietycoon, en Polonium wordt volop gebruikt in oil well logging.
Oh, ik geloof best da Putin populair is in Rusland. Hell, Putin is zelfs populair in het Westen en ik geloof dat een aantal mensen Rusland "steunen" omdat ze Putin zo awesome vinden :P.

De rest van jouw post gaat over complottheorien mbt Putin (de rest van de Russische regering negerend) mbt alles, behalve financien. En dat is precies waar ik op doel. Denk jij niet dat er ontzettend veel geld van de Russen wordt gestolen door hun regering? Misschien is Putin geen kleptocraat, dat maakt echter weinig uit gezien de rest van de Russische elite het land leefrooft.

Nog even verder met Putin, deze buitenland politiek is precies wat Putin nodig heeft en de Russische regering nodig heeft om politiek te overleven. Rusland is op alle gebieden aan het falen, behalve buitenland politiek.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:30:05 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137573169
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 03:04 schreef meth1745 het volgende:
Vitali Klitschko
Tja, echt een bokser is dat he, teveel klappen op zn schedel gehad en nu dus te goedgelovig, maar een slecht mens is het denk ik niet pers, hij is een beetje de d66 van oekraine, loopt achter europa aan als een hondje achter haar baasje.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:31:42 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137573200
quote:
Twitter vind ik geen geloofwaardige bron in deze tijden, maar als het waar zou zijn is dit natuurlijk ongewenst, dat soort figuren gooien alleen maar olie op het vuur. (al is het grappig om nazis tegen nazis te zien vuistvechten :') )
  maandag 10 maart 2014 @ 09:34:00 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137573239
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 05:17 schreef SuicideErrorist het volgende:

Overigens zeg ik ook niet dat het meteen waar moet zijn maar het is wel interessant mbt. het feit dat o.a. Poetin/het Kremlin zegt tegen nationalisten/fascisten/neo-nazi's e.d. te vechten terwijl Rusland zelf toestaat dat motorbendes zoals de Night Wolves, Servische guerillastrijders en ander gespuis de Krim binnentrekken dus het zou me niets verbazen als dit ook voor dergelijke types uit die tweet geldt.
Gespuis??? Die paar members van de 'nightwolves' kwamen uit hun eigen initiatief om de mensen vna het krim te bevoorraaden en humanitaire hulp te geven. De andere groepen die je noemt zijn geruchten van twitter, geen enkel bewijs voor.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:47:06 #97
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137573458
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

- Simon Saradzhyan,

Eh, de appartment bombings zijn toch wel bijzonder verdacht hoor. Een overheid die geen vragen van het parlement wil beantwoorden, verkondigen dat er een aanslag is gepleegd voordat de aanslag daadwerkelijk is gepleegd, samenstelling van de bommen. Maar goed, daar kunnen we al vele topics over vullen denk ik. :P

Zo'n pedobeschuldiging is dan wel weer enorm clich. :')
  maandag 10 maart 2014 @ 10:20:57 #98
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137574131
goedemorgen.

interessant stuk in de Volkskrant.

het uitroepen van de onafhankelijkheid door de Krim is volgens internationaal recht NIET ilegaal.

tegelijk is het gewapend neerslaan van die opstand door de centrale regering tevens NIET illegaal.

maar tevens: de inmenging van Rusland en het sturen van troepen is zeer zeker WEL illegaal.

het 'zelfbeschikkingsrecht' is in het internationale recht enkel tot uiting en behandeling gekomen voor de voormalige kolonin.

maar zoals Timmermans al eens opmerkte: internationaal recht is vloeibaar.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:24:02 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137574211
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
het uitroepen van de onafhankelijkheid door de Krim is volgens internationaal recht NIET ilegaal.
ze hebben zich niet onafhankelijk gesteld, maar hun land aan de russen gegeven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 10 maart 2014 @ 10:37:32 #100
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137574516
Gelukkig mag de bevolking wel kiezen welke nationaliteit ze willen, wanneer de Krim definitief Russisch wordt.
  maandag 10 maart 2014 @ 10:43:39 #101
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137574695
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:37 schreef Voszje het volgende:
Gelukkig mag de bevolking wel kiezen welke nationaliteit ze willen, wanneer de Krim definitief Russisch wordt.
er zit weinig vrije wil in. iedereen siddert en beeft voor de Russische terreur. Het zijn potverdrie net hooligans.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:00:59 #102
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137575183
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:43 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

er zit weinig vrije wil in. iedereen siddert en beeft voor de Russische terreur. Het zijn potverdrie net hooligans.
Er was ook wel enig cynisme in mijn reactie.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:02:02 #103
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137575223
quote:
14s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:00 schreef Voszje het volgende:

[..]

Er was ook wel enig cynisme in mijn reactie.
sorry. mijn cynisme-radar is onlangs gesneuveld op dit forum. menigeen mnt dergelijke uitspraken.
  maandag 10 maart 2014 @ 11:03:28 #104
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137575263
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:02 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

sorry. mijn cynisme-radar is onlangs gesneuveld op dit forum. menigeen mnt dergelijke uitspraken.
Geeft niet, het is natuurlijk ook lastig weer te geven wanneer er alleen geschreven tekst bij komt kijken. ;)
pi_137575334
Wanneer gaat het OSCE weer een poging wagen?
pi_137575366
ozmagicofoz twitterde op maandag 10-03-2014 om 10:14:27 RussianMFA claims Ukrainians shooting in Kharkov. Another city to be "protected". Need #OSCE in the Eastern Ukraine reageer retweet
Ik zag vannacht ook een tweet voorbijkomen waarbij iemand met een AK schoot en daarbij 1 dode is gevallen.
pi_137575387
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:06 schreef theNull het volgende:
ozmagicofoz twitterde op maandag 10-03-2014 om 10:14:27 RussianMFA claims Ukrainians shooting in Kharkov. Another city to be "protected". Need #OSCE in the Eastern Ukraine reageer retweet
Ik zag vannacht ook een tweet voorbijkomen waarbij iemand met een AK schoot en daarbij 1 dode is gevallen.
edit:
pi_137575445
quote:
Governor Romney, I’m glad that you recognize that al-Qaeda is a threat, because a few months ago when you were asked what’s the biggest geopolitical threat facing America, you said Russia, not al-Qaeda; you said Russia, in the 1980s, they’re now calling to ask for their foreign policy back because, you know, the Cold War’s been over for 20 years.
Obongo in het laatste debat. :')
pi_137575583
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:05 schreef theNull het volgende:
Wanneer gaat het OSCE weer een poging wagen?
rusland heeft iemand gekozen dacht ik, zal t eens terugzoeken.
pi_137575722
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 11:13 schreef poemojn het volgende:

[..]

rusland heeft iemand gekozen dacht ik, zal t eens terugzoeken.
http://www.postimees.ee/2(...)ferendumi-vaatlejaks
Erkki Johann Backman uit Finland.

Twitter was duidelijker erover. http://twitter.com/mel_huang/status/442958197540675586
pi_137575783
quote:
Six weeks after the fall of the Berlin Wall in 1989, my family and I snuck out of our apartment in the eastern Ukrainian city of Kharkov with what few possessions we could carry. My parents were terrified by rumors of pogroms from ultra-reactionary Ukrainian groups. Today, Jews who have remained in what is now Kharkiv are once again hunkering down in fear of Ukraine’s far right. I find myself grateful to be in America, worried about family back in Kharkiv, and baffled to see Washington and most of the US media ignoring the same radical elements that led my family and thousands of other Jews to flee.

To many Americans viewing the upheaval in Kiev and Crimea, Vladimir Putin is plainly the villain, and the protesters who ousted his ally Viktor Yanukovych as Ukrainian president the obvious heroes. Yet the new ruling coalition includes some disturbing elements, most notably the Svoboda Party. Last month, members of this far-right nationalist group, known until a decade ago as the Social-National Party, were among the demonstrators in Kiev’s Maidan movement. But on Jan. 1, about 15,000 Svoboda members had taken to the streets of Kiev to celebrate the birthday of Stepan Bandera, a Nazi collaborator. In recent years, one Svoboda leader has frequently quoted top Nazi figures; another has called the Ukrainian-American actress Mila Kunis a “dirty Jewess.”

For its part, Moscow has used Svoboda’s activities to its political advantage, portraying the whole Maidan movement as “fascists”; the crux of Putin’s excuse for invading Crimea is protecting Ukraine’s Russian population from fascism.

This justification is, of course, ludicrous. The mere existence of a fascist party does not grant one the right to invade a sovereign nation. The majority of Maidan is not fascist; it contains an almost implausibly diverse mix of Muslims, Jews, western and eastern Ukrainians, and Ukrainian- and Russian-speakers. But it also contains Svoboda. And just as it would be foolish to swallow Moscow’s rationale for invading Crimea, no one should just write off the radicals in Maidan.

So far, the West has largely dismissed concerns about Svoboda — those are Putin’s talking points, after all. The US State Department maintains that “far right ultra-nationalist groups . . . are not represented in the Rada [Ukrainian parliament]. There is no indication that the Ukrainian government would pursue discriminatory policies.” Yet the deputy prime minister, Oleksandr Sych, is a member of Svoboda. So is Oleh Maknitskyy, the prosecutor general. How can their roles be minimized? Imagine if the US vice president and attorney general belonged to the Ku Klux Klan or a neo-Confederate group. Would that not cause concern? Is it any wonder that many eastern Ukrainians, such as Muslims, Russian-speakers, and some Jews, distrust and feel threatened by the new coalition?
[..]
http://www.bostonglobe.co(...)t6Km4gUzO/story.html
Mila Kunis beledigen?! :%
  maandag 10 maart 2014 @ 11:38:35 #112
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_137576335
quote:
Hetzelfde zie je toch in Belgi. De N-VA is daar nu de meest populaire partij in Vlaanderen, en wordt door Franstalige politici regelmatig beschuldigd van "fascisme". Terwijl ze eigenlijk gewoon nationalisten zijn en de "beschaafdere" versie van het Vlaams Belang (die je wel degelijk kon beschuldigen van fascisme).

Maar de onderbuikgevoelens h, en een paar personen op de verkeerde positie en je hebt weer een verhaal waar de media van smullen en de rest van de wereld een mening over heeft.
pi_137576882
quote:
ON TARGET: Western hypocrisy could lead to global conflict

As events rapidly unfold in Ukraine, the hypocrisy of the United States and western powers would be hilarious if it was not for the sobering reality that their brinkmanship is pushing us toward a global conflict.

Canada has been the most strident and bellicose of all partic-ipants, with the exception of the self-appointed interim Ukrainian government. On his trip to the streets of Kyiv in the immediate wake of president Viktor Yanukovych’s ouster, Foreign Affairs Minister John Baird made it clear that Canada “is not a referee” in this crisis. We are firmly on the side of the anti-Yanukovych faction.

Such a knee-jerk, impulsive declaration immediately excludes Canada from playing any sort of peace-pursuing mediator role in this equation, and it bone-headedly over-simplifies what is a very complex situation.

Baird also championed the self-appointed interim government as being pro-freedom and pro-democracy. This somehow ignores the fact that Yanukovych was elected through a democratic process and that the interim leadership seized power through violent demonstrations and parliamentary procedure.

Baird’s simplistic proclamation of support also ignores the fact that the Svoboda Party now in power in Kyiv contains ultra right-wing nationalists and anti-Semites. There is also a clearly pro-Russian faction emerging — particularly in eastern Ukraine and Crimea — and they are making it abundantly clear they want nothing to do with the interim government in Kyiv.
http://thechronicleherald(...)d-to-global-conflict

Vandaag een opinie van Mia Doornaert in de Standaard,

quote:
En zaak staat wel vast. Argumenten over internationaal recht zullen niets uithalen bij Poetin, dreigementen met sancties ook niet. De Russische president heeft immers een heel andere kijk dan wij op de recente geschiedenis. In het Westen zien wij – geheel terecht overigens – het einde van de Sovjet-bezetting van de landen van Centraal- en Oost-Europa, en het herwinnen van hun zelfbeschikkingsrecht, als het herstel van een onrecht. Poetin daarentegen voelt zoals veel Russen het verlies van die gebieden, en de uitbreiding van de EU en de Navo tot die staten, als vernederingen aan van Rusland door het Westen.

Er kan voor hem geen sprake van zijn dat hij, na Gorbatsjov en Jeltsin, de president is die nog meer Russisch grondgebied of invloedssfeer opgeeft. Kort gezegd, Katharina de Grote heeft in 1783 de Krim voor Rusland veroverd, Poetin wil en zal niet degene zijn die het schiereiland verkwanselt.

De oplossing ligt dan ook niet in het schermen met juridische argumenten of in dreigementen. De enig mogelijke vreedzame regeling zal er een zijn die Ruslands belangen op de Krim vrijwaart n tegemoetkomt aan de gevoelens van de Krim-bevolking. Als Europa kan leven met anomalien als Gibraltar of de Spaanse enclaves Melilla en Ceuta in Noord-Afrika, als Europa de secessie van Kosovo kon helpen bewerkstelligen, dan kan het ook, met al zijn institutionele knowhow, aan een nieuw statuut voor de Krim helpen sleutelen.
Opvallend, komend van een persoon die in eerdere columns Putin veelal wegzette als een klein kind, een dictator of een gek. Doornaert viel me het eerst op toen ze het scheldproza van Oriana Fallaci in Rage and Pride verdedigde. Net als Fallaci lijkt ze steeds de belangen van Isral voorop te stellen.
(ja ja, laat de aluhoedjes opmerkingen maar achterwege, de Sovjet Unie en de VS hebben altijd buitenlandse journalisten gebruikt om hun belangen te verdedigen, geen reden waarom Israel dit niet zou doen.)
Dan gok ik dat Israel het Russische optreden niet officieel veroordeeld heeft, of vergis ik mij?
pi_137577395
Er waren toch geen russische militairen in Oekrane? Of toch wel? Zo nee, dan mogen we toch gewoon die mensen doodschieten die militaire vliegvelden bezet houden? Zo ja, eigenlijk ook.
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
  maandag 10 maart 2014 @ 12:21:36 #115
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137577522
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:17 schreef firefly3 het volgende:
Er waren toch geen russische militairen in Oekrane? Of toch wel? Zo nee, dan mogen we toch gewoon die mensen doodschieten die militaire vliegvelden bezet houden? Zo ja, eigenlijk ook.
Ja hoor, ga maar alle lokale bevolking van het krim doodschieten, dat lost het probleem op. :)
  maandag 10 maart 2014 @ 12:28:16 #116
323876 michaelmoore
pi_137577721
toch heeft Putin nu een vijver in Navoland voor zijn schepen, veel schiet ie er niet mee op, igv oorlog dan staan er raketten in turkije om de scheepjes te laten zinken en kan de doorvaart voor onderzeers afgesloten worden
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137577863
Waarom is het zo rustig kwa nieuws omtrent de Krim de laatste paar dagen?

Is er dan echt niks aan de hand?
pi_137578858
quote:
13s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:32 schreef Infection het volgende:
Waarom is het zo rustig kwa nieuws omtrent de Krim de laatste paar dagen?

Denk dat de KGB ze eindelijk te pakken heeft ;(
pi_137579110
quote:
Klitsjko bespreekt situatie met Achmetov
Partijleider Vitali Klitsjko van Oedar heeft een gesprek gehad met oligarch Rinat Achmetov en ondernemers uit de regio tijdens een bezoek aan Donetsk. Ze zouden de mogelijkheden hebben besproken om de huidige crisis op te lossen. Achmetov gaf enkele dagen geleden te kennen dat hij vindt dat Oekrane ondeelbaar is.

De verdreven president Viktor Janoekovitsj heeft ook weer van zich laten horen. Een vertrouweling van Janoekovitsj liet het persbureau Interfax weten dat die morgen een verklaring wil afleggen, net als de vorige keer in Rostov-aan-de-Don. Over de in Rusland verblijvende Janoekovitsj werd afgelopen week bericht dat hij een zware hartaanval had gehad en er slecht aan toe was.

Premier Arseni Jatsenjoek gaat woensdag bij de Amerikaanse president Barack Obama op bezoek. Daarmee wil Obama benadrukken dat hij de Oekraense regering steunt. De twee bespreken hoe ze moeten reageren op de Russische invasie van de Krim en hoe Oekrane op economisch terrein geholpen kan worden. De Amerikaanse ambassadeur Geoffrey Pratt liet vanmorgen weten dat zijn regering de uitslag van het referendum op de Krim niet zal erkennen.

Jatsenjoek gaf gisteren te kennen dat hij niet van plan is om toe te geven aan de Russische druk. ''Er gaat geen centimeter Oekraens grondgebied naar Rusland.''
  maandag 10 maart 2014 @ 13:11:49 #120
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137579114
quote:
13s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:32 schreef Infection het volgende:

Er is niks aan de hand nee.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:18:44 #121
312994 deelnemer
ff meedenken
pi_137579381
Een goed overzicht: Why is Ukraine in turmoil?
The view from nowhere.
  maandag 10 maart 2014 @ 13:19:10 #122
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137579389
  maandag 10 maart 2014 @ 14:00:42 #125
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_137580805
quote:
Georgia attacked Russia?
When did this happen?

Volgens mij is die officile lezing nog steeds dat Georgi etnische Russen (althans, dat is de Russische lezing) lastig viel in Zuid-Osseti (een Georgische autonome regio) en dat Rusland hierop eigenlijk hetzelfde deed als ze nu doen, alleen wat opzichtiger.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 10 maart 2014 @ 14:04:55 #126
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_137580919
Hoe zou de Krim overigens opgenomen worden binnen Rusland?
Als Republiek binnen het Zuidelijk federaal district? Of als Oblast?
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_137580953
mhikaric twitterde op maandag 10-03-2014 om 13:59:37 Here we go? RT @guilfanr: Crimean Tatar house/property set on fire near Alushta, #Crimea http://t.co/8U5rmBQbHz Photo reageer retweet
pi_137580967
lukeallnutt twitterde op maandag 10-03-2014 om 14:03:46 Worrying reports of journalists, activists reported missing in Crimea http://t.co/x62VBNaWTV reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 14:06:26 #129
56749 BlaZ
pi_137580971
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:00 schreef DustPuppy het volgende:
he autonome regio) en dat Rusland hierop eigenlijk hetzelfde deed als ze nu doen, alleen wat opzichtiger.
Georgi viel een de facto maar niet de jure (Volgens Rusland wel, volgens de internationale gemeenschap niet) onafhankelijk gebied binnen.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:11:12 #130
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_137581101
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Georgi viel een de facto maar niet de jure (Volgens Rusland wel, volgens de internationale gemeenschap niet) onafhankelijk gebied binnen.
Eigenlijk is het bijna andersom.

Er woonden toen ontzettend veel Georgirs in Zuid-Osseti.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 10 maart 2014 @ 14:13:46 #131
56749 BlaZ
pi_137581168
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:11 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Eigenlijk is het bijna andersom.

Er woonden toen ontzettend veel Georgirs in Zuid-Osseti.
Dat kan wel zo zijn maar het gebied is sinds 1992 al de facto onafhankelijk.
pi_137581635
De kans is aanwezig dat het Nederlands voetbalelftal bij het WK 2018 weer drie kansloze poulewedstrijden kan gaan spelen in Charkow.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:43:39 #133
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137582014
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ja hoor, ga maar alle lokale bevolking van het krim doodschieten, dat lost het probleem op. :)
het is cru maar dat zou de boel natuurlijk wel vereenvoudigen.
pi_137582081
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:21 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Die mensen met militaire uitrusting en pantser voertuigen noem je lokale bevolking? Dat zijn toch de mensen die de militaire vliegvelden bezetten? Waarom verzin je dat het gewone lokale bevolking is??? Wat zijn je motieven om tegen me te liegen?
Exponentile deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_137582149
quote:

Dat gaat de NAVO alleen niet doen.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:52:25 #136
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_137582200
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Die mensen met militaire uitrusting en pantser voertuigen noem je lokale bevolking? Dat zijn toch de mensen die de militaire vliegvelden bezetten? Waarom verzin je dat het gewone lokale bevolking is??? Wat zijn je motieven om tegen me te liegen?
Dat zijn geen Russische soldaten, dat zijn:

pi_137582225
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 12:28 schreef michaelmoore het volgende:
toch heeft Putin nu een vijver in Navoland voor zijn schepen, veel schiet ie er niet mee op, igv oorlog dan staan er raketten in turkije om de scheepjes te laten zinken en kan de doorvaart voor onderzeers afgesloten worden
Zoek eens "strategisch belang" op. De Zwarte Zee verlaten is wel het laatste dat Rusland zou (willen) doen in tijden van oorlog.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:56:45 #138
56749 BlaZ
pi_137582294
quote:

Polen had ook simpelweg kunnen besluiten Danzig af te staan aan Duitsland. De bevolking van Danzig zelf bestond voor 3,28% uit Polen en 95% uit Duitsers. Uiteindelijk was het niet zo vreemd om deze stad bij Duitsland te voegen.
  maandag 10 maart 2014 @ 14:58:21 #139
240100 ATan
Listige code is lastig lezen
pi_137582332
Inmiddels is zware automatische artillerie aangekomen bij de geimproviseerde landmijnen grens met de Krim.
Die komen niet om een potje durak te kaarten.
Dit type:
Ondertussen gaan ook T-64 tanks op transport.

[ Bericht 47% gewijzigd door ATan op 10-03-2014 15:04:08 ]
  Moderator maandag 10 maart 2014 @ 15:00:43 #140
8781 crew  Frutsel
pi_137582398
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:56 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Polen had ook simpelweg kunnen besluiten Danzig af te staan aan Duitsland. De bevolking van Danzig zelf bestond voor 3,28% uit Polen en 95% uit Duitsers. Uiteindelijk was het niet zo vreemd om deze stad bij Duitsland te voegen.
Denk je dat daarmee de grootheidswaanzin van Hitler voorbij was en WO2 nooit was gebeurd?
pi_137582534
ajamlive twitterde op maandag 10-03-2014 om 14:58:58 Ukrainian base commander via Interfax: Russian troops opened fire during takeover of military post in Crimea, no one wounded-@Reuters reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 15:08:24 #142
361691 DeJori
pi_137582606
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:05 schreef theNull het volgende:
ajamlive twitterde op maandag 10-03-2014 om 14:58:58 Ukrainian base commander via Interfax: Russian troops opened fire during takeover of military post in Crimea, no one wounded-@Reuters reageer retweet
Gelukkig niemand geraakt dus. Dat soort opstootjes hebben we nou net nodig.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:10:04 #143
56749 BlaZ
pi_137582646
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:00 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Denk je dat daarmee de grootheidswaanzin van Hitler voorbij was en WO2 nooit was gebeurd?
Neen, ik denk dat door het toegeven Hitler gewoon extra eisen zou hebben gesteld. Dat is ook precies het probleem in die situatie, want met 95% Duitse bevolking is het bij Duitsland behoren van de stad een logische zaak wat mij betreft.
  maandag 10 maart 2014 @ 15:21:44 #144
323876 michaelmoore
pi_137582984
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Zoek eens "strategisch belang" op. De Zwarte Zee verlaten is wel het laatste dat Rusland zou (willen) doen in tijden van oorlog.
oorlog van ruim tien jaar geleden, ja snap ik

Maar nu is het nut van een marine basis daar niet zo groot, Rusland heeft weinig toegang tot de zee, net moermansk,
pi_137583369
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:08 schreef DeJori het volgende:

[..]

Enige is dat nu in ieder geval die rare BaajGuardian niet meer kan beweren dat de Russen helemaal niet het Krim overnemen.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_137583409
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:05 schreef theNull het volgende:
Het is begonnen :o

Als het erop aan komt vecht ik voor de Russen :D
pi_137583450
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je weet dat die russen allemaal homo's zijn?
pi_137583467
http://rt.com/news/us-fighter-jets-poland-830/
genoeg berichten over straaljagers die naar polen en de baltische staten gaan
pi_137583487
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:38 schreef theNull het volgende:

[..]

Je weet dat die russen allemaal homo's zijn?
:')
pi_137583501
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:08 schreef DeJori het volgende:

[..]

quote:
1428 GMT: The Kyiv Post reports on renewed Russian military action across Crimea today:

Russian forces have taken over Ukraine’s main military hospital in Simferopol today and a military transport base in Bakhchysari as the Kremlin’s military operation stayed on the offensive at strategic locations in the peninsula…

Some 20-30 men in military uniforms captured the military hospital at about noon today. They carried truncheons and threatened hospital workers and some 30 patients, who are Ukrainian soldiers or veterans.

“People are really fearing for their lives,” said Evgen Pyvoval, the hospital’s director. He said the captures crammed him into a bus and kept him there for 30 minutes. “We don’t know what their demands are,” Pyvoval said.

This is in addition to the military transport base captured in Bakhchysaria, between Simferopol and Sevastopol (see previous report below).
  maandag 10 maart 2014 @ 15:40:01 #151
361691 DeJori
pi_137583503
quote:

[..]

Ik zal je me plezier neerschieten, vigen ^O^
  maandag 10 maart 2014 @ 15:40:50 #152
361691 DeJori
pi_137583522
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:35 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Enige is dat nu in ieder geval die rare BaajGuardian niet meer kan beweren dat de Russen helemaal niet het Krim overnemen.
Je zult je erover verbazen wat hij allemaal kan beweren :{
  maandag 10 maart 2014 @ 15:47:36 #153
361691 DeJori
pi_137583703
Hier een aantal foto's van Russische soldaten zelfverdedigingstroepen op de Krim:

http://www.businessinside(...)2014-3#ixzz2vZSluuHQ
pi_137583731
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:47 schreef DeJori het volgende:
Hier een aantal foto's van Russische soldaten zelfverdedigingstroepen op de Krim:

Mooie fotoreeks idd.
pi_137583774
quote:

[..]

AIVD, lees je ook mee? :D We hebben hier met een sleeper cell te maken!!!1

[ Bericht 0% gewijzigd door SuicideErrorist op 10-03-2014 15:56:36 ]
pi_137584213
AIVD wordt pas wakker als je over de nucleaire top begint en dat Obama ook Amsterdam bezoekt.
pi_137584220
quote:

[..]

Je kan de Krim niet met Danzig vergelijken. Als de Krim zoals Danzig was, dan lag niemand wakker van de aanwezigheid van Russische troepen. Danzig was volledig Duits, qua bevolking, bestuur, en feitelijke macht. Bvb: de politieke partijen op de Krim zijn Oekrainse partijen als de Party of Regions en de communistische partij van Oekraine. In Danzig was de Deutschnationale Volkspartei en vanaf '33 de NSDAP aan de macht. Polen had er geen bal te zeggen, de Duitsers eisten dan ook niet Danzig op, maar de Poolse corridor die Danzig van Duitsland scheidde. In de vrijstaat was men zo anti-pools dat tijdens de Pools-Russische oorlog van '19-'21 de dokwerkers weigeren munitie voor het Poolse leger in te laden. Als Ukraine net zoveel te zeggen had op de Krim, dan zouden er geen Ukrainse militaire basissen en vliegvelden op de Krim bestaan, enkel Russische.
pi_137585593
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:58 schreef ATan het volgende:
Inmiddels is zware automatische artillerie aangekomen bij de geimproviseerde landmijnen grens met de Krim.
Die komen niet om een potje durak te kaarten.
Dit type:
Ondertussen gaan ook T-64 tanks op transport.
Mooi. Vechten om dat stuk land weer terug te krijgen!
  maandag 10 maart 2014 @ 17:04:14 #159
361691 DeJori
pi_137586001
quote:
Russen schieten bij overname post Oekrane

MOSKOU (ANP) - Russische militairen hebben geschoten toen ze maandag een post van de Oekraense marine overnamen. Niemand raakte daarbij gewond, meldde een betrokken Oekraense marineofficier volgens het Russische persbureau Interfax. De Russen kwamen naar een basis in Bachtsjisaraj en namen mobiele telefoons en voertuigen van de Oekraeners af.

Het was volgens Oekraense waarnemers niet de enige plek die Russische militairen maandag onder hun controle brachten. Medische bronnen berichtten dat het militair ziekenhuis in de hoofdstad Simferopol enige tijd in handen is geweest van Russische militairen. Ze zouden het personeel hebben gentimideerd en hebben samengedreven om de nieuwe leiding van het hospitaal te ontmoeten.

Er zijn maandag ook Oekraense militairen in Sebastopol ontwapend die een raketbasis bewaakten. Circa 200 Russen kwamen naar de basis toe en dreigden geweld te gebruiken als de Oekraeners zich niet overgaven,volgens de Oekraense tv.
Nederlandse media meldt het nu ook.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:06:58 #160
361691 DeJori
pi_137586068
Tevens, Rusland mobiliseert zijn hipsters:

shaunwalker7 twitterde op maandag 10-03-2014 om 14:20:32 Moscow hipsters discussing on Facebook: if Crimea escalates hugely, the West intervenes Russia, general mobilisation called, what do you do? reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 17:09:37 #161
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137586129
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:04 schreef DeJori het volgende:

[..]

Nederlandse media meldt het nu ook.
ja, fascisme hou je niet tegen met praatjes en sancties.

ja, ik zeg fascisme. nadrukkelijk n-i-e-t nazi's. lijkt wat meer op Itali. veel kenmerken van fascisme zijn present. focus op n sterke leider. nadruk op actie en niet op praten. een opfokkende jeugdbeweging. zondebokken als homo's, westerse journalisten, Oekraners, tartaren. nationalisme als redder van het land. intimidatie en geweld tegen tegenstanders. niet fijn allemaal.

ze hebben het kwartet 'totalitaire regimes' wel compleet in dat land.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:15:11 #162
56749 BlaZ
pi_137586274
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 16:04 schreef meth1745 het volgende:
Je kan de Krim niet met Danzig vergelijken. Als de Krim zoals Danzig was, dan lag niemand wakker van de aanwezigheid van Russische troepen. Danzig was volledig Duits, qua bevolking, bestuur, en feitelijke macht. Bvb: de politieke partijen op de Krim zijn Oekrainse partijen als de Party of Regions en de communistische partij van Oekraine. In Danzig was de Deutschnationale Volkspartei en vanaf '33 de NSDAP aan de macht. Polen had er geen bal te zeggen, de Duitsers eisten dan ook niet Danzig op, maar de Poolse corridor die Danzig van Duitsland scheidde. In de vrijstaat was men zo anti-pools dat tijdens de Pools-Russische oorlog van '19-'21 de dokwerkers weigeren munitie voor het Poolse leger in te laden. Als Ukraine net zoveel te zeggen had op de Krim, dan zouden er geen Ukrainse militaire basissen en vliegvelden op de Krim bestaan, enkel Russische.
Ik kwam dan ook niet met de vergelijking :P Verder zijn we het eens
pi_137586408
MarQs__ twitterde op maandag 10-03-2014 om 17:17:20 Russian tanks on train in Rostov Don. Tanks = new level of escalation? https://t.co/LWu2uNECX5 #Ukraine #Russia #Crimea #CrimeaInvasion reageer retweet
pi_137586468
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:52 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Dat zijn geen Russische soldaten, dat zijn:

[ afbeelding ]
:D
pi_137586562
Godverdomme :r

Overigens kwam ik net dit artikel tegen:

quote:
Tatars warn Russia risks provoking jihadi backlash in Crimea
By Guy Chazan in Simferopol
Russia risks a repeat of its bloody entanglements in Chechnya if it annexes Crimea, a senior Crimean Tatar leader has warned, with extremist elements in the community threatening jihadi-style violence against Russian troops occupying the peninsula.
Mustafa Jemilev, a member of the Ukrainian parliament, said a number of militant Tatars had approached him to say they would fight the Russians.

We have Islamists, Wahhabis, Salafis...groups who have fought [with the opposition] in Syria, he said in an interview in Simferopol, the Crimean capital. They say: an enemy has entered our land and we are ready.
We cant stop people who want to die with honour, he said, making he clear he did not endorse a jihadist campaign.
The warning underscores the potential dangers facing Moscow as it tightens its grip on Crimea. A referendum on whether Crimea should become part of Russia has been scheduled for next Sunday.
Annexation of Crimea would not only exacerbate the east-west crisis triggered by Russias occupation of the peninsula, but could also deepen ethnic and religious divisions in Crimea itself, increasing the risk of communal strife and even armed conflict, local leaders say. Opposition to Russia is most intense among the Crimean Tatars, a Muslim minority who number about 280,000 and make up roughly 12 per cent of the regions population.
There is also a danger for Russia that the Crimean crisis could become internationalised, with foreign jihadis taking up arms against Russia much as they did during the Chechen war in the early 2000s.
Charles Lister, a visiting fellow at the Brookings Doha Center and an expert on jihadist movements in Syria, said Russias invasion was already being actively discussed on social media and internet forums frequented by Islamic militants. People are asking whether events [there] would legitimise the opening of a new jihadi front, he said.
He added that the chatter was limited at this stage and there was no indication yet that foreign fighters were heading for Crimea.

Links already exist between some Crimean Tatars and the global Islamist militant network, with a number of Tatars having fought with the armed opposition to President Bashar al-Assad in Syria. One of them, under the nom de guerre Abu Khaled, carried out a suicide bombing in Aleppo last year.
Analysts have noted that the hashtag #NafirforUkraine has appeared hundreds of times on Twitter in recent days. A term meaning a call to action, the word nafir circulated on social media in the early stages of the conflict in Syria, and is believed to have played a role in encouraging foreign fighters to join the opposition cause.
Anxiety among Crimean Tatars has its roots in their tragic history under Russian rule, which began when Catherine the Great annexed the region in 1783. Josef Stalin deported the entire Tatar population in 1944, on the pretext that they had collaborated with the Nazis.
Liniyar Belyalova was nine years old in May 1944 when Soviet soldiers arrived at her house and rounded up her family. They were taken in the clothes they stood in, put on crowded railway freight wagons and sent to Uzbekistan, thousands of miles away. So many old people died on the train, she recalls. They wouldnt let us bury them, we had to throw their bodies out of the window.

Ms Belyalova, 79, was one of tens of thousands of exiled Crimean Tatars who made their way home from central Asia during the perestroika era of the late 1980s, seizing empty land and building homes.
She now lives in Bakhchisaray, a largely Tatar town dominated by a 16th-century palace that was home to the Crimean Tatar khans, or local leaders. But with the region now full of Russian troops, she fears a second deportation.
[Russian president Vladimir] Putin just needs the land, he doesnt want the people in it, she says. Hell just kick us out if he needs to.
Mr Jemilev, a former head of the Mejlis, the main Tatar communal organisation, said Crimeas new pro-Russian leaders have tried to reassure Tatars that they have nothing to fear from Russian rule.
He said they had offered a comprehensive deal, promising Tatars the post of deputy prime minister of a Russian-governed Crimea, three ministries and official recognition of their communal organisations. They have also pledged financial help for returning Tatars and even committed to reinstating the original Tatar names of some towns and villages.

But Mr Jemilev said he and other leaders are reluctant to sign a deal with politicians they consider to be stooges of Moscow. This agreement is not worth the paper its written on, he said. Everything can change tomorrow.
Meanwhile, other figures in the community are calling for calm. Were telling our fathers and sons to keep cool, to be patient the last thing we need is bloodshed, says Safure Kadjametova, a Tatar member of the Crimean parliament. But their patience is running out.
pi_137586653
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

Je zult je erover verbazen wat hij allemaal kan beweren :{
Hij is niet de enige met de meest wilde beweringen hier...
pi_137586778
quote:

[..]

Alsof Hitler het daarbij had gelaten.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_137586802
Gelukkig zijn putin lovers nu eindelijk een uitstervend ras op fok.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:35:44 #169
56749 BlaZ
pi_137586862
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:31 schreef Polacco het volgende:

[..]

Alsof Hitler het daarbij had gelaten.
Dat is een ander verhaal. Danzig was in principe gewoon een Duitse stad.
pi_137586870
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 15:47 schreef DeJori het volgende:

Vind het nog altijd wonderbaarlijk dat mensen in dit topic nog steeds ontkennen dat het gewoon het Russische leger is.

Maargoed, stel al waren het Russische burgers dan kan Rusland o.b.v. internationaal recht nog altijd aansprakelijk worden gesteld voor deze inbreuk.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:39:36 #171
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137586937
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 14:46 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Ze wonen in het krim, net als de oekrainse legerbasis ingezetenen, waarom ik ook tegen ben dat die het krim uitgezet zouden moeten worden overigens. Dus doe niet zo godverdomd achterlijk.
pi_137586971
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ze wonen in het krim, net als de oekrainse legerbasis ingezetenen, waarom ik ook tegen ben dat die het krim uitgezet zouden moeten worden overigens. Dus doe niet zo godverdomd achterlijk.
Het oneens zijn is prima. Schelden met 'verdomd achterlijk' omdat iemand je mening niet deelt gaat wat mij betreft te ver.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:42:06 #173
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137586985
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:24 schreef SuicideErrorist het volgende:
Godverdomme :r

Overigens kwam ik net dit artikel tegen:

[..]

Naja, dat soort types, net als de russische nazi's die de grens over wilde opsluiten in een gevangenis en de sleutel verliezen, je hebt niks aan geweldadig kutvolk dat alles wil oplossen met kogels.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:42:50 #174
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137587002
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:42 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Naja, dat soort types, net als de russische nazi's die de grens over wilde opsluiten in een gevangenis en de sleutel verliezen, je hebt niks aan geweldadig kutvolk dat alles wil oplossen met kogels.
precies, die Russen ook altijd.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:44:29 #175
56749 BlaZ
pi_137587042
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:36 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Vind het nog altijd wonderbaarlijk dat mensen in dit topic nog steeds ontkennen dat het gewoon het Russische leger is.

Maargoed, stel al waren het Russische burgers dan kan Rusland o.b.v. internationaal recht nog altijd aansprakelijk worden gesteld voor deze inbreuk.
Het is gewoon het Russische leger + lokale pro Russische zelfverdedigingstroepen. Lijkt me dat de pro Russen momenteel bewapend worden zodat ze het binnenkort over kunnen nemen van het Russische leger.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:46:37 #176
361691 DeJori
pi_137587091
http://translate.google.n(...)sce_invitation.shtml

OVSE krijgt geen uitnodiging bij het referendum, Russische waarnemers wel. Verrassend.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:48:12 #177
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137587142
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:46 schreef DeJori het volgende:
http://translate.google.n(...)sce_invitation.shtml

OVSE krijgt geen uitnodiging bij het referendum, Russische waarnemers wel. Verrassend.
oh maar dan is eerlijkheid gewaarborgd. hmm. dit gaat invloed hebben op onze poll.
pi_137587164
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:39 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Van wie is dat leger dan? Zover ik weet mag je gewoon schieten als men militair terrein betreedt.
pi_137587166
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is gewoon het Russische leger + lokale pro Russische zelfverdedigingstroepen. Lijkt me dat de pro Russen momenteel bewapend worden zodat ze het binnenkort over kunnen nemen van het Russische leger.
Ja precies en dan vertrekt het Russische leger weer en dan is het 'zie je nou wel' het zijn echt lokale burgers!
  maandag 10 maart 2014 @ 17:50:37 #180
361691 DeJori
pi_137587231
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:48 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

oh maar dan is eerlijkheid gewaarborgd. hmm. dit gaat invloed hebben op onze poll.
Die nog steeds weg is uit de op!

SPOILER
pi_137587233
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:48 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

Die, zoals me opgevallen was, niet meer in de OP staat. Naja, straks kan ie er weer in :P
  maandag 10 maart 2014 @ 17:51:25 #182
361691 DeJori
pi_137587255
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:44 schreef BlaZ het volgende:

[..]

+Servische troepen en Russische motorclubs :')
pi_137587346
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:51 schreef DeJori het volgende:

[..]

Op zich wel opvallend dat er ook Servische "troepen" aanwezig zijn, maar ik had dan ook begrepen dat Servi en Rusland van oudsher bondgenoten waren? (wellicht iets met religie te maken?)

Maar dan vraag ik me ook af of de verwerping van een onafhankelijke Servische republiek in Kroati door het westen om -die- reden afgewezen is.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:55:50 #184
56749 BlaZ
pi_137587399
quote:

[..]

Het is ongeveer hetzelfde als Feyenoord en Ajax hooligans naar Brussel te sturen om te protesteren voor aansluiting van Vlaanderen bij Nederland.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:55:59 #185
361691 DeJori
pi_137587402
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:54 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Op zich wel opvallend dat er ook Servische "troepen" aanwezig zijn, maar ik had dan ook begrepen dat Servi en Rusland van oudsher bondgenoten waren? (wellicht iets met religie te maken?)

Maar dan vraag ik me ook af of de verwerping van een onafhankelijke Servische republiek in Kroati door het westen om -die- reden afgewezen is.
Nou ja, dit zijn wel echt vrijwillige volksmilities, meeste zijn veteranen van de oorlogen in Joegoslavi. Blijkbaar zijn er toen ook een hoop Russen vrijwillig aan de zijde van de Servirs gaan vechten. Komt uit een van die VICE reportages.
pi_137587414
quote:

[..]

En die Night Wolves zitten er alleen maar om 'humanitaire hulp' te verlenen :')

Fucking hell, als deze hele situatie niet echt was zou het zo een slechte komedie kunnen zijn geweest.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:57:01 #187
361691 DeJori
pi_137587437
EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 17:56:13 Informal meeting of the #UN SecurityCouncil concerning #Ukraine will be held today at 9pm(kyiv time).It will be 5th meeting over past 10days reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 17:57:16 #188
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137587446
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:50 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Die, zoals me opgevallen was, niet meer in de OP staat. Naja, straks kan ie er weer in :P
ja vigen deed niet mee aan die flauwekul zei hij
  maandag 10 maart 2014 @ 17:57:26 #189
56749 BlaZ
pi_137587450
quote:

[..]

Die relaties tussen Rusland en Servi zijn al van voor de eerste wereldoorlog
  maandag 10 maart 2014 @ 17:58:16 #190
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137587473
quote:

[..]

nou, misschien eerder omdat dat plan als een boemerang terugkwam en de Kroaten met veel vuur de Kranjina hebben heroverd.
  maandag 10 maart 2014 @ 17:58:19 #191
361691 DeJori
pi_137587474
quote:
British aid to train Ukrainian riot troops

British aid money intended to help the poorest people in the world has been spent by the European Union on training Ukrainian soldiers in riot control, The Telegraph can reveal.

The EU spent more than 1 million of British-funded aid on instructing Interior Troops from Ukraine's Ministry of Internal Affairs on how to control crowds and arrest protesters, documents show.

The revelation sheds fresh light on Brussels' 20-year programme to integrate Ukraine into the EU - the collapse of which last month triggered demonstrations in Kiev and the Russian occupation of Crimea.

It also raises fresh questions about whether ministers are in control of Britain's 8bn-a-year foreign aid budget. Labour called for a full investigation into whether the training was given to troops involved in violence against protesters.

The European Commission defended the spending, claiming it is “ridiculous” to suggest the Interior Troops’ job is to protect the government.

http://www.telegraph.co.u(...)ian-riot-troops.html
pi_137587502
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:57 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

Dus dan boycot je gewoon eigenhandig iets waar meerendeel van de topicleden wel aan meedoet! Top
  maandag 10 maart 2014 @ 18:00:06 #193
361691 DeJori
pi_137587522
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:57 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 17:59 schreef Roarzcorp. het volgende:

[..]

Dus dan boycot je gewoon eigenhandig iets waar meerendeel van de topicleden wel aan meedoet! Top
SPOILER
  maandag 10 maart 2014 @ 18:05:12 #194
56749 BlaZ
pi_137587674
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:04 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Hij bepaalt niet in z'n 1tje. Als dat hem niet bevalt, dan heeft ie zich er maar gewoon niet mee te bemoeien :)
Net als de EU en de VS m.b.t. de Ukraine :P
  maandag 10 maart 2014 @ 18:06:55 #195
361691 DeJori
pi_137587728
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:05 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Net als de EU en de VS m.b.t. de Ukraine :P
pi_137587983
Ik vraag me toch af, dat referendum, hoeveel procent zou ervoor moeten zijn om bij Rusland aan te sluiten?

Als ik zie hoe zwaar de procedure is om in Nederland een grondwet aanpassing erdoor te krijgen dan zou je voor dit soort veranderingen, die veel verder gaan dan een grondwet aanpassing toch een veel zwaardere procedure moeten doorlopen.

Je moet er toch niet aan denken dat 30% of 40% van het Krim het niet wil en dan toch onderdeel van Rusland wordt.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:17:49 #197
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137588019
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:16 schreef truthortruth het volgende:
Ik vraag me toch af, dat referendum, hoeveel procent zou ervoor moeten zijn om bij Rusland aan te sluiten?

Als ik zie hoe zwaar de procedure is om in Nederland een grondwet aanpassing erdoor te krijgen dan zou je voor dit soort veranderingen, die veel verder gaan dan een grondwet aanpassing toch een veel zwaardere procedure moeten doorlopen.

Je moet er toch niet aan denken dat 30% of 40% van het Krim het niet wil en dan toch onderdeel van Rusland wordt.
referendum is gewoon kwestie van meerderheid. jij bedoelt een grondwetswijziging. dat duurt lang. maar de Russen knikkeren die grondwet met kop en kont de Zwarte Zee in.
pi_137588041
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:17 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
referendum is gewoon kwestie van meerderheid. jij bedoelt een grondwetswijziging. dat duurt lang. maar de Russen knikkeren die grondwet met kop en kont de Zwarte Zee in.
Tsja, niet serieus te nemen dus.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:18:57 #199
155616 Proximo
For god, king & country
pi_137588051
quote:

Bij 51% zal er geroepen worden democratie heeft gekozen en heeft putin vrij baan..
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
  maandag 10 maart 2014 @ 18:19:26 #200
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137588068
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:18 schreef truthortruth het volgende:

[..]

nou ja, heb al eerder gezegd, zou wel een briljante weg terug zijn voor Poeta. geen meerderheid, ow, dan trekken we ons terug conform de wens van het volk.
pi_137588087

Kijk hem dan weer oorloghitsen.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:20:13 #202
56749 BlaZ
pi_137588095
quote:

Het is geen grondwetswijziging.

De Krim zal als autonome republiek onderdeel worden van een federaal district binnen het federale Rusland.
De grondwet van de Krim zelf blijft dus intact.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:21:43 #203
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137588144
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het is geen grondwetswijziging.

De Krim zal als autonome republiek onderdeel worden van een federaal district binnen het federale Rusland.
De grondwet van de Krim zelf blijft dus intact.
dat lijkt me niet want enkel het referendum houden is al tegen de grondwet, althans, zodra die door een district zelf wordt georganiseerd.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:23:42 #204
361691 DeJori
pi_137588196
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:19 schreef chroestjov het volgende:
[ afbeelding ]

Kijk hem dan weer oorloghitsen.
Timmerfrans :')
  maandag 10 maart 2014 @ 18:23:48 #205
56749 BlaZ
pi_137588199
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:21 schreef Pocher-a-gogo het volgende:

[..]

dat lijkt me niet want enkel het referendum houden is al tegen de grondwet, althans, zodra die door een district zelf wordt georganiseerd.
De Krim heeft als autonome republiek een eigen grondwet.
Het gaat in tegen de grondwet van de Ukraine, maar niet tegen de grondwet van de Krim.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:25:38 #206
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137588256
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Het gaat in tegen de grondwet van de Ukraine, maar niet tegen de grondwet van de Krim.
ok, dat wist ik niet. wel lekker werkbaar trouwens. is het hele idee van 'grondwet' ook wel naar de vaantjes.
pi_137588296
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:23 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Volgens mij valt sinds '95 de Krim onder de grondwet van de Oekraine.
pi_137588356
Hm volgens wiki;
quote:
Uiteindelijk besliste de Krimrepubliek dat geen beslissingen zouden worden genomen die inbreuk zouden kunnen maken op de Oekraense grondwet.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:33:27 #209
56749 BlaZ
pi_137588503
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:28 schreef truthortruth het volgende:
Hm volgens wiki;

[..]

Maar het parlement van de Krim zelf kan dat dus ook weer herroepen.
Net zoals het parlement in Kiev met protestanten om de hoek de president de laan uit stuurde.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:33:33 #210
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137588506
wat wordt een klare 92,5% die voor annexatie is door Rusland...

niet dat rusland het in zijn hoofd gaat halen dit schiereiland binnen te halen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 10 maart 2014 @ 18:34:57 #211
361691 DeJori
pi_137588551
quote:
3s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:33 schreef Re het volgende:

Verwachte percentage dat voor aansluiting bij Rusland zal kiezen:
Nintex 100%
Woestijnvos 100%
Opgebaarde 93%
Re 92,5%
J.B. 90%
RVer 87%
chroestjov 86%
JimmyJames 84%
Baasbanaan 83%
Magenetronkoffie 78%
Roarzcorp 77%
Toefjes 75%
Pocher 74%
SuicideErrorist 72%
BlaZ 71%
Voszje 70%
SadPanda 70%
DeJori 69%
Gruisman 68%
SureD1 65%
Ali_boo 64%
Romanus 63%
theNull 59%
Igen 53%
BaajGuardian 50%
ZoKanIkHetOok 47%
deelnemer 28%

Nu we een mod hebben die meedoet kunnen we misschien een leuke beloning voor de winnaar bedenken :9
  maandag 10 maart 2014 @ 18:35:37 #212
56749 BlaZ
pi_137588576
quote:
3s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:33 schreef Re het volgende:

De jure een onafhankelijke republiek en de facto een autonome republiek binnen een federaal Rusland.
pi_137588615
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:33 schreef BlaZ het volgende:
Maar het parlement van de Krim zelf kan dat dus ook weer herroepen.
Net zoals het parlement in Kiev met protestanten om de hoek de president de laan uit stuurde.
Maar daar is dus niets grondwettelijke of democratisch aan. Lijkt me dat er wel wat zwaardere procedures voor zo'n verandering ingezet mogen worden om er enige legitimiteit aan toe te kennen.
pi_137588763
quote:
Nato jets to monitor Ukraine border

Breaking news
Nato is to deploy Awacs reconnaissance planes in Poland and Romania to monitor the Ukrainian crisis.

The alliance gave the go-ahead for the flights on Monday, a Nato spokesman told journalists.

"All Awacs reconnaissance flights will take place solely over Alliance territory," the official said.

The move comes as Russia cements its control of Ukraine's Crimea ahead of a referendum at the weekend for the peninsula to join Russia.
http://www.bbc.com/news/world-europe-26521311

http://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_E-3_Sentry
  maandag 10 maart 2014 @ 18:43:08 #215
361691 DeJori
pi_137588838
quote:
Ik zal al twitterberichten voorbij komen, maar geen bevestiging. Dank ^O^

Ik dacht dat alle AWACS nodig waren voor Den Haag :P
  maandag 10 maart 2014 @ 18:48:58 #216
56749 BlaZ
pi_137589067
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:37 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar daar is dus niets grondwettelijke of democratisch aan. Lijkt me dat er wel wat zwaardere procedures voor zo'n verandering ingezet mogen worden om er enige legitimiteit aan toe te kennen.
Ik denk dat beslissingen van nog het huidige parlement in Kiev nog dat in Simferopol democratisch genoemd kunnen worden.

Maar goed, ik verwacht niet dat de Russen op de Krim deze bevrijding nog op gaan geven.
Het wordt of een onafhankelijke Krim of een Krim als onderdeel van Rusland. Terug als onderdeel van Ukraine lijkt me moeilijk na deze onrust.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:51:14 #217
361691 DeJori
pi_137589169
Dat van die AWACS zegt trouwens niet veel. Blijkbaar waren ze er zelfs met de troonwisseling:
pi_137589170
quote:
Ik ging er eigenlijk vanuit dat die dingen al lang en breed actief waren...
pi_137589233
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:48 schreef BlaZ het volgende:
Ik denk dat beslissingen van nog het huidige parlement in Kiev nog dat in Simferopol democratisch genoemd kunnen worden.

Maar goed, ik verwacht niet dat de Russen op de Krim deze bevrijding nog op gaan geven.
Het wordt of een onafhankelijke Krim of een Krim als onderdeel van Rusland. Terug als onderdeel van Ukraine lijkt me moeilijk na deze onrust.
Maar goed, dat lijkt me wel flink kut als je een of andere krimtataar of een rus bent en je hebt helemaal geen zin om bij Rusland te horen.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:56:53 #220
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137589386
Ik zie trouwens in diverse media dat Blackwater actief is in het oosten van Oekrane om de boel op te hitsen. Als de VS zich zo nadrukkelijk mengt in de strijd kan dat voor Rusland wel een aanleiding vormen voor een tegenaanval om de Russen in Oekrane te beschermen.
Say what?
  maandag 10 maart 2014 @ 18:57:18 #221
56749 BlaZ
pi_137589404
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:53 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Maar goed, dat lijkt me wel flink kut als je een of andere krimtataar of een rus bent en je hebt helemaal geen zin om bij Rusland te horen.
Dat lijkt me evident, wat denk je van de Krimrussen die in 1991 ineens hoorden dat ze bij de Ukraine hoorden.
Zo zijn er altijd wel slachtoffers.
  maandag 10 maart 2014 @ 18:59:34 #222
361691 DeJori
pi_137589484
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:57 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Dat lijkt me evident, wat denk je van de Krimrussen die in 1991 ineens hoorden dat ze bij de Ukraine hoorden.
Zo zijn er altijd wel slachtoffers.
Destijds was dat een papieren verhuizing. Die gingen van de Sovjet Unie naar de Sovjet Unie. Krim Tataren hebben historische redenen om de Russen te vrezen.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:03:34 #223
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137589665
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Destijds was dat een papieren verhuizing. Die gingen van de Sovjet Unie naar de Sovjet Unie. Krim Tataren hebben historische redenen om de Russen te vrezen.
en niet alleen de Tartaren. elk ongelukkig volk dat de pech heeft in de buurt van dat totalitaire volk te wonen. brrr.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:05:22 #224
361691 DeJori
pi_137589737
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:56 schreef UpsideDown het volgende:
Ik zie trouwens in diverse media dat Blackwater actief is in het oosten van Oekrane om de boel op te hitsen. Als de VS zich zo nadrukkelijk mengt in de strijd kan dat voor Rusland wel een aanleiding vormen voor een tegenaanval om de Russen in Oekrane te beschermen.
Zingt al een tijdje rond, komen alleen geen bronnen bij. Ik sluit niet uit dat er NGO's voor de US aanwezig zijn, maar Academi lijkt me sterk. Die worden opgeleid voor gevechtssituaties, niet voor dit soort dingen.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:12:24 #225
56749 BlaZ
pi_137590016
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 18:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

Die historische vrees kun je moeilijk toepassen op het huidige Rusland. Het Stalin tijdperk is al lang voorbij.
  maandag 10 maart 2014 @ 19:14:10 #226
361691 DeJori
pi_137590105
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Die historische vrees kun je moeilijk toepassen op het huidige Rusland. Het Stalin tijdperk is al lang voorbij.
Vraag dat maar aan deze man:

maandag 10 maart 2014 @ 19:17:12 #227
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137590219
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:05 schreef DeJori het volgende:

[..]

Zingt al een tijdje rond, komen alleen geen bronnen bij. Ik sluit niet uit dat er NGO's voor de US aanwezig zijn, maar Academi lijkt me sterk. Die worden opgeleid voor gevechtssituaties, niet voor dit soort dingen.
Inderdaad, het kan in principe iedereen zijn, het zouden bijvoorbeeld ook Russen kunnen zijn die zich voordoen als Amerikanen. Altijd lastig om het overzicht te houden in deze complexe situatie's.
Say what?
  maandag 10 maart 2014 @ 19:18:20 #228
361691 DeJori
pi_137590261
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:17 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Inderdaad, het kan in principe iedereen zijn, het zouden bijvoorbeeld ook Russen kunnen zijn die zich voordoen als Amerikanen. Altijd lastig om het overzicht te houden in deze complexe situatie's.
Dat zeg ik toch helemaal niet :')
  maandag 10 maart 2014 @ 19:18:34 #229
56749 BlaZ
pi_137590269
quote:
Nationalistische krim Russen of Rusland zijn niet hetzelfde. Er wonen verder miljoenen tartaren binnen Rusland. Ze hebben zelfs hun eigen autonome republiek Tatarstan, waar men zelfs Tataars leert op school.
pi_137590373
quote:
Witch-hunt season in Russia is opening!

Andrey Makarevich, Valeriya Novodvorskaya, Artemy Troitsky, Irina Prohorova, Mihail Shats and many other well-known RU intellectuals already in the list of “traitors” on the internet page http://predatel.net/

Main page: “We believe that Russia should help Ukraine which under pro-fascist-minded politicians. We believe that Russia must ensure the security of the Russian-speaking population of Ukraine and Crimea. We believe that the Russian citizens who insult our soldiers and are putting under question the need to fight with neo-Nazis – they are traitors. Journalists, writers and producers - no matter how they are talented.”
  maandag 10 maart 2014 @ 19:21:13 #231
361691 DeJori
pi_137590376
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:18 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Nationalistische krim Russen of Rusland zijn niet hetzelfde. Er wonen verder miljoenen tartaren binnen Rusland. Ze hebben zelfs hun eigen autonome republiek Tatarstan, waar men zelfs Tataars leert op school.
Dat is irrelevant. De Krimtataren hebben historische redenen om bang te zijn voor de Russen.

Edit: goeie ninja, dat tweede deel is niet irrelevant ^O^
  maandag 10 maart 2014 @ 19:22:52 #232
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137590445
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:18 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch helemaal niet :')
Maar het kan allemaal. ;)
Say what?
pi_137591982
superernie twitterde op maandag 10-03-2014 om 18:37:35 @obk @Bright99 OVSE gebeld: ontkennen idd dat ze uitnodiging ontvangen hebben. Zouden hem ook afwijzen, de Krim is geen lidstaat OVSE. reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 19:56:04 #234
361691 DeJori
pi_137592070
ReutersPolitics twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:52:57 U.S. Senate is preparing Ukraine bill, including sanctions and aid: congressional aides reageer retweet
pi_137592221
kiresearch twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:54:49 Ukrainians in the Kherson province just north of Crimea say Russian operatives have moved into the territory. http://t.co/bZGQKOhl56 reageer retweet
pi_137592267
L4zick twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:52:37 “@grasswire: Reuters photo from @adagamov showing movement of major Russian forces in #Crimea. http://t.co/FyuuR4ufNd #Ukraine reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 20:00:47 #237
361691 DeJori
pi_137592353
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:58 schreef theNull het volgende:
kiresearch twitterde op maandag 10-03-2014 om 19:54:49 Ukrainians in the Kherson province just north of Crimea say Russian operatives have moved into the territory. http://t.co/bZGQKOhl56 reageer retweet
Even in de gaten houden, dat is behoorlijk ver van de Krim :o
pi_137592430
Missilito twitterde op zondag 09-03-2014 om 22:01:33 Allegedly Ukrainian Army deployments near Kherson some 50 km from Crimea "Buk" #Airdefense, tanks, artillery & MRLS http://t.co/P1AgABaHpz reageer retweet
pi_137592545
EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:02:17 Warrant for arresting Aksenov & Konstantinov,so called #Crimean govnmt & Berezovskyi (betraying officer) issued. https://t.co/iyPH6VWymf IPR reageer retweet
Politie krijgt geeneens de kans om een stap op de Krim neer te zetten.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:08:46 #240
192592 SureD1
pi_137592739
Goedenavond...hier gaat alles zijn gewone gangetje zie ik...ben benieuwd naar de geruchten over die troepenbewegingen...
pi_137592873
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:00 schreef DeJori het volgende:

[..]

Even in de gaten houden, dat is behoorlijk ver van de Krim :o
Hier nog een bericht dat bevestigen dat ze verder van de krim vandaan zitten (als het russen zijn :p)

JustHovensGreve twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:04:42 more info;I travel to Kherson.Train stopped & unidentified armed men entered, spoke Russian.I didn't have a check when I entered #Crimea. reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 20:13:27 #242
192592 SureD1
pi_137592952
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:11 schreef theNull het volgende:

[..]

Hier nog een bericht dat bevestigen dat ze verder van de krim vandaan zitten (als het russen zijn :p)

JustHovensGreve twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:04:42 more info;I travel to Kherson.Train stopped & unidentified armed men entered, spoke Russian.I didn't have a check when I entered #Crimea. reageer retweet
Op weg naar Odessa wellicht?
  maandag 10 maart 2014 @ 20:13:35 #243
361691 DeJori
pi_137592955
Russen in Oblast Kherson (ik dacht eerst dat we het over de stad hadden) zou m.i. een grotere escalatie zijn dan wat schietpartijen.
pi_137593037
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:13 schreef DeJori het volgende:
Russen in Oblast Kherson (ik dacht eerst dat we het over de stad hadden) zou m.i. een grotere escalatie zijn dan wat schietpartijen.
Oblast (provincie)?
  maandag 10 maart 2014 @ 20:16:46 #245
361691 DeJori
pi_137593108
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:15 schreef theNull het volgende:

[..]

Oblast (provincie)?
:Y volgens mij een overblijfsel van de Sovjet periode, aangezien de Russen dezelfde indeling gebruiken.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oblasten_van_Oekra%C3%AFne
  maandag 10 maart 2014 @ 20:18:06 #246
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137593179
In Cherson zijn afgelopen dagen juist Oekranse konvooien aangekomen voor een oefening toch?
Say what?
pi_137593189
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 19:58 schreef theNull het volgende:
Dat zou het conflict een heel stuk verergen. Het Westen is bereid om Rusland de Krim te laten innemen, omdat het Westen geen zin heeft in een conflict. Ik weet niet hoe dat mbt andere delen van de Ukraine zit.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:21:09 #248
361691 DeJori
pi_137593333
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat zou het conflict een heel stuk verergen. Het Westen is bereid om Rusland de Krim te laten innemen, omdat het Westen geen zin heeft in een conflict. Ik weet niet hoe dat mbt andere delen van de Ukraine zit.
Dit inderdaad.

quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:18 schreef UpsideDown het volgende:
In Cherson zijn afgelopen dagen juist Oekranse konvooien aangekomen voor een oefening toch?
Durf het niet zeker te zeggen, maar die beelden van Oekraense troepen waren eerst uit Lviv en daarna ergens tussen Lviv en de Krim.
pi_137593392
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:18 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Even wat tweets bekenen, maar de troepen zijn volgens mij nog onderweg en daar dus nog niet aanwezig. Berichten dat er eventueel nu russen aanwezig zijn, zijn nog maar een half uurtje oud, en het zijn dus nog maar twee tweets.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:23:08 #250
192592 SureD1
pi_137593409
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:21 schreef DeJori het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

[..]

Durf het niet zeker te zeggen, maar die beelden van Oekraense troepen waren eerst uit Lviv en daarna ergens tussen Lviv en de Krim.
Die tweet hierboven met die SAMs op rups is ook uit Kherson...
  maandag 10 maart 2014 @ 20:23:27 #251
361691 DeJori
pi_137593429
EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:21:36 Colon from 70-90 #russian military vehicles(canons,APCs, tracks)start to move towards the north of #Crimea peninsula at 20:30 - EuromaidanPR reageer retweet
  maandag 10 maart 2014 @ 20:24:36 #252
361691 DeJori
pi_137593476
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:23 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die tweet hierboven met die SAMs op rups is ook uit Kherson...
Ik zie het ^O^ had ivm de eerder tweet niet in de gaten dat het Oekraners waren :')
pi_137593559
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:23 schreef DeJori het volgende:
EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:21:36 Colon from 70-90 #russian military vehicles(canons,APCs, tracks)start to move towards the north of #Crimea peninsula at 20:30 - EuromaidanPR reageer retweet
Maar afwachten wat die van plan zijn.
pi_137593654
Christian_bss twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:26:17 @Chris_1791 @AliveNow23 @DailyMailUK Anthr shooting occurred near Chonhar,Kherson reg.Peaceful Automaidan activist wounded in area of heart reageer retweet
pi_137593741
quote:

[..]

_O-
  maandag 10 maart 2014 @ 20:32:16 #256
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137593860
Met het innemen van de Krim is Oekrane op de kaart trouwens wel half omsingeld, Russisch grondgebied in het noorden, oosten en zuiden van Oekrane. Dat lijkt mij nu en in de toekomst geen wenselijke situatie voor Kiev.
Say what?
  maandag 10 maart 2014 @ 20:33:14 #257
361691 DeJori
pi_137593928
EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 20:30:33 Rout of 70-90 #russian military vehicles.At10p.m.they are expected to be at illigal border between #Crimea & mainland http://t.co/1VAodQF4RO reageer retweet
pi_137593952
9 uur onze tijd....
  maandag 10 maart 2014 @ 20:34:17 #259
361691 DeJori
pi_137593978
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:32 schreef UpsideDown het volgende:
Met het innemen van de Krim is Oekrane op de kaart trouwens wel half omsingeld, Russisch grondgebied in het noorden, oosten en zuiden van Oekrane. Dat lijkt mij nu en in de toekomst geen wenselijke situatie voor Kiev.
Of een uitstekend deel NAVO-beinvloed land in Rusland :9 is maar net hoe je het bekijkt.
pi_137593987
Genuanceerde verkiezingsposters ook

maandag 10 maart 2014 @ 20:35:27 #261
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137594040
quote:
Rus krijgt verknipt beeld Oekrane

maandag 10 mrt 2014, 18:09 (Update: 10-03-14, 18:25)

Door correspondent Geert Groot Koerkamp

"In Oekrane heeft een fascistische staatsgreep plaatsgevonden. De hoofdstad Kiev is goeddeels in de as gelegd. Gewapende bendes zwerven er door de straten. De staat is gemplodeerd en de politie is machteloos. Ultranationalistische strijdgroepen trekken op naar de Russisch-sprekende oostelijke delen van Oekrane en de Krim om ieder verzet de kop in te drukken. Tienduizenden vluchtelingen trekken de grens over om in Rusland een veilig heenkomen te zoeken."

Dat is zo ongeveer het beeld dat miljoenen Russische televisiekijkers wel moeten hebben van de recente gebeurtenissen in Oekrane. En zij niet alleen: ook in het oosten van Oekrane, de Krim incluis, kijken veel Russisch-sprekenden dagelijks naar het Russische nieuws.

Geen wonder
Wie niet verder kijkt dan zijn neus lang is en alleen vertrouwt op de federale nieuwszenders zal daadwerkelijk de schrik om het hart slaan. In die situatie is het geen wonder dat inwoners van bijvoorbeeld de Wolgastad Samara dekens, levensmiddelen en ook kinderspeelgoed inzamelen om naar de noodlijdende vluchtelingen aan de grens te sturen.

Leden van het Russische hogerhuis spraken vorige week immers al van 140.000 vluchtelingen die de grens naar Rusland waren overgestoken. Vanuit Wolgograd, het vroegere Stalingrad, is een konvooi hulpgoederen onderweg naar de havenstad Sebastopol op de Krim.

Propaganda
Het besluit van Moskou zo nodig (want de aanwezigheid van Russische troepen op diverse strategische punten op de Krim wordt nog altijd niet officieel erkend) troepen te sturen naar Oekrane om in de woorden van de senaatsvoorzitter Valentina Matvijenko "onze landgenoten te beschermen" sluit naadloos aan bij het permanente mediaoffensief.

De populaire Russische zanger Andrej Makarevitsj zei onlangs in een talkshow op de Oekraense televisie dat hij sinds de dagen van Sovjetleider Leonid Brezjnev (overleden in 1982) niet meer zo'n onverholen propaganda op televisie had gezien.

Steunbetuigingen
In die tijd ging het vooral om de diepe ellende waarin de bewoners van Amerika en Europa hun dagen moesten slijten, in tegenstelling tot de Sovjet-Unie, waar de communistische heilstaat al bijna binnen handbereik lag. De berichtgeving op televisie wordt aangevuld met massale en spontane demonstraties in het hele land, waarop de Russische bevolking steun betuigt aan het Oekraense broedervolk.

Soms zijn die steunbetuigingen oprecht, maar meestal gaat het om van bovenaf georganiseerde manifestaties die enkel tot doel hebben indrukwekkende televisiebeelden te produceren over de massale steun voor het Russische optreden tegen het buurland. Dat gebeurt volgens een beproefde methode, waarbij fabrieken, scholen en andere instellingen instructies krijgen een bepaald quotum te leveren voor de komende demonstratie.

De deelnemers krijgen vlaggen en spandoeken in handen gedrukt, moeten die op de afgesproken tijd en plaats ergens omhoog houden en leuzen scanderen alvorens ze weer naar huis mogen. Problemen met de politie zijn er nooit.

Tegendemonstraties
Het staat in schril contrast met de doorgaans spontane, impulsieve demonstraties tegen Russische inmenging in Oekrane. Die zijn doorgaans niet officieel toegestaan, getalsmatig een stuk kleiner (tot groot leedwezen van de deelnemers) en de meeste eindigen met massale arrestaties. Van dit tegengeluid is ook weinig of niets te zien op de federale televisiezenders.

De mediaoorlog wordt beslist ook van de andere kant gevoerd. Oekraense politici en officials voeden de eigen media geregeld met informatie over ophanden zijnde provocaties van de kant van de Russen. Maar Oekraense televisiekijkers kregen ook voor de omwenteling en krijgen wel een grotere diversiteit aan meningen voorgeschoteld dan hun buren in Rusland. Velen van hen kunnen daarbij ook nog eens kijken naar de Russische zenders.

Tendentieus
De tendentieuze berichtgeving op de Russische televisie is niet iets van de laatste weken. De Russische nieuwslezers en correspondenten spreken al maandenlang uitsluitend van radicalen en extremisten wanneer ze het hebben over de massademonstraties in Kiev.

Inderdaad waren diverse radicale, nationalistische groepen daadwerkelijk prominent aanwezig bij het protest en leden van deze groepen zijn nu vertegenwoordigd in het landsbestuur. Dat juist deze groepen de val van president Viktor Janoekovitsj hebben versneld staat buiten kijf.

Maar de harde kern van het protest in Kiev werd gevormd door vreedzame burgers, studenten, zakenmensen, arbeiders, gepensioneerden, priesters, et cetera. En hen kregen de Russische televisiekijkers maar mondjesmaat te zien.
Say what?
pi_137594052
Lol, deze is wel gaaf

pi_137594107
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:34 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]
_O- _O-
pi_137594180
Maar zo te zien is Rusland gewoon lekker aan het treiteren , niet netjes maar dit alles wijst toch niet op verdere escalatie ofzo?
pi_137594258
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:38 schreef theunderdog het volgende:
Maar zo te zien is Rusland gewoon lekker aan het treiteren , niet netjes maar dit alles wijst toch niet op verdere escalatie ofzo?
Er zijn net posts gemaakt die suggereren dat Poetin meer dan alleen de Krim van de Ukraine wil afscheuren. Lijkt me een flinke escalatie.
pi_137594291
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:39 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Er zijn net posts gemaakt die suggereren dat Poetin meer dan alleen de Krim van de Ukraine wil afscheuren. Lijkt me een flinke escalatie.
Voornamelijk twitterposts...

Dat is niet meer dan roddelverzamelingen.
pi_137594365
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:40 schreef theunderdog het volgende:

Daarom zeg ik "suggereren".

Verder kan je dat niet zomaar afdoen. Veel nieuws begint als twitterposts omdat traditionele media meer tijd nodig hebben informatie te verzamelen en verifieren.
pi_137594383
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:41 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daarom zeg ik "suggereren".

Verder kan je dat niet zomaar afdoen. Veel nieuws begint als twitterposts omdat traditionele media meer tijd nodig hebben informatie te verzamelen en verifieren.
Dat is ook waar uiteraard.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:42:44 #269
192592 SureD1
pi_137594418
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:40 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Daarom ff afwachten. Als er inderdaad Russen buiten de Krim zijn dan is dat wel degelijk een behoorlijke escalatie
pi_137594475
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:42 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Daarom ff afwachten. Als er inderdaad Russen buiten de Krim zijn dan is dat wel degelijk een behoorlijke escalatie
Als Rusland (lees Poetin) nog meer dan alleen de Krim wil, dan is de kans op een oorlog gewoon heel reel.

Weet eigenlijk vrijwel zeker dat Poetin daar niet op uit is.
pi_137594657
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:43 schreef theunderdog het volgende:
Als Rusland (lees Poetin) nog meer dan alleen de Krim wil, dan is de kans op een oorlog gewoon heel reel.

Ik hoop het. Momenteel is de Krim situatie vooral interessant. Als Rusland meer wil wordt het zorgelijk. Er zal dan enorme druk komen van landen als Poland, de Baltische staten etc op het Westen om Rusland veel harder aan te pakken dan alleen wat symbolische sancties. Verder zou de USA geloofwaardigheid verliezen als het dan alleen met symbolische sancties reageert op Rusland.

Basically is de Krim situatie momenteel vooral interessant. Mocht Rusland meer willen, begint het zorgelijk te worden.
pi_137594671
quote:

[..]

Als Putin wil kan hij morgen met zijn biker gang mee naar Kiev rijden en de bril van Timmermans' hoofd slaan. :')
  maandag 10 maart 2014 @ 20:47:30 #273
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137594702
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:46 schreef Nintex het volgende:

[..]

Als Putin wil kan hij morgen met zijn biker gang mee naar Kiev rijden en de bril van Timmermans' hoofd slaan. :')
Zou gaaf zijn :D
pi_137594752
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:46 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Ik hoop het. Momenteel is de Krim situatie vooral interessant. Als Rusland meer wil wordt het zorgelijk. Er zal dan enorme druk komen van landen als Poland, de Baltische staten etc op het Westen om Rusland veel harder aan te pakken dan alleen wat symbolische sancties. Verder zou de USA geloofwaardigheid verliezen als het dan alleen met symbolische sancties reageert op Rusland.

Basically is de Krim situatie momenteel vooral interessant. Mocht Rusland meer willen, begint het zorgelijk te worden.
Klopt, je gaat er alleen vanuit dat de VS geloofwaardig wil zijn, en ik denk dat je daar de mist ingaat.

Zolang de VS het meest machtige en sterkste leger heeft, kunnen ze als clowns doen. Of dacht jij soms dat er serieus mensen zijn met een IQ boven de 110 die iemand als Kerry serieus nemen?
  maandag 10 maart 2014 @ 20:49:53 #275
192592 SureD1
pi_137594819
quote:

[..]

Dat lijkt mij ook...dat zou ook voor Poetin een lose-lose scenario zijn...

Ik dacht sowieso dat het tot zondag rustig zou blijven...ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom de Russen op een maandagavond Ukrane binnen zou rijden.
pi_137594859
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
Klopt, je gaat er alleen vanuit dat de VS geloofwaardig wil zijn, en ik denk dat je daar de mist ingaat.

Zolang de VS het meest machtige en sterkste leger heeft, kunnen ze als clowns doen. Of dacht jij soms dat er serieus mensen zijn met een IQ boven de 110 die iemand als Kerry serieus nemen?
Geloofwaardig naar bondgenoten. De mening van "normale" mensen kan de USA natuurlijk aan hun kont roesten en daarom hebben zoveel mensen ook een hekel aan de USA. Echter, als belangrijke mensen, zoals leiders in Oost-Europese landen zich niet meer veilig voelen als bondgenoten van de USA, gaat de USA daar last van krijgen.
pi_137594862
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook...dat zou ook voor Poetin een lose-lose scenario zijn...

Ik dacht sowieso dat het tot zondag rustig zou blijven...ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom de Russen op een maandagavond Ukrane binnen zou rijden.
Ahja, aan de andere kant: iemand die zonder schaamte durft te beweren dat er geen Russische troepen op de Krim zijn.......................
  maandag 10 maart 2014 @ 20:52:48 #278
192592 SureD1
pi_137594948
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Geloofwaardig naar bondgenoten. De mening van "normale" mensen kan de USA natuurlijk aan hun kont roesten en daarom hebben zoveel mensen ook een hekel aan de USA. Echter, als belangrijke mensen, zoals leiders in Oost-Europese landen zich niet meer veilig voelen als bondgenoten van de USA, gaat de USA daar last van krijgen.
Dit...en Kerry, en de Engelsen misschien nog meer, hebben de la behoorlijk ver open getrokken...als die woorden onverrichter zake van tafel moeten dan is dat meer dan een morele overwinning voor Poetin.
pi_137594951
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Welnee, jij denkt toch niet dat leiders de VS serieus nemen vanuit moreel of welk ander oogpunt dan ook?

De VS is machtig, zelfs al zou hoogstpersoonlijk Obama dansen op het graf van Oekraense overledenen, de landen die nu als hondjes achter hen aanlopen zullen dat dan ook doen.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:53:33 #280
192592 SureD1
pi_137594986
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ahja, aan de andere kant: iemand die zonder schaamte durft te beweren dat er geen Russische troepen op de Krim zijn.......................
Tja.. Merkel zei al dat hij het Noorden kwijt was..misschien is het hem wel naar zijn hoofd gestegen..
  maandag 10 maart 2014 @ 20:54:26 #281
306743 Opa2012
2010..2017
pi_137595042
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:35 schreef Pharmacist het volgende:
Lol, deze is wel gaaf

[ afbeelding ]
Zeker, maar voor de, toch al instortende, Russische economie wel de genadeslag.
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
pi_137595132
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
Welnee, jij denkt toch niet dat leiders de VS serieus nemen vanuit moreel of welk ander oogpunt dan ook?

De VS is machtig, zelfs al zou hoogstpersoonlijk Obama dansen op het graf van Oekraense overledenen, de landen die nu als hondjes achter hen aanlopen zullen dat dan ook doen.
Dat denk ik inderdaad ja. Neem bijv die aanval op Syrie die niet kwam: de gemiddelde inwoner van elk Westers land en Moslim land zou daardoor nog een grotere hekel aan de USA krijgen. Echter, de Turkse, Saudi en Israelische leiders zouden de USA ontzettend dankbaar zijn.
  maandag 10 maart 2014 @ 20:56:30 #283
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137595168
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:34 schreef Nintex het volgende:

[ afbeelding ]
Is dat erg? Lijkt me geen probleem.
Anti-Turkije
pi_137595177
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:54 schreef Opa2012 het volgende:
Oh, dat ben ik compleet met je eens. De economie en demografie van Rusland zijn totaal verrot. Toch vind ik hem gaaf :).
  maandag 10 maart 2014 @ 20:57:19 #285
361691 DeJori
pi_137595222
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:54 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

:Y Sommigen hier schijnen te denken dat Rusland nog een relevantie economische speler is op wereldniveau :9
pi_137595254
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:55 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat denk ik inderdaad ja. Neem bijv die aanval op Syrie die niet kwam: de gemiddelde inwoner van elk Westers land en Moslim land zou daardoor nog een grotere hekel aan de USA krijgen. Echter, de Turkse, Saudi en Israelische leiders zouden de USA ontzettend dankbaar zijn.
Klopt, maar de leiders van het westen blijven de VS zogenaamd geweldig vinden...

Waarom? macht, de gezondheidszorg, mensenrechten,verdeling arm-rijk het mag allemaal verneukt zijn, daar zijn wij dan ook helemaal niet verontwaardigd over.

Want check dat leger !
  maandag 10 maart 2014 @ 20:59:59 #287
361691 DeJori
pi_137595403
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Klopt, maar de leiders van het westen blijven de VS zogenaamd geweldig vinden...

Waarom? macht, de gezondheidszorg, mensenrechten,verdeling arm-rijk het mag allemaal verneukt zijn, daar zijn wij dan ook helemaal niet verontwaardigd over.

Want check dat leger !
We hebben ook wel sterk de neiging om dat soort interne aangelegenheden in de US te overdrijven. Heb me het afgelopen jaar voor mijn stage erg veel bezig gehouden met de Amerikaanse gezondheidszorg (nadruk op PPACA) en het is allemaal niet zo rampzalig als wij soms doen voorkomen hoor ;)
pi_137595547
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:59 schreef DeJori het volgende:

[..]

We hebben ook wel sterk de neiging om dat soort interne aangelegenheden in de US te overdrijven. Heb me het afgelopen jaar voor mijn stage erg veel bezig gehouden met de Amerikaanse gezondheidszorg (nadruk op PPACA) en het is allemaal niet zo rampzalig als wij soms doen voorkomen hoor ;)
2

Hetzelfde met homo,s in Rusland. Het wordt hier wel allemaal erg overdreven naar voren gebracht.

En nee, dit is geen trollpost. Gewoon om te laten zien waar je heen kan gaan met zulke bagatellisering . Er zijn immers ook gewoon gaybars in Rusland en het is echt niet zo dat elke homo op straat klappen krijgt.
pi_137595565
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:

Want check dat leger !
Well, als je vriendjes met USA bent betekent dat in feite dat je enorm kan bezuinigen op het leger. Het Amerikaanse militaire budget is zo groot dat vriendjes van de USA heel veel geld overhouden voor andere dingen.

Verder hebben wij, het Westen, natuurlijk dezelfde cultuur en zijn we historisch bondgenoten met de USA. Dat laatste is volgens mij relevanter dan je zou denken (en dan ik dacht tot afgelopen week :P). Met bijvoorbeeld Turkije en zelfs Saudi komt het opvallend vaak voor dat onze belangen gelijk zijn. Mbt de Krim zitten wij bijvoorbeeld in hetzelfde schuitje als Turkije. En guess what, dat zaten we midden 19e eeuw ook: toen ook was het Turkije en het Westen (toen UK en Frankrijk) tegen Rusland. Ik denk zelfs dat Turkije in de NAVO zit omdat Turkije historisch problemen heeft met Rusland.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:04:42 #290
361691 DeJori
pi_137595682
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:02 schreef theunderdog het volgende:

[..]

2

Hetzelfde met homo,s in Rusland. Het wordt hier wel allemaal erg overdreven naar voren gebracht.

En nee, dit is geen trollpost. Gewoon om te laten zien waar je heen kan gaan met zulke bagatellisering . Er zijn immers ook gewoon gaybars in Rusland en het is echt niet zo dat elke homo op straat klappen krijgt.
Ik zou dit ook niet opvatten als trollpost hoor. :* Ben het nog met je eens ook, bedoelde alleen dat de dingen die je noemde geen redenen zijn om geen nauwe diplomatieke samenwerking te hebben met de US.
Maar goed, het is het Oekrane topic, niet het US topic :9
  maandag 10 maart 2014 @ 21:06:34 #291
361691 DeJori
pi_137595792
EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 21:04:46 The world's best anti-ships missile system, "Bastion" is being deployed in #Crimea by #russian occupiers |PR News http://t.co/l5I6RAocEw reageer retweet
pi_137595845
quote:
Ik dacht sowieso dat het tot zondag rustig zou blijven...ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom de Russen op een maandagavond Ukrane binnen zou rijden
Al staat Rusland morgen in Kiev met een vlag te zwaaien er veranderd niets aan de situatie. Polen gaat nog meer mobiliseren misschien, maar iets van een serieuze tegenaanval of verdediging had al veel eerder logistiek geregeld moeten worden.

Geen Oekraense officier met goed verstand die zijn troepen in het Oosten de opdracht geeft om op de Russen de schieten. De eerste verdedigingslinie is waar het pro-Russische deel van Oekrane stopt en eer dat de Russen daar zijn is het halve land al bezet en kunnen ze net zo goed nog een paar kilometer verder. De Oekraners hebben het dan toch te druk met rellen voor het parlement als de 'nieuwe' machthebbers naar Brussel vluchten.

De nieuwe leiders hebben nog lang niet het mandaat om het volk een oorlog met Rusland in te sturen, maar Rusland heeft zeker niet de internationale 'gedoogsteun' om Oekrane of berhaupt de Krim te bezetten.
pi_137596034
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:
Al staat Rusland morgen in Kiev met een vlag te zwaaien er veranderd niets aan de situatie. Polen gaat nog meer mobiliseren misschien, maar iets van een serieuze tegenaanval of verdediging had al veel eerder logistiek geregeld moeten worden.

Geen Oekraense officier met goed verstand die zijn troepen in het Oosten de opdracht geeft om op de Russen de schieten. De eerste verdedigingslinie is waar het pro-Russische deel van Oekrane stopt en eer dat de Russen daar zijn is het halve land al bezet en kunnen ze net zo goed nog een paar kilometer verder. De Oekraners hebben het dan toch te druk met rellen voor het parlement als de 'nieuwe' machthebbers naar Brussel vluchten.

De nieuwe leiders hebben nog lang niet het mandaat om het volk een oorlog met Rusland in te sturen, maar Rusland heeft zeker niet de internationale 'gedoogsteun' om Oekrane of berhaupt de Krim te bezetten.
Als Rusland dat doet, hebben ze niets geleerd van hun afgang in Afghanistan, of de Amerikaanse afgang in Irak en Afghanistan. Ik schat de Russen toch slimmer in. Als de Russen inderdaad verder gaan dan de Krim, zullen ze het houden bij het Russisch gedomineerde deel.

En het lijkt me zelfs sterk dat Rusland verder gaat dan de Krim. Hoewel het er op lijkt dat ik daar naast ga zitten, omdat er reports zijn dat Rusland dus verder gaat dan de Krim :P.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:12:38 #294
361691 DeJori
pi_137596166
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef Pharmacist het volgende:
En het lijkt me zelfs sterk dat Rusland verder gaat dan de Krim. Hoewel het er op lijkt dat ik daar naast ga zitten, omdat er reports zijn dat Rusland dus verder gaat dan de Krim :P.
Ik roep ook al een tijd dat hij toch niet verder gaat dan de Krim. Hij moet echt niet verder gaan dan Charkov en Donetsk, anders is heel mijn theorie naar de klote :')
  maandag 10 maart 2014 @ 21:15:52 #295
192592 SureD1
pi_137596390
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik roep ook al een tijd dat hij toch niet verder gaat dan de Krim. Hij moet echt niet verder gaan dan Charkov en Donetsk, anders is heel mijn theorie naar de klote :')
Was het niet die Engelsman (Lucas?) die zei dat Poetin Odessa wil?
pi_137596456
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef DeJori het volgende:
Lol! Dan is er nog een nieuwe theorie: Merkel heeft gelijk en Putin heeft alle "touch" met de werkelijkheid verloren :P.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:17:08 #297
361691 DeJori
pi_137596486
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:15 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Was het niet die Engelsman (Lucas?) die zei dat Poetin Odessa wil?
Hij kan het willen, want dan is Oekrane geheel van de Zwarte Zee afgesloten. Denk dat daar nog wel wat bloed om zou vloeien.
pi_137596503
quote:
Als Rusland dat doet, hebben ze niets geleerd van hun afgang in Afghanistan, of de Amerikaanse afgang in Irak en Afghanistan. Ik schat de Russen toch slimmer in. Als de Russen inderdaad verder gaan dan de Krim, zullen ze het houden bij het Russisch gedomineerde deel.

Het is geen blijvende bezetting, in die zin het leger gaat weer weg zodra er een regering in Kiev zit waar de Russen het wel mee eens zijn. Putin heeft Yanukovich al onder de bus gegooid dus de vraag is wie hij dan naar voren gaat schuiven.

Het verschil met Afghanistan is dat er geen schot gelost gaat worden en dat de woede van de Oekraners vooral op de slappelingen gericht gaat zijn die hen beloofde de Krim etc. niet op te geven. Daarnaast is de verdeling pro-Russisch, pro-Oekraens in het hele land merkbaar en worden ze niet door iedereen als de 'vijand' gezien. In ieder geval is het NAVO/EU geluid natuurlijk compleet verdwenen als zij niets uitvoeren, want dan heeft Oekrane in de EU of NAVO in de ogen van het volk niets te zoeken (ze doen immers niets om te helpen).
  maandag 10 maart 2014 @ 21:19:13 #299
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137596658
Rostov - Papa, Odessa - Mama.
  maandag 10 maart 2014 @ 21:21:47 #300
192592 SureD1
pi_137596830
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:17 schreef Nintex het volgende:

[..]

Het is geen blijvende bezetting, in die zin het leger gaat weer weg zodra er een regering in Kiev zit waar de Russen het wel mee eens zijn. Putin heeft Yanukovich al onder de bus gegooid dus de vraag is wie hij dan naar voren gaat schuiven.

Het verschil met Afghanistan is dat er geen schot gelost gaat worden en dat de woede van de Oekraners vooral op de slappelingen gericht gaat zijn die hen beloofde de Krim etc. niet op te geven. Daarnaast is de verdeling pro-Russisch, pro-Oekraens in het hele land merkbaar en worden ze niet door iedereen als de 'vijand' gezien. In ieder geval is het NAVO/EU geluid natuurlijk compleet verdwenen als zij niets uitvoeren, want dan heeft Oekrane in de EU of NAVO in de ogen van het volk niets te zoeken (ze doen immers niets om te helpen).
Dat is sowieso de diplomatieke strategie... Lavrov zei vandaag toch dat hij een oplossing had voor heel Ukrane op basis van het akkoord van 21 februari, waarschijnlijk een regering die in Kiev braaf doet wat Moskou zegt...
  maandag 10 maart 2014 @ 21:22:10 #301
361691 DeJori
pi_137596858
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 21:19 schreef Voszje het volgende:
Rostov - Papa, Odessa - Mama.
?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')