Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:53 schreef wattel het volgende:
Denk je dat? Hoe komt het dan dat de VS hun beoogde kandidaat in de regering Jatsenjoek nu ook (interim) minister president is en Serry als VN bemiddelaar naar Oekraïne is?
Dit telefoon gesprek is gevoerd op 28 januari 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Nuland
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_R._Pyatt
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Feltman
Als ze geen belang zouden hebben hadden ze dit ook niet hoeven regelen toch?
Maar men heeft niet door dat dezelfde tactieken bij rusland worden toegepast, achja.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef Voszje het volgende:
[..]
Op RT. Liz Wahl en Amber Lyon samen. De ironie.
Die confrontatie is al aan gegaan... Heb je Kerry gehoord? Er zijn van alle kanten (heel) erg grote woorden gebruikt (Hague heeft het vandaag nog over 'shooting wars'). Ik ga er van uit dat er geen gewapend conflict komt maar dan zal een van beide kanten die grote woorden weer op moeten eten, zonder ketchup...quote:Op zondag 9 maart 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.
Jouw linkjes zijn sowieso vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje.
Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.quote:Op zondag 9 maart 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.
Jouw linkjes zijn sowieso vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje.
Nee het word waarschijnlijk Rusland de Krim en het westen de restvan de Ukraïne. Naderhand is de wereld er dan toch een stukje minder veilig op geworden... Poetin wordt aangewakkerd in zijn angst want het westen komt weer een paar honderd kilometer dichterbij en hij komt voor de zoveelste keer weg met landje-pik. Geen wonder dat de Polen en de Letten zenuwachtig worden...quote:Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
Dan nog, denk je dat de US met 1 vliegdekschip in de Zwarte Zee Rusland gaat bestoken? Dat zou kamikaze actie zijn van de bemanningsleden.
Sowieso zou dat desastreuze gevolgen hebben, dan maar wat sneue en ontevreden gezichten op de Krim en in Oekraine, als er meer ellende mee voorkomen wordt, het zij zo.
Dat zou wel naïef zijn van de VS om te denken dat Rusland bang wordt van 'woorden'. Bij Syrië was het al veto op veto, ze geven geen fuck en blijven Assad bijna volwaardig steunen. Rusland heeft gewoon de macht om dit te doen.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.
Jij demonstreert precies het doel van die woorden: de USA laat de Ukraine niet in de steek. Meanwhile gebeurt er helemaal niets. Het zijn slechts woorden.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef SureD1 het volgende:
Die confrontatie is al aan gegaan... Heb je Kerry gehoord? Er zijn van alle kanten (heel) erg grote woorden gebruikt (Hague heeft het vandaag nog over 'shooting wars'). Ik ga er van uit dat er geen gewapend conflict komt maar dan zal een van beide kanten die grote woorden weer op moeten eten, zonder ketchup...
Volgens mij is dat telefoongesprek nog steeds relevant. Mevrouw Nuland leek een vooruitziende blik te hebben met betrekking tot de escalatie van de protesten in Kiev, met als gevolg een afgezette president en de daaruit volgende situatie in Krim. VS heeft zeker belangen in Oekraïne, en dat was Jatsenjoek in de regering. En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :pquote:Op zondag 9 maart 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corrupte kleptocratie.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.
Dat is toch precies wat ik zeg. De Ukraine is geen confrontatie met Rusland waard voor de USA.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef wattel het volgende:
En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
Tav je eerste zin, en je reactie op mijn reactie: zou dat niet het doel van de woorden zijn: door de Russische illusie van 'wij zijn een supermacht' heen prikken?quote:Op zondag 9 maart 2014 23:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corruptie kleptocratie.
Verder verdraaien zowel Rusland als de USA het nieuws in hun voordeel. Natuurlijk, wat verwacht je dan? Als jij denkt dat de USA dit dom speelt, begrijp je het niet.
Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corruptie kleptocratie.
Verder verdraaien zowel Rusland als de USA het nieuws in hun voordeel. Natuurlijk, wat verwacht je dan? Als jij denkt dat de USA dit dom speelt, begrijp je het niet.
Zou China dat laten gebeuren? Die zitten op een berg dollars...quote:Op zondag 9 maart 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.
Dit soort tactieken zijn er bij alle conflicten wel, dus ook nu inderdaad. We kunnen simpelweg niet weten hoe het precies zit, maar ik vind dat in deze discussie alle aspecten belicht moeten worden. Het maakt het interessant, zolang er geen getroll is.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:07 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Maar men heeft niet door dat dezelfde tactieken bij rusland worden toegepast, achja.
Met 400 f 16's en een shitload aan rakettenquote:Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
Dan nog, denk je dat de US met 1 vliegdekschip in de Zwarte Zee Rusland gaat bestoken? Dat zou kamikaze actie zijn van de bemanningsleden.
Sowieso zou dat desastreuze gevolgen hebben, dan maar wat sneue en ontevreden gezichten op de Krim en in Oekraine, als er meer ellende mee voorkomen wordt, het zij zo.
Dan nog, het is veel meer dan alleen een aanval, het kan uitlopen op een totale oorlog. Zo'n scenario is niet realistisch.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Met 400 f 16's en een shitload aan raketten
F-18's toch? En ik denk no way dat de VS zo dom is om dat te doen...quote:Op zondag 9 maart 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Met 400 f 16's en een shitload aan raketten
Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.
quote:Weer vliegveld op de Krim ingenomen
SAKI -
Een groep van tientallen gewapende en Russisch gezinde mannen heeft zondag een militair vliegveld bij de plaats Saki op het Oekraïense schiereiland de Krim bezet. De groep, gekleed in militaire uniformen zonder herkenningstekens, heeft de ingang van de luchthaven geblokkeerd en machinegeweren opgesteld bij de landingsbaan, zo zei een woordvoerder van het ministerie van Defensie.
Foto: Reuters
Rusland heeft afgelopen week meerdere strategische punten op de Krim ingenomen, wat door Oekraïne wordt gezien als een grove provocatie. Eerder werden ook al het militaire vliegveld van Sevastopol en de openbare luchthaven van Simferopol bezet, zonder dat er ook maar een schot werd gelost.
De Oekraïense soldaten houden zich afzijdig in de Krimcrisis, die ontstond nadat president Viktor Janoekovitsj werd verdreven. De grotendeels pro-Russische bevolking op het schiereiland heeft weinig op met de nieuwe, westers gezinde machthebbers in Kiev.
Juist... En Rusland is nagenoeg een mono-economie toch? Die zijn sowieso kwetsbaarder..quote:Op zondag 9 maart 2014 23:23 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar. Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.
Verder is Rusland de 20e handelspartner van de USA qua grootte, de USA de 5e voor Rusland. Lijkt me dat Rusland meer afhandelijk is dan andersom.
Precies. En een tijdbom, die reserves raken vanzelf op. Zelfde verhaal als Saudi. Misschien dat Rusland over een paar decennia ook wel de EU in wilquote:Op zondag 9 maart 2014 23:26 schreef SureD1 het volgende:
Juist... En Rusland is nagenoeg een mono-economie toch? Die zijn sowieso kwetsbaarder..
De schade die ze dan zelf lijden is inderdaad groot, maar de schade van de VS en Europa zal daarom nog niet gering zijn. Alles staat met elkaar in verbinding, denk ook aan gasleveranties die stopgezet worden etc.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:23 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar. Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.
Verder is Rusland de 20e handelspartner van de USA qua grootte, de USA de 5e voor Rusland. Lijkt me dat Rusland meer afhandelijk is dan andersom.
Het stukje wat je quote heb je inderdaad in je vorige post gezegd (op "niet waard" na dan), (wat een latere aanvulling was van jouw post met je nieuwsbericht. Had je ook gelijk in die post kunnen zetten toch als je toch al bedoelde dat de VS geen interesse zou hebben in de Krim?)quote:Op zondag 9 maart 2014 23:17 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat is toch precies wat ik zeg. De Ukraine is geen confrontatie met Rusland waard voor de USA.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |