http://nos.nl/artikel/620419-poetin-niet-naar-haagse-kerntop.htmlquote:Op zondag 9 maart 2014 23:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Komt Putin nou wel of niet naar Den Haag eind deze maand?
Dacht van wel, men acht de 'nucleaire kwestie' belangrijker. Oh niet dusquote:Op zondag 9 maart 2014 23:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Komt Putin nou wel of niet naar Den Haag eind deze maand?
Daar heb ik op gereageerd: "vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje."quote:Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef wattel het volgende:
Verder negeer je de rest van mijn post mtt Nuland.
Komt precies overeen met dat de USA de confrontatie met Rusland niet aangaat over de Krim. Dus dan zijn we het eens lijkt mequote:En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
Onderdeel van het schaakspel...ik denk er achter de schermen nu vooral gaat om het van tafel krijgen van dat referendum...het schijnt dat Poetin wordt platgebeld...Merkel voorop, maar ook Cameron en Obama. Als dat niet gebeurt dan is komende zondag een volgend omslagpunt. Wat gebeurt er met de uitslag van het referendum (dat zal wel pro Rusland worden) en wat gebeurt er dan met de Ukraοnse militairen die dan als ongewenste bezetter beschouwd worden..ik denk dat de regeringen overal daar mee bezig zijn.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:45 schreef UpsideDown het volgende:
Deze filmpjes staan gelinkt via infowars, militair transport in centraal-Oekraοne op weg naar de Krim. Infowars is een vage site, maar de beelden an sich op Youtube zijn wel interessant. Een stuk of 20 T-64 tanks, een aantal Howitzers, pantserwagens, etc.
20 ΡΠ°Π½ΠΊΠΎΠ² Π’-64 Π³ΠΎΡΠΎΠ²ΡΡ Π΄Π»Ρ ΠΎΡΠΏΡΠ°Π²ΠΊΠΈ Π² .... 08.03.2014 ΠΠ΅Π»Π°Ρ Π¦Π΅ΡΠΊΠΎΠ²Ρ
ΠΠ³ΡΠΎΠΌΠ½Π°Ρ ΠΊΠΎΠ»ΠΎΠ½Π½Π° Π²ΠΎΠΎΡΡΠΆΠ΅Π½Π½ΡΡ ΡΠΈΠ» Π£ΠΊΡΠ°ΠΈΠ½Ρ Π² ΠΠΈΡΠΎΠΌΠΈΡΠ΅. 95-Ρ ΠΎΡΠ΄Π΅Π»ΡΠ½Π°Ρ Π°ΡΡΠΎΠΌΠΎΠ±ΠΈΠ»ΡΠ½Π°Ρ Π±ΡΠΈΠ³Π°Π΄Π°
Mobiele raketinstallaties:
Als dit echt is heeft Oekraοne wel zin in escalatie en kunnen we beter Oekraοne uitschakelen en tegen zichzelf beschermen.
als ze hun reservisten mobiliseren hebben ze militairen genoeg. En als Polen daadwerkelijk bang genoeg is voor rusland en hen helpt hebben ze er nog een stukje meer.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:
Ukraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Eigenlijk heeft het wel iets triests, hoe ze hun militaire hardware erbij halen, wetende dat ze het gaan afleggen mocht het uit de hand lopen.
Ik hoop dat Rusland tevreden is met de Krim en het daarbij blijft.
De 'officiλle' verklaring die onder ιιn van de filmpjes staat is dat het om een militaire oefening gaat in Cherson, het zuiden van Oekraοne.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:56 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Onderdeel van het schaakspel...ik denk er achter de schermen nu vooral gaat om het van tafel krijgen van dat referendum...het schijnt dat Poetin wordt platgebeld...Merkel voorop, maar ook Cameron en Obama. Als dat niet gebeurt dan is komende zondag een volgend omslagpunt. Wat gebeurt er met de uitslag van het referendum (dat zal wel pro Rusland worden) en wat gebeurt er dan met de Ukraοnse militairen die dan als ongewenste bezetter beschouwd worden..ik denk dat de regeringen overal daar mee bezig zijn.
Spierballen rollen dus... Wat interessanter is, is de vraag of de VS al spionagedrones heeft vliegen daar die precies zien wat daar allemaal wel en niet gebeurt...quote:Op maandag 10 maart 2014 00:02 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De 'officiλle' verklaring die onder ιιn van de filmpjes staat is dat het om een militaire oefening gaat in Cherson, het zuiden van Oekraοne.
Ja, die zijn er:quote:Op maandag 10 maart 2014 00:06 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Spierballen rollen dus... Wat interessanter is, is de vraag of de VS al spionagedrones heeft vliegen daar die precies zien wat daar allemaal wel en niet gebeurt...
nou ja, ze kunnen moeilijk meteen al op hun rug gaan liggen met de pootjes omhoog. staat ook zo lullig voor 'n stoere soldaat.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:
Ukraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Eigenlijk heeft het wel iets triests, hoe ze hun militaire hardware erbij halen, wetende dat ze het gaan afleggen mocht het uit de hand lopen.
Ik hoop dat Rusland tevreden is met de Krim en het daarbij blijft.
Mwa, ik heb het al eerder gezegd, Rusland is het grootste land op aarde, 17 miljoen km², even groot als heel het Zuid-Amerikaanse continent. Een groot deel van noordelijk Rusland is rijk aan grondstoffen en nog onontgonnen; de opwarming van het klimaat maakt dat gebied toegankelijk op een moment waarop in de meeste landen alle goedkope bronnen al lang in gebruik of al uitgeput zijn. Landbouwproduktie in Rusland zal stijgen door de opwarming, in veel andere landen zal het dalen.quote:Op zondag 9 maart 2014 23:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Precies. En een tijdbom, die reserves raken vanzelf op. Zelfde verhaal als Saudi. Misschien dat Rusland over een paar decennia ook wel de EU in wil.
eerder oostenrijk ofzo, dan was georgie tsjechiequote:Op maandag 10 maart 2014 00:16 schreef Shreyas het volgende:
Wat Rusland doet met Oekraοne is niet veel anders dan wat Duitsland deed in Polen 1939. Wederom staat Europa verdeeld, laf, kansloos en besluiteloos toe te kijken langs de zijlijn. In 80 jaar tijd dus niets geleerd.
Als Rusland zich niet terugtrekt uit Oekraοne moet de NAVO militair ingrijpen.
Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.61 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:quote:Op maandag 10 maart 2014 00:44 schreef meth1745 het volgende:
Mwa, ik heb het al eerder gezegd, Rusland is het grootste land op aarde, 17 miljoen km², even groot als heel het Zuid-Amerikaanse continent. Een groot deel van noordelijk Rusland is rijk aan grondstoffen en nog onontgonnen; de opwarming van het klimaat maakt dat gebied toegankelijk op een moment waarop in de meeste landen alle goedkope bronnen al lang in gebruik of al uitgeput zijn. Landbouwproduktie in Rusland zal stijgen door de opwarming, in veel andere landen zal het dalen.
Zeker de gebieden die voor China interessant zijn, zijn erg dunbevolkt. En daar gaan elk jaar ook steeds meer Chinezen als gastarbeider heen, al gaan die tegenwoordig nog elk jaar terug naar China voor een paar maanden. Maar goed, voor je het weet winnen er weer een paar rijke miljardairs aan invloed en wordt het Kremlin over gehaald om wat Chinezen zich daar te laten vestigen. Misschien is dit wel een te simpele weerspiegeling, maar een Krimmetje in Oost-Rusland zou je niet uit kunnen sluiten over een aantal generaties.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.5 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:
[ afbeelding ]
Rusland en China hebben trouwens ook nog een geschiedenis mbt outer Manchuria.
Anyway, dit is langer termijn. Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
Mwah, in Tsjechie werd toch niet gevochten voor Sudetenland? Er zitten elementen van eerdere historische misstappen in; De Anschluss, Sudetenland, Grenada en volgens een redelijk aantal mensen ook Kosovo.quote:Op maandag 10 maart 2014 00:46 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
eerder oostenrijk ofzo, dan was georgie tsjechie
Daarom schrijf ik weinig immigratie, en niet geen immigratiequote:Op maandag 10 maart 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
in Rusland heb je wel immigratie, vooral uit aziatische ex sowjet staten
Een grafiek zonder kristallen bol resultaten:quote:Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.61 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:
[ afbeelding ]
Rusland en China hebben trouwens ook nog een geschiedenis mbt outer Manchuria.
Anyway, dit is langer termijn. Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |