Geloofwaardig naar bondgenoten. De mening van "normale" mensen kan de USA natuurlijk aan hun kont roesten en daarom hebben zoveel mensen ook een hekel aan de USA. Echter, als belangrijke mensen, zoals leiders in Oost-Europese landen zich niet meer veilig voelen als bondgenoten van de USA, gaat de USA daar last van krijgen.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:48 schreef theunderdog het volgende:
Klopt, je gaat er alleen vanuit dat de VS geloofwaardig wil zijn, en ik denk dat je daar de mist ingaat.
Zolang de VS het meest machtige en sterkste leger heeft, kunnen ze als clowns doen. Of dacht jij soms dat er serieus mensen zijn met een IQ boven de 110 die iemand als Kerry serieus nemen?
Ahja, aan de andere kant: iemand die zonder schaamte durft te beweren dat er geen Russische troepen op de Krim zijn.......................quote:Op maandag 10 maart 2014 20:49 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook...dat zou ook voor Poetin een lose-lose scenario zijn...
Ik dacht sowieso dat het tot zondag rustig zou blijven...ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom de Russen op een maandagavond Ukraïne binnen zou rijden.
Dit...en Kerry, en de Engelsen misschien nog meer, hebben de la behoorlijk ver open getrokken...als die woorden onverrichter zake van tafel moeten dan is dat meer dan een morele overwinning voor Poetin.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Geloofwaardig naar bondgenoten. De mening van "normale" mensen kan de USA natuurlijk aan hun kont roesten en daarom hebben zoveel mensen ook een hekel aan de USA. Echter, als belangrijke mensen, zoals leiders in Oost-Europese landen zich niet meer veilig voelen als bondgenoten van de USA, gaat de USA daar last van krijgen.
Welnee, jij denkt toch niet dat leiders de VS serieus nemen vanuit moreel of welk ander oogpunt dan ook?quote:Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Geloofwaardig naar bondgenoten. De mening van "normale" mensen kan de USA natuurlijk aan hun kont roesten en daarom hebben zoveel mensen ook een hekel aan de USA. Echter, als belangrijke mensen, zoals leiders in Oost-Europese landen zich niet meer veilig voelen als bondgenoten van de USA, gaat de USA daar last van krijgen.
Tja.. Merkel zei al dat hij het Noorden kwijt was..misschien is het hem wel naar zijn hoofd gestegen..quote:Op maandag 10 maart 2014 20:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ahja, aan de andere kant: iemand die zonder schaamte durft te beweren dat er geen Russische troepen op de Krim zijn.......................
Zeker, maar voor de, toch al instortende, Russische economie wel de genadeslag.quote:
Dat denk ik inderdaad ja. Neem bijv die aanval op Syrie die niet kwam: de gemiddelde inwoner van elk Westers land en Moslim land zou daardoor nog een grotere hekel aan de USA krijgen. Echter, de Turkse, Saudi en Israelische leiders zouden de USA ontzettend dankbaar zijn.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:52 schreef theunderdog het volgende:
Welnee, jij denkt toch niet dat leiders de VS serieus nemen vanuit moreel of welk ander oogpunt dan ook?
De VS is machtig, zelfs al zou hoogstpersoonlijk Obama dansen op het graf van Oekraïense overledenen, de landen die nu als hondjes achter hen aanlopen zullen dat dan ook doen.
Is dat erg? Lijkt me geen probleem.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:34 schreef Nintex het volgende:
Genuanceerde verkiezingsposters ook
[ afbeelding ]
Oh, dat ben ik compleet met je eens. De economie en demografie van Rusland zijn totaal verrot. Toch vind ik hem gaafquote:Op maandag 10 maart 2014 20:54 schreef Opa2012 het volgende:
Zeker, maar voor de, toch al instortende, Russische economie wel de genadeslag.
quote:Op maandag 10 maart 2014 20:54 schreef Opa2012 het volgende:
[..]
Zeker, maar voor de, toch al instortende, Russische economie wel de genadeslag.
Klopt, maar de leiders van het westen blijven de VS zogenaamd geweldig vinden...quote:Op maandag 10 maart 2014 20:55 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Dat denk ik inderdaad ja. Neem bijv die aanval op Syrie die niet kwam: de gemiddelde inwoner van elk Westers land en Moslim land zou daardoor nog een grotere hekel aan de USA krijgen. Echter, de Turkse, Saudi en Israelische leiders zouden de USA ontzettend dankbaar zijn.
We hebben ook wel sterk de neiging om dat soort interne aangelegenheden in de US te overdrijven. Heb me het afgelopen jaar voor mijn stage erg veel bezig gehouden met de Amerikaanse gezondheidszorg (nadruk op PPACA) en het is allemaal niet zo rampzalig als wij soms doen voorkomen hoorquote:Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Klopt, maar de leiders van het westen blijven de VS zogenaamd geweldig vinden...
Waarom? macht, de gezondheidszorg, mensenrechten,verdeling arm-rijk het mag allemaal verneukt zijn, daar zijn wij dan ook helemaal niet verontwaardigd over.
Want check dat leger !
2quote:Op maandag 10 maart 2014 20:59 schreef DeJori het volgende:
[..]
We hebben ook wel sterk de neiging om dat soort interne aangelegenheden in de US te overdrijven. Heb me het afgelopen jaar voor mijn stage erg veel bezig gehouden met de Amerikaanse gezondheidszorg (nadruk op PPACA) en het is allemaal niet zo rampzalig als wij soms doen voorkomen hoor
Well, als je vriendjes met USA bent betekent dat in feite dat je enorm kan bezuinigen op het leger. Het Amerikaanse militaire budget is zo groot dat vriendjes van de USA heel veel geld overhouden voor andere dingen.quote:Op maandag 10 maart 2014 20:57 schreef theunderdog het volgende:
Klopt, maar de leiders van het westen blijven de VS zogenaamd geweldig vinden...
Waarom? macht, de gezondheidszorg, mensenrechten,verdeling arm-rijk het mag allemaal verneukt zijn, daar zijn wij dan ook helemaal niet verontwaardigd over.
Want check dat leger !
Ik zou dit ook niet opvatten als trollpost hoor.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
2
Hetzelfde met homo,s in Rusland. Het wordt hier wel allemaal erg overdreven naar voren gebracht.
En nee, dit is geen trollpost. Gewoon om te laten zien waar je heen kan gaan met zulke bagatellisering . Er zijn immers ook gewoon gaybars in Rusland en het is echt niet zo dat elke homo op straat klappen krijgt.
twitter:EuromaidanPR twitterde op maandag 10-03-2014 om 21:04:46The world's best anti-ships missile system, "Bastion" is being deployed in #Crimea by #russian occupiers |PR News http://t.co/l5I6RAocEw reageer retweet
Al staat Rusland morgen in Kiev met een vlag te zwaaien er veranderd niets aan de situatie. Polen gaat nog meer mobiliseren misschien, maar iets van een serieuze tegenaanval of verdediging had al veel eerder logistiek geregeld moeten worden.quote:Ik dacht sowieso dat het tot zondag rustig zou blijven...ik zou ook geen reden kunnen bedenken waarom de Russen op een maandagavond Ukraïne binnen zou rijden
Als Rusland dat doet, hebben ze niets geleerd van hun afgang in Afghanistan, of de Amerikaanse afgang in Irak en Afghanistan. Ik schat de Russen toch slimmer in. Als de Russen inderdaad verder gaan dan de Krim, zullen ze het houden bij het Russisch gedomineerde deel.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:07 schreef Nintex het volgende:
Al staat Rusland morgen in Kiev met een vlag te zwaaien er veranderd niets aan de situatie. Polen gaat nog meer mobiliseren misschien, maar iets van een serieuze tegenaanval of verdediging had al veel eerder logistiek geregeld moeten worden.
Geen Oekraïense officier met goed verstand die zijn troepen in het Oosten de opdracht geeft om op de Russen de schieten. De eerste verdedigingslinie is waar het pro-Russische deel van Oekraïne stopt en eer dat de Russen daar zijn is het halve land al bezet en kunnen ze net zo goed nog een paar kilometer verder. De Oekraïners hebben het dan toch te druk met rellen voor het parlement als de 'nieuwe' machthebbers naar Brussel vluchten.
De nieuwe leiders hebben nog lang niet het mandaat om het volk een oorlog met Rusland in te sturen, maar Rusland heeft zeker niet de internationale 'gedoogsteun' om Oekraïne of überhaupt de Krim te bezetten.
Ik roep ook al een tijd dat hij toch niet verder gaat dan de Krim. Hij moet echt niet verder gaan dan Charkov en Donetsk, anders is heel mijn theorie naar de klotequote:Op maandag 10 maart 2014 21:10 schreef Pharmacist het volgende:
En het lijkt me zelfs sterk dat Rusland verder gaat dan de Krim. Hoewel het er op lijkt dat ik daar naast ga zitten, omdat er reports zijn dat Rusland dus verder gaat dan de Krim.
Was het niet die Engelsman (Lucas?) die zei dat Poetin Odessa wil?quote:Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef DeJori het volgende:
[..]
Ik roep ook al een tijd dat hij toch niet verder gaat dan de Krim. Hij moet echt niet verder gaan dan Charkov en Donetsk, anders is heel mijn theorie naar de klote
Lol! Dan is er nog een nieuwe theorie: Merkel heeft gelijk en Putin heeft alle "touch" met de werkelijkheid verlorenquote:Op maandag 10 maart 2014 21:12 schreef DeJori het volgende:
Ik roep ook al een tijd dat hij toch niet verder gaat dan de Krim. Hij moet echt niet verder gaan dan Charkov en Donetsk, anders is heel mijn theorie naar de klote
Hij kan het willen, want dan is Oekraïne geheel van de Zwarte Zee afgesloten. Denk dat daar nog wel wat bloed om zou vloeien.quote:Op maandag 10 maart 2014 21:15 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Was het niet die Engelsman (Lucas?) die zei dat Poetin Odessa wil?
Het is geen blijvende bezetting, in die zin het leger gaat weer weg zodra er een regering in Kiev zit waar de Russen het wel mee eens zijn. Putin heeft Yanukovich al onder de bus gegooid dus de vraag is wie hij dan naar voren gaat schuiven.quote:Als Rusland dat doet, hebben ze niets geleerd van hun afgang in Afghanistan, of de Amerikaanse afgang in Irak en Afghanistan. Ik schat de Russen toch slimmer in. Als de Russen inderdaad verder gaan dan de Krim, zullen ze het houden bij het Russisch gedomineerde deel.
En het lijkt me zelfs sterk dat Rusland verder gaat dan de Krim. Hoewel het er op lijkt dat ik daar naast ga zitten, omdat er reports zijn dat Rusland dus verder gaat dan de Krim.
Dat is sowieso de diplomatieke strategie... Lavrov zei vandaag toch dat hij een oplossing had voor heel Ukraïne op basis van het akkoord van 21 februari, waarschijnlijk een regering die in Kiev braaf doet wat Moskou zegt...quote:Op maandag 10 maart 2014 21:17 schreef Nintex het volgende:
[..]
Het is geen blijvende bezetting, in die zin het leger gaat weer weg zodra er een regering in Kiev zit waar de Russen het wel mee eens zijn. Putin heeft Yanukovich al onder de bus gegooid dus de vraag is wie hij dan naar voren gaat schuiven.
Het verschil met Afghanistan is dat er geen schot gelost gaat worden en dat de woede van de Oekraïners vooral op de slappelingen gericht gaat zijn die hen beloofde de Krim etc. niet op te geven. Daarnaast is de verdeling pro-Russisch, pro-Oekraïens in het hele land merkbaar en worden ze niet door iedereen als de 'vijand' gezien. In ieder geval is het NAVO/EU geluid natuurlijk compleet verdwenen als zij niets uitvoeren, want dan heeft Oekraïne in de EU of NAVO in de ogen van het volk niets te zoeken (ze doen immers niets om te helpen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |