abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137562347

quote:
Tijdlijn van de ontwikkelingen in Oekrane

- 21 november 2013
President Viktor Janoekovitsj maakt bekend dat de regering niet van plan is een samenwerkingsverdrag met de Europese Unie te tekenen, maar in plaats daarvan de banden met buurland Rusland wil aanhalen. Betogers gaan de straat op.

- 30 november
Beelden van betogers die tot bloedens toe zijn geslagen door agenten met gummiknuppels duiken overal op. Steeds meer mensen sluiten zich aan bij de betogers.

- 1 december
Een demonstratie op het Onafhankelijkheidsplein in Kiev trekt driehonderdduizend betogers. Het is de grootste demonstratie sinds de Oranjerevolutie in 2004. Activisten bezetten het gemeentehuis van de hoofdstad.

- 17 december
De Russische president Vladimir Poetin maakt bekend dat Moskou voor 15 miljard aan Oekraense staatsobligaties koopt en de gasprijs verlaagt.

- Eind december
De protesten in Kiev blijven tienduizenden mensen trekken, maar de opkomst is een stuk lager dan begin december, toen honderdduizenden mensen zich aansloten bij de protestbeweging.

- 22 januari 2014
Drie betogers komen tijdens vechtpartijen met de politie om het leven. Demonstranten richtten barricades op.

- 28 januari
De Oekraense premier Mykola Azarov maakt het aftreden van de regering bekend. Het besluit is bedoeld als een concessie aan de protestbeweging. Strenge wetten die de protestbeweging moest beperken in haar bewegingsvrijheid worden herroepen.

- 16 februari
Oppositieleden en demonstranten maken een einde aan de bezetting van het gemeentehuis in Kiev in ruil voor de vrijlating van alle 234 betogers die waren opgepakt en vastgezet.

- 18 februari
Betogers vallen linies van de politie aan en stichten brand bij het parlementsgebouw, nadat een grondwetshervorming die de macht van de president moet inperken, was blijven steken in het parlement. De oproerpolitie reageert met geweld in een poging de betogers te verdrijven van het Onafhankelijkheidsplein. Zeker 26 mensen komen om het leven en honderden raken gewond.

- 20 februari
Enkele uren na de afkondiging van een wapenstilstand breekt opnieuw geweld uit. Scherpschutters van de regering nemen betogers vanaf daken onder vuur. Van de 82 slachtoffers die in totaal omkomen vallen de meesten op deze dag.

- 21 februari
Protestleiders en president Janoekovitsj komen na bemiddeling van de Europese Unie overeen een nieuwe regering te vormen en vervroegde verkiezingen te houden. Het parlement perkt de rechten van de president in en zijn politieke rivaal, Joelia Timosjenko, wordt vrijgelaten uit de gevangenis. Ondanks de overeenkomst blijven de betogers op het Onafhankelijkheidsplein. Janoekovitsj ontvlucht Kiev.

- 22 februari
Het parlement stemt in met de afzetting van Janoekovitsj en besluit tot nieuwe verkiezingen. Timosjenko komt vrij en spreekt tienduizenden mensen op het Onafhankelijkheidsplein toe.

- 23 februari
Het parlement van Oekrane draagt de bevoegdheden van de president over aan voorzitter van het parlement Oleksandr Toertsjinov, een bondgenoot van Timosjenko. De nieuwe autoriteiten vragen het Westen om leningen om een naderend bankroet te voorkomen. Pro-Russische betogers op de Krim gaan de straat op om te protesteren tegen de nieuwe regering. De Krim is een schiereiland in Oekrane met een autonome status, waar de Russische Zwarte Zeevloot is gelegerd.

- 24 februari
De interim-regering in Kiev vaardigt een arrestatiebevel uit tegen Janoekovitsj. De Russische premier Dmitri Medvedev schildert de nieuwe leiders van het land af als mensen in bivakmutsen met kalasjnikovs.

- 26 februari
Leiders van de Oekraense protestbeweging stellen voor om Arsenij Jatsenjoek aan te wijzen als premier. In Moskou geeft president Vladimir Poetin het leger opdracht tot paraatheidsoefeningen bij de grens met Oekrane.

- 27 februari
Gemaskerde en gewapende lieden bezetten overheidsgebouwen op de Krim. De Oekraense regering belooft met steun van het Westen een opsplitsing van Oekrane te voorkomen. Janoekovitsj wijkt uit naar Rusland.

- 28 februari
Volgens de Oekraense regering hebben Russische militairen positie gekozen op strategische plekken op de Krim. Het Oekraense parlement neemt een resolutie aan waarin van Rusland wordt geist dat maatregelen die in strijd zijn met de soevereiniteit en territoriale integriteit van Oekrane worden teruggedraaid. Toertsjinov maakt bekend dat hij het leger in opperste staat van paraatheid heeft gebracht vanwege de mogelijke agressie.

- 1 maart
Russische militairen nemen de Krim over zonder een schot te lossen. Poetin krijgt van de Federatieraad toestemming om het leger in te zetten in Oekrane. De regering in Kiev en haar westerse bondgenoten staan machteloos. De Amerikaanse president Barack Obama belt Poetin en eist dat hij zijn militairen terugtrekt.

- 2 maart
Oekrane roept de hulp van de internationale gemeenschap in uit vrees voor een Russische invasie. Aanhangers van de regering en haar tegenstanders gaan in diverse steden in Oekrane en in Moskou de straat op. Volgens de Verenigde Staten heeft Rusland meer dan zesduizend militairen naar de Krim gestuurd. De G7, de groep zeven rijkste landen op aarde, schorten voorbereidende gesprekken voor een G8-top in Rusland op.

- 3 maart
Pro-Russische militairen bezetten een veerbootterminal in Kersj, in het oosten van de Krim. De vrees dat Rusland voorbereidingen treft om meer militairen naar de Krim te sturen neemt toe.
Live blog van FOK! met links naar vorige dagen
Live blog van het NRC
Live blog van RT

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2014 22:00:06 ]
  zondag 9 maart 2014 @ 22:00:20 #2
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137562392
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:54 schreef Pharmacist het volgende:
Goede punten mbt USA rol

[..]

Bron: http://www.aljazeera.com/(...)143612561064362.html
Wat deed mccain daar dan, en whats up met de constante stroom aan verdraaiingen in het nieuws wanneer het over rusland gaat, spreek elkaar nogal tegen als je nu roept dat je geen interesse hebt in conflicten met rusland (tenzij het amerikaanse belangen schaad, maar amerika ziet alles op de hele planeet als haar belang als je het doortrekt..)
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:00:26 #3
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_137562398
Heuj waar is mijn 69% in de poule gebleven? ;(
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137562451
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:00 schreef DeJori het volgende:
Heuj waar is mijn 69% in de poule gebleven? ;(
Geen poule's meer, geen democratie hier te vinden ~O> })
  zondag 9 maart 2014 @ 22:02:20 #5
361691 DeJori
pi_137562563
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:01 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Geen poule's meer, geen democratie hier te vinden ~O> })
Dan houden we het wel bij buiten de OP :6

quote:
Verwachte percentage dat voor aansluiting bij Rusland zal kiezen:
Nintex 100%
Woestijnvos 100%
Opgebaarde 93%
J.B. 90%
RVer 87%
chroestjov 86%
JimmyJames 84%
Baasbanaan 83%
Magenetronkoffie 78%
Roarzcorp 77%
Toefjes 75%
Pocher 74%
SuicideErrorist 72%
BlaZ 71%
Voszje 70%
SadPanda 70%
DeJori 69%
Gruisman 68%
SureD1 65%
Ali_boo 64%
Romanus 63%
theNull 59%
Igen 53%
BaajGuardian 50%
ZoKanIkHetOok 47%
deelnemer 28%
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_137562617
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:00 schreef BaajGuardian het volgende:
Wat deed mccain daar dan, en whats up met de constante stroom aan verdraaiingen in het nieuws wanneer het over rusland gaat, spreek elkaar nogal tegen als je nu roept dat je geen interesse hebt in conflicten met rusland (tenzij het amerikaanse belangen schaad, maar amerika ziet alles op de hele planeet als haar belang als je het doortrekt..)
Als de USA de Krim laat innemen door Rusland zonder enige tegenstribbelen worden Polen en de Baltische staten natuurlijk ontzettend zenuwachtig. Lijkt me logisch.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:04:58 #7
361691 DeJori
pi_137562766
Ik zie dat het FP artikel dat ik postte achter een paywall zit. Hier het artikel:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_137563239
Spilno is van Oekraiense activisten, niet Amerikaans. Ze hebben de site alleen gehost via de Amerikaanse Cloud flare. Dat Amerikaanse deel vd whois zegt niet zoveel over spilno verder. Ze houden het vooral buiten bereik van hun regering zo denk ik, het valt nu onder Amerikaanse wetgeving.
pi_137563411
pi_137563829
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:04 schreef DeJori het volgende:
Ik zie dat het FP artikel dat ik postte achter een paywall zit. Hier het artikel:
Interessant artikel. Ben het alleen niet eens met dat stukje over Syrie: ook daar moet de USA ver vandaan blijven.

Ik denk dat Obama de juiste keuze maakt. Het Westen heeft zojuist de Ukraine van Rusland gewonnen. Laat Rusland de troostprijs pakken: de Krim en mogelijk delen in Oost en Zuid Ukraine. Ik vind persoonlijk Rusland sowieso geen bedreiging meer voor het Westen.
  zondag 9 maart 2014 @ 22:22:13 #11
361691 DeJori
pi_137563967
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Interessant artikel. Ben het alleen niet eens met dat stukje over Syrie: ook daar moet de USA ver vandaan blijven.

Ik denk dat Obama de juiste keuze maakt. Het Westen heeft zojuist de Ukraine van Rusland gewonnen. Laat Rusland de troostprijs pakken: de Krim en mogelijk delen in Oost en Zuid Ukraine. Ik vind persoonlijk Rusland sowieso geen bedreiging meer voor het Westen.
Niets aan toe te voegen ^O^
  zondag 9 maart 2014 @ 22:23:06 #12
421524 SadPanda
#FreePalestine #FreeBahrain
pi_137564029
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:03 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Als de USA de Krim laat innemen door Rusland zonder enige tegenstribbelen worden Polen en de Baltische staten natuurlijk ontzettend zenuwachtig. Lijkt me logisch.
:') Rusland heeft daar geen enkele interesse in.
Anti-Turkije
pi_137564037
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:20 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Troostprijs? Voor zover ik weet is het oosten van Oekrane economisch veel groter dan het westen?
pi_137564085
quote:
:o Zijn er filmpjes beschikbaar over haar?
  zondag 9 maart 2014 @ 22:24:20 #15
361691 DeJori
pi_137564118
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef Romanus het volgende:

[..]

Troostprijs? Voor zover ik weet is het oosten van Oekrane economisch veel groter dan het westen?
Klopt, zwaartepunt van de economie zit in Charkov en Donetsk. Met troostprijs bedoelde hij volgens mij voornamelijk de Krim.
pi_137564172
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

moet je opzoeken!!
  zondag 9 maart 2014 @ 22:26:53 #17
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137564271
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Op RT. Liz Wahl en Amber Lyon samen. De ironie. :D

Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_137564410
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:23 schreef Romanus het volgende:
Momenteel heeft Rusland de Krim. Daar wonen 2 van de 45.5 miljoen Ukrainers. De strategische ligging is natuurlijk wel mooi. Echter Sevastopol is niet onderdeel van de Krim-Republiek, dus zelfs dat hebben de Russen nog niet.

Als ze geluk hebben kunnen de Russen wat meer pakken, maar de helft van de Ukraine gaat ze echt niet lukken omdat er dan veel meer druk gaat komen van NATO. En zelfs als de Russen de helft van de Ukraine weten te pakken, wat mij onmogelijk lijkt, hebben ze alsnog de andere helft van de Ukraine aan het Westen verloren. Kiev bijvoorbeeld, zien ze nooit meer terug. Zeker niet na wat er de afgelopen weken gebeurd is.
pi_137564458
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 20:07 schreef DeJori het volgende:
Tevens, in een staaltje subtiel spierballen rollen:

[..]

Vanop een afstandje dan, die USS George H.W. Bush kan de Zwarte Zee niet bereiken, is meer dan 100 kton, maximum dat de straat door mag is 43 kton. (Voor militaire schepen althans, geen idee of dat een praktische grens is of een internationale overeenkomst.)
  zondag 9 maart 2014 @ 22:30:34 #20
361691 DeJori
pi_137564517
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:29 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Vanop een afstandje dan, die USS George H.W. Bush kan de Zwarte Zee niet bereiken, is meer dan 100 kton, maximum dat de straat door mag is 43000 ton. (Voor militaire schepen althans, geen idee of dat een praktische grens is of een internationale overeenkomst.)
Daarom is het ook handig dat er vliegtuigen op kunnen landen en opstijgen :D
pi_137564572
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:30 schreef DeJori het volgende:

[..]

Daarom is het ook handig dat er vliegtuigen op kunnen landen en opstijgen :D
Vliegdekschepen worden altijd overgeschat, waarom zou je vliegtuigen kopen om bommen etc te gooien terwijl je dat nu gewoon via een schip kan doen :P
pi_137564655
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Vliegdekschepen worden altijd overgeschat, waarom zou je vliegtuigen kopen om bommen etc te gooien terwijl je dat nu gewoon via een schip kan doen :P
Bovendien heeft Rusland toch enorm veel (moderne) anti-air / anti-rocket systemen?
pi_137564698
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Slim!
Je bent stiekem wel een beetje trots op jezelf h
pi_137565148
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:32 schreef Romanus het volgende:

[..]

Bovendien heeft Rusland toch enorm veel (moderne) anti-air / anti-rocket systemen?
yup
pi_137565983
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:54 schreef Pharmacist het volgende:
Goede punten mbt USA rol

[..]

Bron: http://www.aljazeera.com/(...)143612561064362.html
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 21:57 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Inderdaad. USA moet natuurlijk wel positie innemen om niet als zwak te worden gezien, maar ik denk dat de USA inderdaad weinig interesse heeft in de Ukraine.
Denk je dat? Hoe komt het dan dat de VS hun beoogde kandidaat in de regering Jatsenjoek nu ook (interim) minister president is en Serry als VN bemiddelaar naar Oekrane is?
Dit telefoon gesprek is gevoerd op 28 januari 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Nuland
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_R._Pyatt
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Feltman
Als ze geen belang zouden hebben hadden ze dit ook niet hoeven regelen toch?
pi_137566284
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:53 schreef wattel het volgende:
Denk je dat? Hoe komt het dan dat de VS hun beoogde kandidaat in de regering Jatsenjoek nu ook (interim) minister president is en Serry als VN bemiddelaar naar Oekrane is?
Dit telefoon gesprek is gevoerd op 28 januari 2014
http://en.wikipedia.org/wiki/Victoria_Nuland
http://en.wikipedia.org/wiki/Geoffrey_R._Pyatt
http://en.wikipedia.org/wiki/Jeff_Feltman
Als ze geen belang zouden hebben hadden ze dit ook niet hoeven regelen toch?
Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.

Jouw linkjes zijn sowieso vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:06:42 #27
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137566876
Dan nog, denk je dat de US met 1 vliegdekschip in de Zwarte Zee Rusland gaat bestoken? Dat zou kamikaze actie zijn van de bemanningsleden.

Sowieso zou dat desastreuze gevolgen hebben, dan maar wat sneue en ontevreden gezichten op de Krim en in Oekraine, als er meer ellende mee voorkomen wordt, het zij zo.
Say what?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:07:57 #28
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137566950
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:26 schreef Voszje het volgende:

[..]

Op RT. Liz Wahl en Amber Lyon samen. De ironie. :D

Maar men heeft niet door dat dezelfde tactieken bij rusland worden toegepast, achja.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:10:46 #29
192592 SureD1
------------------------------
pi_137567133
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 22:58 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dat is allemaal oud nieuws en totaal niet meer relevant. Natuurlijk heeft de USA belangen overal. Ik zeg echter (net zoals die dude uit mijn bron) dat ik denk dat de Ukraine niet interessant genoeg is voor de USA om confrontatie met Rusland aan te gaan.

Jouw linkjes zijn sowieso vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje.
Die confrontatie is al aan gegaan... Heb je Kerry gehoord? Er zijn van alle kanten (heel) erg grote woorden gebruikt (Hague heeft het vandaag nog over 'shooting wars'). Ik ga er van uit dat er geen gewapend conflict komt maar dan zal een van beide kanten die grote woorden weer op moeten eten, zonder ketchup...
  zondag 9 maart 2014 @ 23:10:53 #30
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137567143
quote:

[..]

Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:14:59 #31
192592 SureD1
pi_137567348
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:
Dan nog, denk je dat de US met 1 vliegdekschip in de Zwarte Zee Rusland gaat bestoken? Dat zou kamikaze actie zijn van de bemanningsleden.

Sowieso zou dat desastreuze gevolgen hebben, dan maar wat sneue en ontevreden gezichten op de Krim en in Oekraine, als er meer ellende mee voorkomen wordt, het zij zo.
Nee het word waarschijnlijk Rusland de Krim en het westen de restvan de Ukrane. Naderhand is de wereld er dan toch een stukje minder veilig op geworden... Poetin wordt aangewakkerd in zijn angst want het westen komt weer een paar honderd kilometer dichterbij en hij komt voor de zoveelste keer weg met landje-pik. Geen wonder dat de Polen en de Letten zenuwachtig worden...

Ik zie dit niet de komende weken escaleren tot een oorlog, maar Poetin zit nog tot 2018 h ( en dan zal hij vast voor een vierde termijn gaan),..
  zondag 9 maart 2014 @ 23:15:09 #32
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567353
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Ik denk persoonlijk dat de vs door hun domheid dit keer wat te ver zijn gegaan met nieuwsverdraaien, dat ze niet hadden verwacht dat dit zo serieus zou worden. Ze hadden wss verwacht dat rusland bang zou worden als de eu ook mee ging doen. Wie zou nu niet bang worden van zo'n overmacht aan gekken.. Rusland dus niet.
Dat zou wel naef zijn van de VS om te denken dat Rusland bang wordt van 'woorden'. Bij Syri was het al veto op veto, ze geven geen fuck en blijven Assad bijna volwaardig steunen. Rusland heeft gewoon de macht om dit te doen.
Say what?
pi_137567359
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef SureD1 het volgende:
Die confrontatie is al aan gegaan... Heb je Kerry gehoord? Er zijn van alle kanten (heel) erg grote woorden gebruikt (Hague heeft het vandaag nog over 'shooting wars'). Ik ga er van uit dat er geen gewapend conflict komt maar dan zal een van beide kanten die grote woorden weer op moeten eten, zonder ketchup...
Jij demonstreert precies het doel van die woorden: de USA laat de Ukraine niet in de steek. Meanwhile gebeurt er helemaal niets. Het zijn slechts woorden.
pi_137567369
quote:

[..]

Volgens mij is dat telefoongesprek nog steeds relevant. Mevrouw Nuland leek een vooruitziende blik te hebben met betrekking tot de escalatie van de protesten in Kiev, met als gevolg een afgezette president en de daaruit volgende situatie in Krim. VS heeft zeker belangen in Oekrane, en dat was Jatsenjoek in de regering. En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
pi_137567439
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:10 schreef BaajGuardian het volgende:
Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corrupte kleptocratie.

Verder verdraaien zowel Rusland als de USA het nieuws in hun voordeel. Natuurlijk, wat verwacht je dan? Als jij denkt dat de USA dit dom speelt, begrijp je het niet.
pi_137567477
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:15 schreef wattel het volgende:
En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
Dat is toch precies wat ik zeg. De Ukraine is geen confrontatie met Rusland waard voor de USA.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:18:44 #37
192592 SureD1
pi_137567519
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:17 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corruptie kleptocratie.

Verder verdraaien zowel Rusland als de USA het nieuws in hun voordeel. Natuurlijk, wat verwacht je dan? Als jij denkt dat de USA dit dom speelt, begrijp je het niet.
Tav je eerste zin, en je reactie op mijn reactie: zou dat niet het doel van de woorden zijn: door de Russische illusie van 'wij zijn een supermacht' heen prikken?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:18:49 #38
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567524
quote:

[..]

Rusland stelt geen fuck voor, op de nukes na. Rusland is een land met een verrotte demografie, een verrotte economie, gebaseerd op export van gas en olie, en een corruptie kleptocratie.

Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.
Say what?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:19:44 #39
192592 SureD1
pi_137567555
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Als Rusland besluit de dollar links te laten liggen klapt het systeem van de VS in elkaar, en sleurt daarmee Europa mee de afgrond in.
Zou China dat laten gebeuren? Die zitten op een berg dollars...
  zondag 9 maart 2014 @ 23:19:52 #40
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137567559
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:07 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

Maar men heeft niet door dat dezelfde tactieken bij rusland worden toegepast, achja.
Dit soort tactieken zijn er bij alle conflicten wel, dus ook nu inderdaad. We kunnen simpelweg niet weten hoe het precies zit, maar ik vind dat in deze discussie alle aspecten belicht moeten worden. Het maakt het interessant, zolang er geen getroll is.
pi_137567578
quote:
10s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:06 schreef UpsideDown het volgende:

Met 400 f 16's en een shitload aan raketten
  zondag 9 maart 2014 @ 23:22:53 #42
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567671
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Dan nog, het is veel meer dan alleen een aanval, het kan uitlopen op een totale oorlog. Zo'n scenario is niet realistisch.
Say what?
  zondag 9 maart 2014 @ 23:22:57 #43
192592 SureD1
pi_137567672
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

F-18's toch? En ik denk no way dat de VS zo dom is om dat te doen...
pi_137567701
quote:
2s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:18 schreef UpsideDown het volgende:
Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar.
Emerging economies to suffer more from U.S. taper - World Bank's Kim
Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.

Verder is Rusland de 20e handelspartner van de USA qua grootte, de USA de 5e voor Rusland. Lijkt me dat Rusland meer afhandelijk is dan andersom.
pi_137567779
quote:
Weer vliegveld op de Krim ingenomen

SAKI -
Een groep van tientallen gewapende en Russisch gezinde mannen heeft zondag een militair vliegveld bij de plaats Saki op het Oekraense schiereiland de Krim bezet. De groep, gekleed in militaire uniformen zonder herkenningstekens, heeft de ingang van de luchthaven geblokkeerd en machinegeweren opgesteld bij de landingsbaan, zo zei een woordvoerder van het ministerie van Defensie.

Foto: Reuters
Rusland heeft afgelopen week meerdere strategische punten op de Krim ingenomen, wat door Oekrane wordt gezien als een grove provocatie. Eerder werden ook al het militaire vliegveld van Sevastopol en de openbare luchthaven van Simferopol bezet, zonder dat er ook maar een schot werd gelost.
De Oekraense soldaten houden zich afzijdig in de Krimcrisis, die ontstond nadat president Viktor Janoekovitsj werd verdreven. De grotendeels pro-Russische bevolking op het schiereiland heeft weinig op met de nieuwe, westers gezinde machthebbers in Kiev.
  zondag 9 maart 2014 @ 23:26:45 #46
192592 SureD1
pi_137567819
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar. Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.

Verder is Rusland de 20e handelspartner van de USA qua grootte, de USA de 5e voor Rusland. Lijkt me dat Rusland meer afhandelijk is dan andersom.
Juist... En Rusland is nagenoeg een mono-economie toch? Die zijn sowieso kwetsbaarder..
pi_137567873
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:26 schreef SureD1 het volgende:
Juist... En Rusland is nagenoeg een mono-economie toch? Die zijn sowieso kwetsbaarder..
Precies. En een tijdbom, die reserves raken vanzelf op. Zelfde verhaal als Saudi. Misschien dat Rusland over een paar decennia ook wel de EU in wil ;).
  zondag 9 maart 2014 @ 23:29:15 #48
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137567916
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:23 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Het is juist andersom. De developing economies hebben een boom gehad door de quantitative easing van de USA. Nu de taper komt, klappen de developing economies in elkaar. Kijk maar eens naar de stock market van China en Rusland.

De schade die ze dan zelf lijden is inderdaad groot, maar de schade van de VS en Europa zal daarom nog niet gering zijn. Alles staat met elkaar in verbinding, denk ook aan gasleveranties die stopgezet worden etc.
Say what?
pi_137567922
quote:

[..]

Dat is toch precies wat ik zeg. De Ukraine is geen confrontatie met Rusland waard voor de USA.
Het stukje wat je quote heb je inderdaad in je vorige post gezegd (op "niet waard" na dan), (wat een latere aanvulling was van jouw post met je nieuwsbericht. Had je ook gelijk in die post kunnen zetten toch als je toch al bedoelde dat de VS geen interesse zou hebben in de Krim?)
Verder negeer je de rest van mijn post mtt Nuland.
pi_137567985
Komt Putin nou wel of niet naar Den Haag eind deze maand?
Zonder wrijving geen glans
  zondag 9 maart 2014 @ 23:31:43 #51
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137568009
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
http://nos.nl/artikel/620419-poetin-niet-naar-haagse-kerntop.html
pi_137568017
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:31 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Dacht van wel, men acht de 'nucleaire kwestie' belangrijker. Oh niet dus
pi_137568059
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:29 schreef wattel het volgende:
Verder negeer je de rest van mijn post mtt Nuland.
Daar heb ik op gereageerd: "vrij nutteloos omdat dat was van voor de Russische militaire acties. De kosten/baten van actie in de Ukraine zijn nu totaal anders dan ten tijde van jouw linkje."

Je tweede post
quote:
En ze weten niet wat ze met het Russische leger in Krim aanmoeten, daarom zeggen ze waarschijnlijk, o well that's not our problem let EU fix that. Fuck EU right? :p
Komt precies overeen met dat de USA de confrontatie met Rusland niet aangaat over de Krim. Dus dan zijn we het eens lijkt me :).
  zondag 9 maart 2014 @ 23:45:57 #54
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137568524
Deze filmpjes staan gelinkt via infowars, militair transport in centraal-Oekrane op weg naar de Krim. Infowars is een vage site, maar de beelden an sich op Youtube zijn wel interessant. Een stuk of 20 T-64 tanks, een aantal Howitzers, pantserwagens, etc.

Mobiele raketinstallaties:

Als dit echt is heeft Oekrane wel zin in escalatie en kunnen we beter Oekrane uitschakelen en tegen zichzelf beschermen. :P
Say what?
pi_137568859
Ukraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Eigenlijk heeft het wel iets triests, hoe ze hun militaire hardware erbij halen, wetende dat ze het gaan afleggen mocht het uit de hand lopen.

Ik hoop dat Rusland tevreden is met de Krim en het daarbij blijft :).
  zondag 9 maart 2014 @ 23:56:15 #56
192592 SureD1
pi_137568936
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:45 schreef UpsideDown het volgende:
Deze filmpjes staan gelinkt via infowars, militair transport in centraal-Oekrane op weg naar de Krim. Infowars is een vage site, maar de beelden an sich op Youtube zijn wel interessant. Een stuk of 20 T-64 tanks, een aantal Howitzers, pantserwagens, etc.

Mobiele raketinstallaties:

Als dit echt is heeft Oekrane wel zin in escalatie en kunnen we beter Oekrane uitschakelen en tegen zichzelf beschermen. :P
Onderdeel van het schaakspel...ik denk er achter de schermen nu vooral gaat om het van tafel krijgen van dat referendum...het schijnt dat Poetin wordt platgebeld...Merkel voorop, maar ook Cameron en Obama. Als dat niet gebeurt dan is komende zondag een volgend omslagpunt. Wat gebeurt er met de uitslag van het referendum (dat zal wel pro Rusland worden) en wat gebeurt er dan met de Ukranse militairen die dan als ongewenste bezetter beschouwd worden..ik denk dat de regeringen overal daar mee bezig zijn.
pi_137569133
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:
Ukraine maakt geen schijn van kans tegen Rusland. Eigenlijk heeft het wel iets triests, hoe ze hun militaire hardware erbij halen, wetende dat ze het gaan afleggen mocht het uit de hand lopen.

als ze hun reservisten mobiliseren hebben ze militairen genoeg. En als Polen daadwerkelijk bang genoeg is voor rusland en hen helpt hebben ze er nog een stukje meer.
Hopelijk houden ze het gewoon bij diplomatie. :)
  maandag 10 maart 2014 @ 00:02:02 #58
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137569145
quote:
1s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:56 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Onderdeel van het schaakspel...ik denk er achter de schermen nu vooral gaat om het van tafel krijgen van dat referendum...het schijnt dat Poetin wordt platgebeld...Merkel voorop, maar ook Cameron en Obama. Als dat niet gebeurt dan is komende zondag een volgend omslagpunt. Wat gebeurt er met de uitslag van het referendum (dat zal wel pro Rusland worden) en wat gebeurt er dan met de Ukranse militairen die dan als ongewenste bezetter beschouwd worden..ik denk dat de regeringen overal daar mee bezig zijn.
De 'officile' verklaring die onder n van de filmpjes staat is dat het om een militaire oefening gaat in Cherson, het zuiden van Oekrane.

Say what?
  maandag 10 maart 2014 @ 00:06:27 #59
192592 SureD1
pi_137569290
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:02 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

De 'officile' verklaring die onder n van de filmpjes staat is dat het om een militaire oefening gaat in Cherson, het zuiden van Oekrane.

Spierballen rollen dus... Wat interessanter is, is de vraag of de VS al spionagedrones heeft vliegen daar die precies zien wat daar allemaal wel en niet gebeurt...
pi_137569625
Wat Rusland doet met Oekrane is niet veel anders dan wat Duitsland deed in Polen 1939. Wederom staat Europa verdeeld, laf, kansloos en besluiteloos toe te kijken langs de zijlijn. In 80 jaar tijd dus niets geleerd.

Als Rusland zich niet terugtrekt uit Oekrane moet de NAVO militair ingrijpen.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:18:51 #61
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_137569672
quote:
1s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:06 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Spierballen rollen dus... Wat interessanter is, is de vraag of de VS al spionagedrones heeft vliegen daar die precies zien wat daar allemaal wel en niet gebeurt...
Ja, die zijn er:

Say what?
pi_137569900
Zowel Rusland als Oekrane kunnen een oorlog om Oekrane die langer dan een dag of 2/3 duurt niet 'winnen'. In Oekrane betekend het instant burgeroorlog in het Oosten, sterker nog, je zult pro-Russen zien vechten aan de kant van Rusland. Op de Krim gaan de pro-Oekraense bewegingen een guerrilla strijd voeren tegen de Russen als ze het militair niet aankunnen.

Ik vermoed dat dit eindigt, zoals in Georgi. Ja, Putin trekt verder Oekrane in, loopt over zijn tegenstander heen na dag 2, maar stopt ergens halverwege dag 3 op de snelweg richting Kiev de opmars na internationale druk en een nieuwe 'revolutie' die de nieuwe regering in Kiev de kop kost. Misschien grijpt het leger de macht, omdat ze liever niet vechten tegen de Russen.
  maandag 10 maart 2014 @ 00:32:01 #63
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137569964
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:54 schreef Pharmacist het volgende:

nou ja, ze kunnen moeilijk meteen al op hun rug gaan liggen met de pootjes omhoog. staat ook zo lullig voor 'n stoere soldaat.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
pi_137570065
Zijn de Serviers hier al voorbij gekomen???
http://mwnw.nl/blog/2014/(...)tie-op-de-krim-40320
pi_137570165
quote:
0s.gif Op zondag 9 maart 2014 23:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Precies. En een tijdbom, die reserves raken vanzelf op. Zelfde verhaal als Saudi. Misschien dat Rusland over een paar decennia ook wel de EU in wil ;).
Mwa, ik heb het al eerder gezegd, Rusland is het grootste land op aarde, 17 miljoen km, even groot als heel het Zuid-Amerikaanse continent. Een groot deel van noordelijk Rusland is rijk aan grondstoffen en nog onontgonnen; de opwarming van het klimaat maakt dat gebied toegankelijk op een moment waarop in de meeste landen alle goedkope bronnen al lang in gebruik of al uitgeput zijn. Landbouwproduktie in Rusland zal stijgen door de opwarming, in veel andere landen zal het dalen.
pi_137570200
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:16 schreef Shreyas het volgende:
Wat Rusland doet met Oekrane is niet veel anders dan wat Duitsland deed in Polen 1939. Wederom staat Europa verdeeld, laf, kansloos en besluiteloos toe te kijken langs de zijlijn. In 80 jaar tijd dus niets geleerd.

Als Rusland zich niet terugtrekt uit Oekrane moet de NAVO militair ingrijpen.
eerder oostenrijk ofzo, dan was georgie tsjechie
pi_137570296
Rusland wacht rustig tot het referendum daar gaat plaatsvinden.
pi_137570410
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:44 schreef meth1745 het volgende:
Mwa, ik heb het al eerder gezegd, Rusland is het grootste land op aarde, 17 miljoen km, even groot als heel het Zuid-Amerikaanse continent. Een groot deel van noordelijk Rusland is rijk aan grondstoffen en nog onontgonnen; de opwarming van het klimaat maakt dat gebied toegankelijk op een moment waarop in de meeste landen alle goedkope bronnen al lang in gebruik of al uitgeput zijn. Landbouwproduktie in Rusland zal stijgen door de opwarming, in veel andere landen zal het dalen.
Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.61 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:

Rusland en China hebben trouwens ook nog een geschiedenis mbt outer Manchuria.

Anyway, dit is langer termijn. Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
pi_137570516
in Rusland heb je wel immigratie, vooral uit aziatische ex sowjet staten
  maandag 10 maart 2014 @ 01:02:27 #70
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137570521
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:56 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.5 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:

[ afbeelding ]

Anyway, dit is langer termijn. Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
Zeker de gebieden die voor China interessant zijn, zijn erg dunbevolkt. En daar gaan elk jaar ook steeds meer Chinezen als gastarbeider heen, al gaan die tegenwoordig nog elk jaar terug naar China voor een paar maanden. Maar goed, voor je het weet winnen er weer een paar rijke miljardairs aan invloed en wordt het Kremlin over gehaald om wat Chinezen zich daar te laten vestigen. Misschien is dit wel een te simpele weerspiegeling, maar een Krimmetje in Oost-Rusland zou je niet uit kunnen sluiten over een aantal generaties.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
  maandag 10 maart 2014 @ 01:04:44 #71
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137570552
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 00:46 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

eerder oostenrijk ofzo, dan was georgie tsjechie
Mwah, in Tsjechie werd toch niet gevochten voor Sudetenland? Er zitten elementen van eerdere historische misstappen in; De Anschluss, Sudetenland, Grenada en volgens een redelijk aantal mensen ook Kosovo.
Ik heb echt niks zinnigs te zeggen, behalve iets over je penis aan de rand van een blikje snijden.
pi_137570557
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:02 schreef arjan1112 het volgende:
in Rusland heb je wel immigratie, vooral uit aziatische ex sowjet staten
Daarom schrijf ik weinig immigratie, en niet geen immigratie :).

Net immigratie in Rusland is 0.29 per 1,000 inwoners
.
Ter vergelijking, Nederland 2.02, UK 2.59, Frankrijk 1.1, Spanje 5.02
pi_137570671
Spanje 5 ? dat geloof ik haast niet, waar wonen al die buitenlanders dan?? je ziet er helemaal geen allochtonen
pi_137570688
Bulgarije - 2,84 mwhahah
pi_137570695
quote:

[..]

Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China. Echter, ik ben benieuwd wat de Chinese honger naar grondstoffen gaat betekenen voor Rusland, met haar krimpende populatie en vele grondstoffen. De gemiddelde Russin krijgt momenteel 1.61 kinderen en, in tegenstelling tot Europa, is er weinig immigratie. Dit zijn de voorspellingen:

[ afbeelding ]

Een grafiek zonder kristallen bol resultaten:
pi_137570705
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:04 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Daarom schrijf ik weinig immigratie, en niet geen immigratie :).

Net immigratie in Rusland is 0.29 per 1,000 inwoners
.
Ter vergelijking, Nederland 2.02, UK 2.59, Frankrijk 1.1, Spanje 5.02
hoezo is dat in duitsland maar 0,7 je hebt daar toch veel werk enz ?
pi_137570745
Vigen, deze TT is misschien wel de kutste ooit op FOK! :')
pi_137570935
quote:

[..]
Op de korte termijn mag Rusland oppassen voor haar eigen bevolking. Misschien zijn die de corruptie ook wel beu.
Die corruptie was het gevolg van Yeltsin, en wat die eigen bevolking betreft, de meeste Westerse leiders kunnen slechts dromen van de populariteit die Putin geniet. Dat blijkt misschien niet uit wat de Westerse pers rapporteert, maar die gaat dan ook al haar verhalen halen bij de "buiten-parlementaire oppositie" en bij de conspiracy nuts, net zoals de Russische pers in haar berichtgeving over het Westen al de onzin van Alex Jones overneemt.

Meestal is dat Novaya Gazeta, niet omdat ze betrouwbaar zijn, maar omdat ze anti-Putin zijn. Ook populair is Masha Gessen, die alweer een boek uit heeft, deze keer over... Pussy Riot, natuurlijk. De protestgroep geminacht door de meeste Russen, in het westen verheven tot de strijders voor de vrijheid.
Litvinenko noemde zichzelf ook journalist. Zowel hij, Novaya Gazeta als Boris Berezovsky hebben heel wat theorin verkondigd: de Russian apartment bombings waren een false flag operation van de geheime dienst. De gijzeling in het Moskouse theater werd uitgevoerd door mensen die voor de FSB werkten. De Beslan tragedie was een false flag operation van de FSB. Ayman al-Zawahiri, de huidige leider van Al qaida, is een agent van de FSB. De Deense cartoon controverse was een plot van de FSB. Romano Prodi was een KGB agent, Putin zou een pedofiel zijn (een claim na Putin's onhandige poging om sympatiek over te komen, waar hij een jongetje op z'n buik kust).

Voor geen van de beschuldigingen bestaat ook maar enig bewijs. Heel wat Westerse researchers hebben de claims onderzocht en afgewezen. Voor de populairste claim, de Russian apartment bombings, waren dat ondermeer
- Gordon Bennett (Conflict Studies Research Centre, Sandhurst UK, Department of Defence), wiens publicaties ondermeer te vinden zijn op de site van de Federation of American Scientists ( http://www.fas.org/irp/world/russia/svr/c103-gb.htm)
- Richard Sakwa (Professor Russische en Europese politiek, universiteit van Kent),
- Mike Bowker (University of East Anglia)
- Vlad Sobell (Daiwa Institute of Research, London, UK) expert op gebied van post-communistische overgang in Rusland en Oost Europa.
- Simon Saradzhyan,
- Andrei Soldatov en Irina Borogan, journalisten en oprichters van Agentura.ru, de website die ondermeer de uitgebreide FSB surveillance tijdens de olympische winterspelen onthulde. Ze werkten ook voor Novaya Gazeta, tot hun plotse ontslag eind 2008 (een ontslag dat ook door index on censorship werd opgemerkt: http://www.indexoncensors(...)vskaya-novaya-gazet/ )

Al die complottheorin komen van Litvinenko. Henry Plater-Zyberk, (de echte naam van de hierboven genoemde Bennett), analyst voor het foreign office, ook gewerkt voor defensie, militaire academie etc in het VK, noemde Litvinenko een one-man disinformation bureau, werkend in opdracht van Berezovsky.

De enige complottheorie van Litvinenko die misschien klopt is die over zijn eigen dood; geheime diensten zijn nooit mals geweest voor verraders en overlopers, en het is publiek geheim dat zulke mensen vaak geliquideerd worden. Al acht ik ook mogelijk dat Berezovsky erachter zat, hij gebruikte Litvinenko om Putin zwart te maken maar de claims kregen weinig aandacht in de pers; dat veranderde volledig danzij de spectaculaire dood van Litvinenko. Wat meer kan een mens zich wensen, een man die op z'n doodsbed Putin aanwijst als moordenaar.

Berezovsky had de middelen en contacten om het uit te voeren: men claimt dan wel dat niemand anders aan Polonium kan geraken omdat het geen toepassingen heeft, maar Berezovsky was een olietycoon, en Polonium wordt volop gebruikt in oil well logging.

[ Bericht 9% gewijzigd door meth1745 op 10-03-2014 02:24:09 ]
pi_137571189
Woon jij in Rusland ?
pi_137571236
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 02:17 schreef arjan1112 het volgende:
Woon jij in Rusland ?
nee, jij?
pi_137571408
quote:
Ukraine crisis: Vitali Klitschko kept away from Donetsk by pro-Russian protesters

The Telegraph's Foreign Affairs Correspondent Damien McElroy reports from Donetsk where pro-Russian protesters have prevented potential presidential candidate Vitali Klitschko from visiting the city.
Demonstrators, in favour of Ukraine's interim government, were meant to be gathering in the country's eastern city of Donetsk, but were prevented form doing so by pro-Russian protesters, reports the Telegraph's Damien McElroy.

According to Damien, Vitali Klitschko, one of the most high profile figures in Ukraine's uprising, was unable to visit the city.

"Vitali Klitschko, a presidential candidate and former world boxer was supposed to be here right now.

"Instead pro-Russian protests have forced him to cancel that rally, only a few brave souls have been able to come out and present their opinions.

"It is a really big defeat for the people who haven't been able to come here today and share their views.

The demonstrators were also marking the 200th anniversary of the birth of Ukrainian national poet Taras Shevchenko, whose bust stood amongst them in the park.

Mr Klitschko, a candidate in Ukraine's presidential elections on May 25, had told the media earlier that he wanted to convince the people of Donetsk - hostile to the new pro-European government in Kiev - to "stay united" in the face of separatist "provocations".

He also slammed the Russian media's "brainwashing", arguing that protests against the new authorities in Kiev were being boosted by Russians come in from outside.

As thousands of pro-Moscow protesters gathered Sunday on Lenin Square in central Donetsk however, Mr Klitschko had to cancel his own rally which was planned just a stone's throw away to avoid a potentially explosive confrontation.

Eastern and southern Ukraine, including Crimea, have been caught up in separatist fervour ever since Yanukovych's ousting and the installation of a new pro-European government.
http://www.telegraph.co.u(...)sian-protesters.html

De 200ste verjaardag van Taras Shevchenko ging samen met Rusland gevierd worden, had Putin ooit aangekondigd. 't is er niet van gekomen...
  maandag 10 maart 2014 @ 04:08:42 #82
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_137571485
Zoals het nu gaat met rusland heeft het geen toekomst, zonder noemenswaardige exportindustrie is het spoedig gedaan, met de dikke bontjassen

http://www.telegraaf.nl/d(...)_te_verliezen__.html

[quote]r 07 mrt 2014, 19:37
’Op den duur kunnen we zonder Russische gas als we willen’
Rusland heeft meer te verliezen bij handelsoorlog dan EU

Edwin van der Schoot
DELFT/GRONINGEN - De angst dat Rusland in toenemende mate Europa in een geopolitieke houdreep heeft door onze afhankelijkheid van met name de miljarden kuubs gas uit de toendra, is zwaar overdreven.

Het percentage Russisch gas op het totaal van Europa’s import daalde sinds de eeuwwisseling zelfs fors, van ruim 45 tot de huidige 30 procent. „Rusland heeft meer te verliezen in een gasoorlog met Europa,” zeggen deskundigen. En zelfs tijdens de kilste periodes van de koude oorlog, is de gaskraan nooit helemaal dichtgedraaid. Tot slot maken ook de VS een onverwachte wederkeer op de energiemarkt, als extra optie, voor het gasverslaafde Europa.

In de jaren ’70 lag het afhankelijkheidspercentage in Europa nog veel hoger. Jaap Huijskes, de Nederlandse bestuurder van het Oostenrijkse energiebedrijf OMV, wees op een receptie afgelopen jaa
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_137571499
quote:

[..]

Dit is precies de reden waarom Rusland nerveus zou moeten zijn voor China. Gelukkig voor Rusland zijn ze momenteel vrienden met China.
China is vrienden met Rusland omdat het ze momenteel goed uitkomt. In principe staat maar n kant en dat is aan hun eigen kant. De rest van de wereld vinden ze niet zo relevant. Momenteel is er nog steeds sprake van de Westerse hegemonie, met de NAVO als grootste voorbeeld. China kan in dit geval dus beter partij kiezen voor Rusland. Dat hebben ze eerder gedaan met betrekking tot Syri trouwens.

China en Rusland kunnen alleen samen nog tegenwicht bieden tegen de NAVO. Als China zich zou aansluiten bij de NAVO zou Rusland in een uiterst zwakke positie komen te staan. Dat geldt ook als Rusland zich zou aansluiten bij de NAVO.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_137571536
quote:
More and more members of Russian Nazi Gang: "Russian National Unity" enter Ukraine #ukraine #crimea #caucasus
https://twitter.com/lachecarlo/status/442734097509531649/photo/1

http://en.wikipedia.org/wiki/Russian_National_Unity

Gezellige jongens zo te zien.
pi_137571539
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 04:08 schreef michaelmoore het volgende:
Zoals het nu gaat met rusland heeft het geen toekomst, zonder noemenswaardige exportindustrie is het spoedig gedaan, met de dikke bontjassen

http://www.telegraaf.nl/d(...)_te_verliezen__.html
Dat artikel zegt enkel dat Europa niet moet vrezen dat de Russen de kraan dichtdraaien.
quote:
De Europese Commissie poogt sinds 2008 de afhankelijkheid van Rusland in te perken. Mede omdat de Russen ook al de grootste olie- en steenkoolproducent n -leverancier ter wereld zijn. Beleidsmakers voorzien bovendien dat Europa steeds meer gas gaat gebruiken. En, zo doceerde ook de vorige Shell-topman Peter Voser tijdens n van zijn zakelijke gesprekken met Poetin, van gas is er nog veel meer in de wereld (zeker voor 250 jaar) dan van olie (misschien nog maar 50 jaar).

In absolute cijfers bleef de import van Russisch gas de afgelopen decennia overigens wl op peil. Europa is in de 21e eeuw echter steeds meer gas gaan gebruiken, en koopt dat van Nigeria en Qatar, die het vloeibaar (LNG) in tankers aanvoeren in de havens van Zeebrugge en Rotterdam. Volgens Cyril Widdershoven zijn deze LNG-havens ook de voornaamste reden dat West-Europa zich geen zorgen hoeft te maken, mocht Rusland toch een gasoorlog beginnen.
Maar Europa's gasvoorraad raakt op, en als we importeren is Russisch gas de goedkoopste optie
quote:
Hoewel de Russische invloed dus vaak schromelijk overschat wordt, gaat er wel iets veranderen in de toekomst. Europa’s eigen gas raakt namelijk op, legt Peter Polder (Voorbij de Olie Consultancy) uit: „Of we meer of minder afhankelijk gaan worden van Russisch gas is afhankelijk van keuzes die we hier in Europa maken over de rol die aardgas kan en mag hebben in onze energiemix. Een zekerheid die we hebben is dat de eigen productie van conventioneel gas aan het wegzakken is. We gaan in Nederland in 2023 onder het eigen gebruiksniveau zakken, zelfs als we starten met schaliegas. Ook de twee andere aardgasproducenten, Groot-Brittanni en Noorwegen, zullen hun productie zien dalen.

Widdershoven: „De noodzaak voor verdere investeringen is nu weer duidelijk. Zoals het vinden van nieuwe aanvoerroutes via Iran, Irak of Centraal Azi.”

Polder: „We kunnen meer gaan importeren, en dan komt het voornamelijk per pijpleiding uit Rusland. De Russen hebben de afgelopen jaren zwaar genvesteerd. Zo is bouw van Southstream (pijpleiding via de Zwarte Zee naar Baumgarten, red.) net begonnen, die gaat in 2018 af zijn.” Bij alternatieven, zoals Algerije (’regio te onrustig voor serieuze investeringen’) en de vloeibaar gasaanvoer uit Nigeria en Qatar (’te duur’), lijkt de rek er echter uit, ook al omdat Japanners na Fukushima inmiddels zoveel LNG gas opkopen, dat de terminals in Rotterdam en Zeebrugge amper nog aangedaan worden.
quote:
Ik ben er van overtuigd dat we in 2050 zonder (Russisch) aardgas zouden kunnen, als we zouden willen.”
Als Rusland ons zo lang gas gunt. Gazprom's Sila Sibiri pijplijn naar China is voor 2020 gepland, ook Rosneft wil via de pijplijn naar China exporteren, in de rest van Azi zal de vraag naar energie blijven stijgen (als ik "World Population Review" en hun toekomstvoorspellingen moet geloven, dan zijn de Indirs in 2100 met ruim drie miljard...), Rusland zit nog geruime tijd safe imo.
pi_137571541
quote:
Twitter...
quote:
Your search - "Russian National Unity" - did not match any news results
pi_137571546
Probeer het eens met "русское национальное единство" ;)

Overigens zeg ik ook niet dat het meteen waar moet zijn maar het is wel interessant mbt. het feit dat o.a. Poetin/het Kremlin zegt tegen nationalisten/fascisten/neo-nazi's e.d. te vechten terwijl Rusland zelf toestaat dat motorbendes zoals de Night Wolves, Servische guerillastrijders en ander gespuis de Krim binnentrekken dus het zou me niets verbazen als dit ook voor dergelijke types uit die tweet geldt.

[ Bericht 20% gewijzigd door SuicideErrorist op 10-03-2014 05:28:47 ]
pi_137571552
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 05:17 schreef SuicideErrorist het volgende:

Overigens zeg ik ook niet dat het meteen waar moet zijn maar het is wel interessant mbt. het feit dat Poetin zegt tegen nationalisten/fascisten/neo-nazi's e.d. te vechten terwijl Rusland zelf toestaat dat motorbendes zoals de Night Wolves, Servische guerillastrijders en ander gespuis de Krim binnentrekken dus het zou me niets verbazen als dit ook voor types uit die tweet geldt.
mogelijk, maar op de situatie heeft het geen enkele invloed. Oorlogstoeristen zijn het, meer niet. quantit ngligeable...

maar wat weet ik ervan, zit hier ook maar enkel wegens gebrek aan drum skills
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door meth1745 op 10-03-2014 05:59:24 ]
  maandag 10 maart 2014 @ 06:59:30 #89
361691 DeJori
pi_137571705
pi_137572137
quote:
Deutsche Wirtschaft schlgt Alarm

6200 deutsche Unternehmen haben in Russland ein Milliardenvermgen investiert. Kremlchef Putin droht ihnen angesichts bevorstehender EU-Sanktionen mit Enteignung. Die Wirtschaft schlgt Alarm - und fordert einen Dialog mit Moskau.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 10 maart 2014 @ 08:47:28 #91
361691 DeJori
pi_137572536
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 08:14 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd naar de reactie van Merkel.
pi_137572551
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:13 schreef meth1745 het volgende:
Een grafiek zonder kristallen bol resultaten:
[ afbeelding ]
Een 2006-2012 grafiek die precies die korte recovery pakt. Gefeliciteerd, het spreekt niets tegen wat ik heb gepost. Anyway, als jij zo veel van Rusland afweet, weet je vast ook genoeg over Ruslands demografische crisis.
pi_137572708
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:40 schreef meth1745 het volgende:
Die corruptie was het gevolg van Yeltsin, en wat die eigen bevolking betreft, de meeste Westerse leiders kunnen slechts dromen van de populariteit die Putin geniet. Dat blijkt misschien niet uit wat de Westerse pers rapporteert, maar die gaat dan ook al haar verhalen halen bij de "buiten-parlementaire oppositie" en bij de conspiracy nuts, net zoals de Russische pers in haar berichtgeving over het Westen al de onzin van Alex Jones overneemt.

Meestal is dat Novaya Gazeta, niet omdat ze betrouwbaar zijn, maar omdat ze anti-Putin zijn. Ook populair is Masha Gessen, die alweer een boek uit heeft, deze keer over... Pussy Riot, natuurlijk. De protestgroep geminacht door de meeste Russen, in het westen verheven tot de strijders voor de vrijheid.
Litvinenko noemde zichzelf ook journalist. Zowel hij, Novaya Gazeta als Boris Berezovsky hebben heel wat theorin verkondigd: de Russian apartment bombings waren een false flag operation van de geheime dienst. De gijzeling in het Moskouse theater werd uitgevoerd door mensen die voor de FSB werkten. De Beslan tragedie was een false flag operation van de FSB. Ayman al-Zawahiri, de huidige leider van Al qaida, is een agent van de FSB. De Deense cartoon controverse was een plot van de FSB. Romano Prodi was een KGB agent, Putin zou een pedofiel zijn (een claim na Putin's onhandige poging om sympatiek over te komen, waar hij een jongetje op z'n buik kust).

Voor geen van de beschuldigingen bestaat ook maar enig bewijs. Heel wat Westerse researchers hebben de claims onderzocht en afgewezen. Voor de populairste claim, de Russian apartment bombings, waren dat ondermeer
- Gordon Bennett (Conflict Studies Research Centre, Sandhurst UK, Department of Defence), wiens publicaties ondermeer te vinden zijn op de site van de Federation of American Scientists ( http://www.fas.org/irp/world/russia/svr/c103-gb.htm)
- Richard Sakwa (Professor Russische en Europese politiek, universiteit van Kent),
- Vlad Sobell (Daiwa Institute of Research, London, UK) expert op gebied van post-communistische overgang in Rusland en Oost Europa.
- Simon Saradzhyan,
- Andrei Soldatov en Irina Borogan, journalisten en oprichters van Agentura.ru, de website die ondermeer de uitgebreide FSB surveillance tijdens de olympische winterspelen onthulde. Ze werkten ook voor Novaya Gazeta, tot hun plotse ontslag eind 2008 (een ontslag dat ook door index on censorship werd opgemerkt: http://www.indexoncensors(...)vskaya-novaya-gazet/ )

Al die complottheorin komen van Litvinenko. Henry Plater-Zyberk, (de echte naam van de hierboven genoemde Bennett), analyst voor het foreign office, ook gewerkt voor defensie, militaire academie etc in het VK, noemde Litvinenko een one-man disinformation bureau, werkend in opdracht van Berezovsky.

De enige complottheorie van Litvinenko die misschien klopt is die over zijn eigen dood; geheime diensten zijn nooit mals geweest voor verraders en overlopers, en het is publiek geheim dat zulke mensen vaak geliquideerd worden. Al acht ik ook mogelijk dat Berezovsky erachter zat, hij gebruikte Litvinenko om Putin zwart te maken maar de claims kregen weinig aandacht in de pers; dat veranderde volledig danzij de spectaculaire dood van Litvinenko. Wat meer kan een mens zich wensen, een man die op z'n doodsbed Putin aanwijst als moordenaar.

Berezovsky had de middelen en contacten om het uit te voeren: men claimt dan wel dat niemand anders aan Polonium kan geraken omdat het geen toepassingen heeft, maar Berezovsky was een olietycoon, en Polonium wordt volop gebruikt in oil well logging.
Oh, ik geloof best da Putin populair is in Rusland. Hell, Putin is zelfs populair in het Westen en ik geloof dat een aantal mensen Rusland "steunen" omdat ze Putin zo awesome vinden :P.

De rest van jouw post gaat over complottheorien mbt Putin (de rest van de Russische regering negerend) mbt alles, behalve financien. En dat is precies waar ik op doel. Denk jij niet dat er ontzettend veel geld van de Russen wordt gestolen door hun regering? Misschien is Putin geen kleptocraat, dat maakt echter weinig uit gezien de rest van de Russische elite het land leefrooft.

Nog even verder met Putin, deze buitenland politiek is precies wat Putin nodig heeft en de Russische regering nodig heeft om politiek te overleven. Rusland is op alle gebieden aan het falen, behalve buitenland politiek.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:30:05 #94
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137573169
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 03:04 schreef meth1745 het volgende:
Vitali Klitschko
Tja, echt een bokser is dat he, teveel klappen op zn schedel gehad en nu dus te goedgelovig, maar een slecht mens is het denk ik niet pers, hij is een beetje de d66 van oekraine, loopt achter europa aan als een hondje achter haar baasje.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:31:42 #95
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137573200
quote:
Twitter vind ik geen geloofwaardige bron in deze tijden, maar als het waar zou zijn is dit natuurlijk ongewenst, dat soort figuren gooien alleen maar olie op het vuur. (al is het grappig om nazis tegen nazis te zien vuistvechten :') )
  maandag 10 maart 2014 @ 09:34:00 #96
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_137573239
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 05:17 schreef SuicideErrorist het volgende:

Overigens zeg ik ook niet dat het meteen waar moet zijn maar het is wel interessant mbt. het feit dat o.a. Poetin/het Kremlin zegt tegen nationalisten/fascisten/neo-nazi's e.d. te vechten terwijl Rusland zelf toestaat dat motorbendes zoals de Night Wolves, Servische guerillastrijders en ander gespuis de Krim binnentrekken dus het zou me niets verbazen als dit ook voor dergelijke types uit die tweet geldt.
Gespuis??? Die paar members van de 'nightwolves' kwamen uit hun eigen initiatief om de mensen vna het krim te bevoorraaden en humanitaire hulp te geven. De andere groepen die je noemt zijn geruchten van twitter, geen enkel bewijs voor.
  maandag 10 maart 2014 @ 09:47:06 #97
406824 BaasBanaan
Dancing Queef
pi_137573458
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 01:40 schreef meth1745 het volgende:

[..]

- Simon Saradzhyan,

Eh, de appartment bombings zijn toch wel bijzonder verdacht hoor. Een overheid die geen vragen van het parlement wil beantwoorden, verkondigen dat er een aanslag is gepleegd voordat de aanslag daadwerkelijk is gepleegd, samenstelling van de bommen. Maar goed, daar kunnen we al vele topics over vullen denk ik. :P

Zo'n pedobeschuldiging is dan wel weer enorm clich. :')
  maandag 10 maart 2014 @ 10:20:57 #98
420675 Pocher-a-gogo
uitzingen t/m 1-1-15
pi_137574131
goedemorgen.

interessant stuk in de Volkskrant.

het uitroepen van de onafhankelijkheid door de Krim is volgens internationaal recht NIET ilegaal.

tegelijk is het gewapend neerslaan van die opstand door de centrale regering tevens NIET illegaal.

maar tevens: de inmenging van Rusland en het sturen van troepen is zeer zeker WEL illegaal.

het 'zelfbeschikkingsrecht' is in het internationale recht enkel tot uiting en behandeling gekomen voor de voormalige kolonin.

maar zoals Timmermans al eens opmerkte: internationaal recht is vloeibaar.
I don't trust anything that bleeds for 4 days and doesn't die
  maandag 10 maart 2014 @ 10:24:02 #99
262 Re
Kiss & Swallow
pi_137574211
quote:
0s.gif Op maandag 10 maart 2014 10:20 schreef Pocher-a-gogo het volgende:
het uitroepen van de onafhankelijkheid door de Krim is volgens internationaal recht NIET ilegaal.
ze hebben zich niet onafhankelijk gesteld, maar hun land aan de russen gegeven
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 10 maart 2014 @ 10:37:32 #100
399258 n0sferat2
houdt van vijgen
pi_137574516
Gelukkig mag de bevolking wel kiezen welke nationaliteit ze willen, wanneer de Krim definitief Russisch wordt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')