abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:14:12 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137249553
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
pi_137249833
fipo
pi_137250050
Sepo
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:37:20 #4
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_137250317
Hallo
doei
  vrijdag 28 februari 2014 @ 20:54:34 #5
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_137250997
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:29 schreef Socios het volgende:
Sepo
Hoi kameraad Socios!

Weet jij toevallig iets over het verdwijnen van papieren kortingskaartjes van de NS? Gaat de NS het nu toch doorzetten?
Het is wel belangrijk dit te weten, want ik wil nog enkele vrienden bezoeken voordat ik niet meer per trein kan reizen, of alleen met vol tarief-kaartjes.

Is het een optie als ik bijvoorbeeld een vriend in Arnhem ga bezoeken, wanneer kaartjes met korting niet meer bestaan, om dan een retour tot Emmerich bijvoorbeeld te kopen, omdat buitenlandse kaartjes nog wel met korting blijven bestaan (ik bezit ook Railplus).

Wat ga jij doen als de NS de kortingkaartjes afschaft? Ga je dan de VDU-kaart annuleren, gewoon maar 100% van het tarief betalen?

Ik heb nu een hele goede fiets aangeschaft (in oktober 2013), het moet mogelijk zijn om zo´n 200 kilometer per dag af te leggen, maar meer wordt erg moeilijk.

Ik begreep dat jij ook erg anti-OV-chip bent, maar wat nu concreet?

Meeste vrienden van me zijn kluizenaars en komen hun dorp toch nog uit, maar ik reis graag en veel. :@ Ik kan niet 365 dagen per jaar in Hurdegaryp vertoeven, zo tof is mijn dorp nu ook weer niet. ;(
pi_137251233
En die vervelende overweg daar ook. Sta zelf ook bijna dagelijks te wachten tot dicht is en ik groen krijg :P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:12:36 #7
pi_137251832
Er zijn trouwens in het geheel geen treinen hier helaas, maar wel bussen, dus ik heb maar wat foto´s van bussen opgeladen op radikal.ru

Het spoornet was geprivatiseerd en in de hele regio is er dientengevolge geen trein meer te vinden. Ik vrees dat dit de EU ook te wachten staat, na privatisatie verdwijnen alle treinen en kan je je slechts nog per overvolle chickenbus verplaatsen. :') De natte droom van Schultz, heel Nederland en Fryslan vol chickenbussen.

Tilapa, Guatemala, Pacifische kust

Matagalpa, Sandinistische Republiek Nicaragua (koffie en bergregio)

León, S.R. Nicaragua, Pacifische kust. Stadsbus

León, S.R. Nicaragua, Stadsbus

En beetje buiten-draads, maar toch geweldig dat het bestaat hier:

Telefooncel met muntgeld (Quetzales). :7 Quetzaltenango (Xela), Guatemala (berggebied)

_O_
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:22:12 #9
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137252349
Vroegah in Deventer:

Foto: Ronny Broekgaarden

De laatste vuiltrein uit Deventer bij de Schonevaardersstraat, 9 mei 2003.

Er werden nog geen uur na passeren van deze trein al sporen opgebroken...
pi_137252366
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:54 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Hoi kameraad Socios!

Weet jij toevallig iets over het verdwijnen van papieren kortingskaartjes van de NS? Gaat de NS het nu toch doorzetten?
Het is wel belangrijk dit te weten, want ik wil nog enkele vrienden bezoeken voordat ik niet meer per trein kan reizen, of alleen met vol tarief-kaartjes.

Is het een optie als ik bijvoorbeeld een vriend in Arnhem ga bezoeken, wanneer kaartjes met korting niet meer bestaan, om dan een retour tot Emmerich bijvoorbeeld te kopen, omdat buitenlandse kaartjes nog wel met korting blijven bestaan (ik bezit ook Railplus).

Wat ga jij doen als de NS de kortingkaartjes afschaft? Ga je dan de VDU-kaart annuleren, gewoon maar 100% van het tarief betalen?

Ik heb nu een hele goede fiets aangeschaft (in oktober 2013), het moet mogelijk zijn om zo´n 200 kilometer per dag af te leggen, maar meer wordt erg moeilijk.

Ik begreep dat jij ook erg anti-OV-chip bent, maar wat nu concreet?

Meeste vrienden van me zijn kluizenaars en komen hun dorp toch nog uit, maar ik reis graag en veel. :@ Ik kan niet 365 dagen per jaar in Hurdegaryp vertoeven, zo tof is mijn dorp nu ook weer niet. ;(
Hey mang!

Goed je weer eens te zien in het treinentopic. Ik waardeer jouw mening over de OV-Chipkaart enorm en het siert je dat je net als ik ook alleen gebruik maakt van papieren treinkaartjes!

Vandaag heb ik nog, aan het loket, een papieren treinkaartje gekocht. Dat werkt prima en loop er vervolgens pontificaal mee over het station. In de trein leg ik het kaartje op een tafeltje neer zodat iedereen kan zien dat ik met een papieren treinkaartje reis! Mooi altijd om een vol tarief kaartje af te geven aan de conductrice zonder dat zij haar 'terminal' hoeft te gebruiken. En al die andere reizeigerts met zo'n plastic kutding in de weer. :')

Gelukkig blijft het altijd mogelijk om met een papieren treinkaartje te reizen. Iets dat ik al vele jaren roep en waar ik vaak onterecht om uitgelachen ben.

Ik gebruik voor langere afstanden vaak internationale treinkaarten. Ook omdat die kaarten mooier zijn én maand lang te gebruiken indien men niet gecontroleerd wordt. Soms pech in de eerste kilometers al tussen Leeuwarden en DKV (Heerenveen). Maar voor Leeuwarden - Groningen heb ik iedere maand een trajectkaart Leeuwarden - Weener :D Zelden dat ik die niet de hele maand kan gebruiken, omdat nauwelijks controle in de Sneltrein.

Fietsen doe ik alleen op een OV-fiets. Ik bezit niet eens een 'gewone' fiets.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:26:27 #11
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137252587
Maar Socios, DKV is Leeuwarden ja. Niet Heerenveen :6
pi_137252842
quote:
16s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:26 schreef greavy het volgende:
Maar Socios, DKV is Leeuwarden ja. Niet Heerenveen :6
Haha, het zal mij een worst zijn; ik ben voor AFC Ajax Amsterdam _O_

Ik vind Amsterdam Bijlmer ArenA niet zo'n heul bijzonder station. Ik vertoef liever op Amsterdam Centraal. :P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:34:14 #13
pi_137253053
quote:
Dank je, kende ik niet. Ik heb het daar ook gepost. :7

Er reed vroeger een trein van Quetzaltenango helemaal tot Puerto Barrios via Cuidad de Guatemala. Ik begreep dat er ook nog een spoorlijntje ging van Quetzaltenango via Ciudad Tecun Uman en de grens over naar Ciudad Hidalgo.
Als je de grens overloopt tussen Cd. Hidalgo en Cd. Tecun Uman is het spoorlijntje nog altijd te zien.

In Mexico rijden slechts goederentreinen, op één spoorlijn na in het noorden van het land en wat metronetwerken en tren ligero in Cd. de Mexico.

De goederentreinen worden door illegale immigranten uit Honduras en Guatemala ook gebruikt als personenvervoer om zo illegaal en gratis (afgezien van de coyotes en de omkoping van Mexicaanse agenten en douaniers) tot de grens met de V.S. te reizen.

Deze reis is zeer zeker niet aan te bevelen voor toeristen. Zelfs veel Hondurenen en Guatemalteken die toch best bizarre condities gewend zijn overlijden tijdens de rit. La bestia of la tren de la muerto.

Feliz viaje! ;(
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:34:51 #14
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137253087
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Ik vind Amsterdam Bijlmer ArenA niet zo'n heul bijzonder station. Ik vertoef liever op Amsterdam Centraal. :P
station Bijlmer ArenA of de omliggende wijk wil je nog niet eens dood gevonden worden :')

Morgen ben ik weer ff op Amsterdam Centraal, mijn InterRail-tickets scoren bij de Treinreiswinkel in Amsterdam.

En heb inmiddels de (papieren) tickets ook toegestuurd gekregen van SNCF voor Brussel - Parijs, Parijs - München.
Homeprint :r :r :r Betaal dan wel ff paar centen extra.

Heb mijn reisplan München - Dresden de andere dag ook iets veranderd:
Met de ALEX München Hbf - Hof, en dan de IRE Hof - Dresden. Oorspronkelijk was ICE München - Nürnberg en dan diezelfde IRE naar Dresden.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:39:57 #15
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137253339
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:31 schreef Socios het volgende:

[..]

Haha, het zal mij een worst zijn; ik ben voor AFC Ajax Amsterdam _O_

Amsterdam, eeuwige bouwput. Leuk station wel, maar mijn voorkeur gaat uit naar Paris Nord. Qua moderne stations wordt het Rotterdam en Antwerpen.
pi_137253403
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:34 schreef greavy het volgende:

[..]

station Bijlmer ArenA of de omliggende wijk wil je nog niet eens dood gevonden worden :')

Morgen ben ik weer ff op Amsterdam Centraal, mijn InterRail-tickets scoren bij de Treinreiswinkel in Amsterdam.

En heb inmiddels de (papieren) tickets ook toegestuurd gekregen van SNCF voor Brussel - Parijs, Parijs - München.
Homeprint :r :r :r Betaal dan wel ff paar centen extra.

Heb mijn reisplan München - Dresden de andere dag ook iets veranderd:
Met de ALEX München Hbf - Hof, en dan de IRE Hof - Dresden. Oorspronkelijk was ICE München - Nürnberg en dan diezelfde IRE naar Dresden.
Heel goed. Mijn treinkaarten via Deutsche Bahn laat ik ook altijd per post bezorgen. Echte Fahrkarte veel mooier dan homeprints inderdaad, ook voor in het plakboek. :P

Leuke meiden bij de Treinreiswinkel in Amsterdam. Ik kom daar ook graag om een treinreis te boeken of een spoorboekje te kopen. :D
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:41:59 #17
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137253408
Rotterdam is mooi geworden ja.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_137253507
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Amsterdam, eeuwige bouwput. Leuk station wel, maar mijn voorkeur gaat uit naar Paris Nord. Qua moderne stations wordt het Rotterdam en Antwerpen.
Rotterdam Centraal was ook een "eeuwige bouwput".

Ik vind Amsterdam Centraal het mooist. Qua modern station Berlin Hbf :P
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:44:02 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137253530
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:41 schreef Duvel het volgende:
Rotterdam is mooi geworden ja.
:Y

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe Breda er uiteindelijk uit zal zien. De eerste contouren zijn inmiddels zichtbaar maar er is nog heel veel werk te verrichten.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:44:03 #20
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137253531
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:39 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik vind de andere Parijse stations ook niet slecht hoor. Hoewel, laatste bezoek daar was alweer 3,5 jaar terug. Toen ik daar 2 weken terug was, heb ik alleen Paris Nord van dichtbij kunnen bekijken, verder wezen eten, klein rondje wandelen, bier scoren (voor reisgenoten) en weer retour.
In April heb ik daar 6u17 overstap, omdat ze ineens met een tarief van ¤40 duurder aankwamen (en cookies/andere PC enz hielpen niet). Dus maar de rechtstreekse TGV ipv overstap TGV-ICE in Stuttgart.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:44:49 #21
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137253565
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:41 schreef Socios het volgende:

[..]

Heel goed. Mijn treinkaarten via Deutsche Bahn laat ik ook altijd per post bezorgen. Echte Fahrkarte veel mooier dan homeprints inderdaad, ook voor in het plakboek. :P

Leuke meiden bij de Treinreiswinkel in Amsterdam. Ik kom daar ook graag om een treinreis te boeken of een spoorboekje te kopen. :D
Met het laatste Nieuwjaarsrondje waren ik (en Ziggy³?) de enige 2 met papieren tickets? Geen gemekker met ID-kaarten enzo :D
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:45:22 #22
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137253587
Ja eens, andere Parijse stations mogen er ook zijn. St. Lazare vind ik best mooi bijvoorbeeld :)
pi_137253672
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:44 schreef greavy het volgende:

[..]

Met het laatste Nieuwjaarsrondje waren ik (en Ziggy³?) de enige 2 met papieren tickets? Geen gemekker met ID-kaarten enzo :D
Wel overhandiging DB BahnCard, maar dat vind ik mooi. :D
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:48:14 #24
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137253699
DB BahnCard heb ik niet, daarvoor reis ik te weinig met Fernverkehr ofzo. Meestal die regionale tickets. Maar heb er wel 1 gehad, maar heb hem toen beëindigd. Zat er laatst weer aan te denken, Bahncard nemen. Worden de Fernverkehrs-ritten ineens wat interessanter.

Ik vindt het bijvoorbeeld leuk om even een paar uur rond te reizen, en dan niet alleen maar met regionaalverkeer (hoewel ik dat ook niet mijdt).
pi_137253811
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:45 schreef James1988 het volgende:
Ja eens, andere Parijse stations mogen er ook zijn. St. Lazare vind ik best mooi bijvoorbeeld :)
Nord > Est > Lyon > Austerlitz > Montparnasse > Saint-Lazare
pi_137253980
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:48 schreef greavy het volgende:
DB BahnCard heb ik niet, daarvoor reis ik te weinig met Fernverkehr ofzo. Meestal die regionale tickets. Maar heb er wel 1 gehad, maar heb hem toen beëindigd. Zat er laatst weer aan te denken, Bahncard nemen. Worden de Fernverkehrs-ritten ineens wat interessanter.

Ik vindt het bijvoorbeeld leuk om even een paar uur rond te reizen, en dan niet alleen maar met regionaalverkeer (hoewel ik dat ook niet mijdt).
Ik vind de BahnCard vooral handig als ik zonder voorafgesteld Reiseplan door Duitsland reis. Ik koop dan een Fernverkehrticket op het Bahnhof. Maar ook mooi dat zelfs EuropaSpezials met korting verkrijgbaar zijn.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:54:53 #27
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_137254034
quote:

[..]

Vanaf Hengelo-o-o wel. In Nederland heb ik gewoon op mijn chip gereisd.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:55:38 #28
45532 ziggyziggyziggy
pi_137254079
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 20:59 schreef Monopoly het volgende:
En die vervelende overweg daar ook. Sta zelf ook bijna dagelijks te wachten tot dicht is en ik groen krijg :P
Je moet hem ook zelf aanschieten he. ;)
pi_137254146
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zonde, voor dezelfde prijs is Groningen - Leer via route in kwestie te boeken.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 21:57:25 #30
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_137254177
quote:

[..]

ik had er ook eentje
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 28 februari 2014 @ 21:57:30 #31
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137254182
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:54 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ik reisde t/m Hengelo ook "met de OV-chipkaart" maar ben niet gaan inchecken: Had toch een internationaal kaartje :p
pi_137254278
quote:

[..]

Ik had ook een papieren thuisprint DB-kaart en een Hema-dagkaart, dus chiploos :Y.
dag
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 21:59:16 #33
Maffe Fries
pi_137254285
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:57 schreef greavy het volgende:

[..]

Ik reisde t/m Hengelo ook "met de OV-chipkaart" maar ben niet gaan inchecken: Had toch een internationaal kaartje :p
ik had het kaartje gewoon vanaf Leeuwarden. kon prima, want was geen cent duurder ;)
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:00:41 #34
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137254353
Ik had een homeprintkaartje dat ik op mijn bureau had laten liggen. :')

Gelukkig kon dennistd me uit de brand helpen door het opnieuw uit te printen en mee te nemen. :D
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:02:21 #35
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137254475
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:59 schreef Peter het volgende:

[..]

Ik had ook een papieren thuisprint DB-kaart en een Hema-dagkaart, dus chiploos :Y.
Homeprint :r Dat heet iets anders als een "papieren kaartje" :D
pi_137254496
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:02 schreef greavy het volgende:

[..]

:{w het is papier, niet zeiken.
dag
pi_137254518
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:59 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik had het kaartje gewoon vanaf Leeuwarden. kon prima, want was geen cent duurder ;)
Juistem!
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:03:34 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137254534
Als het zou kunnen zou ik het liefste ook mijn internationale tickets op een OV-chipkaart laden.
pi_137254584
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Je moet hem ook zelf aanschieten he. ;)
Hij duurt 25 seconden vanaf het afschieten tot het uit de stand stop komen ;)
pi_137254612
Ik had bier.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:05:41 #41
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137254651
En niet te weinig nee. :D
pi_137254848
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:22 schreef greavy het volgende:
Vroegah in Deventer:
[ afbeelding ]
Foto: Ronny Broekgaarden

De laatste vuiltrein uit Deventer bij de Schonevaardersstraat, 9 mei 2003.

Er werden nog geen uur na passeren van deze trein al sporen opgebroken...
Wow, ik heb ergens een foto van deze gast die deze foto neemt. Ik moest werken die avond in het Studielandschap van Sucksion.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 22:13:25 #43
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137255026
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:02 schreef greavy het volgende:

[..]

maar met een echt papieren kaartje had James weer naar huis gekund...
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:14:40 #44
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137255077
Zoiets heet: Controleren of je je vervoersbewijs mee hebt
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:15:30 #45
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_137255123
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Wow, ik heb ergens een foto van deze gast die deze foto neemt. Ik moest werken die avond in het Studielandschap van Sucksion.
Studielandschap :r
doei
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:15:46 #46
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137255134
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:14 schreef greavy het volgende:
Ik bedacht het me toen ik op het station stond. Ik had nog terug naar huis kunnen lopen, maar dan was ik waarschijnlijk net niet op tijd in Hengelo geweest :')
pi_137255170
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:14 schreef greavy het volgende:
Inderdaad, men neemt ook een paspoort mee bij grensoverschrijdende treinreizen.
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:17:05 #48
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137255213
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik bedacht het me toen ik op het station stond. Ik had nog terug naar huis kunnen lopen, maar dan was ik waarschijnlijk net niet op tijd in Hengelo geweest :')
Ja, en dat is dus te laat om dat te controleren. o|O
pi_137255242
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:15 schreef Prins_Pils het volgende:

[..]

Studielandschap :r
Ik was tussen 2001 en 2006 die eikel die je account disablede als je aan het bellen was in het SLS heheheheh :D
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:19:15 #50
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_137255317
Gelukkig kwam ik pas na september 2006 daar :')
doei
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:20:56 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137255406
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:17 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, en dat is dus te laat om dat te controleren. o|O
Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelost :D

Nog beter zou zijn om internationale tickets ook op een OV-chipkaart te kunnen zetten, dan zou ik het nooit zijn vergeten. :)
pi_137255439
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:19 schreef Prins_Pils het volgende:
Gelukkig kwam ik pas na september 2006 daar :')
Ah jah, toen waren ze de balie al aan het afbreken.
pi_137255554
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:

[..]

Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelost :D

Nog beter zou zijn om internationale tickets ook op een OV-chipkaart te kunnen zetten, dan zou ik het nooit zijn vergeten. :)
Of via nfc op je telefoon te laden/controleren.
dag
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:24:42 #54
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137255587
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef Peter het volgende:

[..]

Of via nfc op je telefoon te laden/controleren.
Zou ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de OV-chipkaart. Die is niet afhankelijk van een batterij ;)
pi_137255628
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zou ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de OV-chipkaart. Die is niet afhankelijk van een batterij ;)
Maar om daarvoor speciaal langs een automaat te moeten om het kaartje er op te zetten...
dag
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 22:26:57 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137255690
Gewoon met je telefoon erop te zetten
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:27:05 #57
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137255694
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:25 schreef Peter het volgende:

[..]

Maar om daarvoor speciaal langs een automaat te moeten om het kaartje er op te zetten...
Dan kan dan weer wel bij iedere automaat in Nederland kan (en dus ook onderweg).

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:26 schreef dennistd het volgende:
Gewoon met je telefoon erop te zetten
Dat zou helemaal mooi zijn. Of met een losse NFC-reader (als je die hebt) :)
pi_137255768
Nu de HTM nog eigen automaten neer gaan zetten.... Daar kun je alleen in de bus iets ophalen of op een automaat van een andere maatschappij / in de AH/primera etc.
dag
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:30:42 #59
pi_137255869
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef James1988 het volgende:
Als het zou kunnen zou ik het liefste ook mijn internationale tickets op een OV-chipkaart laden.
Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.

Heb ik iets te verbergen? Niet voor eerlijke, nette mensen. Wel voor schurken en maffiosi, dus ook voor criminele organisaties als de VVD, NSA en AIVD.

Je deelt je bankgegevens toch ook niet met Don Corleone? :')
pi_137255962
Een mooie papieren treinkaart(je) hoort bij de romantiek van het spoor. Net als de getrokken rijtuigen, een restauratiewagen, CTA met flapjes etc.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 22:33:14 #61
Maffe Fries
pi_137255983
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:05 schreef greavy het volgende:
En niet te weinig nee. :D
we zaten lekker aan de halve liters in de pimpel :9
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:36:19 #62
pi_137256131
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:16 schreef Socios het volgende:

[..]

Inderdaad, men neemt ook een paspoort mee bij grensoverschrijdende treinreizen.
Zeker, maar bij binnenlandse ritten (vooralsnog zie ik grensoverschrijdende ritten tussen Fryslan en Nederland ook als binnenlands) heb ik geen legitimatie op zak. Uit principe. (Trouwens de politie is zwaar racistisch en ik ben lijkbleek* als een echte Fries, dus mij wordt nooit om legitimatie gevraagd :P )

*Ik was lijkbleek, ik ben nu eigenlijk heel erg bruin geworden. :P

Niemand die nog gelooft dat ik Fries ben!¡¡¡ :o
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:42:33 #63
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137256382
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:28 schreef Peter het volgende:
Nu de HTM nog eigen automaten neer gaan zetten.... Daar kun je alleen in de bus iets ophalen of op een automaat van een andere maatschappij / in de AH/primera etc.
In de HTM-bussen zie ik die blauwe dingen vaker buiten bedrijf dan in werking. In de meeste gevallen geven ze "NTP update" of een foutcode weer.

Ik denk niet dat er veel HTM-automaten nodig zijn. Den Haag kent vrij veel AH's en Primera's (waar zulke automaten staan) en er zijn ook een aantal treinstations waar je ook terecht kunt voor het opladen van saldo en het ophalen van bestellingen.

quote:
7s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.

Heb ik iets te verbergen? Niet voor eerlijke, nette mensen. Wel voor schurken en maffiosi, dus ook voor criminele organisaties als de VVD, NSA en AIVD.

Je deelt je bankgegevens toch ook niet met Don Corleone? :')
Het NSA-gebeuren is voor mij een redelijke ver-van-m'n-bed-show (wat niet wil zeggen dat ik het onbelangrijk vind!). Ik vind de OV-chipkaart makkelijk in het gebruik, en ik heb niet het gezeur met papieren kaartjes (in de rij staan, strippenkaart vol, enz).

quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:32 schreef Socios het volgende:
Een mooie papieren treinkaart(je) hoort bij de romantiek van het spoor. Net als de getrokken rijtuigen, een restauratiewagen, CTA met flapjes etc.
Het is maar net je definitie van spoorromantiek, denk ik.

Restauratiewagons, getrokken rijtuigen, CTA's met flapjes... dat heeft voor mij niks met romantiek te maken. Ik vind vervoerbewijzen niks hebben van romantiek, ik vind ze vooral irritant :+

De romantiek van het spoor zit voor mij veel meer in de kleinere dingen zoals brullende locs of motrices van een TGV, of het in korte tijd een trein zien leegstromen en een vol perron dat z'n weg zoekt naar de ingangen van de trein of de uitgangen van het station. Een fluitje gevolgd door het gelijktijdig sluiten van de 24 paar deuren van een dubbele VIRM-6, waarna het geheel verdwijnt. Extra mooi met een avondzonnetje. ;)

Daarnaast vind ik de romantiek ook zitten in bijvoorbeeld de dienstregeling en de hoeveelheid werk die erbij komt kijken om het uit te werken en het vervolgens ook daadwerkelijk uit te voeren. Iedere dag weer.
pi_137256738
Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
dag
  vrijdag 28 februari 2014 @ 22:52:08 #65
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137256759
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Peter het volgende:
Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
Dat kan ik ook als ik naar www.ov-chipkaart.nl ga :?

edit: even gekeken, op OV-chipkaart.nl kan ik transacties opvragen tot 18 maanden terug. De site geeft me alle reizen en saldo-transacties (opladen e.d.).

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 28-02-2014 23:02:13 ]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 22:56:10 #66
Maffe Fries
pi_137256926
Gister is er een contract getekend voor modernisatie van 418 bakken VIRM. Opvallend is dat de stellen wel tot 20% zuiniger zullen worden. In 2020 moet het gereed zijn.

http://somda.nl/forum/12194/p487143/Ontwikkelingen+VIRM/
pi_137257084
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gister is er een contract getekend voor modernisatie van 418 bakken VIRM. Opvallend is dat de stellen wel tot 20% zuiniger zullen worden. In 2020 moet het gereed zijn.

http://somda.nl/forum/12194/p487143/Ontwikkelingen+VIRM/
Pics? Kan het zo niet vinden.
pi_137257228
Ah VIRM-Z is eindelijk publiek bekend?
pi_137257262
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Peter het volgende:
Hm, heb je (standaard) documentje voor me? Dat wil ik wel eens doen. :P
  Redactie Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 23:04:45 #70
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137257298
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:32 schreef Socios het volgende:
Speciaal voor jou, 2,5 week terug in Berlijn:
PM mij!
pi_137257307
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:03 schreef einschtein het volgende:

[..]

Hm, heb je (standaard) documentje voor me? Dat wil ik wel eens doen. :P
https://pim.bof.nl/
En dan alleen TLS kiezen..
dag
pi_137257450
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:04 schreef dennistd het volgende:

[..]

Speciaal voor jou, 2,5 week terug in Berlijn:
:D
  vrijdag 28 februari 2014 @ 23:12:46 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137257654
Berlijn's OV, altijd +1. :)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 februari 2014 @ 23:18:19 #74
Maffe Fries
pi_137257895
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:59 schreef Socios het volgende:

[..]

Pics? Kan het zo niet vinden.
zijn nog niet echt pics van. Later dit jaar gaan ze met een mock-up beginnen
  vrijdag 28 februari 2014 @ 23:21:28 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137258045
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd naar wat ze ervan gaan maken, ik vind de DDZ een uitermate geslaagde trein.

Het enige wat ik nog mis is een armleuning tussen twee stoelen in de tweede klas, maar ik kan me voorstellen dat die er niet in zit vanwege de beschikbare ruimte. In VIRM zit zo'n leuning er ook niet.
pi_137258756
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:05 schreef Peter het volgende:

[..]

https://pim.bof.nl/
En dan alleen TLS kiezen..
Nice. Thanks!
  vrijdag 28 februari 2014 @ 23:54:10 #77
45532 ziggyziggyziggy
pi_137259664
Paranoïde geouwehoer.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:00:07 #78
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137259946
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:21 schreef James1988 het volgende:
Het enige wat ik nog mis is een armleuning tussen twee stoelen in de tweede klas, maar ik kan me voorstellen dat die er niet in zit vanwege de beschikbare ruimte. In VIRM zit zo'n leuning er ook niet.
ICM past ook binnen PVR dus dat is gelul.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:05:48 #79
45532 ziggyziggyziggy
pi_137260153
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 22:04 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Hij duurt 25 seconden vanaf het afschieten tot het uit de stand stop komen ;)
Jij zit dat ook echt te tellen he? ;)

quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Zonde, voor dezelfde prijs is Groningen - Leer via route in kwestie te boeken.
Ik kwam hem vandaag tegen in het declaratieoverzicht van mijn Business Card, het kostte 12,20. Dat is niet veel. En daarnaast heb ik die dag meer geld uitgegeven aan bier dan aan treinkaartjes. En zo hoort dat.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:06:21 #80
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137260164
quote:
13s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ICM past ook binnen PVR dus dat is gelul.
Ja, maar die bakken zijn nu eenmaal al gebouwd dus daar verander je niks meer aan. ;)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:07:41 #81
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137260209
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:06 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, maar die bakken zijn nu eenmaal al gebouwd dus daar verander je niks meer aan. ;)
Nee, we kunnen hoogstens constateren dat er opnieuw gefaald is. Maar ja, dat gebeurt vaker dan de zon op komt. Dus jah *O*
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:09:53 #82
45532 ziggyziggyziggy
pi_137260270
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee, we kunnen hoogstens constateren dat er opnieuw gefaald is. Maar ja, dat gebeurt vaker dan de zon op komt. Dus jah *O*
Het gaat over armleuningen, he? Niet over belangrijke dingen.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:12:48 #83
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137260369
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Het gaat over armleuningen, he? Niet over belangrijke dingen.
Nee. Maar kom op, er mag toch weleens IETS goed gaan? Zelfs iets niet-belangrijks? :?

Of is het zo van "niet-belangrijke dingen, daar falen we bij default maar op want het is toch niet belangrijk, en wel-belangrijke dingen, daar falen we ook op, maar daar hebben we een smoezenkabinet voor!"? :?
pi_137260397
Vind die armleuning maar irritant. Ben blij dat ze niet in al het mat zitten.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:14:06 #85
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137260400
2,5 uur later thuis, ¤ 5,50 GtbV. Toch weer (bijna) 4 bakjes koffie.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:16:05 #86
45532 ziggyziggyziggy
pi_137260439
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee. Maar kom op, er mag toch weleens IETS goed gaan? Zelfs iets niet-belangrijks? :?

Of is het zo van "niet-belangrijke dingen, daar falen we bij default maar op want het is toch niet belangrijk, en wel-belangrijke dingen, daar falen we ook op, maar daar hebben we een smoezenkabinet voor!"? :?
Ja, op die manier kun je alles ombuigen naar je "het is toch allemaal kut"-straatje.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:19:26 #87
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137260544
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, op die manier kun je alles ombuigen naar je "het is toch allemaal kut"-straatje.
Ja, maar op dezelfde manier kun jij alles ombuigen naar "Kap met janken want er verandert toch niks"-straatje ;)
pi_137260687
De armleuningen tussen 2 stoelen zijn dan ook kut, dus mooi dat ze niet in VIRM zitten wmb.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 00:33:36 #89
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137260858
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:26 schreef dcm360 het volgende:
De armleuningen tussen 2 stoelen zijn dan ook kut, dus mooi dat ze niet in VIRM zitten wmb.
Wat mij betreft niet, ik vind het wel fijn om m'n armen op twee leuningen te kunnen laten rusten :)
pi_137261191
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:26 schreef dcm360 het volgende:
Gelukkig voor jou kan je ze ook omhoogklappen. :s)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:07:19 #91
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137261628
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 00:33 schreef James1988 het volgende:

[..]

Wat mij betreft niet, ik vind het wel fijn om m'n armen op twee leuningen te kunnen laten rusten :)
Ik hang altijd graag op de armleuningen om mijn rug te onlasten.

En verder is het een aardig territoriaal stuk gereedschap om je te wapenen tegen dikke zwetende zeugen naast je :)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:08:28 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137261646
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dit.
quote:
En verder is het een aardig territoriaal stuk gereedschap om je te wapenen tegen dikke zwetende zeugen naast je :)
En dit ook, maar dat wilde ik niet zeggen. Gelukkig ben jij er O+
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:09:39 #93
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137261666
Dat rugklachtenverhaal was toch wel een beetje mijn patent hoor :@
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:10:47 #94
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137261687
Ik doe het vooral om als een baas in die stoel te zitten en dan door het rijtuig heen te kijken met een "had je wat?"-uitstraling. B-)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:20:21 #95
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137261831
Oh ja daar kan jij wel wat verhoging bij gebruiken he :D
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 maart 2014 @ 01:21:39 #96
Maffe Fries
pi_137261857
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 01:10 schreef James1988 het volgende:
Ik doe het vooral om als een baas in die stoel te zitten en dan door het rijtuig heen te kijken met een "had je wat?"-uitstraling. B-)
dan ga je maar eerste klasse zitten aan de zijde met een stoel
  zaterdag 1 maart 2014 @ 01:27:28 #97
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137261937
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 01:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh ja daar kan jij wel wat verhoging bij gebruiken he :D
_O-

quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 01:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dan ga je maar eerste klasse zitten aan de zijde met een stoel
Eerste klasse doe ik vooral op langere reizen, of als ik een hele dag in de trein zit (ja, dat doe ik soms ook :+)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 08:01:26 #98
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137263764
Joepie. Reizigersonderzoek 'vervoersbewijs registreren' in de Benelux naar Den Haag. En niet van Synovate, maar van Ipsos (ook roodjassen).
Nee, ik laat um niet zien.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 08:46:28 #99
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137263951
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 21:44 schreef James1988 het volgende:

:Y

Ik ben ook heel benieuwd naar hoe Breda er uiteindelijk uit zal zien. De eerste contouren zijn inmiddels zichtbaar maar er is nog heel veel werk te verrichten.
Het belooft heel wat te worden ja :Y. En een unicum in Nederland met het parkeerterrein óp het dak.
Maar nog wel even afzien. De volgende fase loopt van mei tot september en dan gaan spoor 6 en 7 dicht. Dus in dat tempo is 2015 ook goeddeels om voor de hele overkapping er een keer staat. En dan het gebouw aan de zuidzijde nog, al kunnen ze daar natuurlijk al prima mee beginnen zodra het gebouw aan de noordkant en alle faciliteiten af zijn.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  zaterdag 1 maart 2014 @ 08:48:24 #100
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137263964
Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 09:02:17 #101
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137264081
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 01:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Eens :Y
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 10:56:00 #102
45532 ziggyziggyziggy
pi_137265860
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 08:48 schreef JDude het volgende:
Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
Hetzelfde krijg je straks een beetje bij Groningen, als het busstation aan de achterkant komt.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 11:06:17 #103
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137266120
Maar daar blijft het leeuwendeel van de fietsenstallingen aan de voorkant en heb je aan de voorkant de looproute naar het centrum.
pi_137267039
quote:
10s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 08:48 schreef JDude het volgende:
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 12:12:19 #105
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137267670
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 11:44 schreef Socios het volgende:

[..]

"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
Autist.
pi_137267694
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 12:12 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Autist.
Integendeel
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:13:56 #107
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137269083
quote:

[..]

Prima definitie.
pi_137269353
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:13 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Prima definitie.
Bedankt :)
pi_137269502
quote:

[..]

Dus bijvoorbeeld in Kampen staat het stationsgebouw aan de achterkant en is er alleen een achteruitgang? :?

(In het buitenland zijn nog wel mooiere voorbeelden te vinden, Herne schiet me bijv. zo gauw te binnen)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:38:18 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137269674
Ik vind het eigenlijk een beetje een non-discussie.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 13:39:16 #111
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137269695
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Dus bijvoorbeeld in Kampen staat het stationsgebouw aan de achterkant en is er alleen een achteruitgang? :?

(In het buitenland zijn nog wel mooiere voorbeelden te vinden, Herne schiet me bijv. zo gauw te binnen)
Het station "Kampen" zou eigenlijk "IJsselmuiden" moeten heten. Ingang aan de goede kant.

:D
pi_137270000
Ik heb nog niet teruggelezen, maar DB schenkt geen Becks meer.
http://www.handelsblatt.c(...)er-bahn/9554420.html
pi_137270307
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:53 schreef b2py het volgende:
Maar nu wel _O_ Erdinger _O_
  zaterdag 1 maart 2014 @ 14:05:48 #114
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137270377
quote:
Totaal geen probleem met Bitburger, next.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_137270771
quote:
Klinkt goed, maar ze moeten eigenlijk nog wel even Altbier toevoegen aan het assortiment. :9~
pi_137271773
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Kampen heeft maar één stationszijde; dat is dan altijd de voorkant. Ongeacht welke richting dit op staat.
pi_137271788
quote:
14s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje een non-discussie.
Er ís ook helemaal geen discussie; ik leg uit hoe het zit.
pi_137272463
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Kampen heeft maar één stationszijde; dat is dan altijd de voorkant. Ongeacht welke richting dit op staat.
Goed jezelf eruit gered. :)
pi_137272605
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:16 schreef Igen het volgende:

[..]

Goed jezelf eruit gered. :)
Bedankt :)

Het is ook helemaal geen moeilijke materie.
pi_137272662
Gisteravond Heerhugowaard - Groningen vertragingsvrij en nu de terugreis thv de Meer voorlopig ook vertragingsvrij. Jeej :)

Enige treurige is dat ik wel verwacht had een stuk met ICM te kunnen doen, maar alles was VIRM.. En dan heb ik daar niets tegen maar ICM is net wat lekkerder..

[ Bericht 28% gewijzigd door b2py op 01-03-2014 15:37:16 ]
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:45:39 #121
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137273438
Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.

Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren' :')

Via OV Magazine
pi_137274115
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:22 schreef b2py het volgende:
Gisteravond Heerhugowaard - Groningen vertragingsvrij en nu de terugreis thv de Meer voorlopig ook vertragingsvrij. Jeej :)

Enige treurige is dat ik wel verwacht had een stuk met ICM te kunnen doen, maar alles was VIRM.. En dan heb ik daar niets tegen maar ICM is net wat lekkerder..
Treinreizen van tevoren plannen op www.ovtijden.com voor overzicht materieelinzet.
pi_137274176
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef James1988 het volgende:
Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.

Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren' :')

Via OV Magazine
Pot verwijt de ketel :')_!

Hoe heette jouw treinbedrijf ook alweer? "Fairytales" ofzo? :')
pi_137274448
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:06 schreef Socios het volgende:

[..]

Treinreizen van tevoren plannen op www.ovtijden.com voor overzicht materieelinzet.
Ja hallo, zoveel kan het me ook niet boeien.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:25:06 #125
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137274729
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef James1988 het volgende:

Via OV Magazine
Denk je dat de Rabobank het eventjes overmaakt dan?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 16:29:08 #126
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137274849
quote:
15s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Denk je dat de Rabobank het eventjes overmaakt dan?
Nee, natuurlijk niet. :|W

Om bij SNCF aan te kloppen om te vragen of zij veel geld willen stoppen in een trein die hun eigen Thalys rechtstreeks beconcurreert lijkt me niet echt slim. Ga dan naar DB toe, dan heb je in ieder geval een klein beetje meer kans op succes.
pi_137275465
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 16:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Ja hallo, zoveel kan het me ook niet boeien.
Nou dan...
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 maart 2014 @ 16:54:07 #128
Maffe Fries
pi_137275748
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 14:03 schreef remcoP het volgende:

[..]

Maar nu wel _O_ Erdinger _O_
dit _O_
  zaterdag 1 maart 2014 @ 18:59:52 #129
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137279708
Ligt het spoor nou zo beroerd, of is die SGM echt tegen het juk gereden?

Bij Den Haag.
pi_137279738
Draaistel staat er in ieder geval naast.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:01:53 #131
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137279799
Dat dacht ik dus ook ja. Toch goed gezien :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 maart 2014 @ 19:03:51 #132
Maffe Fries
pi_137279879
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:59 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Bij Den Haag.
Leiden was dit toch?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:32:26 #133
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137280927
Euh, je hebt helemaal gelijk. Ik kijk scheel :')
  zaterdag 1 maart 2014 @ 19:51:58 #134
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137281759
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 18:59 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]

Slordig, en vervolgens gelijk volgekalkt?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:10:49 #135
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137282554
Voor wie tijdens het feestuhhh gelijk treintjes wil kijken kan het beste richting Helmond Hout gaan. Nu ook 'live' te volgen via de Railcam. http://railcam.nl/railcam-1/
Staat naast de railcam een grote partytent.
pi_137282773
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Voor wie tijdens het feestuhhh gelijk treintjes wil kijken kan het beste richting Helmond Hout gaan. Nu ook 'live' te volgen via de Railcam. http://railcam.nl/railcam-1/
Staat naast de railcam een grote partytent.
Goede muziek wel, Zedd :D
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:21:17 #137
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137283150
quote:
3s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 19:51 schreef Duvel het volgende:

[..]

Slordig, en vervolgens gelijk volgekalkt?
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
pi_137283292
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
Heeft de constructie uitstekend zijn werk verricht in ieder geval! :Y
  zaterdag 1 maart 2014 @ 20:27:45 #139
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137283483
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Heeft de constructie uitstekend zijn werk verricht in ieder geval! :Y
Yep.
pi_137283668
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 23:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Hier even op terug te komen, de 3D impressies/tekeningen en uitwerkingen daarvan liggen al ruim een jaar op de stapel hoor ;)
pi_137284701
Er is 1 plaatje so far

Is dus gewoon een kopie van DDZ
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:12:56 #143
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137285266
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:01 schreef remcoP het volgende:
Er is 1 plaatje so far
[ afbeelding ]
Is dus gewoon een kopie van DDZ
Ziet er prima uit als je het mij vraagt. Prima dat het in lijn is met hoe DDZ eruit ziet, want da's een mooie trein :Y
pi_137285685
Als de vis-a-vis ook zo ver uit elkaar komen te staan vind ik het prima.
pi_137285820
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef Ireyon het volgende:
Als de vis-a-vis ook zo ver uit elkaar komen te staan vind ik het prima.
Denk t wel, ze staan nu ook zo ver uit elkaar.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:29:42 #146
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137286021
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Zo hoort het, heeft ProRail iets gedaan met eerdere opmerkingen van ILenT. :)
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:33:15 #147
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137286190
VIRM-stellen 9406+9425+9420 hebben een GIR (Grote Interne Reiniging, zoals Mono dat noemt) nodig dankzij de Brand Bier Expres. Mensen, wat een grote teringzooi is het in die trein geworden. De schoonmakers hebben daar morgen in Mestreech (of waar ze dat dan ook maar gaan doen) wel even wat tijd voor nodig...
Maar NSR is slim geweest: Mat. ingezet met een gat naar de rails, want anders had die plee vast snel verstopt/vol gezeten ...
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:36:46 #148
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137286390
Ik mag hopen dat die drie stellen na het ritje als BBE meteen richting werkplaats zijn gegaan, en niet dat ze eerst nog zijn ingezet op een retourritje Maastricht - Amsterdam? :s)
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:38:00 #149
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137286457
Nee, dat zijn ze niet. Er staat zelfs in de systemen "INZET NIET TOEGELATEN VOOR AKKOORD SCHOONMAAK." en nog wat van die dingen.

Na terugkomst van de 3 stellen in Maastricht zijn ze gelijk naar de werkplaats afgevoerd.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:39:48 #150
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137286553
wat kan er helemaal aan de hand zijn? Loop je tot aan je knieën in de lege blikken of zo? :?
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:40:48 #151
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137286605
Dat weet ik niet exact, maar er schijnt wel wat bier op de grond te liggen, veel lege flesjes/blikjes enz, en nog wat van die dingen.
pi_137286617
quote:
5s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
wat kan er helemaal aan de hand zijn? Loop je tot aan je knieën in de lege blikken of zo? :?
Denk t ja, en omgevallen bier op de vloer
  zaterdag 1 maart 2014 @ 21:41:09 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137286622
Ik verwacht her en der kotsvlekken en een penetrante urinelucht :')
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 1 maart 2014 @ 21:43:22 #154
Maffe Fries
pi_137286715
Proost jongens. Ik neem er een biertje op
pi_137286832
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:25 schreef remcoP het volgende:

[..]

Denk t wel, ze staan nu ook zo ver uit elkaar.
De stoelen in de huidige VIRMs staan een stuk dichter bij elkaar dan de Vis-a-vis in DDZ hoor.
pi_137286833
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef greavy het volgende:
VIRM-stellen 9406+9425+9420 hebben een GIR (Grote Interne Reiniging, zoals Mono dat noemt) nodig dankzij de Brand Bier Expres. Mensen, wat een grote teringzooi is het in die trein geworden. De schoonmakers hebben daar morgen in Mestreech (of waar ze dat dan ook maar gaan doen) wel even wat tijd voor nodig...
Maar NSR is slim geweest: Mat. ingezet met een gat naar de rails, want anders had die plee vast snel verstopt/vol gezeten ...
Ik weet niet hoe ze dat bij NS noemen en doen. Bij ons gaan de stellen eerst langs de tank voor brandstof (en zand vullen), en haalt men de prullenbakken leeg en het ergste afval er uit.
Dan worden ze opgesteld op spoor 22 en gaan de schoonmakers er 's avonds laat stevig doorheen.
pi_137288145
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 21:46 schreef Ireyon het volgende:

[..]

De stoelen in de huidige VIRMs staan een stuk dichter bij elkaar dan de Vis-a-vis in DDZ hoor.
O zo, ik las t anders.
pi_137288752
Komen er nu eindelijk ook stopcontacten in die nieuwe treinstellen?
Zal wel tijd worden.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:40:25 #159
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137288812
De Stroomboten hebben al stopcontacten.
pi_137288850
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 22:40 schreef greavy het volgende:
De Stroomboten hebben al stopcontacten.
Ik heb ze nog niet gespot.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 22:42:30 #161
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137288901
Stroomboten zijn de hoge VIRM-viertjes(=>9544), met de blauwe stoelen 2e klas en rode eerste klas.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:12:22 #162
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137290156
Stroomboten _O-

De prijzen voor Thalys zijn achterlijk hoog als je niet ver van tevoren boekt. Een enkeltje Brussel - Rotterdam voor volgende week vrijdag kost momenteel iets van ¤ 60, en dat is dan een jongerentarief ook. Nodigt niet uit om spontaan de Thalys te nemen :{
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:36:08 #163
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137291144
Bijzonder DAT er al zoiets als een jongerentarief voor de Thalys bestaat. De Thalys lijkt me helemaal geen trein die het van sponaan reizende jongeren moet willen hebben.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 23:38:25 #164
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137291230
Waarschijnlijk een reliek uit vergane tijden. :Y
  zondag 2 maart 2014 @ 00:23:13 #165
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137292720
We hadden ook een ritje naar Derry, het railvervoer in Noord Ierland wordt verzorgd door NI Railways en we kregen een
ilinktravelcard voor 4 Zones aan het loket (thuis niet gevonden op internet) voor 16,50 Pound Sterling op-neer naar Derry vanaf Great Victoria Station (Belfast)

vb, 1 zone, ik kon de mijne niet meer vinden, kaartje kreeg ik volgens mij voor niks, het tarief was
namelijk minder dan ik thuis had uitgezocht. Ovchip ding met poortjes :{

Vertrek van Great Victoria Station was best spannend want we zaten in de verkeerde trein, de onze
stond erachter (op hetzelfde perron) maar gelukkig een vriendelijke conductrice die de trein
controleerde voor vertrek.

De trein is een Class 3000 degelijk spul uit Euskal Herria samen met Class 4000 de ruggegraat van NI Railways, iets anders zie je niet.

Onderweg kom je o.a. langs Castlerock en Coleraine waarvan je verder kunt naar Bushmills en de
Gaint's Causeway (dat hebben we overigens per bus gedaan, twee dagen later).

Vanuit Bushmills kun je zomers met een stoomtreintje naar de Causeway, hier een plaatje van Google Street View.

Onderweg zie de zee en het Noordelijkste puntje van Ierland

Eindstation Derry waar je naar de Bogside moet en naar de enige ommuurde oude stad van Ierland.

Niet bezocht maar er is ook een treinmuseum in Derry
Vroeger vertrokken er daar vandaan ook treinen naar Dundalk.

Als laatste het opgeheven station Cunningham vlak voor Derry.
sláinte :) .
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_137294556
Hoe noemen die rijtuigen die tot eind jaren '90 (?) bij de NS rondreden? Waren rijtuigen die de deuren nog in het midden hadden, in plaats van aan de voor- en achterzijde. Waren soms ook variaties op, dus een grote deur in het midden van het rijtuig en dan vlak er naast nog een kleinere deur :')
pi_137294671
Plan W
  zondag 2 maart 2014 @ 07:06:58 #168
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137296805
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 maart 2014 23:12 schreef James1988 het volgende:
Stroomboten _O-
Uiteraard. Je hebt daar tenminste stroom, één van de weinige voordelen.
  zondag 2 maart 2014 @ 07:08:27 #169
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137296812
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 01:50 schreef remcoP het volgende:
Plan W
Vandaag nog in actie achter een Strukton G1206 (had ik begrepen). Prins Carnaval wordt om 11 uur 11 binnengehaald in Oeteldonk (Den Bosch) op spoor 1. Normaal altijd mat. van het Spoorwegmuseum, dit jaar een Plan W-rijtuig van SHD. Omdat ze inmiddels al het mat. al gehad hebben van het NSM, en ze willen ieder jaar iets anders.
  zondag 2 maart 2014 @ 07:55:56 #170
45532 ziggyziggyziggy
pi_137297002
quote:
Waarom maak ik steeds weer de fout de reacties te lezen? De airbags kwamen weer eens langs. :')
  zondag 2 maart 2014 @ 10:14:23 #171
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137298715
Mooie spulletjes bij London Underground.

Filmpje!

http://www.britishrailway(...)servations-20132014/
  zondag 2 maart 2014 @ 10:19:32 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137298797
Gave reportage Bork _O_ Ik wil ook nog wel een keertje terug naar Ierland O+
  zondag 2 maart 2014 @ 10:22:15 #173
256146 b2py
Beton!
pi_137298863
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:14 schreef DriekOplopers het volgende:
Mooie spulletjes bij London Underground.

Filmpje!

http://www.britishrailway(...)servations-20132014/
Werd ook wel weer eens tijd daar, en nu heb ik nog meer zin om naar Londen te gaan.
pi_137299121
Ligt het aan mij of denkt men niet echt na bij omreisadvies?
"Reis om via Schiphol". Een station wat door het zoveelste onderhoud met bussen en en een incidentele overvole trein wordt bediend..

zondag 2 maart 2014 @ 10:52:17 #175
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137299553
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:33 schreef madeleine-b het volgende:
Het ligt niet aan jou ;)
  zondag 2 maart 2014 @ 11:19:18 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137300154
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef bork het volgende:

Onderweg kom je o.a. langs Castlerock en Coleraine waarvan je verder kunt naar Bushmills en de
Gaint's Causeway (dat hebben we overigens per bus gedaan, twee dagen later).

[ afbeelding ]

Token Exchange Point O+
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 maart 2014 @ 11:35:11 #177
256146 b2py
Beton!
pi_137300487
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:33 schreef madeleine-b het volgende:
"Reis om via Schiphol". Een station wat door het zoveelste onderhoud met bussen en en een incidentele overvole trein wordt bediend..

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Klopt toch, de IC naar Amersfoort vanaf Schiphol rijdt gewoon, en de IC van/naar Den Haag ook.
  zondag 2 maart 2014 @ 11:44:04 #178
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_137300723
Even klagen hier hoor; mijn persoonlijke ov-chipkaart verloopt deze maand na vijf trouwe dienstjaren. Ik reis voor tientallen euro's per maand met een kortingsabonnement en heb hem nooit kwijtgeraakt of stukgemaakt en dan alsnog 7,50 moeten dokken voor een nieuwe kaart terwijl mijn oude nog makkelijk vijf jaar mee zou kunnen. Ik vind dat echt jammer en behoorlijk kansloos dat trouwe klanten die fatsoenlijk met die kaart zijn omgesprongen al die tijd extra kosten hiervoor moeten betalen.
“Je moet vergeten, alles kun je vergeten, want alles verdwijnt al.
Vergeet de tijd van misverstanden, en de tijd verspild aan het hoe en waarom.
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 maart 2014 @ 11:47:54 #179
Maffe Fries
pi_137300819
Volgens mij is bijna de enige reden dat ze rijden dat Den Haag anders niet goed bereikbaar zou zijn vanuit het Noorden, hoewel je ook via Utrecht - Leiden zou kunnen natuurlijk
pi_137300835
Ja, dat
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:44 schreef AllesWatWas het volgende:
Even klagen hier hoor; mijn persoonlijke ov-chipkaart verloopt deze maand na vijf trouwe dienstjaren. Ik reis voor tientallen euro's per maand met een kortingsabonnement en heb hem nooit kwijtgeraakt of stukgemaakt en dan alsnog 7,50 moeten dokken voor een nieuwe kaart terwijl mijn oude nog makkelijk vijf jaar mee zou kunnen. Ik vind dat echt jammer en behoorlijk kansloos dat trouwe klanten die fatsoenlijk met die kaart zijn omgesprongen al die tijd extra kosten hiervoor moeten betalen.
Dat de oude kaart verloopt is heel erg logisch want je krijgt er nu een met een veel veiligere chip dan op de oude. Dat er voor betaald moet worden is ergens wel te begrijpen maar niet als je gewoon een verlopen kaart hebt inderdaad vind ik.
  zondag 2 maart 2014 @ 11:48:59 #181
256146 b2py
Beton!
pi_137300850
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij is bijna de enige reden dat ze rijden dat Den Haag anders niet goed bereikbaar zou zijn vanuit het Noorden, hoewel je ook via Utrecht - Leiden zou kunnen natuurlijk
Nah, dat stond van te voren al in de planning. Het maakt het alleen een stuk lastiger door die wisselvernieuwing bij Den Haag.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 maart 2014 @ 11:50:02 #182
Maffe Fries
pi_137300874
Leuke foto's Bork ^O^
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Gave reportage Bork _O_ Ik wil ook nog wel een keertje terug naar Ierland O+
Ierland is zo'n land waar je verliefd op wordt O+

Ben er zelf maar 2 dagen geweest en heb er heel erg weinig van gezien, maar zou er zo nog wel een keer naar toe willen. Zoiets heb ik ook met IJsland
  zondag 2 maart 2014 @ 11:52:00 #183
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_137300913
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, dat

[..]

Dat de oude kaart verloopt is heel erg logisch want je krijgt er nu een met een veel veiligere chip dan op de oude. Dat er voor betaald moet worden is ergens wel te begrijpen maar niet als je gewoon een verlopen kaart hebt inderdaad vind ik.
Snap ik, maar bij de bank waar ik KLANT ben krijg ik ook gratis een nieuwe kaart toegestuurd als de oude verloopt omdat zij en ik het op de een of andere manier fijn vinden als ik van hun services gebruikmaak... (Tot zover mijn geklaag.)
Vergeet de uren waarin wij vermoordden, door het zoeken waarom, het hart van ons geluk.”
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 maart 2014 @ 11:52:02 #184
Maffe Fries
pi_137300914
quote:
Ja, dat

[..]

Driek?

Even uitzoeken wat de situatie precies is en dan opheldering vragen. Kan geen kwaad lijkt me
  zondag 2 maart 2014 @ 11:53:57 #185
256146 b2py
Beton!
pi_137300975
Oh the irony, bij de introductie is al gezegd dat de mensen die al abbonementen hadden de eerste chipper gratis kregen en de volgende zelf moesten betalen. Beetje mosterd na de maaltijd jongens, waar ik al zo vaak over gevallen ben ;)
pi_137301000
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef b2py het volgende:
Oh the irony, bij de introductie is al gezegd dat de mensen die al abbonementen hadden de eerste chipper gratis kregen en de volgende zelf moesten betalen. Beetje mosterd na de maaltijd jongens, waar ik al zo vaak over gevallen ben ;)
Dat betekent niet dat je dat alsnog kan proberen te veranderen.
  zondag 2 maart 2014 @ 11:57:03 #187
256146 b2py
Beton!
pi_137301054
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ofcourse. Maar mijn mening die ik hier al tientallen keren daarover heb verkondigd blijf ik achter staan.
  zondag 2 maart 2014 @ 11:58:57 #188
298335 AllesWatWas
Ga Niet Weg Van Me
pi_137301106
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef b2py het volgende:
Haha je krijgt nu de groep mensen die er na vijf jaar dus achter komen ;) Hele antwoord over verlopen kaart staat hier trouwens; https://tls.helptu.nl/(S((...)ckType=2&NodeID=1282
  zondag 2 maart 2014 @ 12:02:48 #189
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137301187
quote:
Nou ja, die dingen hebben fysiek natuurlijk ook niet het eeuwige leven he :)
  zondag 2 maart 2014 @ 12:05:39 #190
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137301267
quote:
11s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:52 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Driek?

Even uitzoeken wat de situatie precies is en dan opheldering vragen. Kan geen kwaad lijkt me
Ik kijk deze week even. Nu handen vol aan de stemmingen in Brussel deze week nav het vierde spoorpakket.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:09:46 #191
258802 Yreal
henk..!
pi_137301379
Wat blijft de ns toch ook een boutbedrijf. Meteen al weer +30 vanwege die wisselreparaties bij den haag. De tiefus.

dit nodigt niet uit om een treinabbo aan te schaffen.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:12:55 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137301467
http://www.nu.nl/binnenla(...)ams-in-rijswijk.html

begint ook een soort nationaal volksvermaak te worden daar in die kankâhstad ondâh de dûînûh.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:18:01 #193
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137301600
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ams-in-rijswijk.html

begint ook een soort nationaal volksvermaak te worden daar in die kankâhstad ondâh de dûînûh.
Goed raak. Foto's:

http://www.regio15.nl/act(...)aanrijding-met-trams
  Redactie Frontpage / Sport zondag 2 maart 2014 @ 12:18:48 #194
Maffe Fries
pi_137301621
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Dit. Je moet zelfs met een abo betalen om te mogen reizen ...

De prijs van de chipkaart staat niet in verhouding met de productiekosten ervan
  zondag 2 maart 2014 @ 12:20:12 #195
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_137301655
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
De trein is een Class 3000 degelijk spul uit Euskal Herria samen met Class 4000 de ruggegraat van NI Railways, iets anders zie je niet.
Ik ben er in 2010 geweest, toen was de Class 4000 nog niet in dienst en reed er dus ook nog wat ouder spul:

zondag 2 maart 2014 @ 12:21:08 #196
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137301682
quote:
15s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dit. Je moet zelfs met een abo betalen om te mogen reizen ...

De prijs van de chipkaart staat niet in verhouding met de productiekosten ervan
Nee het is gewoon extra inkomsten genereren. Wat kost zo'n kaart om te maken? 3 cent? En de R&D erbij misschien een dubbeltje.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:22:22 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137301719
Oh dat Token-systeem wordt gewoon ook echt gebruikt nog :o Wauw :{
  zondag 2 maart 2014 @ 12:22:32 #198
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137301725
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee het is gewoon extra inkomsten genereren. Wat kost zo'n kaart om te maken? 3 cent? En de R&D erbij misschien een dubbeltje.
Stel dat je er 50% naast zit. Dan nog is die chipkaart inderdaad nog steeds schofterig duur!
pi_137301761
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:22 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Stel dat je er 50% naast zit. Dan nog is die chipkaart inderdaad nog steeds schofterig duur!
¤1,50 per jaar. Mwoah.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:25:03 #200
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137301793
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

¤1,50 per jaar. Mwoah.
Plus dat de jaarlijkse tariefstijging ook flink hoger is dan de inflatie. Geen medelijden met NS.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:25:56 #201
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137301816
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:05 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ik kijk deze week even. Nu handen vol aan de stemmingen in Brussel deze week nav het vierde spoorpakket.
Mja, plus wederom zo'n Haags trambotsinkje. Als eerste stap nu contact gezocht met HTM.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:26:01 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137301821
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:23 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

¤1,50 per jaar. Mwoah.
Betaal jij mij eens ¤ 1,50 per jaar? Gewoon, omdat ik dat leuk vind :Y

En iedereen die verder ooit in dit topic gepost heeft ook dan he natuurlijk.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:26:14 #203
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137301826
In Londen zijn de kosten voor een Oyster-card toch borg die je terugkrijgt als je de kaart weer inlevert?
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 maart 2014 @ 12:27:14 #204
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_137301855
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:
In Londen zijn de kosten voor een Oyster-card toch borg die je terugkrijgt als je de kaart weer inlevert?
:Y (in ieder geval voor toeristen, voor een kaart met een pasfoto ligt dat anders, dunkt me.)
  zondag 2 maart 2014 @ 12:28:30 #205
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137301890
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

:Y (in ieder geval voor toeristen, voor een kaart met een pasfoto ligt dat anders, dunkt me.)
En persoonlijke kaart heeft vooral voordelen voor de maker, omdat ie nu mensen persoonlijk kan volgen, dus die zou sowieso gratis moeten zijn.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 maart 2014 @ 12:29:45 #206
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137301928
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:
Yep, al word je op de, laten we maar zeggen, default gateways van London wel gevraagd om je Oyster card in een soort brievenbus te dumpen en daarmee de borg aan een goed doel te schenken. Is ook wat voor te zeggen op zich. In elk geval heb je de keuze ^O^ , en welke keuze je ook maakt, het gaat niet in zelfverrijking van een arrogante kutvervoerder zitten ^O^
  zondag 2 maart 2014 @ 12:29:52 #207
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137301933
quote:
Wat voor blinde idioot zat er op lijn 1?!
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 maart 2014 @ 12:31:29 #208
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137301978
Alleen in Londen en Nederland heb ik betaald voor een kaart, in Noord Ierland en Bilbao gratis, veel zullen ze dus niet kosten.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:31:33 #209
258802 Yreal
henk..!
pi_137301982
Godver. Zit in een trein uit Rotterdam die net vol zat met voetbalfans. Hele trein staat vol bier. Wat een teringbende.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:38:14 #210
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137302180
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:31 schreef Yreal het volgende:
Godver. Zit in een trein uit Rotterdam die net vol zat met voetbalfans. Hele trein staat vol bier. Wat een teringbende.
Maak ff wat foto's.

Kan ook carnaval geweest zijn trouwens he ;)
  zondag 2 maart 2014 @ 12:40:46 #211
258802 Yreal
henk..!
pi_137302253
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Maak ff wat foto's.

Kan ook carnaval geweest zijn trouwens he ;)
volgens de conductrice was het voetbal publiek.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:46:50 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137302408
conductrices moeten kaartjes knippen en niet de socioloog uit gaan hangen.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:46:59 #213
258802 Yreal
henk..!
pi_137302412

hele trein meurt naar bier.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:48:13 #214
258802 Yreal
henk..!
pi_137302456
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
conductrices moeten kaartjes knippen en niet de socioloog uit gaan hangen.
wat zou carnavalspubliek moeten op Gouda -> Groningen?
  zondag 2 maart 2014 @ 12:50:34 #215
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137302522
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat zou carnavalspubliek moeten op Gouda -> Groningen?
Moet je maar aan hunnies vragen :P

en cash ff dat statiegeld ^O^
  zondag 2 maart 2014 @ 12:51:43 #216
258802 Yreal
henk..!
pi_137302554
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Moet je maar aan hunnies vragen :P

en cash ff dat statiegeld ^O^
Neejoh, ik kan weer lekker gtbv gaan invullen.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:52:25 #217
258802 Yreal
henk..!
pi_137302570
Dat treinwifi is echt nog alleen maar bruikbaar voor spotify he... :')
  zondag 2 maart 2014 @ 12:54:43 #218
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137302624
Lijkt me dat streaming audio en video sowieso niet kunnen. Ook los daarvan werkt het in de praktijk trouwens gewoon niet hoor.
  zondag 2 maart 2014 @ 12:56:22 #219
258802 Yreal
henk..!
pi_137302660
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me dat streaming audio en video sowieso niet kunnen. Ook los daarvan werkt het in de praktijk trouwens gewoon niet hoor.
Spotify werkt ook op een 3g lijntje, dus dat doet het wel op de nswifi. Maar verder?
  zondag 2 maart 2014 @ 12:59:23 #220
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137302740
sukkels dat ze dat open laten staan 8)7 Daardoor kan niemand meer gewoon normaal emailen of reisinformatie checken als er eentje spotify zit te streamen.
pi_137302743
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:31 schreef bork het volgende:
Alleen in Londen en Nederland heb ik betaald voor een kaart, in Noord Ierland en Bilbao gratis, veel zullen ze dus niet kosten.
Istanbul: ongeveer 5 euro borg voor een chipkaart
Lissabon: 50 cent voor een papieren chipkaart die 1 jaar geldig is

Die papieren chipkaarten zijn voor zover ik weet ook technisch een stuk simpeler en daarom goedkoper.
  zondag 2 maart 2014 @ 13:05:36 #222
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137302914
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Die papieren chipkaarten zijn voor zover ik weet ook technisch een stuk simpeler en daarom goedkoper.
Kan ook prima natuurlijk, als ze toch niet persoonsgebonden zijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 13:05:51 #223
258802 Yreal
henk..!
pi_137302924
quote:
13s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
sukkels dat ze dat open laten staan 8)7 Daardoor kan niemand meer gewoon normaal emailen of reisinformatie checken als er eentje spotify zit te streamen.
kan je dusdanig specifiek blokkeren dan?

ik kan trouwens helemaal niks, behalve Spotify streamen. Heel bijzonder. Lange leven 4g, al kom ik straks weer in de perifere gebieden... :P
  zondag 2 maart 2014 @ 13:08:16 #224
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137303000
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:05 schreef Yreal het volgende:

[..]

kan je dusdanig specifiek blokkeren dan?
Tuurlijk. Zit gewoon een proxy tussen, dus je kunt elke website apart blokken als je wilt. Youtube is ook geblokkeerd.
pi_137303072
VPN opzetten en je bent er ook weer langs. En je zit meteen ook niet meer onbeveiligd data door de lucht te gooien.
  zondag 2 maart 2014 @ 13:11:23 #226
258802 Yreal
henk..!
pi_137303088
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Tuurlijk. Zit gewoon een proxy tussen, dus je kunt elke website apart blokken als je wilt. Youtube is ook geblokkeerd.
oke, maar kan je ook programma's en apps blokkeren op die manier?

#weetdaarhelmaalniksvan
  zondag 2 maart 2014 @ 13:12:09 #227
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_137303113
quote:

[..]

Kun je nu in Istanbul die kaarten op het vliegveld kopen?
pi_137303142
quote:
5s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:12 schreef bork het volgende:

[..]

Kun je nu in Istanbul die kaarten op het vliegveld kopen?
Geen idee, ik ben nooit daar op het vliegveld geweest.
  zondag 2 maart 2014 @ 13:13:40 #229
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137303153
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

oke, maar kan je ook programma's en apps blokkeren op die manier?

#weetdaarhelmaalniksvan
Apps zijn niet meer dan grappige client side snelkoppelingen die hun data (videootjes, podcasts whatever) ook gewoon van het betreffende domein halen ;)
  zondag 2 maart 2014 @ 13:16:37 #230
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137303235
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:10 schreef dcm360 het volgende:
VPN opzetten en je bent er ook weer langs. En je zit meteen ook niet meer onbeveiligd data door de lucht te gooien.
Hoe stel je je dat voor? Met je laptop een VPNtunnel naar bv je werk bouwen met het NS Wifi en dan daarlangs video gaan streamen? Zou op zich moeten kunnen, maar je blijft met al die data langs die verbinding moeten dus dan trek je de boel zwaar dicht natuurlijk. Maar zelf heb je er ook niks aan want ook zonder dat jij het op die manier dichttrekt is de capaciteit al belachelijk veel te kort. In de praktijk heb je er gewoon helemaal niks aan. Blijkt ook wel als je je wifi aan zet in de trein: je ziet niet 1 maar 30 netwerken. Iedereen heeft zijn eigen hotspot in gebruik.
  zondag 2 maart 2014 @ 13:20:41 #231
258802 Yreal
henk..!
pi_137303330
Altijd even kijken als ik zo'n hotspot zie of het wachtwoord nog op 0123446789 staat :P
pi_137303369
Zo ongeveer ja, al ging het mij meer om het punt dat je zo bij geblokkeerde diensten zou kunnen, niet dat de verbinding dan snel genoeg is om daadwerkelijk video te kunnen streamen. Voordelen waar ik wel wat aan heb zijn meer de beveiliging van mijn data, en de tunnel comprimeert de data, dus mijn bandbreedte met comprimeerbare data neemt ietsje toe.
  zondag 2 maart 2014 @ 13:24:49 #233
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137303435
Tsja, je kunt comprimeren wat je wilt, maar aan een youtube-stream is weinig eer te behalen hoor ;)
  zondag 2 maart 2014 @ 13:27:31 #234
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137303510
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef Yreal het volgende:
Altijd even kijken als ik zo'n hotspot zie of het wachtwoord nog op 0123446789 staat :P
oh, ff veranderen :o :@
  zondag 2 maart 2014 @ 13:59:18 #235
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_137304586
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:46 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
hele trein meurt naar bier.
Ik stel voor dat we een paar plan V's reviseren en verbouwen tot tokkie-trein. Allemaal waterdichte elektra erin en vandalismeproof meubilair zodat de schoonmaakploeg gewoon met de hogedrukreiniger door de trein heen kan. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 2 maart 2014 @ 14:04:34 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137304784
gewoon geen elektra erin denk.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:06:04 #237
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_137304843
mag best een beetje koud zijn, worden ze rustiger van.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  zondag 2 maart 2014 @ 14:09:31 #238
258802 Yreal
henk..!
pi_137304957
Moet zeggen dat ik nou niet echt heel veel zin heb gekregen om mij een jaar vast te leggen voor de trein en/of veel geld eraan uit te gaan geven na dit ritje. Nog een week om te beslissen...
  zondag 2 maart 2014 @ 14:10:04 #239
258802 Yreal
henk..!
pi_137304984
quote:
12s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:06 schreef V2 het volgende:
mag best een beetje koud zijn, worden ze rustiger van.
hoop dat die rotterdammers afgemaakt worden
  zondag 2 maart 2014 @ 14:11:38 #240
256146 b2py
Beton!
pi_137305041
quote:

[..]

Parijs heeft ook hele handige 1-3-5 etc dagenkaarten.
pi_137305393
Dinsdag voor het eerst met de RER. Van Val d'Europe naar Marne-la-Vallée :9
  zondag 2 maart 2014 @ 14:21:58 #242
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137305464
en dan dat domme kutpark in zeker :{w
pi_137305503
Pas nadat ik aan de kassa een jaarabonnement heb gekocht :6
pi_137305729
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:22 schreef Ireyon het volgende:
Pas nadat ik aan de kassa een jaarabonnement heb gekocht :6
_O_
kan trouwens niet aan de kassa, alleen bij een aparte balie in het park :P
  zondag 2 maart 2014 @ 14:29:43 #245
256146 b2py
Beton!
pi_137305815
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

_O_
Dus eerst ¤70 dokken voor entree, om daarna een jaarabbo te kopen? :')
pi_137306252
quote:
10s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:28 schreef mschol het volgende:

[..]

_O_
Je kan 'm aan de kassa alvast kopen, je moet nog wel langs Bureau Passport Annuel om te laten maken inderdaad ;)

Of dat, of je koopt een dagkaart en koopt in het park een jaarkaart met de entreeprijs eraf getrokken.

Mogen achtbaantreinen ook in dit topic trouwens? Anders heb ik geen TR voor jullie straks
  zondag 2 maart 2014 @ 14:42:10 #247
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137306367
Er rijdt ook een gewone trein daar door het park hoor. Compleet met seinen dit dat alles.
pi_137306463
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Dus eerst ¤70 dokken voor entree, om daarna een jaarabbo te kopen? :')
die entreeprijs wordt gewoon afgetrokken van de kosten van het jaar abbo ;)

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:39 schreef Ireyon het volgende:

[..]

Je kan 'm aan de kassa alvast kopen, je moet nog wel langs Bureau Passport Annuel om te laten maken inderdaad ;)

Of dat, of je koopt een dagkaart en koopt in het park een jaarkaart met de entreeprijs eraf getrokken.

Mogen achtbaantreinen ook in dit topic trouwens? Anders heb ik geen TR voor jullie straks
ik was in de veronderstelling dat alleen in het bureau passport annuel het paspoort gekocht kon worden..
  zondag 2 maart 2014 @ 15:02:32 #249
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137307207
Heuj ik reis met een persoonlijke chipskaart op saldo en met altijd voordeel. Hoe werkt het dan als ik incidenteel eerste klas wil reizen?
  zondag 2 maart 2014 @ 15:04:23 #250
256146 b2py
Beton!
pi_137307281
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef JDude het volgende:
Heuj ik reis met een persoonlijke chipskaart op saldo en met altijd voordeel. Hoe werkt het dan als ik incidenteel eerste klas wil reizen?
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/klassewissel.html
pi_137307349
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Betaal jij mij eens ¤ 1,50 per jaar? Gewoon, omdat ik dat leuk vind :Y

En iedereen die verder ooit in dit topic gepost heeft ook dan he natuurlijk.
Ja, lijkt mij ook heel erg vergelijkbaar. En ik ben het er mee eens dat je bij verlopen van de kaart ook gewoon een nieuwe moet krijgen voor gratis. Bij banken is het trouwens ook niet gratis, de pas bij ABN AMRO betaal je een maandelijkse bijdrage voor en je betaalt ook als je er een kwijt raakt, alleen niet als je huidige kapot is.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:09:07 #252
256146 b2py
Beton!
pi_137307512
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Ja, lijkt mij ook heel erg vergelijkbaar. En ik ben het er mee eens dat je bij verlopen van de kaart ook gewoon een nieuwe moet krijgen voor gratis. Bij banken is het trouwens ook niet gratis, de pas bij ABN AMRO betaal je een maandelijkse bijdrage voor en je betaalt ook als je er een kwijt raakt, alleen niet als je huidige kapot is.
Ook iets wat ik me net bedenk. Jouw OVC is jouw eigendom, en je bankpas is altijd het eigendom van de bank. Althans dat staat op mijn pasje.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:11:25 #253
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137307642
Bedankt chef! Korting geldt dan ook gewoon?
  zondag 2 maart 2014 @ 15:14:48 #254
256146 b2py
Beton!
pi_137307772
quote:
14s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:11 schreef JDude het volgende:
Denk het wel, maar geen idee exact.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:15:37 #255
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_137307840
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 15:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Denk het wel, maar geen idee exact.
Ik zal mijn bevindingen hier rapporteren.
  zondag 2 maart 2014 @ 15:31:38 #256
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137308532
quote:
Bij klassewissel i.c.m. een oud Voordeelurenabonnement in ieder geval wel.

Was het bij NS niet zo dat je een nieuwe kaart koopt en dan aan NS doorgeeft dat je daar kosten voor hebt gemaakt zodat zij die vervolgens weer vergoeden?
  zondag 2 maart 2014 @ 16:25:57 #257
391360 KnightSolaire
Praise the Sun
pi_137311371
quote:
Jep, en net als bij reizen zonder klassewissel is het tijdstip van inchecken bepalend voor de te ontvangen korting.
  zondag 2 maart 2014 @ 16:42:42 #258
256146 b2py
Beton!
  zondag 2 maart 2014 @ 16:50:29 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137312590
¤ 26 miljoen voor geluidsschermen, zijn die dingen van goud gemaakt ofzo? Afgezien daarvan, zijn die dingen niet herbruikbaar als je ze weg zou halen uit Lansingerland?

Echt weer een typische Mansveld-brief verder. :r

Edit: uit de bijlage:
quote:
Aanvullende signaalversterkende maatregelen moeten getroffen worden om te voorkomen dat de communicatieverbinding met het GSM-R netwerk niet verslechterd.
Een flinke taalfout en een waarschijnlijk onbedoelde dubbele ontkenning. Good job.

[ Bericht 35% gewijzigd door James1988 op 02-03-2014 16:56:49 ]
  zondag 2 maart 2014 @ 16:57:09 #260
256146 b2py
Beton!
pi_137312876
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:50 schreef James1988 het volgende:
¤ 26 miljoen voor geluidsschermen, zijn die dingen van goud gemaakt ofzo? Afgezien daarvan, zijn die dingen niet herbruikbaar als je ze weg zou halen uit Lansingerland?

Echt weer een typische Mansveld-brief verder. :r
Uit de quick-scan: "De kostenraming is incompleet en aan de optimistische kant."
  zondag 2 maart 2014 @ 17:04:06 #261
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137313212
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 16:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Uit de quick-scan: "De kostenraming is incompleet en aan de optimistische kant."
Ik zit de stukken door te lezen en snap op zich wel waarom Mansveld er geen zin in heeft, het 'open bak'-plan klinkt redelijk kansloos.

Doe er dan gewoon een dak op, dan weet je in ieder geval zeker dat de geluidsoverlast afneemt. Noem het de Lansingerlandtunnel, dat vindt de plaatselijke VVV vast leuk.
  zondag 2 maart 2014 @ 17:05:06 #262
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_137313272
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 14:04 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon geen elektra erin denk.
Dan rijdt zo'n ding best ruk, denk ik.

Beter idee, ijzeren banken via een schakelaar bij de machinist aangesloten op de bovenleiding.

Vervelend? Klik. Opgelost. ^O^
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  zondag 2 maart 2014 @ 17:07:27 #263
256146 b2py
Beton!
pi_137313386
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:04 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ik zit de stukken door te lezen en snap op zich wel waarom Mansveld er geen zin in heeft, het 'open bak'-plan klinkt redelijk kansloos.

Doe er dan gewoon een dak op, dan weet je in ieder geval zeker dat de geluidsoverlast afneemt. Noem het de Lansingerlandtunnel, dat vindt de plaatselijke VVV vast leuk.
Dat wordt nog veel én veel duurder. Raildempers erin en extra isolatie voor die woningen is waarschijnlijk goedkoper.
  zondag 2 maart 2014 @ 17:12:18 #264
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137313605
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat wordt nog veel én veel duurder. Raildempers erin en extra isolatie voor die woningen is waarschijnlijk goedkoper.
Waarom moet dit nu ineens terwijl die baan er al een paar jaar ligt? Was het tijdens de planning en bouw geen probleem? :?
  zondag 2 maart 2014 @ 17:21:33 #265
256146 b2py
Beton!
pi_137314021
quote:
13s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Waarom moet dit nu ineens terwijl die baan er al een paar jaar ligt? Was het tijdens de planning en bouw geen probleem? :?
Omdat daar uit is gegaan van de belasting & materieel volgens concessie + aanbesteding (Thalys & V250), en nu blijkt dat de voertuigen die over de HSL-Zuid gaan (TRAXX+PRIO) vele malen luidruchtiger zijn dan bijvoorbeeld een V250 of Thalys. Hierdoor krijg je overschrijdingen van je geluidsnormen en zullen er maatregelen getroffen moeten worden.
Er is momenteel een proef aan de gang waarbij mitigerende maatregelen worden getest, de kamerbrief daarover kan ook zo gauw even niet vinden.

De kans is vrij groot dat als het NS pakket dat in 2022 volledig uitgerold is de geluidsbelasting lager is dan bij de eerste prognoses berekend zijn. Dit als gevolg van lagere snelheden en daaruit volgende lagere geluidsproductie.

Edit: ik kan wel iets vinden over de verwachte geluidsbelasting bij verandering van dienstregeling naar NS 2022 versie, uitgevoerd door TNO. http://www.rijksoverheid.(...)vervanging-v250.html
  zondag 2 maart 2014 @ 17:22:07 #266
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137314054
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:07 schreef b2py het volgende:

[..]

Raildempers en extra isolatie zijn aangebracht over een lengte van 100 meter als proef, maar de inwoners van Lansingerland denken niet dat dit genoeg gaat zijn.

quote:
13s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Toen de HSL werd gebouwd zijn er afspraken gemaakt over maximale geluidsniveau's aan de gevel, in de regio Lansingerland wordt er niet aan de afspraken voldaan. Volgens de overheid moeten de afspraken worden gezien als 'streefwaarde' en niet als harde limiet.

Ook heeft de overheid altijd volgehouden dat de overlast van tijdelijke aard zou zijn, tot het eindbeeld was gerealiseerd. Het luidruchtige prio-materieel was immers een noodoplossing, de Fyra V250 zou een stuk stiller zijn waardoor de normen wel gehaald zouden worden.

Nu de V250 nooit meer zal rijden en het prio-materieel nog minstens 7 jaar door Lansingerland zal rijden (en er steeds meer gaat komen) is duidelijk dat er meer maatregelen nodig zijn. Ook blijkt de verdiepte bak als klankkast te functioneren terwijl deze juist was bedoeld om de geluidsoverlast te verminderen.
  zondag 2 maart 2014 @ 17:30:38 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137314404
Ah okee, dan snap ik het wel ja :)
  zondag 2 maart 2014 @ 17:39:13 #268
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137314735
Vandaag met een kennis naar België afgereisd voor wat Breaks. Ergens in een uitgestorven gat Echelpoel een leuke fotostek gevonden, maar daar werd enkelsporig gereden.
Ze waren daar met de bovenleiding aan het sleutelen op het andere spoor. Maar op dat enkelspoor werd gewoon met 80km/h doorgeknald, zo langs die baanwerkers.
  zondag 2 maart 2014 @ 17:43:02 #269
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137314899
Nou en? Niks mis mee ^O^
  zondag 2 maart 2014 @ 17:44:14 #270
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137314963
Ja, inderdaad. Het KAN gewoon. Maar in Nederland moet altijd weer het nevenspoor buiten dienst. Die baanwerkers weten heus wel dat ze niet zomaar het nevenspoor in moeten stappen...
  zondag 2 maart 2014 @ 17:55:15 #271
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_137315514
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:44 schreef greavy het volgende:
Ja, inderdaad. Het KAN gewoon. Maar in Nederland moet altijd weer het nevenspoor buiten dienst. Die baanwerkers weten heus wel dat ze niet zomaar het nevenspoor in moeten stappen...
En toch werden er vroeger een paar per jaar dood gereden. Dus op zich snap ik iets strengere regels wel.
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 2 maart 2014 @ 17:56:04 #272
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137315546
quote:
2s.gif Op zondag 2 maart 2014 17:55 schreef Duvel het volgende:

[..]

En toch werden er vroeger een paar per jaar dood gereden. Dus op zich snap ik iets strengere regels wel.
Dat is in België nog nooit gebeurd bedoel je? :')
pi_137315707
Daarnaast is het een acceptabel risico.
pi_137315815
quote:
Daarnaast is het een acceptabel risico.
Cynisme?
  zondag 2 maart 2014 @ 18:03:21 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137315823
inderdaad, het is gewoon een afweging van verschillende belangen. Het is gewoon niet zo zwart-wit als "het leven van 1 baanwerker is altijd meer waard dan elke schade door uitgevallen treinen". Tenminste, zo zou het moeten zijn.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:06:28 #276
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_137315925
1 videootje, word 2x stil gezet. B-)
pi_137315932
Mam, waar is papa? Papa staat als een urn op de schoorsteenmantel, dat moet je niet zo zwart-wit zien....
pi_137315950
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
inderdaad, het is gewoon een afweging van verschillende belangen. Het is gewoon niet zo zwart-wit als "het leven van 1 baanwerker is altijd meer waard dan elke schade door uitgevallen treinen". Tenminste, zo zou het moeten zijn.
Precies. Het is net als met antiterrorismemaatregelen. Als je dat geld zou investeren in gezondheidszorg en onderwijs zou je er veel meer levens mee redden. Maar jah, dit lijkt allemaal zo erg enzo.
pi_137315983
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:06 schreef Adrie072 het volgende:
Mam, waar is papa? Papa staat als een urn op de schoorsteenmantel, dat moet je niet zo zwart-wit zien....
En het is precies dit soort bekrompen denken dat ervoor zorgt dat dit soort veiligheidsmaatregelen ingevoerd worden.
pi_137316071
Ik weet er niet het fijne van, als het veilig is dan is dat zo. Zo niet dan hoop ik dat degene die de beslissing heeft genomen zich niet in de spiegel kan aankijken.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:11:02 #281
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137316082
quote:
7s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:06 schreef blup het volgende:
1 videootje, word 2x stil gezet. B-)
Vuile stinktrein.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:17:23 #282
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137316290
Tijdens een "carnavalsoptocht (wat het dan daar ook maar voor mag stellen)" in Woerden(?):
  zondag 2 maart 2014 @ 18:19:58 #283
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137316410
Naar de Putkop ook echt, wel ja :X
  zondag 2 maart 2014 @ 18:33:01 #284
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137316959
Op station Rotterdam Zuid is een kwartier geleden een aanrijding met een persoon gebeurd.
Nu ligt Rotterdam - Zwijndrecht (- Dordrecht) / Breda via HSL / Antwerpen via HSL enzo dus geheel plat.

Nu melden ze nog dat ook Dordrecht - Zwijndrecht plat ligt, maar op Zwijndrecht ligt een goede keervoorziening.
Maar waarom dat weer niet zo goed geregeld is op Lombardijen en Barendrecht, elke keer stuit je op dit probleem.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:37:27 #285
256146 b2py
Beton!
pi_137317095
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:33 schreef greavy het volgende:
Op station Rotterdam Zuid is een kwartier geleden een aanrijding met een persoon gebeurd.
Nu ligt Rotterdam - Zwijndrecht (- Dordrecht) / Breda via HSL / Antwerpen via HSL enzo dus geheel plat.

Nu melden ze nog dat ook Dordrecht - Zwijndrecht plat ligt, maar op Zwijndrecht ligt een goede keervoorziening.
Maar waarom dat weer niet zo goed geregeld is op Lombardijen en Barendrecht, elke keer stuit je op dit probleem.
Kosten-baten verhaaltje.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:38:33 #286
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137317134

Op Facebook kwam ik deze foto tegen, DB IC-dosto's ergens op een rangeerterrein, locatie onbekend. Foto: R.F. John
  zondag 2 maart 2014 @ 18:40:46 #287
256146 b2py
Beton!
pi_137317227
Oh zien er gaaf uit!
  zondag 2 maart 2014 @ 18:45:01 #288
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137317376
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:37 schreef b2py het volgende:

[..]

Kosten-baten verhaaltje.
Mij lijkt het handiger als die keervoorziening in Lombardijen zou liggen, daar kun je met de RET nog wel makkelijk komen. Scheelt weer in de hoeveelheid te regelen bussen enzo.
  zondag 2 maart 2014 @ 18:45:14 #289
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137317383
quote:
11s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Naar de Putkop ook echt, wel ja :X
Nu de gehele foto, was in Harmelen:

Redactie Sport zondag 2 maart 2014 @ 18:57:44 #290
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137317803
quote:

Volgens NOS liggen er bij Stadion twee mensen onder: http://nos.nl/artikel/618(...)-trein-bij-kuip.html
PM mij!
  zondag 2 maart 2014 @ 18:57:52 #291
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_137317810
quote:
Is bij Stadion. http://www.nu.nl/binnenla(...)ip-in-rotterdam.html
  zondag 2 maart 2014 @ 18:58:18 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137317831
Hm, ja, ik zie het.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:01:09 #293
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137317922
En nog een carnavalsdossing van de V250, in Barger Oosterveld:
  zondag 2 maart 2014 @ 19:16:13 #294
256146 b2py
Beton!
pi_137318565
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:45 schreef James1988 het volgende:

[..]

Mij lijkt het handiger als die keervoorziening in Lombardijen zou liggen, daar kun je met de RET nog wel makkelijk komen. Scheelt weer in de hoeveelheid te regelen bussen enzo.
Er liggen bij Lombardijen wel een seintechnische keervoorziening maar geen overloopwissels, niet aan de Dordrechtse zijde in ieder geval.
  Redactie Sport zondag 2 maart 2014 @ 19:18:31 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137318670
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 18:57 schreef dennistd het volgende:

[..]

Volgens NOS liggen er bij Stadion twee mensen onder: http://nos.nl/artikel/618(...)-trein-bij-kuip.html
En inmiddels het bericht dat beiden overleden zijn
PM mij!
  zondag 2 maart 2014 @ 19:18:52 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137318689
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Er liggen bij Lombardijen wel een seintechnische keervoorziening maar geen overloopwissels, niet aan de Dordrechtse zijde in ieder geval.
Aan beide zijdes niet (ergens bij stadion kan je overwisselen). Maar dat zou geen probleem geven, moet je ongeveer Kijfhoek - Lombardijen wat met spoorwijzigingen gaan werken.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:28:51 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_137319153
NS_online twitterde op zondag 02-03-2014 om 19:26:56 Ook tussen Rotterdam en Den Haag hinder door de aanrijding. Stel uw reis uit of luister naar de omroepberichten op het station #RtdDdr 2/2 reageer retweet
Joh, doe maar adviseren om je reis uit te stellen.
  zondag 2 maart 2014 @ 19:31:17 #298
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_137319268
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarom wordt daar dan geen gebruik van gemaakt, maar wordt heel Rotterdam - Dordrecht eruit gegooid? :?
  zondag 2 maart 2014 @ 19:33:21 #299
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_137319346
quote:
1s.gif Op zondag 2 maart 2014 19:31 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarom wordt daar dan geen gebruik van gemaakt, maar wordt heel Rotterdam - Dordrecht eruit gegooid? :?
Kennen we niet, weten we niet, is lastig over enkelspoor.. etc..
  Redactie Sport zondag 2 maart 2014 @ 19:33:48 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137319359
Omdat ze dan moeten nadenken en improviseren, en daar zijn ze nogal slecht in de laatste tijd (en een andere oorzaak is de capaciteit van de bijsturing)
PM mij!
  Redactie Sport zondag 2 maart 2014 @ 19:33:55 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_137319364
vol
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')