We hadden ook een ritje naar Derry, het railvervoer in Noord Ierland wordt verzorgd door
NI Railways en we kregen een
ilinktravelcard voor 4 Zones aan het loket (thuis niet gevonden op internet) voor 16,50 Pound Sterling op-neer naar Derry vanaf Great Victoria Station (Belfast)
![offers_ilink.gif]()
vb, 1 zone, ik kon de mijne niet meer vinden, kaartje kreeg ik volgens mij voor niks, het tarief was
namelijk minder dan ik thuis had uitgezocht. Ovchip ding met poortjes
Vertrek van Great Victoria Station was best spannend want we zaten in de verkeerde trein, de onze
stond erachter (op hetzelfde perron) maar gelukkig een vriendelijke conductrice die de trein
controleerde voor vertrek.
![3010belfast_zpsf5568321.jpg]()
De trein is een
Class 3000 degelijk spul uit Euskal Herria samen met Class 4000 de ruggegraat van NI Railways, iets anders zie je niet.
Onderweg kom je o.a. langs Castlerock en Coleraine waarvan je verder kunt naar Bushmills en de
Gaint's Causeway (dat hebben we overigens per bus gedaan, twee dagen later).
![coleraine_zps93fc30dd.jpg]()
Vanuit Bushmills kun je zomers met een
stoomtreintje naar de Causeway, hier een plaatje van Google Street View.
![rdsw485_zpsf4fc02eb.jpg]()
Onderweg zie de zee en het Noordelijkste puntje van Ierland
![noordelijkstepuntjeierland_zps862b440e.jpg]()
Eindstation Derry waar je naar de Bogside moet en naar de enige ommuurde oude stad van Ierland.
![3017derry_zps9c005e26.jpg]()
Niet bezocht maar er is ook een
treinmuseum in DerryVroeger vertrokken er daar vandaan ook treinen naar Dundalk.
![dundalk_zps98c048b5.jpg]()
Als laatste het opgeheven station Cunningham vlak voor Derry.
![cunningham_zpsbe3a8774.jpg]()
sláinte

.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...