quote:Op zondag 2 maart 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:
In Londen zijn de kosten voor een Oyster-card toch borg die je terugkrijgt als je de kaart weer inlevert?
En persoonlijke kaart heeft vooral voordelen voor de maker, omdat ie nu mensen persoonlijk kan volgen, dus die zou sowieso gratis moeten zijn.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:27 schreef DriekOplopers het volgende:
[..](in ieder geval voor toeristen, voor een kaart met een pasfoto ligt dat anders, dunkt me.)
Yep, al word je op de, laten we maar zeggen, default gateways van London wel gevraagd om je Oyster card in een soort brievenbus te dumpen en daarmee de borg aan een goed doel te schenken. Is ook wat voor te zeggen op zich. In elk geval heb je de keuzequote:Op zondag 2 maart 2014 12:26 schreef Duvel het volgende:
In Londen zijn de kosten voor een Oyster-card toch borg die je terugkrijgt als je de kaart weer inlevert?
Wat voor blinde idioot zat er op lijn 1?!quote:Op zondag 2 maart 2014 12:18 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Goed raak. Foto's:
http://www.regio15.nl/act(...)aanrijding-met-trams
Maak ff wat foto's.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:31 schreef Yreal het volgende:
Godver. Zit in een trein uit Rotterdam die net vol zat met voetbalfans. Hele trein staat vol bier. Wat een teringbende.
volgens de conductrice was het voetbal publiek.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:38 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Maak ff wat foto's.
Kan ook carnaval geweest zijn trouwens he
wat zou carnavalspubliek moeten op Gouda -> Groningen?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:46 schreef Dr_Flash het volgende:
conductrices moeten kaartjes knippen en niet de socioloog uit gaan hangen.
Moet je maar aan hunnies vragenquote:Op zondag 2 maart 2014 12:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
wat zou carnavalspubliek moeten op Gouda -> Groningen?
Neejoh, ik kan weer lekker gtbv gaan invullen.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Moet je maar aan hunnies vragen![]()
en cash ff dat statiegeld
Spotify werkt ook op een 3g lijntje, dus dat doet het wel op de nswifi. Maar verder?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:54 schreef Dr_Flash het volgende:
Lijkt me dat streaming audio en video sowieso niet kunnen. Ook los daarvan werkt het in de praktijk trouwens gewoon niet hoor.
Istanbul: ongeveer 5 euro borg voor een chipkaartquote:Op zondag 2 maart 2014 12:31 schreef bork het volgende:
Alleen in Londen en Nederland heb ik betaald voor een kaart, in Noord Ierland en Bilbao gratis, veel zullen ze dus niet kosten.
Kan ook prima natuurlijk, als ze toch niet persoonsgebonden zijn.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Istanbul: ongeveer 5 euro borg voor een chipkaart
Lissabon: 50 cent voor een papieren chipkaart die 1 jaar geldig is
Die papieren chipkaarten zijn voor zover ik weet ook technisch een stuk simpeler en daarom goedkoper.
kan je dusdanig specifiek blokkeren dan?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef Dr_Flash het volgende:
sukkels dat ze dat open laten staanDaardoor kan niemand meer gewoon normaal emailen of reisinformatie checken als er eentje spotify zit te streamen.
Tuurlijk. Zit gewoon een proxy tussen, dus je kunt elke website apart blokken als je wilt. Youtube is ook geblokkeerd.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
kan je dusdanig specifiek blokkeren dan?
oke, maar kan je ook programma's en apps blokkeren op die manier?quote:Op zondag 2 maart 2014 13:08 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Tuurlijk. Zit gewoon een proxy tussen, dus je kunt elke website apart blokken als je wilt. Youtube is ook geblokkeerd.
Kun je nu in Istanbul die kaarten op het vliegveld kopen?quote:Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef Igen het volgende:
[..]
Die papieren chipkaarten zijn voor zover ik weet ook technisch een stuk simpeler en daarom goedkoper.
Geen idee, ik ben nooit daar op het vliegveld geweest.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:12 schreef bork het volgende:
[..]
Kun je nu in Istanbul die kaarten op het vliegveld kopen?
Apps zijn niet meer dan grappige client side snelkoppelingen die hun data (videootjes, podcasts whatever) ook gewoon van het betreffende domein halenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
oke, maar kan je ook programma's en apps blokkeren op die manier?
#weetdaarhelmaalniksvan
Hoe stel je je dat voor? Met je laptop een VPNtunnel naar bv je werk bouwen met het NS Wifi en dan daarlangs video gaan streamen? Zou op zich moeten kunnen, maar je blijft met al die data langs die verbinding moeten dus dan trek je de boel zwaar dicht natuurlijk. Maar zelf heb je er ook niks aan want ook zonder dat jij het op die manier dichttrekt is de capaciteit al belachelijk veel te kort. In de praktijk heb je er gewoon helemaal niks aan. Blijkt ook wel als je je wifi aan zet in de trein: je ziet niet 1 maar 30 netwerken. Iedereen heeft zijn eigen hotspot in gebruik.quote:Op zondag 2 maart 2014 13:10 schreef dcm360 het volgende:
VPN opzetten en je bent er ook weer langs. En je zit meteen ook niet meer onbeveiligd data door de lucht te gooien.
oh, ff veranderenquote:Op zondag 2 maart 2014 13:20 schreef Yreal het volgende:
Altijd even kijken als ik zo'n hotspot zie of het wachtwoord nog op 0123446789 staat
Ik stel voor dat we een paar plan V's reviseren en verbouwen tot tokkie-trein. Allemaal waterdichte elektra erin en vandalismeproof meubilair zodat de schoonmaakploeg gewoon met de hogedrukreiniger door de trein heen kan.quote:
hoop dat die rotterdammers afgemaakt wordenquote:Op zondag 2 maart 2014 14:06 schreef V2 het volgende:
mag best een beetje koud zijn, worden ze rustiger van.
Parijs heeft ook hele handige 1-3-5 etc dagenkaarten.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:59 schreef Igen het volgende:
[..]
quote:Op zondag 2 maart 2014 14:22 schreef Ireyon het volgende:
Pas nadat ik aan de kassa een jaarabonnement heb gekocht
Dus eerst ¤70 dokken voor entree, om daarna een jaarabbo te kopen?quote:Op zondag 2 maart 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
kan trouwens niet aan de kassa, alleen bij een aparte balie in het park
Je kan 'm aan de kassa alvast kopen, je moet nog wel langs Bureau Passport Annuel om te laten maken inderdaadquote:Op zondag 2 maart 2014 14:28 schreef mschol het volgende:
[..]
kan trouwens niet aan de kassa, alleen bij een aparte balie in het park
die entreeprijs wordt gewoon afgetrokken van de kosten van het jaar abboquote:Op zondag 2 maart 2014 14:29 schreef b2py het volgende:
[..]
Dus eerst ¤70 dokken voor entree, om daarna een jaarabbo te kopen?
ik was in de veronderstelling dat alleen in het bureau passport annuel het paspoort gekocht kon worden..quote:Op zondag 2 maart 2014 14:39 schreef Ireyon het volgende:
[..]
Je kan 'm aan de kassa alvast kopen, je moet nog wel langs Bureau Passport Annuel om te laten maken inderdaad
Of dat, of je koopt een dagkaart en koopt in het park een jaarkaart met de entreeprijs eraf getrokken.
Mogen achtbaantreinen ook in dit topic trouwens? Anders heb ik geen TR voor jullie straks
http://www.ns.nl/reizigers/ovchipkaart/reizen/klassewissel.htmlquote:Op zondag 2 maart 2014 15:02 schreef JDude het volgende:
Heuj ik reis met een persoonlijke chipskaart op saldo en met altijd voordeel. Hoe werkt het dan als ik incidenteel eerste klas wil reizen?
Ja, lijkt mij ook heel erg vergelijkbaar. En ik ben het er mee eens dat je bij verlopen van de kaart ook gewoon een nieuwe moet krijgen voor gratis. Bij banken is het trouwens ook niet gratis, de pas bij ABN AMRO betaal je een maandelijkse bijdrage voor en je betaalt ook als je er een kwijt raakt, alleen niet als je huidige kapot is.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Betaal jij mij eens ¤ 1,50 per jaar? Gewoon, omdat ik dat leuk vind![]()
En iedereen die verder ooit in dit topic gepost heeft ook dan he natuurlijk.
Ook iets wat ik me net bedenk. Jouw OVC is jouw eigendom, en je bankpas is altijd het eigendom van de bank. Althans dat staat op mijn pasje.quote:Op zondag 2 maart 2014 15:05 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja, lijkt mij ook heel erg vergelijkbaar. En ik ben het er mee eens dat je bij verlopen van de kaart ook gewoon een nieuwe moet krijgen voor gratis. Bij banken is het trouwens ook niet gratis, de pas bij ABN AMRO betaal je een maandelijkse bijdrage voor en je betaalt ook als je er een kwijt raakt, alleen niet als je huidige kapot is.
Bij klassewissel i.c.m. een oud Voordeelurenabonnement in ieder geval wel.quote:
Jep, en net als bij reizen zonder klassewissel is het tijdstip van inchecken bepalend voor de te ontvangen korting.quote:
Een flinke taalfout en een waarschijnlijk onbedoelde dubbele ontkenning. Good job.quote:Aanvullende signaalversterkende maatregelen moeten getroffen worden om te voorkomen dat de communicatieverbinding met het GSM-R netwerk niet verslechterd.
Uit de quick-scan: "De kostenraming is incompleet en aan de optimistische kant."quote:Op zondag 2 maart 2014 16:50 schreef James1988 het volgende:
¤ 26 miljoen voor geluidsschermen, zijn die dingen van goud gemaakt ofzo? Afgezien daarvan, zijn die dingen niet herbruikbaar als je ze weg zou halen uit Lansingerland?
Echt weer een typische Mansveld-brief verder.
Ik zit de stukken door te lezen en snap op zich wel waarom Mansveld er geen zin in heeft, het 'open bak'-plan klinkt redelijk kansloos.quote:Op zondag 2 maart 2014 16:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Uit de quick-scan: "De kostenraming is incompleet en aan de optimistische kant."
Dan rijdt zo'n ding best ruk, denk ik.quote:
Dat wordt nog veel én veel duurder. Raildempers erin en extra isolatie voor die woningen is waarschijnlijk goedkoper.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:04 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik zit de stukken door te lezen en snap op zich wel waarom Mansveld er geen zin in heeft, het 'open bak'-plan klinkt redelijk kansloos.
Doe er dan gewoon een dak op, dan weet je in ieder geval zeker dat de geluidsoverlast afneemt. Noem het de Lansingerlandtunnel, dat vindt de plaatselijke VVV vast leuk.
Waarom moet dit nu ineens terwijl die baan er al een paar jaar ligt? Was het tijdens de planning en bouw geen probleem?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wordt nog veel én veel duurder. Raildempers erin en extra isolatie voor die woningen is waarschijnlijk goedkoper.
Omdat daar uit is gegaan van de belasting & materieel volgens concessie + aanbesteding (Thalys & V250), en nu blijkt dat de voertuigen die over de HSL-Zuid gaan (TRAXX+PRIO) vele malen luidruchtiger zijn dan bijvoorbeeld een V250 of Thalys. Hierdoor krijg je overschrijdingen van je geluidsnormen en zullen er maatregelen getroffen moeten worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom moet dit nu ineens terwijl die baan er al een paar jaar ligt? Was het tijdens de planning en bouw geen probleem?
Raildempers en extra isolatie zijn aangebracht over een lengte van 100 meter als proef, maar de inwoners van Lansingerland denken niet dat dit genoeg gaat zijn.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:07 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat wordt nog veel én veel duurder. Raildempers erin en extra isolatie voor die woningen is waarschijnlijk goedkoper.
Toen de HSL werd gebouwd zijn er afspraken gemaakt over maximale geluidsniveau's aan de gevel, in de regio Lansingerland wordt er niet aan de afspraken voldaan. Volgens de overheid moeten de afspraken worden gezien als 'streefwaarde' en niet als harde limiet.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Waarom moet dit nu ineens terwijl die baan er al een paar jaar ligt? Was het tijdens de planning en bouw geen probleem?
En toch werden er vroeger een paar per jaar dood gereden. Dus op zich snap ik iets strengere regels wel.quote:Op zondag 2 maart 2014 17:44 schreef greavy het volgende:
Ja, inderdaad. Het KAN gewoon. Maar in Nederland moet altijd weer het nevenspoor buiten dienst. Die baanwerkers weten heus wel dat ze niet zomaar het nevenspoor in moeten stappen...
Dat is in België nog nooit gebeurd bedoel je?quote:Op zondag 2 maart 2014 17:55 schreef Duvel het volgende:
[..]
En toch werden er vroeger een paar per jaar dood gereden. Dus op zich snap ik iets strengere regels wel.
Precies. Het is net als met antiterrorismemaatregelen. Als je dat geld zou investeren in gezondheidszorg en onderwijs zou je er veel meer levens mee redden. Maar jah, dit lijkt allemaal zo erg enzo.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:03 schreef Dr_Flash het volgende:
inderdaad, het is gewoon een afweging van verschillende belangen. Het is gewoon niet zo zwart-wit als "het leven van 1 baanwerker is altijd meer waard dan elke schade door uitgevallen treinen". Tenminste, zo zou het moeten zijn.
En het is precies dit soort bekrompen denken dat ervoor zorgt dat dit soort veiligheidsmaatregelen ingevoerd worden.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:06 schreef Adrie072 het volgende:
Mam, waar is papa? Papa staat als een urn op de schoorsteenmantel, dat moet je niet zo zwart-wit zien....
Vuile stinktrein.quote:
Kosten-baten verhaaltje.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:33 schreef greavy het volgende:
Op station Rotterdam Zuid is een kwartier geleden een aanrijding met een persoon gebeurd.
Nu ligt Rotterdam - Zwijndrecht (- Dordrecht) / Breda via HSL / Antwerpen via HSL enzo dus geheel plat.
Nu melden ze nog dat ook Dordrecht - Zwijndrecht plat ligt, maar op Zwijndrecht ligt een goede keervoorziening.
Maar waarom dat weer niet zo goed geregeld is op Lombardijen en Barendrecht, elke keer stuit je op dit probleem.
Mij lijkt het handiger als die keervoorziening in Lombardijen zou liggen, daar kun je met de RET nog wel makkelijk komen. Scheelt weer in de hoeveelheid te regelen bussen enzo.quote:
Volgens NOS liggen er bij Stadion twee mensen onder: http://nos.nl/artikel/618(...)-trein-bij-kuip.htmlquote:Op zondag 2 maart 2014 18:33 schreef greavy het volgende:
Op station Rotterdam Zuid is een kwartier geleden een aanrijding met een persoon gebeurd.
Nu ligt Rotterdam - Zwijndrecht (- Dordrecht) / Breda via HSL / Antwerpen via HSL enzo dus geheel plat.
Nu melden ze nog dat ook Dordrecht - Zwijndrecht plat ligt, maar op Zwijndrecht ligt een goede keervoorziening.
Maar waarom dat weer niet zo goed geregeld is op Lombardijen en Barendrecht, elke keer stuit je op dit probleem.
Is bij Stadion. http://www.nu.nl/binnenla(...)ip-in-rotterdam.htmlquote:Op zondag 2 maart 2014 18:33 schreef greavy het volgende:
Er liggen bij Lombardijen wel een seintechnische keervoorziening maar geen overloopwissels, niet aan de Dordrechtse zijde in ieder geval.quote:Op zondag 2 maart 2014 18:45 schreef James1988 het volgende:
[..]
Mij lijkt het handiger als die keervoorziening in Lombardijen zou liggen, daar kun je met de RET nog wel makkelijk komen. Scheelt weer in de hoeveelheid te regelen bussen enzo.
En inmiddels het bericht dat beiden overleden zijnquote:Op zondag 2 maart 2014 18:57 schreef dennistd het volgende:
[..]
Volgens NOS liggen er bij Stadion twee mensen onder: http://nos.nl/artikel/618(...)-trein-bij-kuip.html
Aan beide zijdes niet (ergens bij stadion kan je overwisselen). Maar dat zou geen probleem geven, moet je ongeveer Kijfhoek - Lombardijen wat met spoorwijzigingen gaan werken.quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Er liggen bij Lombardijen wel een seintechnische keervoorziening maar geen overloopwissels, niet aan de Dordrechtse zijde in ieder geval.
Joh, doe maar adviseren om je reis uit te stellen.twitter:NS_online twitterde op zondag 02-03-2014 om 19:26:56Ook tussen Rotterdam en Den Haag hinder door de aanrijding. Stel uw reis uit of luister naar de omroepberichten op het station #RtdDdr 2/2 reageer retweet
Waarom wordt daar dan geen gebruik van gemaakt, maar wordt heel Rotterdam - Dordrecht eruit gegooid?quote:Op zondag 2 maart 2014 19:16 schreef b2py het volgende:
[..]
Er liggen bij Lombardijen wel een seintechnische keervoorziening maar geen overloopwissels, niet aan de Dordrechtse zijde in ieder geval.
Kennen we niet, weten we niet, is lastig over enkelspoor.. etc..quote:Op zondag 2 maart 2014 19:31 schreef James1988 het volgende:
[..]
Waarom wordt daar dan geen gebruik van gemaakt, maar wordt heel Rotterdam - Dordrecht eruit gegooid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |