Ik had ook een papieren thuisprint DB-kaart en een Hema-dagkaart, dus chiploosquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:44 schreef greavy het volgende:
[..]
Met het laatste Nieuwjaarsrondje waren ik (en Ziggy³?) de enige 2 met papieren tickets? Geen gemekker met ID-kaarten enzo
ik had het kaartje gewoon vanaf Leeuwarden. kon prima, want was geen cent duurderquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:57 schreef greavy het volgende:
[..]
Ik reisde t/m Hengelo ook "met de OV-chipkaart" maar ben niet gaan inchecken: Had toch een internationaal kaartje :p
Homeprintquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:59 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik had ook een papieren thuisprint DB-kaart en een Hema-dagkaart, dus chiploos.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
HomeprintDat heet iets anders als een "papieren kaartje"
Juistem!quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik had het kaartje gewoon vanaf Leeuwarden. kon prima, want was geen cent duurder
Hij duurt 25 seconden vanaf het afschieten tot het uit de stand stop komenquote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:55 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Je moet hem ook zelf aanschieten he.
Wow, ik heb ergens een foto van deze gast die deze foto neemt. Ik moest werken die avond in het Studielandschap van Sucksion.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 21:22 schreef greavy het volgende:
Vroegah in Deventer:
[ afbeelding ]
Foto: Ronny Broekgaarden
De laatste vuiltrein uit Deventer bij de Schonevaardersstraat, 9 mei 2003.
Er werden nog geen uur na passeren van deze trein al sporen opgebroken...
maar met een echt papieren kaartje had James weer naar huis gekund...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:02 schreef greavy het volgende:
[..]
HomeprintDat heet iets anders als een "papieren kaartje"
Studielandschapquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Wow, ik heb ergens een foto van deze gast die deze foto neemt. Ik moest werken die avond in het Studielandschap van Sucksion.
Ik bedacht het me toen ik op het station stond. Ik had nog terug naar huis kunnen lopen, maar dan was ik waarschijnlijk net niet op tijd in Hengelo geweestquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:14 schreef greavy het volgende:
Zoiets heet: Controleren of je je vervoersbewijs mee hebt
Inderdaad, men neemt ook een paspoort mee bij grensoverschrijdende treinreizen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:14 schreef greavy het volgende:
Zoiets heet: Controleren of je je vervoersbewijs mee hebt
Ja, en dat is dus te laat om dat te controleren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:15 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik bedacht het me toen ik op het station stond. Ik had nog terug naar huis kunnen lopen, maar dan was ik waarschijnlijk net niet op tijd in Hengelo geweest
Ik was tussen 2001 en 2006 die eikel die je account disablede als je aan het bellen was in het SLS hehehehehquote:
Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelostquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus te laat om dat te controleren.
Ah jah, toen waren ze de balie al aan het afbreken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:19 schreef Prins_Pils het volgende:
Gelukkig kwam ik pas na september 2006 daar
Of via nfc op je telefoon te laden/controleren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelost
Nog beter zou zijn om internationale tickets ook op een OV-chipkaart te kunnen zetten, dan zou ik het nooit zijn vergeten.
Zou ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de OV-chipkaart. Die is niet afhankelijk van een batterijquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Of via nfc op je telefoon te laden/controleren.
Maar om daarvoor speciaal langs een automaat te moeten om het kaartje er op te zetten...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de OV-chipkaart. Die is niet afhankelijk van een batterij
Dan kan dan weer wel bij iedere automaat in Nederland kan (en dus ook onderweg).quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar om daarvoor speciaal langs een automaat te moeten om het kaartje er op te zetten...
Dat zou helemaal mooi zijn. Of met een losse NFC-reader (als je die hebt)quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:26 schreef dennistd het volgende:
Gewoon met je telefoon erop te zetten
Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef James1988 het volgende:
Als het zou kunnen zou ik het liefste ook mijn internationale tickets op een OV-chipkaart laden.
Zeker, maar bij binnenlandse ritten (vooralsnog zie ik grensoverschrijdende ritten tussen Fryslan en Nederland ook als binnenlands) heb ik geen legitimatie op zak. Uit principe. (Trouwens de politie is zwaar racistisch en ik ben lijkbleek* als een echte Fries, dus mij wordt nooit om legitimatie gevraagdquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, men neemt ook een paspoort mee bij grensoverschrijdende treinreizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |