Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.
>> Algemeen In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.
Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:
ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden. Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers. DriekOplopers, doet "goede" dingen namens en voor de reiziger. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet. Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden
Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.
Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!
>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Verhalen Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden. De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Tripreports Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.>> Achter de schermen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weet jij toevallig iets over het verdwijnen van papieren kortingskaartjes van de NS? Gaat de NS het nu toch doorzetten? Het is wel belangrijk dit te weten, want ik wil nog enkele vrienden bezoeken voordat ik niet meer per trein kan reizen, of alleen met vol tarief-kaartjes.
Is het een optie als ik bijvoorbeeld een vriend in Arnhem ga bezoeken, wanneer kaartjes met korting niet meer bestaan, om dan een retour tot Emmerich bijvoorbeeld te kopen, omdat buitenlandse kaartjes nog wel met korting blijven bestaan (ik bezit ook Railplus).
Wat ga jij doen als de NS de kortingkaartjes afschaft? Ga je dan de VDU-kaart annuleren, gewoon maar 100% van het tarief betalen?
Ik heb nu een hele goede fiets aangeschaft (in oktober 2013), het moet mogelijk zijn om zo´n 200 kilometer per dag af te leggen, maar meer wordt erg moeilijk.
Ik begreep dat jij ook erg anti-OV-chip bent, maar wat nu concreet?
Meeste vrienden van me zijn kluizenaars en komen hun dorp toch nog uit, maar ik reis graag en veel. Ik kan niet 365 dagen per jaar in Hurdegaryp vertoeven, zo tof is mijn dorp nu ook weer niet.
Er zijn trouwens in het geheel geen treinen hier helaas, maar wel bussen, dus ik heb maar wat foto´s van bussen opgeladen op radikal.ru
Het spoornet was geprivatiseerd en in de hele regio is er dientengevolge geen trein meer te vinden. Ik vrees dat dit de EU ook te wachten staat, na privatisatie verdwijnen alle treinen en kan je je slechts nog per overvolle chickenbus verplaatsen. De natte droom van Schultz, heel Nederland en Fryslan vol chickenbussen.
Tilapa, Guatemala, Pacifische kust
Matagalpa, Sandinistische Republiek Nicaragua (koffie en bergregio)
León, S.R. Nicaragua, Pacifische kust. Stadsbus
León, S.R. Nicaragua, Stadsbus
En beetje buiten-draads, maar toch geweldig dat het bestaat hier:
Telefooncel met muntgeld (Quetzales). Quetzaltenango (Xela), Guatemala (berggebied)
Weet jij toevallig iets over het verdwijnen van papieren kortingskaartjes van de NS? Gaat de NS het nu toch doorzetten? Het is wel belangrijk dit te weten, want ik wil nog enkele vrienden bezoeken voordat ik niet meer per trein kan reizen, of alleen met vol tarief-kaartjes.
Is het een optie als ik bijvoorbeeld een vriend in Arnhem ga bezoeken, wanneer kaartjes met korting niet meer bestaan, om dan een retour tot Emmerich bijvoorbeeld te kopen, omdat buitenlandse kaartjes nog wel met korting blijven bestaan (ik bezit ook Railplus).
Wat ga jij doen als de NS de kortingkaartjes afschaft? Ga je dan de VDU-kaart annuleren, gewoon maar 100% van het tarief betalen?
Ik heb nu een hele goede fiets aangeschaft (in oktober 2013), het moet mogelijk zijn om zo´n 200 kilometer per dag af te leggen, maar meer wordt erg moeilijk.
Ik begreep dat jij ook erg anti-OV-chip bent, maar wat nu concreet?
Meeste vrienden van me zijn kluizenaars en komen hun dorp toch nog uit, maar ik reis graag en veel. Ik kan niet 365 dagen per jaar in Hurdegaryp vertoeven, zo tof is mijn dorp nu ook weer niet.
Hey mang!
Goed je weer eens te zien in het treinentopic. Ik waardeer jouw mening over de OV-Chipkaart enorm en het siert je dat je net als ik ook alleen gebruik maakt van papieren treinkaartjes!
Vandaag heb ik nog, aan het loket, een papieren treinkaartje gekocht. Dat werkt prima en loop er vervolgens pontificaal mee over het station. In de trein leg ik het kaartje op een tafeltje neer zodat iedereen kan zien dat ik met een papieren treinkaartje reis! Mooi altijd om een vol tarief kaartje af te geven aan de conductrice zonder dat zij haar 'terminal' hoeft te gebruiken. En al die andere reizeigerts met zo'n plastic kutding in de weer.
Gelukkig blijft het altijd mogelijk om met een papieren treinkaartje te reizen. Iets dat ik al vele jaren roep en waar ik vaak onterecht om uitgelachen ben.
Ik gebruik voor langere afstanden vaak internationale treinkaarten. Ook omdat die kaarten mooier zijn én maand lang te gebruiken indien men niet gecontroleerd wordt. Soms pech in de eerste kilometers al tussen Leeuwarden en DKV (Heerenveen). Maar voor Leeuwarden - Groningen heb ik iedere maand een trajectkaart Leeuwarden - Weener Zelden dat ik die niet de hele maand kan gebruiken, omdat nauwelijks controle in de Sneltrein.
Fietsen doe ik alleen op een OV-fiets. Ik bezit niet eens een 'gewone' fiets.
Dank je, kende ik niet. Ik heb het daar ook gepost.
Er reed vroeger een trein van Quetzaltenango helemaal tot Puerto Barrios via Cuidad de Guatemala. Ik begreep dat er ook nog een spoorlijntje ging van Quetzaltenango via Ciudad Tecun Uman en de grens over naar Ciudad Hidalgo. Als je de grens overloopt tussen Cd. Hidalgo en Cd. Tecun Uman is het spoorlijntje nog altijd te zien.
In Mexico rijden slechts goederentreinen, op één spoorlijn na in het noorden van het land en wat metronetwerken en tren ligero in Cd. de Mexico.
De goederentreinen worden door illegale immigranten uit Honduras en Guatemala ook gebruikt als personenvervoer om zo illegaal en gratis (afgezien van de coyotes en de omkoping van Mexicaanse agenten en douaniers) tot de grens met de V.S. te reizen.
Deze reis is zeer zeker niet aan te bevelen voor toeristen. Zelfs veel Hondurenen en Guatemalteken die toch best bizarre condities gewend zijn overlijden tijdens de rit. La bestia of la tren de la muerto.
Ik vind Amsterdam Bijlmer ArenA niet zo'n heul bijzonder station. Ik vertoef liever op Amsterdam Centraal.
station Bijlmer ArenA of de omliggende wijk wil je nog niet eens dood gevonden worden
Morgen ben ik weer ff op Amsterdam Centraal, mijn InterRail-tickets scoren bij de Treinreiswinkel in Amsterdam.
En heb inmiddels de (papieren) tickets ook toegestuurd gekregen van SNCF voor Brussel - Parijs, Parijs - München. Homeprint Betaal dan wel ff paar centen extra.
Heb mijn reisplan München - Dresden de andere dag ook iets veranderd: Met de ALEX München Hbf - Hof, en dan de IRE Hof - Dresden. Oorspronkelijk was ICE München - Nürnberg en dan diezelfde IRE naar Dresden.
station Bijlmer ArenA of de omliggende wijk wil je nog niet eens dood gevonden worden
Morgen ben ik weer ff op Amsterdam Centraal, mijn InterRail-tickets scoren bij de Treinreiswinkel in Amsterdam.
En heb inmiddels de (papieren) tickets ook toegestuurd gekregen van SNCF voor Brussel - Parijs, Parijs - München. Homeprint Betaal dan wel ff paar centen extra.
Heb mijn reisplan München - Dresden de andere dag ook iets veranderd: Met de ALEX München Hbf - Hof, en dan de IRE Hof - Dresden. Oorspronkelijk was ICE München - Nürnberg en dan diezelfde IRE naar Dresden.
Heel goed. Mijn treinkaarten via Deutsche Bahn laat ik ook altijd per post bezorgen. Echte Fahrkarte veel mooier dan homeprints inderdaad, ook voor in het plakboek.
Leuke meiden bij de Treinreiswinkel in Amsterdam. Ik kom daar ook graag om een treinreis te boeken of een spoorboekje te kopen.
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe Breda er uiteindelijk uit zal zien. De eerste contouren zijn inmiddels zichtbaar maar er is nog heel veel werk te verrichten.
Amsterdam, eeuwige bouwput. Leuk station wel, maar mijn voorkeur gaat uit naar Paris Nord. Qua moderne stations wordt het Rotterdam en Antwerpen.
Ik vind de andere Parijse stations ook niet slecht hoor. Hoewel, laatste bezoek daar was alweer 3,5 jaar terug. Toen ik daar 2 weken terug was, heb ik alleen Paris Nord van dichtbij kunnen bekijken, verder wezen eten, klein rondje wandelen, bier scoren (voor reisgenoten) en weer retour. In April heb ik daar 6u17 overstap, omdat ze ineens met een tarief van ¤40 duurder aankwamen (en cookies/andere PC enz hielpen niet). Dus maar de rechtstreekse TGV ipv overstap TGV-ICE in Stuttgart.
Heel goed. Mijn treinkaarten via Deutsche Bahn laat ik ook altijd per post bezorgen. Echte Fahrkarte veel mooier dan homeprints inderdaad, ook voor in het plakboek.
Leuke meiden bij de Treinreiswinkel in Amsterdam. Ik kom daar ook graag om een treinreis te boeken of een spoorboekje te kopen.
Met het laatste Nieuwjaarsrondje waren ik (en Ziggy³?) de enige 2 met papieren tickets? Geen gemekker met ID-kaarten enzo
DB BahnCard heb ik niet, daarvoor reis ik te weinig met Fernverkehr ofzo. Meestal die regionale tickets. Maar heb er wel 1 gehad, maar heb hem toen beëindigd. Zat er laatst weer aan te denken, Bahncard nemen. Worden de Fernverkehrs-ritten ineens wat interessanter.
Ik vindt het bijvoorbeeld leuk om even een paar uur rond te reizen, en dan niet alleen maar met regionaalverkeer (hoewel ik dat ook niet mijdt).
Op vrijdag 28 februari 2014 21:45 schreef James1988 het volgende: Ja eens, andere Parijse stations mogen er ook zijn. St. Lazare vind ik best mooi bijvoorbeeld
Nord > Est > Lyon > Austerlitz > Montparnasse > Saint-Lazare
Op vrijdag 28 februari 2014 21:48 schreef greavy het volgende: DB BahnCard heb ik niet, daarvoor reis ik te weinig met Fernverkehr ofzo. Meestal die regionale tickets. Maar heb er wel 1 gehad, maar heb hem toen beëindigd. Zat er laatst weer aan te denken, Bahncard nemen. Worden de Fernverkehrs-ritten ineens wat interessanter.
Ik vindt het bijvoorbeeld leuk om even een paar uur rond te reizen, en dan niet alleen maar met regionaalverkeer (hoewel ik dat ook niet mijdt).
Ik vind de BahnCard vooral handig als ik zonder voorafgesteld Reiseplan door Duitsland reis. Ik koop dan een Fernverkehrticket op het Bahnhof. Maar ook mooi dat zelfs EuropaSpezials met korting verkrijgbaar zijn.
Op vrijdag 28 februari 2014 20:59 schreef Monopoly het volgende: En die vervelende overweg daar ook. Sta zelf ook bijna dagelijks te wachten tot dicht is en ik groen krijg
Je moet hem ook zelf aanschieten he.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Ik bedacht het me toen ik op het station stond. Ik had nog terug naar huis kunnen lopen, maar dan was ik waarschijnlijk net niet op tijd in Hengelo geweest
Ik bedacht het me toen ik op het station stond. Ik had nog terug naar huis kunnen lopen, maar dan was ik waarschijnlijk net niet op tijd in Hengelo geweest
Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelost
Nog beter zou zijn om internationale tickets ook op een OV-chipkaart te kunnen zetten, dan zou ik het nooit zijn vergeten.
Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelost
Nog beter zou zijn om internationale tickets ook op een OV-chipkaart te kunnen zetten, dan zou ik het nooit zijn vergeten.
Nu de HTM nog eigen automaten neer gaan zetten.... Daar kun je alleen in de bus iets ophalen of op een automaat van een andere maatschappij / in de AH/primera etc.
Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef James1988 het volgende: Als het zou kunnen zou ik het liefste ook mijn internationale tickets op een OV-chipkaart laden.
Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.
Heb ik iets te verbergen? Niet voor eerlijke, nette mensen. Wel voor schurken en maffiosi, dus ook voor criminele organisaties als de VVD, NSA en AIVD.
Je deelt je bankgegevens toch ook niet met Don Corleone?
Inderdaad, men neemt ook een paspoort mee bij grensoverschrijdende treinreizen.
Zeker, maar bij binnenlandse ritten (vooralsnog zie ik grensoverschrijdende ritten tussen Fryslan en Nederland ook als binnenlands) heb ik geen legitimatie op zak. Uit principe. (Trouwens de politie is zwaar racistisch en ik ben lijkbleek* als een echte Fries, dus mij wordt nooit om legitimatie gevraagd )
*Ik was lijkbleek, ik ben nu eigenlijk heel erg bruin geworden.
Op vrijdag 28 februari 2014 22:28 schreef Peter het volgende: Nu de HTM nog eigen automaten neer gaan zetten.... Daar kun je alleen in de bus iets ophalen of op een automaat van een andere maatschappij / in de AH/primera etc.
In de HTM-bussen zie ik die blauwe dingen vaker buiten bedrijf dan in werking. In de meeste gevallen geven ze "NTP update" of een foutcode weer.
Ik denk niet dat er veel HTM-automaten nodig zijn. Den Haag kent vrij veel AH's en Primera's (waar zulke automaten staan) en er zijn ook een aantal treinstations waar je ook terecht kunt voor het opladen van saldo en het ophalen van bestellingen.
Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.
Heb ik iets te verbergen? Niet voor eerlijke, nette mensen. Wel voor schurken en maffiosi, dus ook voor criminele organisaties als de VVD, NSA en AIVD.
Je deelt je bankgegevens toch ook niet met Don Corleone?
Het NSA-gebeuren is voor mij een redelijke ver-van-m'n-bed-show (wat niet wil zeggen dat ik het onbelangrijk vind!). Ik vind de OV-chipkaart makkelijk in het gebruik, en ik heb niet het gezeur met papieren kaartjes (in de rij staan, strippenkaart vol, enz).
quote:
Op vrijdag 28 februari 2014 22:32 schreef Socios het volgende: Een mooie papieren treinkaart(je) hoort bij de romantiek van het spoor. Net als de getrokken rijtuigen, een restauratiewagen, CTA met flapjes etc.
Het is maar net je definitie van spoorromantiek, denk ik.
Restauratiewagons, getrokken rijtuigen, CTA's met flapjes... dat heeft voor mij niks met romantiek te maken. Ik vind vervoerbewijzen niks hebben van romantiek, ik vind ze vooral irritant
De romantiek van het spoor zit voor mij veel meer in de kleinere dingen zoals brullende locs of motrices van een TGV, of het in korte tijd een trein zien leegstromen en een vol perron dat z'n weg zoekt naar de ingangen van de trein of de uitgangen van het station. Een fluitje gevolgd door het gelijktijdig sluiten van de 24 paar deuren van een dubbele VIRM-6, waarna het geheel verdwijnt. Extra mooi met een avondzonnetje.
Daarnaast vind ik de romantiek ook zitten in bijvoorbeeld de dienstregeling en de hoeveelheid werk die erbij komt kijken om het uit te werken en het vervolgens ook daadwerkelijk uit te voeren. Iedere dag weer.
Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Peter het volgende: Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
edit: even gekeken, op OV-chipkaart.nl kan ik transacties opvragen tot 18 maanden terug. De site geeft me alle reizen en saldo-transacties (opladen e.d.).
[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 28-02-2014 23:02:13 ]
Gister is er een contract getekend voor modernisatie van 418 bakken VIRM. Opvallend is dat de stellen wel tot 20% zuiniger zullen worden. In 2020 moet het gereed zijn.
Op vrijdag 28 februari 2014 22:56 schreef Peterselieman het volgende: Gister is er een contract getekend voor modernisatie van 418 bakken VIRM. Opvallend is dat de stellen wel tot 20% zuiniger zullen worden. In 2020 moet het gereed zijn.
Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Peter het volgende: Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
Hm, heb je (standaard) documentje voor me? Dat wil ik wel eens doen.
Op vrijdag 28 februari 2014 22:32 schreef Socios het volgende: Een mooie papieren treinkaart(je) hoort bij de romantiek van het spoor. Net als de getrokken rijtuigen, een restauratiewagen, CTA met flapjes etc.
zijn nog niet echt pics van. Later dit jaar gaan ze met een mock-up beginnen
Ik ben wel benieuwd naar wat ze ervan gaan maken, ik vind de DDZ een uitermate geslaagde trein.
Het enige wat ik nog mis is een armleuning tussen twee stoelen in de tweede klas, maar ik kan me voorstellen dat die er niet in zit vanwege de beschikbare ruimte. In VIRM zit zo'n leuning er ook niet.
Op vrijdag 28 februari 2014 23:21 schreef James1988 het volgende: Het enige wat ik nog mis is een armleuning tussen twee stoelen in de tweede klas, maar ik kan me voorstellen dat die er niet in zit vanwege de beschikbare ruimte. In VIRM zit zo'n leuning er ook niet.
Zonde, voor dezelfde prijs is Groningen - Leer via route in kwestie te boeken.
Ik kwam hem vandaag tegen in het declaratieoverzicht van mijn Business Card, het kostte 12,20. Dat is niet veel. En daarnaast heb ik die dag meer geld uitgegeven aan bier dan aan treinkaartjes. En zo hoort dat.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Het gaat over armleuningen, he? Niet over belangrijke dingen.
Nee. Maar kom op, er mag toch weleens IETS goed gaan? Zelfs iets niet-belangrijks?
Of is het zo van "niet-belangrijke dingen, daar falen we bij default maar op want het is toch niet belangrijk, en wel-belangrijke dingen, daar falen we ook op, maar daar hebben we een smoezenkabinet voor!"?
Nee. Maar kom op, er mag toch weleens IETS goed gaan? Zelfs iets niet-belangrijks?
Of is het zo van "niet-belangrijke dingen, daar falen we bij default maar op want het is toch niet belangrijk, en wel-belangrijke dingen, daar falen we ook op, maar daar hebben we een smoezenkabinet voor!"?
Ja, op die manier kun je alles ombuigen naar je "het is toch allemaal kut"-straatje.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 1 maart 2014 00:26 schreef dcm360 het volgende: De armleuningen tussen 2 stoelen zijn dan ook kut, dus mooi dat ze niet in VIRM zitten wmb.
Wat mij betreft niet, ik vind het wel fijn om m'n armen op twee leuningen te kunnen laten rusten
Op zaterdag 1 maart 2014 00:26 schreef dcm360 het volgende: De armleuningen tussen 2 stoelen zijn dan ook kut, dus mooi dat ze niet in VIRM zitten wmb.
Op zaterdag 1 maart 2014 01:10 schreef James1988 het volgende: Ik doe het vooral om als een baas in die stoel te zitten en dan door het rijtuig heen te kijken met een "had je wat?"-uitstraling.
dan ga je maar eerste klasse zitten aan de zijde met een stoel
Joepie. Reizigersonderzoek 'vervoersbewijs registreren' in de Benelux naar Den Haag. En niet van Synovate, maar van Ipsos (ook roodjassen). Nee, ik laat um niet zien.
Ik ben ook heel benieuwd naar hoe Breda er uiteindelijk uit zal zien. De eerste contouren zijn inmiddels zichtbaar maar er is nog heel veel werk te verrichten.
Het belooft heel wat te worden ja . En een unicum in Nederland met het parkeerterrein óp het dak. Maar nog wel even afzien. De volgende fase loopt van mei tot september en dan gaan spoor 6 en 7 dicht. Dus in dat tempo is 2015 ook goeddeels om voor de hele overkapping er een keer staat. En dan het gebouw aan de zuidzijde nog, al kunnen ze daar natuurlijk al prima mee beginnen zodra het gebouw aan de noordkant en alle faciliteiten af zijn.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
It's always around me, all this noise But not nearly as loud as the voice saying "Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good) Just let it happen, let it happen"
Op zaterdag 1 maart 2014 08:48 schreef JDude het volgende: Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
Hetzelfde krijg je straks een beetje bij Groningen, als het busstation aan de achterkant komt.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
Op zaterdag 1 maart 2014 08:48 schreef JDude het volgende: Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
Dus bijvoorbeeld in Kampen staat het stationsgebouw aan de achterkant en is er alleen een achteruitgang?
(In het buitenland zijn nog wel mooiere voorbeelden te vinden, Herne schiet me bijv. zo gauw te binnen)
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
Gisteravond Heerhugowaard - Groningen vertragingsvrij en nu de terugreis thv de Meer voorlopig ook vertragingsvrij. Jeej
Enige treurige is dat ik wel verwacht had een stuk met ICM te kunnen doen, maar alles was VIRM.. En dan heb ik daar niets tegen maar ICM is net wat lekkerder..
[ Bericht 28% gewijzigd door b2py op 01-03-2014 15:37:16 ]
Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.
Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren'
Op zaterdag 1 maart 2014 15:22 schreef b2py het volgende: Gisteravond Heerhugowaard - Groningen vertragingsvrij en nu de terugreis thv de Meer voorlopig ook vertragingsvrij. Jeej
Enige treurige is dat ik wel verwacht had een stuk met ICM te kunnen doen, maar alles was VIRM.. En dan heb ik daar niets tegen maar ICM is net wat lekkerder..
Treinreizen van tevoren plannen op www.ovtijden.com voor overzicht materieelinzet.
Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef James1988 het volgende: Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.
Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren'
Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef James1988 het volgende: Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.
Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren'
Denk je dat de Rabobank het eventjes overmaakt dan?
Nee, natuurlijk niet.
Om bij SNCF aan te kloppen om te vragen of zij veel geld willen stoppen in een trein die hun eigen Thalys rechtstreeks beconcurreert lijkt me niet echt slim. Ga dan naar DB toe, dan heb je in ieder geval een klein beetje meer kans op succes.
Voor wie tijdens het feestuhhh gelijk treintjes wil kijken kan het beste richting Helmond Hout gaan. Nu ook 'live' te volgen via de Railcam. http://railcam.nl/railcam-1/ Staat naast de railcam een grote partytent.
Op zaterdag 1 maart 2014 20:10 schreef greavy het volgende: Voor wie tijdens het feestuhhh gelijk treintjes wil kijken kan het beste richting Helmond Hout gaan. Nu ook 'live' te volgen via de Railcam. http://railcam.nl/railcam-1/ Staat naast de railcam een grote partytent.
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
Heeft de constructie uitstekend zijn werk verricht in ieder geval!
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
Zo hoort het, heeft ProRail iets gedaan met eerdere opmerkingen van ILenT.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
VIRM-stellen 9406+9425+9420 hebben een GIR (Grote Interne Reiniging, zoals Mono dat noemt) nodig dankzij de Brand Bier Expres. Mensen, wat een grote teringzooi is het in die trein geworden. De schoonmakers hebben daar morgen in Mestreech (of waar ze dat dan ook maar gaan doen) wel even wat tijd voor nodig... Maar NSR is slim geweest: Mat. ingezet met een gat naar de rails, want anders had die plee vast snel verstopt/vol gezeten ...
Ik mag hopen dat die drie stellen na het ritje als BBE meteen richting werkplaats zijn gegaan, en niet dat ze eerst nog zijn ingezet op een retourritje Maastricht - Amsterdam?