Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelostquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:17 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, en dat is dus te laat om dat te controleren.
Ah jah, toen waren ze de balie al aan het afbreken.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:19 schreef Prins_Pils het volgende:
Gelukkig kwam ik pas na september 2006 daar
Of via nfc op je telefoon te laden/controleren.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:20 schreef James1988 het volgende:
[..]
Absoluut. Vooral stom omdat dat ticket al twee maanden op m'n bureau lag, in het zicht, en ik het nog vergat. Gelukkig had ik een PDF en wilde Dennis het printen. Opgelost
Nog beter zou zijn om internationale tickets ook op een OV-chipkaart te kunnen zetten, dan zou ik het nooit zijn vergeten.
Zou ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de OV-chipkaart. Die is niet afhankelijk van een batterijquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef Peter het volgende:
[..]
Of via nfc op je telefoon te laden/controleren.
Maar om daarvoor speciaal langs een automaat te moeten om het kaartje er op te zetten...quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:24 schreef James1988 het volgende:
[..]
Zou ook kunnen, maar mijn voorkeur gaat uit naar de OV-chipkaart. Die is niet afhankelijk van een batterij
Dan kan dan weer wel bij iedere automaat in Nederland kan (en dus ook onderweg).quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:25 schreef Peter het volgende:
[..]
Maar om daarvoor speciaal langs een automaat te moeten om het kaartje er op te zetten...
Dat zou helemaal mooi zijn. Of met een losse NFC-reader (als je die hebt)quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:26 schreef dennistd het volgende:
Gewoon met je telefoon erop te zetten
Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:03 schreef James1988 het volgende:
Als het zou kunnen zou ik het liefste ook mijn internationale tickets op een OV-chipkaart laden.
Zeker, maar bij binnenlandse ritten (vooralsnog zie ik grensoverschrijdende ritten tussen Fryslan en Nederland ook als binnenlands) heb ik geen legitimatie op zak. Uit principe. (Trouwens de politie is zwaar racistisch en ik ben lijkbleek* als een echte Fries, dus mij wordt nooit om legitimatie gevraagdquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:16 schreef Socios het volgende:
[..]
Inderdaad, men neemt ook een paspoort mee bij grensoverschrijdende treinreizen.
In de HTM-bussen zie ik die blauwe dingen vaker buiten bedrijf dan in werking. In de meeste gevallen geven ze "NTP update" of een foutcode weer.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:28 schreef Peter het volgende:
Nu de HTM nog eigen automaten neer gaan zetten.... Daar kun je alleen in de bus iets ophalen of op een automaat van een andere maatschappij / in de AH/primera etc.
Het NSA-gebeuren is voor mij een redelijke ver-van-m'n-bed-show (wat niet wil zeggen dat ik het onbelangrijk vind!). Ik vind de OV-chipkaart makkelijk in het gebruik, en ik heb niet het gezeur met papieren kaartjes (in de rij staan, strippenkaart vol, enz).quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:30 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
[..]
Ik snap niet dat na al die schandalen betreffende illegaal afluisteren van de NSA, AIVD en dergelijke mensen nog vertrouwen hebben in producten als de OV-chipkaart, terwijl de grootste schurken in de regering en achter de schermen bij de multinationale ondernemingen zitten.
Heb ik iets te verbergen? Niet voor eerlijke, nette mensen. Wel voor schurken en maffiosi, dus ook voor criminele organisaties als de VVD, NSA en AIVD.
Je deelt je bankgegevens toch ook niet met Don Corleone?
Het is maar net je definitie van spoorromantiek, denk ik.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:32 schreef Socios het volgende:
Een mooie papieren treinkaart(je) hoort bij de romantiek van het spoor. Net als de getrokken rijtuigen, een restauratiewagen, CTA met flapjes etc.
Dat kan ik ook als ik naar www.ov-chipkaart.nl gaquote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Peter het volgende:
Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
Pics? Kan het zo niet vinden.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:56 schreef Peterselieman het volgende:
Gister is er een contract getekend voor modernisatie van 418 bakken VIRM. Opvallend is dat de stellen wel tot 20% zuiniger zullen worden. In 2020 moet het gereed zijn.
http://somda.nl/forum/12194/p487143/Ontwikkelingen+VIRM/
Hm, heb je (standaard) documentje voor me? Dat wil ik wel eens doen.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:51 schreef Peter het volgende:
Vraag voor de gein eens je gegevens op bij Trans-link met een beroep op de wbp. Krijg je je hele reisgeschiedenis/tijden van het afgelopen anderhalfjaar toegezonden...
Speciaal voor jou, 2,5 week terug in Berlijn:quote:Op vrijdag 28 februari 2014 22:32 schreef Socios het volgende:
Een mooie papieren treinkaart(je) hoort bij de romantiek van het spoor. Net als de getrokken rijtuigen, een restauratiewagen, CTA met flapjes etc.
https://pim.bof.nl/quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:03 schreef einschtein het volgende:
[..]
Hm, heb je (standaard) documentje voor me? Dat wil ik wel eens doen.
quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:04 schreef dennistd het volgende:
[..]
Speciaal voor jou, 2,5 week terug in Berlijn:
zijn nog niet echt pics van. Later dit jaar gaan ze met een mock-up beginnenquote:
Ik ben wel benieuwd naar wat ze ervan gaan maken, ik vind de DDZ een uitermate geslaagde trein.quote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn nog niet echt pics van. Later dit jaar gaan ze met een mock-up beginnen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |