Hetzelfde krijg je straks een beetje bij Groningen, als het busstation aan de achterkant komt.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 08:48 schreef JDude het volgende:
Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 08:48 schreef JDude het volgende:
Vraag me wel af wat je nou straks de voorkant moet noemen. Van oudsher is dat natuurlijk de zuid/centrumkant, maar qua gebouw voert de noordkant straks de boventoon.
Autist.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
Prima definitie.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
"Voor het spoor" is altijd de kant van de binnenstad. "Over het spoor" is de andere kant van het spoor. Zo is het ook met de "voorkant" en "achterkant" van een treinstation.
Dus bijvoorbeeld in Kampen staat het stationsgebouw aan de achterkant en is er alleen een achteruitgang?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 11:44 schreef Socios het volgende:
[..]
Het station "Kampen" zou eigenlijk "IJsselmuiden" moeten heten. Ingang aan de goede kant.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld in Kampen staat het stationsgebouw aan de achterkant en is er alleen een achteruitgang?
(In het buitenland zijn nog wel mooiere voorbeelden te vinden, Herne schiet me bijv. zo gauw te binnen)
Maar nu welquote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:53 schreef b2py het volgende:
Ik heb nog niet teruggelezen, maar DB schenkt geen Becks meer.
http://www.handelsblatt.c(...)er-bahn/9554420.html
Totaal geen probleem met Bitburger, next.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:53 schreef b2py het volgende:
Klinkt goed, maar ze moeten eigenlijk nog wel even Altbier toevoegen aan het assortiment.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:53 schreef b2py het volgende:
Kampen heeft maar één stationszijde; dat is dan altijd de voorkant. Ongeacht welke richting dit op staat.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Dus bijvoorbeeld in Kampen staat het stationsgebouw aan de achterkant en is er alleen een achteruitgang?
(In het buitenland zijn nog wel mooiere voorbeelden te vinden, Herne schiet me bijv. zo gauw te binnen)
Er ís ook helemaal geen discussie; ik leg uit hoe het zit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 13:38 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vind het eigenlijk een beetje een non-discussie.
Goed jezelf eruit gered.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 14:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Kampen heeft maar één stationszijde; dat is dan altijd de voorkant. Ongeacht welke richting dit op staat.
Treinreizen van tevoren plannen op www.ovtijden.com voor overzicht materieelinzet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:22 schreef b2py het volgende:
Gisteravond Heerhugowaard - Groningen vertragingsvrij en nu de terugreis thv de Meer voorlopig ook vertragingsvrij. Jeej
Enige treurige is dat ik wel verwacht had een stuk met ICM te kunnen doen, maar alles was VIRM.. En dan heb ik daar niets tegen maar ICM is net wat lekkerder..
Pot verwijt de ketelquote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef James1988 het volgende:
Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.
Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren'
Via OV Magazine
Ja hallo, zoveel kan het me ook niet boeien.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:06 schreef Socios het volgende:
[..]
Treinreizen van tevoren plannen op www.ovtijden.com voor overzicht materieelinzet.
Denk je dat de Rabobank het eventjes overmaakt dan?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 15:45 schreef James1988 het volgende:
Een hele tijd terug verscheen er een persbericht van Travelteq, maker van tassen en reisaccessoires, over een nieuwe trein die de concurrentie met Thalys aan zou gaan per 2015. Sindsdien is het stil geweest uit het Travelteq-kamp, wat velen al vermoedden werd onlangs bevestigd: die trein gaat er niet komen.
Niet zo gek met een ondernemingsplan dat bestaat uit ' we plakken onze naam erop maar vragen SNCF om even 180 miljoen te investeren'
Via OV Magazine
Nee, natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Denk je dat de Rabobank het eventjes overmaakt dan?
Nou dan...quote:Op zaterdag 1 maart 2014 16:15 schreef b2py het volgende:
[..]
Ja hallo, zoveel kan het me ook niet boeien.
Leiden was dit toch?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:59 schreef greavy het volgende:
Ligt het spoor nou zo beroerd, of is die SGM echt tegen het juk gereden?
[ afbeelding ]
Bij Den Haag.
Slordig, en vervolgens gelijk volgekalkt?quote:Op zaterdag 1 maart 2014 18:59 schreef greavy het volgende:
Ligt het spoor nou zo beroerd, of is die SGM echt tegen het juk gereden?
[ afbeelding ]
Goede muziek wel, Zeddquote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:10 schreef greavy het volgende:
Voor wie tijdens het feestuhhh gelijk treintjes wil kijken kan het beste richting Helmond Hout gaan. Nu ook 'live' te volgen via de Railcam. http://railcam.nl/railcam-1/
Staat naast de railcam een grote partytent.
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 19:51 schreef Duvel het volgende:
[..]
Slordig, en vervolgens gelijk volgekalkt?
Heeft de constructie uitstekend zijn werk verricht in ieder geval!quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
Yep.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:23 schreef b2py het volgende:
[..]
Heeft de constructie uitstekend zijn werk verricht in ieder geval!
Hier even op terug te komen, de 3D impressies/tekeningen en uitwerkingen daarvan liggen al ruim een jaar op de stapel hoorquote:Op vrijdag 28 februari 2014 23:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zijn nog niet echt pics van. Later dit jaar gaan ze met een mock-up beginnen
Ziet er prima uit als je het mij vraagt. Prima dat het in lijn is met hoe DDZ eruit ziet, want da's een mooie treinquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:01 schreef remcoP het volgende:
Er is 1 plaatje so far
[ afbeelding ]
Is dus gewoon een kopie van DDZ
Denk t wel, ze staan nu ook zo ver uit elkaar.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:22 schreef Ireyon het volgende:
Als de vis-a-vis ook zo ver uit elkaar komen te staan vind ik het prima.
Zo hoort het, heeft ProRail iets gedaan met eerdere opmerkingen van ILenT.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 20:21 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Tegen het juk geknald en hard ook. Spoor is enkele meters verschoven (de bielzen niet, dus in de klemmen geschoven), kijk maar goed: geen spoorstaaf bij de wielen, wel weer daarvoor.
Denk t ja, en omgevallen bier op de vloerquote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:39 schreef Dr_Flash het volgende:
wat kan er helemaal aan de hand zijn? Loop je tot aan je knieën in de lege blikken of zo?
De stoelen in de huidige VIRMs staan een stuk dichter bij elkaar dan de Vis-a-vis in DDZ hoor.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:25 schreef remcoP het volgende:
[..]
Denk t wel, ze staan nu ook zo ver uit elkaar.
Ik weet niet hoe ze dat bij NS noemen en doen. Bij ons gaan de stellen eerst langs de tank voor brandstof (en zand vullen), en haalt men de prullenbakken leeg en het ergste afval er uit.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:33 schreef greavy het volgende:
VIRM-stellen 9406+9425+9420 hebben een GIR (Grote Interne Reiniging, zoals Mono dat noemt) nodig dankzij de Brand Bier Expres. Mensen, wat een grote teringzooi is het in die trein geworden. De schoonmakers hebben daar morgen in Mestreech (of waar ze dat dan ook maar gaan doen) wel even wat tijd voor nodig...
Maar NSR is slim geweest: Mat. ingezet met een gat naar de rails, want anders had die plee vast snel verstopt/vol gezeten ...
O zo, ik las t anders.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:46 schreef Ireyon het volgende:
[..]
De stoelen in de huidige VIRMs staan een stuk dichter bij elkaar dan de Vis-a-vis in DDZ hoor.
Vandaag nog in actie achter een Strukton G1206 (had ik begrepen). Prins Carnaval wordt om 11 uur 11 binnengehaald in Oeteldonk (Den Bosch) op spoor 1. Normaal altijd mat. van het Spoorwegmuseum, dit jaar een Plan W-rijtuig van SHD. Omdat ze inmiddels al het mat. al gehad hebben van het NSM, en ze willen ieder jaar iets anders.quote:
Waarom maak ik steeds weer de fout de reacties te lezen? De airbags kwamen weer eens langs.quote:Op zaterdag 1 maart 2014 21:05 schreef zoem het volgende:
Fietser (26) overleden na aanrijding met trein
Werd ook wel weer eens tijd daar, en nu heb ik nog meer zin om naar Londen te gaan.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:14 schreef DriekOplopers het volgende:
Mooie spulletjes bij London Underground.
Filmpje!
http://www.britishrailway(...)servations-20132014/
Het ligt niet aan jouquote:Op zondag 2 maart 2014 10:33 schreef madeleine-b het volgende:
Ligt het aan mij of denkt men niet echt na bij omreisadvies?
Token Exchange Pointquote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef bork het volgende:
Onderweg kom je o.a. langs Castlerock en Coleraine waarvan je verder kunt naar Bushmills en de
Gaint's Causeway (dat hebben we overigens per bus gedaan, twee dagen later).
[ afbeelding ]
Klopt toch, de IC naar Amersfoort vanaf Schiphol rijdt gewoon, en de IC van/naar Den Haag ook.quote:Op zondag 2 maart 2014 10:33 schreef madeleine-b het volgende:
Ligt het aan mij of denkt men niet echt na bij omreisadvies?
"Reis om via Schiphol". Een station wat door het zoveelste onderhoud met bussen en en een incidentele overvole trein wordt bediend..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat de oude kaart verloopt is heel erg logisch want je krijgt er nu een met een veel veiligere chip dan op de oude. Dat er voor betaald moet worden is ergens wel te begrijpen maar niet als je gewoon een verlopen kaart hebt inderdaad vind ik.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:44 schreef AllesWatWas het volgende:
Even klagen hier hoor; mijn persoonlijke ov-chipkaart verloopt deze maand na vijf trouwe dienstjaren. Ik reis voor tientallen euro's per maand met een kortingsabonnement en heb hem nooit kwijtgeraakt of stukgemaakt en dan alsnog 7,50 moeten dokken voor een nieuwe kaart terwijl mijn oude nog makkelijk vijf jaar mee zou kunnen. Ik vind dat echt jammer en behoorlijk kansloos dat trouwe klanten die fatsoenlijk met die kaart zijn omgesprongen al die tijd extra kosten hiervoor moeten betalen.
Nah, dat stond van te voren al in de planning. Het maakt het alleen een stuk lastiger door die wisselvernieuwing bij Den Haag.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:47 schreef Peterselieman het volgende:
Volgens mij is bijna de enige reden dat ze rijden dat Den Haag anders niet goed bereikbaar zou zijn vanuit het Noorden, hoewel je ook via Utrecht - Leiden zou kunnen natuurlijk
Ierland is zo'n land waar je verliefd op wordtquote:Op zondag 2 maart 2014 10:19 schreef Dr_Flash het volgende:
Gave reportage BorkIk wil ook nog wel een keertje terug naar Ierland
Snap ik, maar bij de bank waar ik KLANT ben krijg ik ook gratis een nieuwe kaart toegestuurd als de oude verloopt omdat zij en ik het op de een of andere manier fijn vinden als ik van hun services gebruikmaak... (Tot zover mijn geklaag.)quote:Op zondag 2 maart 2014 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, dat
[..]
Dat de oude kaart verloopt is heel erg logisch want je krijgt er nu een met een veel veiligere chip dan op de oude. Dat er voor betaald moet worden is ergens wel te begrijpen maar niet als je gewoon een verlopen kaart hebt inderdaad vind ik.
Driek?quote:Op zondag 2 maart 2014 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ja, dat
[..]
Dat de oude kaart verloopt is heel erg logisch want je krijgt er nu een met een veel veiligere chip dan op de oude. Dat er voor betaald moet worden is ergens wel te begrijpen maar niet als je gewoon een verlopen kaart hebt inderdaad vind ik.
Dat betekent niet dat je dat alsnog kan proberen te veranderen.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef b2py het volgende:
Oh the irony, bij de introductie is al gezegd dat de mensen die al abbonementen hadden de eerste chipper gratis kregen en de volgende zelf moesten betalen. Beetje mosterd na de maaltijd jongens, waar ik al zo vaak over gevallen ben
Ofcourse. Maar mijn mening die ik hier al tientallen keren daarover heb verkondigd blijf ik achter staan.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je dat alsnog kan proberen te veranderen.
Haha je krijgt nu de groep mensen die er na vijf jaar dus achter komenquote:Op zondag 2 maart 2014 11:53 schreef b2py het volgende:
Oh the irony, bij de introductie is al gezegd dat de mensen die al abbonementen hadden de eerste chipper gratis kregen en de volgende zelf moesten betalen. Beetje mosterd na de maaltijd jongens, waar ik al zo vaak over gevallen ben
Nou ja, die dingen hebben fysiek natuurlijk ook niet het eeuwige leven hequote:Op zondag 2 maart 2014 11:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Ik kijk deze week even. Nu handen vol aan de stemmingen in Brussel deze week nav het vierde spoorpakket.quote:Op zondag 2 maart 2014 11:52 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Driek?
Even uitzoeken wat de situatie precies is en dan opheldering vragen. Kan geen kwaad lijkt me
Goed raak. Foto's:quote:Op zondag 2 maart 2014 12:12 schreef Dr_Flash het volgende:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ams-in-rijswijk.html
begint ook een soort nationaal volksvermaak te worden daar in die kankâhstad ondâh de dûînûh.
Dit. Je moet zelfs met een abo betalen om te mogen reizen ...quote:Op zondag 2 maart 2014 11:54 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat betekent niet dat je dat alsnog kan proberen te veranderen.
Ik ben er in 2010 geweest, toen was de Class 4000 nog niet in dienst en reed er dus ook nog wat ouder spul:quote:Op zondag 2 maart 2014 00:23 schreef bork het volgende:
[ afbeelding ]
De trein is een Class 3000 degelijk spul uit Euskal Herria samen met Class 4000 de ruggegraat van NI Railways, iets anders zie je niet.
Nee het is gewoon extra inkomsten genereren. Wat kost zo'n kaart om te maken? 3 cent? En de R&D erbij misschien een dubbeltje.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:18 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dit. Je moet zelfs met een abo betalen om te mogen reizen ...
De prijs van de chipkaart staat niet in verhouding met de productiekosten ervan
Stel dat je er 50% naast zit. Dan nog is die chipkaart inderdaad nog steeds schofterig duur!quote:Op zondag 2 maart 2014 12:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee het is gewoon extra inkomsten genereren. Wat kost zo'n kaart om te maken? 3 cent? En de R&D erbij misschien een dubbeltje.
¤1,50 per jaar. Mwoah.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:22 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Stel dat je er 50% naast zit. Dan nog is die chipkaart inderdaad nog steeds schofterig duur!
Plus dat de jaarlijkse tariefstijging ook flink hoger is dan de inflatie. Geen medelijden met NS.quote:
Mja, plus wederom zo'n Haags trambotsinkje. Als eerste stap nu contact gezocht met HTM.quote:Op zondag 2 maart 2014 12:05 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik kijk deze week even. Nu handen vol aan de stemmingen in Brussel deze week nav het vierde spoorpakket.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |