quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:36 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
Stom he? Natuurlijk zijn we superdankbaar dat de Rotterdam-longrijping-ambulance-vroeggeboorte-drama's ons bespaard zijn gebleven en dat na de 24 weken ook netjes de 28 en 32 weken mijlpaal volgde. En nu bijna de 37. Maar het voelt nu zo alsof het wachten al zo lang duurt, want je gaat er wél rekening mee houden. Stiekem, heel stiekem, hoop ik gewoon zo rond wk 38, 39 een gezond kind te baren. Niet alleen omdat we zo nieuwsgierig zijn, maar omdat zoveel mensen zich met ons zorgen hebben gemaakt dat netjes met 40+ bevallen alsnog voelt alsof we ons gruwelijk aangesteld hebben
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 21:52 schreef Dyre het volgende:
Het is wat stiller geweest van mijn kant hier, maar ik lig tegenwoordig doordeweeks om 9 uur/half 10 in bed, dus ik lees vaak nog wel even bij, maar reageren zit er niet vaak meer in. Ik ben zo moeHopelijk wordt dat strakjes minder, maar ik prijs mezelf wel gelukkig dat dit zo'n beetje de enige 'klacht' is die ik heb.
Vandaag weer controle gehad bij de VK en alles is in orde! Bloeddruk goed, gewicht +2 kilo, maar achen.... hartje voor het eerst gehoord
Mooi!
Ben 5 dagen teruggezet, dus mijn UD is 22 augustus geworden.
[..]
Ik sta hier echt bekend om mijn vroege-echo-actie geloof ik
het was het idee van de verloskundige ja...om me gerust te stellen ja...
het werkte alleen averechts
Ik hoorde Eindhoven een paar keer vallen hier, Eindhoven Zuid-Oost meld zich
En Loj een goede echo en een knipper zag ik, wat fijn!
Nummer_zoveel heeft bijna haar baby![]()
Ik bel altijd als ik een schimmel infectie heb, leg aan de assistente uit wat de klachten zijn en of er een receptje voor medicijnen gestuurd kan worden naar de apotheek. In de keren dat ik het heb gehad, en dat was vroeger best vaak ben ik pas 1 keer onderzocht.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:22 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand hier ervaring met canesten gyno creme? Door de vele blaasontstekingen en bijbehorende antibiotica heb ik nogal last van 'bijwerkingen'. Zag op inet dat canesten gyno veilig te gebruiken is. Maar werkt het ook goed? Want daar lees ik dan weer wat minder goede dingen over..
Vind t zo genant om daarmee naar de huisarts te gaan
Als t gaat om jeuk/brokkelige afscheiding en meer afscheiding ook,dan krijg je zeer ws gewoon een creme of eitjes voorgeschreven, hier is tenminste altijd genoeg, zeker als je aangeeft dat je de klachten na een AB kuur kreeg.quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:22 schreef JaleesaJoia het volgende:
Iemand hier ervaring met canesten gyno creme? Door de vele blaasontstekingen en bijbehorende antibiotica heb ik nogal last van 'bijwerkingen'. Zag op inet dat canesten gyno veilig te gebruiken is. Maar werkt het ook goed? Want daar lees ik dan weer wat minder goede dingen over..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Jips, hier werkt hij goed genoeg...quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:22 schreef JaleesaJoia het volgende:
quote:Op dinsdag 18 februari 2014 22:54 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Als t gaat om jeuk/brokkelige afscheiding en meer afscheiding ook,dan krijg je zeer ws gewoon een creme of eitjes voorgeschreven, hier is tenminste altijd genoeg, zeker als je aangeeft dat je de klachten na een AB kuur kreeg.ik heb regelmatig last van bovenstaande en gebruik ook de canasten gyno, maar heb ook standaard daktarin thuis liggen. werken beide hier erg goed maar ik ben ook niet zwangerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Herinnering is een vorm van ontmoeting.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moeder en kind maken het goed, vaders ook, vond het allemaal wel relaxed gaan (ok, ik hoefde ook alleen maar toe te kijken en af en toe te vragen hoe het ging en of ze wat wou drinken....)
Navelstreng doorgeknipt, het navelstrengbloed gedoneert(invriezen voor eigen gebruik later is een beetje te duur, en de resultaten zijn er ook nog niet echt want zo lang doet men er nog geen onderzoek naar). Maar als we er iemand anders mee kunnen helpen, waarom niet?
En dan nu her belangrijkste: de foto!
en de ooievaar van de kamaraden (morgen komt de buurt)
[ Bericht 29% gewijzigd door gateway op 18-02-2014 23:57:25 ]
Tnxquote:Op woensdag 19 februari 2014 00:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Gefeliciteerd gateway en vrouw! Wat een mooie meid!
Dat laatste. Sommige softijsapparaten worden weinig gebruikt en/of slecht schoon gemaakt, en dan kan er alsnog een bacterie (lysteria?) in groeien.quote:Op woensdag 19 februari 2014 08:53 schreef Dyre het volgende:
Of heeft het meer het hygiene en schoonmaak van het apparaat te maken?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:01 schreef Bolletje... het volgende:
Gefeliciteerd Gateway!
Oh my god, nu sta ik in de top 10
En er worden de komende tijd hier allemaal jommetjes geborenquote:Op woensdag 19 februari 2014 09:02 schreef klaprooss het volgende:
[..]leeeeuk he!!
Ik ben nummer 4al zal Nikki mij waarschijnlijk wel even inhalen
Burdie krijgt ook een meisje hoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 09:39 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
En er worden de komende tijd hier allemaal jommetjes geboren
Benieuwd of er dezelfde namen tussen zitten
Ja, voel ik aan mijn waterquote:Op woensdag 19 februari 2014 09:49 schreef Burdie het volgende:
[..]
Hee heb jij de glazen bol nu?!
Kijk even wanneer ze komt, ajb?.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:26 schreef WupWup het volgende:
Gefeliciteerd gateway! Jullie eerste naam gebruikten wij op de proefdrukkaartjes en de tweede naam is het geworden bij ons. Lekker cryptisch he![]()
Jullie hadden nog stats tegoed: 6 uur weeën, 10 minuten persen, 0 hechtingen, 1 baby3760gram en 54 cm.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wupwup, jij ook nog van harte!![]()
Ik ben het niet van plan als jij voor of op je ud bevalt.quote:Op woensdag 19 februari 2014 09:02 schreef klaprooss het volgende:
[..]leeeeuk he!!
Ik ben nummer 4al zal Nikki mij waarschijnlijk wel even inhalen
Ik ga voor 4 maart! En die 38 weken ga je halen! Maar we zullen nog redelijk bij elkaar in de buurt kunnen zitten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 10:28 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Ik ben het niet van plan als jij voor of op je ud bevalt.Ik ga voor minimaal 38 weken en dat is 4 maart. Ik vind vrijdag 7 maart wel een mooie dag.
JA! Ik! Was het zelf al weer vergetenquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:03 schreef Enfermera het volgende:
En zijn er ook niet heel wat mijlpalen vandaag? ik weet alleen echt niet meer wie![]()
Ik ben zelf 25 weken![]()
![]()
Ohjahquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:11 schreef klaprooss het volgende:
[..]
JA! Ik! Was het zelf al weer vergeten![]()
25 weken jompel voor jou
En voor mezelf een 38 weken jompel
Gember?quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:15 schreef Loj het volgende:
Oké, wat zijn ook alweer de tips tegen misselijkheid?
Ik hou niets binnen
Vanille vla.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:15 schreef Loj het volgende:
Ik hou niets binnen
quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:11 schreef klaprooss het volgende:
[..]
JA! Ik! Was het zelf al weer vergeten![]()
25 weken jompel voor jou
En voor mezelf een 38 weken jompel
quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:13 schreef Take_A_Picture het volgende:
OMG gisteren had ik na mignonne's post ('als je voor 18u gedoucht kunt zijn als je een 2e kindje hebt gekregen is dat knap', zoiets) had ik het even heel benauwd (AAAAAHHHHH Waaaar ben ik aan begonnen???) maar nu heb ik er weer zo'n zin in
Zo'n lief klein hummeltje
Peuter als grote zus
Peuter die een zusje heeft![]()
![]()
![]()
Gemberthee?quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:32 schreef Loj het volgende:
Nou, t is vandaag ook voor t eerst zo erg..
Ben dat helemaal niet gewend! En vandaag oké, maar morgen naar de negen maanden beurs, vrijdag naar monkeytown en zaterdag verjaardag... Dus heb geen tijd om me rot en slap te voelen!
Vanillevla, vind ik een goede, laten we t eens proberen
Dan is het goedquote:Op woensdag 19 februari 2014 11:57 schreef _NIKKI_ het volgende:
Haha ja Enf, natuurlijk heb ik al gepoetst.![]()
Loj, wat vervelend, zeker gezien je drukke programma van de komende dagen. Hopelijk helpen de tips van de dames hier.
Gemberthee of tabletten.quote:Op woensdag 19 februari 2014 11:15 schreef Loj het volgende:
Ik hou niets binnen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 15% gewijzigd door Chanty op 20-02-2014 08:11:14 ]Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
Wij hebben de katten van de slaapkamer verbannen sinds Saar er is. Maar dat kwam omdat we haar ook vaak/vaker bij ons in bed pakten (om te knuffelen enzo), en dan kwam ze er als een grote haarbal weer uit. Dus toen gezegd, dan maar geen katten meer bij ons op de slaapkamer. Ik mis ze soms nog steeds, was altijd zo gezelligquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:11 schreef Dot. het volgende:
Veel succes Chanty! Nikki, dat verlof went best snelMusique, wat handig een eigen fysio! Hopelijk voel je je snel beter
![]()
Ik heb vanochtend bij de bibliotheek boeken over bevallen gehaald en we hebben net de cosleeper neergezet zodat we de katten nog kunnen leren dat het niet hun bed is. Als we of Arie zelf slapen blijven ze beneden, maar normaal gesproken liggen ze graag in het grote bed, dus om te voorkomen dat ik elke dag het bedje opnieuw moet opmaken ivm kattenharen doen we toch een poging ze weg te houden... Matrasje zit nu nog ingepakt, dus dat is handig oefenen
Op zich zou ik dat ook een goed idee vinden, maar volgens mij hoeft dat niet zo van mijn vriend. Ik ben ook benieuwd hoe het gaat als ze niet mee naar bed mogen eigenlijk, want we hebben er een die dan vlot urenlang aan de deur gaat krabben en we hebben in de huiskamer geen kattenbak, dus ze moeten wel naar de eerste verdieping kunnen. We hebben een houten vloer op de begane grond en ze hebben sinds de verhuizing nogal wel eens een ongelukje, dus ik neem het risico van een mooie zwarte kattenurinevlek toch liever niet. De een heeft een eigen plekje in de slaapkamer naast het bed waar ze eigenlijk altijd ligt, dus die durf ik nog wel mee te nemen, maar de jongste ligt ook graag op ons, dus die mag niet in de buurt van een slapende baby komenquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:13 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Wij hebben de katten van de slaapkamer verbannen sinds Saar er is. Maar dat kwam omdat we haar ook vaak/vaker bij ons in bed pakten (om te knuffelen enzo), en dan kwam ze er als een grote haarbal weer uit. Dus toen gezegd, dan maar geen katten meer bij ons op de slaapkamer. Ik mis ze soms nog steeds, was altijd zo gezellig.
We hebben trouwens 4 langharige katten, dat scheelt waarschijnlijk ook een hoop overigens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:36 schreef Skittles het volgende:
Gateway en vrouw gefeliciteerd met jullie mooie dochter![]()
Ziet er goed uit Chanty, succes!
Ennnn terug van de gyn!
We hebben een duidelijke knipper
Top! Fijn! 8,5 mm al, dan zal je UD wel wat naar voren gaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
disclaimer
Ik vond het ook groot SQ, maar mijn echo van 7.2 weken zegt ook 1.15 cm, dat wist ik ook niet meer maar heb het ff gecheckt net.quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:50 schreef Stormqueen het volgende:
Oh toch wel 7 weken?
Ik heb een vertekend beeld van mm's![]()
Fijn
Bizar als je dat in % gaat berekenen hoeveel zo'n embryo de eerste weken in omvang toeneemt elke dagquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:53 schreef marel88 het volgende:
Wat fijn, Skittles!
[..]
Ik vond het ook groot SQ, maar mijn echo van 7.2 weken zegt ook 1.15 cm, dat wist ik ook niet meer maar heb het ff gecheckt net.
Ja, bizarquote:Op woensdag 19 februari 2014 14:54 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Bizar als je dat in % gaat berekenen hoeveel zo'n embryo de eerste weken in omvang toeneemt elke dag
Ik heb dat ook maar dan met een meisje, ik heb t altijd over haar en zij...quote:Op woensdag 19 februari 2014 14:47 schreef Skittles het volgende:
Was een beetje moeilijk te meten, eerste meting 6w+5 en de tweede keer 7w precies, maar ze vergat daar foto's van te maken. En met de laatste metingen waar ik de foto's van heb gaf het apparaat het niet meer aan. Er is ook veel totaal langs me heen gegaan moet ik eerlijk bekennen.
Er kwam een gyn binnen en die zat me heel enthousiast half uit elkaar te rammelen van hoooi, gefeliciteerd! Dat is van jou, wat een wonder hè, wat leuk! En ik zat maar naar het scherm te grijnzen en te kijken naar het hartje![]()
Is het trouwens gek als ik al vanaf het begin het gevoel heb dat het een jongetje is? Ik noem de kleine hummel ook structureel 'hij' waarop vriend dan corrigeert 'of zij', oja of zij natuurlijk..
Mental image van een klein babyhandje uit je...quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:13 schreef Bolletje... het volgende:
Succes Chanty!!! Ik zal je nog even pm'en
Hier heeft Joopie volgens mij de uitgang gevonden, met z'n vingersauw!!
quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mental image van een klein babyhandje uit je...
Zo voelt het welquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:27 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
[..]
Mental image van een klein babyhandje uit je...
Kan dat?quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:13 schreef Bolletje... het volgende:
Hier heeft Joopie volgens mij de uitgang gevonden, met z'n vingersauw!!
Ik heb geen idee, maar als hij druk is dan voelt het nu wel zoquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:01 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Kan dat?![]()
boks wat betreft de mental image trouwens![]()
Ik heb 2 kittens borstvoeding gegevenquote:Op woensdag 19 februari 2014 15:59 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Zo voelt het wel
Wie had er hier nu dromen over bevallen van een kat? Ik had vannacht zo'n zelfde droom![]()
Ik gaf wel flesvoeding
Whaha BE, ik was echt helemaalquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:03 schreef BlueEyes het volgende:
[..]
Ik heb 2 kittens borstvoeding gegeven
Huuuuuuquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:02 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, maar als hij druk is dan voelt het nu wel zo
Gelukkig zijn we niet de enige die deze droom hebben gehad.quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:08 schreef Bolletje... het volgende:
[..]
Whaha BE, ik was echt helemaal
in de war vanmorgen, en toen bedacht ik mij dat ik die droom eerder had gehoord/ gelezen
Ik ben net geen 28 weken maar mijn buik is ook soms hard en strak dus het zal wel normaal zijn. Zolang ze geen pijn doen, hoeven we niet te panikeren. Ik heb er eens voor gebeld naar mijn gyn en die zei dat het normaal is tenzij ze pijn doen en als je er veel hebt. Ik veronderstel dat je niet altijd een harde buik hebt?quote:Op woensdag 19 februari 2014 16:06 schreef Aisly het volgende:
Succes Chanty!![]()
Skittles een knipper![]()
![]()
Hier sinds een dag of 3 echt een harde en strakke buik. Pff dat voelt niet al te fijn. En elke keer als de kleine beweegt voel je dat precies langs m'n buik gaanMisschien groeispurt ofzo waardoor het nu allemaal net iets krapper (voelt als TE krap..) is daarbinnen? Of is zo'n strakke en harde buik normaal vanaf een week of 33?
Rond 11 was ze er nog, dus op zich valt het meequote:Op woensdag 19 februari 2014 17:05 schreef Kimpossible het volgende:
Hee euhh, heb ik Burdie gemist of missen we Burdie?
Mensendieck misschien? Trekt in elk geval heel nuchtere mensen aan, zo nuchter dat ik me de zweverige van het stel voelquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:57 schreef BlueEyes het volgende:
Chanty spannend!
Nikki trots op je huisvrouwengedrag, bevalt het?![]()
Ik moet me toch écht eens gaan bezighouden met het zoeken naar een zwangerschapscursus.
Maar ik ben een beetje anti-pufclubjes en heb al snel een geitenwollensokken gevoel erbij.
Ben ook heel stiekem geneigd het niet te gaan doen, maar heb mezelf er alleen maar mee ben ik bang.
Hier 2 katten maar nooit over borstvoedingssessies met de katten gehadquote:Op woensdag 19 februari 2014 18:12 schreef rebel-angel het volgende:
Die kattendromen he komen die nou alleen voor bij mensen die echt een kat hebben ?
Fee-nix beterschap voor je pokkenkindje en sterkte voor jou.
De dreumes hier is gelukkig opgedroogd en jeuk vrij.
Ben er nog hoorquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:05 schreef Kimpossible het volgende:
Hee euhh, heb ik Burdie gemist of missen we Burdie?
quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:32 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ben er nog hooralleen een beetje teruggetrokken in mijn eigen coconnetje.
Voel me niet erg tof.
Ik heb vorige x ook helemaal niks gedaan en heb absoluut niet het gevoel iets gemist te hebbenquote:Op woensdag 19 februari 2014 17:57 schreef BlueEyes het volgende:
Chanty spannend!
Nikki trots op je huisvrouwengedrag, bevalt het?![]()
Ik moet me toch écht eens gaan bezighouden met het zoeken naar een zwangerschapscursus.
Maar ik ben een beetje anti-pufclubjes en heb al snel een geitenwollensokken gevoel erbij.
Ben ook heel stiekem geneigd het niet te gaan doen, maar heb mezelf er alleen maar mee ben ik bang.
Dank je! Fijn dat het bij jou al weer over is... Hier was het echt op z'n ergst vandaag. Ik denk morgen nog een rotdagje en dat het dan wel weer op z'n retour gaat.quote:Op woensdag 19 februari 2014 18:12 schreef rebel-angel het volgende:
Fee-nix beterschap voor je pokkenkindje en sterkte voor jou.
De dreumes hier is gelukkig opgedroogd en jeuk vrij.
Ik ga zwangerfit doen, een sportles voor zwangeren om fit te blijven, met naar keuze een aantal theorielessen die je ook kunt skippen, zou dat wat kunnen zijn?quote:[b]Op woensdag 19 februari 2014 17:57 schreef BlueEyes het volgende:
quote:Op woensdag 19 februari 2014 15:01 schreef Fee-nix het volgende:
Gateway en vrouw gefeliciteerd!voor alle wisseldagen!
Loj balen dat je ineens zo misselijk bent. Hoop dat de tips helpen. Ook nog van harte met je knipper!(ja ik loop hier zwaar op achter met reageren).
Wup, mooie stats en naam!
Musique, klinkt zeer pijnlijk. Hoop dat je vriend je goed kan helpen.
Chanty knap verborgen. Heel veel succes!
Skittles een knipper! Feli!
Zo, dat waren uit mijn hoofd even de highlights. Sorry als ik wat vergeet.
Hier heeft mijn jongste nu de waterpokken (2 wk geleden mijn oudste). Hij is echt heel zielig. Hele ochtend alleen maar hangen en huilen. Nu ben ik ook kapot. Gelukkig hebben mijn ouders de oudste meegenomen naar t strand. De kleine ligt nu al vanaf 12 uur in bed en ik onder een dekentje op de bank. Pfff zoooo moe en dan een kind met waterpokken: geen ideale combi. Tot zover even klagen.
In leuker nieuws: op 11 maart staat mijn eerste echo gepland!
Megatrotsquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:11 schreef Fee-nix het volgende:
Lief Kwakz0r! Dank je. Die extreme moe-heid was ik ook weer vergeten...
RFR sterkte met de laatste loodjes. Overtijd lopen, ik weet er alles van (42 en 41+5) en het is niet leuk! Gewoon zwaar.
GM dan kun je zo trots zijn he.
Loj wat een leuke verrassing!
Ik duik zo m'n bedje maar weer vroeg in. Ik vrees dat ik er vannacht wel weer een paar keer uit zal moeten. Kleine ligt nu ook af en toe te huilen. Arm ding.
Is toch fijn Klap! Lekker dat je die centimeters al hebt, nu afwachten. Of ga je ons soms ook inhalen net als NZ (denk ik, aangezien die zich nog niet heeft gemeldquote:Op woensdag 19 februari 2014 21:47 schreef klaprooss het volgende:
VK verwachte wel dat ik binnen anderhalve week wel zou gaan bevallen vanwege de 2 a 3 cm die het uit zichzelf nu heeft gecreëerd.
Erg spannend dus!!
voelt wel beetje stom dit te melden terwijl burdie en rfr in de overtijdsdip zitten.. Dikke kus!
Spannend Spees!quote:Op donderdag 20 februari 2014 07:55 schreef Spees_Eend het volgende:
NZ zal inmiddels haar kindje al wel hebben toch? Ben benieuwd.
Klaproos wat fijn dat je al 2-3cm hebt, lekker.begin al zeg!
Over anderhalf uur weet ik of er een hartje klopt. Ben best nerveus, heb wel eens beter geslapen
Nee eigenlijk nooit. En nu ineens al een paar dagen, dus dacht vraag het even na hierquote:Op woensdag 19 februari 2014 16:26 schreef StefanieV het volgende:
[..]
Ik ben net geen 28 weken maar mijn buik is ook soms hard en strak dus het zal wel normaal zijn. Zolang ze geen pijn doen, hoeven we niet te panikeren. Ik heb er eens voor gebeld naar mijn gyn en die zei dat het normaal is tenzij ze pijn doen en als je er veel hebt. Ik veronderstel dat je niet altijd een harde buik hebt?
Oke, dan maak ik me geen zorgenquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:43 schreef Fee-nix het volgende:
Fazzoletti, volgens mij mag je slapen zoals je wilt (vorige keer heb ik zelfs tot de 30 weken op m'n buik geslapen). Het is wel zo dat je het benauwd kan krijgen als je op je rug ligt, als de baby al groter is. Dan kan het geloof ik zo zijn dat de baby een belangrijke ader (en daardoor zuurstoftoevoer) afknelt. Maar dat merk je vanzelf, want dan voelt het echt niet fijn meer om op je rug te liggen. (Althans, zo had ik het begrepen...)
Ik word in de meest vreemde posities wakker, inclusief half op mn buik. Maar als ik slaap slaap ik ook echt, dus ik zou niet weten hoe ik het allemaal tegen moet gaan...quote:Op donderdag 20 februari 2014 08:38 schreef Fazzoletti het volgende:
Spannend Spees! Succes straks![]()
En Klaproos wat lekker zo'n begin, wat een verrassing dan zo als je helemaal niets verwacht had!
RFR & Burd, dikke![]()
Ik het vorige (of die daarvoor) topic werd iets gezegd over slapen op je rug... in hoeverre is dit niet goed? Ik merk dat ik elke ochtend op m'n rug wakker word...
Oke ik wist niet dat dit standaard wasquote:Op donderdag 20 februari 2014 08:59 schreef _NIKKI_ het volgende:
Fazz die groeiecho doen ze elke 4 weken omdat tweeling. En ze hebben afgelopen maandag een poging gewaagd, maar beide babies wilden tot twee keer toe niet meewerken.Daarom moest ik vandaag toch weer.
goedzoquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:19 schreef RunForrestRun het volgende:
Meld zonder nieuws. Het gaat al weer wat beter na mijn dipje van gisteravond.
Staat er los van verderquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:28 schreef Burdie het volgende:
Hier ook nog weinig actie, dus maar weer afwachten... Had eigenlijk wel heel erg op vandaag gehoopt
Mignonne, mijn mk kwam destijds ook niet vanzelf op gang, zegt dat mogelijk iets over de bevalling, of maak ik me dan onnodig druk/ongerust?
Dit was mijn eerste haakprojectje, alleen maar vasten en heen en weer voor het lijf en in rondjes voor de pootjes. Prima te doen om mee te beginnen en binnen een paar dagen wel afquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:39 schreef Burdie het volgende:
Dank je voor je uitgebreide antwoord.
De baby vindt het dus nog te gezellig daarbinnen. Lijkt op mij, ik liep vroeger altijd onder de rok van mijn moeder.
Haken of breien staat inderdaad op de planning om me eens in te verdiepen, ik heb laatst een paar boekjes daarover gekocht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maarrr we gaan stug door, binnenkort via oranje en rood ein-de-lijk naar roze en paars. Ben benieuwd hoe ie uiteindelijk wordt.
En dit is die simple collection waar ik het over had: http://tincanknits.com/thesimplecollection.html:)
oh crap! zie had k wel de goeie naam aan het goeie project gehangen xD maar van vilt dus meh. ik weet wel nog dat ik em leuk vondquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:45 schreef Burdie het volgende:
Die mobiel was van vilt.
Ik ga zo eens kijken, bedankt.
Joepie!quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Ladies and gentlemen... We've got a heartbeat.
[ afbeelding ]
Nieuwe voorlopige UD is 4-10.
quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:45 schreef mignonne het volgende:
ik haak een stokjes-regenboogdekenik ben alleen niet zo snel want ik ben stiekem niet zo'n haak-fan
breien is meer mijn ding, daar ben ik 20 keer sneller mee
Ja, wat wil je ook met zo'n priegelnaaldSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.maarrr we gaan stug door, binnenkort via oranje en rood ein-de-lijk naar roze en paars. Ben benieuwd hoe ie uiteindelijk wordt.
En dit is die simple collection waar ik het over had: http://tincanknits.com/thesimplecollection.htmlMijn meeste projecten zijn minimaal 3,5 mm, maar liever nog 5 mm.
Spees met een knipper!![]()
![]()
ook met een grote naald ben ik in staat om na een kwartier iemand de ogen ermee uit te stekenquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:54 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, wat wil je ook met zo'n priegelnaaldMijn meeste projecten zijn minimaal 3,5 mm, maar liever nog 5 mm.
Spees met een knipper!![]()
quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[ afbeelding ]
hihi ik ben het met je eens hoor. Ik noem mezelf of collega's/vriendinnen van midden/eind 20 ook geen mevrouw maar als het over vreemden gaat dan zou ik dat toch wel doen en zeker tegenover je kind. Ik vraag me ook af of ze de hint begreep en zich niet een klein beetje geneerde want schat dat die vrouw zelf een jaar of 36 was. Niet echt een wereldschokkend leeftijdsverschilquote:Op donderdag 20 februari 2014 10:03 schreef mignonne het volgende:
voor mij een meisje? hoepel toch op![]()
come on... gewone beleefdheidsvormen hoor, ook als je 20 was geweest was je een mevrouw geweest. Dat je het onderling hebt over 'dat meisje' best. Maar als aanspreekvorm lijkt 'mevrouw' me de enige normale beleefde manier. Zeker als je het er naar je kind toe over hebt.
herkenbaar overigens van dat veel jonger inschatten. Gebeurt mij ook nog heel regelmatig.
jammer dat het mogelijk niets wordt met die baan!
En ik ben benieuwd naar hoe het met NZ is gegaan!en hoe het ervoor staat met RFR en burd. trekken jullie het nog een beetje dames? Zwaar hè? Het zijn maar een paar dagen nog, een paar uur misschien, maar het niet weten en het afwachten tot is zo enorm zwaar.
Jeej!quote:Op donderdag 20 februari 2014 10:48 schreef Spees_Eend het volgende:
[ afbeelding ]
nou, het liefst middendoor lijkt me...quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:10 schreef Cantare het volgende:
Speesyess!
RFR en Burdie, jullie baby's komen eraan, echt. Linksom of rechtsom. Nog heel even geduld blijven oefenen.
+1!!quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, het liefst middendoor lijkt me...
quote:Op donderdag 20 februari 2014 12:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
nou, het liefst middendoor lijkt me...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nog eventjes!!"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
Die buurvrouw denkt gewoon out of the boxquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:01 schreef DJMomo het volgende:
Burd, heb je al een keuze in huis versiering gemaakt!? In het kader van dat t toch niet uitmaakt wat je ophangt:
Buurvrouw feliciteerde manlief vorige week met de geboorte van de kleine. En vroeg wat t geworden was. Manlief antwoorde heel verbaasd: een jongen. Vandaar de blauwe vlaggetjes.
Dit is echt zo, jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Echt, nu kruipt de tijd, maar straks vliegt het allemaal en denk je niet eens meer aan deze dagen. Binnenkort hebben jullie je baby!
quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:24 schreef Burdie het volgende:
In dat geval krijg ik een dramaqueen die graag te laat komt en liefst tot in de kleine uurtjes de samba danst.
mijn hormonen zeggen " snif snif waarom werkt ze nou niet in het noorden!" Wat verwoord je dat mooi. K ben best wel moeilijk met nieuwe mensen, ben altijd bang dat ze tegen me zijn ofzo. Als ik jouw stuk van net lees hoop ik heel erg dat mijn verloskundige zoals jou is!quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef mignonne het volgende:
Ik kan er niet zoveel mee. Ik denk dat je overal wel iets in kunt zien/achter kunt zoekenMaar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn
En verder vind ik het idd jammer dat zo'n boek, wat ik verder echt héél nuttig vind, toch ook wel vrij veel dingen bevat die ik contraproductief vind, wat jij ook al omshrijft Dot, zoals hoe negatief die mw vaak spreekt over vk's en gyns.
Ik hoop toch dat een ieder die bij mij op spreekuur komt en afwijkende wensen heeft, gewoon het gesprek aan wil gaan met mij, in plaats van het op voorhand al defensief kenbaar maken van je wensen en er vanuit gaan 'dat er toch wel niet mee akkoord gegaan zal worden'. Dat vind ik heel jammer, het dwingt je gesprekspartner onwillekeurig in een bepaalde rol als je zelf zo'n houding aanneemt. Goede communicatie is zo belangrijk.
Waar in het noorden zit jij?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
mijn hormonen zeggen " snif snif waarom werkt ze nou niet in het noorden!" Wat verwoord je dat mooi. K ben best wel moeilijk met nieuwe mensen, ben altijd bang dat ze tegen me zijn ofzo. Als ik jouw stuk van net lees hoop ik heel erg dat mijn verloskundige zoals jou is!
Hoi vanuit het grootste dorpquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
de goeie kant![]()
Friesland
Ja, moet je doen! Ik heb een zwangerschapsmassage gedaan toen ik in week 40 was. Het was zo fijn!quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:55 schreef Vlindur het volgende:
Ik kom er dus deze week achter dat er 'zwangerschapsmassage' bestaat.
En nu wil ik dat ook
En ik ben hier ook heel blij met Mignonne. Je bent echt een enorme steun![]()
![]()
Ja! Dat vind ik zelf ook wel fijn. Hoewel ik niet per se heel snel zwanger wilde worden, vond ik het wel fijn dat het gelukt was omdat de maand erna wel erg dicht op S's verjaardag zou zitten, en de maand erna weer de feestdagen. Allemaal bij lange na niet onoverkomelijk, maar ik ben tevreden met begin oktoberquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:14 schreef Limone het volgende:
Feli Spees! En wat zit er nog veel tijd tussen de verjaardagen, ook wel lekker
week 40 ga ik al niet halenquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:20 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, moet je doen! Ik heb een zwangerschapsmassage gedaan toen ik in week 40 was. Het was zo fijn!
Wat fijn dat je een knipper hebt gezien joh! Ik ben uitgerekend op de 3e verjaardag van m'n dochter en wat je zegt: niet onoverkomelijk maar als je dit soort dingen voor het kiezen had...quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja! Dat vind ik zelf ook wel fijn. Hoewel ik niet per se heel snel zwanger wilde worden, vond ik het wel fijn dat het gelukt was omdat de maand erna wel erg dicht op S's verjaardag zou zitten, en de maand erna weer de feestdagen. Allemaal bij lange na niet onoverkomelijk, maar ik ben tevreden met begin oktober
Franny, wat heb je een práchtige baby gebakkenquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:31 schreef Franny_G het volgende:
Nou, doe maar gek..
. Prima cadeautje aan jezelf.
ja dat!! nasty!quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwakzor, ik heb precies hetzelfde. Ik voel me erg moe maar met periodes voel ik constant mijn hartslag, alsof mijn hart sneller en harder klopt. Een beetje alsof je stress hebt of 79 espresso's op hebt zeg maar.
Ja, ik vind het behoorlijk opvallend hoe negatief ze is over vk's terwijl ze zelf maar bij twee praktijken is geweest tijdens haar eigen bevallingen. Maar misschien heb ik iets aan haar ervaringen van actief blijven tijdens je bevalling. Het klinkt namelijk best logisch dat je met bewegen de zwaartekracht laat meehelpen en je lichaam in de juiste positie staat als je hurkt bij een zware wee.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef mignonne het volgende:
Ik kan er niet zoveel mee. Ik denk dat je overal wel iets in kunt zien/achter kunt zoekenMaar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn
En verder vind ik het idd jammer dat zo'n boek, wat ik verder echt héél nuttig vind, toch ook wel vrij veel dingen bevat die ik contraproductief vind, wat jij ook al omshrijft Dot, zoals hoe negatief die mw vaak spreekt over vk's en gyns.
Ik hoop toch dat een ieder die bij mij op spreekuur komt en afwijkende wensen heeft, gewoon het gesprek aan wil gaan met mij, in plaats van het op voorhand al defensief kenbaar maken van je wensen en er vanuit gaan 'dat er toch wel niet mee akkoord gegaan zal worden'. Dat vind ik heel jammer, het dwingt je gesprekspartner onwillekeurig in een bepaalde rol als je zelf zo'n houding aanneemt. Goede communicatie is zo belangrijk.
Korte versie: zeg het gewoon, vooral!, als je iets wilt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik vind het behoorlijk opvallend hoe negatief ze is over vk's terwijl ze zelf maar bij twee praktijken is geweest tijdens haar eigen bevallingen. Maar misschien heb ik iets aan haar ervaringen van actief blijven tijdens je bevalling. Het klinkt namelijk best logisch dat je met bewegen de zwaartekracht laat meehelpen en je lichaam in de juiste positie staat als je hurkt bij een zware wee.
Bij haar komt trouwens erg duidelijk naar voren dat communicatie idd heel belangrijk is. Zo schrijft ze bijvoorbeeld dat ze alleen gelaten wil worden, maar ze zegt dit niet. Pas als ze heel boos naar de vk kijkt begrijpt die dat. Ja, ze kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken...
Maar ik heb nog twee andere boeken liggen, dus ik heb nog vergelijkingsmateriaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het belangrijkste uit dat boek is denk ik om vooral te luisteren naar wat je lijf je vertelt. Als je moet lopen, staan, hurken, bukken weet ik veel, doe dat dan. Voelt datniet goed en wil je het liefste alleen maar op je zij of op je rug in bed liggen met een hand naast je om in te knijpen, dan is dat óók goed.:)
quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]terug uit een lyts dorpje
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |