Die buurvrouw denkt gewoon out of the boxquote:Op donderdag 20 februari 2014 13:01 schreef DJMomo het volgende:
Burd, heb je al een keuze in huis versiering gemaakt!? In het kader van dat t toch niet uitmaakt wat je ophangt:
Buurvrouw feliciteerde manlief vorige week met de geboorte van de kleine. En vroeg wat t geworden was. Manlief antwoorde heel verbaasd: een jongen. Vandaar de blauwe vlaggetjes.

Dit is echt zo, jaquote:Op donderdag 20 februari 2014 12:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Echt, nu kruipt de tijd, maar straks vliegt het allemaal en denk je niet eens meer aan deze dagen. Binnenkort hebben jullie je baby!

het gaat zo snel. Nog maar 9 weken werken en dan is het meivakantie en zit ik thuis.
 het gaat zo snel. Nog maar 9 weken werken en dan is het meivakantie en zit ik thuis.  Het is gewoon onbijbeenbaar!
 Het is gewoon onbijbeenbaar! 

voor alle LLM's die het wachten zo langzamerhand een beetje zat beginnen te worden.
 voor alle LLM's die het wachten zo langzamerhand een beetje zat beginnen te worden. 

Het lijkt een beetje of iedereen ervan uitgaat dat ik er klaar mee ben of binnen een week ga zijn of iets. Ik heb nu in ieder geval aangegeven dat ik zolang het medisch verantwoord is voor mij en de babies ik gewoon wil afwachten. En mocht ik er op een gegeven moment echt zelf klaar mee zijn, dan geef ik dat wel aan, maar zoals ik het nu bekijk moet het denk ik wel heel gek lopen wil ik er klaar mee zijn. Ik wil juist nog even van mijn laatste zwangere momenten genieten, hierna zal er nooit meer een kindje in mijn buik groeien en dat vind ik stiekem nu al best een beetje jammer.
 Het lijkt een beetje of iedereen ervan uitgaat dat ik er klaar mee ben of binnen een week ga zijn of iets. Ik heb nu in ieder geval aangegeven dat ik zolang het medisch verantwoord is voor mij en de babies ik gewoon wil afwachten. En mocht ik er op een gegeven moment echt zelf klaar mee zijn, dan geef ik dat wel aan, maar zoals ik het nu bekijk moet het denk ik wel heel gek lopen wil ik er klaar mee zijn. Ik wil juist nog even van mijn laatste zwangere momenten genieten, hierna zal er nooit meer een kindje in mijn buik groeien en dat vind ik stiekem nu al best een beetje jammer.   Anyway om mij niet gelijk op de kast te jagen had de gyn beter gewoon kunnen vragen of er al met me was gesproken over een eventuele inleiding, dat geeft een heel andere insteek van het gesprek dan hoe het nu overkwam.
 Anyway om mij niet gelijk op de kast te jagen had de gyn beter gewoon kunnen vragen of er al met me was gesproken over een eventuele inleiding, dat geeft een heel andere insteek van het gesprek dan hoe het nu overkwam. 

)
 )

As we speak zit ik onder een dekentje op de bank een boek te lezen waarin iets interessants staat en waarvan ik me afvraag of moeders het daarmee eens zijn.
 As we speak zit ik onder een dekentje op de bank een boek te lezen waarin iets interessants staat en waarvan ik me afvraag of moeders het daarmee eens zijn.  

quote:Op donderdag 20 februari 2014 14:24 schreef Burdie het volgende:
In dat geval krijg ik een dramaqueen die graag te laat komt en liefst tot in de kleine uurtjes de samba danst.

Maar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn
 Maar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn 

mijn hormonen zeggen " snif snif waarom werkt ze nou niet in het noorden!" Wat verwoord je dat mooi. K ben best wel moeilijk met nieuwe mensen, ben altijd bang dat ze tegen me zijn ofzo. Als ik jouw stuk van net lees hoop ik heel erg dat mijn verloskundige zoals jou is!quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef mignonne het volgende:
Ik kan er niet zoveel mee. Ik denk dat je overal wel iets in kunt zien/achter kunt zoekenMaar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn
En verder vind ik het idd jammer dat zo'n boek, wat ik verder echt héél nuttig vind, toch ook wel vrij veel dingen bevat die ik contraproductief vind, wat jij ook al omshrijft Dot, zoals hoe negatief die mw vaak spreekt over vk's en gyns.
Ik hoop toch dat een ieder die bij mij op spreekuur komt en afwijkende wensen heeft, gewoon het gesprek aan wil gaan met mij, in plaats van het op voorhand al defensief kenbaar maken van je wensen en er vanuit gaan 'dat er toch wel niet mee akkoord gegaan zal worden'. Dat vind ik heel jammer, het dwingt je gesprekspartner onwillekeurig in een bepaalde rol als je zelf zo'n houding aanneemt. Goede communicatie is zo belangrijk.

Waar in het noorden zit jij?quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:39 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
mijn hormonen zeggen " snif snif waarom werkt ze nou niet in het noorden!" Wat verwoord je dat mooi. K ben best wel moeilijk met nieuwe mensen, ben altijd bang dat ze tegen me zijn ofzo. Als ik jouw stuk van net lees hoop ik heel erg dat mijn verloskundige zoals jou is!

Hoi vanuit het grootste dorpquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:02 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
de goeie kant
Friesland

Ja, moet je doen! Ik heb een zwangerschapsmassage gedaan toen ik in week 40 was. Het was zo fijn!quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:55 schreef Vlindur het volgende:
Ik kom er dus deze week achter dat er 'zwangerschapsmassage' bestaat.
En nu wil ik dat ook
En ik ben hier ook heel blij met Mignonne. Je bent echt een enorme steun

.
 .

Ja! Dat vind ik zelf ook wel fijn. Hoewel ik niet per se heel snel zwanger wilde worden, vond ik het wel fijn dat het gelukt was omdat de maand erna wel erg dicht op S's verjaardag zou zitten, en de maand erna weer de feestdagen. Allemaal bij lange na niet onoverkomelijk, maar ik ben tevreden met begin oktoberquote:Op donderdag 20 februari 2014 11:14 schreef Limone het volgende:
Feli Spees! En wat zit er nog veel tijd tussen de verjaardagen, ook wel lekker

week 40 ga ik al niet halenquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:20 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Ja, moet je doen! Ik heb een zwangerschapsmassage gedaan toen ik in week 40 was. Het was zo fijn!

Wat fijn dat je een knipper hebt gezien joh! Ik ben uitgerekend op de 3e verjaardag van m'n dochter en wat je zegt: niet onoverkomelijk maar als je dit soort dingen voor het kiezen had...quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja! Dat vind ik zelf ook wel fijn. Hoewel ik niet per se heel snel zwanger wilde worden, vond ik het wel fijn dat het gelukt was omdat de maand erna wel erg dicht op S's verjaardag zou zitten, en de maand erna weer de feestdagen. Allemaal bij lange na niet onoverkomelijk, maar ik ben tevreden met begin oktober

.
 .    . Prima cadeautje aan jezelf.
 . Prima cadeautje aan jezelf.

Franny, wat heb je een práchtige baby gebakkenquote:Op donderdag 20 februari 2014 16:31 schreef Franny_G het volgende:
Nou, doe maar gek..
. Prima cadeautje aan jezelf.

ja dat!! nasty!quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwakzor, ik heb precies hetzelfde. Ik voel me erg moe maar met periodes voel ik constant mijn hartslag, alsof mijn hart sneller en harder klopt. Een beetje alsof je stress hebt of 79 espresso's op hebt zeg maar.

Ja, ik vind het behoorlijk opvallend hoe negatief ze is over vk's terwijl ze zelf maar bij twee praktijken is geweest tijdens haar eigen bevallingen. Maar misschien heb ik iets aan haar ervaringen van actief blijven tijdens je bevalling. Het klinkt namelijk best logisch dat je met bewegen de zwaartekracht laat meehelpen en je lichaam in de juiste positie staat als je hurkt bij een zware wee.quote:Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef mignonne het volgende:
Ik kan er niet zoveel mee. Ik denk dat je overal wel iets in kunt zien/achter kunt zoekenMaar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn
En verder vind ik het idd jammer dat zo'n boek, wat ik verder echt héél nuttig vind, toch ook wel vrij veel dingen bevat die ik contraproductief vind, wat jij ook al omshrijft Dot, zoals hoe negatief die mw vaak spreekt over vk's en gyns.
Ik hoop toch dat een ieder die bij mij op spreekuur komt en afwijkende wensen heeft, gewoon het gesprek aan wil gaan met mij, in plaats van het op voorhand al defensief kenbaar maken van je wensen en er vanuit gaan 'dat er toch wel niet mee akkoord gegaan zal worden'. Dat vind ik heel jammer, het dwingt je gesprekspartner onwillekeurig in een bepaalde rol als je zelf zo'n houding aanneemt. Goede communicatie is zo belangrijk.

Korte versie: zeg het gewoon, vooral!, als je iets wilt.quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:59 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ja, ik vind het behoorlijk opvallend hoe negatief ze is over vk's terwijl ze zelf maar bij twee praktijken is geweest tijdens haar eigen bevallingen. Maar misschien heb ik iets aan haar ervaringen van actief blijven tijdens je bevalling. Het klinkt namelijk best logisch dat je met bewegen de zwaartekracht laat meehelpen en je lichaam in de juiste positie staat als je hurkt bij een zware wee.
Bij haar komt trouwens erg duidelijk naar voren dat communicatie idd heel belangrijk is. Zo schrijft ze bijvoorbeeld dat ze alleen gelaten wil worden, maar ze zegt dit niet. Pas als ze heel boos naar de vk kijkt begrijpt die dat. Ja, ze kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken...
Maar ik heb nog twee andere boeken liggen, dus ik heb nog vergelijkingsmateriaal
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En het belangrijkste uit dat boek is denk ik om vooral te luisteren naar wat je lijf je vertelt. Als je moet lopen, staan, hurken, bukken weet ik veel, doe dat dan. Voelt datniet goed en wil je het liefste alleen maar op je zij of op je rug in bed liggen met een hand naast je om in te knijpen, dan is dat óók goed.:)

quote:Op donderdag 20 februari 2014 16:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]terug uit een lyts dorpje
 mag ik een hint?
 mag ik een hint?

voor jou dus!
 voor jou dus! 

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |