abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136933062
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 11:14 schreef Limone het volgende:
Feli Spees! En wat zit er nog veel tijd tussen de verjaardagen, ook wel lekker :)
Ja! Dat vind ik zelf ook wel fijn. Hoewel ik niet per se heel snel zwanger wilde worden, vond ik het wel fijn dat het gelukt was omdat de maand erna wel erg dicht op S's verjaardag zou zitten, en de maand erna weer de feestdagen. Allemaal bij lange na niet onoverkomelijk, maar ik ben tevreden met begin oktober ;)
pi_136933340
quote:
2s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:20 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Ja, moet je doen! Ik heb een zwangerschapsmassage gedaan toen ik in week 40 was. Het was zo fijn!

week 40 ga ik al niet halen :+

Ik wil misschien wel lekker 3 keer. Bij week 20, 29 en 37.5 oid :D
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136933431
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:21 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ja! Dat vind ik zelf ook wel fijn. Hoewel ik niet per se heel snel zwanger wilde worden, vond ik het wel fijn dat het gelukt was omdat de maand erna wel erg dicht op S's verjaardag zou zitten, en de maand erna weer de feestdagen. Allemaal bij lange na niet onoverkomelijk, maar ik ben tevreden met begin oktober ;)
Wat fijn dat je een knipper hebt gezien joh! Ik ben uitgerekend op de 3e verjaardag van m'n dochter en wat je zegt: niet onoverkomelijk maar als je dit soort dingen voor het kiezen had... ;)
pi_136933434
Nou, doe maar gek. *O* . :D . Prima cadeautje aan jezelf.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_136933889
quote:
14s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:31 schreef Franny_G het volgende:
Nou, doe maar gek. *O* . :D . Prima cadeautje aan jezelf.
Franny, wat heb je een práchtige baby gebakken O+

Verder heb ik vandaag van schrik lopen huilen tussen twee lessen door (waren echt de hormonen want zo'n probleem was t nou ook weer niet, alhoewel, ik had de verkeerde persoon uitgenodigd en in de planning voor mijn promotie meegenomen. oeps.), en ik voel me de hele dag heel erg "flustered" ... kan even geen beter woord bedenken.

ik heb t idee dat ik een veel snellere hartslag heb dan normaal, en dat maakt dat ik me "druk" voel, terwijl ik heel moe ben. herkent iemand dit?
Kwak
pi_136934264
Snellere hartslag had ik vooral ergens begin derde trimester geloof ik. Misschien dat Mignonne hier antwoord op heeft? Of Wup (want meen dat die ook iets met vk doet?)

Nikki mooi gewicht van je jongens! Zoveel woog mijn meiske bij haar geboorte. Hmm inleiding whut? Hoop dat je duidelijk je standpunt hebt kunnen maken :Y

En Mignonne idd, vind het echt heerlijk dat je er bent! Je hebt al zo vaak mijn ogen geopend voor dingen die ik me eigenlijk niet eens af vroeg, maar die me wel hebben verrijkt!
pi_136934336
Kun je met 10 weken de baby al voelen eigenlijk? Nee toch?

Gisteren en vandaag op exact dezelfde plek fropjes :?
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_136934351
Kwakzor, ik heb precies hetzelfde. Ik voel me erg moe maar met periodes voel ik constant mijn hartslag, alsof mijn hart sneller en harder klopt. Een beetje alsof je stress hebt of 79 espresso's op hebt zeg maar.
pi_136934378
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:54 schreef Spees_Eend het volgende:
Kwakzor, ik heb precies hetzelfde. Ik voel me erg moe maar met periodes voel ik constant mijn hartslag, alsof mijn hart sneller en harder klopt. Een beetje alsof je stress hebt of 79 espresso's op hebt zeg maar.
ja dat!! nasty!

misschien is t slaaptekort, als ik een nacht heb doorgehaald voel ik me ook zo (besef ik nu ineens)
Kwak
pi_136934544
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 15:18 schreef mignonne het volgende:
Ik kan er niet zoveel mee. Ik denk dat je overal wel iets in kunt zien/achter kunt zoeken :D Maar het is wel grappig om ermee te mijmeren van hoe je kind kan zijn ;)

En verder vind ik het idd jammer dat zo'n boek, wat ik verder echt héél nuttig vind, toch ook wel vrij veel dingen bevat die ik contraproductief vind, wat jij ook al omshrijft Dot, zoals hoe negatief die mw vaak spreekt over vk's en gyns.
Ik hoop toch dat een ieder die bij mij op spreekuur komt en afwijkende wensen heeft, gewoon het gesprek aan wil gaan met mij, in plaats van het op voorhand al defensief kenbaar maken van je wensen en er vanuit gaan 'dat er toch wel niet mee akkoord gegaan zal worden'. Dat vind ik heel jammer, het dwingt je gesprekspartner onwillekeurig in een bepaalde rol als je zelf zo'n houding aanneemt. Goede communicatie is zo belangrijk.
Ja, ik vind het behoorlijk opvallend hoe negatief ze is over vk's terwijl ze zelf maar bij twee praktijken is geweest tijdens haar eigen bevallingen. Maar misschien heb ik iets aan haar ervaringen van actief blijven tijdens je bevalling. Het klinkt namelijk best logisch dat je met bewegen de zwaartekracht laat meehelpen en je lichaam in de juiste positie staat als je hurkt bij een zware wee.

Bij haar komt trouwens erg duidelijk naar voren dat communicatie idd heel belangrijk is. Zo schrijft ze bijvoorbeeld dat ze alleen gelaten wil worden, maar ze zegt dit niet. Pas als ze heel boos naar de vk kijkt begrijpt die dat. Ja, ze kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken...

Maar ik heb nog twee andere boeken liggen, dus ik heb nog vergelijkingsmateriaal :9
pi_136935671
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:59 schreef Dot. het volgende:

[..]

Ja, ik vind het behoorlijk opvallend hoe negatief ze is over vk's terwijl ze zelf maar bij twee praktijken is geweest tijdens haar eigen bevallingen. Maar misschien heb ik iets aan haar ervaringen van actief blijven tijdens je bevalling. Het klinkt namelijk best logisch dat je met bewegen de zwaartekracht laat meehelpen en je lichaam in de juiste positie staat als je hurkt bij een zware wee.

Bij haar komt trouwens erg duidelijk naar voren dat communicatie idd heel belangrijk is. Zo schrijft ze bijvoorbeeld dat ze alleen gelaten wil worden, maar ze zegt dit niet. Pas als ze heel boos naar de vk kijkt begrijpt die dat. Ja, ze kan natuurlijk niet in jouw hoofd kijken...

Maar ik heb nog twee andere boeken liggen, dus ik heb nog vergelijkingsmateriaal :9
Korte versie: zeg het gewoon, vooral!, als je iets wilt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En het belangrijkste uit dat boek is denk ik om vooral te luisteren naar wat je lijf je vertelt. Als je moet lopen, staan, hurken, bukken weet ik veel, doe dat dan. Voelt datniet goed en wil je het liefste alleen maar op je zij of op je rug in bed liggen met een hand naast je om in te knijpen, dan is dat óók goed.
:)
pi_136935730
En lief dames O+ echt, ik word er gewoon verlegen van :D O+
pi_136935810
Laatste voordat k ga koken :P
Kwak, het is wel normaal dat gevoel wat je omschrijft. Je bloedvolume vergroot heel snel in het begin van je zwangerschap. Je gaat ongeveer een liter extra aanmaken en rondpompen, sommige vrouwen nog wel meer. Daar moet je hart aan wennen en jij ook.
Als je er echt last van krijgt/houdt of je zorgen maakt, bel je verloskundige dan even om je gerust te stellen en/of je bloeddruk te meten.
  donderdag 20 februari 2014 @ 17:39:40 #289
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_136936065
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 16:16 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

:W terug uit een lyts dorpje
:o mag ik een hint?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_136936316
Mignonne kunnen we jou ook nomineren voor waardevolle infobron award? Ik leer zoveel van jouw posts! En t helpt me om te bedenken dat vk's ook gewoon mensen zijn en geen gedachten kunnen lezen :')
Dikke ^O^ voor jou dus!

Vanmiddag ff flink lopen vloeken en uiteindelijk janken, alles wat ik kan doen niet in stapjes en veel dingen gaan niet zonder veel pijn... Ff het trapje op bij het winkelcentrum.en de tranen schieten in mn ogen.. Had er ff genoeg van.. ( vd pijn dan) verder gaan mensen nu echt zien dat ik zwanger ben en dat is leuk O+

Oh en ik heb een stoomapparaat gekocht.. Wordt morgen geleverd en dan kan ik op mn gemak alles schoonstomen O+
S. 2014
J. 2016
pi_136937106
Hoi allemaal, even snel: ben 18 febr bevallen van Silvijn, 3850 gram, in het ziekenhuis. We zijn nu weer thuis, hebben een fijne kraam en Silvijn drinkt al heel goed aan de borst, echt super. Als ik meer tijd heb reageer ik nog uitgebreid en lees ik hier weer mee. Succes allemaal zwangere dames! ;)
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:09:05 #292
149959 SQ
snelle trees
pi_136937125
Nummer_zoveel, gefeliciteerd!! *O* toffe naam :D
disclaimer
pi_136937131
Van harte nz!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_136937144
Gefeliciteerd Nummer!! *O*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:10:53 #295
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_136937176
Nrz, gefeliciteerd! *O* :*.
KuikenGuppy
pi_136937212
Gefeliciteerd nz! *O* *O* *O*
  donderdag 20 februari 2014 @ 18:14:30 #297
286844 Kimpossible
Van lurker tot poster.
pi_136937280
Jaaaa! Daar is ie! Gefeliciteerd O+ *O*
Één keer in de zoveel tijd komen dromen uit!
pi_136937284
Jeej NZ! *O*
Gefeliciteerd met je zoon!
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_136937298
Gefeliciteerd nz! *O*
pi_136937402
nz! Gefeliciteerd met jullie zoon *O* , fijn dat het zo goed gaat!!
♥ J & S
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')