Ik heb 't topic gevonden. LuciferRising was 't.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat was zo grappigDat soort mensen ben ik liever kwijt dan rijk. Alle andere users: bring it on
Doe eens verdiepen Bobquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:13 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Klinkt een beetje als een R&P user
Morgen wellicht. Ga nu pitten. Sowieso wel weinig muziek geluisterd thoquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Doe eens verdiepen Bob
Barzin is de muziek van dit tijdstip...
Ja dit ook, probeer telkens om in meer topics actief te worden op Fok!, maar overal heb je zulke idioten/trolls ertussen zitten dat het gewoon niet meer leuk is en die blijven hier gewoon lekker weg. Zo'n Tong bijvoorbeeld, zou hij niet moe van zichzelf worden?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:03 schreef Moody het volgende:
[..]
Dat is een van de redenen waarom ik hier nog tijd aan besteed. Dit is gewoon een gemoedelijk topic met overwegend intelligente users. Dat zie je weinig op Fok.
Ik verbaas me er ook over dat er zo weinig nieuwe users bij komen. Misschien denken ze dat ze infiltreren in een vriendengroepje oid? Niets mis met nieuwe gezichten imo. Juist leuk.
Ik niet. Moeilijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:17 schreef Kerftminister het volgende:
Ja dit ook, probeer telkens om in meer topics actief te worden op Fok!
Ik denk oprecht dat er iets mis is met die vent.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dit ook, probeer telkens om in meer topics actief te worden op Fok!, maar overal heb je zulke idioten/trolls ertussen zitten dat het gewoon niet meer leuk is en die blijven hier gewoon lekker weg. Zo'n Tong bijvoorbeeld, zou hij niet moe van zichzelf worden?
Dat laatste geloof ik niet. En ik heb geen sterke meningquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk eigenlijk dat weining mensen dit topic ontdekken omdat het enigszins is verstopt, anderzijds een paar figuren met een sterke mening hier rondlopen en wederzijds dat er gewoon weinig mensen verder komen qua muziek dan 3fm en sky radio
We kunnen niet allemaal zo genuanceerd als Norrage zijn natuurlijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:19 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik denk eigenlijk dat weining mensen dit topic ontdekken omdat het enigszins is verstopt, anderzijds een paar figuren met een sterke mening hier rondlopen
Hehe, wat was ik kut daarquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb 't topic gevonden. LuciferRising was 't.![]()
MUZ / Anatomie Van De Indie (Indie Central CIV)
Als jij bij je eerste post hier aan komt zetten met laten we zeggen Funeral van BoH en dan komt een bepaald persoon bijdehand doen, ja dan snap ik wel dat mensen niet weer gaan postenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:22 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
We kunnen niet allemaal zo genuanceerd als Norrage zijn natuurlijk.
Heerlijk. Twee grappende posts en meteen boos en vervolgens die andere user die kwam klagen dat we haar weggejaagd haddenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:14 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik heb 't topic gevonden. LuciferRising was 't.![]()
MUZ / Anatomie Van De Indie (Indie Central CIV)
Eens met bovenstaande.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 02:03 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Maarre, Kane niet pretentieus? Oké, de muziek an sich wellicht niet maar de grootste problemen van Kane zijn toch juist de zang en de pretenties van meneer Woesthoff?
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 00:51 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Nee, ze kunnen er gewoon geen zak van, daardoor lijkt 't alsof ze geen pretenties hebben.
Op zich zou ik het met je eens zijn, maar helaas wordt er altijd muziek gedraaid in sportscholen en als ik mag kiezen tussen mijn eigen selectie of een mix van de meest irritante top 40-tracks en rare trance-remixes is de keuze snel gemaakt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 08:41 schreef Z het volgende:
@ Kerftminister: Ik vind dat er geen muziek bij sporten hoort. Leidt alleen maar af.
Toch zou je een hoop goede muziek van hem kunnen ontdekkenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:17 schreef Kerftminister het volgende:
Ja dit ook, probeer telkens om in meer topics actief te worden op Fok!, maar overal heb je zulke idioten/trolls ertussen zitten dat het gewoon niet meer leuk is en die blijven hier gewoon lekker weg. Zo'n Tong bijvoorbeeld, zou hij niet moe van zichzelf worden?
wtf, wat heb je gedaanquote:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:03 schreef Maxerazzi het volgende:
De Radiohead-website is anders. WAT BETEKENT DIT? AAAAH.
http://radiohead.com/
Nee dit betekent op z'n minst volgende week LP9.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:06 schreef Maxerazzi het volgende:
Waarschijnlijk gewoon een nieuwe layout, maar toch...AAAAAAAAH!
Mijn kritiekpunt in Londen: hij speelde Small Plane niet.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:57 schreef Z het volgende:
Toegiften hoeven van mij niet per se. Het is een beetje als klappen als het vliegtuig geland is, het is de standaard geworden.
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:57 schreef Tchock het volgende:
De site wisselt heel snel tussen al deze plaatjes:
[ afbeelding ]
En het is een 'Stanley Donwood and Maxjk production". Maxjk zou een nieuw alias van Yorke kunnen zijn, of iemand die we niet kennen?
Bij ons ook niet. Maar ik heb niet zoveel met dat nummer gelukkig.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 14:59 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Mijn kritiekpunt in Londen: hij speelde Small Plane niet.
Je kent Radiohead.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:03 schreef Felagund het volgende:
http://www.nme.com/news/radiohead/75034
Volgens mij geen concrete plannen dus voor een nieuw album.
Ik ook ken ook de users van dit topic.quote:
Wat wil je daar mee zeggen?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:05 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik ook ken ook de users van dit topic.
Dat er wel is heisa eens om niets, vooral bij een band als Radiohead.quote:
KIJK UIT HE VOORDAT WE JE WEGPESTEN MET EEN GRAPPIGE OPMERKING NET ALS LUCIFERRISING!!1!!1!EINZ!!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat er wel is heisa is om niets, vooral bij een band als Radiohead.
Dat neem je terug.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat er wel is heisa is om niets, vooral bij een band als Radiohead.
Ja dit dus, zet iemand wel eens tijdens het voetballen muziek op maar dat vind ik verschrikkelijk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 10:56 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het bij een 'sport' als fitnessen juist wel fijn om wat muziek als afleiding te hebben. Bij overige sporten hoeft het van mij ook niet echt.
Ik had vroeger altijd toernooien in de jeugd waar de hele dag muziek aan stond. Hoogst irritant.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dit dus, zet iemand wel eens tijdens het voetballen muziek op maar dat vind ik verschrikkelijk.
Ja dat heb ik ook nooit begrepen. Superirritant vind ik dat zelfsquote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:15 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dit dus, zet iemand wel eens tijdens het voetballen muziek op maar dat vind ik verschrikkelijk.
quote:
Dat waren nog 's tijden. In de E'tjes het veld oversteken en een wereldgoal maken, terwijl op de achtergrond de Backstreet Boys uit de speakers knalden. Glaasje ranja erbij, mooi, man!quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik had vroeger altijd toernooien in de jeugd waar de hele dag muziek aan stond. Hoogst irritant.
Ervaringsdeskundigequote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Dat waren nog 's tijden. In de E'tjes het veld oversteken en een wereldgoal maken, terwijl op de achtergrond de Backstreet Boys uit de speakers knalden. Glaasje ranja erbij, mooi, man!
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:18 schreef Felagund het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Jullie pesten me, ik zal nooit meer in dit topic posten!
Ja kijk nog wel wat topics rond met mijn interesses: Feyenoord, NBA, MMA, bodybuilding, horror etc.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 01:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk oprecht dat er iets mis is met die vent.
Ik post hier en in een andere slowchat. Verder voetbaltopics als er voetbal is en soms WGR en NWS als ik er zin in heb. De rest vermijd ik ook maar zo veel mogelijk
Jep, is wel vergelijkbaar met Bombino, hun nieuwe album heb ik al even klaarstaan, maar nog niet geluisterd. Ben benieuwd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:23 schreef Felagund het volgende:
Kerftminster, ken je de band Tinariwen? Een band uit Mali. Het nieuwe album van ze krijgt een 8.1 op Pitchfork.
VBL is echt het uitschot van FOK!. Kun je nog beter in ONZ of KLB gaat posten.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:27 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja kijk nog wel wat topics rond met mijn interesses: Feyenoord, NBA, MMA, bodybuilding, horror etc.
Kijk af en toe ook wel het reisboard en R&P door wegens interesse of studieinteresse. En KLB soms als ik wil lachen. Maar vooral bij VBL blijf ik het liefst de meeste topics uit, wat een mongolen zitten daar. Zit zelfs een mod die zich niet normaal kan gedragen en constant loopt te provoceren in het Feyenoord topic. Triest volk hoor.
True, Mja het Feyenoord topic is lekker actief, zijn niet veel andere actieve plekken waar het over Feyenoord gaat en het gemiddelde IQ geen 12 is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
VBL is echt het uitschot van FOK!. Kun je nog beter in ONZ of KLB gaat posten.
Bombino zegt mij ook niets, wat voor een soort muziek is het, Afrikaanse volksmuziek?quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:28 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Jep, is wel vergelijkbaar met Bombino, hun nieuwe album heb ik al even klaarstaan, maar nog niet geluisterd. Ben benieuwd.
Bombino zegt jou niks??? jeetje man:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bombino zegt mij ook niets, wat voor een soort muziek is het, Afrikaanse volksmuziek?
Nomaden volksmuziek, dus niet echt aan een land te koppelen. Wel meer bluesy dan Tinariwen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Bombino zegt mij ook niets, wat voor een soort muziek is het, Afrikaanse volksmuziek?
Leuk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:42 schreef Norrage het volgende:
Hhaa
http://pitchfork.com/thepitch/234-sun-kil-moon-benji-glossary/
laat mij er buitenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 15:19 schreef Maxerazzi het volgende:
Dat waren nog 's tijden. In de E'tjes het veld oversteken en een wereldgoal maken, terwijl op de achtergrond de Backstreet Boys uit de speakers knalden. Glaasje ranja erbij, mooi, man!
Optyfen met die app, we willen een nieuwe plaat.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:13 schreef BoerBert het volgende:
RADIOHEAD DAS UPDATE
http://www.radiohead.com/deadairspace/
Zondequote:Op dinsdag 11 februari 2014 17:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik heb Windows Phone (), dus ik kan dat speelgoed niet eens testen.
Ja he. Daarom was ik ook tamelijk verbaasd dat je het niet kende. Vind het echt wat voor jouquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:14 schreef Felagund het volgende:
Bombino vanmiddag geluisterd, dat is vrij tof.
Xavier Rudd had ik dankzij jou nog zijn beste plaat van geluisterd. Vond ik wel leuk ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:31 schreef Moody het volgende:
Over Bombino en Afrika gesproken....dit is ook een heerlijke plaat met Afrikaanse invloeden:
http://www.musicmeter.nl/album/187956
Graceland, maar dan niet anders
Dan maar even die Radiohead-app checken. Als ik tijd kan vinden in mijn drukke Flappy Bird schema.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:15 schreef Tchock het volgende:
Ik heb net een kwartier in mijn helemaal donkere kamer rondjes staan tollen met die Radiohead-app.
Dat doe je toch niet echt mag ik hopen he.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Dan maar even die Radiohead-app checken. Als ik tijd kan vinden in mijn drukke Flappy Bird schema.
Nee, natuurlijk niet, ik heb een leven.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:22 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat doe je toch niet echt mag ik hopen he.
Heb het niet gespeeld en dat ga ik zo houden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, ik heb een leven.
Maar moest er hier iemand zijn met een score hoger dan, zeg maar 47, dan word ik boos
Ze is niet superknap ofzo, maar ze lacht wel heel lief.quote:
quote:
Ja, godver, heb ik dus 48.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:23 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet, ik heb een leven.
Maar moest er hier iemand zijn met een score hoger dan, zeg maar 47, dan word ik boos
Dit. Nieuw album mag snel komenquote:Op dinsdag 4 februari 2014 15:57 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Binnenkort komt er weer een nieuwe Lost In The Trees uit. Eerste single is alvast erg fijn.
Ja dat zeker. Ben met dat soort sporten altijd een beetje cynisch met het HUP HOLLAND HUP, ik heb zoiets van ik supporter wel voor wie ik sympathie heb, kan mij het verrekken waar ze vandaan komen. Maar voor haar kreeg ik meteen sympathie ja toen ik het zag.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:34 schreef DO2 het volgende:
Ja, ik vind haar ook heel lief. Ik gun het haar wel.
Exact.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja dat zeker. Ben met dat soort sporten altijd een beetje cynisch met het HUP HOLLAND HUP, ik heb zoiets van ik supporter wel voor wie ik sympathie heb, kan mij het verrekken waar ze vandaan komen. Maar voor haar kreeg ik meteen sympathie ja toen ik het zag.
Ik heb dus 1quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:34 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Ja, godver, heb ik dus 48.
Was zelfs op het EK voetbal voor Italië ipv Nederland. Maar dat mag je niet hardop zeggen. Was ook eenmalig overigens omdat ik niks met de spelersgroep had.quote:
Het is dan ook lastig om Flappy Bird te spelen met jouw motoriek.quote:
Ik kan er wel een beetje inkomen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:41 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Was zelfs op het EK voetbal voor Italië ipv Nederland. Maar dat mag je niet hardop zeggen. Was ook eenmalig overigens omdat ik niks met de spelersgroep had.
Ja ik normaliter ook, maar had destijds nog nooit zon arrogant zooitje spelers bij elkaar gezien. Gelukkig is dat nu allemaal weer ten einde en supporter ik wel gewoon weer. Ben eigenlijk alleen bij vechtsporten automatisch voor de Nederlanders overigens huhu, maar dat zijn altijd ook wel goede bazen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:44 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik kan er wel een beetje inkomen.
Hoewel ik bij een EK of WK voetbal stiekem wel door een oranje bril naar zo'n wedstrijd kijk.
Ik kan alleen maar zeggen dat hier best een kern van waarheid in zit, Kees,quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Het is dan ook lastig om Flappy Bird te spelen met jouw motoriek.
Doe je niets aan, Karin.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:49 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Ik kan alleen maar zeggen dat hier best een kern van waarheid in zit, Kees,.
Hier ga ik me even in verdiepen. Thnxquote:Op dinsdag 11 februari 2014 21:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Xavier Rudd had ik dankzij jou nog zijn beste plaat van geluisterd. Vond ik wel leuk ja.
Dit blijft toch mijn favoriete Afrikaanse nummer overigens:
Wel leuk ook om het voor elk continent te doen.
Voor elk continent je favoriete nummmer (voor zover dat lukt)
Noord-Amerika:
Zuid-Amerika:
of
Europa:
Azië:
Oceanië:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze klemt je helemaal fijn tussen haar dijen. Ook lekkerquote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:31 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ze is niet superknap ofzo, maar ze lacht wel heel lief.
Vooral Afrika en Zuid-Amerika kan ik aanraden. Oceanië kennen wij allen wel en Boris is niet echt voor iedereen (dat album Flood kan iedereen wel hebben overigens.) Can is ook wel bekend denk ik en Deltron is Hip-Hop dus niet voor iedereen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:58 schreef Moody het volgende:
[..]
Hier ga ik me even in verdiepen. Thnx
Aaaaaand... a new hipster is born.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
Wil nog altijd mezelf verder verdiepen in Ex-Yugo Rock, Argentijnse Rock en Aziatische/Arabische folk.
Als we toch bezig zijn dan, doe mij deze maar:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:02 schreef Moody het volgende:
[..]
Ze klemt je helemaal fijn tussen haar dijen. Ook lekker
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:00 schreef Moody het volgende:
Kent iedereen deze blog al:
http://pat-sounds.blogspot.nl/
Schijnt van een Fokker te zijn, weet zo niet wieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ben altijd al een hipster geweest. Luisterde op mijn 13e al Madvillain.quote:
Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Jij bent wat dat betreft mijlen verder dan mij (en wellicht velen in dit topic). Lijkt me tof om het beste van de wereld te bieden heeft te ontdekken en niet alleen uit de gangbare landen. Het kost alleen zo gruwelijk veel tijdquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vooral Afrika en Zuid-Amerika kan ik aanraden. Oceanië kennen wij allen wel en Boris is niet echt voor iedereen (dat album Flood kan iedereen wel hebben overigens.) Can is ook wel bekend denk ik en Deltron is Hip-Hop dus niet voor iedereen.
Vind het altijd wel leuk om dingen uit bepaalde landen/culturen te ontdekken omdat het vaak een lekkere eigen sound heeft. Laatste tijd buiten Brazilië, Japan en Oost-Europa alleen niet echt meer gedaan helaas.
Wil nog altijd mezelf verder verdiepen in Ex-Yugo Rock, Argentijnse Rock en Aziatische/Arabische folk.
Ik associeer schaatspakken altijd met kamelentenenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn dan, doe mij deze maar:
[ afbeelding ]
paar jaar geleden op metropolis gezien, erg lekkere muziek.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 22:51 schreef Kerftminister het volgende:
Maar weer ontopic. Zit nu aan Jay Reatard, maar dat is niet mijn ding denk ik, wat een herrie.
Garage Punk is het.
Respect.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
Luisterde op mijn 13e al Madvillain.
maar ik geloof niet dat die aan een afstand meedoet op de OS...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Als we toch bezig zijn dan, doe mij deze maar:
Ze doet volgens mij mee op de 1000 meter. Sowieso op de ploegenachtervolging.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:11 schreef ranja het volgende:
[..]
maar ik geloof niet dat die aan een afstand meedoet op de OS...
Tipje wat betreft Aziatische folk:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:03 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vooral Afrika en Zuid-Amerika kan ik aanraden. Oceanië kennen wij allen wel en Boris is niet echt voor iedereen (dat album Flood kan iedereen wel hebben overigens.) Can is ook wel bekend denk ik en Deltron is Hip-Hop dus niet voor iedereen.
Vind het altijd wel leuk om dingen uit bepaalde landen/culturen te ontdekken omdat het vaak een lekkere eigen sound heeft. Laatste tijd buiten Brazilië, Japan en Oost-Europa alleen niet echt meer gedaan helaas.
Mooiquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:13 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Tipje wat betreft Aziatische folk:
Ga ik even mijn toplijst af hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:06 schreef Moody het volgende:
[..]
Jij bent wat dat betreft mijlen verder dan mij (en wellicht velen in dit topic). Lijkt me tof om het beste van de wereld te bieden heeft te ontdekken en niet alleen uit de gangbare landen. Het kost alleen zo gruwelijk veel tijd
Noem eens 2 of 3 albums uit die exotische landen die iedereen moet kennen. Ga ik ze morgen luisteren op het fietsje
True. Al die kleinere bandjes in die landen lijken tot op de Europese en Amerikaanse equivalenten. Toch ben ik benieuwd of er bijv. een band met de kwaliteit van The National of Arcade Fire bestaat in bijv. Korea of Venezuela. Zou jammer zijn dat we die pas over 5 jaar ontdekken als hipster zijndequote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik heb die behoefte nog niet zo, om me werkelijk te verdiepen in allerlei obscure artiesten uit obscure streken.
Niet zolang ik nog eindeloos kan verdwalen in de muziek die van Europese en Amerikaanse bodem komt.
Het einde komt toch nooit in zicht.
Thnxquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ga ik even mijn toplijst af hoor.
Exuma - Exuma (Bahama's): Bahamaanse freakfolk. Hebben we met een aantal in de luistersessie gehad. Volgens Norrage wat ups en downs, maar hij vond het wel leuk als ik me het goed herinner. Vind het zelf geniaal.
Os Mutantes - A divina comédia ou ando meio desligado (Brazilië) Braziliaanse psychedelische rock uit begin jaren 70. Erg veelzijdig, tweede nummer is geniaal omdat ze daar zo'n typisch Amerikaans accent parodiëren.
Os Novos Baianos - Acabou Chorare (Brazilië) Braziliaanse Samba-Rock uit de jaren 70. Lekker dansbaar en swingend. allerlei instrumentjes door elkaar heen, heerlijk orkestraal.
Dadawah - Peace and Love (Jamaica) Misschien wel het beste Reggae album ooit, beetje progressieve reggae met heel intensief en aparte manier van drummen. Het is ritueel drummen als het ware.
Astor Piazzolla - Tango: Zero Hour (Argentinië) Jazz-achtige Tango. Echt prachtig, erg rustgevend ook. De beste man is een legende in Argentinië.
Bijelo Dugme - Bitanga i Princeza (Kroatië) Typische Ex-Yugo Hard Rock. Iets krachtiger en iets minder gimmicky dan westerse hard rock, maar niet super verschillend.
Fela Kuti - Expensive Shit of Zombie (Nigeria) Beide geweldige korte Jazz albums met grote orkesten en hoorns als hoofdmoot.
Shiina Ringo - 加爾基 精液 栗ノ花 (Karuki Zamen Kuri no Hana) (Japan) Art-Pop, weet niet meer precies hoe alles klonk, maar een hele authentieke sound. Ze wordt wel eens vergeleken met Bjork maar heb nog nooit naar Bjork geluisterd.
Rachid Taha, Khaled & Faudel - 1,2,3 Soleils (Algerije) Mijn favoriete live-album ooit. Arabische folk-pop, ook prachtig orkestraal met hele goede zang.
Ben een beetje enthousiast geworden, dus heb er meer dan 3 nu. Ik zou gaan voor Exuma, Fela Kuti en Novos Baianos om te beginnen. Als je 2 uur hebt kan je met het live-album beginnen, duurt wel lang. Khaled is overigens bekend van het nummer Aïcha.
Heb expres maar 1 ding van Japan gekozen, want zou ook een post als deze alleen over Japan kunnen maken.
Zie overigens gelijk dat ik zelf ook nog een hele hoop moet, ben totaal niet tevreden met wat ik geluisterd heb.
Had ik eerst wel, nu niet meer. Sommige landen komt gewoon amper interessante muziek uit.:quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het wel een fijne afwisseling zo af en toe. Maar ik heb ook niet de behoefte om per se voor ieder exotisch land een artiest te kennen.
toch grappig dat een hoop mensen nederlandse equivalenten van populaire bands al negerenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Moody het volgende:
True. Al die kleinere bandjes in die landen lijken tot op de Europese en Amerikaanse equivalenten. Toch ben ik benieuwd of er bijv. een band met de kwaliteit van The National of Arcade Fire bestaat in bijv. Korea of Venezuela. Zou jammer zijn dat we die pas over 5 jaar ontdekken als hipster zijnde
Geen idee, denk overigens wel dat Shiina Ringo van het lijstje het beste in het topic past, zij is wel lekker indie namelijk. Wel met een beetje Japanse weirdness.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:26 schreef Arn0 het volgende:
Ik ga Shiina Ringo checken, gewoon omwille van de naam. (oh ja, betekent Ringo niet appel in het Japans?).
beam me upquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:30 schreef DO2 het volgende:
Fela Kuti is iig zeer de moeite waard. Dat kan ik beamen.
Ik ben geneigd te zeggen van wel. Maar het internet is sowieso anglocentrisch dus is het veel lastiger om niet-Engelse dingen te vinden. Dan is een land als Japan daarin juist gigantisch in opkomst dus daar vallen al 100en bands uit te ontdekken, maar als Korea-kenner probeer ik ook wel eens Koreaanse indie te vinden , maar dat is al veel lastiger. Verder is muziek natuurlijk ook erg cultuurgebonden en zijn wij als westerlingen natuurlijk automatisch meer gebonden aan westerse muziek omdat deze aan onze cultuurregels gebonden is, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
True. Al die kleinere bandjes in die landen lijken tot op de Europese en Amerikaanse equivalenten. Toch ben ik benieuwd of er bijv. een band met de kwaliteit van The National of Arcade Fire bestaat in bijv. Korea of Venezuela. Zou jammer zijn dat we die pas over 5 jaar ontdekken als hipster zijnde
Heb jij, als mede AC-fanboy, de nieuwe Avey Tare gecheckt trouwens? Wat vind je ervan? Ik was geschokt, het klinkt zowaar toegankelijk en leuk terwijl ik zijn solomateriaal meestal net niet goed genoeg vind, of althans niet zo goed als AC of Panda Bear.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:30 schreef DO2 het volgende:
Fela Kuti is iig zeer de moeite waard. Dat kan ik beamen.
Mja, aan de ene kant heb ik dat ook wel, aan de andere kant vind ik het wel ontzettend leuk en interessant om exotische muziek te leren kennen, wat helemaal niet per se obscuur hoeft te zijn. Fela Kuti is bijvoorbeeld gewoon een hele grote naam.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik heb die behoefte nog niet zo, om me werkelijk te verdiepen in allerlei obscure artiesten uit obscure streken.
Niet zolang ik nog eindeloos kan verdwalen in de muziek die van Europese en Amerikaanse bodem komt.
Het einde komt toch nooit in zicht.
Is bij Braziliaanse acts vrijwel altijd wel, die hebben altijd een heel scala aan instrumenten ertussen zitten. Vind dat zelf namelijk ook het leukste. Als een band uit Japan volledig Amerikaans klinkt kan ik net zo goed iets Amerikaans luisteren omdat dat beter te verstaan is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:29 schreef Felagund het volgende:
Astor Piazzolla klinkt interessant, die ga ik eens opzoeken. Os Mutantes komt mij qua naam heel bekend voor.
Ik vind muziek uit zulk soort landen vooral interessant als het invloeden uit de cultuur van die landen heeft. Bijvoorbeeld Bombino, of Ethiopische Jazz als Mulatu Astatke.
Ja dat is natuurlijk ook een probleem. Heb daar zelf vaak last van. Dan heb ik weer zin in Reggae, haal ik 10 albums binnen, luister er 2 en kom aan de rest niet meer toe, dan hetzelfde met Alt-Country, daarna weer Doom Metal, ga zo maar door. Wel wat overdreven zo overigens. Mja je kan nooit alles luisteren en dat moet je ook niet willen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:33 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Mja, aan de ene kant heb ik dat ook wel, aan de andere kant vind ik het wel ontzettend leuk en interessant om exotische muziek te leren kennen, wat helemaal niet per se obscuur hoeft te zijn. Fela Kuti is bijvoorbeeld gewoon een hele grote naam.
Maar ik heb wel dat ik alleen al in het kleine kadertje 'westerse popmuziek' mijn handen vol heb en daar al m'n hele leven zoet mee zou kunnen zijn. Als je dan de hele wereld erbij wil betrekken, dan is dat gewoon niet te doen. Ik heb ook interesse in klassiek, maar dat is ook zo immens.
Ik leer zo nu en dan ook wel wat exotische dingen kennen, maar er is gewoon zóveel muziek.
Koreaans aan de naam te zien. Klinkt lekker mysterieus ja, ga ik zeker onthouden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:13 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Tipje wat betreft Aziatische folk:
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:28 schreef ranja het volgende:
[..]
toch grappig dat een hoop mensen nederlandse equivalenten van populaire bands al negeren
laat staan venezuelaanse
Ja, er is volgens mij ook maar een nummer uit, de singlequote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:36 schreef DO2 het volgende:
ik heb 1 nummer gehoord, Arn0. En maar 1x.
Ik was daarvan niet zo onder de indruk, eerlijk gezegd. Maar ik moet 't misschien wat vaker horen.
En ik ben ook nooit zo'n fan van Avey Tare z'n solomateriaal geweest.
Die ken ik ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:35 schreef ranja het volgende:
Ik heb 1 album van een Argentijnse band trouwens. Maar om nou te zeggen dat de muziek echt zuid-amerikaans traditioneel is... nou nee
Daar kijk ik wel heel erg naar uit. Ik vind Noah's solowerk eigenlijk weinig onderdoen voor AC.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:37 schreef Arn0 het volgende:
Ook Panda Bear komt met nieuw materiaal, het zijn mooie tijden
Tja dan is het probleem dat er in niet heel veel van die landen een echte Indie scene is. Los Hermanos uit Brazilië zijn wel geprezen en natuurlijk diverse Japanse dingen. Koreaanse indie heb ik ook al het een en ander geprobeerd, maar is niet allemaal heel bijzonder. Vind deze er wel bovenuit steken met een echte sound, maar dat is gewoon elektronisch en niet traditioneel. Als je het hoort denk je gewoon dat het een Britse band is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt.
Maar ik doel op de populaire "indie" bands in "exotische" banden. Die zouden toch de impopulaire indie-band uit Nederland moeten kunnen overtreffen?
ze zitten ook gewoon bij een Duits label (dat van Colour Haze) dus mogelijk zijn ze in Europa bekender dan in Argentiniëquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
Die ken ik ja.
Dat is wel gewoon aardig leuke muziek. Maar ook al aardig verwesterd. Al hoeft dat niet slecht te zijn, Dat ruwe Spaans met Stoner Rock is een aardig lekkere combi.
Vind het in Japan juist wel meevallen, die hebben juist vaak een hele weirde onwesterse sound. Bijvoorbeeld J-Pop vind ik bij vlagen gewoon eng. K-Pop uit Korea is wat westerser maar dat waardeer ik wel meer, een periode heel veel geluisterd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:38 schreef Felagund het volgende:
Ik heb altijd moeite gehad om J-pop/J-rock erg serieus te nemen, omdat het voor mij geforceerd westers klinkt. Ik kan er helemaal niets mee.
Brr dat vind ik zo creepy he. Doe mij dan maar iets uit Korea, dit is de bekendstequote:
Hoor wie vloekt daar, kinderen...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:35 schreef Kerftminister het volgende:
nog nooit the White Album geluisterd.
J-rock heb ik helemaal niks mee, maar J-pop heb ik best een zwak voor. Vooral Utada Hikaru vind ik vaak erg leuk. Maar de westerse equivalenten vind ik ook leuk, dus dat is niet zo raar. Ik hou wel van goed geproduceerde popmuziek, ook bijv, Kylie Minogue (oke, geografisch gezien niet echt westers) vind ik vaak erg leuk. De Japanse pop en rock kan erg geforceerd klinken maar zo voelt dat bij J-pop voor mij lang niet altijd aan, het heeft toch iets eigens.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:38 schreef Felagund het volgende:
Ik heb altijd moeite gehad om J-pop/J-rock erg serieus te nemen, omdat het voor mij geforceerd westers klinkt. Ik kan er helemaal niets mee.
Inderdaad Koreaans.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:36 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Koreaans aan de naam te zien. Klinkt lekker mysterieus ja, ga ik zeker onthouden.
Heb zelf prachtige Dream-Pop uit Korea.
Ja het is zeker iets aparts. Wat je daar zegt vind ik overigens juist het leuke aan Koreaans. Mijn probleem met J-Pop is vaak dat de meiden te hoog en te cute willen zijn en dat de productie soms te hyperactief is, Korea heeft iets meer klasse wat dat betreft vind ik. Maar met Rock vind ik juist de Japanners beter dan de Koreanen omdat daar de Koreanen meer binnen de lijntjes blijven en de Japanners gewoon all out gek zijn. Dat is een beetje het culturele aspect en dat speelt bij ons in Nederland ook wel, wij zijn ook meer van doe maar normaal, dus onze muziek is dan ook grotendeels erg normaal en niet heel interessant.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:45 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
J-rock heb ik helemaal niks mee, maar J-pop heb ik best een zwak voor. Vooral Utada Hikaru vind ik vaak erg leuk. Maar de westerse equivalenten vind ik ook leuk, dus dat is niet zo raar. Ik hou wel van goed geproduceerde popmuziek, ook bijv, Kylie Minogue (oke, geografisch gezien niet echt westers) vind ik vaak erg leuk. De Japanse pop en rock kan erg geforceerd klinken maar zo voelt dat bij J-pop voor mij lang niet altijd aan, het heeft toch iets eigens.
Shakiraquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
Maar nogmaals even reclame maken voor vooruitstrevende Koreaanse popmuziek:
Dit zie je in Europa niet hoor.
Oh dit kan zo op het songfestivalquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
Maar nogmaals even reclame maken voor vooruitstrevende Koreaanse popmuziek:
Zoals Shonen Knife ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:47 schreef ranja het volgende:
Ik heb best veel Japanse muziek maar dan vooral ramones-klonen en noiserock
Meeste ook engels gezongen, hoewel dat soms lastig te horen is.
Het is muzikaal nergens verbluffend idd, maar het gevoel wat ik erbij krijg is wauw, geweldig. Kijk iedereen zou deze muziek kunnen coveren mits je gitaar kan spelen, maar omdat zelfde gevoel zo op mij over te krijgen is veel lastiger.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:47 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Inderdaad Koreaans.
Dat Bluedawn valt overigens precies in m'n straatje maar vind ik eerlijk gezegd niet zo bijzonder. Is zoveel beter gedaan. Heeft wel wat weg van Mazzy Star bijvoorbeeld maar dat vind ik veel mooier.
Ja dat dus. Al hoef je er niet echt te wonen hoor, heb veel gelezen over de cultuur en dan snap je wel dat het voor ons westerlingen enorm apart is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Moody het volgende:
J-Pop/Rock klinkt altijd fanatiek progressief, net zo als de Japanse cultuur is. Ik kan er ook niets mee, maar ik denk dat je ook een tijdje in Japan moet wonen om het te snappen. Staat op de planning
natuurlijk...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:52 schreef Kerftminister het volgende:
En over slecht te verstaan, Melt-Banana is blijkbaar ook Engelstalig.
Die is dan ook Colombiaans en dat verklaart dus ook haar Latin-Pop achtergrond. Maar dat is slechts een voorbeeldje.quote:
Komop, Kerft. Dit is gewoon 13 in een dozijn meuk.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:49 schreef Kerftminister het volgende:
quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Komop, Kerft. Dit is gewoon 13 in een dozijn meuk.
Het onderscheidt zich hooguit van de rest omdat het onverstaanbaar is.
Ja luister het ook niet heel veel meer hoor, kan het ook niet helemaal uitleggen, maar vind het wel degelijk anders.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:55 schreef DO2 het volgende:
[..]
Komop, Kerft. Dit is gewoon 13 in een dozijn meuk.
Het onderscheidt zich hooguit van de rest omdat het onverstaanbaar is.
Nja het is natuurlijk niet de beste muziek ooit, maar heeft voor mij wel een aardige balans tussen catchiness en creativiteit. Zoals ik al zeg luister ik het nauwelijks meer, omdat dit soort muziek toch beperkt blijft tegenover allerlei rockdingen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:55 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Tja, als je dat Gain al vooruitstrevend vindt...
Nja kan het niet helemaal uitleggen, dus denk dat we deze discussie beter kunnen beëindigen.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:00 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Nou, die Brown Eyed Girls klinken al helemaal niet bijzonder. Hoeft ook niet, ik hou van goed geproduceerde popmuziek, maar dit heeft niks met vooruitstrevend te maken, en onderscheidt zich ook niet van westerse muziek. Integendeel. Instrumentaal gezien had het van bijv. Lady Gaga kunnen zijn, al vind ik haar muziek over het algemeen leuker geproduceerd.
Ik heb niet gezegd dat het slecht is hoor.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:57 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja luister het ook niet heel veel meer hoor, kan het ook niet helemaal uitleggen, maar vind het wel degelijk anders.
[..]
Nja het is natuurlijk niet de beste muziek ooit, maar heeft voor mij wel een aardige balans tussen catchiness en creativiteit. Zoals ik al zeg luister ik het nauwelijks meer, omdat dit soort muziek toch beperkt blijft tegenover allerlei rockdingen.
Klopt, vind Let The Groove Get In van JT ook wel aardig inventief, mja je hebt wel gelijk hiermee idd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:04 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Ik heb niet gezegd dat het slecht is hoor.
Overigens worden er in het westen ook genoeg muziek gemaakt die creatief/inventief geproduceerd is, en bovendien erg catchy. Maarja, het is natuurlijk veel interessanter om naar K-pop te luisteren dan naar Madonna, Kylie of een of andere Timbaland/Neptunes-productie. Maarja, dan kan je ook naar Annie ofzo luisteren (oke oke, dat is wel anders, gaat meer om het idee).
Ha, noem je net één van mijn favoriete nummers van vorig jaar.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Klopt, vind Let The Groove Get In van JT ook wel aardig inventief, mja je hebt wel gelijk hiermee idd.
Hebben we toch beetje dezelfde voorkeuren qua pop.quote:Op woensdag 12 februari 2014 00:08 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Ha, noem je net één van mijn favoriete nummers van vorig jaar.
en dan is Shakira nog best ok, somsquote:Op woensdag 12 februari 2014 00:03 schreef DO2 het volgende:
Schei nou toch uit, man. Het is hooguit anders omdat het Japans is.
Als Shakira het had ingezongen en haar ritmische heupen in de strijd had gegooid dan was het het het zoveelste nietszeggend hitje naast alle andere nietszeggende hitjes geweest.
dat wel natuurlijk, maar het gaat toch om de muziek en niet alleen youtubejesquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:59 schreef Kerftminister het volgende:
Verder probeer ik ook niet mensen aan K-Pop te krijgen hoor, is jullie tijd niet helemaal waard, of jullie moeten Aziatische vrouwen mooi vinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Robert Moog died for our synths
Rare zinquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:12 schreef Norrage het volgende:
95% van de BB kijkers is na dat (saaie) eerste seizoen afgehaakt. Gelukkig heeft 99% van die 95% wel doorgezet, en hebben ze de genialiteit ontdekt![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, dat zou zomaar kunnen. Misschien komt het er ooit nog van.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:12 schreef Norrage het volgende:
95% van de BB kijkers is na dat (saaie) eerste seizoen afgehaakt. Gelukkig heeft 99% van die 95% wel doorgezet, en hebben ze de genialiteit ontdekt![]()
Om het in een ontopic perspectief te plaatsen: Dat is als een album afschrijven, na alleen het openingsnummer geluisterd te hebben.
Dat, en je plaatjes zijn niet overtuigendquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:34 schreef Maxerazzi het volgende:
Dus omdat Breaking Bad tegenviel, ga je True Detective niet kijken?
[ afbeelding ]
Ik heb 'm helemaal afgekeken, omdat ik toen hij op Netflix kwam werkloos thuis zatquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:56 schreef DO2 het volgende:
Breaking Bad heeft me ook nooit echt gegrepen, Gehenna. Ben al na 2 of 3 afleveringen afgehaakt.
Maar True Detective had me na 2 afleveringen juist in een stevige houdgreep.
quote:Tishoumaren, also known as desert blues or Tuareg blues, is a style of electric guitar-led North African music emerging from traditional Tuareg Music in the 1980s.
Nieuwe Temples (psychedelische pop) en Tinariwen (Afrikaanse Blues, zie boven) zijn op dit moment mijn favorietquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:52 schreef theodoor9 het volgende:
Vraagje he, zonder dat ik 20 topics terug moet lezen. Kunnen jullie me je favoriete albums van de laatste 2 maanden noemen. Albums die hier breed gedragen worden? Ik heb even nieuwe muziek nodig!
Thanks, ik ga eens luisteren!quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:56 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Nieuwe Temples (psychedelische pop) en Tinariwen (Afrikaanse Blues, zie boven) zijn op dit moment mijn favorietoh en Birth of Joy (Hard rock + orgel)
De nieuwe Sun Kil Moon (singer/songwriter, slowcore) waren de meesten hier erg positief over
Twin peaks al gekekenquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:28 schreef Gehenna het volgende:
Die serie laat ik mooi langs me heen gaan, ben sowieso al geen 'series'-man en Breaking Bad viel uiteindelijk ook al behoorlijk tegen, ondanks het ophemelen overal
Ken je Bombino ook (uit 2013)? Neigt nog meer naar Blues en is iets minder rustig. Naar een eerste luisterbeurt vind ik Bombino beter.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:53 schreef Gehenna het volgende:
Emmaar, an album by Tinariwen on Spotify
Dit vind ik dan wel weer erg relaxt
[..]
Is dat een matig grapje? Of heb je er werkelijk overheen gelezen?quote:
Is ook niet uitquote:Op woensdag 12 februari 2014 11:59 schreef theodoor9 het volgende:
Warpaint en Damian Jurado had ik al. Wist niet dat die van Beck al uit was!
Haha okee!quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:59 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is ook niet uit
Maar echt overal te vinden
quote:
quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Dat, en je plaatjes zijn niet overtuigend
maar vooral geen tijd, en sowieso geen zin in series volgen (ik heb nog nooit een serie gehad die echt fantastisch vond, op Twin Peaks na...)
Voor mij pas de 2036e. Wat is trouwens "Last.FM scrobbler for the web"? Een tooltje dat ook youtube video's scrobbelt?quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:04 schreef Gehenna het volgende:
Tanirawen is tevens mijn 4000e artiest op Last.FM
Opera extensie (en Chrome) om Youtube, Bandcamp, Soundcloud etc.. te scrobbelenquote:Op woensdag 12 februari 2014 12:34 schreef Felagund het volgende:
[..]
Voor mij pas de 2036e. Wat is trouwens "Last.FM scrobbler for the web"? Een tooltje dat ook youtube video's scrobbelt?
Ik heb er overheen gelezen idd.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:59 schreef DO2 het volgende:
[..]
Is dat een matig grapje? Of heb je er werkelijk overheen gelezen?
Het zijn maar 8 afleveringen, hé. En ieder seizoen zal uit een volledig andere cast bestaan, dus je loopt ook niet te ouwehoeren met heel veel seizoenen, als dat je tegenstaat. Je kunt het beter zien als een zeer lange film.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
maar vooral geen tijd, en sowieso geen zin in series volgen (ik heb nog nooit een serie gehad die echt fantastisch vond, op Twin Peaks na...)
Mocht ik ineens veel tijd krijgen (wie weet is mijn eerste beoordelingsgesprek versassend negatief volgende weekquote:Op woensdag 12 februari 2014 13:00 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Het zijn maar 8 afleveringen, hé. En ieder seizoen zal uit een volledig andere cast bestaan, dus je loopt ook niet te ouwehoeren met heel veel seizoenen, als dat je tegenstaat. Je kunt het beter zien als een zeer lange film.
Laatste twee maanden is de opbrengst maar karig. Hoogtepunten voor mij zijn Burials Rival Dealer, After the Party van Broken Bells en Sigh van Valentin Stip.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:52 schreef theodoor9 het volgende:
Vraagje he, zonder dat ik 20 topics terug moet lezen. Kunnen jullie me je favoriete albums van de laatste 2 maanden noemen. Albums die hier breed gedragen worden? Ik heb even nieuwe muziek nodig!
Breton en Sun Kil Moon springen er uit voor mij, maar je moet echt van Sun Kil Moon's stijl houden om het album te waarderen denk ik.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:52 schreef theodoor9 het volgende:
Dat kan wel 's handig zijn, ja.quote:Op woensdag 12 februari 2014 13:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
maar je moet echt van Sun Kil Moon's stijl houden om het album te waarderen denk ik.
The Wire al gezien?quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:32 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Meteen gaan kijken dan.quote:
Vind de plaat helaas wel wat te eenzijdig.quote:Op woensdag 12 februari 2014 11:53 schreef Gehenna het volgende:
Emmaar, an album by Tinariwen on Spotify
Dit vind ik dan wel weer erg relaxt
[..]
Ik heb 'm trouwens wel met een paar pauzes geluisterd, binnenkort maar weer eens proberen in een zitquote:Op woensdag 12 februari 2014 15:08 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Vind de plaat helaas wel wat te eenzijdig.
Sherlockquote:Op woensdag 12 februari 2014 18:07 schreef kciR het volgende:
Over (korte) series gesproken. Ik ben wel groot fan van Sherlock (met Benedict Cumberbatch en Martin Freeman). Zijn drie seizoenen van elke drie afleveringen, maar wel anderhalf uur per episode.
Is een moderne variant op de verhalen van Sir Arthur Conan Doyle. Zeker het proberen waard
True Detective is erg sterk ja. En Grinderman in de laatste afleveringquote:Op woensdag 12 februari 2014 10:56 schreef DO2 het volgende:
Breaking Bad heeft me ook nooit echt gegrepen, Gehenna. Ben al na 2 of 3 afleveringen afgehaakt.
Maar True Detective had me na 2 afleveringen juist in een stevige houdgreep.
Luther is tof.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:33 schreef Kerftminister het volgende:
Ik volg nu een Koreaanse serie maar dat was het dan wel, ga binnenkort misschien Luther kijken.
Ja zag eens een aflevering op tv, zag er goed uit en maar weinig afleveringen, dat is al helemaal prima. Als je dan zo'n The Wire ziet, daar ben je honderden uren mee bezig. Moet je niet willen, die tijd steek ik liever in muziek.quote:
Een goede serie is je tijd ook zeker waard. Enorm genoten van bijvoorbeeld The Wire en The Sopranos. Een serie met wat minder afleveringen tussendoor is ook wel lekker, zoals een Luther dus inderdaad.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:37 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ja zag eens een aflevering op tv, zag er goed uit en maar weinig afleveringen, dat is al helemaal prima. Als je dan zo'n The Wire ziet, daar ben je honderden uren mee bezig. Moet je niet willen, die tijd steek ik liever in muziek.
Nja ik weet al van mezelf dat ik dat niet volhoud.quote:Op woensdag 12 februari 2014 18:41 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Een goede serie is je tijd ook zeker waard. Enorm genoten van bijvoorbeeld The Wire en The Sopranos. Een serie met wat minder afleveringen tussendoor is ook wel lekker, zoals een Luther dus inderdaad.
De hoofdrolspeler uit Luther heeft ook een vrij belangrijke rol in The Wire. Idris Elba, een enorme baas.
quote:
Winnerquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dé lijst der albums: https://rateyourmusic.com(...)st_i_mean_the_list_/
Krijgt Marlies nog een beetje ruimte om te zingen op dat album eigenlijk?quote:Op woensdag 12 februari 2014 12:02 schreef Norrage het volgende:
Zooooo die nieuwe Cosmic Carnaval begint wel heel lekker.
Op de luisterpaal al te horen.
Ik heb haar best een aantal keren gehoordquote:Op woensdag 12 februari 2014 19:13 schreef methodmich het volgende:
[..]
Krijgt Marlies nog een beetje ruimte om te zingen op dat album eigenlijk?
Okee, leuk. Ben benieuwd dan, binnenkort eens checken.quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:29 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik heb haar best een aantal keren gehoord
Ja, wat wil je? Ambachtse bassist jongen!quote:Op woensdag 12 februari 2014 19:35 schreef Norrage het volgende:
Het hele album klinkt weer heerlijk, na 1 luisterbeurt. Niks baanbrekends natuurlijk, maar gewoon lekker en het is zo'n ontzettende kwalitatief sterke band
Geen idee.quote:Op woensdag 12 februari 2014 20:45 schreef Kerftminister het volgende:Drie keer raden over wie ik het heb en welk nummer dit gejat heeft.
Bruno Arse - Treasure.quote:
Zegt me niks.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bruno Arse - Treasure.
Verschrikking zeg.
Familie van Bruno Mars? Of een parodie op?quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:10 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Bruno Arse - Treasure.
Verschrikking zeg.
Moet je maar eens een supermarkt binnenlopen, word je ermee doodgegooid.quote:
Eerder een naamverbastering omdat ik een hekel aan die vent heb.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Familie van Bruno Mars? Of een parodie op?
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat de volledige melodie gewoon gestolen is door Bruno Mars.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:17 schreef Z het volgende:
Bruno heeft, en Breakbot ook, wel wat verder terug gekeken me dunkt.
Wel aardigquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:12 schreef Maxerazzi het volgende:
Kent iemand hier Cheatahs? Kende ze niet, maar ze hebben in ieder geval deze maand een plaat uitgebracht. Klinkt wel aardig dit:
Is dat een standaard P4k knaller dan? Kan me niet voorstellen dat p4k daarvoor valt.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:15 schreef Z het volgende:
Angel Olsen. Ik gok op een 9,2 van Pitchfork.
Arme Breakbot.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:35 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Uiteraard, maar dat neemt niet weg dat de volledige melodie gewoon gestolen is door Bruno Mars.
Breakbot zelf was er ook niet zo blij mee:
[ afbeelding ]
Alhoewel, plottwist:
Al is deze meer gesampled heb ik het gevoel, aangezien de hoofdmelodie anders is, Bruno Mars heeft gewoon bijna dezelfde instrumentalen als Breakbot.
Ik vind het weinig om handen hebben. Veel saaier krijg je het niet. Al die soortgenoten vind ik ook saai, maar wel al veel beter. Maar ik ken alleen dat laatste album, hebben jullie betere tips?quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:41 schreef Felagund het volgende:
Ik vind het juist wel typische P4K-muziek. Forgiven/forgotten was ook al best new track.
Angel kan niet heel goed zingen, maar vind ze wel een aangenaam geluid hebben.
Ik kom het overal op het web tegen, ook vaak bij PF.quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:38 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dat een standaard P4k knaller dan? Kan me niet voorstellen dat p4k daarvoor valt.
Maar Angel
De muziek zelf is mwah meh
quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:54 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik vind het weinig om handen hebben. Veel saaier krijg je het niet. Al die soortgenoten vind ik ook saai, maar wel al veel beter. Maar ik ken alleen dat laatste album, hebben jullie betere tips?
Ik zeg toch niet dat het beter is maar niet leuker?quote:Op woensdag 12 februari 2014 21:55 schreef Felagund het volgende:
[..]![]()
Het laatste album is volgens mij ook niet zo leuk, heb je de nieuwe singles al geluisterd?
Heb verder een hekel aan die recensies van hem, maar nu is hij even mijn billenmaatquote:Op woensdag 12 februari 2014 21:55 schreef Z het volgende:
[..]
Ik kom het overal op het web tegen, ook vaak bij PF.
Gijsbert geeft het concert van Bill trouwens 5 sterren.
Naja, daar komt meestal niet zo veel zang op voor, maar al die neo-klassieke muziek vind ik wel in hetzelfde straatje,quote:Op woensdag 12 februari 2014 22:11 schreef DO2 het volgende:
Angel Olsen is niet saai, Norrage. There is more than meets the eye.
En ik ben ben wel nieuwsgierig naar die 'minder saaie soortgenoten' waar je het over hebt.
Want ik houd hier wel van.
-
En dit is gewoon fuckin mooi:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |