toch grappig dat een hoop mensen nederlandse equivalenten van populaire bands al negerenquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Moody het volgende:
True. Al die kleinere bandjes in die landen lijken tot op de Europese en Amerikaanse equivalenten. Toch ben ik benieuwd of er bijv. een band met de kwaliteit van The National of Arcade Fire bestaat in bijv. Korea of Venezuela. Zou jammer zijn dat we die pas over 5 jaar ontdekken als hipster zijnde
Geen idee, denk overigens wel dat Shiina Ringo van het lijstje het beste in het topic past, zij is wel lekker indie namelijk. Wel met een beetje Japanse weirdness.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:26 schreef Arn0 het volgende:
Ik ga Shiina Ringo checken, gewoon omwille van de naam. (oh ja, betekent Ringo niet appel in het Japans?).
beam me upquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:30 schreef DO2 het volgende:
Fela Kuti is iig zeer de moeite waard. Dat kan ik beamen.
Ik ben geneigd te zeggen van wel. Maar het internet is sowieso anglocentrisch dus is het veel lastiger om niet-Engelse dingen te vinden. Dan is een land als Japan daarin juist gigantisch in opkomst dus daar vallen al 100en bands uit te ontdekken, maar als Korea-kenner probeer ik ook wel eens Koreaanse indie te vinden , maar dat is al veel lastiger. Verder is muziek natuurlijk ook erg cultuurgebonden en zijn wij als westerlingen natuurlijk automatisch meer gebonden aan westerse muziek omdat deze aan onze cultuurregels gebonden is, als je begrijpt wat ik bedoel.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:23 schreef Moody het volgende:
[..]
True. Al die kleinere bandjes in die landen lijken tot op de Europese en Amerikaanse equivalenten. Toch ben ik benieuwd of er bijv. een band met de kwaliteit van The National of Arcade Fire bestaat in bijv. Korea of Venezuela. Zou jammer zijn dat we die pas over 5 jaar ontdekken als hipster zijnde
Heb jij, als mede AC-fanboy, de nieuwe Avey Tare gecheckt trouwens? Wat vind je ervan? Ik was geschokt, het klinkt zowaar toegankelijk en leuk terwijl ik zijn solomateriaal meestal net niet goed genoeg vind, of althans niet zo goed als AC of Panda Bear.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:30 schreef DO2 het volgende:
Fela Kuti is iig zeer de moeite waard. Dat kan ik beamen.
Mja, aan de ene kant heb ik dat ook wel, aan de andere kant vind ik het wel ontzettend leuk en interessant om exotische muziek te leren kennen, wat helemaal niet per se obscuur hoeft te zijn. Fela Kuti is bijvoorbeeld gewoon een hele grote naam.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:19 schreef DO2 het volgende:
Ik heb die behoefte nog niet zo, om me werkelijk te verdiepen in allerlei obscure artiesten uit obscure streken.
Niet zolang ik nog eindeloos kan verdwalen in de muziek die van Europese en Amerikaanse bodem komt.
Het einde komt toch nooit in zicht.
Is bij Braziliaanse acts vrijwel altijd wel, die hebben altijd een heel scala aan instrumenten ertussen zitten. Vind dat zelf namelijk ook het leukste. Als een band uit Japan volledig Amerikaans klinkt kan ik net zo goed iets Amerikaans luisteren omdat dat beter te verstaan is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:29 schreef Felagund het volgende:
Astor Piazzolla klinkt interessant, die ga ik eens opzoeken. Os Mutantes komt mij qua naam heel bekend voor.
Ik vind muziek uit zulk soort landen vooral interessant als het invloeden uit de cultuur van die landen heeft. Bijvoorbeeld Bombino, of Ethiopische Jazz als Mulatu Astatke.
Ja dat is natuurlijk ook een probleem. Heb daar zelf vaak last van. Dan heb ik weer zin in Reggae, haal ik 10 albums binnen, luister er 2 en kom aan de rest niet meer toe, dan hetzelfde met Alt-Country, daarna weer Doom Metal, ga zo maar door. Wel wat overdreven zo overigens. Mja je kan nooit alles luisteren en dat moet je ook niet willen.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:33 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Mja, aan de ene kant heb ik dat ook wel, aan de andere kant vind ik het wel ontzettend leuk en interessant om exotische muziek te leren kennen, wat helemaal niet per se obscuur hoeft te zijn. Fela Kuti is bijvoorbeeld gewoon een hele grote naam.
Maar ik heb wel dat ik alleen al in het kleine kadertje 'westerse popmuziek' mijn handen vol heb en daar al m'n hele leven zoet mee zou kunnen zijn. Als je dan de hele wereld erbij wil betrekken, dan is dat gewoon niet te doen. Ik heb ook interesse in klassiek, maar dat is ook zo immens.
Ik leer zo nu en dan ook wel wat exotische dingen kennen, maar er is gewoon zveel muziek.
Koreaans aan de naam te zien. Klinkt lekker mysterieus ja, ga ik zeker onthouden.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:13 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
[..]
Tipje wat betreft Aziatische folk:
Ik snap wat je bedoelt.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:28 schreef ranja het volgende:
[..]
toch grappig dat een hoop mensen nederlandse equivalenten van populaire bands al negeren
laat staan venezuelaanse
Ja, er is volgens mij ook maar een nummer uit, de singlequote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:36 schreef DO2 het volgende:
ik heb 1 nummer gehoord, Arn0. En maar 1x.
Ik was daarvan niet zo onder de indruk, eerlijk gezegd. Maar ik moet 't misschien wat vaker horen.
En ik ben ook nooit zo'n fan van Avey Tare z'n solomateriaal geweest.
Die ken ik ja.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:35 schreef ranja het volgende:
Ik heb 1 album van een Argentijnse band trouwens. Maar om nou te zeggen dat de muziek echt zuid-amerikaans traditioneel is... nou nee
Daar kijk ik wel heel erg naar uit. Ik vind Noah's solowerk eigenlijk weinig onderdoen voor AC.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:37 schreef Arn0 het volgende:
Ook Panda Bear komt met nieuw materiaal, het zijn mooie tijden
Tja dan is het probleem dat er in niet heel veel van die landen een echte Indie scene is. Los Hermanos uit Brazili zijn wel geprezen en natuurlijk diverse Japanse dingen. Koreaanse indie heb ik ook al het een en ander geprobeerd, maar is niet allemaal heel bijzonder. Vind deze er wel bovenuit steken met een echte sound, maar dat is gewoon elektronisch en niet traditioneel. Als je het hoort denk je gewoon dat het een Britse band is.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:37 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik snap wat je bedoelt.
Maar ik doel op de populaire "indie" bands in "exotische" banden. Die zouden toch de impopulaire indie-band uit Nederland moeten kunnen overtreffen?
ze zitten ook gewoon bij een Duits label (dat van Colour Haze) dus mogelijk zijn ze in Europa bekender dan in Argentiniquote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:37 schreef Kerftminister het volgende:
Die ken ik ja.
Dat is wel gewoon aardig leuke muziek. Maar ook al aardig verwesterd. Al hoeft dat niet slecht te zijn, Dat ruwe Spaans met Stoner Rock is een aardig lekkere combi.
Vind het in Japan juist wel meevallen, die hebben juist vaak een hele weirde onwesterse sound. Bijvoorbeeld J-Pop vind ik bij vlagen gewoon eng. K-Pop uit Korea is wat westerser maar dat waardeer ik wel meer, een periode heel veel geluisterd.quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:38 schreef Felagund het volgende:
Ik heb altijd moeite gehad om J-pop/J-rock erg serieus te nemen, omdat het voor mij geforceerd westers klinkt. Ik kan er helemaal niets mee.
Brr dat vind ik zo creepy he. Doe mij dan maar iets uit Korea, dit is de bekendstequote:
Hoor wie vloekt daar, kinderen...quote:Op dinsdag 11 februari 2014 23:35 schreef Kerftminister het volgende:
nog nooit the White Album geluisterd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |