Ik vond er echt geen reet aanquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand ervaring met beginnen met spinning? Ik heb een slechte conditie, m'n coachmeneer zei dat ik spinning moest proberen, maar wat als ik niet meekom?
Je kan spinning zo zwaar maken als je zelf wilt, want je kan de weerstand op die fietsen instellen naar je eigen behoefte.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Heeft iemand ervaring met beginnen met spinning? Ik heb een slechte conditie, m'n coachmeneer zei dat ik spinning moest proberen, maar wat als ik niet meekom?
Maar je loopt toch ook hard? Dat is toch ook goede conditie bouwer, zou gewoon doorgaan met wat je kent!quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Hardlopen heb ik even op pauze gezet omdat m'n gewrichten het niet trokken. De hoop is dat ik na een maand of wat krachttraining (en ondertussen duss conditie opbouwen) straks in de lente kan gaan knallen met hardlopen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:10 schreef Zeester het volgende:
[..]
Maar je loopt toch ook hard? Dat is toch ook goede conditie bouwer, zou gewoon doorgaan met wat je kent!
Je kan gelukkig je eigen weerstand instellen, en dan is het zeker in het begin nog wel buffelen, maar het geeft ook wel een bepaalde kick... Ik vond het wel jammer dat ik er toen mee moest stoppen door allerlei redenen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Dan trap je wat langzamer, merkt niemandquote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Haha!quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ow...Ik werd helemaal enthousiast van het idee van 'virtual spinning', maar damn... je moet het ook echt doen ipv alleen in je hoofd visualiseren...
quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Ow...Ik werd helemaal enthousiast van het idee van 'virtual spinning', maar damn... je moet het ook echt doen ipv alleen in je hoofd visualiseren...
quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Prrrrr.....quote:Op donderdag 30 januari 2014 14:19 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]![]()
Als je daarvan afviel, bleef ik spinnen
Dan kan je zelf de weerstand wat lager zetten. Ik heb ook een keer spinning gedaan met 0 conditie en je kan zelf redelijk beinvloeden hoe zwaar je het maakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Tip voor als je het gaat proberen: geef het. Een paar keer de tijd. Zeer weinig mensen vinden spinnen de eerste keer leuk. Na een paar keer wordt het steeds leuker en makkelijker maar je houdt er altijd een lekker voldaan gevoel van over. Niet dat je zoiets hebt van wat heb ik nou eigenlijk gedaan.quote:Op donderdag 30 januari 2014 13:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Daar voel ik dus niks vanquote:Op donderdag 30 januari 2014 16:57 schreef Sarabi het volgende:
Brr spinning, ik blijf maar bij de blije huppellesjes
Da's pas leuk advies!quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Tink89 het volgende:
Geen hielspoor, wel een flink ontstoken peesaanhechting. Rustig aan doen, veel op hakken lopen en achterlijk veel ontstekingsremmers moeten 't oplossen.
Vanavond eten we lasagne met tonijn, courgette, puntpaprika en bechamelsaus. Jum!
Dat heeft een vriendin van mij ook gehad, kijk vooral ook uit met traplopen, dat verergert de boel ook. Dus niet meer heel dieet-verantwoord de trap ipv de lift, maar gewoon de lift waar mogelijkquote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Tink89 het volgende:
Geen hielspoor, wel een flink ontstoken peesaanhechting. Rustig aan doen, veel op hakken lopen en achterlijk veel ontstekingsremmers moeten 't oplossen.
Vanavond eten we lasagne met tonijn, courgette, puntpaprika en bechamelsaus. Jum!
Wel lekker om te weten wat het is.quote:Op donderdag 30 januari 2014 17:03 schreef Tink89 het volgende:
Lekker bezigquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:05 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Wel lekker om te weten wat het is.
Vandaag is mijn D heel onverantwoord frietjes met een hamburger. Moet ook eens kunnen, de rest van de week wel normaal gegeten met lekker veel groente. En vanmiddag een mijlpaal met hardlopen, voor het eerst 10km gedaan.
Grappig hoe iedereen zijn eigen sterke en minder sterke kanten heeft. Ik kan prima op de roeimachine, maar een crosstrainer is voor mij de hel.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
En wordt roeien ooit makkelijker? Godallemachtig wat is dat toch zwaar.
Ik ben juist vrij goed in roeien, maar ik vind het onwijs zwaar. Het is een aaneenschakeling van explosieve kracht, als je het goed doet. Na afloop ben ik zo buiten adem dat ik ervan ga rochelen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:33 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Grappig hoe iedereen zijn eigen sterke en minder sterke kanten heeft. Ik kan prima op de roeimachine, maar een crosstrainer is voor mij de hel.
Yoghurt of kwark zou wel een optie zijn idd. Meestal ga ik na het sporten lekker douchen en dan m'n bed in. Ik moet dus even een momentje inbouwen om nog iets te eten. Past niet in m'n routine, dus moet er qua kcals rekening mee houden bij de rest van m'n dag. Even wennen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben juist vrij goed in roeien, maar ik vind het onwijs zwaar. Het is een aaneenschakeling van explosieve kracht, als je het goed doet. Na afloop ben ik zo buiten adem dat ik ervan ga rochelen.
Mijn zwakke kant is stoten met de armen, bijvoorbeeld de chest press. En ik kan mezelf ook nauwelijks opdrukken (op de klassieke manier dan).
[ afbeelding ]
Gaat wat yoghurt of kwark er niet in na het sporten, eventueel met een beetje fruit?
Ik vries lasagne altijd in... Met z'n tweeën is een schaal gewoon te veel. Overigens vries ik macaroni en spaghetti ook gewoon in als het over is. Als je het eerst laat ontdooien en daarna opbakt of in de oven doet is er niks aan de hand. Magnetronpasta vind ik wel vies.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:53 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat ik me dus afvraag he. Zou je lasagne kunnen invriezen? Ik ben altijd bang dat de pasta dan papperig wordt door het invriezen daarom vries ik nooit pasta in en alleen saus. Maar met lasagne is dat niet makkelijk natuurlijk.
Wel grappig ja. Crosstrainer, fiets, roeiapperaat allemaal geen probleem. Maar de loopband, dat is een verschrikking!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben juist vrij goed in roeien, maar ik vind het onwijs zwaar. Het is een aaneenschakeling van explosieve kracht, als je het goed doet. Na afloop ben ik zo buiten adem dat ik ervan ga rochelen.
Mijn zwakke kant is stoten met de armen, bijvoorbeeld de chest press. En ik kan mezelf ook nauwelijks opdrukken (op de klassieke manier dan).
[ afbeelding ]
Gaat wat yoghurt of kwark er niet in na het sporten, eventueel met een beetje fruit?
Ja hier is het dus ook altijd teveel. Meestal eet ik de dag erna zelf de leftovers. Maar dan blijft er als nog steeds een stuk over. Even een klein ovenschaaltje scoren dus. Dan kan ik het in de oven opwarmen!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:55 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik vries lasagne altijd in... Met z'n tweeën is een schaal gewoon te veel. Overigens vries ik macaroni en spaghetti ook gewoon in als het over is. Als je het eerst laat ontdooien en daarna opbakt of in de oven doet is er niks aan de hand. Magnetronpasta vind ik wel vies.
Ik loop liever buiten dan op een loopband, maar de loopband in onze sportschool kan ik wel verdragen. Die is lekker breed en daar word ik niet duizelig op. Ik loop aan het einde van m'n work-out 12 minuten intervaltraining en dat is op zich wel heel zwaar, zwaarder dan buiten 5 km lopen en verder niks anders doen. Maar ik voel me wel een onwijze bikkel na afloop!quote:Op vrijdag 31 januari 2014 09:58 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Wel grappig ja. Crosstrainer, fiets, roeiapperaat allemaal geen probleem. Maar de loopband, dat is een verschrikking!
Dat kan hier niet in verband met de kinderen, maar het lijkt me ook vreselijk.quote:Volgende week gaan lief en ik voor het eerst met zijn 2tjes sporten. Heb er zin in.
Een gevoel is zo moeilijk uit te leggen. Ik ben geen fanatieke sporter van nature. En sporten is niet mijn eerste prioriteit geweest de afgelopen tijd. In november-december heb ik heel veel kunnen/moeten werken en had ik daar boven op ook een flinke verkoudheid/sluimerend griepje. Maar werken was op dat punt voor mijn erg belangrijk omdat ik geen vaste uren heb, en ik wist dat het in januari-februari heel mager zou zijn qua uren dus ik heb in die maanden doorgezet. Betekende wel dat ik dagen werkte van half 8 tot half 7 en ik niet in de sportschool te vinden was omdat ik de overige dagen gebruikte op uit te rusten en verdere sociale verplichtingen. Hun konden zich niet vinden in mijn redenatie waardoor dat botste. En daar ben ik zo vaak over aangesproken dat dat een deuk heeft gegeven. (En zo zit ik normaal echt niet in elkaar, dat ik me dat zo erg aantrek)quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop liever buiten dan op een loopband, maar de loopband in onze sportschool kan ik wel verdragen. Die is lekker breed en daar word ik niet duizelig op. Ik loop aan het einde van m'n work-out 12 minuten intervaltraining en dat is op zich wel heel zwaar, zwaarder dan buiten 5 km lopen en verder niks anders doen. Maar ik voel me wel een onwijze bikkel na afloop!
Roeien vind ik echt een onderschatte vorm van geschikte lichaamsbeweging om in vorm te raken. En het is thuis zo goed te doen. Een echt goed apparaat is goedkoper dan een professionele hometrainer voor thuis, het is een goede work-out voor je hele lijf omdat je er veel calorieen mee verbrandt en veel spiergroepen mee traint, het is geen blessuregevoelige sport en een roei-apparaat kun je eenvoudig opbergen (lees: rechtop zetten). Ik zeg: iedereen zou het moeten doen!
[..]
Dat kan hier niet in verband met de kinderen, maar het lijkt me ook vreselijk.Waarom voel je je eigenlijk veroordeeld in je oude sportschool? Wat doen ze zoal?
Ja inderdaad, en tuurlijk mag iemand tegen me zeggen dat sporten belangrijk is. Maar dit ging zo ver dat ik zelfs gemaild werd door de trainer dat hij graag een gesprek wilde omdat niet meer zo vaak kwam als normaal. (En zij en trainer naar mijn idee ook een aantal gesprekken over mij hebben gevoerd, en dat vind ik persoonlijk niet zo netjes).quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt vrij helder, hoor. Je bent geen kind maar een volwassene en bepaalt zelf waar je prioriteiten liggen.
Shoppenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 11:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
Tof hoor Ruby!
Ohh het is hier echt heerlijk weerdroog, blauwe lucht en zonnetje. Kga vandaag lekker shoppen met m'n zus en geen calorieën tellen ofzo. Gewoon genieten van m'n laatste vrije dagje en geen achterlijke dingen eten.
Heb jezelf een roeiapparaat thuis en hoeveel kost die en van welk merk?quote:Op vrijdag 31 januari 2014 10:04 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik loop liever buiten dan op een loopband, maar de loopband in onze sportschool kan ik wel verdragen. Die is lekker breed en daar word ik niet duizelig op. Ik loop aan het einde van m'n work-out 12 minuten intervaltraining en dat is op zich wel heel zwaar, zwaarder dan buiten 5 km lopen en verder niks anders doen. Maar ik voel me wel een onwijze bikkel na afloop!
Roeien vind ik echt een onderschatte vorm van geschikte lichaamsbeweging om in vorm te raken. En het is thuis zo goed te doen. Een echt goed apparaat is goedkoper dan een professionele hometrainer voor thuis, het is een goede work-out voor je hele lijf omdat je er veel calorieen mee verbrandt en veel spiergroepen mee traint, het is geen blessuregevoelige sport en een roei-apparaat kun je eenvoudig opbergen (lees: rechtop zetten). Ik zeg: iedereen zou het moeten doen!
[..]
Dat kan hier niet in verband met de kinderen, maar het lijkt me ook vreselijk.Waarom voel je je eigenlijk veroordeeld in je oude sportschool? Wat doen ze zoal?
Nee, want ik ga naar de sportschool. Ik heb wel eens een heel goede hometrainer gekocht bij Helisports en daar kun je ook naar roeitrainers kijken. Goede service, prima informatieverstrekking. De hometrainer die ik had, was van Proteus.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 13:27 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Heb jezelf een roeiapparaat thuis en hoeveel kost die en van welk merk?
Ik at vroeger als ik ziek was altijd tomaten met zout. Op een of andere manier kon ik dat heel goed wegkrijgen. En naturel chipsquote:Op vrijdag 31 januari 2014 15:03 schreef Barretje80 het volgende:
Bwuh... Die 2 kilo in 2 weken is al gelukt.. 3 kilo in 3 dagen door een of andere buikinfectie.. Nu dus thuis ipv werken.. Behoorlijk waardeloos...
Lusteloos en nergens trek in.. De zelfgemaakte kippemsoep werkte enigszins slecht ...
Iemand nog goede ideeen?
Don't know, do care! Qweeeeeeea! Qweeeheeheea!quote:
Hoe werkt dat dan, zo'n OV-fiets abonnement?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:38 schreef Zeester het volgende:
Ow, de pizza was heeerlijk. Maar heb er wel veel kilometer voor moeten fietsen, heb het ff uitgerekend en het was ongeveer 20. Voor iedereen die vaak buiten zijn eigen stad komt met het OV, neem een OV-fiets abonnement, ik moest op 2 verschillende bestemmingen in Utrecht zijn, en heb nu dus lekker Utrecht doorgefietst, niet in de kou op de bus moeten wachten, fijn wat extra bewogen én geld bespaard, want als je meer dan 1 bestemming hebt is een OV fiets goedkoper dan bus.
Je meldt je online aan (wel de dag voor je een fiets nodig hebt want het duurt 24 uur om te verwerken) en dan geef je je OV chipkaart nummer door, en dan komt het abbo op je pas. En bij de meeste stations staan van die fietsen, dan pak je er 1, scant iemand je pas en die fiets en dan fietsen maar. 3,10 per 24 uur, en het wordt gewoon automatisch van je rekening gehaald. Ik vind het ideaal, ik huur er zeker 2x per maand 1 (bijna altijd in Utrecht omdat ik daar vaak kom). Zeker aangezien een enkeltje met de bus al snel 1,50 kost, en dan ook nog terug. En in Utrecht moet ik vaak van de ene naar de ander want vaak ben ik daar voor feestje/uitgaan enz. Dus dan is het al snel voordelig. + dan kan ik 's nachts iig mezelf ook vervoeren.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan, zo'n OV-fiets abonnement?
10'tje per jaar, maar goed, ook daar hoef je het niet voor te laten.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:50 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat is idd ideaal als je ergens heen gaat! Ik heb zo'n hekel aan wachten op het OV en zo. Dit valt reuze mee qua prijs ook. Maar er zijn verder dus geen abonnementskosten oid? Alleen die 3,10 per dag?
In Utrecht weleens, maar daar heb je 3 punten, dus dan is er bij dat andere punt vaak wel een fiets. Verder nooit. Heb weleens de laatste gehad.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:54 schreef Ruby88 het volgende:
Ik heb ook zo'n abonnement aangeschaft een paar maanden terug, omdat ik naar een onmogelijke plek moest. Maar op dat station, in Amersfoort, waren die dag álle fietsen uitgeleend.Heb jij dat nooit gehad, Zeester?
(ik zou eigenlijk gewoon m'n oude fiets in Utrecht moeten zetten want das pas voordeligquote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:56 schreef Ruby88 het volgende:
Ah ja. Op zich is het een handig fenomeen, ik denk dat ik dat tientje er het komende jaar nog wel uithaal.
Dan kun je om 6 over toch naar de sportschool?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:07 schreef Ruby88 het volgende:
De sportschoolsessie van deze ochtend moet plaatsmaken voor toeven in de wachtrij voor Lowlands...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja hoi! Jammer dat ik je post nu pas leesquote:Op zaterdag 1 februari 2014 19:40 schreef uniekhoorn het volgende:
Wie had ook alweer energieproblemen? Kassa heeft daar nu een uitzending over.
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1394622quote:Op zaterdag 1 februari 2014 20:52 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Ja hoi! Jammer dat ik je post nu pas leesvoor de fiets van cc!
Thanks. Zal er even naar kijkenquote:Op zaterdag 1 februari 2014 22:03 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1394622
Coole fiets cc... Nu nog beter weer
Misschien helpt het om kritisch naar je eetpatroon te kijken. Door sporten alleen gaat er bij mij ook niks af.quote:Op zondag 2 februari 2014 10:11 schreef RoelerMF het volgende:
Gisteren gewogen en deze week precies 2 kilo verloren. Nu maar hopen dat het doorzet want ik lijk steeds te schommelen met 2 kilo. Soms een kilo naar beneden en dan weer naar boven toe. Enmet mijn BMI (>40) zou het allemaal wel wat sneller mogen gaan. Komende week hoop ik eindelijk echt drie keer te kunnen sporten. Afgelopen weken was dat wel steeds het voornemen maar lukte het niet om vaker dan maximaal 2x te gaan maar meestal 1x. Schoot dus niet op
Omdat ik qua eten altijd verviel in oude gewoonte, en dan kan je sporten wat je wilt maar behalve een betere conditie krijg je er niks vanafquote:
Dat doe ik al sinds begin van het jaarquote:Op zondag 2 februari 2014 18:34 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Misschien helpt het om kritisch naar je eetpatroon te kijken. Door sporten alleen gaat er bij mij ook niks af.
In dat geval gaat het helemaal goedkomen.quote:Op maandag 3 februari 2014 07:31 schreef RoelerMF het volgende:
Dat doe ik al sinds begin van het jaarMaar er zat een lastige 1,5 week tussen waarbij ik teveel gezondigd had waardoor het resultaat van de eerste week teniet werd gedaan. En afgelopen weken steeds weer iets anders waardoor sporten er soms bij inschoot. Maar vanaf deze week niet meer. Heb voor het eerst ook maar een avondje onbeperkt spare ribs eten overgeslagen met mijn collega's omdat ik dan weer de hele week voor jan lul bezig ben
Sorry voor de teleurstelling, maar nieuwe gewoontes zijn pas na 3 maanden écht gewoontes geworden die je automatisch doet. Sowieso is het veel makkelijker als je gedrag dat je wilt afleren, vervangt door nieuw gedrag. Een appel eten ipv een broodje hamburger als tussendoor is veel makkelijker dan rondlopen met 'ik wil geen broodje hamburger eten'. [/psycholoogmodus]quote:Op maandag 3 februari 2014 08:46 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
In dat geval gaat het helemaal goedkomen.Volhouden. Het duurt een maand (dacht ik) om oude gewoontes te doorbreken. Als je het dus een maand volhoudt om gezonde keuzes te maken, zal je minder snel vervallen in oude gewoonten.
Dat vervangen voor nieuw gedrag wist ik wel. Ik had pas gelezen dat het een maand duurt, maar dat klopte dan waarschijnlijk niet. 3 maanden lijkt me ook logischer aangezien gewoonten best hardnekkig kunnen zijn. Het zal ook per leeftijd verschillen verwacht ik. Voor iemand van 20 is het makkelijker veranderen dan voor iemand van 50.quote:Op maandag 3 februari 2014 09:02 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Sorry voor de teleurstelling, maar nieuwe gewoontes zijn pas na 3 maanden écht gewoontes geworden die je automatisch doet. Sowieso is het veel makkelijker als je gedrag dat je wilt afleren, vervangt door nieuw gedrag. Een appel eten ipv een broodje hamburger als tussendoor is veel makkelijker dan rondlopen met 'ik wil geen broodje hamburger eten'. [/psycholoogmodus]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |