abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136161721
Wat voel je je dan tof hè, PluisigNijntje! Ik voelde me gister wat slapjes en trillerig en heb toch m'n reguliere trainingsschema af kunnen maken, terwijl ik alles net een tandje hoger had gezet. Ik ben inmiddels al zover dat dat me meer voldoening geeft dan een getal op de weegschaal.

Tink, wat fijn dat je goed nieuws hebt gehad!

Sly, ik heb een weegschaal van Withings. Die is wel reteduur.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_136161727
En wordt roeien ooit makkelijker? Godallemachtig wat is dat toch zwaar.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:33:01 #228
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136162225
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:06 schreef Claudia_x het volgende:
En wordt roeien ooit makkelijker? Godallemachtig wat is dat toch zwaar.
Grappig hoe iedereen zijn eigen sterke en minder sterke kanten heeft. Ik kan prima op de roeimachine, maar een crosstrainer is voor mij de hel.

De lasagne met tonijn was echt goddelijk gisteren, dus vanavond de leftovers :Y)

O: 3 volkoren. 1 linerapaté, 1 gehakt, 1 30+ kaas met appelstroop. 200 ml lv yoghurt, handje notencruesli. Maagbeschermer en ontstekingsremmer.
T: Pakje crackertjes of een appel.
L: 4 volkoren. 2 30+kaas met appelstroop, 2 gehakt. Stuk komkommer.
B: Niet lunchwandelen dus... Even bedenken hoe ik dan m'n pauze ga vullen.
T: Appel of pakje crackertjes. Ontstekingsremmer
D: Deze, maar dan zonder de kaas en met zelfgemaakte bechamelsaus.
S: Uur paardrijden, want dat mag dan weer wel, zo lang het geen pijn doet.
T: Ik moet iets eten bij de medicatie, dus ben even aan het bedenken wat dan. Heb na het sporten nooit trek.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_136162472
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:33 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Grappig hoe iedereen zijn eigen sterke en minder sterke kanten heeft. Ik kan prima op de roeimachine, maar een crosstrainer is voor mij de hel.
Ik ben juist vrij goed in roeien, maar ik vind het onwijs zwaar. Het is een aaneenschakeling van explosieve kracht, als je het goed doet. Na afloop ben ik zo buiten adem dat ik ervan ga rochelen. :+

Mijn zwakke kant is stoten met de armen, bijvoorbeeld de chest press. En ik kan mezelf ook nauwelijks opdrukken (op de klassieke manier dan).

Gaat wat yoghurt of kwark er niet in na het sporten, eventueel met een beetje fruit?
pi_136162666
Wat ik me dus afvraag he. Zou je lasagne kunnen invriezen? Ik ben altijd bang dat de pasta dan papperig wordt door het invriezen daarom vries ik nooit pasta in en alleen saus. Maar met lasagne is dat niet makkelijk natuurlijk.
Je kunt tegenwoordig zoveel worden, dat ik maar gewoon blijf wie ik ben.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:54:43 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136162700
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben juist vrij goed in roeien, maar ik vind het onwijs zwaar. Het is een aaneenschakeling van explosieve kracht, als je het goed doet. Na afloop ben ik zo buiten adem dat ik ervan ga rochelen. :+

Mijn zwakke kant is stoten met de armen, bijvoorbeeld de chest press. En ik kan mezelf ook nauwelijks opdrukken (op de klassieke manier dan).

[ afbeelding ]

Gaat wat yoghurt of kwark er niet in na het sporten, eventueel met een beetje fruit?
Yoghurt of kwark zou wel een optie zijn idd. Meestal ga ik na het sporten lekker douchen en dan m'n bed in. Ik moet dus even een momentje inbouwen om nog iets te eten. Past niet in m'n routine, dus moet er qua kcals rekening mee houden bij de rest van m'n dag. Even wennen.

Misschien kan ik vandaag wat portieverpakkingen lv fruityoghurt scoren bij de Jumbo. Die kan ik gewoon in m'n paardrijtas pleuren en dan direct na het sporten naar binnen lepelen. Dan hoef ik niet te wachten tot ik thuis en in slaap-modus ben.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 31 januari 2014 @ 09:55:47 #232
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136162721
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:53 schreef J0ycie88 het volgende:
Wat ik me dus afvraag he. Zou je lasagne kunnen invriezen? Ik ben altijd bang dat de pasta dan papperig wordt door het invriezen daarom vries ik nooit pasta in en alleen saus. Maar met lasagne is dat niet makkelijk natuurlijk.
Ik vries lasagne altijd in... Met z'n tweeën is een schaal gewoon te veel. Overigens vries ik macaroni en spaghetti ook gewoon in als het over is. Als je het eerst laat ontdooien en daarna opbakt of in de oven doet is er niks aan de hand. Magnetronpasta vind ik wel vies.
pi_136162786
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wel grappig ja. Crosstrainer, fiets, roeiapperaat allemaal geen probleem. Maar de loopband, dat is een verschrikking!

Volgende week gaan lief en ik voor het eerst met zijn 2tjes sporten. Heb er zin in.

Voel me niet prettig meer op mijn oude sportschool en daar baal ik zo van. Ik voel me (zowel door trainer, als vriendin) erg beoordeeld en veroordeeld mbt sporten. Een beetje controle is niet erg, maar bij hun gaat/ging het wel heel erg ver.

Dus nu gewoon lekker mijn eigen ding doen. Wil er misschien een lesje bodypump bij gaan doen 1 keer in de week alleen. Want dat vind ik erg leuk en lekker (al kan ik niet alle oefeningen even goed uitvoeren).
pi_136162849
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:55 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik vries lasagne altijd in... Met z'n tweeën is een schaal gewoon te veel. Overigens vries ik macaroni en spaghetti ook gewoon in als het over is. Als je het eerst laat ontdooien en daarna opbakt of in de oven doet is er niks aan de hand. Magnetronpasta vind ik wel vies.
Ja hier is het dus ook altijd teveel. Meestal eet ik de dag erna zelf de leftovers. Maar dan blijft er als nog steeds een stuk over. Even een klein ovenschaaltje scoren dus. Dan kan ik het in de oven opwarmen!
pi_136162916
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 09:58 schreef J0ycie88 het volgende:

[..]

Wel grappig ja. Crosstrainer, fiets, roeiapperaat allemaal geen probleem. Maar de loopband, dat is een verschrikking!
Ik loop liever buiten dan op een loopband, maar de loopband in onze sportschool kan ik wel verdragen. Die is lekker breed en daar word ik niet duizelig op. Ik loop aan het einde van m'n work-out 12 minuten intervaltraining en dat is op zich wel heel zwaar, zwaarder dan buiten 5 km lopen en verder niks anders doen. Maar ik voel me wel een onwijze bikkel na afloop!

Roeien vind ik echt een onderschatte vorm van geschikte lichaamsbeweging om in vorm te raken. En het is thuis zo goed te doen. Een echt goed apparaat is goedkoper dan een professionele hometrainer voor thuis, het is een goede work-out voor je hele lijf omdat je er veel calorieen mee verbrandt en veel spiergroepen mee traint, het is geen blessuregevoelige sport en een roei-apparaat kun je eenvoudig opbergen (lees: rechtop zetten). Ik zeg: iedereen zou het moeten doen!

quote:
Volgende week gaan lief en ik voor het eerst met zijn 2tjes sporten. Heb er zin in.
Dat kan hier niet in verband met de kinderen, maar het lijkt me ook vreselijk. :+ Waarom voel je je eigenlijk veroordeeld in je oude sportschool? Wat doen ze zoal?
pi_136163109
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik loop liever buiten dan op een loopband, maar de loopband in onze sportschool kan ik wel verdragen. Die is lekker breed en daar word ik niet duizelig op. Ik loop aan het einde van m'n work-out 12 minuten intervaltraining en dat is op zich wel heel zwaar, zwaarder dan buiten 5 km lopen en verder niks anders doen. Maar ik voel me wel een onwijze bikkel na afloop!

Roeien vind ik echt een onderschatte vorm van geschikte lichaamsbeweging om in vorm te raken. En het is thuis zo goed te doen. Een echt goed apparaat is goedkoper dan een professionele hometrainer voor thuis, het is een goede work-out voor je hele lijf omdat je er veel calorieen mee verbrandt en veel spiergroepen mee traint, het is geen blessuregevoelige sport en een roei-apparaat kun je eenvoudig opbergen (lees: rechtop zetten). Ik zeg: iedereen zou het moeten doen!

[..]

Dat kan hier niet in verband met de kinderen, maar het lijkt me ook vreselijk. :+ Waarom voel je je eigenlijk veroordeeld in je oude sportschool? Wat doen ze zoal?
Een gevoel is zo moeilijk uit te leggen. Ik ben geen fanatieke sporter van nature. En sporten is niet mijn eerste prioriteit geweest de afgelopen tijd. In november-december heb ik heel veel kunnen/moeten werken en had ik daar boven op ook een flinke verkoudheid/sluimerend griepje. Maar werken was op dat punt voor mijn erg belangrijk omdat ik geen vaste uren heb, en ik wist dat het in januari-februari heel mager zou zijn qua uren dus ik heb in die maanden doorgezet. Betekende wel dat ik dagen werkte van half 8 tot half 7 en ik niet in de sportschool te vinden was omdat ik de overige dagen gebruikte op uit te rusten en verdere sociale verplichtingen. Hun konden zich niet vinden in mijn redenatie waardoor dat botste. En daar ben ik zo vaak over aangesproken dat dat een deuk heeft gegeven. (En zo zit ik normaal echt niet in elkaar, dat ik me dat zo erg aantrek)

Wazig verhaal, maar vind het lastig uit te leggen.
pi_136163137
Het klinkt vrij helder, hoor. Je bent geen kind maar een volwassene en bepaalt zelf waar je prioriteiten liggen.
pi_136163341
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:14 schreef Claudia_x het volgende:
Het klinkt vrij helder, hoor. Je bent geen kind maar een volwassene en bepaalt zelf waar je prioriteiten liggen.
Ja inderdaad, en tuurlijk mag iemand tegen me zeggen dat sporten belangrijk is. Maar dit ging zo ver dat ik zelfs gemaild werd door de trainer dat hij graag een gesprek wilde omdat niet meer zo vaak kwam als normaal. (En zij en trainer naar mijn idee ook een aantal gesprekken over mij hebben gevoerd, en dat vind ik persoonlijk niet zo netjes).

Maar goed volgende week dus weer lekker met een goed gevoel naar de sportschool. Omdat mijn vriend vaak van huis is vind ik het juist wel fijn om dit samen te doen. Wanneer hij elke avond thuis zo zijn zou ik een momentje voor mezelf juist fijn vinden maar in ons geval is het juist een goede manier om een momentje voor zijn 2en te hebben.

Ik ga denk ik straks iets bakken. Of mueslibrood of een bananenbrood......
pi_136163885
*O* 81! De weegschaal zei het echt! *O*
pi_136163899
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:50 schreef Ruby88 het volgende:
*O* 81! De weegschaal zei het echt! *O*
Goed *O*
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_136164045
Wat fijn Ruby *O*
pi_136164467
Tof hoor Ruby!
Ohh het is hier echt heerlijk weer O+ droog, blauwe lucht en zonnetje. Kga vandaag lekker shoppen met m'n zus en geen calorieën tellen ofzo. Gewoon genieten van m'n laatste vrije dagje en geen achterlijke dingen eten.
Nomnomnomnomnomnomnomnomnomnom
  vrijdag 31 januari 2014 @ 11:44:30 #243
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136165448
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:12 schreef PluisigNijntje het volgende:
Tof hoor Ruby!
Ohh het is hier echt heerlijk weer O+ droog, blauwe lucht en zonnetje. Kga vandaag lekker shoppen met m'n zus en geen calorieën tellen ofzo. Gewoon genieten van m'n laatste vrije dagje en geen achterlijke dingen eten.
Shoppen O+ Ik moet werken en m'n to-do-lijst is langer dan ik zou willen. Vandaag dus even geen optie, helaas.
pi_136167079
Ik ga vanavond pizza eten. Had ik 2 weken geleden echt een enorme dieet-vibe, nu gaat het even minder. Moet weer eventjes het roer omgooien en mezelf van alle shit afhelpen. Maar dat gaat wel lukken. Alleen de pizza vanavond 'moet', want wil nu eindelijk een x pizza op 't werk van een goede vriendin eten. Is natuurlijk wel een enorm offer ;)!
pi_136168142
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:04 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

[..]

Heb jezelf een roeiapparaat thuis en hoeveel kost die en van welk merk?
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:43:15 #246
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_136168703
Afgebeuld in de sportschool, benieuwd of ik nog kan lopen morgen. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_136170633
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:27 schreef Serieliefhebber het volgende:

[..]

Heb jezelf een roeiapparaat thuis en hoeveel kost die en van welk merk?
Nee, want ik ga naar de sportschool. Ik heb wel eens een heel goede hometrainer gekocht bij Helisports en daar kun je ook naar roeitrainers kijken. Goede service, prima informatieverstrekking. De hometrainer die ik had, was van Proteus.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 14:46:44 #248
319308 Tink89
To live is to dance
pi_136171124
Klein overwinningsmomentje: Ik schreef me zojuist uit voor een nieuwsbrief van een XL Ruitersportzaak, omdat ik al veel te lang niet meer maat 44 nodig heb om hem nog interessant te vinden :)

Beetje off-topic, maar m'n verjaardagscadeautje aan mezelf:
pi_136171683
Bwuh... Die 2 kilo in 2 weken is al gelukt.. 3 kilo in 3 dagen door een of andere buikinfectie.. Nu dus thuis ipv werken.. Behoorlijk waardeloos...

Lusteloos en nergens trek in.. De zelfgemaakte kippemsoep werkte enigszins slecht ...
Iemand nog goede ideeen?

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_136172393
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:03 schreef Barretje80 het volgende:
Bwuh... Die 2 kilo in 2 weken is al gelukt.. 3 kilo in 3 dagen door een of andere buikinfectie.. Nu dus thuis ipv werken.. Behoorlijk waardeloos...

Lusteloos en nergens trek in.. De zelfgemaakte kippemsoep werkte enigszins slecht ...
Iemand nog goede ideeen?
Ik at vroeger als ik ziek was altijd tomaten met zout. Op een of andere manier kon ik dat heel goed wegkrijgen. En naturel chips :D

Ow, en beterschap natuurlijk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')