Don't know, do care! Qweeeeeeea! Qweeeheeheea!quote:
Hoe werkt dat dan, zo'n OV-fiets abonnement?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:38 schreef Zeester het volgende:
Ow, de pizza was heeerlijk. Maar heb er wel veel kilometer voor moeten fietsen, heb het ff uitgerekend en het was ongeveer 20. Voor iedereen die vaak buiten zijn eigen stad komt met het OV, neem een OV-fiets abonnement, ik moest op 2 verschillende bestemmingen in Utrecht zijn, en heb nu dus lekker Utrecht doorgefietst, niet in de kou op de bus moeten wachten, fijn wat extra bewogen én geld bespaard, want als je meer dan 1 bestemming hebt is een OV fiets goedkoper dan bus.
Je meldt je online aan (wel de dag voor je een fiets nodig hebt want het duurt 24 uur om te verwerken) en dan geef je je OV chipkaart nummer door, en dan komt het abbo op je pas. En bij de meeste stations staan van die fietsen, dan pak je er 1, scant iemand je pas en die fiets en dan fietsen maar. 3,10 per 24 uur, en het wordt gewoon automatisch van je rekening gehaald. Ik vind het ideaal, ik huur er zeker 2x per maand 1 (bijna altijd in Utrecht omdat ik daar vaak kom). Zeker aangezien een enkeltje met de bus al snel 1,50 kost, en dan ook nog terug. En in Utrecht moet ik vaak van de ene naar de ander want vaak ben ik daar voor feestje/uitgaan enz. Dus dan is het al snel voordelig. + dan kan ik 's nachts iig mezelf ook vervoeren.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:42 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan, zo'n OV-fiets abonnement?
10'tje per jaar, maar goed, ook daar hoef je het niet voor te laten.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:50 schreef Isabeau het volgende:
Maar dat is idd ideaal als je ergens heen gaat! Ik heb zo'n hekel aan wachten op het OV en zo. Dit valt reuze mee qua prijs ook. Maar er zijn verder dus geen abonnementskosten oid? Alleen die 3,10 per dag?
In Utrecht weleens, maar daar heb je 3 punten, dus dan is er bij dat andere punt vaak wel een fiets. Verder nooit. Heb weleens de laatste gehad.quote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:54 schreef Ruby88 het volgende:
Ik heb ook zo'n abonnement aangeschaft een paar maanden terug, omdat ik naar een onmogelijke plek moest. Maar op dat station, in Amersfoort, waren die dag álle fietsen uitgeleend.Heb jij dat nooit gehad, Zeester?
(ik zou eigenlijk gewoon m'n oude fiets in Utrecht moeten zetten want das pas voordeligquote:Op zaterdag 1 februari 2014 00:56 schreef Ruby88 het volgende:
Ah ja. Op zich is het een handig fenomeen, ik denk dat ik dat tientje er het komende jaar nog wel uithaal.
Dan kun je om 6 over toch naar de sportschool?quote:Op zaterdag 1 februari 2014 11:07 schreef Ruby88 het volgende:
De sportschoolsessie van deze ochtend moet plaatsmaken voor toeven in de wachtrij voor Lowlands...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |