abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_135584984
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic, maar af en toe even klagen mag ook.

Voor discussies over bv. uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden. Ook als je geen zin hebt om te werken hoef je hier niet te reageren!

Het zou leuk zijn om te vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

De OP vind je hier.

LaPo's:

quote:
12s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:40 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Behoorlijk associaal ja maar je kunt natuurlijk kiezen of klagen en negeren of er wat van zeggen!
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik doe het allebei. ;)
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:57:09 #2
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135585222
Vanaf maandag officieel werkloos. ;( Heb al even een poosje rondgekeken maar er valt weinig te doen als 22-jarige hbo-student in Friesland. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135585271
Ik zou er wat van zeggen dat noemt men gevolg van zo'n domme actie. Je kunt het uiterst vriendelijk zeggen het hoeft geen shotgun reactie/opmerking te zijn. Had begin deze week ook een acafietje op het werk van de vloermanager maar heb hem uitgelegd dat ik niet gediend ben van zo'n grote mond. Als je het maar onderbouwd en vriendelijk overbrengt is er niets aan het handje.
pi_135587794
Ik heb gewoon gezegd dat ik niet begrijp wat diegene van me wil, omdat er geen begeleidend schrijven bij zit.
pi_135588523
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 23:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik heb gewoon gezegd dat ik niet begrijp wat diegene van me wil, omdat er geen begeleidend schrijven bij zit.
Knakworst nu geef je toe dat je niet logisch kunt denken. Je had gewoon moeten zeggen dat je het meer waardeert dat hij of zij een begeleidend schrijven erbij zet van minstens 5 regels.

Maar goed je hebt tenminste die koekwaus een slap into the face gegeven
  vrijdag 17 januari 2014 @ 00:59:34 #6
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_135589926
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:04 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Knakworst nu geef je toe dat je niet logisch kunt denken. Je had gewoon moeten zeggen dat je het meer waardeert dat hij of zij een begeleidend schrijven erbij zet van minstens 5 regels.

Maar goed je hebt tenminste die koekwaus een slap into the face gegeven
Jij lijkt me een bijster fijne collega.
-weg-
pi_135589976
Mint_Clansell mag blij zijn dat ie nog niet met werkcoaches van de soos te maken heeft, nu kun je nog zeggen "fuck zo'n uitzendbureau" dan niet meer: dan ben je niet genoeg bezig met naar werk zoeken en moet je bij zo'n bureau iedere week zo ongeveer binnenlopen, bij dezelfde mensen die je constant standaard afwijsmailtjes sturen. :')

...en ManianMan...uh ja. :')
Hallon!
pi_135589980
Vandaag ontdekt dat het einde van mijn contract alleen maar meer stress brengt ipv minder :( Zit in een baan waarin ik (op z'n zachtst gezegd) niet zo heel erg op mijn plek zit, baan aangenomen omdat werken beter was dan ww. Helaas door de werkomstandigheden me in december ziek moeten melden met spanningsklachten, ontdek ik vandaag dat ik door mijn ziekmelding niet aan de wekeneis ga voldoen voor ww....
pi_135589997
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 01:02 schreef Plong het volgende:
Vandaag ontdekt dat het einde van mijn contract alleen maar meer stress brengt ipv minder :( Zit in een baan waarin ik (op z'n zachtst gezegd) niet zo heel erg op mijn plek zit, baan aangenomen omdat werken beter was dan ww. Helaas door de werkomstandigheden me in december ziek moeten melden met spanningsklachten, ontdek ik vandaag dat ik door mijn ziekmelding niet aan de wekeneis ga voldoen voor ww....
Dat lijkt me onzin? WW gaat toch uit van het aantal weken dienstverband? Toen je je ziek meldde was je toch niet uit dienst? :? Veel weet ik er niet van want ik ben gelukkig zelden ziek maar dit was mijn eerste gedachte...
Hallon!
pi_135590014
Blijkt dus dat bij 26 weken uit 39 de weken dat je ziek in dienst bent niet mee tellen... En omdat ik een half jaar contract heb en daarvoor in de ww zat (2 maanden proefplaatsing telt ook al niet als werk) ben ik dus behoorlijk genaaid...

(Het is me alleen niet duidelijk hoe het UWV dan weet dat ik ziek ben, afgezien van dat mijn werkgever me ziek uit dienst zal moeten melden)
pi_135591351
Volgens mij is het 26 uit 36 weken en niet 39. Je moet idd 1 dag per week gewerkt hebben wil die week meetellen. En ontslag aanzeggen terwijl je ziek bent mag niet. Het UWV weet dat je ziek bent omdat je werkgever dat moet melden bij ze, ivm doorbetaling van loon (70%). Als je binnen een half jaar weer werkloos wordt, dan kun je je ww laten herleven.

[ Bericht 30% gewijzigd door Mint_Clansell op 17-01-2014 06:09:42 ]
pi_135593779
Another day, another afwijzing. De vrijdag begint alweer lekker.
pi_135594494
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 09:58 schreef Mint_Clansell het volgende:
Another day, another afwijzing. De vrijdag begint alweer lekker.
Hoe solliciteer je eigenlijk?
Dus je vind een vacature online neem ik aan, en dan?
pi_135595767
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 06:03 schreef Mint_Clansell het volgende:
Volgens mij is het 26 uit 36 weken en niet 39. Je moet idd 1 dag per week gewerkt hebben wil die week meetellen. En ontslag aanzeggen terwijl je ziek bent mag niet. Het UWV weet dat je ziek bent omdat je werkgever dat moet melden bij ze, ivm doorbetaling van loon (70%). Als je binnen een half jaar weer werkloos wordt, dan kun je je ww laten herleven.
Klopt, 36 :)
Mijn contract loopt via rechtswege af dus geen ontslag. Ik heb nog een heel klein beetje ww over van voor deze baan maar dat is maar een paar maanden (en vorig jaar heb ik me suf gesolliciteerd wat niks opleverde). Het is heel zuur dat je door het UWV ergens in geduwd wordt waar je vooraf al van aangeeft dat het problemen gaat geven en dat je dan nu in de ziektewet komt met extreme inkomstendaling en daarna nog maar kort op ww terug kunt vallen.

Vind het tegenstrijdig dat de periode van proefplaatsing niet telt want je hebt geen arbeidsovereenkomst en dat ziekte niet telt want je werkt niet... Dus als ik werk kijk je naar het contract en als ik een contract heb kijk je of ik werk...

beetje last van extreme frustratie en emotionele flexibiliteit hier
pi_135595887
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 10:22 schreef the85mc het volgende:

[..]

Hoe solliciteer je eigenlijk?
Dus je vind een vacature online neem ik aan, en dan?
Ik vind een vacature online, ik bel naar het betreffende nummer, stel wat vragen (als de vacature nog open staat), stuur mijn cv + motivatie en dan is het afwachten.

In dit geval ging het om 'specifieke kennis' die vereist was voor de functie, maar die ze toevalligerwijs niet in de vacature hadden gezet. Dat komt op mij over als: 'We willen liever niet iemand die we vanaf het begin moeten inwerken'. Ach ja.
pi_135597210
Mmmhhh twee banen, nog geen terugkoppeling (maar gelukkig al wel antwoord wanneer wel). Dus nog effe wachten, wel als eis bij beide een bedrijfsauto neergelegd want ze zijn beide niet in de buurt (en ik geef niet om reistijd als ik maar niet met mijn eigen auto hoef).
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 11:58:24 #17
238141 SevD
Boventitel
pi_135597333
Mijn sollicitatie activiteiten staan on hold voor 2 weken. Vlieg morgen naar Kaapstad, maar weer verder als ik terug ben! :P
pi_135597355
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vanaf maandag officieel werkloos. ;( Heb al even een poosje rondgekeken maar er valt weinig te doen als 22-jarige hbo-student in Friesland. :')
Zat werk te vinden toch? Goed... meestal slecht betaald in op tijden waar je liever iets anders doet.

Met de tsunami aan Oost Europese werknemers kunnen taalvaardigheden nog wel eens goed van pas komen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_135597790
quote:
14s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:57 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Vanaf maandag officieel werkloos. ;( Heb al even een poosje rondgekeken maar er valt weinig te doen als 22-jarige hbo-student in Friesland. :')
Wat doe je, dat is redelijk belangrijk
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  vrijdag 17 januari 2014 @ 13:14:13 #20
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_135599880
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 12:12 schreef Ordos20 het volgende:

[..]

Wat doe je, dat is redelijk belangrijk
Oh, niks speciaals. Integrale Veiligheid, bestuurskunde alleen dan gericht op veiligheid zo ongeveer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_135601440
Mmmhhh een tijd terug zag ik iets bij Yacht wat daar op gericht was (Groningen). Je kunt ook onder andere werkeninfriesland.nl in de gaten houden. Wat heb je zelf al ondernomen?
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135609243
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 13:55 schreef Ordos20 het volgende:
Mmmhhh een tijd terug zag ik iets bij Yacht wat daar op gericht was (Groningen). Je kunt ook onder andere werkeninfriesland.nl in de gaten houden. Wat heb je zelf al ondernomen?
Maandag heb je ook nog. Maar ja bij overheden kom je als buitenstaander nauwelijks binnen. Veel vacatures worden uitgeschreven maar zijn al intern vervuld en je moet eigenlijk altijd ervaring hebben binnen een gemeente.
know'm sayin?
×
word? word.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 17:55:52 #23
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135610456
Interessant gegeven trouwens, die 26 weken-eis wat betreft WW. Vóórdat ik begon met mijn huidige werkbetrekking in de overheid was mijn WW al afgelopen en indien mijn contract niet wordt verlengd (zou jammer zijn want er is sprake van wederzijdse tevredenheid) zal ik 25-26 weken in dienst zijn geweest. Die ene week kan het verschil maken tussen wederom 8-9 maanden WW (wél ditmaal op basis van een deeltijd dienstverband) en géén WW.
pi_135611203
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 17:17 schreef alors het volgende:

[..]

Maandag heb je ook nog. Maar ja bij overheden kom je als buitenstaander nauwelijks binnen. Veel vacatures worden uitgeschreven maar zijn al intern vervuld en je moet eigenlijk altijd ervaring hebben binnen een gemeente.
Hoeft niet, niet als je net dat baantje hebt, of via via een vacature binnen kunt lepelen (heb je geen kennissen die bij een gemeente werken? Vaak hangt er bij de koffieautomaat een lijstje met interne vacatures. Iemand die ik ken is via dat lijstje de gemeente binnen gekomen).

En anders via detacheerders, vooral de grotere want die hebben vaak raamcontracten met gemeenten en andere overheden.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_135619620
Toch nog maar eens een poging wagen. Ik verlies elke maand geld. Het bedrag wisselt aangezien ik naast 2 dagen per week vast loon af en toe een freelance opdracht doe. Het is alleen niet iets waar ik op kan bouwen en het levert me gewoon te weinig op. Kom ik er achter dat de lokale Tempoteam gesloten is, er 3 vestigingen van Getwork op één kantoor zijn geplaatst (te weinig vacatures in de regio) en Randstad uitzendbureau heeft 2(!!!) vacatures in de aanbieding. Holy shit :(

Heb nu maar gesolliciteerd op een functie wat verder uit de buurt.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 21:44:07 #26
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135621163
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 21:17 schreef Disorder het volgende:
Toch nog maar eens een poging wagen. Ik verlies elke maand geld. Het bedrag wisselt aangezien ik naast 2 dagen per week vast loon af en toe een freelance opdracht doe. Het is alleen niet iets waar ik op kan bouwen en het levert me gewoon te weinig op. Kom ik er achter dat de lokale Tempoteam gesloten is, er 3 vestigingen van Getwork op één kantoor zijn geplaatst (te weinig vacatures in de regio) en Randstad uitzendbureau heeft 2(!!!) vacatures in de aanbieding. Holy shit :(

Heb nu maar gesolliciteerd op een functie wat verder uit de buurt.
Bout is dat hé, dat maandelijks verlies draaien. Voor mij was afgelopen oktober wat dat betreft een rampmaand; slechts 400 euro inkomsten in toto van postrondes lopen (WW was afgelopen) en zo rond die periode gaf mijn PC natuurlijk de geest en kwam de auto niet door de APK :+ Nu is het inkomen weer op peil maar het zal nog tot april/mei duren vooraleer de financiële wonden hersteld zijn, daarnaast is het nog afwachten of ná halverwege mei mijn contract bij de overheid voortgezet gaat worden. Hoop voor je dat je spoedig wat meewind gaat krijgen op de banenmarkt ... !
pi_135621399
Ja om eerlijk te zijn maak ik me behoorlijk zorgen. Het is elke keer gaten dichten, maar nooit iets opbouwen. Eén grote klap erbovenop en ik heb geen idee hoe ik me er uit zou moeten redden.
pi_135711369
Net terug van een gesprek. Ben midden in het gesprek opgestaan en weggelopen. Ik had twee clowns voor me. Ik voel me zwaar in de maling genomen.
pi_135712795
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net terug van een gesprek. Ben midden in het gesprek opgestaan en weggelopen. Ik had twee clowns voor me. Ik voel me zwaar in de maling genomen.
Je hebt toch wel medegedeeld dat je reiskosten hebt gemaakt voor de kat zijn ***. Wat voor bedrijf was het?
pi_135712820
ICT-bedrijf. Maar gezien de vragen die ik kreeg zou je eerder denken aan een gekkenhuis.
  maandag 20 januari 2014 @ 13:29:58 #31
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_135715782
Ik werd afgelopen vrijdag benaderd door een recruiter waarmee ik iets van 3 jaar geleden een kennismakingsgesprek heb gehad. Hij had een mogelijkheid voor me en of we maandag (vandaag) even contact konden hebben.
Zo geschiedde! Hij kwam vrijdagmiddag bij een opdrachtgever vandaan die iemand zoeken. De vacaturetekst zijn ze nog aan het opstellen. Hij zocht eerst in zijn eigen netwerk (linkedin) en kwam mijn profiel tegen. Hij herinnerde zelfs nog ons kennismakingsgesprek.
Wat hij vertelde is het een functie die erg goed aansluit bij mijn studie en eerdere werkervaring. Het zal eerst een jaar inhuur worden en daarna in vaste dienst (bij een gemeente). Hij heeft mijn CV vandaag doorgezet :) Ik hoop aan het einde van de week goed nieuws te horen dat ik daar op gesprek mag komen :D Ik ben er in ieder geval wel op tijd bij.

Ook werd ik gebeld naar aanleiding van een sollicitatie die ik vrijdag heb verstuurd. Ik ben een goede kandidaat voor de functie (helaas niet fulltime :-( ) maar ben wel gevraagd om op kennismakingsgesprek te komen....dat terwijl ik in het verleden al voor ze gewerkt heb en zelfs meerdere keren op sollicitatiegesprek ben geweest voor ze....

Ik merk wel dat er voor mij wat meer relevante vacatures beginnen te komen. Gelukkig maar, want in maart loopt mijn WW af en ik denk niet dat ik in aanmerking kom voor bijstand...
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 januari 2014 @ 14:40:14 #32
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135718478
Ik zie eigenlijk sinds begin December nauwelijks nog relevante vacatures voorbij komen.
pi_135718836
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

- Welke auto rij je en wat zegt deze auto over jou? Geen idee, ik heb het hem nooit gevraagd.
- Stel dat je een boom zou zijn: welke boom zou je dan zijn? Say whut?
- Ik zag op je LinkedIn profiel dat je aan diepzeeduiken doet. Wat voor vissoorten heb je allemaal gezien? Ik heb geen LinkedIn.
- In welke wateren heb je zoal gedoken? Jullie hebben de verkeerde persoon voor je...
- Waarom lieg je op dit cv over je werkervaring? Hoe bedoel je? Nou, op je LinkedIn... Ik heb géén LinkedIn!!
- Heb je facebook? Ja. Wat is je gebruikersnaam? We konden je niet vinden onder je echte naam. Dat is de bedoeling. Kun je ons na dit gesprek toevoegen? Nee, ik hou werk en privé graag gescheiden.
- Heb je een vriendin? Ja. Wonen jullie samen? Nee. Waarom niet? Is dit relevant voor de functie?
- Ik zie dat je de Hogeschool voor de Kunsten heb gedaan. Waarom zet je zo'n flutopleiding op je cv? Omdat het mijn laatst genoten en afgeronde HBO opleiding is?
- Een beetje kliederen met verf en kwasten kan toch iedereen, of zie ik dat verkeerd? Ja, er komt wel wat meer bij kijken.
- Waarom maakt deze opleiding jou geschikt voor deze functie? Niet, maar je hebt mijn 13 jaar ervaring in deze sector en behaalde cursussen/diploma's op mijn cv zeker gemist?
- Wie van ons vind je tot nu toe aardiger? Ik vind jullie allebei even vervelend.
- Om nog even terug te komen op je vriendin: heb je misschien een foto? Een vrouw zegt vaak veel over wat voor een persoon jij bent.

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
pi_135718889
^^ WTF, begrijpelijk dat je bent weggelopen.
know'm sayin?
×
word? word.
pi_135718961
Als het daadwerkelijk ook zo verlopen is zoals je het beschrijft, dan zou het een belachelijk gesprek zijn. Ik zou het zelf niet bij laten zitten, en een mail sturen naar de dienstdoende baas om je beklag over deze clowns te doen. :)
  Redactie Frontpage maandag 20 januari 2014 @ 14:52:20 #36
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135718992
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:
--knip--

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
Wow :o :{ :X

Wat een wanvertoning :r gelijk dat je bent weggelopen zeg :{
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135719014
Ik vraag me af of ik over een paar weken in één of andere verborgen SBS6 candid camerashow opduik. Nog nooit meegemaakt dit, en ik heb toch wel aardig wat sollicitatiegesprekken gehad in de loop der jaren.
pi_135719032
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

- Welke auto rij je en wat zegt deze auto over jou? Geen idee, ik heb het hem nooit gevraagd.
- Stel dat je een boom zou zijn: welke boom zou je dan zijn? Say whut?
- Ik zag op je LinkedIn profiel dat je aan diepzeeduiken doet. Wat voor vissoorten heb je allemaal gezien? Ik heb geen LinkedIn.
- In welke wateren heb je zoal gedoken? Jullie hebben de verkeerde persoon voor je...
- Waarom lieg je op dit cv over je werkervaring? Hoe bedoel je? Nou, op je LinkedIn... Ik heb géén LinkedIn!!
- Heb je facebook? Ja. Wat is je gebruikersnaam? We konden je niet vinden onder je echte naam. Dat is de bedoeling. Kun je ons na dit gesprek toevoegen? Nee, ik hou werk en privé graag gescheiden.
- Heb je een vriendin? Ja. Wonen jullie samen? Nee. Waarom niet? Is dit relevant voor de functie?
- Ik zie dat je de Hogeschool voor de Kunsten heb gedaan. Waarom zet je zo'n flutopleiding op je cv? Omdat het mijn laatst genoten en afgeronde HBO opleiding is?
- Een beetje kliederen met verf en kwasten kan toch iedereen, of zie ik dat verkeerd? Ja, er komt wel wat meer bij kijken.
- Waarom maakt deze opleiding jou geschikt voor deze functie? Niet, maar je hebt mijn 13 jaar ervaring in deze sector en behaalde cursussen/diploma's op mijn cv zeker gemist?
- Wie van ons vind je tot nu toe aardiger? Ik vind jullie allebei even vervelend.
- Om nog even terug te komen op je vriendin: heb je misschien een foto? Een vrouw zegt vaak veel over wat voor een persoon jij bent.

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
Wtf vooral dat "Heb je een foto van je vriendin?" :o
Hallon!
pi_135719087
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:51 schreef Robuustheid het volgende:
Als het daadwerkelijk ook zo verlopen is zoals je het beschrijft, dan zou het een belachelijk gesprek zijn. Ik zou het zelf niet bij laten zitten, en een mail sturen naar de dienstdoende baas om je beklag over deze clowns te doen. :)
Ik heb al een boze mail gestuurd vanochtend naar de recruiter die me heeft uitgenodigd.

Nog geen reactie gehad. Als ik morgen nog niks heb zal ik 'm eens verrassen met een telefoontje.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 januari 2014 @ 14:54:32 #40
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135719092
Zal wel weer een nieuwe "recruitment techniek" zijn waarmee ze je "uit je comfort zone" halen opdat je "oprechte" antwoorden geeft en ze kunnen bepalen hoe je "onder stress" reageert.
pi_135719101
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 11:08 schreef Mint_Clansell het volgende:
Net terug van een gesprek. Ben midden in het gesprek opgestaan en weggelopen. Ik had twee clowns voor me. Ik voel me zwaar in de maling genomen.
Ben wel heel benieuwd wat er gebeurd is dat je halverwege bent weggelopen!
pi_135719133
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Ben wel heel benieuwd wat er gebeurd is dat je halverwege bent weggelopen!
Dat kun je op deze pagina lezen.
pi_135719187
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Zal wel weer een nieuwe "recruitment techniek" zijn waarmee ze je "uit je comfort zone" halen opdat je "oprechte" antwoorden geeft en ze kunnen bepalen hoe je "onder stress" reageert.
Nou, wat dit mij over hem zegt is dat hij zichzelf blijft, niet bereid is slaafs door het stof te kruipen voor een baan en voor zichzelf kiest als dat nodig is. En dat vind ik alle drie uitstekende eigenschappen die stressverlagend zijn en zorgen dat iemand niet zo snel een burn-out krijgt 8-)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_135719200
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:54 schreef Swetsenegger het volgende:
Zal wel weer een nieuwe "recruitment techniek" zijn waarmee ze je "uit je comfort zone" halen opdat je "oprechte" antwoorden geeft en ze kunnen bepalen hoe je "onder stress" reageert.
Uh ja nou sommige vragen, ok, die zijn eigenlijk wel lollig zoals "Als je een boom zou zijn, wat voor boom zou je dan zijn?" "n Beukwilg zoals ze bij Harry Potter hadden!" :') maar goed ik zou daar de humor wel van kunnen inzien maar vragen waarom ie niet met z'n vriendin samenwoont (of ie überhaupt een relatie heeft gaat ze al niks aan maar goed) en of ie een foto heeft van z'n vriendin, uh ja, dat zou bij mij ook over de grens gaan. :N
Hallon!
pi_135719201
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

- Welke auto rij je en wat zegt deze auto over jou? Geen idee, ik heb het hem nooit gevraagd.
- Stel dat je een boom zou zijn: welke boom zou je dan zijn? Say whut?
- Ik zag op je LinkedIn profiel dat je aan diepzeeduiken doet. Wat voor vissoorten heb je allemaal gezien? Ik heb geen LinkedIn.
- In welke wateren heb je zoal gedoken? Jullie hebben de verkeerde persoon voor je...
- Waarom lieg je op dit cv over je werkervaring? Hoe bedoel je? Nou, op je LinkedIn... Ik heb géén LinkedIn!!
- Heb je facebook? Ja. Wat is je gebruikersnaam? We konden je niet vinden onder je echte naam. Dat is de bedoeling. Kun je ons na dit gesprek toevoegen? Nee, ik hou werk en privé graag gescheiden.
- Heb je een vriendin? Ja. Wonen jullie samen? Nee. Waarom niet? Is dit relevant voor de functie?
- Ik zie dat je de Hogeschool voor de Kunsten heb gedaan. Waarom zet je zo'n flutopleiding op je cv? Omdat het mijn laatst genoten en afgeronde HBO opleiding is?
- Een beetje kliederen met verf en kwasten kan toch iedereen, of zie ik dat verkeerd? Ja, er komt wel wat meer bij kijken.
- Waarom maakt deze opleiding jou geschikt voor deze functie? Niet, maar je hebt mijn 13 jaar ervaring in deze sector en behaalde cursussen/diploma's op mijn cv zeker gemist?
- Wie van ons vind je tot nu toe aardiger? Ik vind jullie allebei even vervelend.
- Om nog even terug te komen op je vriendin: heb je misschien een foto? Een vrouw zegt vaak veel over wat voor een persoon jij bent.

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
jeusus :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 20 januari 2014 @ 14:57:43 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135719236
quote:
14s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, wat dit mij over hem zegt is dat hij zichzelf blijft, niet bereid is slaafs door het stof te kruipen voor een baan en voor zichzelf kiest als dat nodig is. En dat vind ik alle drie uitstekende eigenschappen die stressverlagend zijn en zorgen dat iemand niet zo snel een burn-out krijgt 8-)
precies... Alleen zou ik nooit voor zo'n bedrijf willen werken. Keerzijde van dit soort belachelijke sollicitatie procedures
pi_135719281
quote:
1s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:57 schreef Swetsenegger het volgende:

precies... Alleen zou ik nooit voor zo'n bedrijf willen werken. Keerzijde van dit soort belachelijke sollicitatie procedures
Dat is inderdaad het andere punt; een bedrijf dat denkt dit soort sollicitatietechnieken te moeten gebruiken is niet het type bedrijf waar ik mij thuis zou voelen. Wie wel :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_135719349
Ik had zelf ook zoiets van dat ze me uit mijn comfort zone probeerden te halen met die achterlijke vragen, maar het gros was toch wel over de grens van fatsoenlijkheid heen. Vooral het vragen om een foto van mijn vriendin schoot me in het verkeerde keelgat. En ze bleven maar dooremmeren over mijn LinkedIn en mijn duikervaring, die ik beide niet heb.
pi_135719385
Bij mijn sollicitatie donderdag as zit de chef van dienst van de fabriek en de hr dame tegenover me en als die ook van die clownsvragen gaan stellen zou ik er idd never nooit willen werken want zo'n clown wordt dan mijn teamleider. :')
Hallon!
pi_135719559
Vooral die foto van je vriendin. :')
pi_135719703
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:59 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik had zelf ook zoiets van dat ze me uit mijn comfort zone probeerden te halen met die achterlijke vragen, maar het gros was toch wel over de grens van fatsoenlijkheid heen. Vooral het vragen om een foto van mijn vriendin schoot me in het verkeerde keelgat. En ze bleven maar dooremmeren over mijn LinkedIn en mijn duikervaring, die ik beide niet heb.
Binnenkort zit je vast in een of ander verborgen camera programma ;)
pi_135719872
Als dat zo zou zijn dan zou ik er nog wel om kunnen lachen, maar ik ben bang van niet.

Eerst maar eens afwachten of ik nog een reply krijg vandaag.
pi_135720022
Ik vind het meer dan terecht dat je weg liep hoor, mooi dat je niet over je heen laat lopen *O* *O*
Wel jammer van je tijd, energie en weer een baan is het niet geworden waar je op had gehoopt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_135720075
Wat Isabeau zegt :Y
Zonde van je tijd en moeite, dat soort dingen.
pi_135720095
Ach, als ze al dit soort figuren hebben lopen daar dan moet ik denk ik blij zijn dat ik er niet kom te werken.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:01:30 #57
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135721853
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

...

Blue monday indeed. -O-
Van de ratten besnuffeld, dit. Lijkt wel alsof ze je op voorhand al hadden afgeschreven en toen maar besloten hebben je opzettelijk in de zeik te nemen. Eigenlijk verdienen ze minimaal een glas water in het gezicht, maar da's ook weer zoiets :+
pi_135722819
Nou ik heb ook weer iets, hoor. :') Zoals jullie inmiddels wel weten ben ik bij dat champignonbedrijf begonnen, werk is saai maar op zich prima vol te houden want leuke collega's, leuke sfeer, niet al te veel stress en Manpower probeert me idd meer in te plannen en ook vooral nachtdiensten/late diensten te geven want die uren worden extra betaald. Ik heb in november al bij een ander uitzendbureau voor magazijnwerk gesolliciteerd, het is maar voor 3 maanden, minimumloon maar wel fulltime. Nu pas bellen ze weer om te vragen of ik beschikbaar ben en dat ik dan aanstaande donderdag moet instromen. Donderdag aanstaande heb ik dat sollicitatiegesprek bij DSM wat ik dus echt niet ga verzetten, de rest van de week werk ik ook nog bij de champignons en ik vind dat ik ook niet last minute kan zeggen nu "sorry heb ander werk", daar gaat Manpower ook niet blij mee zijn met zo'n opstelling. Ik heb dit allemaal uitgelegd aan die mevrouw en dat ik dus volgende week beschikbaar ben, maar ja zij zegt dus "ja ik ga wel andere mensen bellen, we zoeken mensen die per direct beschikbaar zijn" tsja jammer dan. :')
Hallon!
pi_135726892
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:55 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Dat kun je op deze pagina lezen.
Ah, die had ik net gemist. Wtf zeg, over ongepaste vragen gesproken.
De helft hoef je sowieso niet te beantwoorden. Ik zou ook weg zijn gelopen denk ik, of iig heel duidelijk maken dat ik er niet van gediend zou zijn!
pi_135729478
Ik ben kennelijk niet goed genoeg om matrassen te naaien :( Hoe moeilijk kan dat zijn?
  maandag 20 januari 2014 @ 19:49:42 #61
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_135731911
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

- Welke auto rij je en wat zegt deze auto over jou? Geen idee, ik heb het hem nooit gevraagd.
- Stel dat je een boom zou zijn: welke boom zou je dan zijn? Say whut?
- Ik zag op je LinkedIn profiel dat je aan diepzeeduiken doet. Wat voor vissoorten heb je allemaal gezien? Ik heb geen LinkedIn.
- In welke wateren heb je zoal gedoken? Jullie hebben de verkeerde persoon voor je...
- Waarom lieg je op dit cv over je werkervaring? Hoe bedoel je? Nou, op je LinkedIn... Ik heb géén LinkedIn!!
- Heb je facebook? Ja. Wat is je gebruikersnaam? We konden je niet vinden onder je echte naam. Dat is de bedoeling. Kun je ons na dit gesprek toevoegen? Nee, ik hou werk en privé graag gescheiden.
- Heb je een vriendin? Ja. Wonen jullie samen? Nee. Waarom niet? Is dit relevant voor de functie?
- Ik zie dat je de Hogeschool voor de Kunsten heb gedaan. Waarom zet je zo'n flutopleiding op je cv? Omdat het mijn laatst genoten en afgeronde HBO opleiding is?
- Een beetje kliederen met verf en kwasten kan toch iedereen, of zie ik dat verkeerd? Ja, er komt wel wat meer bij kijken.
- Waarom maakt deze opleiding jou geschikt voor deze functie? Niet, maar je hebt mijn 13 jaar ervaring in deze sector en behaalde cursussen/diploma's op mijn cv zeker gemist?
- Wie van ons vind je tot nu toe aardiger? Ik vind jullie allebei even vervelend.
- Om nog even terug te komen op je vriendin: heb je misschien een foto? Een vrouw zegt vaak veel over wat voor een persoon jij bent.

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
Wat een apen zeg, die hebben gewoon net zon boekje gekocht met gekke vragen om te stellen aan een sollicitant en denken dat ze nu de man zijn.

Heb dat soms ook gehad maar was dat was nooit iets, ook het werk daarna niet. De beste gesprekken waren nog altijd de sollicitatie gesprekken die geen sollicitatiegesprekken waren eigenlijk :P En nu ik er over nadenk waren dat ook vaak de gesprekken zonder een HR typje er bij.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_135731913
Wtf wat een verhaal.. Ik zou er snel klaar mee zijn en vragen of het relevant is..
Je nam t zelf wel serieus, dus voorbereid en in pak?
pi_135732147
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

- Welke auto rij je en wat zegt deze auto over jou? Geen idee, ik heb het hem nooit gevraagd.
- Stel dat je een boom zou zijn: welke boom zou je dan zijn? Say whut?
- Ik zag op je LinkedIn profiel dat je aan diepzeeduiken doet. Wat voor vissoorten heb je allemaal gezien? Ik heb geen LinkedIn.
- In welke wateren heb je zoal gedoken? Jullie hebben de verkeerde persoon voor je...
- Waarom lieg je op dit cv over je werkervaring? Hoe bedoel je? Nou, op je LinkedIn... Ik heb géén LinkedIn!!
- Heb je facebook? Ja. Wat is je gebruikersnaam? We konden je niet vinden onder je echte naam. Dat is de bedoeling. Kun je ons na dit gesprek toevoegen? Nee, ik hou werk en privé graag gescheiden.
- Heb je een vriendin? Ja. Wonen jullie samen? Nee. Waarom niet? Is dit relevant voor de functie?
- Ik zie dat je de Hogeschool voor de Kunsten heb gedaan. Waarom zet je zo'n flutopleiding op je cv? Omdat het mijn laatst genoten en afgeronde HBO opleiding is?
- Een beetje kliederen met verf en kwasten kan toch iedereen, of zie ik dat verkeerd? Ja, er komt wel wat meer bij kijken.
- Waarom maakt deze opleiding jou geschikt voor deze functie? Niet, maar je hebt mijn 13 jaar ervaring in deze sector en behaalde cursussen/diploma's op mijn cv zeker gemist?
- Wie van ons vind je tot nu toe aardiger? Ik vind jullie allebei even vervelend.
- Om nog even terug te komen op je vriendin: heb je misschien een foto? Een vrouw zegt vaak veel over wat voor een persoon jij bent.

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
WTF _O- Ik zou daar niet willen werken.
NMNS: Taart Soury is geen probleem, die leg ik wel ergens vast in een keuken met wat rookgerei.
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  maandag 20 januari 2014 @ 19:55:18 #64
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_135732184
quote:
8s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:11 schreef Disorder het volgende:
Ik ben kennelijk niet goed genoeg om matrassen te naaien :( Hoe moeilijk kan dat zijn?
Ik kan beter óp matrassen naaien. :P :@
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_135732410
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:55 schreef Dromer het volgende:

[..]

Ik kan beter óp matrassen naaien. :P :@
Me too. Maar daar verdien ik niks mee ;)
pi_135732969
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 00:59 schreef Domme_Gans het volgende:

[..]

Jij lijkt me een bijster fijne collega.
Ik ben gewoon direct, to the point!
pi_135734001
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:18 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ach, als ze al dit soort figuren hebben lopen daar dan moet ik denk ik blij zijn dat ik er niet kom te werken.
Naming and shaming zou ik hier niet verkeerd vinden. Dan weten de anderen in dit topic ook meteen van welke werkgever ze de vacatures niet serieus hoeven te nemen. Dan leren ze zulk soort streken wel af.
pi_135735486
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Naming and shaming zou ik hier niet verkeerd vinden. Dan weten de anderen in dit topic ook meteen van welke werkgever ze de vacatures niet serieus hoeven te nemen. Dan leren ze zulk soort streken wel af.
Inderdaad.

Als dit een nieuwe manier is om sollicitanten te werven gaat het nog verder de verkeerde kant op :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135735577
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:27 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Naming and shaming zou ik hier niet verkeerd vinden. Dan weten de anderen in dit topic ook meteen van welke werkgever ze de vacatures niet serieus hoeven te nemen. Dan leren ze zulk soort streken wel af.
Ja idd zou wel willen weten om welk bedrijf het gaat...
Hallon!
pi_135735618
quote:
15s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:49 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ja idd zou wel willen weten om welk bedrijf het gaat...
Ik lach me rot als hij Manpower zegt :D
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135735944
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 20:50 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ik lach me rot als hij Manpower zegt :D
Manpower viel uiteindelijk wel mee, die ruzie is toch wel uitgepraat en daar ben ik wel blij om. ;)
Hallon!
pi_135741611
Met naming en shaming wacht ik nog even, totdat ik iets heb gehoord van het bedrijf zelf. Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mail, dus ik ga morgen bellen.
  maandag 20 januari 2014 @ 23:14:21 #73
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_135743158
Dafuq. Is er niet een of andere klachtenwhatever waar je ze kunt "aangeven". Ik vind dit echt zo bizar. Ze zouden die baan ook fijn in hun reet kunnen stouwen, als ik zulke vragen zou krijgen. Sowieso, facebook is voor mij prive, heb ik ook geen collega's op, laat staan een recruiter...
pi_135745320
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:49 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Wat een apen zeg, die hebben gewoon net zon boekje gekocht met gekke vragen om te stellen aan een sollicitant en denken dat ze nu de man zijn.

Heb dat soms ook gehad maar was dat was nooit iets, ook het werk daarna niet. De beste gesprekken waren nog altijd de sollicitatie gesprekken die geen sollicitatiegesprekken waren eigenlijk :P En nu ik er over nadenk waren dat ook vaak de gesprekken zonder een HR typje er bij.
Hier heb je helemaal gelijk in. De beste gesprekken voor mij zijn ook de gesprekken waar het woord gevoerd wordt door het hoofd van de afdeling in plaats van één of andere HRM-bobo die inhoudelijk nauwelijks iets over de functie weet.

Van die gesprekken waar het na 10-15 minuten al niet meer over de functie gaat, maar over je laatste vakantie, je hobby of wat dan ook. Zonder dat daar een vraag als 'waar ben je voor het laatst op vakantie geweest' aan vooraf is gegaan.
pi_135746521
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:40 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik zie eigenlijk sinds begin December nauwelijks nog relevante vacatures voorbij komen.
Hoe zit het met jouw baangarantie eigenlijk? Is dat al wat duidelijker ondertussen?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 01:21:27 #76
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_135746713
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 19:54 schreef Soury het volgende:

[..]

WTF _O- Ik zou daar niet willen werken.
Ongelooflijk inderdaad, beschamend zelfs. Vind het nog knap dat hij is blijven zitten. Die eerste vragen had ik me nog wel met een lolletje vanaf gemaakt maar de rest.. Moet zeggen dat het wel herkenbaar is hoor, heb zelf de Pabo gedaan (ook alweer tien jaar geleden ofzo en ook hier een cv in een andere richting inmiddels) en dan krijg je vragen als: Dat is toch echt zo'n knip-en-plak opleiding? En: dan ben je dus te sociaal voor deze functie.

Hou maar op, ik kan nog wel uren doorgaan met rare vragen die ik tijdens sollicitatiegesprekken kreeg.. Nog nooit een serieus antwoord op gegeven, idiotie ten top. Wat ik dan wel weer interessant vond was vragen over hoe je omgaat met dingen op je werk, afhankelijk van de functie waarop je solliciteert. Die vragen zijn veel logischer en daarmee leren ze een sollicitant net zo goed kennen als die zweefteef shit.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 21 januari 2014 @ 07:59:14 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135748221
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 01:00 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoe zit het met jouw baangarantie eigenlijk? Is dat al wat duidelijker ondertussen?
Nee. Sterker nog in de nieuwjaarstoespraak van het college van bestuur zijn serieuze bezuinigingen aangekondigd. Tussen nu en 2017 moeten 110 FTE verdwijnen en gedwongen ontslagen zijn niet te vermijden.

Ik leg m'n cv dus nog niet in de mottenballen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:43:52 #78
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_135748665
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 22:40 schreef Mint_Clansell het volgende:
Met naming en shaming wacht ik nog even, totdat ik iets heb gehoord van het bedrijf zelf. Ik heb nog geen reactie gehad op mijn mail, dus ik ga morgen bellen.
Waarom.. je overweegt een baanaanbod serieus? (mochten ze het waarderen dat je weg bent gelopen)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_135748695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:43 schreef Dromer het volgende:

[..]

Waarom.. je overweegt een baanaanbod serieus? (mochten ze het waarderen dat je weg bent gelopen)
Nee, maar ik wil graag weten wat de reden is achter dat idiote gesprek.
pi_135749506
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:48 schreef Mint_Clansell het volgende:
Een aantal van de vragen die ik vanochtend door twee wijsneuzen voor de kiezen kreeg:

- Welke auto rij je en wat zegt deze auto over jou? Geen idee, ik heb het hem nooit gevraagd.
- Stel dat je een boom zou zijn: welke boom zou je dan zijn? Say whut?
- Ik zag op je LinkedIn profiel dat je aan diepzeeduiken doet. Wat voor vissoorten heb je allemaal gezien? Ik heb geen LinkedIn.
- In welke wateren heb je zoal gedoken? Jullie hebben de verkeerde persoon voor je...
- Waarom lieg je op dit cv over je werkervaring? Hoe bedoel je? Nou, op je LinkedIn... Ik heb géén LinkedIn!!
- Heb je facebook? Ja. Wat is je gebruikersnaam? We konden je niet vinden onder je echte naam. Dat is de bedoeling. Kun je ons na dit gesprek toevoegen? Nee, ik hou werk en privé graag gescheiden.
- Heb je een vriendin? Ja. Wonen jullie samen? Nee. Waarom niet? Is dit relevant voor de functie?
- Ik zie dat je de Hogeschool voor de Kunsten heb gedaan. Waarom zet je zo'n flutopleiding op je cv? Omdat het mijn laatst genoten en afgeronde HBO opleiding is?
- Een beetje kliederen met verf en kwasten kan toch iedereen, of zie ik dat verkeerd? Ja, er komt wel wat meer bij kijken.
- Waarom maakt deze opleiding jou geschikt voor deze functie? Niet, maar je hebt mijn 13 jaar ervaring in deze sector en behaalde cursussen/diploma's op mijn cv zeker gemist?
- Wie van ons vind je tot nu toe aardiger? Ik vind jullie allebei even vervelend.
- Om nog even terug te komen op je vriendin: heb je misschien een foto? Een vrouw zegt vaak veel over wat voor een persoon jij bent.

Toen ben ik opgestaan, heb ik gezegd dat ik er geen goed gevoel bij had om het gesprek te continueren en ben daarna weggelopen.

Blue monday indeed. -O-
Dit klinkt zoals iemand al zei echt als een grap voor een programma met verborgen camera. Mocht dat niet het geval zijn, dan hoop ik toch niet dat dit bij een gerenommeerde organisatie is. Ben wel benieuwe welke dat dan zou zijn. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 09:46:30 #81
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135749606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:39 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dit klinkt zoals iemand al zei echt als een grap voor een programma met verborgen camera. Mocht dat niet het geval zijn, dan hoop ik toch niet dat dit bij een gerenommeerde organisatie is. Ben wel benieuwe welke dat dan zou zijn. :P
Bij van de cameragrappen moet je toch altijd tekenen na afloop dat het uitgezonden mag worden?
Carpe Libertatem
pi_135749854
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Bij van de cameragrappen moet je toch altijd tekenen na afloop dat het uitgezonden mag worden?
Ja dat is volgens mij ook wel weer zo. Hoewel dat natuurlijk niet direct na afloop hoeft te gebeuren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  † In Memoriam † dinsdag 21 januari 2014 @ 09:59:54 #83
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135749871
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 09:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ja dat is volgens mij ook wel weer zo. Hoewel dat natuurlijk niet direct na afloop hoeft te gebeuren.
Het kan natuurlijk ook een cameragrap zijn voor de privecollectie.
Carpe Libertatem
  FOK!fotograaf dinsdag 21 januari 2014 @ 22:20:09 #84
372645 spreading
pi_135780355
En nog iets gehoord?
pi_135781299
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:20 schreef spreading het volgende:
En nog iets gehoord?
Ik ben ook reuze benieuwd.

Afgezien van de vragen an sich waar je nog wel wat over kunt zeggen is het herhaaldelijk terugkomen met dat LinkedIn eigenlijk een breuk in vertrouwen (als in: zij vertrouwen je blijkbaar niet als je zegt dat je het niet hebt). Dat is sowieso al niet mooi.

Ik kan me wel voorstellen voor bepaalde functies waar ze willen dat je een hoog "kookpunt" hebt dat ze je expres proberen te irriteren, maar fatsoenlijk en netjes is deze werkwijze niet.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_135781686
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:34 schreef Watertornado het volgende:

[..]

Ik ben ook reuze benieuwd.

Afgezien van de vragen an sich waar je nog wel wat over kunt zeggen is het herhaaldelijk terugkomen met dat LinkedIn eigenlijk een breuk in vertrouwen (als in: zij vertrouwen je blijkbaar niet als je zegt dat je het niet hebt). Dat is sowieso al niet mooi.

Ik kan me wel voorstellen voor bepaalde functies waar ze willen dat je een hoog "kookpunt" hebt dat ze je expres proberen te irriteren, maar fatsoenlijk en netjes is deze werkwijze niet.
Dat wordt voor zover ik weet altijd met rollenspellen gedaan en niet met onbeschofte vragen tijdens een eerste sollicitatiegesprek.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_135781767
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat wordt voor zover ik weet altijd met rollenspellen gedaan en niet met onbeschofte vragen tijdens een eerste sollicitatiegesprek.
Ja, maar dan is het niet meer "puur" natuurlijk.

Zegt overigens niet dat ik het met de handelswijze eens ben. Áls dit al het motief was.
Beter onethisch dan oneetbaar
pi_135782563
Ik heb zowaar a.s. maandag een sollicitatiegesprek voor de functie informatie analist *O*

Bij dat bedrijf heeft een goede vriend van me gewerkt en die kent mijn gesprekspartners van maandag goed. Dus wie weet :D

Serieus, ik ben best opgewonden nu. Eerste gesprek dat ik heb sinds ik in september werkloos werd.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135784206
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:55 schreef El_Thijs het volgende:
Ik heb zowaar a.s. maandag een sollicitatiegesprek voor de functie informatie analist *O*

Bij dat bedrijf heeft een goede vriend van me gewerkt en die kent mijn gesprekspartners van maandag goed. Dus wie weet :D

Serieus, ik ben best opgewonden nu. Eerste gesprek dat ik heb sinds ik in september werkloos werd.
Heel veel succes! w/ ^O^
Hallon!
pi_135785541
quote:
7s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 23:25 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Heel veel succes! w/ ^O^
Dank u!
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_135785849
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 22:20 schreef spreading het volgende:
En nog iets gehoord?
Ik heb ze vanmiddag gebeld, maar de recruiter was 'een dag vrij' en er was niemand die me verder kon helpen met mijn klacht. Gevraagd of hij me zsm wil terugbellen morgen. Als ik 's middags nog niks heb gehoord dan ga ik weer bellen.
pi_135807545
Nou, afgelopen week werden de tekenen van mogelijke ontslagrondes ivm de reorganisatie sterker. Naarmate het einde van mijn contract nadert, wordt steeds onzekerder of ik mag blijven. En ik had net na 2 jaar wat moois opgebouwd. Dat 2e jaar mogen blijven heeft me veel goed gedaan, maar het is zo enorm vermoeiend om altijd weer die reset knop in te drukken. Je begint gewoon weer overnieuw bij de volgende. Je moet weer wennen aan de cultuur. En je track record gaat in rook op, omdat je je bij de nieuwe werkgever nog niet bewezen hebt. Kansen gaan weer naar de mensen die er al langer zitten. En bovenal ben je weer de eerste die eruit moet als er weer georganiseerd of bezuinigd moet worden. Die cirkel kom je maar niet uit.

En de sollicitaties die ik had lopen schieten maar niet op :(
  woensdag 22 januari 2014 @ 17:36:20 #93
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_135809586
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 00:02 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Ik heb ze vanmiddag gebeld, maar de recruiter was 'een dag vrij' en er was niemand die me verder kon helpen met mijn klacht. Gevraagd of hij me zsm wil terugbellen morgen. Als ik 's middags nog niks heb gehoord dan ga ik weer bellen.
Stug volhouden. Dat soort kakkerlakken dienen aangepakt te worden.
Wat scherpe vragen stellen om iemand te toetsen ok, maar die voorbeelden uit je lijstje, echt 8)7
"Go Ahead, Make My Day !!"
pi_135818876
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:39 schreef Salina het volgende:

[..]

Mooi!

Mag ik misschien vragen bij wat voor afdelingen/sectoren/divisies je hebt gesolliciteerd bij die 15 gemeenten?
En heb je dit allemaal zelf geregeld of via de gemeente of het UWV (i.s.m. b.v. een reintegratiebureau)?

Ik ben ook wel geinteresseerd in eventueel een werkervaringsplek of vrijwilligerswerk (liever dat eerste).
Ik weet niet wat je studieachtergrond is, maar ik heb het vrij open gehouden, maar aangegeven heb dat ik de voorkeur voor onderzoek en beleid heb. Heb het zelf geregeld. Heb mij ook bij aantal bureaus ingeschreven voor werkervaringsplaatsen. Zij gaven aan dat er geen werkervaringsplek te vinden is in mijn richting. Een beetje lef tonen en zelf actie ondernemen richting bedrijven heeft blijkbaar meer zin en is financieel nog aantrekkelijker ook.

Veel gemeentes zijn bezig met de transitie van de WMO, jeugdwet en participatiewet. Als je daarop aanstuurt, is de kans best aanwezig dat de gemeentes belang hebben bij een goedkope kracht.
pi_135828991
Vandaag eens gevraagd of ik kans maakte op een contract bij een bedrijf waar ik via het uitzendbureau werk. Echter moeten ze mij dan ontslaan en kan ik een half jaar thuis gaan zitten om dan weer terug te komen bij het bedrijf. Ik zit dus tussen 2 vuren in aan de ene kant kan ik het geld goed gebruiken aan de andere kant is een contract beter voor het CV. Echter hoe lang loopt zo'n contract? Ik had vernomen 3 maanden/6 maanden. Is toch van de zotte dat je zo tegen gewerkt wordt? En hoe moet het dan dat half jaar?
pi_135845837
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 22:52 schreef ManianMan het volgende:
Vandaag eens gevraagd of ik kans maakte op een contract bij een bedrijf waar ik via het uitzendbureau werk. Echter moeten ze mij dan ontslaan en kan ik een half jaar thuis gaan zitten om dan weer terug te komen bij het bedrijf. Ik zit dus tussen 2 vuren in aan de ene kant kan ik het geld goed gebruiken aan de andere kant is een contract beter voor het CV. Echter hoe lang loopt zo'n contract? Ik had vernomen 3 maanden/6 maanden. Is toch van de zotte dat je zo tegen gewerkt wordt? En hoe moet het dan dat half jaar?
Maar heb je dan wel garantie dat je na dat jaar aangenomen word? Volgens mij mogen ze je nu ook al een contract aanbieden maar moeten ze dan het uitzendbureau geld betalen hiervoor.

Ik moet zelf bekennen dat ik moe word van de standaard mailtjes met: er zijn andere met betere kwalificaties voor de functie. Leg dan gewoon eens uit wat er verbeterd kan worden, want zelfs als je daarom vraagt krijg je geen antwoord :r
pi_135845859
En vandaag een afwijzing binnen gekregen.

Uit de brief maak ik op, dat ze met niemand. Ze hadden 30 brieven, en 3 mensen op gesprek ( Ik was daar 1 van ) verder gaan. Want de werving had niet de gewenste kwalitatieve respons. Het ging om een functie waar men de tijd kreeg om in te groeien. Dan vraag ik me wel weer af. Wat zoeken ze precies. Een superman, iemand die niet bestaat. Mijn cv en werkverleden sluit precies aan op wat ze zoeken. Ik word er een beetje moe van.
pi_135846274
Tja...dat zijn die standaard redenen waar je als sollicitant nooit achter zal komen maar vaak is het toch weer dat men en loonslaafjes wil en ze zo min mogelijk wil betalen. Het liefst gratis. Vinden ze dat niet,dan krijg dit soort kul eisen en argumenten waarom men verder kijkt m.b.t kandidaten.
pi_135846736
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:10 schreef spreading het volgende:

[..]

Maar heb je dan wel garantie dat je na dat jaar aangenomen word? Volgens mij mogen ze je nu ook al een contract aanbieden maar moeten ze dan het uitzendbureau geld betalen hiervoor.

Ik moet zelf bekennen dat ik moe word van de standaard mailtjes met: er zijn andere met betere kwalificaties voor de functie. Leg dan gewoon eens uit wat er verbeterd kan worden, want zelfs als je daarom vraagt krijg je geen antwoord :r
Vaak solliciteren er 500 man op een functie waarvan 300 om aan de ww eis te voldoen. Dan snap ik dat ze niet iedereen een persoonlijk mailtje kunnen sturen. Sommige sturen helemaal niets dat is wel weer kwalijk.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_135846968
quote:
2s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:20 schreef Iwanius het volgende:
Tja...dat zijn die standaard redenen waar je als sollicitant nooit achter zal komen maar vaak is het toch weer dat men en loonslaafjes wil en ze zo min mogelijk wil betalen. Het liefst gratis. Vinden ze dat niet,dan krijg dit soort kul eisen en argumenten waarom men verder kijkt m.b.t kandidaten.
Het feit dat je op dit soort banen solliciteert betekend dat je eigen skills dus te laag zijn of niet uniek genoeg, bitchen op dit soort bedrijven schiet niet op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135847073
Na 3x bellen toch eindelijk contact gehad. Volgens de recruiter waren de vragen inderdaad bedoeld om me uit de tent te lokken, omdat ze iemand zoeken die 'stressbestendig is en tegen een stootje kan'. Ik heb mezelf automatisch gediskwalificeerd door het gesprek af te breken en weg te lopen. Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
pi_135847138
Jezus... recruiters :')
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_135847242
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Na 3x bellen toch eindelijk contact gehad. Volgens de recruiter waren de vragen inderdaad bedoeld om me uit de tent te lokken, omdat ze iemand zoeken die 'stressbestendig is en tegen een stootje kan'. Ik heb mezelf automatisch gediskwalificeerd door het gesprek af te breken en weg te lopen. Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Whut :')
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_135847266
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Na 3x bellen toch eindelijk contact gehad. Volgens de recruiter waren de vragen inderdaad bedoeld om me uit de tent te lokken, omdat ze iemand zoeken die 'stressbestendig is en tegen een stootje kan'. Ik heb mezelf automatisch gediskwalificeerd door het gesprek af te breken en weg te lopen. Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Wat een flauwekul zeg, ik kan zeggen dat ik bij 1 van de beste bureaus werk, en dat onze recruiters gewoon op kennis en niveau ingaan, of iemand stressbestendig is gaat je echt niet lukken tijdens een gesprekje of met testjes. Ik heb mensen gezien waarvan ik toch echt dat ze koelbloedig en rustig waren, maar die tijdens escalaties de meest simpele zaken niet meer konden uitvoeren. Wat mij betreft dump je de naam van dat bedrijf gelijk even hier.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135847295
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:44 schreef raptorix het volgende:

Wat mij betreft dump je de naam van dat bedrijf gelijk even hier.
Nou... dat hoeft ook weer niet. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_135847397
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nou... dat hoeft ook weer niet. :)
En waarom niet? Gaan we kijken of ze stressbestendig en assertief zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135847447
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:47 schreef raptorix het volgende:

[..]

En waarom niet?
Omdat ik dat niet nodig vind. :)
Omdat één recruiter z'n werk niet goed doet, hoeft niet het hele bedrijf aan de schandpaal. En dan nog: ik was er niet bij én het is ook niet echt relevant voor het probleem. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 13:49:58 #108
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135847471
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:41 schreef Five_Horizons het volgende:
Jezus... recruiters :')
Heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
Carpe Libertatem
pi_135847520
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
Ik dus niet. Velen begrijpen gewoon niets van hun vak en begrijpen niets van mensen. Vullen hun dagen met zoeken naar mogelijke kandidaten, zonder daadwerkelijk wat voor je te hebben. Snap ik van hen heus wel: ze hebben ook targets, maar mijn tijd ga je er niet meer mee verdoen. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_135847544
quote:
7s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
Het hangt er vanaf, sommige zijn lomp, daarentegen heb ik er genoeg in me linkedin die echt met gerichte functies komen of desnoods op zoek gaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135847595
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik dus niet. Velen begrijpen gewoon niets van hun vak en begrijpen niets van mensen. Vullen hun dagen met zoeken naar mogelijke kandidaten, zonder daadwerkelijk wat voor je te hebben. Snap ik van hen heus wel: ze hebben ook targets, maar mijn tijd ga je er niet meer mee verdoen. :)
Hoe beter je skills, hoe meer ze voor je willen doen, ik krijg van ongeveer 30-50 verschillende recruiters bijna dagelijks aanbiedingen die ze echt persoonlijk uitzoeken, dus geen geautomatiseerde mailtjes ofzo.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  † In Memoriam † donderdag 23 januari 2014 @ 13:54:09 #112
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_135847658
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik dus niet. Velen begrijpen gewoon niets van hun vak en begrijpen niets van mensen. Vullen hun dagen met zoeken naar mogelijke kandidaten, zonder daadwerkelijk wat voor je te hebben. Snap ik van hen heus wel: ze hebben ook targets, maar mijn tijd ga je er niet meer mee verdoen. :)
Er is wel verschil inderdaad. Het mooie is echter dat je ze niets verplicht bent en dus als iemand niet bevalt stuur je ze gewoon weg. Ze hebben in het ergste geval je tijd verdaan, maar het verhaal van Mint_Clansell is dusdanig fantastisch dat ik er eigenlijk weinig van geloof.
Carpe Libertatem
pi_135847696
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:52 schreef raptorix het volgende:

[..]

Hoe beter je skills,
Nee. Zo werkt het niet. Al was het alleen maar omdat de gemiddelde recruiter die skills helemaal niet kan inschatten. :)

Dat je een studie op het gebied van HR hebt gevolgd, wil niet zeggen dat je dan doorhebt wat de markt vraagt en wat jij biedt. :) (dit richt ik niet naar jou, maar naar recruiters in het algemeen, overigens ;) )
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  FOK!fotograaf donderdag 23 januari 2014 @ 13:55:37 #114
372645 spreading
pi_135847721
dubbel kan weg...
  FOK!fotograaf donderdag 23 januari 2014 @ 13:55:50 #115
372645 spreading
pi_135847733
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef spreading het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 23 januari 2014 13:31 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Vaak solliciteren er 500 man op een functie waarvan 300 om aan de ww eis te voldoen. Dan snap ik dat ze niet iedereen een persoonlijk mailtje kunnen sturen. Sommige sturen helemaal niets dat is wel weer kwalijk.
Dat klopt, maar als je een aantal van die mailtjes krijgt word je het wel beu, ik iig wel. Zeker omdat al die mails gewoon op elkaar lijken en sommige zelfs 1 op 1 gekopieerd zijn van elkaar. Dat het beter is dan niks terug sturen ben ik met je eens, maar het gevoel geven dat ze je brief gelezen hebben en er iets of wat van moeite in stoppen zullen de meeste ook wel waarderen. Lees anders dit eens: http://www.feedbek.nl/201(...)este-afwijzing-ooit/
Als ik zo`n brief zou krijgen zou ik het al minder erg vinden om afgewezen te worden.
[/quote]
  Redactie Frontpage donderdag 23 januari 2014 @ 13:58:25 #116
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135847889
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Whut :') 8)7

Even iets anders: Als slechte eigenschap 'zelfonderschatting' aangeven, zouden jullie dat doen? Want ik heb al een paar keer gemerkt dat ik dat best wel heb :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:02:37 #117
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135848125
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Na 3x bellen toch eindelijk contact gehad. Volgens de recruiter waren de vragen inderdaad bedoeld om me uit de tent te lokken, omdat ze iemand zoeken die 'stressbestendig is en tegen een stootje kan'. Ik heb mezelf automatisch gediskwalificeerd door het gesprek af te breken en weg te lopen. Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Jezus wat een ontzettende klootzakken zeg :')

Ik ga straks met mijn vriendin in een huisje trekken. Kost me 650 excl (ong 120 G/W/L + 30 internet = 150) = 800 inclusief.

Vriendin krijgt 450 binnen aan stufi en stagevergoeding (en krijgt sowieso een baan want die vacatures zijn zowat niet normaal meer zoveel). Ik krijg 250 euro huurtoeslag ongeveer (700).
Nouja, zou niet al te moeilijk moeten zijn om aan 400 euro (want eten en drinken)per maand te komen :')

Ik heb opzich nog wel een baan, maar dat is een flex baantje. Deze maand dus maar 12 uur gewerkt dus. Want de vaste medewerkers staan allemaal in de min rond deze tijd. Bummer. Bij de andere baan is mn contract op gehouden. Goed begin van 2014 :')

Als ik kijk op uitzendbanen is het alleen maar telecommunicatie en dus callcenter werk...

Lijkt me zelf ook wel wat om op een uitzendbureau zelf te werken, zie ik ook wat voor open staan. Maar ik heb niet veel ervaring met detachering, behalve bij mijzelf :') ;(
pi_135848270
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Nee. Zo werkt het niet. Al was het alleen maar omdat de gemiddelde recruiter die skills helemaal niet kan inschatten. :)

Dat je een studie op het gebied van HR hebt gevolgd, wil niet zeggen dat je dan doorhebt wat de markt vraagt en wat jij biedt. :) (dit richt ik niet naar jou, maar naar recruiters in het algemeen, overigens ;) )
Coroporate Recruiters zijn inderdaad meer HR mensen die werken als een grof filter.
Echter de goede IT recruiters kunnen aan je werkervaring en certificaten redelijk snel inschatten of je goed in de markt ligt. Als ik iemand zijn CV zie kan ik ook wel binnen 10 seconden zien of zo een persoon gewild is of niet, is echt niet zo heel moeilijk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135848388
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:02 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Jezus wat een ontzettende klootzakken zeg :')

Ik ga straks met mijn vriendin in een huisje trekken. Kost me 650 excl (ong 120 G/W/L + 30 internet = 150) = 800 inclusief.

Vriendin krijgt 450 binnen aan stufi en stagevergoeding (en krijgt sowieso een baan want die vacatures zijn zowat niet normaal meer zoveel). Ik krijg 250 euro huurtoeslag ongeveer (700).
Nouja, zou niet al te moeilijk moeten zijn om aan 400 euro (want eten en drinken)per maand te komen :')

Ik heb opzich nog wel een baan, maar dat is een flex baantje. Deze maand dus maar 12 uur gewerkt dus. Want de vaste medewerkers staan allemaal in de min rond deze tijd. Bummer. Bij de andere baan is mn contract op gehouden. Goed begin van 2014 :')

Als ik kijk op uitzendbanen is het alleen maar telecommunicatie en dus callcenter werk...

Lijkt me zelf ook wel wat om op een uitzendbureau zelf te werken, zie ik ook wat voor open staan. Maar ik heb niet veel ervaring met detachering, behalve bij mijzelf :') ;(
En wat is je studieachtergrond, en wat zou je willen doen?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:16:08 #120
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135848730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

En wat is je studieachtergrond, en wat zou je willen doen?
Maatschappelijk werk en dienstverlening. Op dat niveau kom ik nergens binnen want dan heb ik ervaring nodig.

Ik wil juist NIET verzorgende dingen doen, terwijl daar natuurlijk miljarden vacatures voor zijn. Bij dat ene baantje moet ik wel eens iemand de bips afvegen, dat is tot daar aan toe en accepteer ik nog wel.
Maar ik ben daar gewoon overgekwalificeerd voor.
Ik heb echter nog een kans om met kinderen te gaan werken tot 18 jaar. Ik moet het maar gewoon aannemen denk ik. Heb daar al eerder gewerkt met een kind dat spuugde, in zn broek scheet en een concentratiespanne had van ong 10 seconden :') Ik kon geen moment pauze nemen. Jongen wat was ik moe na acht uur non stop een kind in de gaten moeten houden.


Bovendien zou ik ook wel een thuisstudie willen doen, of iets om mijzelf om te scholen. Computers interesseren me veel, en iets in de P&O lijkt me ook wel wat. Maarja dat zijn dus van die dingen waar je wel een opleiding in moet hebben gedaan. En ik vraag mij af of men mensen aanneemt die een thuisstudie diploma hebben.
pi_135848746
Wat betreft recruiters heb ik alles wel voorbij zien komen; van mensen die echt geinteresseerd zijn in je en je zsm aan een goeie baan proberen te krijgen, tot de idioten uit bovenstaand verhaal.
  Redactie Frontpage donderdag 23 januari 2014 @ 14:43:02 #122
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135849814
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:02 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Vriendin krijgt 450 binnen aan stufi en stagevergoeding

En Dat Is Fantastisch! sorry :')
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
  donderdag 23 januari 2014 @ 14:47:05 #123
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135849947
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:43 schreef Etcetera het volgende:

[..]

En Dat Is Fantastisch! sorry :')
:') Netjes, had het zelf niet eens door :D
  Redactie Frontpage donderdag 23 januari 2014 @ 15:05:31 #124
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135850617
quote:
14s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:47 schreef RickoKun het volgende:

[..]

:') Netjes, had het zelf niet eens door :D
Hoe kun je dat nou missen :D _O-
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135850733
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:16 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Maatschappelijk werk en dienstverlening. Op dat niveau kom ik nergens binnen want dan heb ik ervaring nodig.

Ik wil juist NIET verzorgende dingen doen, terwijl daar natuurlijk miljarden vacatures voor zijn. Bij dat ene baantje moet ik wel eens iemand de bips afvegen, dat is tot daar aan toe en accepteer ik nog wel.
Maar ik ben daar gewoon overgekwalificeerd voor.
Ik heb echter nog een kans om met kinderen te gaan werken tot 18 jaar. Ik moet het maar gewoon aannemen denk ik. Heb daar al eerder gewerkt met een kind dat spuugde, in zn broek scheet en een concentratiespanne had van ong 10 seconden :') Ik kon geen moment pauze nemen. Jongen wat was ik moe na acht uur non stop een kind in de gaten moeten houden.

Bovendien zou ik ook wel een thuisstudie willen doen, of iets om mijzelf om te scholen. Computers interesseren me veel, en iets in de P&O lijkt me ook wel wat. Maarja dat zijn dus van die dingen waar je wel een opleiding in moet hebben gedaan. En ik vraag mij af of men mensen aanneemt die een thuisstudie diploma hebben.
Iets met computer doen is nogal breed he ;)
Kan je wel zeggen dat er veel vraag is naar testers op het moment, er zijn een aantal opleidingen/certificaten die je kan halen. Op zich is testen niet heel moeilijk werk, maar het vergt wel nauwkeurigheid, leuke is dat het echt een functie is waar je in kunt doorgroeien en zelf je taken kunt kiezen, zo doen de testers bij ons ook veel intakes op specificaties en maken ze samen met developers automatische scripts om te testen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:14:40 #126
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135851061
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:08 schreef raptorix het volgende:

[..]

Iets met computer doen is nogal breed he ;)
Kan je wel zeggen dat er veel vraag is naar testers op het moment, er zijn een aantal opleidingen/certificaten die je kan halen. Op zich is testen niet heel moeilijk werk, maar het vergt wel nauwkeurigheid, leuke is dat het echt een functie is waar je in kunt doorgroeien en zelf je taken kunt kiezen, zo doen de testers bij ons ook veel intakes op specificaties en maken ze samen met developers automatische scripts om te testen.
Ik wilde communicatie media en IT doen, die had ik als tweede keus. Eerste keus was maatschappelijk werk en dienstverlening. Voordat ik daadwerkelijk met MWD begon had ik nog basische kennis over photoshop e.d.
Programmeren heb ik nog geen enkele ervaring in. Weet overigens niet in hoeverre ik hierin wiskunde moet toepassen. Had op de HAVO een vijf op Wiskunde A1,2
pi_135851121
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:14 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik wilde communicatie media en IT doen, die had ik als tweede keus. Eerste keus was maatschappelijk werk en dienstverlening. Voordat ik daadwerkelijk met MWD begon had ik nog basische kennis over photoshop e.d.
Programmeren heb ik nog geen enkele ervaring in.
Kennis van Photoshop heb je eigenlijk niets aan, je zou je eventueel op frontend kunnen richten, zal de komende jaren enorm veel vraag naar zijn en is ook erg leuk werk.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:21:16 #128
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135851360
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:16 schreef raptorix het volgende:

[..]

Kennis van Photoshop heb je eigenlijk niets aan, je zou je eventueel op frontend kunnen richten, zal de komende jaren enorm veel vraag naar zijn en is ook erg leuk werk.
Het opzetten van webpagina's voor organisaties?
pi_135851427
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:21 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Front end? Waar denk ik dan aan? Netwerkbeheer?
Nee als Frontender ben je verantwoordeiljk voor de HTML en javascript.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:23:57 #130
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135851482
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee als Frontender ben je verantwoordeiljk voor de HTML en javascript.
Liekt mie wel wat :@

Maarja, waar kan ik me zo laten omscholen. Ik heb binnenkort dus een huurhuis(en gelukkig iets van 10.000 eu op de spaarrekening) maar ik trek het niet om nog 4 jaar fulltime naar school te gaan...
pi_135851544
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:23 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Liekt mie wel wat :@

Maarja, waar kan ik me zo laten omscholen. Ik heb binnenkort dus een huurhuis(en gelukkig iets van 10.000 eu op de spaarrekening) maar ik trek het niet om nog 4 jaar fulltime naar school te gaan...
Vooral veel zelfstudie doen en het in de praktijk brengen, als je beetje door buffelt heb je binnen enkele maanden een stevige basis, en over een halfjaar genoeg kennis voor instroom functies.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:27:01 #132
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135851600
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:25 schreef raptorix het volgende:

[..]

Vooral veel zelfstudie doen en het in de praktijk brengen, als je beetje door buffelt heb je binnen enkele maanden een stevige basis, en over een halfjaar genoeg kennis voor instroom functies.
Zelfstudie vind ik aardig lastig zonder te weten waar de startblokken liggen :@
pi_135851640
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:27 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Zelfstudie vind ik aardig lastig zonder te weten waar de startblokken liggen :@
Er is is in DIG een topic voor CSS/HTML daar zullen vast mensen zijn die je op weg kunnen helpen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:30:17 #134
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135851730
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:28 schreef raptorix het volgende:

[..]

Er is is in DIG een topic voor CSS/HTML daar zullen vast mensen zijn die je op weg kunnen helpen :)
THanks bro!
pi_135851852
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:30 schreef RickoKun het volgende:

[..]

THanks bro!
Deze is wel een aardige start:

https://www.udemy.com/learn-html5-programming-from-scratch/

Als je nu eenmaal de basis kent (paar dagen), dan gewoon veel tutorials doen, blogs lezen, etc.
En allerbelangrijkste, zelf DOEN. Geef je zelf een simpele opdracht en probeer tot een goed resultaat te komen. Laat ook andere mensen je werk beoordelen :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 23 januari 2014 @ 15:36:46 #136
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135851987
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:33 schreef raptorix het volgende:

[..]

Deze is wel een aardige start:

https://www.udemy.com/learn-html5-programming-from-scratch/

Als je nu eenmaal de basis kent (paar dagen), dan gewoon veel tutorials doen, blogs lezen, etc.
En allerbelangrijkste, zelf DOEN. Geef je zelf een simpele opdracht en probeer tot een goed resultaat te komen. Laat ook andere mensen je werk beoordelen :)
Holy dicktits, nice man! Zal deze zeker in de gaten houden en gebruiken :) :D
Zou echt mooi wezen als ik zo mijzelf gradually kan opwaarderen :@
Dit is mooi stap voor stap. Heb eens geprobeerd om met muziekprogramma's bezig te gaan (compleet andere tak van sport, maar toch), maar daar zaten nauwelijks tutorials bij.

Trouwens, moet ik hier voor gaan betalen? Ik zie dat de eerste les nog gratis is, maar ik zie het wel gebeuren dat ik moet gaan dokken hoe verder ik kom :@
pi_135852070
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:36 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Holy dicktits, nice man! Zal deze zeker in de gaten houden en gebruiken :) :D
Zou echt mooi wezen als ik zo mijzelf gradually kan opwaarderen :@
Dit is mooi stap voor stap. Heb eens geprobeerd om met muziekprogramma's bezig te gaan (compleet andere tak van sport, maar toch), maar daar zaten nauwelijks tutorials bij.

Trouwens, moet ik hier voor gaan betalen? Ik zie dat de eerste les nog gratis is, maar ik zie het wel gebeuren dat ik moet gaan dokken hoe verder ik kom :@
Volgens mij is Udemy gratis, maar ben daar niet heel erg zeker in, ik heb toevallig van deze tutorial tijdje terug nog wat dingetjes gedaan (ik heb vaak met frontend te maken), maar als je beetje googled op HTML5 en CSS3 tutorials dan vind je genoeg :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135870295
Ok ff update: DSM wordt 'm niet, eerste gedeelte van het gesprek met de teamleider ging prima, toen kwam de hr persoon en die begon gelijk met lastige vragen over keuzes die ik 10 jaar geleden gemaakt had en etc. Ook vond ze dat ik als vrouw niet in 'n team met mannen zou passen, ok dan. :{ Krijg er 'n beetje " :') " gevoel bij. Die teamleider was eigenlijk voornamelijk bang dat ik me in deze functie zou vervelen en kwam met wat bedrijfsnamen voor toch meer werk in de richting van research & development in de chemische industrie dus ik ga gewoon eens bellen.

Maar vervelende vragen stelde die troela eigenlijk wel...dat ik zo'n 10 jaar geleden wat stomme keuzes heb gemaakt wil toch niet zeggen dat ik er nu nog voor gestraft moet worden? ...en wat ik zo van die werknemers op de fabriek zelf heb meegekregen vonden die het absoluut niet erg dat er wat meer vrouwen bij hun zouden komen werken, tsja. :') Maar goed ik ga verder kijken intussen hoor ik links en rechts dat ze bij DSM staan te springen om mensen, maar ja daar heb ik niks aan, zo'n hr miep/recruiter zouden ze eigenlijk niet het sollicitatiegesprek moeten laten doen maar ja wat doe je eraan...
Hallon!
pi_135870726
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:22 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nee als Frontender ben je verantwoordeiljk voor de HTML en javascript.
CSS lijkt me ook nog wel enigszins relevant.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator donderdag 23 januari 2014 @ 22:03:08 #140
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_135871405
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 14:02 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Jezus wat een ontzettende klootzakken zeg :')

Ik ga straks met mijn vriendin in een huisje trekken. Kost me 650 excl (ong 120 G/W/L + 30 internet = 150) = 800 inclusief.

Vriendin krijgt 450 binnen aan stufi en stagevergoeding (en krijgt sowieso een baan want die vacatures zijn zowat niet normaal meer zoveel). Ik krijg 250 euro huurtoeslag ongeveer (700).
Nouja, zou niet al te moeilijk moeten zijn om aan 400 euro (want eten en drinken)per maand te komen :')

Ik heb opzich nog wel een baan, maar dat is een flex baantje. Deze maand dus maar 12 uur gewerkt dus. Want de vaste medewerkers staan allemaal in de min rond deze tijd. Bummer. Bij de andere baan is mn contract op gehouden. Goed begin van 2014 :')

Als ik kijk op uitzendbanen is het alleen maar telecommunicatie en dus callcenter werk...

Lijkt me zelf ook wel wat om op een uitzendbureau zelf te werken, zie ik ook wat voor open staan. Maar ik heb niet veel ervaring met detachering, behalve bij mijzelf :') ;(
Ricko :* !

Ik houd het een beetje bij in mijn en jouw sector maar ik merk dat het echt dikke bout in een zakje is. Jezus.. ik dank het lieve heertje dat ik vastigheid heb (blanco een open sollicitatie ergens naar toe gestuurd op het juiste moment)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_135871808
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:52 schreef Monolith het volgende:

[..]

CSS lijkt me ook nog wel enigszins relevant.
Uiteraard ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 23 januari 2014 @ 22:39:09 #142
269689 crew  Viv
pi_135873413
quote:
15s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:45 schreef BlueMage het volgende:
Ok ff update: DSM wordt 'm niet, eerste gedeelte van het gesprek met de teamleider ging prima, toen kwam de hr persoon en die begon gelijk met lastige vragen over keuzes die ik 10 jaar geleden gemaakt had en etc. Ook vond ze dat ik als vrouw niet in 'n team met mannen zou passen, ok dan. :{ Krijg er 'n beetje " :') " gevoel bij. Die teamleider was eigenlijk voornamelijk bang dat ik me in deze functie zou vervelen en kwam met wat bedrijfsnamen voor toch meer werk in de richting van research & development in de chemische industrie dus ik ga gewoon eens bellen.

Maar vervelende vragen stelde die troela eigenlijk wel...dat ik zo'n 10 jaar geleden wat stomme keuzes heb gemaakt wil toch niet zeggen dat ik er nu nog voor gestraft moet worden? ...en wat ik zo van die werknemers op de fabriek zelf heb meegekregen vonden die het absoluut niet erg dat er wat meer vrouwen bij hun zouden komen werken, tsja. :') Maar goed ik ga verder kijken intussen hoor ik links en rechts dat ze bij DSM staan te springen om mensen, maar ja daar heb ik niks aan, zo'n hr miep/recruiter zouden ze eigenlijk niet het sollicitatiegesprek moeten laten doen maar ja wat doe je eraan...
Jammer! Hopelijk rolt er nog wat uit via die andere bedrijven. :)
pi_135874470
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:36 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Holy dicktits, nice man! Zal deze zeker in de gaten houden en gebruiken :) :D
Zou echt mooi wezen als ik zo mijzelf gradually kan opwaarderen :@
Dit is mooi stap voor stap. Heb eens geprobeerd om met muziekprogramma's bezig te gaan (compleet andere tak van sport, maar toch), maar daar zaten nauwelijks tutorials bij.

Trouwens, moet ik hier voor gaan betalen? Ik zie dat de eerste les nog gratis is, maar ik zie het wel gebeuren dat ik moet gaan dokken hoe verder ik kom :@
Deze cursus vond ik wel fijn voor het bijspijkeren van HTML en CSS: http://www.microsoftvirtu(...)r-absolute-beginners
www.w3schools.com staat boordevol met informatie en is leuk als naslagwerk, maar ook is er de mogelijkheid om de werking van tags en attributes uit te proberen.
Op www.codecademy.com staan ook wel wat leuke tutorials, maar die zijn niet allemaal even goed.
pi_135874616
quote:
15s.gif Op donderdag 23 januari 2014 21:45 schreef BlueMage het volgende:
Ok ff update: DSM wordt 'm niet, eerste gedeelte van het gesprek met de teamleider ging prima, toen kwam de hr persoon en die begon gelijk met lastige vragen over keuzes die ik 10 jaar geleden gemaakt had en etc. Ook vond ze dat ik als vrouw niet in 'n team met mannen zou passen, ok dan. :{ Krijg er 'n beetje " :') " gevoel bij. Die teamleider was eigenlijk voornamelijk bang dat ik me in deze functie zou vervelen en kwam met wat bedrijfsnamen voor toch meer werk in de richting van research & development in de chemische industrie dus ik ga gewoon eens bellen.

Maar vervelende vragen stelde die troela eigenlijk wel...dat ik zo'n 10 jaar geleden wat stomme keuzes heb gemaakt wil toch niet zeggen dat ik er nu nog voor gestraft moet worden? ...en wat ik zo van die werknemers op de fabriek zelf heb meegekregen vonden die het absoluut niet erg dat er wat meer vrouwen bij hun zouden komen werken, tsja. :') Maar goed ik ga verder kijken intussen hoor ik links en rechts dat ze bij DSM staan te springen om mensen, maar ja daar heb ik niks aan, zo'n hr miep/recruiter zouden ze eigenlijk niet het sollicitatiegesprek moeten laten doen maar ja wat doe je eraan...
Om wat voor mensen staan ze dan te springen? En als ze zoveel mensen zoeken, waarom zag ik gisteren dan maar 18 vacatures bij DSM in Nederland, waarvan de meeste senior-functies?
pi_135875771
Als je echt in de IT wil dan zijn er zar mogelijkheden. Ook willen ze wel dat je parttime studeert naast je baan. Dus ja, daar liggen kansen (en ook nog eens dikbetaald..)

En niet alle recruiters zijn zo slecht. Je moet alleen voor jezelf een goed beeld hebben wat je wil doen en waar je wil werken. En ook waarom, wat vind je leuk en waarom je dat leuk vindt.
Als je dat zelf al niet weet, dan is het voor een recruiter ook maar gissen wat je precies wil. En kan die nooit wat passends voor je vinden. Recruiters zijn ook geen tovenaars die vanuit het niets de perfecte baan kunnen toveren.
pi_135881987
quote:
1s.gif Op donderdag 23 januari 2014 23:23 schreef the85mc het volgende:
Als je echt in de IT wil dan zijn er zar mogelijkheden. Ook willen ze wel dat je parttime studeert naast je baan. Dus ja, daar liggen kansen (en ook nog eens dikbetaald..)

En niet alle recruiters zijn zo slecht. Je moet alleen voor jezelf een goed beeld hebben wat je wil doen en waar je wil werken. En ook waarom, wat vind je leuk en waarom je dat leuk vindt.
Als je dat zelf al niet weet, dan is het voor een recruiter ook maar gissen wat je precies wil. En kan die nooit wat passends voor je vinden. Recruiters zijn ook geen tovenaars die vanuit het niets de perfecte baan kunnen toveren.
Nee, maar het is wel leuk dat een recruiters iets van het vakgebied afweten. Anders krijg je van die rare vragen of wordt je afgewezen op gebrek aan ervaring terwijl je al 15 jaar met een bepaalde regelgeving werkt. Die ook nog eens standaard is in het vakgebied, maar de beste recruiter wist dat zelf niet.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 januari 2014 @ 08:40:12 #147
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135882248
quote:
4s.gif Op donderdag 23 januari 2014 15:36 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Holy dicktits, nice man! Zal deze zeker in de gaten houden en gebruiken :) :D
Zou echt mooi wezen als ik zo mijzelf gradually kan opwaarderen :@
Dit is mooi stap voor stap. Heb eens geprobeerd om met muziekprogramma's bezig te gaan (compleet andere tak van sport, maar toch), maar daar zaten nauwelijks tutorials bij.

Trouwens, moet ik hier voor gaan betalen? Ik zie dat de eerste les nog gratis is, maar ik zie het wel gebeuren dat ik moet gaan dokken hoe verder ik kom :@
er zijn honderden tutorials voor front-end ontwikkeling. En wanneer je een beetje verder komt en een specifiek probleem hebt, is de kans groot dat er oplossing voore en soortgelijk probleem op stackoverflow staat.

Volgens mij is webontwikkeling (zowel front- als backend) een van de best gedocumenteerde gebieden op internet.
pi_135882461
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:40 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

er zijn honderden tutorials voor front-end ontwikkeling. En wanneer je een beetje verder komt en een specifiek probleem hebt, is de kans groot dat er oplossing voore en soortgelijk probleem op stackoverflow staat.

Volgens mij is webontwikkeling (zowel front- als backend) een van de best gedocumenteerde gebieden op internet.
Er is inderdaad een hoop te vinden voor web development. Het merendeel lijkt helaas vooral voorbeeld te kunnen staan voor hoe je het niet moet doen :+.

Dat gezegt is stackoverflow een stap in de goede richting om het roer al dan niet een klein beetje om te gooien.
pi_135886231
Hmmm wat nu. Heb een aanbieding voor een baan, andere procedure, voor een leukere baan loopt nog. Heb bij dat 2e bedrijf al wel een leuk gesprek gehad met de managers van de afdeling.

Wat nu...
.
pi_135886457
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:24 schreef Fer het volgende:
Hmmm wat nu. Heb een aanbieding voor een baan, andere procedure, voor een leukere baan loopt nog. Heb bij dat 2e bedrijf al wel een leuk gesprek gehad met de managers van de afdeling.

Wat nu...
Herkenbaar, zeggen tegen dat bedrijf dat je bijna ergens een contract gaat tekenen en geef ze een termijn van bv 2 dagen. EN na 2 dagen tekenen voor de huidige aanbieding.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135886668
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:31 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Herkenbaar, zeggen tegen dat bedrijf dat je bijna ergens een contract gaat tekenen en geef ze een termijn van bv 2 dagen. EN na 2 dagen tekenen voor de huidige aanbieding.
Ik heb met het eerste bedrijf afgesproken Dinsdag terug te bellen of ik het doe of niet. Het 2e bedrijf heb ik net gesproken. Die willen pas de eerste week van februari uitspraak doen.

Damn, dan maandag nog een gesprek met een bedrijf wat ik al goed ken en zij mij ook.
.
pi_135886776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:17 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel leuk dat een recruiters iets van het vakgebied afweten. Anders krijg je van die rare vragen of wordt je afgewezen op gebrek aan ervaring terwijl je al 15 jaar met een bepaalde regelgeving werkt. Die ook nog eens standaard is in het vakgebied, maar de beste recruiter wist dat zelf niet.
Zodra je merkt dat een recruiter gewoon niet kritisch kijkt naar je ervaring en kennis moet je ze links laten liggen, overigens ben ik altijd vrij eerlijk naar recruiters dat de kans dat ik nu verkas vrij klein is, ik zit nu 12 jaar bij zelfde werkgever en heb daar hoop krediet en voordelen opgebouwd, dan ga je niet voor een paar honderd euro even snel verkassen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135886797
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:37 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb met het eerste bedrijf afgesproken Dinsdag terug te bellen of ik het doe of niet. Het 2e bedrijf heb ik net gesproken. Die willen pas de eerste week van februari uitspraak doen.

Damn, dan maandag nog een gesprek met een bedrijf wat ik al goed ken en zij mij ook.
Leg de situatie aan bedrijf 2 uit, dat je voor maandag een aanbieding wilt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_135887453
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:37 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik heb met het eerste bedrijf afgesproken Dinsdag terug te bellen of ik het doe of niet. Het 2e bedrijf heb ik net gesproken. Die willen pas de eerste week van februari uitspraak doen.

Damn, dan maandag nog een gesprek met een bedrijf wat ik al goed ken en zij mij ook.
Het 2de bedrijf bellen dat ze maandag de uitspraak moeten doen, of anders doe jij het (wordt dan helaas een nee) en op maandag tekenen, indien ze je willen hebben.
Maandag naar het gesprek gaan en zeggen dat je dezelfde dag nog een antwoord wil, anders doe jij dat ook (en dat is dan een nee) en dan maandag gelijk tekenen, indien ze je willen hebben.

En dan dinsdag tekenen als je nog geen ander contract het getekend.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135888294
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:00 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Het 2de bedrijf bellen dat ze maandag de uitspraak moeten doen, of anders doe jij het (wordt dan helaas een nee) en op maandag tekenen, indien ze je willen hebben.
Maandag naar het gesprek gaan en zeggen dat je dezelfde dag nog een antwoord wil, anders doe jij dat ook (en dat is dan een nee) en dan maandag gelijk tekenen, indien ze je willen hebben.

En dan dinsdag tekenen als je nog geen ander contract het getekend.
Ik lig nog best goed in markt merk ik, maar ik denk niet dat de positie heb om zoveel druk uit te oefenen. 2e bedrijf heeft namelijk nog een paar kandidaten en de dat 3e bedrijf is slechts een eerste kennismaking (ondanks dat ze me al een beetje kennen).

Plus persoonlijk wil ik liever bij bedrijf 2 of 3 werken, misschien wel 4.
.
pi_135888763
Vraag:

Stel: je wordt werkloos en hebt recht op 24 maand WW, gebaseerd op een 100% baan.
Normaal is het zo: als je voor bv 4 maand weer (tijdelijk) werk vindt, dan schuift die 24 maand op. Het aantal maanden WW-recht dat je had voor de tijdelijke baan is hetzelfde als na die tijdelijke baan.
Maar stel je kunt voor 50% aan de slag. Dan krijg je voor de helft nog steeds WW, en de andere helft niet. Da's prima.
Maar hoe zit het dan met aantal maanden WW recht dat je hebt na die tijdelijke deeltijdbaan? Is dat dan ook nog voor 50% voor 4 maand opgeschoven? Dus dat je de laatste 4 maanden van je WW-periode 50% WW krijgt? Of is een maand WW gewoon een maand WW, ongeacht 100% of 50%. Dit ontmoedigt mensen een deeltijd baan te nemen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Twentsche_Ros op 24-01-2014 12:54:01 ]
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_135889054
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:17 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Nee, maar het is wel leuk dat een recruiters iets van het vakgebied afweten. Anders krijg je van die rare vragen of wordt je afgewezen op gebrek aan ervaring terwijl je al 15 jaar met een bepaalde regelgeving werkt. Die ook nog eens standaard is in het vakgebied, maar de beste recruiter wist dat zelf niet.
Als je 15 jaar relevante ervaring niet over weet te brengen moet je toch eens naar je communicatieskills kijken..
pi_135889926
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:52 schreef the85mc het volgende:

[..]

Als je 15 jaar relevante ervaring niet over weet te brengen moet je toch eens naar je communicatieskills kijken..
Onzin, als jij als recruiter niet eens weet dat welke standaard regelgevingen er zijn in een bepaalde branche, en niet uit een cv kan opmaken dat die persoon daar dagelijks mee te maken heeft gehad.
Bij een bedrijf als start en dergelijk, kan ik dat begrijpen. Maar als je jezelf wegzet als bureau blablabla die gespecialiseerd is in die tak van sport en je komt met opmerkingen aan waarvan ik meteen weet dat je eigenlijk niet weet waar je over aan het praten bent. Dan heeft dat niks met mijn communicatie skills te maken, maar dan zit jij als recruiter op de verkeerde plek.
pi_135890091
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

Zodra je merkt dat een recruiter gewoon niet kritisch kijkt naar je ervaring en kennis moet je ze links laten liggen, overigens ben ik altijd vrij eerlijk naar recruiters dat de kans dat ik nu verkas vrij klein is, ik zit nu 12 jaar bij zelfde werkgever en heb daar hoop krediet en voordelen opgebouwd, dan ga je niet voor een paar honderd euro even snel verkassen.
Links laten liggen is geen optie als je geld krijgt van de UWV en zo snel mogelijk weer aan de slag wilt. Ik ben nu bijna 2 maanden werkloos en vind het helemaal niks. Maar soms moet je wel via detacheerders. En er zijn er een paar die goed zijn en weten waarover ze het hebben. Maar er zit ook veel rommel.
pi_135890143
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:15 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Onzin, als jij als recruiter niet eens weet dat welke standaard regelgevingen er zijn in een bepaalde branche, en niet uit een cv kan opmaken dat die persoon daar dagelijks mee te maken heeft gehad.
Bij een bedrijf als start en dergelijk, kan ik dat begrijpen. Maar als je jezelf wegzet als bureau blablabla die gespecialiseerd is in die tak van sport en je komt met opmerkingen aan waarvan ik meteen weet dat je eigenlijk niet weet waar je over aan het praten bent. Dan heeft dat niks met mijn communicatie skills te maken, maar dan zit jij als recruiter op de verkeerde plek.
Dat die recruiter daar niet hoort dat klopt, maar als jij graag die baan wil zul je ermee om moeten gaan. De antwoorden zo maken dat je wel richting het juiste onderwerp komt. Overtuigen is een belangrijke skill die in alle banen terugkomt.
.
pi_135890222
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:22 schreef Fer het volgende:

[..]

Ik lig nog best goed in markt merk ik, maar ik denk niet dat de positie heb om zoveel druk uit te oefenen. 2e bedrijf heeft namelijk nog een paar kandidaten en de dat 3e bedrijf is slechts een eerste kennismaking (ondanks dat ze me al een beetje kennen).

Plus persoonlijk wil ik liever bij bedrijf 2 of 3 werken, misschien wel 4.
Dan had je niet moeten solliciteren bij bedrijf 1. Hoe zit het trouwens met je uitkering als je een baan weigert?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_135890407
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:21 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan had je niet moeten solliciteren bij bedrijf 1.
Dat wist ik toen nog niet, het is meer na 1e en 2e gesprek dat ik wat minder enthousiast ben geworden.

quote:
Hoe zit het trouwens met je uitkering als je een baan weigert?
Die heb ik niet.
.
pi_135890432
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:26 schreef Fer het volgende:

[..]

Dat wist ik toen nog niet, het is meer na 1e en 2e gesprek dat ik wat minder enthousiast ben geworden.

[..]

Die heb ik niet.
Dan boeit het niet, gewoon verder zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 13:49:12 #164
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_135891452
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 22:03 schreef Renesite het volgende:

[..]

Ricko :* !

Ik houd het een beetje bij in mijn en jouw sector maar ik merk dat het echt dikke bout in een zakje is. Jezus.. ik dank het lieve heertje dat ik vastigheid heb (blanco een open sollicitatie ergens naar toe gestuurd op het juiste moment)
Ik denk dat ik ga stoppen met roken en proefkonijn wordt. 2400 euro voor 2 weken in zo'n ding zitten :@
pi_135893369
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 20:49 schreef Droplollie het volgende:

[..]

Ik weet niet wat je studieachtergrond is, maar ik heb het vrij open gehouden, maar aangegeven heb dat ik de voorkeur voor onderzoek en beleid heb. Heb het zelf geregeld. Heb mij ook bij aantal bureaus ingeschreven voor werkervaringsplaatsen. Zij gaven aan dat er geen werkervaringsplek te vinden is in mijn richting. Een beetje lef tonen en zelf actie ondernemen richting bedrijven heeft blijkbaar meer zin en is financieel nog aantrekkelijker ook.

Veel gemeentes zijn bezig met de transitie van de WMO, jeugdwet en participatiewet. Als je daarop aanstuurt, is de kans best aanwezig dat de gemeentes belang hebben bij een goedkope kracht.
Dank voor je respons. :)

Ik ga er eens goed over nadenken, hoe ik het precies kan gaan invullen. Ik heb zelf een studieachtergrond richting zowel sport, kunst & cultuur en evenementen als richting Personeel & Organisatie. Verder de laatste jaren vooral ervaring in de sociale zekerheid.

Zelf dacht ik daarom eerder aan een werkervaringsplek bij een afdeling sociale zaken of iets dergelijks.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  Moderator vrijdag 24 januari 2014 @ 14:40:05 #166
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_135893422
quote:
4s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 13:49 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Ik denk dat ik ga stoppen met roken en proefkonijn wordt. 2400 euro voor 2 weken in zo'n ding zitten :@
Goed idee!
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 24 januari 2014 @ 14:49:21 #167
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_135893776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 12:41 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Vraag:

Stel: je wordt werkloos en hebt recht op 24 maand WW, gebaseerd op een 100% baan.
Normaal is het zo: als je voor bv 4 maand weer (tijdelijk) werk vindt, dan schuift die 24 maand op. Het aantal maanden WW-recht dat je had voor de tijdelijke baan is hetzelfde als na die tijdelijke baan.
Maar stel je kunt voor 50% aan de slag. Dan krijg je voor de helft nog steeds WW, en de andere helft niet. Da's prima.
Maar hoe zit het dan met aantal maanden WW recht dat je hebt na die tijdelijke deeltijdbaan? Is dat dan ook nog voor 50% voor 4 maand opgeschoven? Dus dat je de laatste 4 maanden van je WW-periode 50% WW krijgt? Of is een maand WW gewoon een maand WW, ongeacht 100% of 50%. Dit ontmoedigt mensen een deeltijd baan te nemen.
volgens mij bouw je in die maanden gewoon nieuw arbeidsverleden op. Niet over nagedacht vorig jaar, maar gewoon die parttime baan geaccepteerd. Ik werk er nu wel fulltime (vooralsnog).
pi_135997560
Ik zou donderdag of vrijdag een sollicitatiegesprek hebben, alleen weet het bedrijf nog niet wanneer. Zojuist weer gebeld en ze wisten het nog steeds niet. Hopelijk spreekt de besluiteloosheid niet voor het hele beleid daar.
  maandag 27 januari 2014 @ 12:28:02 #169
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136001957
-edit-
Heb ik al gedaan zie ik :P
pi_136002315
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 10:09 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik zou donderdag of vrijdag een sollicitatiegesprek hebben, alleen weet het bedrijf nog niet wanneer. Zojuist weer gebeld en ze wisten het nog steeds niet. Hopelijk spreekt de besluiteloosheid niet voor het hele beleid daar.
Herkenbaar, toen ik een baan zocht eind vorig jaar hield een bedrijf mij op deze manier 3 maanden aan het lijntje om dan doodleuk te zeggen dat ze terugkomen op dat besluit en mij niet gingen uitnodigen.
Doorgaan met zoeken en deze afstrepen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 27 januari 2014 @ 13:52:56 #171
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136005138
Pfoe, spannend! Mail gekregen van detacheringsbureau dat ik ben voorgesteld bij opdrachtgever. Echt een enthousiaste mail maar wel een automatische mail. Ik denk dat het nu niet lang duurt voor ik hoor of ik op gesprek mag komen. Heeft even geduurd, dit is wel een baan waarop ik hoop omdat het eens in mijn eigen woonplaats is en ik heb gehoord dat het een leuke werkgever is van mensen die er al werken. Hoop dat ik niet te lang hoef te wachten..

Als ik door ben eerst een training vóór het sollicitatie gesprek om me voor te bereiden. Das wel nieuw voor mij.
  maandag 27 januari 2014 @ 14:49:01 #172
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_136007231
Ik zal heel even voor de mensen die geïnteresseerd zijn (niemand waarschijnlijk :') ) m'n ingekorte mail (alleen de relevante informatie) die ik naar m'n werkcoach heb gestuurd hier plaatsen over hoe m'n sollicitatie bij dsm nou precies gegaan is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
pi_136009167
De HRM wilde je per definitie al niet hebben, liever iemand met een iets lager niveau die ze kunnen onderbetalen en die niet de capaciteiten heeft om later te gaan klagen.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
  maandag 27 januari 2014 @ 15:41:06 #174
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_136009242
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 15:38 schreef Ordos20 het volgende:
De HRM wilde je per definitie al niet hebben, liever iemand met een iets lager niveau die ze kunnen onderbetalen en die niet de capaciteiten heeft om later te gaan klagen.
Ik denk dat dit er heel erg achter zat idd en ook denk ik dat de man van de werkvloer me eigenlijk best wilde hebben. Maar m'n moeder zei ook al dat personeelszaken altijd het laatste woord heeft en het vaak ook niet leuk vindt als jij als direct leidinggevende of wat dan ook het "beter" denkt te weten. Dankzij hem weet ik wel wat namen en bedrijven, dat wel. :)
Hallon!
pi_136009527
Vanmiddag een gesprek met m'n jobcoach gehad, en zij heeft mijn voormalige werkgever opgebeld. Het gesprek ging goed, de optie om terug te komen staat nog open, maar de baas moest nog kijken of dat wel kon en hoeveel dat zou kosten. Ik zou dan vanaf april t/m oktober kunnen werken, en dan in de wintermaanden thuis zitten. Mijn jobcoach zou uitzoeken hoe het UWV daarover staat.

En voor de rest ga ik kijken of het slim is om een andere opleiding te volgen.
Children of the night. What music they make.
pi_136016007
quote:
7s.gif Op maandag 27 januari 2014 14:49 schreef BlueMage het volgende:
Ik zal heel even voor de mensen die geïnteresseerd zijn (niemand waarschijnlijk :') ) m'n ingekorte mail (alleen de relevante informatie) die ik naar m'n werkcoach heb gestuurd hier plaatsen over hoe m'n sollicitatie bij dsm nou precies gegaan is:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als dit de ingekorte versie is dan heb ik medelijden met je werkcoach
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  maandag 27 januari 2014 @ 21:29:56 #177
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_136026022
quote:
10s.gif Op maandag 27 januari 2014 18:39 schreef eight het volgende:

[..]

Als dit de ingekorte versie is dan heb ik medelijden met je werkcoach
Hoezo? Ze wil zo volledig mogelijk op de hoogte gehouden worden dus dan doe ik dat.
Hallon!
pi_136043113
Sinds kort begonnen met zoeken. Wat een bagger zeg. Nauwelijks iets fatsoenlijks. En op de vacatures die me wel aanspreken word ik niet eens uitgenodigd op gesprek. Bah.
pi_136046376
Het gesprek van gisteren ging eigenlijk vrij goed, heb er een positief gevoel over. Ik had met het meeste en wat ze extra vroegen ervaring. Ik ben (helaas) niet de enige en volgende week hoor ik of ik op een 2e gesprek mag komen.

Wat minder was, was dat ik bij thuiskomst in de mail op 2 andere sollicitaties een afwijzing had gehad.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_136049467
"Grote kloof tussen vraag bedrijven en capaciteiten werklozen'
http://www.nrc.nl/carrier(...)aciteiten-werklozen/

Het probleem: Er is nog steeds een tekort aan 22-jarigen met 12 jaar werkervaring. :')
pi_136050935
Zucht... Recruiters die beloven je een terugkoppeling te geven binnen een week, waar je vervolgens drie weken op moet wachten. Dan mail je voor een update en krijg je de reactie dat ze de volgende dag contact hebben met het bedrijf.

En dan hoor je weer een week niets.

Bah.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_136055848
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:35 schreef El_Thijs het volgende:
Zucht... Recruiters die beloven je een terugkoppeling te geven binnen een week, waar je vervolgens drie weken op moet wachten. Dan mail je voor een update en krijg je de reactie dat ze de volgende dag contact hebben met het bedrijf.

En dan hoor je weer een week niets.

Bah.
Dan bel je zelf naar het bedrijf. Recruiters bellen met geluk 1x per dag. Als jij belt, kan je wel elk uur bellen, als de persoon er niet is.
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:57 schreef ZuidKardinaal het volgende:
"Grote kloof tussen vraag bedrijven en capaciteiten werklozen'
http://www.nrc.nl/carrier(...)aciteiten-werklozen/

Het probleem: Er is nog steeds een tekort aan 22-jarigen met 12 jaar werkervaring. :')
Je vergeet de opleiding erbij, namelijk: wo-techniek
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136055901
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:11 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Dan bel je zelf naar het bedrijf. Recruiters bellen met geluk 1x per dag. Als jij belt, kan je wel elk uur bellen, als de persoon er niet is.
Ze hebben nog niet gezegd welk bedrijf het is, juist vanwege direct contact :')

Net contact gehad met de recruiter, en hij zegt volgende week omdat het er stervensdruk was. Ik wacht het nog even af, heb ook andere sollicitaties lopen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_136055926
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Ze hebben nog niet gezegd welk bedrijf het is, juist vanwege direct contact :')
Daar vraag je toch direct naar? Hoe weet je dan of de functie bij je past?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_136056006
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:12 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Daar vraag je toch direct naar? Hoe weet je dan of de functie bij je past?
Functieomschrijving zag er goed uit verder. Sloot aan bij wat ik zocht en waar ik ervaring in heb.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_136056051
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:14 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Functieomschrijving zag er goed uit verder. Sloot aan bij wat ik zocht en waar ik ervaring in heb.
Zonder bedrijf kan je toch niks controleren en wellicht is het wel een bedrijf uit 5 man of 50.000 man. Dat maakt nogal een verschil.
Zonder bedrijfsnaam zou ik dat nooit doen. Wellicht is het wel een oude werkgever van je of heb je zelf net een brief geschreven daarna.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:38:57 #187
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136056988
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 14:35 schreef El_Thijs het volgende:
Zucht... Recruiters die beloven je een terugkoppeling te geven binnen een week, waar je vervolgens drie weken op moet wachten. Dan mail je voor een update en krijg je de reactie dat ze de volgende dag contact hebben met het bedrijf.

En dan hoor je weer een week niets.

Bah.
Balen, El_Thijs.. Je bent erg hard op zoek lees ik wel! Heb je die opleiding nu afgerond of ben je daar nog mee bezig? Hopen dat je snel wat vindt!

Wel herkenbaar, of dat een uitzendbureau voor de derde keer over iets futiels belt, zoals je telefoonnummer, maar nog steeds niet helder heeft (data entry, hoe moeilijk is het om dat duidelijk te krijgen) vanuit het bedrijf wanneer er gestart wordt enz. Het was een functie vanaf januari maar nu opeens is het maart of april. Het zijn barre tijden..

Toch merk ik wel dat het helpt om te delibreren met oud-collega's en elkaar te blijven motiveren. Het UWV is zo teruggeschroefd voor mensen die zelfstandig kunnen zoeken dat je beter zo kunt blijven netwerken.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 16:39:40 #188
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136057034
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:15 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Zonder bedrijf kan je toch niks controleren en wellicht is het wel een bedrijf uit 5 man of 50.000 man. Dat maakt nogal een verschil.
Zonder bedrijfsnaam zou ik dat nooit doen. Wellicht is het wel een oude werkgever van je of heb je zelf net een brief geschreven daarna.
Punt is dat recruiters bang zijn dat je met de vacature overloopt naar de concurrent. Daarom doen ze zo vaag.
pi_136058607
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:39 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Punt is dat recruiters bang zijn dat je met de vacature overloopt naar de concurrent. Daarom doen ze zo vaag.
Na een gesprekje met hun vraag ik er altijd direct naar en nooit hebben ze dat geweigerd bij mij. Dat is ook in hun belang, want ze staan voor gek als je daar al een week eerder heb gesolliciteerd en bent afgewezen.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:27:21 #190
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136058796
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:22 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Na een gesprekje met hun vraag ik er altijd direct naar en nooit hebben ze dat geweigerd bij mij. Dat is ook in hun belang, want ze staan voor gek als je daar al een week eerder heb gesolliciteerd en bent afgewezen.
Kan inderdaad wel verschillen hoor, maar vóóraf blijven vragen is sowieso geen goed idee. Heb zelf dat ik het graag wil weten ivm OV en dan kunnen ze vaak wel een inschatting maken hoe lang je reistijd wordt. Vind ik belangrijker dan meteen weten welke plaats maar bij mij zijn het ook meestal gemeentes dus dan weet je wel wat er van je verwacht wordt en doet de naam er niet meteen toe.

Wel lullig ja als je twee keer voor dezelfde functie solliciteert bij hetzelfde bedrijf. Vind vaak ook dat detacheringsbedrijven nogal chaotisch werken. Dan nog liever een uitzendbureau met een redelijke naam.
pi_136059363
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 16:38 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Balen, El_Thijs.. Je bent erg hard op zoek lees ik wel! Heb je die opleiding nu afgerond of ben je daar nog mee bezig? Hopen dat je snel wat vindt!

Wel herkenbaar, of dat een uitzendbureau voor de derde keer over iets futiels belt, zoals je telefoonnummer, maar nog steeds niet helder heeft (data entry, hoe moeilijk is het om dat duidelijk te krijgen) vanuit het bedrijf wanneer er gestart wordt enz. Het was een functie vanaf januari maar nu opeens is het maart of april. Het zijn barre tijden..

Toch merk ik wel dat het helpt om te delibreren met oud-collega's en elkaar te blijven motiveren. Het UWV is zo teruggeschroefd voor mensen die zelfstandig kunnen zoeken dat je beter zo kunt blijven netwerken.
Cursus loopt nog steeds, eind volgende maand de eerste examens en dan eind maart de laatste. Volgende week hoor ik ook of ik op 2e gesprek mag bij een bedrijf waar ik gisteren ben geweest (staat in een post iets verder terug).

En iedereen die zegt dat de markt weer aantrekt moet toch eens wat beter kijken, of ze hebben zelf werk. Als het zo was, dan waren veel hier al veel eerder op gesprek geweest.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 28 januari 2014 @ 17:45:31 #192
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136059484
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:42 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Cursus loopt nog steeds, eind volgende maand de eerste examens en dan eind maart de laatste. Volgende week hoor ik ook of ik op 2e gesprek mag bij een bedrijf waar ik gisteren ben geweest (staat in een post iets verder terug).

En iedereen die zegt dat de markt weer aantrekt moet toch eens wat beter kijken, of ze hebben zelf werk. Als het zo was, dan waren veel hier al veel eerder op gesprek geweest.
Ik las het ja, van je gesprek :) Mooi toch?

Tja maar dat wisten wij allang als flexwerkers. Meeste mensen krijgen dat helemaal niet mee hoe de arbeidsmarkt zit op dit moment.

Toch helpt het wel om de moed niet op te geven hoor, gewoon tegen de stroom in blijven denken.
pi_136059783
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:45 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Ik las het ja, van je gesprek :) Mooi toch?

Tja maar dat wisten wij allang als flexwerkers. Meeste mensen krijgen dat helemaal niet mee hoe de arbeidsmarkt zit op dit moment.

Toch helpt het wel om de moed niet op te geven hoor, gewoon tegen de stroom in blijven denken.
Zeker mooi, al ben ik niet de enige die ze benaderd hebben. Klein voordeel wat ik had is dus dat een goede vriend van me er gewerkt heeft en goed contact had met de gesprekspartners. Ook kwam ik goed voorbereid opdagen en had ik een half A4 met vragen bij. Kreeg wel de indruk dat ze dat konden waarderen.

Ik geef de moed ook niet op. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten die het aandurft.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:28:31 #194
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136063670
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 17:54 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Zeker mooi, al ben ik niet de enige die ze benaderd hebben. Klein voordeel wat ik had is dus dat een goede vriend van me er gewerkt heeft en goed contact had met de gesprekspartners. Ook kwam ik goed voorbereid opdagen en had ik een half A4 met vragen bij. Kreeg wel de indruk dat ze dat konden waarderen.

Ik geef de moed ook niet op. Er hoeft er maar 1 tussen te zitten die het aandurft.
Joh je bent goed bezig en dat gaat zich echt wel uitbetalen uiteindelijk :) Top!

Pff nou ik krijg soms ook mailtjes dat ik niet de enige was: op deze vacature hebben 300 mensen gereageerd.. ha ha dat is echt idioot maar zo is het nu eenmaal :)

Good for you!

Ik ook niet, probeer niet teveel te hopen op de baan vanaf maart want weet hoe het is als je dan niet erdoor komt ;)
pi_136064317
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:28 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Joh je bent goed bezig en dat gaat zich echt wel uitbetalen uiteindelijk :) Top!

Pff nou ik krijg soms ook mailtjes dat ik niet de enige was: op deze vacature hebben 300 mensen gereageerd.. ha ha dat is echt idioot maar zo is het nu eenmaal :)

Good for you!

Ik ook niet, probeer niet teveel te hopen op de baan vanaf maart want weet hoe het is als je dan niet erdoor komt ;)
Allicht, want zoals men zegt: de aanhouder wint en dat geld ook voor jou :)

Zulke mailtjes heb ik nog niet gehad, enkel dat ik een keer gebeld ben door de recruiter om te zeggen dat er veel animo voor was :P

En als dit niet werkt: balen, maar dan op zoek naar de volgende. Ik heb gezegd dat 2014 mijn jaar word en daar ga ik me ook aan houden ;)
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 28 januari 2014 @ 19:41:41 #196
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136064489
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:39 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Allicht, want zoals men zegt: de aanhouder wint en dat geld ook voor jou :)

Zulke mailtjes heb ik nog niet gehad, enkel dat ik een keer gebeld ben door de recruiter om te zeggen dat er veel animo voor was :P

En als dit niet werkt: balen, maar dan op zoek naar de volgende. Ik heb gezegd dat 2014 mijn jaar word en daar ga ik me ook aan houden ;)
Precies! Gewoon doorzetten. Het is je al eerder gelukt.

Danku :)

Ha ha nou dat komt denk ik omdat er weinig in mijn directe werkveld is en ik dus op alles wat los en vast zit solliciteer ;)
pi_136065005
quote:
14s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 19:41 schreef eefje801 het volgende:

[..]

Precies! Gewoon doorzetten. Het is je al eerder gelukt.

Danku :)

Ha ha nou dat komt denk ik omdat er weinig in mijn directe werkveld is en ik dus op alles wat los en vast zit solliciteer ;)
Ik solliciteer ook een slag in de rondte. Maar zelfs dan merk je gewoon dat ze soms dingen vragen die niet haalbaar zijn. Zoals de 16 jarige met 20 jaar ervaring e.d.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_136067648
Sinds ik hoorde dat mijn collega een contract bij een ander bedrijf aangeboden krijgt, moet ik nog maar wat meer mijn best gaan doen om hier weg te komen waar ik nu werk. Anders mag ik nog meer werk gaan verrichten dan ik nu al doe.

Positief punt, morgen een gesprek bij een detacheerder voor een concrete functie (en ik blijf een auto eisen ;) ), met nog twee terugkoppelingen bij twee andere bedrijven in het vat wanneer we nu eens een kennismakingsgesprek gaan inplannen als de directeuren de HR's eindelijk overtuigd hebben te stoppen met zoeken.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_136094462
Ik kom me ook maar eens hier melden. Jaren in London gewerkt als Customer Service teamlead, nu al even aan het zoeken in Nederland na onze remigratie. Tot nu 2 gesprekken gehad, waarvan 1 afwijzing en de andere wacht ik nog op terugkoppeling. Ondertussen maar weer verder door direct te solliciteren en via recuiters, er moet toch ergens een leuke customer services management baan in de randstad zijn!
pi_136095517
Halve (niet complete) semi-afwijzing binnen. Een paar projecten zijn niet binnengehaald dus er is bij het bedrijf waar ik solliciteerde nog genoeg capaciteit. Dus eerst maar on hold. Mmmhhh. Nou ja en we gaan weer vrolijk verder!
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_136131532
Morgen een sollicitatiegesprek, ook nog eens redelijk dichtbij huis. *O*
pi_136131761
Ik heb het hem weer geflikt, loop nu met knallende koppijn omdat ik zo druk bezig ben geweest met regelen en bellen de afgelopen 3 dagen.

Ik zit in de ww en kan geen werk vinden, ik wilde graag mijn opleiding afmaken dus zo gezegd zo gedaan.

Dinsdag gesprek gehad met school, alles zat vol en er was een kleine kans als ik zelf stage zou vinden. Heel de buurt afgebeld alles zat al vol. Tot ik 1 belde waarvan ik de zelfde dag op gesprek mocht komen, de zelfde dag heb ik een stage gevonden die aansluit bij mijn opleiding.

Gister laat in de middag school gemaild en gebeld maar de vrouw van het intake gesprek was er vandaag, krijg ik net 30 minuten geleden te horen dat ik een plek op school gekregen heb !
Gister avond nog 5 berichten naar het uwv gestuurd

Daar kreeg ik zo juist de goedkeuring van.

Maandag stage en dinsdag eerste schooldag en dat binnen 3 dagen !!!
Ik ben trots op mijzelf ^O^ O+ *O*
pi_136131943
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 14:38 schreef Salina het volgende:

[..]

Dank voor je respons. :)

Ik ga er eens goed over nadenken, hoe ik het precies kan gaan invullen. Ik heb zelf een studieachtergrond richting zowel sport, kunst & cultuur en evenementen als richting Personeel & Organisatie. Verder de laatste jaren vooral ervaring in de sociale zekerheid.

Zelf dacht ik daarom eerder aan een werkervaringsplek bij een afdeling sociale zaken of iets dergelijks.
In het sociale domein is genoeg werk momenteel. Ben vandaag ook weer gebeld door een gemeente voor een werkervaringsplaats. Gemeentes hebben er dus wel oren naar. Je hebt een redelijk brede basis, dus ik denk dat je wel iets kunt vinden. Schrijf vooral zoveel mogelijk bedrijven en gemeentes aan, met een beetje geluk kun je kiezen of eisen stellen qua vergoeding.
Succes met solliciteren!
  donderdag 30 januari 2014 @ 14:12:48 #204
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136134119
Als je de advertenties zo leest zou er bij geen enkele telefoonwinkel nog iemand werken. Maar als je solliciteert hoor je nix
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136138583
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 14:12 schreef Xummon het volgende:
Als je de advertenties zo leest zou er bij geen enkele telefoonwinkel nog iemand werken. Maar als je solliciteert hoor je nix
Vraag is groter dan het aanbod. Op elke vacature komen tientallen sollicitaties. Het is geen stijl om niks te laten horen na een belletje of een brief, maar het is helaas de realiteit.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  donderdag 30 januari 2014 @ 18:14:54 #206
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136142188
Door omstandigheden op de afdeling had ik al langer het idee dat de kans op contractverlenging groot was, en vanmiddag sprak iemand van het management ook uit dat een langer dienstverband wenselijk is i.v.m. personeelstekort in de loop van 2014. Garanties zijn er nog niet, maar de tekenen zijn beslist gunstig te noemen. Belangrijk is ook dat ik er minimaal 26 weken moet werken, zodat mijn WW-rechten weer geldig zijn :+ (maar dan op basis van een deeltijd dienstverband ditmaal) en dit lijkt ook zónder contractverlenging gehaald te worden. Persoonlijk verwacht ik echter nog wel een contractverlenging van 3 tot 6 maanden, om in ieder geval de zomerperiode te overbruggen.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 00:25:58 #207
296595 foodlover
live and learn
pi_136158530
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef Aloria het volgende:
Ik heb het hem weer geflikt, loop nu met knallende koppijn omdat ik zo druk bezig ben geweest met regelen en bellen de afgelopen 3 dagen.

Ik zit in de ww en kan geen werk vinden, ik wilde graag mijn opleiding afmaken dus zo gezegd zo gedaan.

Dinsdag gesprek gehad met school, alles zat vol en er was een kleine kans als ik zelf stage zou vinden. Heel de buurt afgebeld alles zat al vol. Tot ik 1 belde waarvan ik de zelfde dag op gesprek mocht komen, de zelfde dag heb ik een stage gevonden die aansluit bij mijn opleiding.

Gister laat in de middag school gemaild en gebeld maar de vrouw van het intake gesprek was er vandaag, krijg ik net 30 minuten geleden te horen dat ik een plek op school gekregen heb !
Gister avond nog 5 berichten naar het uwv gestuurd

Daar kreeg ik zo juist de goedkeuring van.

Maandag stage en dinsdag eerste schooldag en dat binnen 3 dagen !!!
Ik ben trots op mijzelf ^O^ O+ *O*
Mooi werk :Y
pi_136161530
En weer een afwijzing binnen. Er stond geen reden in het briefje. Maar ik vermoed dat de afstand 1 van de redenen is. 128 km enkele reis per auto. of 2,5 uur met de trein. En ze konden maar max 150 euro aan reiskosten bieden.
pi_136162876
Waarom zou je zo ver van huis willen werken?
pi_136163626
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom zou je zo ver van huis willen werken?
Ik zou dat momenteel liever doen dan als ik een aban zou hebben waar ik het niet naar m'n zin heb of géén werk. :)
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
pi_136163862
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 13:04 schreef Droplollie het volgende:

[..]

In het sociale domein is genoeg werk momenteel. Ben vandaag ook weer gebeld door een gemeente voor een werkervaringsplaats. Gemeentes hebben er dus wel oren naar. Je hebt een redelijk brede basis, dus ik denk dat je wel iets kunt vinden. Schrijf vooral zoveel mogelijk bedrijven en gemeentes aan, met een beetje geluk kun je kiezen of eisen stellen qua vergoeding.
Succes met solliciteren!
Klinkt als een goede optie :Y
Heb je een open sollicitatie gedaan?
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_136165663
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou dat momenteel liever doen dan als ik een aban zou hebben waar ik het niet naar m'n zin heb of géén werk. :)
Elke dag 4 uur onderweg zijn van en naar het werk kan je (sociale leven) flink opbreken. Daarom zoek ik alleen iets binnen mijn regio.
pi_136165853
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:02 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom zou je zo ver van huis willen werken?
Omdat dat beter is dan thuis zitten. En dan kan ik eventueel nog altijd op mijn gemak kijken of er dichterbij huis wat te doen is.
pi_136165914
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 11:57 schreef zweefbij het volgende:
En dan kan ik eventueel nog altijd op mijn gemak kijken of er dichterbij huis wat te doen is.
Precies de reden waarom dit niet aantrekkelijk is voor de werkgever natuurlijk..
  vrijdag 31 januari 2014 @ 13:02:26 #215
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_136167442
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:38 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Ik zou dat momenteel liever doen dan als ik een aban zou hebben waar ik het niet naar m'n zin heb of géén werk. :)
Dit.
Hallon!
pi_136170305
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 10:49 schreef roos85 het volgende:

[..]

Klinkt als een goede optie :Y
Heb je een open sollicitatie gedaan?
Ik zou het woord open sollicitatie vooral niet in de mail benoemen. Ik heb het idee dat je dan op een stapel komt te liggen.
Volgens mij is het slimmer om gewoon gemeentes te benaderen en te vermelden wat je kunt en dat je dit voor een kleine vergoeding wil doen. Het moet vooral voor hen duidelijk zijn dat ze voor een korte tijd een goedkoop iemand kunnen gebruiken. Voor jou is dan het voordeel dat je zo een beetje een netwerk kunt opbouwen.
pi_136173116
Sollicitatiegesprek ging best goed, ik ben benieuwd. Helaas pas in de tweede week van februari uitsluitsel...
  vrijdag 31 januari 2014 @ 18:53:11 #218
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_136178760
quote:
14s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 13:02 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dit.
Inderdaad! Wil je werk of niet.
(ik zit nu op 3 uur reistijd per dag btw)
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_136192426
Hmm ik heb van HR wat ondersteuning, voor een interne overplaatsing. Vanuit HR kwam er al in een heel vroeg stadium een mailtje, dus met een beetje geluk ben ik de concurrentie voor. Geen garanties though. Ik hoop maar dat die reorganisatie geen roet in het eten gooit.

[ Bericht 4% gewijzigd door Daboman op 31-01-2014 23:50:39 ]
pi_136197742
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:50 schreef Mint_Clansell het volgende:
Morgen een sollicitatiegesprek, ook nog eens redelijk dichtbij huis. *O*
Daar het nu zaterdag en ik nog geen enthousiaste melding heb gelezen mag ik alvast concluderen dat het niet dat geworden is wat je ervan verwachte? Of wel?
pi_136201130
quote:
6s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 08:01 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Daar het nu zaterdag en ik nog geen enthousiaste melding heb gelezen mag ik alvast concluderen dat het niet dat geworden is wat je ervan verwachte? Of wel?
Zie vier posts terug. ;)
pi_136248433
Zitten hier ook WO'ers (Finance/Accounting) die werkloos zijn? Denk 't niet he?
pi_136282194
Ik ben een student die werkt zoekt. Ik ben er helaas in gefaald om een stageplek te vinden zoek nu dus werk om het komend halfjaar te overbruggen. Maar dat valt tot nu toe vies tegen, krijg of niks te horen, of ik 'word in een pool geplaatst', waarom zetten ze dan uberhaubt die vacature online? Hebben jullie nog tips om (tijdelijk) werk te vinden?

Ik studeer overigens communicatie & multimedia design, maar heb ook redelijk wat (vrijwilligers)ervaring met het werken met kinderen en heb 3 jaar als cassiere in de supermarkt gewerkt en een tijdje saleswerk gedaan. Dus opzich genoeg richtingen om te zoeken.
pi_136282558
Ik denk dat een uitzendbureau je beste kans is om werk te vinden, als student zijnde.
pi_136282942
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:38 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik denk dat een uitzendbureau je beste kans is om werk te vinden, als student zijnde.
Maar welk uitzendbureau kies je dan. :+ Ik heb al zeker 10 sollicitaties uitgedaan, via verschillende bureau's online, maar er zijn er zo ontzettend veel dat ik niet bij welk uitzendbureau ik moet beginnen.
pi_136283018
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:45 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Maar welk uitzendbureau kies je dan. :+ Ik heb al zeker 10 sollicitaties uitgedaan, via verschillende bureau's online, maar er zijn er zo ontzettend veel dat ik niet bij welk uitzendbureau ik moet beginnen.
Hoe bedoel je? Ga ze gewoon allemaal af. Des te sneller is de kans dat je snel aan het werk bent.
pi_136283093
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:46 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Ga ze gewoon allemaal af. Des te sneller is de kans dat je snel aan het werk bent.
Dit komt misschien heel dom en blond over, maar kun je serieus gewoon de stad in gaan en 1 voor 1 die bureaus inlopen (in mijn dorp is geen uitzendbureau). Ik ben nogal van de webgeneratie geloof ik, alle baantjes die ik ooit bemachtigd heb gingen via het internet.
pi_136283493
Probeer het eens. :)
pi_136284877
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dit komt misschien heel dom en blond over, maar kun je serieus gewoon de stad in gaan en 1 voor 1 die bureaus inlopen (in mijn dorp is geen uitzendbureau). Ik ben nogal van de webgeneratie geloof ik, alle baantjes die ik ooit bemachtigd heb gingen via het internet.
Ja dat kan. Alleen ben je nu wel 1 van de ontzettend vele. Ze zullen je ws vragen een CV op te sturen en dan zetten ze je in hun systeem, maar je zult vooral zelf actie moeten ondernemen op functies (paar jaar terug was dat wel anders) en contact moeten houden met de bureaus.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 februari 2014 @ 20:37:41 #230
269689 crew  Viv
pi_136300066
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 18:24 schreef RY5PRM4x het volgende:
Zitten hier ook WO'ers (Finance/Accounting) die werkloos zijn? Denk 't niet he?
WO'ers komen hier ook voorbij hoor :Y
Ik ben nu niet werkloos, maar ik hou wel met een half oog dit topic in de gaten aangezien ik geen vast contract heb.
pi_136300342
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:37 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

WO'ers komen hier ook voorbij hoor :Y
Ik ben nu niet werkloos, maar ik hou wel met een half oog dit topic in de gaten aangezien ik geen vast contract heb.
I see.. nou sterkte ermee.
Ik probeer dit land z.s.m te verlaten. Alles gaat hier de verkeerde kant op :-)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 3 februari 2014 @ 20:45:22 #232
269689 crew  Viv
pi_136300485
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:42 schreef RY5PRM4x het volgende:
I see.. nou sterkte ermee.
Ik probeer dit land z.s.m te verlaten. Alles gaat hier de verkeerde kant op :-)
Emigreren staat hier ook op het lijstje, maar niet omdat het elders beter zou zijn qua werkgelegenheid. :')
pi_136300846
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Emigreren staat hier ook op het lijstje, maar niet omdat het elders beter zou zijn qua werkgelegenheid. :')
Haha nou ligt eraan wat je achtergrond is of course :-) Ik wil hoofdzakelijk weg door de mindset van de autochtonen, hypocriete politiek en de deprimerende vooruitzichten in alle opzichten (educatie, gezondheidszorg, you name it).
Rutte en zn achterban zijn als een duivelse catalyst die dit land op korte termijn willen vernielen.
pi_136301052
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:58 schreef Aloria het volgende:
Ik heb het hem weer geflikt, loop nu met knallende koppijn omdat ik zo druk bezig ben geweest met regelen en bellen de afgelopen 3 dagen.

Zal wat worden als je 40 uur moet gaan werken :')
pi_136302293
Valt me op dat er toch veel mensen zijn die al redelijk wanhopig aan het worden zijn.

Op mijn werk heb ik door voorgaande ervaringen de taak gekregen om de selectie en werving te doen voor de sprankelende functie van Relation Medewerker (papierwerk, klachten opnemen en databases bijwerken) Vorige week dinsdag de Vacature online gezet en inmiddels al 160 aanmelding gehad. Gaat om een functie voor +/- 22 uur en ik krijg aanmeldingen van mensen die gewoon zwaar over kwalificeert zijn. Vandaag de eerste gesprekken gehouden en mijn conclusies tot nu toe.

1: Veel van de dames die parttime willen werken zijn totaal niet flexibel. (We zoeken iemand voor variabele uren dus af en toe in de middag dan weer in de ochtend) Maar dan moeten ze voor de kindertjes zorgen.

2: 3 tal jonge dames gesproken waarvan ik echt het idee kreeg dat ze puur alleen wat zochten om te overbruggen.

3: Mensen besteden 0 aandacht voor hun uiterlijk. Dresscode bij ons is formeel en vandaag had ik een jongedame met bond kraag en uggs.

4: Verder is het ook ontzettend lastig om het kalf van het koren te scheiden, de persoon die vandaag het beste naar voren kwam had een collega's geselecteerd! verschrikkelijke brief, weinig ervaring en relevante opleiding. Maar enorm spontaan, goedlachs en attent.

Begin toch de twijfelen dat ik die andere 40 brieven die ik al gelezen had toch maar weer uit de kliko moet vissen. (Had ze wel al laten weten dat ze niet door de selectie waren gekomen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Thefaceman88 op 03-02-2014 23:09:32 ]
pi_136302314
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:56 schreef Leonos het volgende:

[..]

Zal wat worden als je 40 uur moet gaan werken :')
Haha, nee hoor. Liever 40 uur werken dan thuis in de ww zitten.
Maar had wat te weinig gedronken en gegeten , moest overal heen rijden en bellen en regelen en afwachten. Ik houd niet zo van onzekerheid en dat ik van anderen afhankelijk ben wat die willen.

Zelf heb ik liever de touwtjes in handen :@ ;)
pi_136302510
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Aloria het volgende:

[..]

Haha, nee hoor. Liever 40 uur werken dan thuis in de ww zitten.
Maar had wat te weinig gedronken en gegeten , moest overal heen rijden en bellen en regelen en afwachten. Ik houd niet zo van onzekerheid en dat ik van anderen afhankelijk ben wat die willen.

Zelf heb ik liever de touwtjes in handen :@ ;)
Oeh, daten?
pi_136303305
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:19 schreef Leonos het volgende:

[..]

Oeh, daten?
Haha, dan ineens wel :D
pi_136303847
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:32 schreef Aloria het volgende:

[..]

Haha, dan ineens wel :D
:*
  maandag 3 februari 2014 @ 21:55:08 #240
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_136304496
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
Valt me op dat er toch veel mensen zijn die al redelijk wanhopig aan het worden zijn.

Op mijn werk heb ik door voorgaande ervaringen de taak gekregen om de selectie en werving te doen voor de sprankelende functie van Sales Relation Medewerker (Orders verwerken, klachten opnemen en databases bijwerken) Vorige week dinsdag de Vacature online gezet en inmiddels al 160 aanmelding gehad. Gaat om een functie voor +/- 22 uur en ik krijg aanmeldingen van mensen die gewoon zwaar over kwalificeert zijn. Vandaag de eerste gesprekken gehouden en mijn conclusies tot nu toe.

1: Veel van de dames die parttime willen werken zijn totaal niet flexibel. (We zoeken iemand voor variabele uren dus af en toe in de middag dan weer in de ochtend) Maar dan moeten ze voor de kindertjes zorgen.

2: 3 tal jonge dames gesproken waarvan ik echt het idee kreeg dat ze puur alleen wat zochten om te overbruggen.

3: Mensen besteden 0 aandacht voor hun uiterlijk. Dresscode bij ons is formeel en vandaag had ik een jongedame met bond kraag en uggs.

4: Verder is het ook ontzettend lastig om het kalf van het koren te scheiden, de persoon die vandaag het beste naar voren kwam had een collega's geselecteerd! verschrikkelijke brief, weinig ervaring en relevante opleiding. Maar enorm spontaan, goedlachs en attent.

Begin toch de twijfelen dat ik die andere 40 brieven die ik al gelezen had toch maar weer uit de kliko moet vissen. (Had ze wel al laten weten dat ze niet door de selectie waren gekomen)
Ja die vrouwen met kinderen, ik snap ze wel. KDV's zijn niet flexibel en je moet maar net een flexibele gastouder vinden die de ene week die ochtend wil werken en de andere die middag.

Dat is niet alleen willen zorgen, maar moeten zorgen.

En heb je iemand nodig die alleen spontaan, goedlachs en attent is? Zijn dat de belangrijkste kwaliteiten...

En natuurlijk heb je mensen die willen overbruggen, wat verwacht je dan. Ontzettend veel mensen kunnen amper een baan vinden. Dan zegt men "Nou dan ga je toch bij de Praxis werken." ja dat is leuk, daar willen ze je ook niet, want overgekwalificeerd (dat vind ik toch wel zo'n enorme JEUKterm. Je kunt niet overgekwalificeerd zijn. Je bent gekwalificeerd of niet.)

[ Bericht 7% gewijzigd door Silmarwen op 03-02-2014 22:01:08 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 22:01:46 #241
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136304935
Had afgelopen vrijdag een gesprek bij een bedrijf.

Daar aangekomen in vol aangekleed net pak, kwam ik bij het kantoor op een industrie terrein. Het gebouw zelf werd gedeeld door meerdere bedrijfjes.
Volgens het kantoor kon je het zo ver trappen als manager met je eigen mensen onder je. Al moest je daarvoor wel eerst van half elf tot zeven 's avonds langs mensen hun woningen om men te overtuigen om naar een ander energiebedrijf over te stappen.

De rest van de medewerkers daar kregen elke ochtend een kleine 'training' van 9 tot half elf, en hadden allemaal geen opleiding gedaan. Hoewel ik wel enthousiast over kwam en de juiste vragen stelde aan diegene waarmee ik meeliep, en men mij daar wel wilde hebben; vond ik het erg overkomen als een pyramidespel. Diegene die mij uitnodigde kreeg die dag toevallig een uitgeprinte 'award' en mocht deze ergens ophangen. Vervolgens legde deze mij uit dat ik ook zo'n 'award' kon krijgen als ik lang genoeg 3 sales per dag kreeg, en daarna zelf mensen onder mij kon krijgen. Na een lange dag meelopen en geen enkele sale gezien te hebben van de andere, moest ik nog een afrondend gesprek doen. Daar vertelde de manager dus dat diegene mij wel wilde hebben. Ik zei dat ik het nog niet zeker wist. Daarop antwoordde de manager dat hij pas over het salaris wilde hebben als ik zeker wist dat ik zou willen werken daar.

Dan ben ik dus van 8 uur van mijn huis weg, en ongeveer om half 9 's avonds weer thuis. :') En nog weet ik niet hoeveel ik dan verdien. Dikke vinger, ik zoek wel iets betrouwbaarders.
pi_136304975
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
4: Verder is het ook ontzettend lastig om het kalf van het koren te scheiden
Lijkt me inderdaad vrij lastig. Moet je zo'n beest opensnijden en dat spul uit zijn magen verwijderen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_136305057
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
Valt me op dat er toch veel mensen zijn die al redelijk wanhopig aan het worden zijn.

Op mijn werk heb ik door voorgaande ervaringen de taak gekregen om de selectie en werving te doen voor de sprankelende functie van Sales Relation Medewerker (Orders verwerken, klachten opnemen en databases bijwerken) Vorige week dinsdag de Vacature online gezet en inmiddels al 160 aanmelding gehad. Gaat om een functie voor +/- 22 uur en ik krijg aanmeldingen van mensen die gewoon zwaar over kwalificeert zijn. Vandaag de eerste gesprekken gehouden en mijn conclusies tot nu toe.

1: Veel van de dames die parttime willen werken zijn totaal niet flexibel. (We zoeken iemand voor variabele uren dus af en toe in de middag dan weer in de ochtend) Maar dan moeten ze voor de kindertjes zorgen.

2: 3 tal jonge dames gesproken waarvan ik echt het idee kreeg dat ze puur alleen wat zochten om te overbruggen.
Uhm, daar is zo'n baan toch ook typisch voor? Of wou je beweren dat mensen dit zien als het summum van wat je kan bereiken?
  maandag 3 februari 2014 @ 22:04:38 #244
123170 alors
zlata1234
pi_136305097
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
Valt me op dat er toch veel mensen zijn die al redelijk wanhopig aan het worden zijn.

Op mijn werk heb ik door voorgaande ervaringen de taak gekregen om de selectie en werving te doen voor de sprankelende functie van Sales Relation Medewerker (Orders verwerken, klachten opnemen en databases bijwerken) Vorige week dinsdag de Vacature online gezet en inmiddels al 160 aanmelding gehad. Gaat om een functie voor +/- 22 uur en ik krijg aanmeldingen van mensen die gewoon zwaar over kwalificeert zijn. Vandaag de eerste gesprekken gehouden en mijn conclusies tot nu toe.

1: Veel van de dames die parttime willen werken zijn totaal niet flexibel. (We zoeken iemand voor variabele uren dus af en toe in de middag dan weer in de ochtend) Maar dan moeten ze voor de kindertjes zorgen.

2: 3 tal jonge dames gesproken waarvan ik echt het idee kreeg dat ze puur alleen wat zochten om te overbruggen.

3: Mensen besteden 0 aandacht voor hun uiterlijk. Dresscode bij ons is formeel en vandaag had ik een jongedame met bond kraag en uggs.

4: Verder is het ook ontzettend lastig om het kalf van het koren te scheiden, de persoon die vandaag het beste naar voren kwam had een collega's geselecteerd! verschrikkelijke brief, weinig ervaring en relevante opleiding. Maar enorm spontaan, goedlachs en attent.

Begin toch de twijfelen dat ik die andere 40 brieven die ik al gelezen had toch maar weer uit de kliko moet vissen. (Had ze wel al laten weten dat ze niet door de selectie waren gekomen)
Je biedt dan ook wel een absolute droombaan aan en je biedt ze ongetwijfeld ook een vast contract, erg raar ja dat mensen dan slechts daar tijdelijk willen werken.
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:05:14 #245
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136305142
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:03 schreef thabit het volgende:

[..]

Uhm, daar is zo'n baan toch ook typisch voor? Of wou je beweren dat mensen dit zien als het summum van wat je kan bereiken?
Lijkt mij serieus wel wat :') Al zou ik bij zulke banen er prima uit zien op de sollicitatie. Helaas faal ik al op mijn sollicitatiebrieven bij die sector omdat ze zelfs voor administratieve baantjes mensen verwachten met ervaring als sales agent en marketing wonder ofzo :')
  maandag 3 februari 2014 @ 22:05:39 #246
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136305167
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Lijkt me inderdaad vrij lastig. Moet je zo'n beest opensnijden en dat spul uit zijn magen verwijderen.
iew. ):O
pi_136305321
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
3: Mensen besteden 0 aandacht voor hun uiterlijk. Dresscode bij ons is formeel en vandaag had ik een jongedame met bond kraag en uggs.
Zo ordinair is dat nou toch ook weer niet?

  maandag 3 februari 2014 @ 22:11:48 #248
123170 alors
zlata1234
pi_136305485
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:08 schreef thabit het volgende:

[..]

Zo ordinair is dat nou toch ook weer niet?

[ afbeelding ]
:D
know'm sayin?
×
word? word.
  maandag 3 februari 2014 @ 22:15:22 #249
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136305695
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 13:48 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Dit komt misschien heel dom en blond over, maar kun je serieus gewoon de stad in gaan en 1 voor 1 die bureaus inlopen (in mijn dorp is geen uitzendbureau). Ik ben nogal van de webgeneratie geloof ik, alle baantjes die ik ooit bemachtigd heb gingen via het internet.
Laatst dacht ik dat dat juist de enige manier was.

Niemand wilde mij helpen omdat ik mij juist via internet moest inschrijven en vanuit daar een baantje moest zoeken :')
pi_136306227
Ik snap dat solliciteren vanuit een uitzendbureau niet, kost je een hoop geld als je eenmaal bent aangenomen.
Daarnaast is directe solliciteren veel effectiever naar mijn mening.
pi_136306231
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
Valt me op dat er toch veel mensen zijn die al redelijk wanhopig aan het worden zijn.

Op mijn werk heb ik door voorgaande ervaringen de taak gekregen om de selectie en werving te doen voor de sprankelende functie van Sales Relation Medewerker (Orders verwerken, klachten opnemen en databases bijwerken) Vorige week dinsdag de Vacature online gezet en inmiddels al 160 aanmelding gehad. Gaat om een functie voor +/- 22 uur en ik krijg aanmeldingen van mensen die gewoon zwaar over kwalificeert zijn. Vandaag de eerste gesprekken gehouden en mijn conclusies tot nu toe.

1: Veel van de dames die parttime willen werken zijn totaal niet flexibel. (We zoeken iemand voor variabele uren dus af en toe in de middag dan weer in de ochtend) Maar dan moeten ze voor de kindertjes zorgen.

2: 3 tal jonge dames gesproken waarvan ik echt het idee kreeg dat ze puur alleen wat zochten om te overbruggen.

3: Mensen besteden 0 aandacht voor hun uiterlijk. Dresscode bij ons is formeel en vandaag had ik een jongedame met bond kraag en uggs.

4: Verder is het ook ontzettend lastig om het kalf van het koren te scheiden, de persoon die vandaag het beste naar voren kwam had een collega's geselecteerd! verschrikkelijke brief, weinig ervaring en relevante opleiding. Maar enorm spontaan, goedlachs en attent.

Begin toch de twijfelen dat ik die andere 40 brieven die ik al gelezen had toch maar weer uit de kliko moet vissen. (Had ze wel al laten weten dat ze niet door de selectie waren gekomen)
Jij bent in ieder geval niet aangenomen op je spelling.
pi_136306643
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:27 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Jij bent in ieder geval niet aangenomen op je spelling.
Nee ik vanwege het feit dat ik ontzettend goed kan verkopen :Y

En het maakt me inderdaad niets uit of je kinderen belangrijker vind, maar als je op een sollicitatie al gaat lopen roepen dat je kinderen het met je kinderen niet gaat reden maak je het jezelf moeilijk:D

Tevens vinden ik en mijn collega's persoonlijkheid, eerste indrukken en een goede klik een stuk belangrijker dan opleidingen en werkervaring.

Verder is het een selectie voor een 6 maanden contract met daarna direct vast bij goed functioneren.
Verder moet het iemand zijn die ook nog door wil groeien en eigen doelen heeft. we zoeken niet iemand die gelijk begint door te solliciteren.

en ja

Er netjes uitzien helpt meestal wel in je voordeel 8)7
pi_136308712
Waarom zetten ze iemand die goed kan verkopen op werving en selectie?

Dus als iemand nog andere sollicaties heeft lopen dan valt diegene al automatisch af? In deze tijd van crisis is het helemaal niet zo vreemd als men meerdere opties openhoudt. Vreemde reden.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 07:38:47 #254
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_136313057
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 23:22 schreef Mint_Clansell het volgende:
Waarom zetten ze iemand die goed kan verkopen op werving en selectie?

Dus als iemand nog andere sollicaties heeft lopen dan valt diegene al automatisch af? In deze tijd van crisis is het helemaal niet zo vreemd als men meerdere opties openhoudt. Vreemde reden.
En zie hier, een van de vele frustraties van sollicitanten.

At random eruit gepikt worden en als je dan net niet hip genoeg, jong genoeg, grappig genoeg, knap genoeg, gezellig genoeg bent, jammer dan.
  dinsdag 4 februari 2014 @ 07:40:07 #255
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136313063
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:34 schreef Thefaceman88 het volgende:

[..]

Nee ik vanwege het feit dat ik ontzettend goed kan verkopen :Y

En het maakt me inderdaad niets uit of je kinderen belangrijker vind, maar als je op een sollicitatie al gaat lopen roepen dat je kinderen het met je kinderen niet gaat reden maak je het jezelf moeilijk:D

Tevens vinden ik en mijn collega's persoonlijkheid, eerste indrukken en een goede klik een stuk belangrijker dan opleidingen en werkervaring.

Verder is het een selectie voor een 6 maanden contract met daarna direct vast bij goed functioneren.
Verder moet het iemand zijn die ook nog door wil groeien en eigen doelen heeft. we zoeken niet iemand die gelijk begint door te solliciteren.

en ja

Er netjes uitzien helpt meestal wel in je voordeel 8)7
Denigrerend doen over de vacature helpt ook niet echt :P
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
  FOK!fotograaf dinsdag 4 februari 2014 @ 10:28:29 #256
372645 spreading
pi_136315235
quote:
4s.gif Op maandag 3 februari 2014 22:01 schreef RickoKun het volgende:
Had afgelopen vrijdag een gesprek bij een bedrijf.

Daar aangekomen in vol aangekleed net pak, kwam ik bij het kantoor op een industrie terrein. Het gebouw zelf werd gedeeld door meerdere bedrijfjes.
Volgens het kantoor kon je het zo ver trappen als manager met je eigen mensen onder je. Al moest je daarvoor wel eerst van half elf tot zeven 's avonds langs mensen hun woningen om men te overtuigen om naar een ander energiebedrijf over te stappen.

De rest van de medewerkers daar kregen elke ochtend een kleine 'training' van 9 tot half elf, en hadden allemaal geen opleiding gedaan. Hoewel ik wel enthousiast over kwam en de juiste vragen stelde aan diegene waarmee ik meeliep, en men mij daar wel wilde hebben; vond ik het erg overkomen als een pyramidespel. Diegene die mij uitnodigde kreeg die dag toevallig een uitgeprinte 'award' en mocht deze ergens ophangen. Vervolgens legde deze mij uit dat ik ook zo'n 'award' kon krijgen als ik lang genoeg 3 sales per dag kreeg, en daarna zelf mensen onder mij kon krijgen. Na een lange dag meelopen en geen enkele sale gezien te hebben van de andere, moest ik nog een afrondend gesprek doen. Daar vertelde de manager dus dat diegene mij wel wilde hebben. Ik zei dat ik het nog niet zeker wist. Daarop antwoordde de manager dat hij pas over het salaris wilde hebben als ik zeker wist dat ik zou willen werken daar.

Dan ben ik dus van 8 uur van mijn huis weg, en ongeveer om half 9 's avonds weer thuis. :') En nog weet ik niet hoeveel ik dan verdien. Dikke vinger, ik zoek wel iets betrouwbaarders.
Dat heb ik ook gehad, aan de telefoon zeiden ze dat het om een functie van accountmanager ging, daar aangekomen noest je langs deuren om energie te verkopen. Toen heb ik maar gezegd dat het niks voor mij was. Binnen een half uur stond ik weer buiten.
pi_136315473
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 10:28 schreef spreading het volgende:

[..]

Dat heb ik ook gehad, aan de telefoon zeiden ze dat het om een functie van accountmanager ging, daar aangekomen noest je langs deuren om energie te verkopen. Toen heb ik maar gezegd dat het niks voor mij was. Binnen een half uur stond ik weer buiten.
och.. Je hebt wel 7 miljoen potentiële accounts om te managen
pi_136320650
Ik had bij twee bedrijven gesolliciteerd voor werk als animator op vakantieparken. Gister kreeg ik een mail van de eerste, dat ik ben uitgenodigd voor een selectieweekend, met een eigen bijdrage van 30 euro. Daar kiezen ze dan de beste uit en die krijgen dan nog een training en mogen aan de slag.

Alleen nu ben ik dus vanmiddag gebeld door het andere bedrijf, dat ik daar ook op gesprek mag komen over 2 weken.

Als ik dat weekend toezeg en bij dat andere op gesprek ga en aangenomen word, heb ik straks voor niks betaald, en ik ben natuurlijk niet voor niks werkzoekende. Maar ik denk ook niet dat ik nog 2 weken kan wachten met het toezeggen voor dat weekend. Hoe zouden jullie dat oplossen?
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:05:33 #259
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_136320936
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 13:57 schreef Fripsel het volgende:
Ik had bij twee bedrijven gesolliciteerd voor werk als animator op vakantieparken. Gister kreeg ik een mail van de eerste, dat ik ben uitgenodigd voor een selectieweekend, met een eigen bijdrage van 30 euro. Daar kiezen ze dan de beste uit en die krijgen dan nog een training en mogen aan de slag.

Alleen nu ben ik dus vanmiddag gebeld door het andere bedrijf, dat ik daar ook op gesprek mag komen over 2 weken.

Als ik dat weekend toezeg en bij dat andere op gesprek ga en aangenomen word, heb ik straks voor niks betaald, en ik ben natuurlijk niet voor niks werkzoekende. Maar ik denk ook niet dat ik nog 2 weken kan wachten met het toezeggen voor dat weekend. Hoe zouden jullie dat oplossen?
Wat krijg je voor die 30 euro?
pi_136321020
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:05 schreef Limburg82 het volgende:

[..]

Wat krijg je voor die 30 euro?
Een trainingsweekend waarbij ze gaan kijken of je geschikt bent voor het werk. Het lijkt me opzich wel leuk, de dingen waar ze je op gaan trainen doe ik normaal als vrijwilligerswerk (trainer bij sportvereniging, lid jeugdcommissie, mede organisator van kamp) dus daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee, en het lijkt me ook wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Ik zou natuurlijk ook naar beide kunnen gaan en wie weet kom ik dan nog in de luxepositie dat ik moet kiezen. Maar dat zal wel niet :P
  dinsdag 4 februari 2014 @ 14:17:44 #261
364261 Limburg82
I shit you not.
pi_136321428
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 14:07 schreef Fripsel het volgende:

[..]

Een trainingsweekend waarbij ze gaan kijken of je geschikt bent voor het werk. Het lijkt me opzich wel leuk, de dingen waar ze je op gaan trainen doe ik normaal als vrijwilligerswerk (trainer bij sportvereniging, lid jeugdcommissie, mede organisator van kamp) dus daar verwacht ik eigenlijk geen problemen mee, en het lijkt me ook wel leuk om nieuwe mensen te leren kennen. Ik zou natuurlijk ook naar beide kunnen gaan en wie weet kom ik dan nog in de luxepositie dat ik moet kiezen. Maar dat zal wel niet :P
Zoals je het beschrijft heb je het idee dat je er iets van opsteekt.

Maar, ik vind het maar raar dat je daarvoor moet betalen. Straks mag je nog eens ¤50 aftikken voor een sollicitatiegesprek dat ze aan je verkopen onder het mom van 'coachingsgesprek'.

Ik zou in ieder geval alle opties open houden.
pi_136326772
Wie van jullie is er wel eens op gesprek geweest bij Maandag, ben vandaag door ze benadert voor een functie die goed aansluit op mijn opleiding HBO Facilty Management. Nu heb ik morgen een gesprek en eventueel donderdag met de opdrachtgever, ik weet alleen niet zo goed of ik morgen in pak naar het gesprek moet gaan of gewoon netjes.

Dus wie heeft er ervaring met gesprekken bij Maandag?
pi_136326907
Maandag belooft veel, maar pas goed op met die lui. Ze naaien je je achter je rug om.

Ervaring werken bij Maandag® - Tweakers.net
  dinsdag 4 februari 2014 @ 19:09:23 #264
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136332512
Vorig jaar eind september liep mijn WW af en halverwege november startte ik voor 20 u per week bij een overheidsorganisatie. Vanwege veranderingen binnen de afdeling is nog niet zeker of mijn contract verlengd wordt, en zou de werkperiode halverwege mei kunnen eindigen. We spreken dan over een contractduur van welgeteld 26 weken. Zou na afloop van deze periode mijn volledige 'WW-duur' weer gelden, maar dan op basis van het deeltijd dienstverband van 20 uur ... ?
pi_136339293
Yup. Je hebt een half jaar gewerkt, dus dan berekenen ze je ww opnieuw, obv het aantal uur dat je hebt gewerkt. Je kunt wel aangeven dat je in een eerdere baan meer uren hebt gemaakt.

Bij het berekenen van je dagloon kijken ze ook tot een jaar terug, dus je hebt kans dat wat je per dag zal krijgen heel erg laag is, als je in dat jaar enkele weken/maanden zonder werk zat. Die rekenen ze nl. ook gewoon mee in dat jaar; niet alleen de maanden dat je hebt gewerkt.

Maar als je gemiddeld 20 uur per week hebt gewerkt dan ben ik bang dat je sowieso onder bijstandsniveau zult uitkomen wat betreft inkomsten.

[ Bericht 51% gewijzigd door Mint_Clansell op 04-02-2014 21:32:29 ]
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:16:09 #266
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136340416
Ha zo. Inkomsten zouden in dit geval 500-600 euro p/m zijn en da's idd beslist geen vetpot. In het scenario van géén contractverlenging zou mijn contract bij de post wél doorlopen (varieert meest tussen 5 en 10 uur maar puur op contract 3 uur), maar dit zou het inkomen in dit geval niet verhogen, tenzij ik 15-20 uren en meer bij de post zou kunnen draaien.

Maargoed, ik ben nog optimistisch over een eventuele contractverlenging :+ Een groot deel van mijn collega's op de afdeling benaderen inmiddels de bejaarde fase met rasse schreden en een paar van hen zullen wegvallen vanwege pensioen aankomende zomer. Enkele anderen kampen dan weer met zaken als ontstekingen, reuma, overspannenheid, suikerziekte en hartklachten.
pi_136340495
quote:
6s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Ha zo. Inkomsten zouden in dit geval 500-600 euro p/m zijn en da's idd beslist geen vetpot. In het scenario van géén contractverlenging zou mijn contract bij de post wél doorlopen (varieert meest tussen 5 en 10 uur maar puur op contract 3 uur), maar dit zou het inkomen in dit geval niet verhogen, tenzij ik 15-20 uren en meer bij de post zou kunnen draaien.

Maargoed, ik ben nog optimistisch over een eventuele contractverlenging :+ Een groot deel van mijn collega's op de afdeling benaderen inmiddels de bejaarde fase met rasse schreden en een paar van hen zullen wegvallen vanwege pensioen aankomende zomer. Enkele anderen kampen dan weer met zaken als ontstekingen, reuma, overspannenheid, suikerziekte en hartklachten.
Gewoon de verwarming wat lager zetten en een beetje tocht creëren dus. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:24:44 #268
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136340942
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Gewoon de verwarming wat lager zetten en een beetje tocht creëren dus. :P
Nou, de verwarming had vandaag wat kuren en één van m'n collega's kroop zowat inéén van de pijn (iets met reuma/gewrichten). Toegegeven: het zijn harde werkers maar o.a fysiek rammelt het aan alle kanten.
pi_136341318
quote:
15s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 21:24 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Nou, de verwarming had vandaag wat kuren en één van m'n collega's kroop zowat inéén van de pijn (iets met reuma/gewrichten). Toegegeven: het zijn harde werkers maar o.a fysiek rammelt het aan alle kanten.
Dat is ook wel sneu natuurlijk.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_136355794
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 16:46 schreef Mint_Clansell het volgende:
Maandag belooft veel, maar pas goed op met die lui. Ze naaien je je achter je rug om.

Ervaring werken bij Maandag® - Tweakers.net
Thnx, zal het topic eens doorlezen. Toch wel spannend zo'n eerste echte gesprek nadat ik afgestudeerd ben. Nu maar even goed voorbereiden en dan zie ik het wel. Veel info over de vacature hebben ze me ook nog niet gegeven. Hoe gaan jullie om met de salarisonderhandelingen?

Ik ben namelijk benieuwd waar ik aan moet denken als startende HBO'er. Zie op internet via kompaswijzer wel wat maar weet niet of ik daar vanuit kan gaan.
pi_136356047
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:16 schreef Thefaceman88 het volgende:
Valt me op dat er toch veel mensen zijn die al redelijk wanhopig aan het worden zijn.

Op mijn werk heb ik door voorgaande ervaringen de taak gekregen om de selectie en werving te doen voor de sprankelende functie van Relation Medewerker (papierwerk, klachten opnemen en databases bijwerken) Vorige week dinsdag de Vacature online gezet en inmiddels al 160 aanmelding gehad. Gaat om een functie voor +/- 22 uur en ik krijg aanmeldingen van mensen die gewoon zwaar over kwalificeert zijn. Vandaag de eerste gesprekken gehouden en mijn conclusies tot nu toe.

1: Veel van de dames die parttime willen werken zijn totaal niet flexibel. (We zoeken iemand voor variabele uren dus af en toe in de middag dan weer in de ochtend) Maar dan moeten ze voor de kindertjes zorgen.

2: 3 tal jonge dames gesproken waarvan ik echt het idee kreeg dat ze puur alleen wat zochten om te overbruggen.

3: Mensen besteden 0 aandacht voor hun uiterlijk. Dresscode bij ons is formeel en vandaag had ik een jongedame met bond kraag en uggs.

4: Verder is het ook ontzettend lastig om het kalf van het koren te scheiden, de persoon die vandaag het beste naar voren kwam had een collega's geselecteerd! verschrikkelijke brief, weinig ervaring en relevante opleiding. Maar enorm spontaan, goedlachs en attent.

Begin toch de twijfelen dat ik die andere 40 brieven die ik al gelezen had toch maar weer uit de kliko moet vissen. (Had ze wel al laten weten dat ze niet door de selectie waren gekomen)
Je hebt zo een punt. Afgelopen week ook diverse rondes gehad, en het lijkt wel alsof de meeste het gewoon niet echt willen. Totaal niet netjes gekleed, 1/3 was te laat, geen goede motivatie, geeneens achtergrond van het bedrijf opgezocht... Tja dan wordt het moeilijk. Probeer dan in ieder geval net te doen alsof je gemotiveerd bent, en er alles voor wilt doen...
pi_136356139
Kreeg net weer zo'n spookvacature van LEK. Zat weer een bijlage bij waarin je meteen je bankgegevens en alles moet invullen :')
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:13:30 #273
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136356501
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 10:57 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Je hebt zo een punt. Afgelopen week ook diverse rondes gehad, en het lijkt wel alsof de meeste het gewoon niet echt willen. Totaal niet netjes gekleed, 1/3 was te laat, geen goede motivatie, geeneens achtergrond van het bedrijf opgezocht... Tja dan wordt het moeilijk. Probeer dan in ieder geval net te doen alsof je gemotiveerd bent, en er alles voor wilt doen...
Zo raar... Ikzelf wil echt supergraag een vaste baan, dus als ik dan een keer op gesprek mag komen ga ik zo netjes gekleed en voorbereid mogelijk.
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:37:46 #274
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136357164
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:13 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Zo raar... Ikzelf wil echt supergraag een vaste baan, dus als ik dan een keer op gesprek mag komen ga ik zo netjes gekleed en voorbereid mogelijk.
Snap ik ook niet. Doe ik ook altijd.

Ik vind het juist irritant dat ik door de werkgevers overal afgewezen word vanwege gebrek aan ervaring. Ik zie ook bijvoorbeeld steeds meer dat ervaring een eis is bij callcenter baantjes :')
Heb ik verdomme HBO gedaan maar kom ik NERGENS aan de bak omdat men OVERAL ervaring eist.
  woensdag 5 februari 2014 @ 11:42:16 #275
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_136357301
quote:
4s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Doe ik ook altijd.

Ik vind het juist irritant dat ik door de werkgevers overal afgewezen word vanwege gebrek aan ervaring. Ik zie ook bijvoorbeeld steeds meer dat ervaring een eis is bij callcenter baantjes :')
Heb ik verdomme HBO gedaan maar kom ik NERGENS aan de bak omdat men OVERAL ervaring eist.
heb ik ook. Ik heb nu een beetje ervaring opgebouwd, maar ver onder niveau. Heb ik ook geen zak aan.
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:04:37 #276
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_136359674
quote:
4s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Doe ik ook altijd.

Ik vind het juist irritant dat ik door de werkgevers overal afgewezen word vanwege gebrek aan ervaring. Ik zie ook bijvoorbeeld steeds meer dat ervaring een eis is bij callcenter baantjes :')
Heb ik verdomme HBO gedaan maar kom ik NERGENS aan de bak omdat men OVERAL ervaring eist.
Ricko!

Ik kan maar niet wennen aan die serieuze posts van je..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_136361697
Vraagje over mijn CV, mag dat hier?

Voordat ik ging studeren heb ik eerst een paar jaar overal en nergens gewerkt via verschillende uitzendbureau's, van een paar weken tot hoogstens een paar maanden. Ik heb geen flauw idee meer waar ik allemaal heb gewerkt en wanneer en zelfs als ik dat wist denk ik niet dat een werkgever geïnteresseerd is in een dozijn nietszeggende baantjes van korte duur. Hoe kan ik dat netjes oplossen op mijn CV zonder data te verzinnen?

[ Bericht 2% gewijzigd door Quark24 op 05-02-2014 14:05:11 ]
  woensdag 5 februari 2014 @ 14:20:38 #278
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_136362487
Wat kan je je nog wel herinneren?

Misschien iets dat je in de periode van dit jaar tot dat jaar uitgezonden bent voor verschillende bijbaantjes, waaronder *noem wat voorbeelden*?

Op zo'n soort manier?

En voorbereiden op de vraag waarom je eerst dat ging doen, voor je ging studeren. Daar kunnen ze nog wel eens interesse in tonen. (Aangezien je het over een paar jaar hebt)
pi_136362772
Net gezien bij een vacatureomschrijving:

- communicatieve vaardigheden / uitdrukkingsvaardigheden moeten zowel mondeling als schriftelijk uitsteklend zijn :')
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_136362839
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 13:59 schreef Quark24 het volgende:
Vraagje over mijn CV, mag dat hier?

Voordat ik ging studeren heb ik eerst een paar jaar overal en nergens gewerkt via verschillende uitzendbureau's, van een paar weken tot hoogstens een paar maanden. Ik heb geen flauw idee meer waar ik allemaal heb gewerkt en wanneer en zelfs als ik dat wist denk ik niet dat een werkgever geïnteresseerd is in een dozijn nietszeggende baantjes van korte duur. Hoe kan ik dat netjes oplossen op mijn CV zonder data te verzinnen?
Hoe lang is dat geleden? Waarom kun je je dat niet meer herinneren?
Ik kan mijn vakantiebaantjes/tienerbaantjes nog wel herinneren. Staan niet op mijn CV trouwens.

Heb je misschien nog oude jaaropgaven van toen? Dan kun je zien via welk(e) uitzendbureau(s) je hebt gewerkt. Bel die uitzendbureaus op en vraag naar je werkervaring van destijds. Moet vast nog wel érgens te vinden zijn denk ik.

Edit: Of zoals Bienelientjee zegt: Zet op je CV zoiets als: Van 2006-2008 verschillende werkzaamheden uitgevoerd, zoals... of Verschillende functies gehad in de administratieve/logistieke/etcetera sector.

Omdat het om tijdelijke, korte baantjes gaat, zou ik als ik jou was goed kijken welke baantjes je uberhaupt vermeldt. Ofwel: alleen die baantjes die aansluiten op jouw (laatste) opleiding en/of op de sector waarin jij werk wilt gaan zoeken.

[ Bericht 8% gewijzigd door Salina op 05-02-2014 14:37:36 ]
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_136362852
Dubbel, sorry.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_136362871
Weer dubbel. Waarom druk ik steeds op Quote ipv op Edit?! :S
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_136363572
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:20 schreef Bienelientjee het volgende:
Misschien iets dat je in de periode van dit jaar tot dat jaar uitgezonden bent voor verschillende bijbaantjes, waaronder *noem wat voorbeelden*?
Goede tip, ik denk dat ik zoiets ga doen.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 14:31 schreef Salina het volgende:

[..]

Hoe lang is dat geleden? Waarom kun je je dat niet meer herinneren?
Ik kan mijn vakantiebaantjes/tienerbaantjes nog wel herinneren. Staan niet op mijn CV trouwens.

Heb je misschien nog oude jaaropgaven van toen? Dan kun je zien via welk(e) uitzendbureau(s) je hebt gewerkt. Bel die uitzendbureaus op en vraag naar je werkervaring van destijds. Moet vast nog wel érgens te vinden zijn denk ik.
Ik weet grotendeels nog wel waar ik gewerkt heb, maar de exacte data weet ik niet meer. Het lijkt het me inderdaad niet interessant voor de werkgever om elk baantje te vermelden, maar ik wil ook geen gat op mijn CV hebben natuurlijk, dus ik moet er wel iets hebben staan.
pi_136364850
Pfff wat is de arbeidsmarkt lastig, weinig administratiebanen op het moment.

Gaan jullie ook naar Linkedin bijeenkomsten? Ik hoor weleens open coffees en dat soort dingen.
pi_136365258
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:13 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

Zo raar... Ikzelf wil echt supergraag een vaste baan, dus als ik dan een keer op gesprek mag komen ga ik zo netjes gekleed en voorbereid mogelijk.
Nou inderdaad!
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_136366612
quote:
4s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Doe ik ook altijd.

Ik vind het juist irritant dat ik door de werkgevers overal afgewezen word vanwege gebrek aan ervaring. Ik zie ook bijvoorbeeld steeds meer dat ervaring een eis is bij callcenter baantjes :')
Heb ik verdomme HBO gedaan maar kom ik NERGENS aan de bak omdat men OVERAL ervaring eist.
Ach, ik heb MBO met 20 jaar ervaring. Nu wil men voor dezelfde functie of gelijkwaardige functies plots alleen HBO met minder ervaring.
  woensdag 5 februari 2014 @ 16:54:52 #287
231633 Xummon
of toch niet?
pi_136367139
een vacature waar ik vorig jaar rond deze tijd ook op gesolliciteerd heb is weer vrij, destijds kon ik ook op gesprek komen maar koos ik voor een andere baan helaas wat niet goed verliep.
hopelijk nu wederom de kans om op gesprek te komen!
Vreuger toen de kratte beer nog van hout ware moste wae nog zoepe um de kachel aan te hoije
pi_136367680
Zo, net een gesprek gehad bij Maandag. Ging goed, morgen op gesprek bij de opdrachtgever. Als dat bevalt vrijdag direct beginnen. Weet alleen niet heel goed wat ik van het salaris moet vinden. Ze hebben me 2000 bruto per maand geboden voor een 40 urige werkweek. Het gaat om een functie voor 36 uur, dus dan kom je uit op 1800 bruto per maand. Is dat wat als HBO starters salaris?
pi_136367976
Ik vind t niet al te veel eerlijk gezegd. Maar wat zijn secundaire voorwaarden, reiskostenvergoeding/leasebak, aantal vrije dagen etc. Dat kan aardig verschil maken.
  woensdag 5 februari 2014 @ 17:32:56 #290
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_136368397
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef Stienn het volgende:
Zo, net een gesprek gehad bij Maandag. Ging goed, morgen op gesprek bij de opdrachtgever. Als dat bevalt vrijdag direct beginnen. Weet alleen niet heel goed wat ik van het salaris moet vinden. Ze hebben me 2000 bruto per maand geboden voor een 40 urige werkweek. Het gaat om een functie voor 36 uur, dus dan kom je uit op 1800 bruto per maand. Is dat wat als HBO starters salaris?
Ligt eraan wat voor sector.

Als je in de zorg sector werkt is dat een best begin :')
Maar goed, als je starter bent moet je soms genoegen nemen met wat minder. Je hebt in elk geval een baan. Daarmee bouw je weer lekker ervaring op zodat je vanuit die plek wel weer verder kan solliciteren.
pi_136368746
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:12 schreef Stienn het volgende:
Zo, net een gesprek gehad bij Maandag. Ging goed, morgen op gesprek bij de opdrachtgever. Als dat bevalt vrijdag direct beginnen. Weet alleen niet heel goed wat ik van het salaris moet vinden. Ze hebben me 2000 bruto per maand geboden voor een 40 urige werkweek. Het gaat om een functie voor 36 uur, dus dan kom je uit op 1800 bruto per maand. Is dat wat als HBO starters salaris?
Welke functie?
pi_136368885
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 17:43 schreef Mint_Clansell het volgende:

[..]

Welke functie?
Medewerker facilitair servicepoint in een organisatie die verschillende locaties heeft voor gehandicaptenzorg in Amsterdam.
pi_136388821
Dan valt het nog mee, als starter zijnde.
pi_136389989
quote:
4s.gif Op woensdag 5 februari 2014 11:37 schreef RickoKun het volgende:

[..]

Snap ik ook niet. Doe ik ook altijd.

Ik vind het juist irritant dat ik door de werkgevers overal afgewezen word vanwege gebrek aan ervaring. Ik zie ook bijvoorbeeld steeds meer dat ervaring een eis is bij callcenter baantjes :')
Heb ik verdomme HBO gedaan maar kom ik NERGENS aan de bak omdat men OVERAL ervaring eist.
En als je die ervaring hebt dan wijzen ze je af op het gebrek aan specifieke ervaring.
  donderdag 6 februari 2014 @ 07:50:17 #295
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_136390973
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:37 schreef zweefbij het volgende:

[..]

Ach, ik heb MBO met 20 jaar ervaring. Nu wil men voor dezelfde functie of gelijkwaardige functies plots alleen HBO met minder ervaring.
Dit vind ik ook herkenbaar. MBO (of MHBO noemen ze geloof ik tegenwoordig niveau 4 + extra certificaten en heb nog een HBO P ook) 15 jaar ervaring, maar nee, ze willen liever een pedagoog hebben nu.

En wat ik ook veel zie is dat ze gewoon weg om stagiaires vragen (op een KDV/BSO telt een derde jaar stagiaire een beetje mee, je mag dan 2 kinderen meer op een groep hebben)
pi_136394280
En maar weer een dag met sollicitaties
  donderdag 6 februari 2014 @ 11:42:38 #297
322770 eefje801
Where's the pie?
pi_136395909
Gister gebeld over een mogelijke baan, het is gelukt om voor elkaar te krijgen dat ik met die uren boven mijn WW(B vanaf volgende maand) uitkom qua inkomen, mochten ze me aannemen. Wel spannend en weet ook niet of het de juiste weg is maar wel werk waar ik al ervaring in heb en dat ik leuk vind. Er maar wat bij proberen te vinden dan als het lukt. Andere sollicitatie loopt nog, die houd ik wel aan voor de zekerheid.
  donderdag 6 februari 2014 @ 15:53:17 #298
238141 SevD
Boventitel
pi_136404200
Ga verkassen naar Rotterdam, in de hoop wat makkelijker werk te vinden. Vergroot ook m'n kansen richting Den Haag/Delft hoop ik.

Ga t simpelweg met huidige werk (7,5 u p/w) niet redden.

Overigens in maart een intake voor vrijwilliger bij de politie ^O^
pi_136404611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:52 schreef Woussie1987 het volgende:
En maar weer een dag met sollicitaties
In welke regio zoek je en welke werkzaamheden versta je onder administratieve baan? Ik zoek namelijk zelf ook iets op financieel/administratief gebied.Ik kom veel vacatures tegen in het westen, waar ik zelf helaas niets aan heb.
pi_136408188
Ik zoek in het oosten van het land en in het midden
pi_136409302
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 00:36 schreef Mint_Clansell het volgende:
Dan valt het nog mee, als starter zijnde.
Ja, vandaag op gesprek geweest bij de opdrachtgever. Kan maandag beginnen :). Het is alleen niet voor 36 uur per week maar 32 uur. Dat is een klein beetje een tegenvaller. Aan de andere kant moet ik niet zeuren want het sluit aan op m'n opleiding en ik heb nu niks geen werk. Dit is sowieso voor 2 maanden en misschien langer. Komende 2 maanden maar de vrije dag gebruiken om te solliciteren naar wat anders voor de zekerheid.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')