SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Opbellen en zeggen dat als ze wat willen dat ze sneller moeten beslissen. Dat je anders weg bent. Niks mis mee om te laten zien dat je goed in de markt ligt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:55 schreef Fer het volgende:
Damn, sollicitatie die uiteindelijk 4 uur in beslag nam. Wel een goede introductie gekregen enzo.
Maar goed morgen 2e gesprek van een andere vacature, van het gesprek van vandaag hoor ik pas over 2 weken iets. Wat nu als ik morgen al aangenomen wordt voor die functie?
quote:Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef the85mc het volgende:
[..]
Opbellen en zeggen dat als ze wat willen dat ze sneller moeten beslissen. Dat je anders weg bent. Niks mis mee om te laten zien dat je goed in de markt ligt.
Ondanks dat ik in de techniek zit, is het inderdaad zo dat er tegenwoordig voor alle functie meerdere kandidaten goed geschikt zijn en de voorkeuren voor iemand soms minimaal zijn.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je met zo'n instelling aankomt, zal ik gelijk iemand anders kiezen.
Bedrijf heeft meestal keuze zat, voor jou zo 10 andere.
Daarnaast laat je ook zien dat je er niet zo graag wilt werken, als je zegt, dan ga ik wel ergens anders heen.
Wat is er mis mee?quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je met zo'n instelling aankomt, zal ik gelijk iemand anders kiezen.
Bedrijf heeft meestal keuze zat, voor jou zo 10 andere.
Omdat ze dan geen zin hebben om jou voor te trekken op de rest?quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:05 schreef the85mc het volgende:
[..]
Wat is er mis mee?
Je zegt: ik had een positief gevoel over ons gesprek. Ik zou graag voor jullie werken, maar ik heb nu een al een ander aanbod gekregen. Hoe staan de zaken ervoor? Weten jullie al of we verder gaan met de procedure?
Dan geef je ze én een compliment en je laat weten dat ze niet de enigen zijn die interesse hebben.
Ik zie niet in hoe dat negatief kan zijn. Werkgevers zijn geen goden ofzo.
Ik zou me vooral ergeren aan het feit dat ik zulke domme grammaticafouten maakte.quote:17. Als je 10 versies van jou op een afdeling zet, wat gaat er goed? Wat gaat er minder goed? Waar ga je je aan irriteren?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hallon!
Je hebt in principe dan al een ander aanbod op zak waar je kunt werken. Dus je zou eigenlijk van de markt af zijn. Door te bellen geef je aan dat je hen serieus overweegt, je geeft hén een kans om jouw beter te leren kennen. Je moet niet altijd zo afwachten, eigen initatief tonen. Je hebt immers niks te verliezen, je hebt dan al een baan. Nu probeer je er alleen nog wat meer uit te slepen. Of een leukere baan, of meer salaris. Een aanbod is sowieso goed voor je onderhandelingspositie.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef Leonos het volgende:
[..]
Omdat ze dan geen zin hebben om jou voor te trekken op de rest?
En kiezen ze dus iemand anders.
Ik vind deze vraag zo vervelendquote:
Tsja dat gaat niet werken vermoed ik, maar ik vind het ook een vervelende vraag. Word er altijd een beetje melig van, ik ga gelijk voor directeur.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik vind deze vraag zo vervelendik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere
In sommige gevallen is dat ook prima. Als startende WOer is dat niet zo'n goed antwoord. Maar als je bijvoorbeeld een uitvoerende baan wil op de werkvloer dan kun je zeggen dat je lekker aan de slag wil met die en die functie en dat dat echt is waar je voor wil gaan. Niet iedereen kan/wil manager worden. Dus ligt puur aan de functie waar je op solliciteert hoe je zoiets beantwoordt.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Ik vind deze vraag zo vervelendik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere
quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:12 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ik zou me vooral ergeren aan het feit dat ik zulke domme grammaticafouten maakte.
Graag gedaanSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
He, we zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje en als je elkaar een beetje helpt wordt het misschien net wat makkelijker.
Inderdaad ook zoiets. Ik heb ook een universitaire opleiding gehad. En ik kwam niet aan de bak in mijn eigen vakgebied. Uiteindelijk wel aan de slag gegaan als operator in de farmaceutische industrie. Mijn opleiding blijft me achtervolgen, dat het "zonde" is van mijn opleiding blijft maar terug komen als gespreks-onderwerp, waar ik ook aan de slag ga.quote:Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:
[..]
CV nooit langer dan 2 kantjes is mij altijd geleerd. Ik solliciteer op onderzoeksvacatures. Vandaar een aparte indeling maarquote:Op donderdag 16 januari 2014 14:39 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben slechts half werkzoekend. Waarschijnlijk kan ik gewoon bij mijn werkgever aan de slag blijven, maar dat is nog wat onzeker.
Nu bedacht ik me dat het misschien interessant was me in te schrijven bij een uitzendbureau, of wat er voor door moet gaan. Het zijn meer een soort headhunters, maar dan andersom.
<<insert lang verhaal over die organisatie dat ik zou kunnen houden maar jullie bespaar>>
Nu vragen ze mij om een CV. Wel, ik was altijd van mening dat werkgevers tientallen CV's door moeten bladeren en dat ze het dan niet echt fijn zouden vinden om CV's van meer dan 5 pagina's te krijgen. Wat denken jullie? Ik stuurde het bureau mijn C.V. (dat keurig op één A4 past) en de meneer vond het toch wel wat 'kort'. Stuurt ie mij een voorbeeld C.V. terug van 11 A4's!
Wat denken jullie? Moet ik daarin mee gaan of zal ik hem eens wat meer ondervragen?
Geen email of telefoon gekregen? Was eigenlijk verrast nog een brief en brochure te krijgen vaneen bedrijf.quote:Op donderdag 16 januari 2014 16:07 schreef Mishu het volgende:
Gvd, ik was uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanochtend blijkbaar maar de brief was niet aangekomen dus ik wist dat niet
Ze gaan nu een goed woordje voor mij doenDit was mijn droombaan.
Dan kunnen ze weer eentje afstrepen!quote:Op donderdag 16 januari 2014 21:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Leuk als je een afwijzing per e-mail krijgt en er staat niet in om welke vacature het gaat.
Of je krijgt een e-mail van één of ander uitzendbureau met alleen in de header 'cv mailen' en verder niks. Geen begeleidende tekst of zo, geen a.u.b., nope. Gewoon 'cv mailen'.
[ afbeelding ]
Behoorlijk associaal ja maar je kunt natuurlijk kiezen of klagen en negeren of er wat van zeggen!quote:Op donderdag 16 januari 2014 22:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag toch hopen dat het niet de bedoeling was van de medewerker om de mail zo te versturen. Ik vind het anders behoorljk asociaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |