abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135520040
Ik heb wat vragen bijgehouden die ik kreeg tijdens gesprekken. Van ieder gesprek leer je wat, en als je ergens echt geen antwoord op weet is het ook niet erg om te zeggen dat je er even over na wil denken en dat je er later op terug komt.
Vaak krijg je dezelfde soort vragen; dus goed je huiswerk doen zodat je niet met een bek vol tanden daar zit.. Als je hier al een keer over nagedacht hebt kom je een stuk zelfverzekerder over. Vaak als je een redelijk verhaal hebt wat je heel zelfverzekerd vertelt dan zit je gewoon goed. Je lichaamstaal is zeker net zo belangrijk als je antwoord. Ik zeg niet dat je met deze vragen geramd zit, maar het kan zeker helpen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_135520458
Damn, sollicitatie die uiteindelijk 4 uur in beslag nam. Wel een goede introductie gekregen enzo.

Maar goed morgen 2e gesprek van een andere vacature, van het gesprek van vandaag hoor ik pas over 2 weken iets. Wat nu als ik morgen al aangenomen wordt voor die functie?
.
pi_135520582
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:55 schreef Fer het volgende:
Damn, sollicitatie die uiteindelijk 4 uur in beslag nam. Wel een goede introductie gekregen enzo.

Maar goed morgen 2e gesprek van een andere vacature, van het gesprek van vandaag hoor ik pas over 2 weken iets. Wat nu als ik morgen al aangenomen wordt voor die functie?
Opbellen en zeggen dat als ze wat willen dat ze sneller moeten beslissen. Dat je anders weg bent. Niks mis mee om te laten zien dat je goed in de markt ligt.
pi_135520734
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:58 schreef the85mc het volgende:

[..]

Opbellen en zeggen dat als ze wat willen dat ze sneller moeten beslissen. Dat je anders weg bent. Niks mis mee om te laten zien dat je goed in de markt ligt.
:')

Als je met zo'n instelling aankomt, zal ik gelijk iemand anders kiezen.
Bedrijf heeft meestal keuze zat, voor jou zo 10 andere.

Daarnaast laat je ook zien dat je er niet zo graag wilt werken, als je zegt, dan ga ik wel ergens anders heen.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2014 15:02:48 ]
pi_135520833
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Daarnaast laat je ook zien dat je er niet zo graag wilt werken, als je zegt, dan ga ik wel ergens anders heen.
Ondanks dat ik in de techniek zit, is het inderdaad zo dat er tegenwoordig voor alle functie meerdere kandidaten goed geschikt zijn en de voorkeuren voor iemand soms minimaal zijn.
.
pi_135520882
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:01 schreef Leonos het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?
Je zegt: ik had een positief gevoel over ons gesprek. Ik zou graag voor jullie werken, maar ik heb nu een al een ander aanbod gekregen. Hoe staan de zaken ervoor? Weten jullie al of we verder gaan met de procedure?
Dan geef je ze én een compliment en je laat weten dat ze niet de enigen zijn die interesse hebben.
Ik zie niet in hoe dat negatief kan zijn. Werkgevers zijn geen goden ofzo.
pi_135520981
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:05 schreef the85mc het volgende:

[..]

Wat is er mis mee?
Je zegt: ik had een positief gevoel over ons gesprek. Ik zou graag voor jullie werken, maar ik heb nu een al een ander aanbod gekregen. Hoe staan de zaken ervoor? Weten jullie al of we verder gaan met de procedure?
Dan geef je ze én een compliment en je laat weten dat ze niet de enigen zijn die interesse hebben.
Ik zie niet in hoe dat negatief kan zijn. Werkgevers zijn geen goden ofzo.
Omdat ze dan geen zin hebben om jou voor te trekken op de rest?
En kiezen ze dus iemand anders. ^O^
pi_135521178
quote:
17. Als je 10 versies van jou op een afdeling zet, wat gaat er goed? Wat gaat er minder goed? Waar ga je je aan irriteren?
Ik zou me vooral ergeren aan het feit dat ik zulke domme grammaticafouten maakte. ;( :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hallon!
pi_135521273
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:07 schreef Leonos het volgende:

[..]

Omdat ze dan geen zin hebben om jou voor te trekken op de rest?
En kiezen ze dus iemand anders. ^O^
Je hebt in principe dan al een ander aanbod op zak waar je kunt werken. Dus je zou eigenlijk van de markt af zijn. Door te bellen geef je aan dat je hen serieus overweegt, je geeft hén een kans om jouw beter te leren kennen. Je moet niet altijd zo afwachten, eigen initatief tonen. Je hebt immers niks te verliezen, je hebt dan al een baan. Nu probeer je er alleen nog wat meer uit te slepen. Of een leukere baan, of meer salaris. Een aanbod is sowieso goed voor je onderhandelingspositie.
  Redactie Frontpage woensdag 15 januari 2014 @ 15:15:38 #285
83660 crew  Etcetera
*pffrrrwwwt*
pi_135521292
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 14:43 schreef the85mc het volgende:
13. Waar wil je staan over 5 jaar?

Ik vind deze vraag zo vervelend :') ik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere :P
It's not just sex, it's love
It's two people connecting
With four other people
And aliens
pi_135521392
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:15 schreef Etcetera het volgende:

[..]

Ik vind deze vraag zo vervelend :') ik wéét het niet. Ik wil gewoon een baan en een salaris waar ik van kan rond komen en wat van kan sparen en wat leuke dingen van kan doen. Ik wil geen carriere :P
Tsja dat gaat niet werken vermoed ik, maar ik vind het ook een vervelende vraag. Word er altijd een beetje melig van, ik ga gelijk voor directeur. :')
Hallon!
pi_135521421
quote:

[..]

In sommige gevallen is dat ook prima. Als startende WOer is dat niet zo'n goed antwoord. Maar als je bijvoorbeeld een uitvoerende baan wil op de werkvloer dan kun je zeggen dat je lekker aan de slag wil met die en die functie en dat dat echt is waar je voor wil gaan. Niet iedereen kan/wil manager worden. Dus ligt puur aan de functie waar je op solliciteert hoe je zoiets beantwoordt.
pi_135521475
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 15:12 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ik zou me vooral ergeren aan het feit dat ik zulke domme grammaticafouten maakte. ;( :P

SPOILER
Graag gedaan :)
He, we zitten/zaten allemaal in hetzelfde schuitje en als je elkaar een beetje helpt wordt het misschien net wat makkelijker.
pi_135524425
quote:

[..]

Inderdaad ook zoiets. Ik heb ook een universitaire opleiding gehad. En ik kwam niet aan de bak in mijn eigen vakgebied. Uiteindelijk wel aan de slag gegaan als operator in de farmaceutische industrie. Mijn opleiding blijft me achtervolgen, dat het "zonde" is van mijn opleiding blijft maar terug komen als gespreks-onderwerp, waar ik ook aan de slag ga.

Op zich heb ik wel een pasklaar verhaal voor die vraag, maar dan nog, je moet ergens een kans krijgen als je met je opleiding aan de slag wil.
  donderdag 16 januari 2014 @ 14:39:41 #290
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_135560719
Ik ben slechts half werkzoekend. Waarschijnlijk kan ik gewoon bij mijn werkgever aan de slag blijven, maar dat is nog wat onzeker.

Nu bedacht ik me dat het misschien interessant was me in te schrijven bij een uitzendbureau, of wat er voor door moet gaan. Het zijn meer een soort headhunters, maar dan andersom.

<<insert lang verhaal over die organisatie dat ik zou kunnen houden maar jullie bespaar>>

Nu vragen ze mij om een CV. Wel, ik was altijd van mening dat werkgevers tientallen CV's door moeten bladeren en dat ze het dan niet echt fijn zouden vinden om CV's van meer dan 5 pagina's te krijgen. Wat denken jullie? Ik stuurde het bureau mijn C.V. (dat keurig op één A4 past) en de meneer vond het toch wel wat 'kort'. Stuurt ie mij een voorbeeld C.V. terug van 11 A4's!

Wat denken jullie? Moet ik daarin mee gaan of zal ik hem eens wat meer ondervragen?
pi_135561619
Ik hou m'n cv kort en bondig idd, wel heb ik er tegenwoordig een kort "persoonlijk profiel" aan toegevoegd, dit is een kort stukje over m'n grootste kwaliteit(en) aangezien je lang niet overal meer 'n motivatiebrief oid hoeft in te dienen en zo val je toch een beetje op. :)
Hallon!
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:07:41 #292
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135564202
Gvd, ik was uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanochtend blijkbaar maar de brief was niet aangekomen dus ik wist dat niet :(

Ze gaan nu een goed woordje voor mij doen :'( Dit was mijn droombaan.
  donderdag 16 januari 2014 @ 16:39:25 #293
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135565569
Ik ben alsnog uitgenodigd voor een gesprek :)

Iemand een idee of dit mijn kansen beinvloedt? ;(
pi_135566021
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 14:39 schreef n00b13 het volgende:
Ik ben slechts half werkzoekend. Waarschijnlijk kan ik gewoon bij mijn werkgever aan de slag blijven, maar dat is nog wat onzeker.

Nu bedacht ik me dat het misschien interessant was me in te schrijven bij een uitzendbureau, of wat er voor door moet gaan. Het zijn meer een soort headhunters, maar dan andersom.

<<insert lang verhaal over die organisatie dat ik zou kunnen houden maar jullie bespaar>>

Nu vragen ze mij om een CV. Wel, ik was altijd van mening dat werkgevers tientallen CV's door moeten bladeren en dat ze het dan niet echt fijn zouden vinden om CV's van meer dan 5 pagina's te krijgen. Wat denken jullie? Ik stuurde het bureau mijn C.V. (dat keurig op één A4 past) en de meneer vond het toch wel wat 'kort'. Stuurt ie mij een voorbeeld C.V. terug van 11 A4's!

Wat denken jullie? Moet ik daarin mee gaan of zal ik hem eens wat meer ondervragen?
CV nooit langer dan 2 kantjes is mij altijd geleerd. Ik solliciteer op onderzoeksvacatures. Vandaar een aparte indeling maar

Ik heb er op staan:
Contactgegevens +foto
Profile (stukje tekst over mijn ambities)
Educatie (Van havo tot master, beginnend bij laatstgevolgde opleiding/opleiding meest van belang)
Publicaties
Research internships (Onderzoeksstages + verantwoordelijkheden, aangepast aan vacature)
Pedagogische stages(van opleiding in ver verleden, kort en bondig)
Parttime banen
Extracurriculaire activiteiten
Skills en interests

Als je geen onderzoek wil, zou ik het als volgt doen:
Contactinfo
profiel
educatie
werkervaring
stages
skills en interesses

Afhankelijk van hoe prestigieus het bedrijf of de vacature moet je meer van jezelf laten zien in je cv. Maar het is belangrijk dat ze ook weten wat je hebt gedaan bij een bedrijf, dus kort per werkervaring/stage 2 - 5 bullets met verantwoordelijkheden
pi_135570409
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 16:07 schreef Mishu het volgende:
Gvd, ik was uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek vanochtend blijkbaar maar de brief was niet aangekomen dus ik wist dat niet :(

Ze gaan nu een goed woordje voor mij doen :'( Dit was mijn droombaan.
Geen email of telefoon gekregen? Was eigenlijk verrast nog een brief en brochure te krijgen vaneen bedrijf.
.
pi_135578853
Leuk als je een afwijzing per e-mail krijgt en er staat niet in om welke vacature het gaat. :?

Of je krijgt een e-mail van één of ander uitzendbureau met alleen in de header 'cv mailen' en verder niks. Geen begeleidende tekst of zo, geen a.u.b., nope. Gewoon 'cv mailen'.

:{

[ Bericht 26% gewijzigd door Mint_Clansell op 16-01-2014 21:31:56 ]
pi_135581599
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:13 schreef Mint_Clansell het volgende:
Leuk als je een afwijzing per e-mail krijgt en er staat niet in om welke vacature het gaat. :?

Of je krijgt een e-mail van één of ander uitzendbureau met alleen in de header 'cv mailen' en verder niks. Geen begeleidende tekst of zo, geen a.u.b., nope. Gewoon 'cv mailen'.

[ afbeelding ]

:{
Dan kunnen ze weer eentje afstrepen!
pi_135582837
Ik mag toch hopen dat het niet de bedoeling was van de medewerker om de mail zo te versturen. Ik vind het anders behoorljk asociaal.
pi_135584195
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:17 schreef Mint_Clansell het volgende:
Ik mag toch hopen dat het niet de bedoeling was van de medewerker om de mail zo te versturen. Ik vind het anders behoorljk asociaal.
Behoorlijk associaal ja maar je kunt natuurlijk kiezen of klagen en negeren of er wat van zeggen!
pi_135584865
Ik doe het allebei. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')