Whutquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Na 3x bellen toch eindelijk contact gehad. Volgens de recruiter waren de vragen inderdaad bedoeld om me uit de tent te lokken, omdat ze iemand zoeken die 'stressbestendig is en tegen een stootje kan'. Ik heb mezelf automatisch gediskwalificeerd door het gesprek af te breken en weg te lopen. Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Wat een flauwekul zeg, ik kan zeggen dat ik bij 1 van de beste bureaus werk, en dat onze recruiters gewoon op kennis en niveau ingaan, of iemand stressbestendig is gaat je echt niet lukken tijdens een gesprekje of met testjes. Ik heb mensen gezien waarvan ik toch echt dat ze koelbloedig en rustig waren, maar die tijdens escalaties de meest simpele zaken niet meer konden uitvoeren. Wat mij betreft dump je de naam van dat bedrijf gelijk even hier.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Na 3x bellen toch eindelijk contact gehad. Volgens de recruiter waren de vragen inderdaad bedoeld om me uit de tent te lokken, omdat ze iemand zoeken die 'stressbestendig is en tegen een stootje kan'. Ik heb mezelf automatisch gediskwalificeerd door het gesprek af te breken en weg te lopen. Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Nou... dat hoeft ook weer niet.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:44 schreef raptorix het volgende:
Wat mij betreft dump je de naam van dat bedrijf gelijk even hier.
En waarom niet? Gaan we kijken of ze stressbestendig en assertief zijn.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:45 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nou... dat hoeft ook weer niet.
Omdat ik dat niet nodig vind.quote:
Ik dus niet. Velen begrijpen gewoon niets van hun vak en begrijpen niets van mensen. Vullen hun dagen met zoeken naar mogelijke kandidaten, zonder daadwerkelijk wat voor je te hebben. Snap ik van hen heus wel: ze hebben ook targets, maar mijn tijd ga je er niet meer mee verdoen.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
Het hangt er vanaf, sommige zijn lomp, daarentegen heb ik er genoeg in me linkedin die echt met gerichte functies komen of desnoods op zoek gaan.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:49 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Heb ik eigenlijk alleen maar goede ervaringen mee.
Hoe beter je skills, hoe meer ze voor je willen doen, ik krijg van ongeveer 30-50 verschillende recruiters bijna dagelijks aanbiedingen die ze echt persoonlijk uitzoeken, dus geen geautomatiseerde mailtjes ofzo.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik dus niet. Velen begrijpen gewoon niets van hun vak en begrijpen niets van mensen. Vullen hun dagen met zoeken naar mogelijke kandidaten, zonder daadwerkelijk wat voor je te hebben. Snap ik van hen heus wel: ze hebben ook targets, maar mijn tijd ga je er niet meer mee verdoen.
Er is wel verschil inderdaad. Het mooie is echter dat je ze niets verplicht bent en dus als iemand niet bevalt stuur je ze gewoon weg. Ze hebben in het ergste geval je tijd verdaan, maar het verhaal van Mint_Clansell is dusdanig fantastisch dat ik er eigenlijk weinig van geloof.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:51 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik dus niet. Velen begrijpen gewoon niets van hun vak en begrijpen niets van mensen. Vullen hun dagen met zoeken naar mogelijke kandidaten, zonder daadwerkelijk wat voor je te hebben. Snap ik van hen heus wel: ze hebben ook targets, maar mijn tijd ga je er niet meer mee verdoen.
Nee. Zo werkt het niet. Al was het alleen maar omdat de gemiddelde recruiter die skills helemaal niet kan inschatten.quote:
Dat klopt, maar als je een aantal van die mailtjes krijgt word je het wel beu, ik iig wel. Zeker omdat al die mails gewoon op elkaar lijken en sommige zelfs 1 op 1 gekopieerd zijn van elkaar. Dat het beter is dan niks terug sturen ben ik met je eens, maar het gevoel geven dat ze je brief gelezen hebben en er iets of wat van moeite in stoppen zullen de meeste ook wel waarderen. Lees anders dit eens: http://www.feedbek.nl/201(...)este-afwijzing-ooit/quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef spreading het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op donderdag 23 januari 2014 13:31 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Vaak solliciteren er 500 man op een functie waarvan 300 om aan de ww eis te voldoen. Dan snap ik dat ze niet iedereen een persoonlijk mailtje kunnen sturen. Sommige sturen helemaal niets dat is wel weer kwalijk.
Whutquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Toen ik tegen hem zei dat ik me geschoffeerd voelde door deze aanpak en dat ik niet eens bij een bedrijf wil werken die zo omgaat met hun sollicitanten, kreeg ik het uitermate intelligente antwoord: 'Zij ook niet met jou, dus wat is je probleem eigenlijk?'
Jezus wat een ontzettende klootzakken zegquote:Op donderdag 23 januari 2014 13:39 schreef Mint_Clansell het volgende:
Coroporate Recruiters zijn inderdaad meer HR mensen die werken als een grof filter.quote:Op donderdag 23 januari 2014 13:55 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Nee. Zo werkt het niet. Al was het alleen maar omdat de gemiddelde recruiter die skills helemaal niet kan inschatten.
Dat je een studie op het gebied van HR hebt gevolgd, wil niet zeggen dat je dan doorhebt wat de markt vraagt en wat jij biedt.(dit richt ik niet naar jou, maar naar recruiters in het algemeen, overigens
)
En wat is je studieachtergrond, en wat zou je willen doen?quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:02 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Jezus wat een ontzettende klootzakken zeg
Ik ga straks met mijn vriendin in een huisje trekken. Kost me 650 excl (ong 120 G/W/L + 30 internet = 150) = 800 inclusief.
Vriendin krijgt 450 binnen aan stufi en stagevergoeding (en krijgt sowieso een baan want die vacatures zijn zowat niet normaal meer zoveel). Ik krijg 250 euro huurtoeslag ongeveer (700).
Nouja, zou niet al te moeilijk moeten zijn om aan 400 euro (want eten en drinken)per maand te komen
Ik heb opzich nog wel een baan, maar dat is een flex baantje. Deze maand dus maar 12 uur gewerkt dus. Want de vaste medewerkers staan allemaal in de min rond deze tijd. Bummer. Bij de andere baan is mn contract op gehouden. Goed begin van 2014
Als ik kijk op uitzendbanen is het alleen maar telecommunicatie en dus callcenter werk...
Lijkt me zelf ook wel wat om op een uitzendbureau zelf te werken, zie ik ook wat voor open staan. Maar ik heb niet veel ervaring met detachering, behalve bij mijzelf![]()
Maatschappelijk werk en dienstverlening. Op dat niveau kom ik nergens binnen want dan heb ik ervaring nodig.quote:Op donderdag 23 januari 2014 14:08 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat is je studieachtergrond, en wat zou je willen doen?
En Dat Is Fantastisch! sorryquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:02 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Vriendin krijgt 450 binnen aan stufi en stagevergoeding
Hoe kun je dat nou missenquote:Op donderdag 23 januari 2014 14:47 schreef RickoKun het volgende:
[..]Netjes, had het zelf niet eens door
Iets met computer doen is nogal breed hequote:Op donderdag 23 januari 2014 14:16 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Maatschappelijk werk en dienstverlening. Op dat niveau kom ik nergens binnen want dan heb ik ervaring nodig.
Ik wil juist NIET verzorgende dingen doen, terwijl daar natuurlijk miljarden vacatures voor zijn. Bij dat ene baantje moet ik wel eens iemand de bips afvegen, dat is tot daar aan toe en accepteer ik nog wel.
Maar ik ben daar gewoon overgekwalificeerd voor.
Ik heb echter nog een kans om met kinderen te gaan werken tot 18 jaar. Ik moet het maar gewoon aannemen denk ik. Heb daar al eerder gewerkt met een kind dat spuugde, in zn broek scheet en een concentratiespanne had van ong 10 secondenIk kon geen moment pauze nemen. Jongen wat was ik moe na acht uur non stop een kind in de gaten moeten houden.
Bovendien zou ik ook wel een thuisstudie willen doen, of iets om mijzelf om te scholen. Computers interesseren me veel, en iets in de P&O lijkt me ook wel wat. Maarja dat zijn dus van die dingen waar je wel een opleiding in moet hebben gedaan. En ik vraag mij af of men mensen aanneemt die een thuisstudie diploma hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |