abonnement Unibet Coolblue
pi_135433678
The Capital of the World:



<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)



Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
  maandag 13 januari 2014 @ 14:06:16 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135434924
yeah...NY...ik wil er zo graag nog een keer heen. O+

Wat kost zoiets? Niet te duur vliegen. Gauw tevreden met knus hotelletje. ben student. dag of 8.

Iemand een idee?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135434948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef awiebo het volgende:
yeah...NY...ik wil er zo graag nog een keer heen. O+

Wat kost zoiets? Niet te duur vliegen. Gauw tevreden met knus hotelletje. ben student. dag of 8.

Iemand een idee?
Ligt eraan welke tijd je gaat, als je in hoogseizoen gaat ben je 2x zoveel kwijt als daar buiten
  maandag 13 januari 2014 @ 14:09:12 #4
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135435064
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ligt eraan welke tijd je gaat, als je in hoogseizoen gaat ben je 2x zoveel kwijt als daar buiten
Dat snap ik. Laten we zeggen ergens in mei of september dan.
Ben en blijf student natuurljik. Ga niet de hoofdprijs betalen maar wil ook niet voor een duppie op de eerste rang met zo'n reisje. Kan ik het niet veroorloven dan gaat het eerst over. :s)

Wil best wel zoeken, zie dit topic hier nu net voorbij komen in nieuwe topics. Maar denk: 't zijn hier vast allemaal van die new york gangers. Die hebben vast wel een indiciatie. een "basistarief" :9
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  maandag 13 januari 2014 @ 14:20:32 #5
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_135435567
Vliegen zal ca 500 euro zijn.

Hotel is al snel 60-80 euro per nacht.

Bij hotels in Manhattan zal de prijs/kwaliteit verhouding afwijken aangezien de locatie wat dichterbij de actie is.
#FreeHat
  maandag 13 januari 2014 @ 14:30:37 #6
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135435971
Als ik iets altijd moeilijk heb gevonden in New York is het wel om voor een schappelijke prijs een restaurant te vinden waar je oke kan eten. Na 2 keer New York is het enige restaurant wat ik uberhaupt mensen zou aanraden de "Miss Korea BBQ" waar we zeer goed eten hebben gegeten wat je eigenlijk ook niet zomaar in Nederland zal vinden. En het was prima te betalen.

Heeft iemand hier nog goede tips over?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 13 januari 2014 @ 14:32:03 #7
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_135436040
Zijn er eigenlijk veel mensen die gebruik maken van airbnb voor hun verblijf in New York.
Qua prijs is het best aantrekkelijk volgens mij.
#FreeHat
  maandag 13 januari 2014 @ 15:34:05 #8
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135438414
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef awiebo het volgende:
yeah...NY...ik wil er zo graag nog een keer heen. O+

Wat kost zoiets? Niet te duur vliegen. Gauw tevreden met knus hotelletje. ben student. dag of 8.

Iemand een idee?
Met een retourvlucht inderdaad rekenen op circa 500 euro, of je moet net ergens een prijspakker scoren (in enkele gevallen zijn prijzen beneden de 400 euro mogelijk). Hotelprijzen in mei/september vanaf 50 euro (alhoewel je beneden 80-100 euro p/n in veel gevallen in één of ander ellendig schimmelhol zit). Uiteraard heb je nog prijsverschil tussen Manhattan en overige buurten. :+
  maandag 13 januari 2014 @ 15:36:04 #9
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135438505
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:34 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Met een retourvlucht inderdaad rekenen op circa 500 euro, of je moet net ergens een prijspakker scoren (in enkele gevallen zijn prijzen beneden de 400 euro mogelijk). Hotelprijzen in mei/september vanaf 50 euro (alhoewel je beneden 80-100 euro p/n in veel gevallen in één of ander ellendig schimmelhol zit). Uiteraard heb je nog prijsverschil tussen Manhattan en overige buurten. :+
Met twee personen (vriendin) zou het dus voordeliger kunnen uitpakken om buiten manhattan te verblijven in een leuk hotelletje en dan de taxi te pakken naar het centrum :)
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135453712
Heb nu vrijdag 30 maart naar New York vanaf amsterdam, en dan vrijdag 20 juni vanaf Miami terug naar Amsterdam voor 587 euro bij delta/klm

Als iemand wat goedkopers weet hoor ik het graag en anders wordt het deze :)
  maandag 13 januari 2014 @ 20:57:19 #11
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135453783
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dat snap ik. Laten we zeggen ergens in mei of september dan.
Ben en blijf student natuurljik. Ga niet de hoofdprijs betalen maar wil ook niet voor een duppie op de eerste rang met zo'n reisje. Kan ik het niet veroorloven dan gaat het eerst over. :s)

Wil best wel zoeken, zie dit topic hier nu net voorbij komen in nieuwe topics. Maar denk: 't zijn hier vast allemaal van die new york gangers. Die hebben vast wel een indiciatie. een "basistarief" :9
Ik heb in een hostel gezeten dat was echt prima, was amper om mijn kamer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135456971
Nog 4 weken *O* O+ O+ oooooh ik heb zo'n zin om weer terug te zijn in die stad!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:11 #13
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135458142
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef Sharana_LV het volgende:
Heb nu vrijdag 30 maart naar New York vanaf amsterdam, en dan vrijdag 20 juni vanaf Miami terug naar Amsterdam voor 587 euro bij delta/klm

Als iemand wat goedkopers weet hoor ik het graag en anders wordt het deze :)
Je gaat bijna 3 maanden weg? Anyway goedkoopste dat ik vind op die data is ¤583 dus je zit goed
pi_135458248
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je gaat bijna 3 maanden weg? Anyway goedkoopste dat ik vind op die data is ¤583 dus je zit goed
ERHM .. mei :@ niet maart :')
  maandag 13 januari 2014 @ 22:17:30 #15
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135458926
Nog steeds zelfde, je kunt 14 euro besparen met Finnair via Helsinki maar dat lijkt me niet de moeite :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:54:55 #16
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135469190
Wij waren ¤970 kwijt voor Hotel en Vlucht, 5 dagen/7 nachten (eerste week van december).
Hotel Park Central, super gelegen, dichtbij Central Park en Times Square =D

Ik vond Ellen's Stardust Diner op Broadway leuk om een keer te eten, leuke ervaring en volgens mij helemaal niet heel duur.. 't is natuurlijk niet een chique restaurant, maar voor mijn gevoel wel echt Amerikaans!
pi_135469689
nog een paar dagen en dan lekker 8 dagen NYC... :) gelukkig is de extreme kou pleitte en blijft het ook droog.

Zoek ook eens op long island als je een goedkope slaapplaats zoekt. binnen 25 minuten in midtown
Hooray for boobies!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:44:57 #18
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135493750
Nou, moet zeggen dat de gebieden ten oosten van Manhattan (Brooklyn, Long Island (City) tot op zekere hoogte geen slechte opties zijn indien je niet met alle geweld in stadsdeel Manhattan wil overnachten. Dit mede vanwege goede verbinding met metro ... ! Wat dat betreft kom je er in Staten Island of Jersey City toch wat bekaaider vanaf.

Ikzelf zit nu voor april/mei te kijken en ik zie geregeld gunstig geprijsde gelegenheden voorbijkomen. Opvallend voorbeeld is het Leo House op Manhattan; redelijk goede beoordelingen en gunstige prijzen, maar er lijkt wel een nogal religieus sfeertje te hangen daar.
pi_135523857
Vandaag nog precies twee maanden!
pi_135523990
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die gebruik maken van airbnb voor hun verblijf in New York.
Qua prijs is het best aantrekkelijk volgens mij.
Dit heb ik gedaan met oud en nieuw vorig jaar. Hotel voor 7 dagen was overal rond de 2000 dollar. Airbnb was "maar" 700e. Locatie was perfect, 5 min vanaf time square. Kamer was erg klein maar we waren er zelden dus prima keus geweest.
pi_135524015
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vliegen zal ca 500 euro zijn.

Hotel is al snel 60-80 euro per nacht.

Bij hotels in Manhattan zal de prijs/kwaliteit verhouding afwijken aangezien de locatie wat dichterbij de actie is.
414e naar NY https://www.paperflies.com
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:32:06 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135524045
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef DuvelDuvel het volgende:
Vliegen zal ca 500 euro zijn.

Hotel is al snel 60-80 euro per nacht.

Bij hotels in Manhattan zal de prijs/kwaliteit verhouding afwijken aangezien de locatie wat dichterbij de actie is.
Hostel is voor 25-30 euro per nacht. Zijn prima hostels te vinden ^O^
pi_135524106
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Nou, moet zeggen dat de gebieden ten oosten van Manhattan (Brooklyn, Long Island (City) tot op zekere hoogte geen slechte opties zijn indien je niet met alle geweld in stadsdeel Manhattan wil overnachten. Dit mede vanwege goede verbinding met metro ... ! Wat dat betreft kom je er in Staten Island of Jersey City toch wat bekaaider vanaf.

Ikzelf zit nu voor april/mei te kijken en ik zie geregeld gunstig geprijsde gelegenheden voorbijkomen. Opvallend voorbeeld is het Leo House op Manhattan; redelijk goede beoordelingen en gunstige prijzen, maar er lijkt wel een nogal religieus sfeertje te hangen daar.
Als je in NY bent lijkt mij dat je het liefste zo centraal mogelijk slaapt, de sfeer, de drukte, de gebouwen. Het mooiste is toch als je veel te voet kan doen.
pi_135524203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

414e naar NY https://www.paperflies.com
vanaf brussel is dat
pi_135524296
Ja, Als je in Brabant/Limburg woont niet zo'n gekke optie.
pi_135524390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Als je in NY bent lijkt mij dat je het liefste zo centraal mogelijk slaapt, de sfeer, de drukte, de gebouwen. Het mooiste is toch als je veel te voet kan doen.
Dat is onzin wat mij betreft. Ik zou echt voor geen goud rond Times Square willen zitten. Heb één keer in Midtown om de hoek bij Macy's en één keer in Queens gezeten en dat laatste beviel eigenlijk het beste. Het is prettig om na een drukke dag de relatieve rust te kunnen opzoeken.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135524708
Hier zat ik precies, https://www.airbnb.nl/rooms/187884 dus 7 blokken vanaf time square dus toch iets rustiger dan echt centraal op Time Square. Misschien in de zomer weer naar NY en dan weer deze plek, lekker centraal (voor mij).
pi_135524725
Ik vond het wel heel lekker, midden in manhattan. Die drukte de hele dag om je heen :)
In de kamer was er net genoeg rust om het niet teveel te maken, maar naar buiten kijken was wel erg leuk zo.

Ik zat overigens in het Yotel op 42nd street, niet helemaal tegen times square aan, maar ik kon het net vanuit m'n kamer zien
PSN: Metal_Akilla
pi_135525146
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Als je in NY bent lijkt mij dat je het liefste zo centraal mogelijk slaapt, de sfeer, de drukte, de gebouwen. Het mooiste is toch als je veel te voet kan doen.
Ik heb in brooklyn geslapen (bleef bij bekenden slapen) maar vond het ook wel leuk om meer van New York te zien dan alleen manhatten. Heb bijvoorbeeld ook een keer in Williamsburg en een keer in downtown brooklyn gegeten :)
pi_135539438
Voor mensen die naar NY willen; t/m 15 april kun je met KLM vanaf Antwerpen naar NY retour voor ¤369. Je MOET wel de trein nemen vanaf Antwerpen anders krijg je (dure) problemen op Schiphol; zie hier.

Scheelt toch flink met wat KLM als (officiëel) Werelddeal doet vanaf AMS voor ¤527
pi_135539801
Wat raden jullie aan?
Ben van plan om in september naar NY te gaan. Zit nu al vliegtickets te checken en goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is rond de ¤ 500,- pp (vanaf Amsterdam, heen rechtstreeks en terug met een overstap). Nu al boeken of wachten tot er goedkopere tickets zijn?
¤ 500,- pp is natuurlijk best mooi, vorig jaar in juni ook voor dat bedrag naar NY gevlogen (en weer terug natuurlijk).
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135545896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is onzin wat mij betreft. Ik zou echt voor geen goud rond Times Square willen zitten. Heb één keer in Midtown om de hoek bij Macy's en één keer in Queens gezeten en dat laatste beviel eigenlijk het beste. Het is prettig om na een drukke dag de relatieve rust te kunnen opzoeken.
Dit dus. Ook 6 weken rond Penn Station gezeten, en weekjes rond Times Square en andere centrale lokaties op Manhattan. Verder veel bij mijn vriendin richting Harlem gezeten toen ze er woonde. Al met al hoef ik echt geen centrale lokatie meer, volgende keer is Brooklyn ofzo prima. Williamsburg en Brooklyn zijn tegenwoordig toch al hipster-central, dus meer dan genoeg leuke dingen te doen en leuke combinatie met wat "normale" buurten. En je bent zo in Manhattan, dus echt tijd verliezen doe je toch niet. Alternatief voor mij is meer geld uitgeven en in Meatpacking/Soho te gaan zitten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:19:30 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135546812
In de buurt van 32nd street & 7th vind ik het meest relaxt: centraal, winkels dichtbij, eten dichtbij.... Dagje naar beneden sjokken, dagje omhoog. Keer metro naar BK.

Maar goed, áls je maar in NY bent, daar gaat 't vooral om :D
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:42:24 #34
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_135551427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:30 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit heb ik gedaan met oud en nieuw vorig jaar. Hotel voor 7 dagen was overal rond de 2000 dollar. Airbnb was "maar" 700e. Locatie was perfect, 5 min vanaf time square. Kamer was erg klein maar we waren er zelden dus prima keus geweest.
Het is volgens mij inderdaad een voordelig alternatief voor de dure hotels in Manhattan. Al is 7 dagen voor 2000 dollar wel erg duur voor een hotel.
Voordeel van een compleet appartement is dat je er ook kan eten en je zit vaak midden in Manhattan.

Dit appartement lijkt me ideaal.

https://www.airbnb.nl/rooms/751818
#FreeHat
pi_135554320
Nog 2 weekjes en 1 dag en dan vertrekken vanaf Düsseldorf.
Ben echt aan het aftellen. Zin in!
Every living creature on earth dies alone
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:41:21 #36
22565 asco
Los in deze tent
pi_135570658
Na Orlando en 4 vakanties naar het Westen ontkom ik er niet aan, ik "moet" naar New York.
*O* ?
Ben nog niet echt enthousiast maar dat zal wel komen.
Mijn vriendin wil heel graag een movie-tour doen. Heeft iemand een aanbeveling?
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:01:40 #37
22565 asco
Los in deze tent
pi_135571673
Nog een vraagje. Is het voor half september nog te vroeg om een hotel te boeken of is het dan een dure periode? In de OP staat bv het Milford Plaza dat die circa 100 dollar per nacht zou kosten. Op mijn data krijg ik echter een prijs van 313 dollar per nacht. En de rest is aardig vergelijkbaar. Nu weet ik dat New York duur is maar een oud, vaak niet eens zo schoon 2 sterren hotel voor een prijs 3 keer de prijs voor de ***** Wynn in Vegas?
Misschien moet ik toch nog eens met mijn vriendin gaan praten. De prijs/kwaliteit verhouding is zo op het oog wel erg slecht.
pi_135571838
5-12 september is het Fashion Week, vallen jouw data daar misschien in?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_135572684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is onzin wat mij betreft. Ik zou echt voor geen goud rond Times Square willen zitten. Heb één keer in Midtown om de hoek bij Macy's en één keer in Queens gezeten en dat laatste beviel eigenlijk het beste. Het is prettig om na een drukke dag de relatieve rust te kunnen opzoeken.
Is juist mooi als je er niet al te lang bent. Zat op 42nd en je bent echt overal zo. Goed hotel op een beetje respectabele verdieping en je hebt nergens last van qua drukte/lawaai.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:53:52 #40
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135574444
Geluidsisolatie van een beetje redelijk hotel is wel goed in NYC, ja. In september 2010 een week verbleven in het Comfort Inn op 42th Street (als je de deur uitliep keek je links recht op het MetLife Gebouw). Buiten vrijwel 24 uur per dag redelijke heksenketel met druk verkeer, veel volk en onderhand om de 5 minuten gillende sirenes, maar daar hoorde je binnen nauwelijks wat van.
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:44:36 #41
22565 asco
Los in deze tent
pi_135577257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:05 schreef Felixa het volgende:
5-12 september is het Fashion Week, vallen jouw data daar misschien in?
Nee, vanaf de 16e.
pi_135577553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:44 schreef asco het volgende:

[..]

Nee, vanaf de 16e.
heb jij al tickets geboekt? Zo ja, waar en voor hoeveel?

Ik wil ook ergens in september gaan, maar we weten nog niet precies wanneer. Ook afhankelijk van meest gunstige prijzen enzo.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:52:42 #43
22565 asco
Los in deze tent
pi_135577726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:49 schreef MissJ het volgende:

[..]

heb jij al tickets geboekt? Zo ja, waar en voor hoeveel?

Ik wil ook ergens in september gaan, maar we weten nog niet precies wanneer. Ook afhankelijk van meest gunstige prijzen enzo.
Nog niet. Dus kunnen nog een dagje of 2 schuiven als het moet. Kan nu boeken voor 500 euro. Maar dat kan eigenlijk altijd wel voor in september. Alles beneden de 450 boek ik meteen. We betalen normaal voor de westkust circa 550 dan vind ik 500 voor New York teveel. Zeker omdat het in april op dit moment voor 369 kan.
pi_135578227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:52 schreef asco het volgende:

[..]

Nog niet. Dus kunnen nog een dagje of 2 schuiven als het moet. Kan nu boeken voor 500 euro. Maar dat kan eigenlijk altijd wel voor in september. Alles beneden de 450 boek ik meteen. We betalen normaal voor de westkust circa 550 dan vind ik 500 voor New York teveel. Zeker omdat het in april op dit moment voor 369 kan.
Niets aan toe te voegen. Ik hou het ook goed in de gaten en net als jij als ik iets zie dik onder de 500 euro, ga ik meteen boeken. Hoop eigenlijk op een superaanbieding van onder de 400 euro. Zie dat ook geregeld voorbij komen, maar dat is dan t/m april vliegen ja.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:42:52 #45
22565 asco
Los in deze tent
pi_135580737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:01 schreef MissJ het volgende:

[..]

Niets aan toe te voegen. Ik hou het ook goed in de gaten en net als jij als ik iets zie dik onder de 500 euro, ga ik meteen boeken. Hoop eigenlijk op een superaanbieding van onder de 400 euro. Zie dat ook geregeld voorbij komen, maar dat is dan t/m april vliegen ja.
Onder de 400 zou mooi zijn. Zeker met die waanzinnige hotelprijzen. Maarja, in Orlando en het westen word je ook erg verwend met mooie hotels voor weinig.
Ik hoop maar dat New York het waard is.
pi_135582061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:42 schreef asco het volgende:

[..]

Onder de 400 zou mooi zijn. Zeker met die waanzinnige hotelprijzen. Maarja, in Orlando en het westen word je ook erg verwend met mooie hotels voor weinig.
Ik hoop maar dat New York het waard is.
Oh ja! Het is het zeker waard! :Y Vind ik in ieder geval wel, vorig jaar juni voor het eerst geweest en ben ontzettend verliefd geworden op die stad O+
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:15:06 #47
22565 asco
Los in deze tent
pi_135582711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:04 schreef MissJ het volgende:

[..]

Oh ja! Het is het zeker waard! :Y Vind ik in ieder geval wel, vorig jaar juni voor het eerst geweest en ben ontzettend verliefd geworden op die stad O+
Ja, ik hoor/lees het wel meer.
Maar aangezien ik dat dus met Vegas heb (sinds 2006, al 7 keer geweest) vraag ik me af of ik New York ook leuk ga vinden.
Niet dat ik nou echt een keus heb want mijn vriendin wil het sowieso gezien hebben allemaal. En dat is natuurlijk inderdaad al reden genoeg om te gaan.
pi_135613062
Nog maar een nachtje slapen ! :)
Hooray for boobies!
pi_135636214
Zit nu bij de gate in dusseldorf te wachten op de vlucht naar JFK. Eerste keer hier maar wat een rust en tempo. In recordtijd door de douane en inchecken!
Hooray for boobies!
pi_135636537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zit nu bij de gate in dusseldorf te wachten op de vlucht naar JFK. Eerste keer hier maar wat een rust en tempo. In recordtijd door de douane en inchecken!
Goed om te lezen, ben benieuwd als wij er over 3 weken staan :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135637681
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zit nu bij de gate in dusseldorf te wachten op de vlucht naar JFK. Eerste keer hier maar wat een rust en tempo. In recordtijd door de douane en inchecken!
Dus Dusseldorf is rustiger en relaxter dan Adam?
pi_135638041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:41 schreef MissJ het volgende:
Wat raden jullie aan?
Ben van plan om in september naar NY te gaan. Zit nu al vliegtickets te checken en goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is rond de ¤ 500,- pp (vanaf Amsterdam, heen rechtstreeks en terug met een overstap). Nu al boeken of wachten tot er goedkopere tickets zijn?
¤ 500,- pp is natuurlijk best mooi, vorig jaar in juni ook voor dat bedrag naar NY gevlogen (en weer terug natuurlijk).
iemand die advies voor mij heeft? :)
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135638068
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zit nu bij de gate in dusseldorf te wachten op de vlucht naar JFK. Eerste keer hier maar wat een rust en tempo. In recordtijd door de douane en inchecken!
dat klinkt goed ^O^
Goede vlucht en heel veel plezier in de tofste stad van de wereld!
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135638502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

iemand die advies voor mij heeft? :)
Persoonlijk denk ik dat je niet snel goedkoper dan 500 euro meer gaat komen, zeker als de vlucht direct is. Als de tijden verder goed zijn (vroeg heen, laat terug dus, want meer tijd in NYC) zou ik gewoon boeken.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_135670337
Godsamme nog maar 3 weken!!!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135670517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:23 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je niet snel goedkoper dan 500 euro meer gaat komen, zeker als de vlucht direct is. Als de tijden verder goed zijn (vroeg heen, laat terug dus, want meer tijd in NYC) zou ik gewoon boeken.
Ok dan! Ik ga het eens even bespreken met mijn reispartner wat we gaan doen :Y

Wanneer is het eigenlijk hoogseizoen in NY, met andere woorden, voor welke periode zijn de tickets meestal het duurste?
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135670726
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:24 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok dan! Ik ga het eens even bespreken met mijn reispartner wat we gaan doen :Y

Wanneer is het eigenlijk hoogseizoen in NY, met andere woorden, voor welke periode zijn de tickets meestal het duurste?
Dat is niet echt te zeggen. Rond de feestdagen is het altijd wel prijzig. New York krijgt jaarlijks 50 miljoen toeristen 'over de vloer'.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135671342
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:24 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok dan! Ik ga het eens even bespreken met mijn reispartner wat we gaan doen :Y

Wanneer is het eigenlijk hoogseizoen in NY, met andere woorden, voor welke periode zijn de tickets meestal het duurste?
Kerstperiode is meestal wel erg duur, zomervakantie valt wel mee heb ik het idee, maar eigenlijk wil je er in juli en augustus ook liever niet zitten, vaak is het er dan echt vies warm. Ben vorig jaar in 'onze' meivakantie geweest en toen was het allemaal gewoon 'normaal' kwa prijzen. Hou er wel rekening mee dat hotels ook schreeuwend duur zijn....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_135671504
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:49 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Kerstperiode is meestal wel erg duur, zomervakantie valt wel mee heb ik het idee, maar eigenlijk wil je er in juli en augustus ook liever niet zitten, vaak is het er dan echt vies warm. Ben vorig jaar in 'onze' meivakantie geweest en toen was het allemaal gewoon 'normaal' kwa prijzen. Hou er wel rekening mee dat hotels ook schreeuwend duur zijn....
Derhalve ga ik dus liever gewoon in een goed hostel zitten. Met een beetje goed zoeken heb je dat al snel voor 30 euro pp per nacht. Ik zit volgende maand voor 515¤ een week in New York incl. vlucht en verblijf 8)7
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135681237
Vlucht voor 300 euro dus? Netjes.

Weet iemand of/wanneer ze nog steeds van die intake gesprekjes doen op het vliegveld bij de gate als je naar de VS vliegt? Is dat nog altijd op schiphol of heb ik een paar jaar terug gewoon twee keer pech gehad?
  zondag 19 januari 2014 @ 16:50:49 #61
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135681999
Bij mij was het gewoon bij het inchecken van de koffer. Heb je je koffer zelf ingepakt? Heb je iets voor een ander meegenomen? Bla Bla Bla
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 19 januari 2014 @ 16:53:44 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135682125
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

iemand die advies voor mij heeft? :)
Ik zou voor die prijs op zoek gaan naar een directe vlucht vanuit duesseldorf/frankfurt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_135703580
Op dusseldorf geen praatje oid. Vond het tov schiphol een verademing. Volgende keer kijk ik voor vluchteb eerst naar dus en daarna pas schiphol.

chillfactor hier in nyc is op dit moment -10 en dat ga je toch merken op het einde van een lange dag
Hooray for boobies!
pi_135747576
Ik blijf ondanks alles NYC maar een hele drukkende stad vinden. Dan liever naar het zuiden,Atlanta o.i.d.waar het allemaal wat gemoedelijker is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 03:48:37 ]
pi_135749294
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf ondanks alles NYC maar een hele drukkende stad vinden. Dan liever naar het zuiden,Atlanta o.i.d.waar het allemaal wat gemoedelijker is.
Ach, het is vooral hoe je het ervaart. Vind Manhattan op sommige plekken we druk, maar voor mij blijft het overheersend juist een vrij relaxte stad. Zeker als je vaker richting Brooklyn, Harlem, gaat, beetje hardloopt door Central Park en struint door Soho, West Village en dat soort relaxte buurtje op Manhattan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135752015
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:24 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ok dan! Ik ga het eens even bespreken met mijn reispartner wat we gaan doen :Y

Wanneer is het eigenlijk hoogseizoen in NY, met andere woorden, voor welke periode zijn de tickets meestal het duurste?
Ik ben niet in het hoogseizoen geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar in oktober/november. Overal kon ik zo doorlopen, het was niet extreem druk, vlucht was goedkoop (450 vanuit dusseldorf). Als ik hoor dat anderen vaak bv 2 uur in de rij hebben gestaan voor top of the rocks/empire state building dus wel een aanrader.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:29:25 #67
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135756438
Hm ja ik ben 3x in NYC geweest, in September, Mei en Februari en in die maanden heb ik nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten bij de Empire State of andere attracties. Als je de piek perioden vermijdt heb je weinig last :)
pi_135757720
Gisteren totr geweest, van kaartjes kopen tot naar boven deden we 10 minuten over. Het os overal heerlijk rustig moet ik zeggen
Hooray for boobies!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:32:26 #69
51286 w00h00
Digital man!
pi_135759072
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve ga ik dus liever gewoon in een goed hostel zitten. Met een beetje goed zoeken heb je dat al snel voor 30 euro pp per nacht. Ik zit volgende maand voor 515¤ een week in New York incl. vlucht en verblijf 8)7
4 of 5 keer overstappen? :P
pi_135765711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:32 schreef w00h00 het volgende:

[..]

4 of 5 keer overstappen? :P
Directe vlucht DUS - JFK
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135789017
Beetje sneeuw en koude wind hier in nyc en gelijk is het chaos. Had ik niet verwacht moet ik zeggen
Hooray for boobies!
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:56:03 #72
51286 w00h00
Digital man!
pi_135791673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Directe vlucht DUS - JFK
Hmm hoe krijg je dat voor elkaar.

Beste 'deal' voor een redelijk goed hotel in Manhattan die ik kan maken via expedia is ¤950 voor 6 nachten incl. directe vlucht vanaf A'dam en dan zit ik al redelijk aan de onderkant van de hotel+vlucht deals.
pi_135796322
Iemand nog tips om op gastenlijst plekken te komen van wat clubs (zoals Marquee, Pacha etc).
Table service gaat al snel erg duur worden dus dat gaan we maar niet doen denk ik.
Every living creature on earth dies alone
pi_135797348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:13 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Iemand nog tips om op gastenlijst plekken te komen van wat clubs (zoals Marquee, Pacha etc).
Table service gaat al snel erg duur worden dus dat gaan we maar niet doen denk ik.
Bellen. Over het algemeen is dat al snel genoeg.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135802942
Aahh, in de meivakantie ben ik ook in nyc te vinden!! Willen sowieso naar Ground Zero. Weet iemand wat leuke aanraders zijn om niet al te duur en lekker te eten?
pi_135805965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:06 schreef sureido het volgende:
Aahh, in de meivakantie ben ik ook in nyc te vinden!! Willen sowieso naar Ground Zero. Weet iemand wat leuke aanraders zijn om niet al te duur en lekker te eten?
Wat is je budget?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135807222
Ik ga met mijn ouders, maar ze vinden heel dat Amerika verhaal al vrij duur dus ze willen niet té veel uitgeven. Geen idee wat het budget is eigenlijk. Zolang het maar geen 100 euro per persoon is :P
pi_135807728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:38 schreef sureido het volgende:
Ik ga met mijn ouders, maar ze vinden heel dat Amerika verhaal al vrij duur dus ze willen niet té veel uitgeven. Geen idee wat het budget is eigenlijk. Zolang het maar geen 100 euro per persoon is :P
Met zijn drieën uit eten in een normaal restaurant gaat je dan inclusief tip zo'n 60-75¤ kosten denk ik (hoofdgerecht, 2 drankjes pp, wellicht een nagerecht).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135807910
Aah oké, ik hoorde dat iets met 'Amerikaans bar food' goed was? En een deep dish pizza?

Ik kreeg ook Wendy's etc te horen van een vriendin die er ook al eens is geweest.
pi_135808118
Eindeloos veel goedkoop eten, maak je geen zorgen.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_135808586
Ik heb er in ieder geval veel zin in. Waar moet ik absoluut zijn geweest? (Beginpost doorgelezen, inclusief het hele topic, maar dat kan ik natuurlijk niet allemaal gaan bezoeken + niet oud genoeg voor de clubs)
pi_135816287
Ik zit er nu met mijn ouders en die blijven zivh verbazen over de prijzen en de hoeveelheden eten. Dus als ze zich daar al druk om gaan maken zou ik je ouders thuislaten. .. ;)
Hooray for boobies!
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:26:35 #83
51286 w00h00
Digital man!
pi_135837124
Pakken jullie altijd in één pakketprijs de vlucht + hotel bijv. bij expedia of is het veel vooordeliger de vlucht en hotel los van elkaar te boeken?
pi_135837171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:53 schreef sureido het volgende:
Aah oké, ik hoorde dat iets met 'Amerikaans bar food' goed was? En een deep dish pizza?

Ik kreeg ook Wendy's etc te horen van een vriendin die er ook al eens is geweest.
En Shake Shack schijnt ook goed te zijn!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135880640
Vandaag naar david letterman geweest. Moet zeggen dat dit wel een hoogtepunt was van deze vakantie!
Hooray for boobies!
pi_135881592
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

En Shake Shack schijnt ook goed te zijn!
Shake shack kan je niet vergelijken met Wendy's, heel andere kwaliteit. Zou Wendy's skippen, dat is vergelijkbaar met McD.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:58:15 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135882483
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 07:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Shake shack kan je niet vergelijken met Wendy's, heel andere kwaliteit. Zou Wendy's skippen, dat is vergelijkbaar met McD.
Ik kreeg de tip van een New Yorkse, heb het zelf nog niet ervaren :).

We hebben wel een verblijfplaats gevonden via airbnb, nog geen 700 euro!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135891485
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 07:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Shake shack kan je niet vergelijken met Wendy's, heel andere kwaliteit. Zou Wendy's skippen, dat is vergelijkbaar met McD.
Nog slechter zelfs.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135901187
Ik had het ook maar gehoord, heb een lijst ergens opgeschreven, ken hem niet uit mijn hoofd. Ik wil sws naar Ground Zero, lijkt me prachtig
pi_135902931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:06 schreef sureido het volgende:
Ik had het ook maar gehoord, heb een lijst ergens opgeschreven, ken hem niet uit mijn hoofd. Ik wil sws naar Ground Zero, lijkt me prachtig
Ik vond het eigenlijk niet zo boeiend.
Toen ik er in 2006 was was het voor mijn gevoel toch wat indrukwekkender geen idee waarom eigenlijk :')
pi_135903234
Ik vind alles rond 9/11 eigenlijk heel boeiend, en ik heb ook geen idee waarom. Op de een of andere manier 'fascineert' het mij een beetje. Willen ook flink gaan winkelen daar. Ook niet zo boeiend denk ik voor jou! :P Maar wij doen Miami en Orlando voor het 'doe' gedeelte en Nye is meer om te winkelen en de stad een beetje te bezichtigen :)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 09:44:00 #92
51286 w00h00
Digital man!
pi_135921459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:26 schreef w00h00 het volgende:
Pakken jullie altijd in één pakketprijs de vlucht + hotel bijv. bij expedia of is het veel vooordeliger de vlucht en hotel los van elkaar te boeken?
Niemand?
pi_135921756
Ik heb het al 3 keer los gedaan....
Be brave. Be kind.
pi_135922820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:44 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Niemand?
Ik heb laatst een pakketprijs genomen.
Was precies 1000 euro voor vlucht met hotel (Hotel Pennsylvania) voor 6 nachten, het leek mij wel een goede deal maar er waren mensen die zeiden dat het wellicht nog een euro of 200 goedkoper kon..
Maar om de een of andere reden vind ik nooit zo een goede aanbiedingen als ik alles los ga zoeken :')
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:25:58 #95
51286 w00h00
Digital man!
pi_135923117
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:11 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb laatst een pakketprijs genomen.
Was precies 1000 euro voor vlucht met hotel (Hotel Pennsylvania) voor 6 nachten, het leek mij wel een goede deal maar er waren mensen die zeiden dat het wellicht nog een euro of 200 goedkoper kon..
Maar om de een of andere reden vind ik nooit zo een goede aanbiedingen als ik alles los ga zoeken :')
Najah dat probleem heb ik dus ook. :D

Vlucht is altijd +/- 500E en hotel idem, ook als ik ze los boek.

Pakketprijs voor een redelijk hotel in manhattan start inderdaad vanaf ongeveer 1000E.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:41:15 #96
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_135943714
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip van een New Yorkse, heb het zelf nog niet ervaren :).

We hebben wel een verblijfplaats gevonden via airbnb, nog geen 700 euro!
Ik vind Five Guys nog beter dan ShakeShack, en als je echt een machtige burger wil hebben kan ik de Burger Joint in Parker Meridien Hotel aanraden _O_
  zondag 26 januari 2014 @ 11:34:28 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_135954658
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:44 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Niemand?
Heb nu (bijna) 10x de USA bezocht, waarvan 1x dan NYC. Naar NYC een losse vlucht geboekt bij de KLM werelddealweken en een hotel bij Expedia. Ik kijk nu terug bij Expedia, zijn al mijn vorige reizen verwijderd. Erg handig. Even mailtje gestuurd of ze dit doen na een bepaalde periode. Handig om wel eens terug te kijken. Heb het nog wel ergens anders opgeslagen gelukkig.

Op Expedia was destijds een mooi aanbod van The Edison hotel, zit op 47th street op 50m van Times Square af. Rond de 100 euro per nacht (94-110 euro). Vond ik een mooie prijs, je kan wel verderop zitten en elke keer bijv. 30 min. de metro moeten pakken, dat kost gewoon tijd.. en tijd is ook geld.

Soms boek ik een pakketreis (bijv. naar Florida) en soms stippel ik helemaal zelf wat uit en raap ik hier en daar van alles bij elkaar. Nog 2x vliegen met United denk ik en dan mag ik weer een gratis retourvlucht maken naar USA, naar elke gewenste locatie. Dat zijn de momenten dat ik alles ook weer mooi los boek.
pi_135955673
Ik ga in oktober 2014 een week naar NYC wat als springplank zal dienen voor mijn reis naar Zuid Amerika. Nu weet ik dat NYC vrij duur is maar toch wil ik graag zo goedkoop mogelijk daar leven.
Ik ga voor een week en ik hoef niet perse in een hotel te overnachten in Manhattan, een hostel oid in Brooklyn is prima denk ik. Hebben jullie NYC reizigers hier tips voor?
Gebruikersnaam
  zondag 26 januari 2014 @ 14:18:09 #99
51286 w00h00
Digital man!
pi_135960581
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:34 schreef JK het volgende:
The Edison hote
Top, dankje.

Dat hotel is nu niet meer zo goedkoop, maar ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Tickets zijn in ieder geval geboekt! :)
pi_135960830
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:18 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Top, dankje.

Dat hotel is nu niet meer zo goedkoop, maar ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Tickets zijn in ieder geval geboekt! :)
wanneer ga je?
  zondag 26 januari 2014 @ 14:23:16 #101
51286 w00h00
Digital man!
pi_135960856
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:22 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

wanneer ga je?
27 mei! first time! 8-)
  zondag 26 januari 2014 @ 16:23:29 #102
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_135966388
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:18 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Top, dankje.

Dat hotel is nu niet meer zo goedkoop, maar ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Tickets zijn in ieder geval geboekt! :)
Was ook rond maart 2012, we zijn bijna 2 jaar verder. Denk dat ik over een jaar of 3 wel weer eens daar wil kijken. De accommodaties zijn vrij prijzig op Manhattan zelf. Voor 1 week NYC heb ik ongeveer 2 weken Florida met villa met zwembad en auto. Maar dat is ook totaal anders. NYC moet iedereen een keer zien in z'n leven.
pi_135968652
en we zijn terug, inclusief opkomende jetlag... ;) vanmorgen zeven uur in dusseldorf geland en nu nog wakker maar het begint lastig te worden....

overigens wind mee de weg terug, reis duurde 6 uur en 10 minuten volgens de boardcomputer met snelheden tot 1100 km per uur. Bijzonder ervaring moet ik zeggen
Hooray for boobies!
pi_135968847
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 17:18 schreef Spockjuh_ het volgende:
en we zijn terug, inclusief opkomende jetlag... ;) vanmorgen zeven uur in dusseldorf geland en nu nog wakker maar het begint lastig te worden....

overigens wind mee de weg terug, reis duurde 6 uur en 10 minuten volgens de boardcomputer met snelheden tot 1100 km per uur. Bijzonder ervaring moet ik zeggen
Ik vloog vorige maand ook terug met soms ruim 1200 km per uur :o

Toen ik thuis was heb ik totaal geen jetlag gehad ik had er juist last van toen ik in NY was ;(
pi_135976672
Wij zijn er volgende maand met Valentijn. Ik wil eigenlijk wel een verrassend diner organiseren met een leuk uitzicht ofzo. Iemand tips voor een wat chiquer, maar nog altijd betaalbaar restaurant?
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_135988024
Ben eind mei voor het eerst een week in New York met mijn vriendin (waarna we doorreizen naar Boston en Nova Scotia) Zij wordt die week 30. Zit te denken om naar broadway te gaan, maar andere ideeen zijn welkom. En nog tips voor goede adressen voor cheesecake? :P
pi_135999539
Is die lijst me hotels nog een beetje actueel?
Ben op zoek naar een goed hotel, centraal gelegen voor 3 man ergens in mei.

Hoeft niet supergoedkoop te zijn, maar ook niet te duur. :)
pi_136018352
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:44 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Niemand?
Alles altijd los. Niet eens zo zeer qua prijs, maar heb simpelweg hekel aan die pakketen. Veel te ingewikkeld, regel graag alles zelf. Heel af en toe gechecked tegen pakket prijzen, maar kom zelden slechter uit als ik het zelf regel.

Sowieso sneller op zoek naar kleine, boutique hotels, B&Bs, etc. Bij pakketen zit je sneller in grotere tenten, wat ik al snel vermijd.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
pi_136019781
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 19:21 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Alles altijd los. Niet eens zo zeer qua prijs, maar heb simpelweg hekel aan die pakketen. Veel te ingewikkeld, regel graag alles zelf. Heel af en toe gechecked tegen pakket prijzen, maar kom zelden slechter uit als ik het zelf regel.

Sowieso sneller op zoek naar kleine, boutique hotels, B&Bs, etc. Bij pakketen zit je sneller in grotere tenten, wat ik al snel vermijd.

dit, zo heb ik ook mijn reis van afgelopen week geregeld. Kost je wat extra zoekwerk maar we waren uiteindelijk honderden euro's goedkoper uit ivm sites als expedia en hotels.com
Hooray for boobies!
  maandag 27 januari 2014 @ 20:03:51 #110
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136020886
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 11:19 schreef Aurelius het volgende:
Is die lijst me hotels nog een beetje actueel?
Ben op zoek naar een goed hotel, centraal gelegen voor 3 man ergens in mei.

Hoeft niet supergoedkoop te zijn, maar ook niet te duur. :)
Die lijst is beslist niet meer actueel en veel info erin klopt niet meer. Qua degelijke en niet schreeuwend dure hotels op Manhattan: Hotel 31, Hotel 17, Leo House, Hotel Newton ... ! Kamerprijzen liggen grofweg rondom 100 euro, maar met méér man betaal je per persoon natuurlijk wat minder.
  maandag 27 januari 2014 @ 20:41:48 #111
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136022859
Oja, oorspronkelijk zou ik deze week in NYC bivakkeren en had een non-refundable kamer geboekt in het Newton Hotel. Reis ging vanwege omstandigheden niet door en het geld voor de hotelkamer is dus verloren, zou je zeggen ...

Nu krijg ik een mail van het Newton Hotel waarin ze me bedanken voor mijn aankondiging dat ik verhinderd was, en stellen zélfs voor mijn reservering simpelweg aan te passen, indien ik in 2014 alsnog vier nachten verblijf in het Newton Hotel. Het lijkt me stug dat ik niet het verschil in overnachtingsprijzen tussen januari en bijvoorbeeld mei hoef te betalen, daarmee zouden ze zichzelf behoorlijk in de voet schieten (én tegelijkertijd mijn favoriete hotel in NYC worden :+). Ik probeer nu de precieze voorwaarden uit te vissen.
  maandag 27 januari 2014 @ 23:16:32 #112
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_136032917
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:04 schreef kipknots het volgende:
Ben eind mei voor het eerst een week in New York met mijn vriendin (waarna we doorreizen naar Boston en Nova Scotia) Zij wordt die week 30. Zit te denken om naar broadway te gaan, maar andere ideeen zijn welkom. En nog tips voor goede adressen voor cheesecake? :P
Cheesecake weet ik niet zoveel vanaf, maar als je ook Brooklyn wilt bezoeken en van taarten houdt kan ik http://www.yelp.com/biz/steves-authentic-key-lime-pies-brooklyn van harte aanraden!!

Yelp is sowieso de beste tool/community om te kijken waar je 'de beste [vul in]' kunt krijgen.

Veel plezier!
pi_136061802
Voor wie 1 dezer dagen richting NYC/NJ gaat.

Superbowl festiviteiten!
  dinsdag 28 januari 2014 @ 20:48:20 #114
64792 Mryc
play me one more song
pi_136068562
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:04 schreef kipknots het volgende:
Ben eind mei voor het eerst een week in New York met mijn vriendin (waarna we doorreizen naar Boston en Nova Scotia) Zij wordt die week 30. Zit te denken om naar broadway te gaan, maar andere ideeen zijn welkom. En nog tips voor goede adressen voor cheesecake? :P
Voor goede cheesecake moet je bij Junior's zijn. Is me ooit eens aangeraden door een medewerker van Tiffany's. Die red velvet :9~
pi_136173219
Welke van de verschillende 'passes' hebben jullie gebruikt? Ik heb de citypass en de newyorkpass gevonden, maar misschien zijn er wel meer of hebben jullie goede of slechte ervaringen met een van beiden?
pi_136174455
Gewoon geen pass gebruiken, bullshit en geldklopperij vind ik het.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:43:29 #117
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_136176661
Hangt er vanaf hoe veel dingen je doet. Ik was met de New York Pass goedkoper uit!
  vrijdag 31 januari 2014 @ 17:57:30 #118
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_136177046
Ik heb ook de New York Pass besteld. Ook al zou ik niet goedkoper uit zijn, is het daarnaast ook gewoon een stukje gemak.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  vrijdag 31 januari 2014 @ 21:18:22 #119
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_136185428
Nieuwe Jordan Brand store geopend, naast Madison Square Garden:
http://sneakernews.com/20(...)rand-talk-flight-23/
Haters everywhere but I don't really care.
pi_136186905
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 21:18 schreef matthijst het volgende:
Nieuwe Jordan Brand store geopend, naast Madison Square Garden:
http://sneakernews.com/20(...)rand-talk-flight-23/
Nice, even checken volgendeweek :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_136206137
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 15:48 schreef Ooi86 het volgende:
Welke van de verschillende 'passes' hebben jullie gebruikt? Ik heb de citypass en de newyorkpass gevonden, maar misschien zijn er wel meer of hebben jullie goede of slechte ervaringen met een van beiden?
Persoonlijk overweeg ik de Explorer Pass. Je kiest dan je eigen bezienswaardigheden uit. :)
Gebruikersnaam
pi_136230087
Geboekt voor 5 dagen in mei. *O*

Goede deal gevonden voor dit hotel. Vlakbij Time Square.

http://www.elementtimessquare.com
  zondag 2 februari 2014 @ 21:10:10 #123
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136258518
Zoals de zaken nu ervoor staan ga ik in mei ook een vijftal dagen richting NYC, maar dan met overnachtingen in het Quality Inn, Woodside NY. Da's weliswaar een kleine 4 km ten oosten van Manhattan maar een metrolijn ligt bijna letterlijk om de hoek. Verder een redelijke kwaliteit hotelkamer met koelkast, flatscreen-TV, koffiezetapparaat, etc, maar da's eigenlijk van ondergeschikt belang als je daar bent :+ Pakweg 85 euro per nacht voor één persoon, da's niet onaardig in een schreeuwend dure stad in een schreeuwend duur gedeelte van het jaar :+
pi_136268840
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 17:57 schreef Katth het volgende:
Ik heb ook de New York Pass besteld. Ook al zou ik niet goedkoper uit zijn, is het daarnaast ook gewoon een stukje gemak.
Ik had er in 2010 ook één. Hij zal inmiddels wel wat duurder zijn. Meestal doe je ook wel een aantal dingen dat je anders niet zou doen, wat mij betreft ook een bijkomend voordeel. Ik vind het in ieder geval geen geldklopperij. Je weet wat je krijgt. Je betaalt een x bedrag voor het pasje en kan gedurende een aantal dagen onbeperkt gratis dingen doen. Duidelijk en helder.
  zondag 2 februari 2014 @ 23:39:02 #125
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_136269105
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 23:32 schreef Justinn het volgende:

[..]

Ik had er in 2010 ook één. Hij zal inmiddels wel wat duurder zijn. Meestal doe je ook wel een aantal dingen dat je anders niet zou doen, wat mij betreft ook een bijkomend voordeel. Ik vind het in ieder geval geen geldklopperij. Je weet wat je krijgt. Je betaalt een x bedrag voor het pasje en kan gedurende een aantal dagen onbeperkt gratis dingen doen. Duidelijk en helder.
Ik heb het voor 7 dagen. We wouden eerst 3 dagen doen, maar toch voor 7 gekozen. Kunnen we het lekker rustig aan doen zonder gehaast door de stad te moeten knallen om maar zoveel mogelijk met de pas te doen. Volgens mij heb ik er rond de 180 Euro voor betaald.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_136272081
Vorig jaar was ik rond oud en nieuw rond de 500e kwijt voor een ticket. Nu wil ik weer boeken voor a.s. zomer en zit ik rond de ruim 800e. Dit moet toch goedkoper kunnen qua vlucht? Heb gekeken naar Adam, Brussel en Düsseldorf. Rond de 500e zou perfect zijn voor rond om 16 juli
  maandag 3 februari 2014 @ 00:54:30 #127
67174 Dos37
Come on Twente
pi_136272169
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 februari 2014 14:47 schreef Naam_van_gebruiker het volgende:

[..]

Persoonlijk overweeg ik de Explorer Pass. Je kiest dan je eigen bezienswaardigheden uit. :)
die had ik ook. Werkte prima en makkelijk
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_136310472
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:36 schreef Iemand91 het volgende:
Voor mensen die naar NY willen; t/m 15 april kun je met KLM vanaf Antwerpen naar NY retour voor ¤369.
Je MOET wel de trein nemen vanaf Antwerpen anders krijg je (dure) problemen op Schiphol; zie hier.

Scheelt toch flink met wat KLM als (officiëel) Werelddeal doet vanaf AMS voor ¤527
Misschien dubbelop maar deze deal is nog steeds te krijgen. Je moet op de site van KLM wel even doorklikken tot de uiteindelijke vluchten; anders zie je de lage prijzen niet.
Rond april stijgen de prijzen maar ook dan kun je nog voor ¤410 retour.

Hier staan nog meer bestemmingen. Scheelt best wat vanaf België i.p.v. Amsterdam :{
(ook wel logisch maar toch)

Note; ik heb niets met die site te maken; dit kwam ik gewoon tegen bij m'n (bijna) dagelijke tour langs dergelijke aanbiedings-sites) ;)
pi_136313307
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 20:39 schreef Jor_Dii het volgende:
Wij zijn er volgende maand met Valentijn. Ik wil eigenlijk wel een verrassend diner organiseren met een leuk uitzicht ofzo. Iemand tips voor een wat chiquer, maar nog altijd betaalbaar restaurant?
Ik ben eind 2011 naar The View geweest, is een restaurant want ronddraait zodat je heel new york kan zien.
Was ook wel betaalbaar vond ik.
pi_136314219
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 februari 2014 08:15 schreef dapluiz het volgende:

[..]

Ik ben eind 2011 naar The View geweest, is een restaurant want ronddraait zodat je heel new york kan zien.
Was ook wel betaalbaar vond ik.
Had ik ook zitten bekijken, met Valentijn echter 120 dollar pp excl tax en tip. Is me net iets te gortig. Heb nu al geboekt bij een goede Thai :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_136350550
quote:
1s.gif Op maandag 3 februari 2014 00:54 schreef Dos37 het volgende:

[..]

die had ik ook. Werkte prima en makkelijk
Ik lees hier en daar nog wel wat restricties zoals niet de statue of liberty beklimmen en niet tot de top van de Rockefeller mogen komen. Dit zijn extra upgrades die je daar moet kopen. Klopt dat?
Gebruikersnaam
  woensdag 5 februari 2014 @ 12:46:16 #132
67174 Dos37
Come on Twente
pi_136359059
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 00:34 schreef Naam_van_gebruiker het volgende:

[..]

Ik lees hier en daar nog wel wat restricties zoals niet de statue of liberty beklimmen en niet tot de top van de Rockefeller mogen komen. Dit zijn extra upgrades die je daar moet kopen. Klopt dat?
Dat zijn precies twee dingen die ik niet via deze pass heb kunnen doen. Statue of Libery was destijds niet open en 30 Rock top heb ik apart bijgekocht omdat ik daar twee keer op één dag naar boven ging.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 5 februari 2014 @ 13:01:28 #133
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_136359552
Kakkieeee te lang gewacht met tickets boeken :( nu zijn ze duur!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_136365504
Tickets zijn binnen!

29 Juli - 25 Agustus
BRU <-> JFK
¤753

ZININ!
pi_136366286
quote:
1s.gif Op zondag 26 januari 2014 23:04 schreef kipknots het volgende:
Ben eind mei voor het eerst een week in New York met mijn vriendin (waarna we doorreizen naar Boston en Nova Scotia) Zij wordt die week 30. Zit te denken om naar broadway te gaan, maar andere ideeen zijn welkom. En nog tips voor goede adressen voor cheesecake? :P
Eileen's cheesecake.
pi_136369900
Bedankt voor de tips, mensen! Ik zal daar eens gaan kijken wat daarvan het dichtste bij zit.
pi_136392386
Het wordt spannend voor ons. We gaan dinsdag en er is een 50/50 kans op sneeuwstorm dit weekend afhankelijk van of er twee fronten samenkomen boven het Noordoosten. Ik hoop echt dat het meevalt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_136393031
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 09:35 schreef Jor_Dii het volgende:
Het wordt spannend voor ons. We gaan dinsdag en er is een 50/50 kans op sneeuwstorm dit weekend afhankelijk van of er twee fronten samenkomen boven het Noordoosten. Ik hoop echt dat het meevalt.
Sneeuw in NY is best leuk, zeker in Central Park!
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:08:12 #139
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_136393148
Sneeuw in NY is juist meesterlijk ^O^
Haters everywhere but I don't really care.
pi_136393278
Dit was 21 januari van dit jaar, inderdaad heerlijk om in een maagdelijk wit central park te lopen zonder ook maar 1 persoon tegen te komen het eerste half uur... :)

Hooray for boobies!
  donderdag 6 februari 2014 @ 10:17:46 #141
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_136393388
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 10:13 schreef Spockjuh_ het volgende:
Dit was 21 januari van dit jaar, inderdaad heerlijk om in een maagdelijk wit central park te lopen zonder ook maar 1 persoon tegen te komen het eerste half uur... :)

[ afbeelding ]
Haha, ik liep daar op 23 december. In mijn t-shirt, in het zonnetje, boven de 20 graden :P
pi_136394850
daar was de gevoelstemperatuur aan het zakken richting de -30, ook lekker... -O-
Hooray for boobies!
  donderdag 6 februari 2014 @ 13:05:09 #143
51286 w00h00
Digital man!
pi_136398487
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 09:13 schreef Aurelius het volgende:
Geboekt voor 5 dagen in mei. *O*

Goede deal gevonden voor dit hotel. Vlakbij Time Square.

http://www.elementtimessquare.com
Nice! Ik ga 8 dagen in mei, zoek alleen nog een hotel, maar dat hotel is bij mij behoorlijk prijzig. 350 USD per nacht.
pi_136428601
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2014 13:05 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Nice! Ik ga 8 dagen in mei, zoek alleen nog een hotel, maar dat hotel is bij mij behoorlijk prijzig. 350 USD per nacht.
Ik had een deal via Expedia. ¤247 per nacht. En wij delen de kosten door 3 personen, dus het valt dan relatief wel mee.
pi_136428617
Iemand hier al eens wezen eten? Zit te denken om te reserveren.

Takashi
http://takashinyc.com/

The Old Homestead
http://www.theoldhomesteadsteakhouse.com/?q=node

:Y)
pi_136437901
Die laatste kwam bij the Sopranos voorbij weet ik.. ziet er gezellig uit iig :)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 12 februari 2014 @ 17:59:24 #147
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_136634329
Morgen *O*

Hoop wel dat vlucht gewoon gaat (Air Berlin, DUS - JFK). Net even zitten zoeken maar kon geen nieuws vinden, dus zal hopelijk allemaal meevallen.
  woensdag 12 februari 2014 @ 21:38:50 #148
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_136644094
Eens zien of ik eind-april naar NYC kan. Vliegticketprijzen voor een retourtje vanuit een vliegveld 'in de buurt' (AMS, BRU, DUS) zijn niet beneden de 500 euro te vinden voor die periode, alhoewel er een uitzondering is; Holidaypirates.com wijst nu op zogenoemde open-jaw vluchten met bijvoorbeeld de route Warschau - New York City - Manchester voor slechts ongeveer 350 euro. Dit geldend voor vluchten t/m april. Met wat mazzel komt er nog een prijsknaller voorbij met gunstiger gelegen vertrekpunten ... !
pi_136705033
Ik heb een debit Mastercard van Moneybookers (nu Skrill) omdat een volwaardige mastercard momenteel buiten mijn bereik ligt.
Als ik een treinkaartje bij de New Jersey Transit automaat of een Metrocard koop welke optie moet ik dan gebruiken: debit of credit, of maakt het geen verschil?
En hoe werkt deze mastercard winkels? Bij credit swipe ik alleen mijn pas en zet ik m'n handtekening en bij debit moet ik de pincode invoeren?

[ Bericht 0% gewijzigd door Nia op 14-02-2014 16:45:45 ]
pi_136706432
staat er maestro of bv visa/mastercard op je pas? maestro is normaal gesproken altijd debit, overige credit. althans zo heb ik het gedaan paar weken geleden.

betalen met creditcard is swipen en tekenen, betaal je met debit in winkels dan moet je pincode ingeven. Zelf vroeg ik altijd van te voren of betalen met debit mogelijk was, just in case
Hooray for boobies!
pi_136707690
Het is een prepaid mastercard (dus met een Mastercard logo) die ik zelf online met IDEAL kan opwaarderen.
Ik begrijp dat ik mijn Maestro bankpas altijd als een 'debit card' moet gebruiken, maar ik lees her en der dat mijn Moneybookers/Skrill prepaid mastercard ook als een 'debit card wordt gezien. Iemand die ervaring met deze kaart heeft?
  zaterdag 15 februari 2014 @ 08:50:03 #152
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_136727148
Nog 105 dagen en dan voor de derde keer naar NY! *O*

Dit keer wel met een kind van 1,5 erbij dus we zullen de trip iets moeten aanpassen. Iemand tips? Zijn de zoo's de moeite waard? :)
pi_136727270
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 08:50 schreef Zwansen het volgende:
Nog 105 dagen en dan voor de derde keer naar NY! *O*

Dit keer wel met een kind van 1,5 erbij dus we zullen de trip iets moeten aanpassen. Iemand tips? Zijn de zoo's de moeite waard? :)
Ik ben in 2006 naar de central park zoo geweest.
Daar heb ik mezelf wel goed kunnen vermaken terwijl ik een dierentuin normaal niet zo boeiend vind
pi_136729984
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 08:50 schreef Zwansen het volgende:
Nog 105 dagen en dan voor de derde keer naar NY! *O*

Dit keer wel met een kind van 1,5 erbij dus we zullen de trip iets moeten aanpassen. Iemand tips? Zijn de zoo's de moeite waard? :)
De Bronx Zoo was wel de moeite waard. In de wintermaanden is er een beperkt "aanbod" van dieren, maar in 't voorjaar en in de zomer is er genoeg te zien. Ik had ook het idee dat de dieren, voor zover dat mogelijk is in een dierentuin, zich op hun gemak voelen. De omgeving van de dierentuin is niet de mooiste (wat verloederd en lelijke complexen), maar wij hebben ons geen moment onveilig gevoeld.

Indien je afhankelijk bent van het OV, dan kun je de metro nemen (rood - nr 2) tot aan Pelham Parkway. Vanaf dat station is het een kleine wandeling naar de Zoo. Ik weet niet of je vaker in NY bent geweest, maar hou rekening met een ander soort reizigers zodra je Manhattan verlaat. Je zult gewoon vaker arme sloebers, zwervers, mentaal gestoorden, etc. tegenkomen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Perenijsje op 15-02-2014 11:43:08 ]
Je kunt zeggen wat je wilt.
pi_136741722
Ik ga een paar keer rijden met MTA bussen. Zijn er in de bussen ook van die reisinformatie borden die aangeven welke bushalte de volgende zal zijn?
pi_136748059
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 16:50 schreef Nia het volgende:
Ik ga een paar keer rijden met MTA bussen. Zijn er in de bussen ook van die reisinformatie borden die aangeven welke bushalte de volgende zal zijn?
In de bussen zelf zijn er voor zover ik weet geen realtime informatieschermen zoals we die in NL kennen. Hier kun je de routemap downloaden. Daarnaast biedt MTA sinds kort een service die "MTA Bus Time" wordt genoemd. Je kunt d.m.v. een applicatie op jouw iPhone/smartphone, of op de website van MTA, realtime zien waar elke bus op dat moment is. Als je onderweg bent type je het kruispunt in en dan zie je automatisch een map met dichtstbijzijnde haltes en bussen.
Je kunt zeggen wat je wilt.
  zaterdag 15 februari 2014 @ 21:03:03 #157
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_136750621
Kan je makkelijk pre-paid SIM kaarten kopen in New York? Iemand daar ervaring mee?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_136886691
Zo wij zijn weer terug! Het was weer geweldig om in New York te zijn maar we hebben toch wel erg veel kou geleden hoor. Veel sneeuw gehad en temperaturen die nauwelijks boven het vriespunt uit kwamen, levert prachtige plaatjes op maar het zorgt ook voor een hoop gedoe wat betreft aankleden en warm blijven.

Onze laatste avond wilden we naar Top of the Rock rond zonsondergang. Al vroeg kaarten gekocht maar eenmaal boven rond vijf uur 's middags werden we geconfronteerd met een wachtrij op het onderste 'dek'. Niemand wist wat er aan de hand was, maar we zagen wel veel politie e.d. Na ruim 45 minuten werd aangekondigd dat er geen toegang zou zijn tot het bovenste dek omdat U2 daar voor de Jimmy Fallon show een optreden gaf. Inmiddels hadden we de zonsondergang gemist en waren we redelijk pissed dat we voor niets hadden staan wachten en daarna ook nog eens amper foto's konden nemen richting Empire State vanwege de enorme 'groupie' drukte.
Ik heb het er niet bij laten zitten en heb mijn beklag gedaan bij de general manager van Top of the Rock. Na lang praten heb ik nu twee kaarten gekregen die een jaar geldig zijn. Als er iemand interesse heeft in 2 volwassen kaartjes voor Top of the Rock mag diegene me een PM versturen, ik doe ze weg voor 30 ¤ inclusief verzending (nieuwprijs is 40 euro).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_136888002
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 februari 2014 21:03 schreef Katth het volgende:
Kan je makkelijk pre-paid SIM kaarten kopen in New York? Iemand daar ervaring mee?
ik ben gewoon de eerste AT&T ingelopen en daar kon ik voor geloof ik 30 dollar 3 weken onbeperkt mee smsen en volgensmij ook bellen. ($2 per dag was het).

kon overigens gewoon met mijn nederlands nummer op mijn iphone blijven whatsappen, was ook wel handig
pi_136895403
Het is alweer twee weekjes geleden.
Maar wilde toch nog even een paar fotootjes delen met jullie.






Central Park in de sneeuw was overigens echt prachtig.
Veel kunnen zien en doen in iets meer dan een week in New York, maar er is nog zoveel meer te doen en te zien. Wat een stad.
Every living creature on earth dies alone
pi_136897040
Mooie foto's :)
Is de renovatie van de Brooklyn Bridge inmiddels afgerond?
Ik vertrek volgende week vrijdag. Het lijkt erop dat het 's nachts weer stevig gaat vriezen daar.

[ Bericht 37% gewijzigd door Nia op 19-02-2014 17:01:59 ]
  woensdag 19 februari 2014 @ 17:08:29 #162
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_136897528
Geweldige foto's, dank voor het posten! Ik ben net ook weer terug, zal eerdaags eens wat dingen posten.
  woensdag 19 februari 2014 @ 17:42:39 #163
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_136898585
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:53 schreef Nia het volgende:
Mooie foto's :)
Is de renovatie van de Brooklyn Bridge inmiddels afgerond?
Ik vertrek volgende week vrijdag. Het lijkt erop dat het 's nachts weer stevig gaat vriezen daar.
Ik ook volgende week vrijdag. Vlieg je met delta om ~12:50? :P
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_136899018
Ik met de UA877 van 09:15 uur :)
pi_136899180
Ik had juiste eind februari begin maart gekozen omdat het dan al minder koud zou zijn. Nu vliegen we regelrecht van de Hollandsche lente terug naar de koude NYC winter.
  woensdag 19 februari 2014 @ 19:36:24 #166
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_136902171
quote:
18s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:03 schreef Nia het volgende:
Ik had juiste eind februari begin maart gekozen omdat het dan al minder koud zou zijn. Nu vliegen we regelrecht van de Hollandsche lente terug naar de koude NYC winter.
Dat geeft toch niet? Ook winter is geweldig als je in NYC bent. Toen ik er was sneeuwde het horizontaal, zo hard waaide het erbij. Ik vond het heerlijk om in die gure kou over Fifth te lopen ^O^
pi_136908562
Yeah, winter in America is cold.
Volgens de wunderground voorspelling daalt de nachttemperatuur volgende week woensdag naar -13 en tijdens de donderdag- en vrijdagnacht verder naar -15. http://www.wunderground.c(...)istory.html#calendar
Even deze kalender in de gaten houden.
Op zo'n 2 graadjes nachtvorst en overdag rond het vriespunt had ik sowieso wel gerekend, maar dit is echt heftig. Nou ja, ik kan me er gelukkig tegen kleden. :)
pi_136976124
27 augustus ben ik er weer te vinden *D

[ Bericht 62% gewijzigd door #ANONIEM op 21-02-2014 20:36:38 ]
  zaterdag 22 februari 2014 @ 00:44:01 #169
22565 asco
Los in deze tent
pi_137002005
415 euro voor vlucht naar NY in september. KL643 Tïësto. Schot in de roos want nu alweer 600+
*O* *O*
pi_137103623
Nog goedkoop naar New York?

Van Aanbiedingentopic.

quote:
•KLM ticket New York vanaf Brussel ¤399
Is direct vanaf Brussel met Delta, dus niet eerst met trein/bus naar Schiphol. Vliegen t/m 24 juni, 10-12 april uitgezonderd.

Meer info hier en hier.

Actie geldt t/m 00:00 uur vanacht, dus haast is geboden!

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 24-02-2014 20:44:47 ]
  maandag 24 februari 2014 @ 20:35:12 #171
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_137104006
Volgende week dinsdag een week naar NYC, nu nog uitzoeken wat we kunnen gaan doen... Wordt de eerste keer :D
  maandag 24 februari 2014 @ 21:20:55 #172
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137106611
quote:
99s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:35 schreef tuut-chips het volgende:
Volgende week dinsdag een week naar NYC, nu nog uitzoeken wat we kunnen gaan doen... Wordt de eerste keer :D
Wel ff zwaaien als je me ziet :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 24 februari 2014 @ 21:38:22 #173
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_137107474
quote:
0s.gif Op maandag 24 februari 2014 20:27 schreef Iemand91 het volgende:
Nog goedkoop naar New York?

Van Aanbiedingentopic.

[..]

Is direct vanaf Brussel met Delta, dus niet eerst met trein/bus naar Schiphol. Vliegen t/m 24 juni, 10-12 april uitgezonderd.

Meer info hier en hier.

Actie geldt t/m 00:00 uur vanacht, dus haast is geboden!

Pure pesterij dit :') Heb eind april vrij van de 17e t/m 27e maar de mogelijkheid is op zo'n goedkope vlucht is er nét niet; terugkeer op de 27e betekend een dag later aankomen op de 28e, en dan dien ik te werken.
pi_137122461
Ik zit er aan te denken om eens een dagtrip naar Washington te maken vanuit New York.
Iemand hier ervaring mee?
En op welke manier, zelf alles geregeld of ben je met een organisatie ofzo weggeweest

Ik had ook al naar een trip naar de niagara falls gekeken... Dat was iets te prijzig :')

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2014 12:50:45 ]
pi_137122600
Dagtrip lijkt me zo zonde, Washington is echt een leuke stad om 3 dagen ofzo heen te gaan :Y

Maar dus geen ervaring mee sorry, maar met de bus was het toen circa 3 a 4 uur (enkele reis)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137123014
Behalve de ESTA toestemming die ik al lang heb verkregen lees ik vanochtend ineens over een API formulier (Advance Passenger Information) die passagiers van bijvoorbeeld KLM en Lufthansa kunnen downloaden en invullen. Ik vlieg aanstaande vrijdag met United, maar op hun website vind ik nergens zo'n API formulier die ik zou moeten downloaden. Heb ik iets belangrijks gemist?
pi_137123589
Moesten we ook invullen van Air Berlin, werd in totaal 3 seconden naar gekeken. Allemaal bullshit dus.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137123597
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 12:49 schreef Max-Westerman het volgende:
Ik zit er aan te denken om eens een dagtrip naar Washington te maken vanuit New York.
Iemand hier ervaring mee?
En op welke manier, zelf alles geregeld of ben je met een organisatie ofzo weggeweest

Ik had ook al naar een trip naar de niagara falls gekeken... Dat was iets te prijzig :')
Erg lastig, je hebt in het beste geval 8 a 9 uur wil je nog wat aan je dag hebben. vervoer is de trein het snelste maar dan praat je over 3,5 uur. Alleen al het bezoeken van the mall met al z'n monumenten en musea heb je al een dagtaak aan.
Hooray for boobies!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 17:43:15 #179
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137131353
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:10 schreef Nia het volgende:
Behalve de ESTA toestemming die ik al lang heb verkregen lees ik vanochtend ineens over een API formulier (Advance Passenger Information) die passagiers van bijvoorbeeld KLM en Lufthansa kunnen downloaden en invullen. Ik vlieg aanstaande vrijdag met United, maar op hun website vind ik nergens zo'n API formulier die ik zou moeten downloaden. Heb ik iets belangrijks gemist?
Krijg je dat niet in het vliegtuig?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  dinsdag 25 februari 2014 @ 20:41:52 #180
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_137137926
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 17:43 schreef Katth het volgende:

[..]

Krijg je dat niet in het vliegtuig?
nee, die moet je apart aanvragen voordat je gaat:

en dat kan hier
Wat doe ik hier?
pi_137138764
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:31 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

Erg lastig, je hebt in het beste geval 8 a 9 uur wil je nog wat aan je dag hebben. vervoer is de trein het snelste maar dan praat je over 3,5 uur. Alleen al het bezoeken van the mall met al z'n monumenten en musea heb je al een dagtaak aan.
Ik denk dat ik dan maar oversla deze keer.

Ik ga nu sowieso met iemand die nog nooit in NY is geweest dus lijkt het me eigenlijk wel slimmer om alle tijd op NY te richten..
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:10:33 #182
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137142189
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 20:41 schreef tdrone het volgende:

[..]

nee, die moet je apart aanvragen voordat je gaat:

en dat kan hier
ESTA ja, maar dat andere formulier.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137142364
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:10 schreef Katth het volgende:

[..]

ESTA ja, maar dat andere formulier.
Ik las ook ergens dat je dag formulier nog op het vliegveld kan invullen.
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:19:09 #184
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137142552
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 22:14 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik las ook ergens dat je dag formulier nog op het vliegveld kan invullen.
Ik zie echt nergens dat het nodig is voor Nederlanders die vliegen naar de VS en dat het d.m.v. scan paspoort wordt doorgestuurd.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  dinsdag 25 februari 2014 @ 22:28:00 #185
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137142990
Een grensformulier is dat

http://www.anvr.nl/_uploa(...)staword__2_-1582.pdf

quote:
Passagiers kunnen genoemde informatie zelf verstrekken op het moment van inchecken, maar om vertraging op de luchthaven te beperken, wordt aangeraden om die informatie op voorhand, bijvoorbeeld bij de boeking, te verstrekken.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137145401
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 13:10 schreef Nia het volgende:
Behalve de ESTA toestemming die ik al lang heb verkregen lees ik vanochtend ineens over een API formulier (Advance Passenger Information) die passagiers van bijvoorbeeld KLM en Lufthansa kunnen downloaden en invullen. Ik vlieg aanstaande vrijdag met United, maar op hun website vind ik nergens zo'n API formulier die ik zou moeten downloaden. Heb ik iets belangrijks gemist?
bij mijn booking via air berlin kon ik dit invullen via my booking op de site zelf. weet niet via welke maatschappij je vliegt maar normaal gesproken kun je het daar vinden.
Hooray for boobies!
  dinsdag 25 februari 2014 @ 23:27:29 #187
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137146394
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 februari 2014 23:08 schreef Spockjuh_ het volgende:

[..]

bij mijn booking via air berlin kon ik dit invullen via my booking op de site zelf. weet niet via welke maatschappij je vliegt maar normaal gesproken kun je het daar vinden.
Dat heb ik allemaal al wel ingevuld. Zal het formuliertje voor de zekerheid ook invullen en meenemen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137152183
Ik las ergens dat het met name de Europese airliners zijn die die API formulieren op het internet al aanbieden. Reizigers die met Delta of United reizen moeten dat formulier kennelijk op Schiphol invullen. Dus ik kan niet naar de self-service baggage drop-off, maar dus naar de United balie? Dat vreet toch tijd als iedereen dat papier nog moet invullen?
pi_137152259
De tickets voor de zomervakantie worden met de week duurder, jammer zeg.
Krijg steeds een prijsalert en het is in de zomer nu al 900e voor een retourtje via skyscanner.nl
pi_137154549
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 09:25 schreef Nia het volgende:
Ik las ergens dat het met name de Europese airliners zijn die die API formulieren op het internet al aanbieden. Reizigers die met Delta of United reizen moeten dat formulier kennelijk op Schiphol invullen. Dus ik kan niet naar de self-service baggage drop-off, maar dus naar de United balie? Dat vreet toch tijd als iedereen dat papier nog moet invullen?
ik heb in december geen formulier gezien toen ik met delta vloog vanaf Schiphol
pi_137155494
quote:
1s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:16 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

ik heb in december geen formulier gezien toen ik met delta vloog vanaf Schiphol
Heb je jouw ticket rechtstreeks online bij Delta geboekt? Bij United kan ik me niet meer herinneren dat mij in oktober tijdens de boeking vragen werden gesteld over mijn eerste verblijfadres. Ik had mijn hotel toen ook nog niet geboekt.
pi_137157610
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 11:53 schreef Nia het volgende:

[..]

Heb je jouw ticket rechtstreeks online bij Delta geboekt? Bij United kan ik me niet meer herinneren dat mij in oktober tijdens de boeking vragen werden gesteld over mijn eerste verblijfadres. Ik had mijn hotel toen ook nog niet geboekt.
Nope.
Ik had via ebookers geboekt
pi_137158795
Nou ja, ben morgenmiddag toch al even op Schiphol. Vraag ik daar wel iemand.
Anyway, ik sta in de startblokken. Vrijdag wordt het met -5 een koude dag in NY. Ik had eigenlijk het plan om vrijdag naar Top Of The Rock te gaan. Misschien toch maar even uitstellen tot zaterdag of zondag :)
pi_137159004
Coney Island is alweer bedekt met een laagje verse sneeuw. http://www.earthcam.com/usa/newyork/coneyisland/
Deze webcam vond ik gisteren: http://www.earthcam.com/u(...)erty/?cam=liberty_hd
  woensdag 26 februari 2014 @ 14:26:46 #195
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137160124
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 13:50 schreef Nia het volgende:
Nou ja, ben morgenmiddag toch al even op Schiphol. Vraag ik daar wel iemand.
Anyway, ik sta in de startblokken. Vrijdag wordt het met -5 een koude dag in NY. Ik had eigenlijk het plan om vrijdag naar Top Of The Rock te gaan. Misschien toch maar even uitstellen tot zaterdag of zondag :)
Zondag staat er wel weer sneeuw op het programma. Wij komen vrijdag begin van de avond bij ons hotel aan en wellicht dat vrijdag avond direct al Time Square en Top of the Rock gaan doen, maar staat nog open :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137162740
Mijn programma voor vrijdagmiddag tot 's avonds pakweg 20:00 uur: na inchecken in het hotel naar Bloomingdale's, Crate & Barrel (woonwinkel aan Madison Ave), 5th Avenue, Rizzoli (boekwinkel), Rockefeller Center met Top Of The Rock?, door naar Grand Central Terminal, Public Library, Bryant Park, Times Square (of Top Of The Rock ter afsluiting?)

Zaterdag: Staten Island Ferry, Wall Street, WTC memorial, Freedom Tower, Century 21 warenhuis. Met metro naar Canal Street gevolgd door een stevige wandeling door Soho, Little Italy en China Town. Met metro verder naar Union Square met Farmers Market. Lopend? via Broadway naar Madison Square Park met Flatiron Building. Met metro naar Herald Square naar Macy's. Daarna zal ik vast wel bekaf zijn. Zal de dag wel weer afsluiten op Times Square.

Zondag: Upper East Side, door Central Park, Upper West Side met GreenFlea market. Met bus naar Hell's Kitchen Fleamarket, daarna weer met bus naar Chelsea Market, door Meatpacking District naar Bleecker Street. Bleecker Street totaan Avenue Of The Americas. Daarna weet ik nog niet zeker of ik naar Brooklyn ga of terug naar Midtown. Ik eindig in ieder geval weer op Times Square.

Maandag alweer de laatste dag. Ik denk dat ik de resterende uren zoet ga brengen tussen 5th Ave. Broadway en Penn Station. Maandagavond om 18:25 uur vertrekt mijn vliegtuig vanaf Newark.

Het is een kort bezoek, maar ik ben zeker van plan om nog een keer terug te gaan. :)
pi_137163716
je bent wat van plan zeg, pffft... :) het is allemaal te doen maar een stevige wandelpas is wel aan te raden wil je alles zien en doen zonder teveel gehaast.
Hooray for boobies!
pi_137164065
Heb alles met Google maps laten uitrekenen qua afstand. Gemiddeld zo'n 7,5 km per dag. Ik kan altijd nog stukken laten vervallen als het toch tegen mocht vallen. In m'n eentje loop ik vaak stevige afstanden.
pi_137164529
Century 21 kun je wat mij betreft ook overslaan, wat een troep hangt er in die winkel zeg.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  woensdag 26 februari 2014 @ 16:34:34 #200
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137164620
quote:
0s.gif Op woensdag 26 februari 2014 15:39 schreef Nia het volgende:
Mijn programma ....
Wow, best programma! Wij hebben nog maar één ding vast staan en dat is ijshockey wedstrijd op dinsdagavond. Voor de rest zijn we flexibel en doen we waar we zin in hebben :)

Denk dat we in het vliegtuig wel een soort van planning gaan maken. Tijd zat :D
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137164656
Op hun website zie ik ook niet veel grote designer labels staan. Voor kleding ga ik niet naar NY. Vlomarkten en woonwinkels zijn meer mijn ding. Op zaterdag en zondag zijn veel vlomarkten buiten. Het aanbod is natuurlijk minder dan in de zomer, maar ik geniet altijd volop van alle spulletjes.
pi_137165711
Ik vraag me af of er met dit soort temperaturen vlomarkten buiten zijn. Ik heb ze twee weken geleden in ieder geval niet gezien. Men was blij de winkels in te kunnen vluchten. Ik weet niet hoe oud je bent natuurlijk, maar als je vlotte, hippe kleding wilt voor een betaalbare prijs kun je beter naar Forever 21 en Urban Outfitters gaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137165915
Ben bijna 46. Kleding is voor mij niet meer zo belangrijk.
De GreenFlea is het hele jaar open op zaterdag en zondag: http://www.greenfleamarkets.com/ en deze ook: http://www.hellskitchenfleamarket.com/home/?page_id=77. In Soho zijn er ook een paar.
pi_137166655
Oke, iig veel plezier gewenst!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137175176
Maandag 28-4
15.30 Aankomst New York JFK
17.00 Taxi naar hotel
18.00 Hotel inchecken en koffers wegzetten
19.00 Hapje eten en times square
22.00 Terug naar hotel slapen

Dinsdag 29-4
7.00 Jetlag!!
8.00 Ontbijt hotel
9.00 MET museum The Costume Institute
12.00 Eten shoppen colombus circle Bouchon baker/ Jamba juice / Wholefoods
13.00 Lunch in central park
14.00 Central park bike tour Freetoursbyfoot.com

16.00 Shoppen 5th av
17.00 Terug naar hotel
19.00 Dinner Les halles / ABC ktichen / Hill country chicken

Woensdag 30-4
8.00 Wakker worden
9.00 Hotel verlaten lopen naar Union square Ontbijt max brenner
9.30 Farmers market
11.00



Donderdag 1-5
8.00 Wakker worden
9.00 The standard Ontbijt
9.00 High Line The cookshop
12.00 Chelsea markets / meatpacking
15.00 Shoppen Soho
17.00 Hotel


Vrijdag 2-5


13.00 Foto cursus


Zaterdag 3-5

Lijn 6 Verlaten metro bekijken


brooklyn
Smorgasborg Saturday 11am-6pm
All Food • 100 Vendors Subway
L to Bedford Ave.


Zondag 4-5



Maandag 5-5


17.44 Vertrek vliegtuig NEWARK 7.30 aankomst Amsterdam

Als we dan toch bezig zijn met planningen.... Onze Planning tot nu toe! Nog lekker veel leeg!
Be brave. Be kind.
  zaterdag 1 maart 2014 @ 15:55:27 #206
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_137273754
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:06 schreef Jor_Dii het volgende:
Als er iemand interesse heeft in 2 volwassen kaartjes voor Top of the Rock mag diegene me een PM versturen, ik doe ze weg voor 30 ¤ inclusief verzending (nieuwprijs is 40 euro).
.
je hebt een pm :Y
pi_137338440
Heeft iemand een beetje een accurate weather forecast voor maart?
pi_137341146
google eens op weer new york city. eerste 4/5 hits geven je een redelijke indicatie
Hooray for boobies!
pi_137342324
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef Fargo het volgende:
Heeft iemand een beetje een accurate weather forecast voor maart?
accuweather.com is wel oke
pi_137348957
Heeft iemand hier wel eens via Expedia een vlucht+hotel in 1 pakket geboekt?
Heb even gecheckt en heb het idee dat dat best wel voordelig is?
Wil in september / oktober gaan, voor ik denk 10 dagen. Welke maand is volgens jullie beter? Ben vorig jaar in juni geweest en vond het toen echt perfect qua weer.
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_137359900
New York lijkt me echt gaaf om een keer naar toe te gaan. Maar volgens mij zou ik wel gek worden van de drukte en niet weten waar te beginnen haha.
pi_137360030
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef MissPopcorn het volgende:
New York lijkt me echt gaaf om een keer naar toe te gaan. Maar volgens mij zou ik wel gek worden van de drukte en niet weten waar te beginnen haha.
Toen ik er in december was was het in het weekend een hel qua drukte

Dat was gewoon niet leuk :')
pi_137360588
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:05 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Toen ik er in december was was het in het weekend een hel qua drukte

Dat was gewoon niet leuk :')
Kan me indenken dat dat niet leuk was :P. Al zal het in december ook wel heel extreem zijn ivm de feestdagen. Maar sowieso kan ik me niks voorstellen bij een rustige dag in New York haha.
  maandag 3 maart 2014 @ 22:13:48 #214
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137363987
Afgelopen weekend was het overdag overal vrij rustig. Pas in de avond werd het drukker. Nu op een werkdag is direct s ochtends al druk, maar je went er heel snel aan.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137365146
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 21:02 schreef MissPopcorn het volgende:
New York lijkt me echt gaaf om een keer naar toe te gaan. Maar volgens mij zou ik wel gek worden van de drukte en niet weten waar te beginnen haha.
Ik ben vorig jaar juni voor het eerst geweest.
NY is druk, héél druk en altijd druk. Ik vond het niet erg, vond het zelfs heel fijn. NY is ondanks de drukte gewoon wijs relaxed, zeer prettige sfeer enzo. Ik ben verliefd O+ en ga dit najaar weer *O*
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_137372485
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 16:20 schreef MissJ het volgende:
Heeft iemand hier wel eens via Expedia een vlucht+hotel in 1 pakket geboekt?
Heb even gecheckt en heb het idee dat dat best wel voordelig is?
Wil in september / oktober gaan, voor ik denk 10 dagen. Welke maand is volgens jullie beter? Ben vorig jaar in juni geweest en vond het toen echt perfect qua weer.
Heb ik afgelopen september gedaan, het Yotel hotel. Was erg voordelig vond ik en verder gewoon prima! :)
PSN: Metal_Akilla
  dinsdag 4 maart 2014 @ 09:52:57 #217
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137372821
quote:
1s.gif Op maandag 3 maart 2014 22:13 schreef Katth het volgende:
Afgelopen weekend was het overdag overal vrij rustig. Pas in de avond werd het drukker. Nu op een werkdag is direct s ochtends al druk, maar je went er heel snel aan.
Ik vond het in het weekend eigenlijk maar weinig aan .Als ik weer zou gaan zou ik het weekend zeker overslaan.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137376908
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:52 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik vond het in het weekend eigenlijk maar weinig aan .Als ik weer zou gaan zou ik het weekend zeker overslaan.
Lastig natuurlijk omdat de meesten 6-8 dagen gaan, maar inderdaad het weekend is het rond Times Square echt onprettig druk.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 4 maart 2014 @ 12:37:30 #219
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137377181
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 12:29 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Lastig natuurlijk omdat de meesten 6-8 dagen gaan, maar inderdaad het weekend is het rond Times Square echt onprettig druk.
Ik bedoelde eigenlijk andersom door mijn planning ging ik op zaterdag lower Manhattan doen het was echt uitgestorven niet echt leuk.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137377451
Lower Manhattan was een paar weken terug sowieso niet echt leuk. Battery Park was geheel afgezet omdat ze dat aan het renoveren zijn, Wall Street is wel aardig voor 5 minuten, One WTC en memorial is mooi om te zien maar het museum is nog altijd niet klaar (voorjaar geloof ik pas).
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_137380492
quote:
0s.gif Op maandag 3 maart 2014 10:11 schreef Fargo het volgende:
Heeft iemand een beetje een accurate weather forecast voor maart?
Ik gebruik yr.no voor alle plaatsen... Vind ik erg goed altijd
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_137384338
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 09:35 schreef Akilla het volgende:

[..]

Heb ik afgelopen september gedaan, het Yotel hotel. Was erg voordelig vond ik en verder gewoon prima! :)
ok dan, das mooi!
Ik ga dat hotel ook even checken :Y
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_137386235
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 maart 2014 16:28 schreef MissJ het volgende:

[..]

ok dan, das mooi!
Ik ga dat hotel ook even checken :Y
Erg leuk en nieuw hotel.. :)

Als je de keuze hebt: zeker de room with a view doen. Ik vond dat echt geweldig zo s'nachts nog een stuk van manhattan te kunnen zien (ipv naar het water kijken/tegen ander gebouw aan geloof ik..) :)
PSN: Metal_Akilla
  dinsdag 4 maart 2014 @ 17:44:25 #224
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137386703
Heb ook via expedia geboekt. Hotel Stanford, zit in Korea town. Beetje gedateerd hotel, maar alles schoon en ruime kamer met eigen badkamer. Ligging is ook nog eens lekker centraal met metro op de hoek en Penn station op 5 min lopen.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 5 maart 2014 @ 11:23:03 #225
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137408723
Tickets geboekt, verblijfplaats geboekt. We verblijven bij mensen thuis, geboekt via Airbnb, ben erg benieuwd!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_137410510
Wie maandag 17 maart in New York is kan mooi de St. Patrick's Day Parade meepakken. Grootste ter wereld volgens mij, groter dan Dublin en Boston.

http://nycstpatricksparade.org/
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  woensdag 5 maart 2014 @ 14:39:54 #227
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_137413904
quote:
17s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef Debsterr het volgende:
Tickets geboekt, verblijfplaats geboekt. We verblijven bij mensen thuis, geboekt via Airbnb, ben erg benieuwd!
Dat hebben wij ook gedaan voor onze reis in april :) ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Het contact is in elk geval erg goed met deze mensen en de revieuws die ze hebben gekregen ook :)
pi_137414978
quote:
17s.gif Op woensdag 5 maart 2014 11:23 schreef Debsterr het volgende:
Tickets geboekt, verblijfplaats geboekt. We verblijven bij mensen thuis, geboekt via Airbnb, ben erg benieuwd!
Top! Heb ik vorig jaar gedaan met oud en nieuw. Was heel relax, sleutel gekregen en de bewoner maar een paar gezien. Het scheelde echt heel veel geld. Verder vond ik NY niet extreem druk, ja bijna Time Square wel maar de rest viel wel mee. Wil dit jaar in de zomer misschien een weekje maar de tickets blijven rond de 800e :( In de winter betaalde ik ruim 500e wat prima te doen is.
  woensdag 5 maart 2014 @ 15:48:44 #229
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137415725
quote:
1s.gif Op woensdag 5 maart 2014 14:39 schreef sproetjes het volgende:

[..]

Dat hebben wij ook gedaan voor onze reis in april :) ben benieuwd hoe het gaat bevallen. Het contact is in elk geval erg goed met deze mensen en de revieuws die ze hebben gekregen ook :)
Gaaf! Welke zit jij als ik vragen mag? Mag eventueel ook per DM/PM natuurlijk.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_137429663
Ben inmiddels weer een beetje bijgekomen van mijn 4 dagen in New York. Wat een super stad! Het heeft een enorme indruk op me gemaakt. Af en toe kreeg ik een brok in mijn keel. Ik voelde me heel klein tussen die hoogbouw en in die drukke straten. En het leven gaat daar ook op zondag gewoon door alsof het een gewone werkdag is.

Vanaf het eerste moment dat ik aankwam in Newark, werd ik al meegezogen in de hectiek van de stad. De trein naar New York Penn Station kwam niet verder dan Newark Penn Station. Er was een probleem met de brug verderop, dus het hele zooitje passagiers en dus vooral bepakte reizigers mocht in de PATH trein die een paar haltes verderop aansloot op het MTA metro netwerk van Manhattan.

Eenmaal aangekomen op 33rd Street bleek ik mijn net aangeschafte Metrocard niet snel genoeg te swipen, waardoor ik steeds een foutmelding kreeg. Toen stapte ik in de verkeerde trein van de gele lijn. Ik had de N trein moeten hebben, maar kwam in de R trein terecht die vlak voor Queensboro Plaza afbuigt. Een behulpzaam meisje uit Queens hielp me weer op weg. Na twee keer overstappen bereikte ik dan toch eindelijk Queensboro Plaza, vlakbij mijn hotel. Wel had ik door die verkeerde metro mooi een stuk van Queens vanuit de metro kunnen zien. :)

In de namiddag en avond had ik nog genoeg energie over om via 5th Avenue naar 'Top Of The Rock' te lopen. Niets geen ticket vooraf kopen. Gewoon cash een kaartje gekocht rond half 6, vlak voor zonsondergang meteen met de lift naar boven. Perfecte timing! Wat een prachtig schouwspel om de stad van daglicht naar avondlicht te zien veranderen. Het was er trouwens wel druk boven. Tenslotte ben ik nog naar Times Square gewandeld en daarna met de juiste metro weer terug mijn hotel. Ook zaterdag en zondag waren heerlijke dagen. In een kalm tempo heb ik alles gezien wat ik wilde zien.

Voor maandag werd aanvankelijk een sneeuwstorm met extreem lage temperaturen voorspeld. Een hoop drama op het Accuweather channel. Veel vluchten vanaf JFK en Newark zouden gecancelled worden. Echter, toen ik wakker werd bleek Manhattan geheel sneeuwvrij :) Wel was het -6 graden om half 10. Totaan de voormiddag heb ik nog door Manhattan gelopen en om half 7 's avonds vertrok mijn vliegtuig weer vanaf een rustig Newark airport.
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:20:33 #231
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137431819
Wij wouden met de Q trein richting lower Manhattan, maar wegens werkzaamheden in tunnel gaat die lijn de manhattan brug over. Stonden we daar in Brooklyn :-)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 5 maart 2014 @ 22:37:35 #232
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_137432758
quote:
17s.gif Op woensdag 5 maart 2014 15:48 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Gaaf! Welke zit jij als ik vragen mag? Mag eventueel ook per DM/PM natuurlijk.
Ik ga je een pm sturen!
  donderdag 6 maart 2014 @ 04:55:45 #233
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_137437808
Vandaag bij Top of the Rock geweest, echt adembenemend :o
  woensdag 12 maart 2014 @ 13:52:14 #234
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137655772
Ik kan trouwens de New York Pass echt aanbevelen. We hebben er veel leuke dingen mee kunnen doen en je weet van te voren wat je ongeveer kwijt bent aan alles.

^O^
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:14:44 #235
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_137656385
quote:
99s.gif Op donderdag 6 maart 2014 04:55 schreef tuut-chips het volgende:
Vandaag bij Top of the Rock geweest, echt adembenemend :o
Mooier dan op het Empire State. :Y)
  Public Relations / Redactie Film woensdag 12 maart 2014 @ 14:30:54 #236
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_137656876
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 13:52 schreef Katth het volgende:
Ik kan trouwens de New York Pass echt aanbevelen. We hebben er veel leuke dingen mee kunnen doen en je weet van te voren wat je ongeveer kwijt bent aan alles.

^O^
Heir heir! Ook veel dingen extra gedaan die je anders niet zou doen, maar die we nu wel deden omdat we ergens tijd over hadden of te vroeg waren. Zo zijn we voorafgaand aan een Broadwayshow even Madame Tussaud's gedoken (half uurtje) of die simulator in het ESB gedaan (wat overigens niet de moeite waard is, maar wel een leuke herinnering).
pi_137657209
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:14 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Mooier dan op het Empire State. :Y)
Ik vind het uitzicht van het ESB net iets mooier

Volgens mij ben ik een van de weinige :@
  woensdag 12 maart 2014 @ 14:52:56 #238
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137657491
Ik vond TotR ook toffer :6
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:19:40 #239
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137660088
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Heir heir! Ook veel dingen extra gedaan die je anders niet zou doen, maar die we nu wel deden omdat we ergens tijd over hadden of te vroeg waren. Zo zijn we voorafgaand aan een Broadwayshow even Madame Tussaud's gedoken (half uurtje) of die simulator in het ESB gedaan (wat overigens niet de moeite waard is, maar wel een leuke herinnering).
Oh god, die hebben wij ook gedaan ja. Dat kost normaal 42 Dollar lol! De rest van de week zaten we daar hele tijd grappen over te maken. Wat ik ook mooi vond was de Art of the Brick expo in het Discovery museum.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  woensdag 12 maart 2014 @ 16:20:35 #240
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137660121
quote:
1s.gif Op woensdag 12 maart 2014 14:41 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik vind het uitzicht van het ESB net iets mooier

Volgens mij ben ik een van de weinige :@
TotR zijn we overdag op geweest en ESB 's avonds. Ik vond 's avonds echt vele malen mooier, maar had dus niet echt te maken met verschil tussen TotR en ESB :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137660335
quote:
0s.gif Op woensdag 12 maart 2014 16:20 schreef Katth het volgende:

[..]

TotR zijn we overdag op geweest en ESB 's avonds. Ik vond 's avonds echt vele malen mooier, maar had dus niet echt te maken met verschil tussen TotR en ESB :)
Ik heb ESB beide gedaan toen ik de 1e x in NY was overdag en 2e x in de avond
En in de avond was het gaaf _O_
  woensdag 12 maart 2014 @ 22:18:27 #242
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_137676266
'S avonds op de 102e verdieping van het Empire State Building geweest en overdag Top of the Rock. Zat allebei bij de New York Pass inbegrepen dus ja.

Madame Tussauds stelt niks voor trouwens :')
  donderdag 13 maart 2014 @ 19:50:44 #243
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_137704903
Die staafdiagrammen van Skyscanner zijn ook lekker misleidend: er wordt bijvoorbeeld 500 euro weergegeven voor een retourvlucht naar NYC, even doorklikken en het blijkt 750 te zijn. Dan een staafdiagram dat 750 aangeeft, effe klikkerdeklik en het blijkt 510 euro :')

Denk dat 510 sowieso geen barslechte prijs is voor ergens tussen 17 en 27 april.
  vrijdag 14 maart 2014 @ 09:05:47 #244
88662 johanmulder
Cat -> Ballistic
pi_137722333
quote:
10s.gif Op donderdag 13 maart 2014 19:50 schreef MissionPhailed het volgende:
Die staafdiagrammen van Skyscanner zijn ook lekker misleidend: er wordt bijvoorbeeld 500 euro weergegeven voor een retourvlucht naar NYC, even doorklikken en het blijkt 750 te zijn. Dan een staafdiagram dat 750 aangeeft, effe klikkerdeklik en het blijkt 510 euro :')

Denk dat 510 sowieso geen barslechte prijs is voor ergens tussen 17 en 27 april.
Zeker niet, en eind April is het goed vertoeven en kan je misschien al zonder jas de straat op.
AMS-ALC-AUH-ATL-BCN-BRU-BHX-CVG-CPH-CDG-CHC-CUR-DCA-DEN-DTW-DUS-DXB-EWR-EIN-FRA-HEL-HKG-HYD-IAD-JFK-KBZ-KUL-LAX-LCY-LHR-LGA-MEL-MSP-NRN-OSL-PSA-RUH-SEA-SFO-SIN-STL-STN-SVO-SYD-SXM-TPA-TRF-YVR
  maandag 17 maart 2014 @ 15:33:38 #245
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137845115
Een vraagje ivm met het organiseren van een reis naar New York en Canada.
Wat is het beste/makkelijkste om als vliegveld te landen: JFK of Newark?
Via icelandair kan je namelijk uit 2 kiezen.
  maandag 17 maart 2014 @ 15:44:42 #246
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137845534
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 15:33 schreef egelhond het volgende:
Een vraagje ivm met het organiseren van een reis naar New York en Canada.
Wat is het beste/makkelijkste om als vliegveld te landen: JFK of Newark?
Via icelandair kan je namelijk uit 2 kiezen.
Mijn trip van vorige week ben ik aangekomen op Newark en vertrokken vanaf JFK. Reizen van en naar deze vliegvelden is best makkelijk.

Goedkoopste is JFK. Air train naar Jamaica station is 5 Dollar en dan kan je metroticket kopen en naar Manhattan. Reistijd ~60 min.

Vanaf Newark moet je met de air train naar het station en met de trein (NJ Transit) naar New York Penn Station. Pak de trein New York-Sec en kaarte kost ongeveer 12 Dollar (dacht ik). Vanaf New York Penn kan je met de metro. Reistijd naar New York Penn ~45 min.

Je kan ook natuurlijk een taxi nemen, een stuk duurder, maar wel makkelijker :-)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  maandag 17 maart 2014 @ 15:52:21 #247
194695 franklop
Fran knock
pi_137845834
Eigenlijk maakt het niet echt uit, beide zijn prima aan te reizen :)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_137845987
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:06 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Het is alweer twee weekjes geleden.
Maar wilde toch nog even een paar fotootjes delen met jullie.

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Central Park in de sneeuw was overigens echt prachtig.
Veel kunnen zien en doen in iets meer dan een week in New York, maar er is nog zoveel meer te doen en te zien. Wat een stad.
Die laatste, wij zagen dat deze 'tekening' gemaakt werd. :) Ik vind de High Line echt 1 van de leukste dingen van New York. Typisch iets wat je in een andere stad niet tegenkomt.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:25:58 #249
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137865485
Wat ben je ongeveer kwijt aan New York voor 6 of 7 dagen excl de vliegreis. Dan doel ik op het volgende:

*metro/trein/taxi (citypass ofzo? )
*eten/drinken
*motel/hotel ( gewoon goed, mag iets van de stad zijn )
* bezoeken verschillende attracties.

Wil dit weten ivm onze reis naar canada. Kijken of we een tussenstop NY erbij gaan doen.
  maandag 17 maart 2014 @ 22:38:05 #250
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137866280
quote:
0s.gif Op maandag 17 maart 2014 22:25 schreef egelhond het volgende:
Wat ben je ongeveer kwijt aan New York voor 6 of 7 dagen excl de vliegreis. Dan doel ik op het volgende:

*metro/trein/taxi (citypass ofzo? )
*eten/drinken
*motel/hotel ( gewoon goed, mag iets van de stad zijn )
* bezoeken verschillende attracties.

Wil dit weten ivm onze reis naar canada. Kijken of we een tussenstop NY erbij gaan doen.
Metro: 31 Dollar voor een weekpas
Eten/Drinken: http://www.tripadvisor.co(...)k_City_New_York.html
Motel/hotel: http://www.booking.com/
Attracties: http://www.newyorkpass.com/En/
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  dinsdag 18 maart 2014 @ 09:44:15 #251
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137874100
Oke thanks daar kan ik wel al wat mee. Metro 31 dollar voor de hele week? Vind ik niet duur. Kan je daarmee overal komen?

Iemand een tip voor een goede slaapplaats in NY voor weinig geld? Heb geen luxe nodig.
pi_137874265
Wij zaten in het Broadway Hotel & Hostel (West 101 str.). Reken ongeveer 30 euro pppn, exclusief ontbijt.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  dinsdag 18 maart 2014 @ 10:49:45 #253
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137875787
Iemand bekend met deze site: https://www.airbnb.nl/s/New-York--NY
pi_137876830
31 dollar kun je 7 dagen met bus en metro op manhattan en een flink stuk long island, brooklyn etc.

Maak er altijd volop gebruik van en vermijd altijd die hop-on hop-off bagger.
Hooray for boobies!
pi_137879160
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef egelhond het volgende:
Iemand bekend met deze site: https://www.airbnb.nl/s/New-York--NY
Is prima...in andere steden. In New York is het bij wet verboden. Je neemt dus een risico. Als je het toch wilt doen, gewoon doen, het gaat vaak genoeg goed als je de reviews leest maar weet dus dat het illegaal is in New York. (ja als enige stad in de wereld) Wij wilden het ook, maar vonden het risico te groot, hadden geen zin in gedoe. Je hebt namelijk geen poot om op te staan als je daar komt en het appartement bestaat niet, eigenaar is net 'opgepakt' etc. AirBnB zegt pas uit te betalen als je de sleutel in handen hebt, die 'Go' geeft de eigenaar echter en niet jij.

Wij gaan het komende zomer wel doen, maar dan in Italie, want het scheelt geld en is natuurlijk een leuke manier van vakantie vieren.

Uiteindelijk hebben wij in New York in Contempo Design Suites geslapen, een eigen appartement voor 140 dollar om het hoekje van Union Square maar dan dus wel legaal. Oh ja en doodstil in de slaapkamer, wat een verademing was in New York. (de downside is dat je op een muur uitkijkt, vandaar het stille)
pi_137879693
Wij verblijven komende maand in comfort inn bij madison square park
Be brave. Be kind.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:48:29 #257
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137879760
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 10:49 schreef egelhond het volgende:
Iemand bekend met deze site: https://www.airbnb.nl/s/New-York--NY
Ja, wij hebben geboekt via die site voor onze vakantie in september. Geen eerdere ervaring.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
  dinsdag 18 maart 2014 @ 12:50:39 #258
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137879842
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:31 schreef exode het volgende:

[..]

Is prima...in andere steden. In New York is het bij wet verboden. Je neemt dus een risico. Als je het toch wilt doen, gewoon doen, het gaat vaak genoeg goed als je de reviews leest maar weet dus dat het illegaal is in New York. (ja als enige stad in de wereld) Wij wilden het ook, maar vonden het risico te groot, hadden geen zin in gedoe. Je hebt namelijk geen poot om op te staan als je daar komt en het appartement bestaat niet, eigenaar is net 'opgepakt' etc. AirBnB zegt pas uit te betalen als je de sleutel in handen hebt, die 'Go' geeft de eigenaar echter en niet jij.

Wij gaan het komende zomer wel doen, maar dan in Italie, want het scheelt geld en is natuurlijk een leuke manier van vakantie vieren.

Uiteindelijk hebben wij in New York in Contempo Design Suites geslapen, een eigen appartement voor 140 dollar om het hoekje van Union Square maar dan dus wel legaal. Oh ja en doodstil in de slaapkamer, wat een verademing was in New York. (de downside is dat je op een muur uitkijkt, vandaar het stille)
http://www.nytimes.com/20(...)n-unlawful.html?_r=0

often unlawful is dus niet illegaal -> ligt aan de constructie en aan de regels van het gebouw etc.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_137881032
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 12:50 schreef Debsterr het volgende:

[..]

http://www.nytimes.com/20(...)n-unlawful.html?_r=0

often unlawful is dus niet illegaal -> ligt aan de constructie en aan de regels van het gebouw etc.
Als de bewoner thuis is, mag het...kortom een kamer in een huis terwijl de bewoner gewoon thuis is. Dan mag het. Ik heb geen idee of ze controleren en zo ja hoe, maar is handig om te weten lijkt mij.
  dinsdag 18 maart 2014 @ 13:48:38 #261
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137882334
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 11:23 schreef Spockjuh_ het volgende:
31 dollar kun je 7 dagen met bus en metro op manhattan en een flink stuk long island, brooklyn etc.

Maak er altijd volop gebruik van en vermijd altijd die hop-on hop-off bagger.
De bus ook? Dat was mij niet helemaal duidelijk. Dacht alleen metro.

Anyways, ff Googlen op metro New York en je kan zien waar je wel en niet heen kan :)
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137882398


Achtergrond video hier.
Panoramafoto hier. Moet je even full screen doen natuurlijk. :o :9~
pi_137883033
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:48 schreef Katth het volgende:

[..]

De bus ook? Dat was mij niet helemaal duidelijk. Dacht alleen metro.

Anyways, ff Googlen op metro New York en je kan zien waar je wel en niet heen kan :)
veelvuldig vanuit Harlem met de bus richting Central Park, dus ik kan dat met een ja bevestigen... :)
Hooray for boobies!
pi_137883321
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Achtergrond video hier.
Panoramafoto hier. Moet je even full screen doen natuurlijk. :o :9~
WOW!!!
Met verbazing zitten kijken, prachtig!
Be brave. Be kind.
pi_137883986
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Achtergrond video hier.
Panoramafoto hier. Moet je even full screen doen natuurlijk. :o :9~
Gaaf!
  dinsdag 18 maart 2014 @ 14:38:27 #266
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137884342
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:20 schreef exode het volgende:

[..]

Als de bewoner thuis is, mag het...kortom een kamer in een huis terwijl de bewoner gewoon thuis is. Dan mag het. Ik heb geen idee of ze controleren en zo ja hoe, maar is handig om te weten lijkt mij.
Ja, wat ik zeg :). Onze boeking is een kamer terwijl de host aanwezig is dus moet helemaal goedkomen *O*
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_137884472
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Achtergrond video hier.
Panoramafoto hier. Moet je even full screen doen natuurlijk. :o :9~
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Achtergrond video hier.
Panoramafoto hier. Moet je even full screen doen natuurlijk. :o :9~
❤️❤️❤️❤️
pi_137887659
quote:
17s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 14:38 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ja, wat ik zeg :). Onze boeking is een kamer terwijl de host aanwezig is dus moet helemaal goedkomen *O*
Prima, ben benieuwd hoe het bevalt. Lijkt me fijn, net alsof je er woont :)
  dinsdag 18 maart 2014 @ 16:26:09 #269
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_137888533
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 16:07 schreef exode het volgende:

[..]

Prima, ben benieuwd hoe het bevalt. Lijkt me fijn, net alsof je er woont :)
Ja, ik ben ook erg benieuwd! Alle recensies zijn superlovend over zowel locatie, kamer als gastheren, dus kan bijna niet mis gaan ;).
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_137954321
Vijfde dag NY bijna achter de rug hier! Morgen een dagje Philly en dan nog 6 dagen te gaan hier :-)
  donderdag 20 maart 2014 @ 09:08:17 #271
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137957038
Wij zijn waarschijnlijk in New York tussen 28 juli en 3 augustus.
28 juli komen we rond 13.00 uur aan.
3 aug. vertrekken we 's avonds om 19.30 uur.

Citytrip voordat we naar canada gaan.
Hoelang moet je vantevoren op JFK zijn?

Hou zouden jullie deze dagen indelen? We kunnen natuurlijk niet alles zien maar de mooiste dingen dat moet wel lukken.
pi_137957973
2-2,5u vantevoren aanwezig is meer dan voldoende. Alles bij elkaar heb je een dag of 6 om New York te zien, dat is een mooi aantal dagen. Maak voor jezelf een lijstje wat je wil zien en groepeer bepaalde attracties op locatie. Zo kun je bijvoorbeeld in 1 dag(deel) Lower Manhattan doen met Statue of Liberty/Ellis Island, Wall Street, Ground Zero en One World Trade Center, Brooklyn Bridge. Dat zorgt er voor dat je niet te veel tijd kwijt bent met op en neer reizen. Werk zo je weg omhoog en vergeet dan ook niet bepaalde wijken zoals Soho en Greenwich Village over te slaan.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  donderdag 20 maart 2014 @ 10:19:32 #273
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137958880
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 09:47 schreef Jor_Dii het volgende:
2-2,5u vantevoren aanwezig is meer dan voldoende. Alles bij elkaar heb je een dag of 6 om New York te zien, dat is een mooi aantal dagen. Maak voor jezelf een lijstje wat je wil zien en groepeer bepaalde attracties op locatie. Zo kun je bijvoorbeeld in 1 dag(deel) Lower Manhattan doen met Statue of Liberty/Ellis Island, Wall Street, Ground Zero en One World Trade Center, Brooklyn Bridge. Dat zorgt er voor dat je niet te veel tijd kwijt bent met op en neer reizen. Werk zo je weg omhoog en vergeet dan ook niet bepaalde wijken zoals Soho en Greenwich Village over te slaan.
idd we dachten ook dat we aan deze aantal dagen genoeg hadden. Moeten ook nog rondje canada doen en we hebben niet een maand de tijd.

Dus op 1 hele dag: Lower Manhattan met Statue of Liberty/Ellis Island, Wall Street, Ground Zero en One World Trade Center, Brooklyn Bridge?

Thanks for the info. Graag nog meer tips wat allemaal op 1 dag gepland kan worden.
pi_137960319
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 10:19 schreef egelhond het volgende:

[..]

idd we dachten ook dat we aan deze aantal dagen genoeg hadden. Moeten ook nog rondje canada doen en we hebben niet een maand de tijd.

Dus op 1 hele dag: Lower Manhattan met Statue of Liberty/Ellis Island, Wall Street, Ground Zero en One World Trade Center, Brooklyn Bridge?

Thanks for the info. Graag nog meer tips wat allemaal op 1 dag gepland kan worden.
Kijk ook of op bepaalde dagen dingen beter uitkomen: Flea of foodmarkets zijn op zaterdag bijvoorbeeld. Wij zij op zaterdagochtend naar Smorgasburg geweest, geweldig! Allemaal eettentjes met heerlijk eten. Ook van chefkoks. Wat te eten en te drinken halen en in het gras genieten van het uitzicht op Manhatten. Wij hebben dat gecombineerd die dag met Brooklyn inclusief park waar het druk was met locals die hun zaterdag picknickend in het park doorbrachten.

Wij hadden geen vast planning afgelopen zomer. We hadden wel een lijst van wat we wilden doen en dat ook gerangschikt op '1 dag' zeg maar. Maar wij bekeken op de ochtend wat we dan van de lijst gingen doen. Zo hadden wij 1 dag regen en zijn we die dag gaan shoppen in een outletcentrum.

Je bent er in de zomer, dus:
- Ga naar een film in het Central Park, geweldig! Lekker buiten, eten en drinken mee. Ga wel op tijd, wij waren er een uur vantevoren en konden alleen nog achterin zitten.
- Haal eten en ga lekker op de trappen van Times Square eten, geweldig.
- doe veel lopend, je voeten vinden het niet leuk, maar je ziet dan zoveel meer.
- Ga naar een rooftopbar, je hebt daar op zondag vaak sunday brunches. Leuk, lekker en geweldig uitzicht.
- (niets met de zomer te maken maar...) probeer kaarten voor de Crown te bemachtigen. Wij zijn er in 2010 in geweest, dat was heel bijzonder. Je mag maar met zijn 10en tegelijk erin en hebt een aparte rij etc. Wel op tijd zijn...die tickets zijn erg snel uitverkocht. (geen idee of de Crown weer open is na wat sluitingen de afgelopen jaren)
  donderdag 20 maart 2014 @ 12:28:57 #275
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137962666
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 11:09 schreef exode het volgende:

[..]

Kijk ook of op bepaalde dagen dingen beter uitkomen: Flea of foodmarkets zijn op zaterdag bijvoorbeeld. Wij zij op zaterdagochtend naar Smorgasburg geweest, geweldig! Allemaal eettentjes met heerlijk eten. Ook van chefkoks. Wat te eten en te drinken halen en in het gras genieten van het uitzicht op Manhatten. Wij hebben dat gecombineerd die dag met Brooklyn inclusief park waar het druk was met locals die hun zaterdag picknickend in het park doorbrachten.

Wij hadden geen vast planning afgelopen zomer. We hadden wel een lijst van wat we wilden doen en dat ook gerangschikt op '1 dag' zeg maar. Maar wij bekeken op de ochtend wat we dan van de lijst gingen doen. Zo hadden wij 1 dag regen en zijn we die dag gaan shoppen in een outletcentrum.

Je bent er in de zomer, dus:
- Ga naar een film in het Central Park, geweldig! Lekker buiten, eten en drinken mee. Ga wel op tijd, wij waren er een uur vantevoren en konden alleen nog achterin zitten.
- Haal eten en ga lekker op de trappen van Times Square eten, geweldig.
- doe veel lopend, je voeten vinden het niet leuk, maar je ziet dan zoveel meer.
- Ga naar een rooftopbar, je hebt daar op zondag vaak sunday brunches. Leuk, lekker en geweldig uitzicht.
- (niets met de zomer te maken maar...) probeer kaarten voor de Crown te bemachtigen. Wij zijn er in 2010 in geweest, dat was heel bijzonder. Je mag maar met zijn 10en tegelijk erin en hebt een aparte rij etc. Wel op tijd zijn...die tickets zijn erg snel uitverkocht. (geen idee of de Crown weer open is na wat sluitingen de afgelopen jaren)
Ook naar Woodburry common geweest dus? :P

Wij hebben precies hetzelfde gedaan. Lijstje met must-see dingen en gewono op de dag zelf bepalen wat we zouden gaan doen. Zo hadden we dag 1 goed weer dus hebben we de circle line tour gedaan. Paar dagen later was het minder goed weer en hebben we een aantal musea bezocht.

De Crown, wat is dat?
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137962988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:28 schreef Katth het volgende:

[..]

Ook naar Woodburry common geweest dus? :P

Wij hebben precies hetzelfde gedaan. Lijstje met must-see dingen en gewono op de dag zelf bepalen wat we zouden gaan doen. Zo hadden we dag 1 goed weer dus hebben we de circle line tour gedaan. Paar dagen later was het minder goed weer en hebben we een aantal musea bezocht.

De Crown, wat is dat?
Nee die andere, wij wilden perse naar oa Gap etc. Hebben een koffer volgekocht geloof ik...Jersey Gardens die (kon ff niet op de naam komen)

De Crown van het vrijheidsbeeld. Had ik er wel even bij mogen zetten inderdaad.
  donderdag 20 maart 2014 @ 12:48:47 #277
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137963182
GAP zit ook bij Woodburry. Nog mooie sweater gekocht voor 15 Dollar.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  donderdag 20 maart 2014 @ 12:52:01 #278
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137963286
Kan je nog wel de crown betreden van het vrijheidsbeeld? Is die niet dicht? Zoja waar kan je dat reserveren?
  donderdag 20 maart 2014 @ 12:53:31 #279
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137963336
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:52 schreef egelhond het volgende:
Kan je nog wel de crown betreden van het vrijheidsbeeld? Is die niet dicht? Zoja waar kan je dat reserveren?
Is weer open.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137963617
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:48 schreef Katth het volgende:
GAP zit ook bij Woodburry. Nog mooie sweater gekocht voor 15 Dollar.
Vandaar de etc ;) We hadden de winkels naast elkaar gelegd en zagen meer van onze gading in Jersey Gardens.
pi_137963659
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:52 schreef egelhond het volgende:
Kan je nog wel de crown betreden van het vrijheidsbeeld? Is die niet dicht? Zoja waar kan je dat reserveren?
Is weer open: http://www.statuecruises.com/choose_tickets.aspx
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:46 #282
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137963743
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:04 schreef exode het volgende:

[..]

Vandaar de etc ;) We hadden de winkels naast elkaar gelegd en zagen meer van onze gading in Jersey Gardens.
Was het nog ver weg? Woodburry was een uur met de bus.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:11:26 #283
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137963783
quote:
Thanks.

Neem aan dat dit niet in een van de citypassen standaard zit?
pi_137964126
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:11 schreef egelhond het volgende:

[..]

Thanks.

Neem aan dat dit niet in een van de citypassen standaard zit?
Nee, er mogen maar 10 mensen tegelijk naar binnen....wij hebben 8 maanden vooraf gereserveerd en konden alleen nog 's ochtends om 9 uur. De rest van de week zat vol.
pi_137964142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:09 schreef Katth het volgende:

[..]

Was het nog ver weg? Woodburry was een uur met de bus.
Volgens mij ook een uur met de bus. Heen prima, terug moesten we in de rij staan en 2 bussen moeten wachten omdat die afgeladen zaten.
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:37:16 #286
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137964487
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:26 schreef exode het volgende:

[..]

Volgens mij ook een uur met de bus. Heen prima, terug moesten we in de rij staan en 2 bussen moeten wachten omdat die afgeladen zaten.
Wij zijn paar weken terug geweest en was heel erg rustig. Op terugweg alleen file vanwege tol en tunnel, maar viel mee. Voor een volgnde keer ook maar eens kijken daar. Wat koste een buskaartje? Woodburry was 37 Dollar met de korting van de New York Pass.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137964714
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:37 schreef Katth het volgende:

[..]

Wij zijn paar weken terug geweest en was heel erg rustig. Op terugweg alleen file vanwege tol en tunnel, maar viel mee. Voor een volgnde keer ook maar eens kijken daar. Wat koste een buskaartje? Woodburry was 37 Dollar met de korting van de New York Pass.
Geen idee meer, het was een gewone lijndienst zeg maar. Dus geen tourbus of zo.
  donderdag 20 maart 2014 @ 13:59:46 #288
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137965195
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 13:43 schreef exode het volgende:

[..]

Geen idee meer, het was een gewone lijndienst zeg maar. Dus geen tourbus of zo.
Dan zal het een stuk goedkoper zijn geweest schat ik.
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137965235
Bij gap geweest in jersey gardens en bij gap aan 125e street in harlem (appartement zat vlakbij) schandalig veel ingekocht voor mezelf, vrouw en kids. besparing na enkele coupons, acties e.d was omgerekend 180 euro... *O*

Maar jersey gardens was echt geweldig. Kun je een dag rondlopen, scheel shoppen en genieten van een hapje en drankje.
Hooray for boobies!
  donderdag 20 maart 2014 @ 14:38:40 #290
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137966492
Ff op Google Maps gekeken en dat Jersey Gardens ligt zoveel dichterbij dan Woodburry... De volgende keer weet ik wel waar ik heen ga.

Vliegen op Newark met lege koffer en eerst naar Jersey Gardens, hahaha! :D
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137968519
met de bus vanaf port authority ( op 5 minuten lopen van times square) pak je de bus naar jersey gardens waar je 45 minuten later voor de deur word gedropt. Kaartje kost 15 dollar als ik me het goed herinner.
Hooray for boobies!
pi_137970186
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 12:52 schreef egelhond het volgende:
Kan je nog wel de crown betreden van het vrijheidsbeeld? Is die niet dicht? Zoja waar kan je dat reserveren?
Ik heb vorige week een crown kaartje gereserveerd voor eind augustus
  donderdag 20 maart 2014 @ 17:55:59 #293
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137972041
Morgen gaan we de reis boeken. Dan boeken we ook gelijk de crown tickets.

Hoelang/ hoeveel tijd moeten we ervoor nemen? Is die ticket alleen toegang voor in het vrijheidsbeeld? Moet ik dus ook nog een tocht boeken naar het eiland?
  donderdag 20 maart 2014 @ 22:46:05 #294
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_137986282
quote:
11s.gif Op dinsdag 18 maart 2014 13:50 schreef Iemand91 het volgende:
[ afbeelding ]

Achtergrond video hier.
Panoramafoto hier. Moet je even full screen doen natuurlijk. :o :9~
Bedankt voor die link!

ff lopen hobbyen met Photoshop: New York wereld O+
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 20 maart 2014 @ 23:01:12 #295
130412 Katth
I wanna do bad things with you
pi_137986979
En ik heb er een nieuwe wallpaper bij, thanks! :D
History will be made, history will be red - Russian Machine Never Breaks
pi_137986988
quote:
0s.gif Op donderdag 20 maart 2014 17:55 schreef egelhond het volgende:
Morgen gaan we de reis boeken. Dan boeken we ook gelijk de crown tickets.

Hoelang/ hoeveel tijd moeten we ervoor nemen? Is die ticket alleen toegang voor in het vrijheidsbeeld? Moet ik dus ook nog een tocht boeken naar het eiland?
Afgelopen keer had ik geen kaartje voor de kroon wel voor de sokkel, en ik denk dat ik toen iets van 2 uur daar rond heb gelopen

De boottocht naar liberty island zit bij het kaartje inbegrepen, en je kan dan ook nog naar ellis island
  † In Memoriam † vrijdag 21 maart 2014 @ 08:27:46 #297
240917 Mula
pi_137994815
Iemand een idee wat een normale prijs is voor een vliegticket NYC in september? Zat 6 sept heen, vrijdag 19 sept terug. Non-stop vliegen vanaf Amsterdam. Ik kom nu uit op ¤730 met KLM of Delta. Is het nog te verwachten dat dat gaat zakken?
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:12:06 #298
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_137996598
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:27 schreef Mula het volgende:
Iemand een idee wat een normale prijs is voor een vliegticket NYC in september? Zat 6 sept heen, vrijdag 19 sept terug. Non-stop vliegen vanaf Amsterdam. Ik kom nu uit op ¤730 met KLM of Delta. Is het nog te verwachten dat dat gaat zakken?
Probeer icelandair. Heb je alleen een tussenstop in ijsland. Verder heeft https://www.paperflies.com/ altijd wel ny aanbiedingen. Is een kwestie van wachten. Meestal ticketprijzen ongeveer 400/450 euro heen/terug. Maar denk niet dat dat rechtstreeks is.
  vrijdag 21 maart 2014 @ 10:57:33 #299
67174 Dos37
Come on Twente
pi_137997800
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 maart 2014 08:27 schreef Mula het volgende:
Iemand een idee wat een normale prijs is voor een vliegticket NYC in september? Zat 6 sept heen, vrijdag 19 sept terug. Non-stop vliegen vanaf Amsterdam. Ik kom nu uit op ¤730 met KLM of Delta. Is het nog te verwachten dat dat gaat zakken?
370 is een lekkere prijs. Veel zakken zal het niet
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_137997892
730 ;)
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  vrijdag 21 maart 2014 @ 13:07:32 #301
51286 w00h00
Digital man!
pi_138002218
Iemand nog adviezen voor een sport evenement dat ik echt moet bezoeken tijdens mijn eerste bezoek aan New York?

Yankees is een goede optie natuurlijk, maar die spelen dan 's middags en ik begreep dat het dan toch minder indrukwekkend is dan 's avonds?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')