abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135433678
The Capital of the World:

<plaatjes in ieder geval tijdelijk weg>
(thnx to wytze voor deze guide)

Hotels in NYC

Hotel Carter

http://www.carterhotel.com/

Goedkoop hotel met zeer gunstige ligging, 150 m van times square. W 43rd st. 7 ave - 8 ave. Hotel heeft de benodigde basics, en de bedden zijn zeer aangenaam. De kamers zien er wel wat oud uit, en de badkamer glimt niet, maar daar is de prijs dat ook naar. Er is een tv in de kamer maar je kan daar haast nix op ontvangen. (eigen ervaring)

The New Yorker

http://www.newyorkerhotel.com/

Centraal gelegen, ruime kamers maar niet supernieuw.

Hotel Pennsylvania

http://www.hotelpenn.com/

Goede ervaringen, na de renovatie mooier dan New Yorker Hotel.

Milford Plaza

http://www.milfordplaza.com

Ongeveer 1300 kamer, en kost ongeveer 100 dollar per nacht. Er schijnen veel stewardessen te slapen! Hebben ook een eigen reisburo, die korting kan regelen!

Southgate Suite Hotel

Southgate Suite Hotel, 371 Seventh Avenue.

Grote kamers, enorm bed met dito tv (met goede ontvangst.. plus game mogelijkheden). Kamers $ 189,- .. luxe entree, netjes, perfect. Enig nadeel vond ik de piepkleine badkamertjes. Damn, nu ben ik niet dik, maar enigszins gezette mensen hebben een probleem!

Novotel

http://www.novotel.com/novotel/index.html

Ik ben in het Novotel geweest. Het ligt vlakbij Time Square en Central Park. Kwaliteit van het ontbijt e.d. weet ik niet. Ze hebben in ieder geval wel een restaurant waar je kan ontbijten. Ook een winkeltje waar je de krant kan kopen en wat snoep. Onze kamer had uitzicht op Time Square. Kamer was groot genoeg, net zoals de douche. TV m�t HBO! Receptie werden we goed geholpen. Tevens een fitnissruimte en computer met internet. En een servicebalie waar je kan reserveren voor bustours e.d.

Website vermeld volgende prijs: Price of rooms* : 199 USD >> 359 USD. Wellicht dat het met arrangementen anders ligt. Ik was tevreden en geef het hotel een 8.

Uitgaan

Webster Hall
Grote Club waar veel grote namen hebben gestaan. 19 to Enter 21 to drink. Entree $10 Dollar voor mannen. Vrouwen gratis
Capaciteit 2500 Mensen
http://www.websterhall.com

Cream NYC
Exclusieve Club. VIP gasten moeten 21 zijn. Verder staat er niks bij Capaciteit ongeveer 1000 mensen.
http://www.creamnyc.com

quote:
Afgelopen keer naar een nieuwe club geweest in Meatpacking district, Tanjune. Erg goed bevallen, supersfeer en dat mis ik toch vaak in deze 'High-profile' clubs. Verder:

- Cain (Chelsea): Ook een hele ontspannen sfeer, maar zeker de moeite waard. Eigenlijk voornamelijk tafels, maar dat doet de sfeer hier juist goed (mijn favoriet)
- Bungalow 8: Enige die ik echt nog moet zien, standaard hang-out voor wat bekende mensen en aapjes kijken is altijd leuk. Waarschijnlijk moeilijkste deur van het lijstje, zie het als een uitdaging
- Marquee (Chelsea): Glitter & Glamour, zit vlakbij Cain en Pink Elephant
- Pink Elephant (Chelsea): Goeie club, onmogelijk deurbeleid, de reden waarom ik na 1 keer niet meer terug ben geweest
- Tanjune (Meatpacking): Nieuwe tent, trekt direct een hoop mensen! Is me erg goed bevallen, mijn nummer 2 na Cain door de relaxte sfeer, maar wel een tough door
- Milk & Honey: Goeie cocktails, enorm aparte ervaring (google maar even). Ik heb het nummer ergens nog liggen, zonder nummer geen entree
- Crobar: Grote tent, mooie aankleding, maar mij iets te massaal
- PM (Meatpacking): Iets makkelijker binnen komen, leuk publiek, minder flashy (meatpacking)
- 230 Fifth: Grootste rooftop van NY, prachtig uitzicht, helaas slechte cocktails, leuk voor een vroege borrel met mooi weer
- Gansevoort Hotel Rooftop (Meatpacking): Wederom rooftop, midden in meatpacking dus goed om door te gaan naar Tanjune/PM

Nou ja, dit zijn wel aardig de 'hotspots' van NY op het moment, hoewel ik er ongetwijfeld nog genoeg mis. Bij alle clubs eigenlijk lastig binnenkomen, dus zorgen dat je op de lijst staat (een telefoontje van tevoren is voldoende). Als je alleen met je vriendinnetje bent, komt het vervolgens wel goed. Anders zorgen voor even aantal mannen en vrouwen, tenzij je je credit card wilt trekken en een tafel met een hoop flessen drank betaalt, dan kom je ook wel makkelijk binnen. Dat laatste klinkt heel erg duur, maar valt vaak nog wel mee. Als je alleen met kerels gaat drinken, kom je bij Marquees weg voor 120 dollar de neus, zit je met een beetje mazzel wel naast een celebrity, heb je een relaxte tafel met bediening en genoeg drank om je te misdragen (maar let wel, bouncers zijn niet lief in NY).
Korting

New York City Pass
Voor een vast bedrag mag je met die pass gratis in alle grote attracties van New York. Het scheelt een hoop geld, en vaak ook wachttijden. Bij benadering zijn de prijzen:

1 dag $69
2 dagen $99
3 dagen $125
7 dagen $165

Klik hier om de pas aan te vragen, actuele prijzen te bekijken en van kortingen op de hoogte te blijven.

Studenten korting

Met je OV en studentenpas verschillende kortingen!

Internetkorting

Als je, 30 dagen voor vertrek, hier je gegevens invult:

Krijg je een kortingskaart van $20, te besteden aan eten of ESPN-artikelen en een koeltasje. Daarnaast krijg je een gamecard met 40 punten erop, waarmee je in de ESPNZONE spelletjes kunt spelen (boxen enzo).
Toch mooi een keer goedkoop eten of een leuk T-shirt voor nop!

Bezienswaardigheden

Restaurants/eetgelegenheden:
• B.B. King Blues Club & Grill
• Hard Rock Cafe
• Cold Stone Creamery
• Juniors Restaurant
• Planet Hollywood (Prijzen zijn redelijk)

Musea:
• American Museum of the Moving Image (Museum over o.a. films)
• Museum of Television & Radio (Museum over TV enz)
• Solomon R. Guggenheim Museum (Bekendste museum van NY)
• South Street Seaport Museum (Hier liggen mooie ouder handelschepen)
• Statue of Liberty and Ellis Island Immigration Museum (Vrijheidsbeeld en een interessant museum met aantal NL'rs in NY)
• Intrepid Sea, Air & Space Museum (Hier ligt een groot vliegdekschip)

• Winkels/warenhuizen:
• Bloomingdales (Groot warenhuis, wat duurder dan Macy's)
• Macy*s Herald Square Visitors Center (Grootste warenhuis ter wereld, dus wel de moeite waard lijkt me)
Woodbury Common Premium Outlets/ Short Line/ Coach USA Bus (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)
• Manhattan Mall (Groot winkelcentrum met glazen liften)
Century 21 Department Store (Kledingwinkel met interessant lage prijzen)

Dierentuinen:
• Bronx Zoo (Grootste dierentuin ter wereld, zo vermeld de site, wel een bezoek waard lijkt me)
• Central Park Zoo (Andere grote dierentuin)

Stadstoertjes:
• Circle Line Sightseeing Cruises (Zoals eerder aangegeven in dit topic: DE boottrip, met name de 3 uurs versie)
• Gray Line New York (Toer met dubbeldekker door de stad en rijdt langs de bezienswaardigheden)
• Helicopter Flight Services Inc. (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• Liberty Helicopter Tours (Met de helicopter over en rond Manhattan vliegen)
• New York Water Taxi (Boot met typisch taxi uiterlijk die je rond Manhattan vaart)
• New York Visions Sightseeing Tours (Een bus die je door verschillende wijken kan rijden en langs de bekendste bezienswaardigheden rijdt.
On Location Tours (Movie, serie en nog wat tours met een bus, misschien wel leuk. Er stond ergens Sopranos tour)
• New York Skyride (IMAX idee, maar dan een soort virtuele tour door de stad, volgens mij wel leuk)

Gebouwen te bezichtigen:
• Carnegie Hall Tours (Hele grote operazaal, misschien ff kort een kijkje nemen)
• Empire State Building Observation Deck (Spreekt voor zich)
• Madison Square Garden, All Access Tour (Is wel interessant volgens mij, oude bokswedstrijden, basketballstadion enz. Leuk om op foto vast te leggen)
• NBC Experience Store (Kunnen ze je met blue sceen projecteren als gast bij Jay Leno en dat op foto zetten, leuk voor thuis)
NBC Studio Tour (Alle grote studios van de TV in de VS, je kunt misschien nog een stukje zien van iets in pre-productie)
• Rockefeller Center Tour (volgens mij wel interessant, misschien dat iemand er wat meer over kan vertellen)
• Tour at Lincoln Center (Groot opera gebouw ofzo, misschien leuk om ff bij de stoppen)
• United Nations Tour (Bij iedereen wel bekend, misschien ff een kijkje nemen)
• Grand Central Station (heel groot trein/metrostation)
• Times Square (adembenemend!)
• Ground Zero (spreekt voor zich)
• Yankee Stadium

Wijken/Parken:
• Little Italy (Pizza)
• Chinatown (Ook lekker eten)
• Central Park (spreekt ook voor zich)
• Battery Park ( rustig parkje op het punte van Manhattan met uitzicht over de zee)

Misschien dat mensen hier wat aan kunnen toevoegen of weghalen. Of maak een eigen lijst met de leuke dingen. Misschien iets voor in de OP.

Misschien dat mensen ook tegenvallers/afrader kunnen aangeven (op deze lijst).

Vervoer

Subway
Het slimste en snelste is met de metro, brengt je bijna overal voor weinig geld.
7-day fun pass: 29 dollar. Mag je een week lang met de metro/bus (geen express-bus)
Zie voor meer info: http://www.mta.info/metrocard/mcgtreng.htm

Taxi
En dan zijn er ook nog taxis, wat iedereen minstens 1 keer gedaan moet hebben!
Initial fare.............$2.50
Each 1/5 mile (4 blocks).$0.30
Each 1 minute idle.......$0.20
Night surcharge..........$0.50 (after 8pm until 6am)
Additional riders........FREE

Luchthavens in New York

Manieren om er te komen:
JFK
Newark
La Guardia

de nieuwe termijn voor paspoort 6 maanden (was 3) en het visum mbt biometrische kenmkerken

Vliegtickets van en naar New York

www.skybreakers.nl
www.ebookers.nl
www.dreizen.nl
www.cheaptickets.nl
www.americanairlines.com
www.klm.nl
www.expedia.nl
www.vliegwinkel.nl
www.continental.com
www.delta.com
www.unitedairlines.nl
vliegtickets.pagina.nl

Foto's New York van FOK users!

MaxMark
Kre$J
Jaguarized
Keijs
mr.Marcus
Cidex
renz0r
WooZ
mechatronics
jakkeluchtgitaar
Dennisskyscrapers 1
Dennisskyscrapers 2
Dennisskyscrapers 3
Dennisskyscrapers 4
Dr_Evil
Dr_Evil 2
Dr_Evil 3
miss_sly
edsuit
Max-Westerman

Reviews van hotels in New York

www.tripadvisor.com

Meeting in New York

New York (mini)meet

Vorige NYC topics

New York City Part I
New York City Part II
New York City Part III
New York City Part IV
New York City Part V
New York City Part VI
New York City Part VII
New York City Part VIII
New York City Part IX
New York City Part IIV
New York City Part XVI
New York City Part XIX
New York City Part XX
New York City Part XXI
New York City Part XXII
New York City Part XXIII
New York City Part XXIV
New York City Part XXV
New York City Part XXVI
New York City Part XXVII
New York City Part XXVIII
New York City Part XXIX
New York City Part XXX
New York City Part XXXII
New York City Part XXXIII
New York City Part XXXIV
New York City part XXXV
New York City part XXIX
New York City part XL
New York City Part XLI
New York City Part XLII
New York City Part XLVIII
New York City Part XLIX

Deze OP is hier te vinden
  maandag 13 januari 2014 @ 14:06:16 #2
409503 awiebo
bûter, brea en griene tsiis...
pi_135434924
yeah...NY...ik wil er zo graag nog een keer heen. O+

Wat kost zoiets? Niet te duur vliegen. Gauw tevreden met knus hotelletje. ben student. dag of 8.

Iemand een idee?
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
pi_135434948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef awiebo het volgende:

Wat kost zoiets? Niet te duur vliegen. Gauw tevreden met knus hotelletje. ben student. dag of 8.

Iemand een idee?
Ligt eraan welke tijd je gaat, als je in hoogseizoen gaat ben je 2x zoveel kwijt als daar buiten
  maandag 13 januari 2014 @ 14:09:12 #4
409503 awiebo
pi_135435064
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Ligt eraan welke tijd je gaat, als je in hoogseizoen gaat ben je 2x zoveel kwijt als daar buiten
Dat snap ik. Laten we zeggen ergens in mei of september dan.
Ben en blijf student natuurljik. Ga niet de hoofdprijs betalen maar wil ook niet voor een duppie op de eerste rang met zo'n reisje. Kan ik het niet veroorloven dan gaat het eerst over. :s)

Wil best wel zoeken, zie dit topic hier nu net voorbij komen in nieuwe topics. Maar denk: 't zijn hier vast allemaal van die new york gangers. Die hebben vast wel een indiciatie. een "basistarief" :9
den Rijn neder quam ... inder wilder Neder Sassen lant ... ende om dattet soo couden lant is, soo dedent die Romeynen Vrieslant hieten
  maandag 13 januari 2014 @ 14:20:32 #5
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_135435567
Vliegen zal ca 500 euro zijn.

Hotel is al snel 60-80 euro per nacht.

Bij hotels in Manhattan zal de prijs/kwaliteit verhouding afwijken aangezien de locatie wat dichterbij de actie is.
#FreeHat
  maandag 13 januari 2014 @ 14:30:37 #6
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_135435971
Als ik iets altijd moeilijk heb gevonden in New York is het wel om voor een schappelijke prijs een restaurant te vinden waar je oke kan eten. Na 2 keer New York is het enige restaurant wat ik uberhaupt mensen zou aanraden de "Miss Korea BBQ" waar we zeer goed eten hebben gegeten wat je eigenlijk ook niet zomaar in Nederland zal vinden. En het was prima te betalen.

Heeft iemand hier nog goede tips over?
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
  maandag 13 januari 2014 @ 14:32:03 #7
166976 DuvelDuvel
pi_135436040
Zijn er eigenlijk veel mensen die gebruik maken van airbnb voor hun verblijf in New York.
Qua prijs is het best aantrekkelijk volgens mij.
#FreeHat
  maandag 13 januari 2014 @ 15:34:05 #8
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135438414
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:06 schreef awiebo het volgende:

Iemand een idee?
Met een retourvlucht inderdaad rekenen op circa 500 euro, of je moet net ergens een prijspakker scoren (in enkele gevallen zijn prijzen beneden de 400 euro mogelijk). Hotelprijzen in mei/september vanaf 50 euro (alhoewel je beneden 80-100 euro p/n in veel gevallen in één of ander ellendig schimmelhol zit). Uiteraard heb je nog prijsverschil tussen Manhattan en overige buurten. :+
  maandag 13 januari 2014 @ 15:36:04 #9
409503 awiebo
pi_135438505
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 15:34 schreef MissionPhailed het volgende:

[..]

Met een retourvlucht inderdaad rekenen op circa 500 euro, of je moet net ergens een prijspakker scoren (in enkele gevallen zijn prijzen beneden de 400 euro mogelijk). Hotelprijzen in mei/september vanaf 50 euro (alhoewel je beneden 80-100 euro p/n in veel gevallen in één of ander ellendig schimmelhol zit). Uiteraard heb je nog prijsverschil tussen Manhattan en overige buurten. :+
Met twee personen (vriendin) zou het dus voordeliger kunnen uitpakken om buiten manhattan te verblijven in een leuk hotelletje en dan de taxi te pakken naar het centrum :)
pi_135453712
Heb nu vrijdag 30 maart naar New York vanaf amsterdam, en dan vrijdag 20 juni vanaf Miami terug naar Amsterdam voor 587 euro bij delta/klm

Als iemand wat goedkopers weet hoor ik het graag en anders wordt het deze :)
  maandag 13 januari 2014 @ 20:57:19 #11
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135453783
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef awiebo het volgende:

[..]

Dat snap ik. Laten we zeggen ergens in mei of september dan.
Ben en blijf student natuurljik. Ga niet de hoofdprijs betalen maar wil ook niet voor een duppie op de eerste rang met zo'n reisje. Kan ik het niet veroorloven dan gaat het eerst over. :s)

Wil best wel zoeken, zie dit topic hier nu net voorbij komen in nieuwe topics. Maar denk: 't zijn hier vast allemaal van die new york gangers. Die hebben vast wel een indiciatie. een "basistarief" :9
Ik heb in een hostel gezeten dat was echt prima, was amper om mijn kamer.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135456971
Nog 4 weken *O* O+ O+ oooooh ik heb zo'n zin om weer terug te zijn in die stad!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:11 #13
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135458142
quote:
17s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:55 schreef Sharana_LV het volgende:
Heb nu vrijdag 30 maart naar New York vanaf amsterdam, en dan vrijdag 20 juni vanaf Miami terug naar Amsterdam voor 587 euro bij delta/klm

Als iemand wat goedkopers weet hoor ik het graag en anders wordt het deze :)
Je gaat bijna 3 maanden weg? Anyway goedkoopste dat ik vind op die data is ¤583 dus je zit goed
pi_135458248
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef MartijnUK het volgende:

[..]

Je gaat bijna 3 maanden weg? Anyway goedkoopste dat ik vind op die data is ¤583 dus je zit goed
ERHM .. mei :@ niet maart :')
  maandag 13 januari 2014 @ 22:17:30 #15
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135458926
Nog steeds zelfde, je kunt 14 euro besparen met Finnair via Helsinki maar dat lijkt me niet de moeite :P
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:54:55 #16
415936 Autumn-89
Cook with Love
pi_135469190
Wij waren ¤970 kwijt voor Hotel en Vlucht, 5 dagen/7 nachten (eerste week van december).
Hotel Park Central, super gelegen, dichtbij Central Park en Times Square =D

Ik vond Ellen's Stardust Diner op Broadway leuk om een keer te eten, leuke ervaring en volgens mij helemaal niet heel duur.. 't is natuurlijk niet een chique restaurant, maar voor mijn gevoel wel echt Amerikaans!
pi_135469689
nog een paar dagen en dan lekker 8 dagen NYC... :) gelukkig is de extreme kou pleitte en blijft het ook droog.

Zoek ook eens op long island als je een goedkope slaapplaats zoekt. binnen 25 minuten in midtown
Hooray for boobies!
  dinsdag 14 januari 2014 @ 20:44:57 #18
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135493750
Nou, moet zeggen dat de gebieden ten oosten van Manhattan (Brooklyn, Long Island (City) tot op zekere hoogte geen slechte opties zijn indien je niet met alle geweld in stadsdeel Manhattan wil overnachten. Dit mede vanwege goede verbinding met metro ... ! Wat dat betreft kom je er in Staten Island of Jersey City toch wat bekaaider vanaf.

Ikzelf zit nu voor april/mei te kijken en ik zie geregeld gunstig geprijsde gelegenheden voorbijkomen. Opvallend voorbeeld is het Leo House op Manhattan; redelijk goede beoordelingen en gunstige prijzen, maar er lijkt wel een nogal religieus sfeertje te hangen daar.
pi_135523857
Vandaag nog precies twee maanden!
pi_135523990
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:32 schreef DuvelDuvel het volgende:
Zijn er eigenlijk veel mensen die gebruik maken van airbnb voor hun verblijf in New York.
Qua prijs is het best aantrekkelijk volgens mij.
Dit heb ik gedaan met oud en nieuw vorig jaar. Hotel voor 7 dagen was overal rond de 2000 dollar. Airbnb was "maar" 700e. Locatie was perfect, 5 min vanaf time square. Kamer was erg klein maar we waren er zelden dus prima keus geweest.
pi_135524015
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef DuvelDuvel het volgende:

Bij hotels in Manhattan zal de prijs/kwaliteit verhouding afwijken aangezien de locatie wat dichterbij de actie is.
414e naar NY https://www.paperflies.com
  woensdag 15 januari 2014 @ 16:32:06 #22
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_135524045
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:20 schreef DuvelDuvel het volgende:

Hostel is voor 25-30 euro per nacht. Zijn prima hostels te vinden ^O^
pi_135524106
quote:
7s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 20:44 schreef MissionPhailed het volgende:
Nou, moet zeggen dat de gebieden ten oosten van Manhattan (Brooklyn, Long Island (City) tot op zekere hoogte geen slechte opties zijn indien je niet met alle geweld in stadsdeel Manhattan wil overnachten. Dit mede vanwege goede verbinding met metro ... ! Wat dat betreft kom je er in Staten Island of Jersey City toch wat bekaaider vanaf.

Ikzelf zit nu voor april/mei te kijken en ik zie geregeld gunstig geprijsde gelegenheden voorbijkomen. Opvallend voorbeeld is het Leo House op Manhattan; redelijk goede beoordelingen en gunstige prijzen, maar er lijkt wel een nogal religieus sfeertje te hangen daar.
Als je in NY bent lijkt mij dat je het liefste zo centraal mogelijk slaapt, de sfeer, de drukte, de gebouwen. Het mooiste is toch als je veel te voet kan doen.
pi_135524203
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:31 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

414e naar NY https://www.paperflies.com
vanaf brussel is dat
pi_135524296
Ja, Als je in Brabant/Limburg woont niet zo'n gekke optie.
pi_135524390
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Als je in NY bent lijkt mij dat je het liefste zo centraal mogelijk slaapt, de sfeer, de drukte, de gebouwen. Het mooiste is toch als je veel te voet kan doen.
Dat is onzin wat mij betreft. Ik zou echt voor geen goud rond Times Square willen zitten. Heb één keer in Midtown om de hoek bij Macy's en één keer in Queens gezeten en dat laatste beviel eigenlijk het beste. Het is prettig om na een drukke dag de relatieve rust te kunnen opzoeken.
pi_135524708
Hier zat ik precies, https://www.airbnb.nl/rooms/187884 dus 7 blokken vanaf time square dus toch iets rustiger dan echt centraal op Time Square. Misschien in de zomer weer naar NY en dan weer deze plek, lekker centraal (voor mij).
pi_135524725
Ik vond het wel heel lekker, midden in manhattan. Die drukte de hele dag om je heen :)
In de kamer was er net genoeg rust om het niet teveel te maken, maar naar buiten kijken was wel erg leuk zo.

Ik zat overigens in het Yotel op 42nd street, niet helemaal tegen times square aan, maar ik kon het net vanuit m'n kamer zien
PSN: Metal_Akilla
pi_135525146
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:34 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Ik heb in brooklyn geslapen (bleef bij bekenden slapen) maar vond het ook wel leuk om meer van New York te zien dan alleen manhatten. Heb bijvoorbeeld ook een keer in Williamsburg en een keer in downtown brooklyn gegeten :)
pi_135539438
Voor mensen die naar NY willen; t/m 15 april kun je met KLM vanaf Antwerpen naar NY retour voor ¤369. Je MOET wel de trein nemen vanaf Antwerpen anders krijg je (dure) problemen op Schiphol; zie hier.

Scheelt toch flink met wat KLM als (officiëel) Werelddeal doet vanaf AMS voor ¤527
pi_135539801
Wat raden jullie aan?
Ben van plan om in september naar NY te gaan. Zit nu al vliegtickets te checken en goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is rond de ¤ 500,- pp (vanaf Amsterdam, heen rechtstreeks en terug met een overstap). Nu al boeken of wachten tot er goedkopere tickets zijn?
¤ 500,- pp is natuurlijk best mooi, vorig jaar in juni ook voor dat bedrag naar NY gevlogen (en weer terug natuurlijk).
The best thing that you can do in life is follow your heart. Take risks.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
Don't have any regrets and know that everything happens for a reason.
pi_135545896
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Dat is onzin wat mij betreft. Ik zou echt voor geen goud rond Times Square willen zitten. Heb één keer in Midtown om de hoek bij Macy's en één keer in Queens gezeten en dat laatste beviel eigenlijk het beste. Het is prettig om na een drukke dag de relatieve rust te kunnen opzoeken.
Dit dus. Ook 6 weken rond Penn Station gezeten, en weekjes rond Times Square en andere centrale lokaties op Manhattan. Verder veel bij mijn vriendin richting Harlem gezeten toen ze er woonde. Al met al hoef ik echt geen centrale lokatie meer, volgende keer is Brooklyn ofzo prima. Williamsburg en Brooklyn zijn tegenwoordig toch al hipster-central, dus meer dan genoeg leuke dingen te doen en leuke combinatie met wat "normale" buurten. En je bent zo in Manhattan, dus echt tijd verliezen doe je toch niet. Alternatief voor mij is meer geld uitgeven en in Meatpacking/Soho te gaan zitten.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
"Money might not buy happiness, but I'll take my fucking chances"
  donderdag 16 januari 2014 @ 00:19:30 #33
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_135546812
In de buurt van 32nd street & 7th vind ik het meest relaxt: centraal, winkels dichtbij, eten dichtbij.... Dagje naar beneden sjokken, dagje omhoog. Keer metro naar BK.

Maar goed, áls je maar in NY bent, daar gaat 't vooral om :D
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 16 januari 2014 @ 09:42:24 #34
166976 DuvelDuvel
pi_135551427
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:30 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Dit heb ik gedaan met oud en nieuw vorig jaar. Hotel voor 7 dagen was overal rond de 2000 dollar. Airbnb was "maar" 700e. Locatie was perfect, 5 min vanaf time square. Kamer was erg klein maar we waren er zelden dus prima keus geweest.
Het is volgens mij inderdaad een voordelig alternatief voor de dure hotels in Manhattan. Al is 7 dagen voor 2000 dollar wel erg duur voor een hotel.
Voordeel van een compleet appartement is dat je er ook kan eten en je zit vaak midden in Manhattan.

Dit appartement lijkt me ideaal.

https://www.airbnb.nl/rooms/751818
#FreeHat
pi_135554320
Nog 2 weekjes en 1 dag en dan vertrekken vanaf Düsseldorf.
Ben echt aan het aftellen. Zin in!
Every living creature on earth dies alone
  donderdag 16 januari 2014 @ 18:41:21 #36
22565 asco
Los in deze tent
pi_135570658
Na Orlando en 4 vakanties naar het Westen ontkom ik er niet aan, ik "moet" naar New York.
*O* ?
Ben nog niet echt enthousiast maar dat zal wel komen.
Mijn vriendin wil heel graag een movie-tour doen. Heeft iemand een aanbeveling?
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:01:40 #37
22565 asco
Los in deze tent
pi_135571673
Nog een vraagje. Is het voor half september nog te vroeg om een hotel te boeken of is het dan een dure periode? In de OP staat bv het Milford Plaza dat die circa 100 dollar per nacht zou kosten. Op mijn data krijg ik echter een prijs van 313 dollar per nacht. En de rest is aardig vergelijkbaar. Nu weet ik dat New York duur is maar een oud, vaak niet eens zo schoon 2 sterren hotel voor een prijs 3 keer de prijs voor de ***** Wynn in Vegas?
Misschien moet ik toch nog eens met mijn vriendin gaan praten. De prijs/kwaliteit verhouding is zo op het oog wel erg slecht.
pi_135571838
5-12 september is het Fashion Week, vallen jouw data daar misschien in?
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.
pi_135572684
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 16:42 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Is juist mooi als je er niet al te lang bent. Zat op 42nd en je bent echt overal zo. Goed hotel op een beetje respectabele verdieping en je hebt nergens last van qua drukte/lawaai.
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 16 januari 2014 @ 19:53:52 #40
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_135574444
Geluidsisolatie van een beetje redelijk hotel is wel goed in NYC, ja. In september 2010 een week verbleven in het Comfort Inn op 42th Street (als je de deur uitliep keek je links recht op het MetLife Gebouw). Buiten vrijwel 24 uur per dag redelijke heksenketel met druk verkeer, veel volk en onderhand om de 5 minuten gillende sirenes, maar daar hoorde je binnen nauwelijks wat van.
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:44:36 #41
22565 asco
Los in deze tent
pi_135577257
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 19:05 schreef Felixa het volgende:
5-12 september is het Fashion Week, vallen jouw data daar misschien in?
Nee, vanaf de 16e.
pi_135577553
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:44 schreef asco het volgende:

[..]

Nee, vanaf de 16e.
heb jij al tickets geboekt? Zo ja, waar en voor hoeveel?

Ik wil ook ergens in september gaan, maar we weten nog niet precies wanneer. Ook afhankelijk van meest gunstige prijzen enzo.
Don't just take the safe and easy choices because you're afraid of what might happen.
  donderdag 16 januari 2014 @ 20:52:42 #43
22565 asco
Los in deze tent
pi_135577726
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:49 schreef MissJ het volgende:

[..]

heb jij al tickets geboekt? Zo ja, waar en voor hoeveel?

Ik wil ook ergens in september gaan, maar we weten nog niet precies wanneer. Ook afhankelijk van meest gunstige prijzen enzo.
Nog niet. Dus kunnen nog een dagje of 2 schuiven als het moet. Kan nu boeken voor 500 euro. Maar dat kan eigenlijk altijd wel voor in september. Alles beneden de 450 boek ik meteen. We betalen normaal voor de westkust circa 550 dan vind ik 500 voor New York teveel. Zeker omdat het in april op dit moment voor 369 kan.
pi_135578227
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 20:52 schreef asco het volgende:

[..]

Nog niet. Dus kunnen nog een dagje of 2 schuiven als het moet. Kan nu boeken voor 500 euro. Maar dat kan eigenlijk altijd wel voor in september. Alles beneden de 450 boek ik meteen. We betalen normaal voor de westkust circa 550 dan vind ik 500 voor New York teveel. Zeker omdat het in april op dit moment voor 369 kan.
Niets aan toe te voegen. Ik hou het ook goed in de gaten en net als jij als ik iets zie dik onder de 500 euro, ga ik meteen boeken. Hoop eigenlijk op een superaanbieding van onder de 400 euro. Zie dat ook geregeld voorbij komen, maar dat is dan t/m april vliegen ja.
  donderdag 16 januari 2014 @ 21:42:52 #45
22565 asco
Los in deze tent
pi_135580737
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:01 schreef MissJ het volgende:

[..]

Niets aan toe te voegen. Ik hou het ook goed in de gaten en net als jij als ik iets zie dik onder de 500 euro, ga ik meteen boeken. Hoop eigenlijk op een superaanbieding van onder de 400 euro. Zie dat ook geregeld voorbij komen, maar dat is dan t/m april vliegen ja.
Onder de 400 zou mooi zijn. Zeker met die waanzinnige hotelprijzen. Maarja, in Orlando en het westen word je ook erg verwend met mooie hotels voor weinig.
Ik hoop maar dat New York het waard is.
pi_135582061
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 21:42 schreef asco het volgende:

[..]

Onder de 400 zou mooi zijn. Zeker met die waanzinnige hotelprijzen. Maarja, in Orlando en het westen word je ook erg verwend met mooie hotels voor weinig.
Ik hoop maar dat New York het waard is.
Oh ja! Het is het zeker waard! :Y Vind ik in ieder geval wel, vorig jaar juni voor het eerst geweest en ben ontzettend verliefd geworden op die stad O+
  donderdag 16 januari 2014 @ 22:15:06 #47
22565 asco
Los in deze tent
pi_135582711
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 22:04 schreef MissJ het volgende:

[..]

Oh ja! Het is het zeker waard! :Y Vind ik in ieder geval wel, vorig jaar juni voor het eerst geweest en ben ontzettend verliefd geworden op die stad O+
Ja, ik hoor/lees het wel meer.
Maar aangezien ik dat dus met Vegas heb (sinds 2006, al 7 keer geweest) vraag ik me af of ik New York ook leuk ga vinden.
Niet dat ik nou echt een keus heb want mijn vriendin wil het sowieso gezien hebben allemaal. En dat is natuurlijk inderdaad al reden genoeg om te gaan.
pi_135613062
Nog maar een nachtje slapen ! :)
Hooray for boobies!
pi_135636214
Zit nu bij de gate in dusseldorf te wachten op de vlucht naar JFK. Eerste keer hier maar wat een rust en tempo. In recordtijd door de douane en inchecken!
Hooray for boobies!
pi_135636537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 11:48 schreef Spockjuh_ het volgende:
Zit nu bij de gate in dusseldorf te wachten op de vlucht naar JFK. Eerste keer hier maar wat een rust en tempo. In recordtijd door de douane en inchecken!
Goed om te lezen, ben benieuwd als wij er over 3 weken staan :)
pi_135637681
quote:
Dus Dusseldorf is rustiger en relaxter dan Adam?
pi_135638041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 21:41 schreef MissJ het volgende:
Wat raden jullie aan?
Ben van plan om in september naar NY te gaan. Zit nu al vliegtickets te checken en goedkoopste wat ik tot nu toe heb gevonden is rond de ¤ 500,- pp (vanaf Amsterdam, heen rechtstreeks en terug met een overstap). Nu al boeken of wachten tot er goedkopere tickets zijn?
¤ 500,- pp is natuurlijk best mooi, vorig jaar in juni ook voor dat bedrag naar NY gevlogen (en weer terug natuurlijk).
iemand die advies voor mij heeft? :)
pi_135638068
quote:
dat klinkt goed ^O^
Goede vlucht en heel veel plezier in de tofste stad van de wereld!
pi_135638502
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je niet snel goedkoper dan 500 euro meer gaat komen, zeker als de vlucht direct is. Als de tijden verder goed zijn (vroeg heen, laat terug dus, want meer tijd in NYC) zou ik gewoon boeken.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_135670337
Godsamme nog maar 3 weken!!!
pi_135670517
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:23 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Persoonlijk denk ik dat je niet snel goedkoper dan 500 euro meer gaat komen, zeker als de vlucht direct is. Als de tijden verder goed zijn (vroeg heen, laat terug dus, want meer tijd in NYC) zou ik gewoon boeken.
Ok dan! Ik ga het eens even bespreken met mijn reispartner wat we gaan doen :Y

Wanneer is het eigenlijk hoogseizoen in NY, met andere woorden, voor welke periode zijn de tickets meestal het duurste?
pi_135670726
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:24 schreef MissJ het volgende:

[..]

Wanneer is het eigenlijk hoogseizoen in NY, met andere woorden, voor welke periode zijn de tickets meestal het duurste?
Dat is niet echt te zeggen. Rond de feestdagen is het altijd wel prijzig. New York krijgt jaarlijks 50 miljoen toeristen 'over de vloer'.
pi_135671342
quote:

[..]

Kerstperiode is meestal wel erg duur, zomervakantie valt wel mee heb ik het idee, maar eigenlijk wil je er in juli en augustus ook liever niet zitten, vaak is het er dan echt vies warm. Ben vorig jaar in 'onze' meivakantie geweest en toen was het allemaal gewoon 'normaal' kwa prijzen. Hou er wel rekening mee dat hotels ook schreeuwend duur zijn....
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
pi_135671504
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:49 schreef LordLynx het volgende:

[..]

Kerstperiode is meestal wel erg duur, zomervakantie valt wel mee heb ik het idee, maar eigenlijk wil je er in juli en augustus ook liever niet zitten, vaak is het er dan echt vies warm. Ben vorig jaar in 'onze' meivakantie geweest en toen was het allemaal gewoon 'normaal' kwa prijzen. Hou er wel rekening mee dat hotels ook schreeuwend duur zijn....
Derhalve ga ik dus liever gewoon in een goed hostel zitten. Met een beetje goed zoeken heb je dat al snel voor 30 euro pp per nacht. Ik zit volgende maand voor 515¤ een week in New York incl. vlucht en verblijf 8)7
pi_135681237
Vlucht voor 300 euro dus? Netjes.

Weet iemand of/wanneer ze nog steeds van die intake gesprekjes doen op het vliegveld bij de gate als je naar de VS vliegt? Is dat nog altijd op schiphol of heb ik een paar jaar terug gewoon twee keer pech gehad?
  zondag 19 januari 2014 @ 16:50:49 #61
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135681999
Bij mij was het gewoon bij het inchecken van de koffer. Heb je je koffer zelf ingepakt? Heb je iets voor een ander meegenomen? Bla Bla Bla
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  zondag 19 januari 2014 @ 16:53:44 #62
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_135682125
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 januari 2014 13:07 schreef MissJ het volgende:

[..]

Ik zou voor die prijs op zoek gaan naar een directe vlucht vanuit duesseldorf/frankfurt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_135703580
Op dusseldorf geen praatje oid. Vond het tov schiphol een verademing. Volgende keer kijk ik voor vluchteb eerst naar dus en daarna pas schiphol.

chillfactor hier in nyc is op dit moment -10 en dat ga je toch merken op het einde van een lange dag
Hooray for boobies!
pi_135747576
Ik blijf ondanks alles NYC maar een hele drukkende stad vinden. Dan liever naar het zuiden,Atlanta o.i.d.waar het allemaal wat gemoedelijker is.

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2014 03:48:37 ]
pi_135749294
quote:
15s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 03:48 schreef Iwanius het volgende:
Ik blijf ondanks alles NYC maar een hele drukkende stad vinden. Dan liever naar het zuiden,Atlanta o.i.d.waar het allemaal wat gemoedelijker is.
Ach, het is vooral hoe je het ervaart. Vind Manhattan op sommige plekken we druk, maar voor mij blijft het overheersend juist een vrij relaxte stad. Zeker als je vaker richting Brooklyn, Harlem, gaat, beetje hardloopt door Central Park en struint door Soho, West Village en dat soort relaxte buurtje op Manhattan.
"The fact that most people are too stupid to know how dumb they really are, is the fabric holding our society together"
pi_135752015
quote:

[..]

Ik ben niet in het hoogseizoen geweest dus daar kan ik niet veel over zeggen, maar in oktober/november. Overal kon ik zo doorlopen, het was niet extreem druk, vlucht was goedkoop (450 vanuit dusseldorf). Als ik hoor dat anderen vaak bv 2 uur in de rij hebben gestaan voor top of the rocks/empire state building dus wel een aanrader.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 13:29:25 #67
410299 MartijnUK
Nu MartijnNZ...
pi_135756438
Hm ja ik ben 3x in NYC geweest, in September, Mei en Februari en in die maanden heb ik nooit langer dan 10 minuten hoeven wachten bij de Empire State of andere attracties. Als je de piek perioden vermijdt heb je weinig last :)
pi_135757720
Gisteren totr geweest, van kaartjes kopen tot naar boven deden we 10 minuten over. Het os overal heerlijk rustig moet ik zeggen
Hooray for boobies!
  dinsdag 21 januari 2014 @ 14:32:26 #69
51286 w00h00
Digital man!
pi_135759072
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:54 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Derhalve ga ik dus liever gewoon in een goed hostel zitten. Met een beetje goed zoeken heb je dat al snel voor 30 euro pp per nacht. Ik zit volgende maand voor 515¤ een week in New York incl. vlucht en verblijf 8)7
4 of 5 keer overstappen? :P
pi_135765711
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 14:32 schreef w00h00 het volgende:

[..]

4 of 5 keer overstappen? :P
Directe vlucht DUS - JFK
pi_135789017
Beetje sneeuw en koude wind hier in nyc en gelijk is het chaos. Had ik niet verwacht moet ik zeggen
Hooray for boobies!
  woensdag 22 januari 2014 @ 09:56:03 #72
51286 w00h00
Digital man!
pi_135791673
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:12 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Directe vlucht DUS - JFK
Hmm hoe krijg je dat voor elkaar.

Beste 'deal' voor een redelijk goed hotel in Manhattan die ik kan maken via expedia is ¤950 voor 6 nachten incl. directe vlucht vanaf A'dam en dan zit ik al redelijk aan de onderkant van de hotel+vlucht deals.
pi_135796322
Iemand nog tips om op gastenlijst plekken te komen van wat clubs (zoals Marquee, Pacha etc).
Table service gaat al snel erg duur worden dus dat gaan we maar niet doen denk ik.
Every living creature on earth dies alone
pi_135797348
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 12:13 schreef DonnieDarko1979 het volgende:
Iemand nog tips om op gastenlijst plekken te komen van wat clubs (zoals Marquee, Pacha etc).
Table service gaat al snel erg duur worden dus dat gaan we maar niet doen denk ik.
Bellen. Over het algemeen is dat al snel genoeg.
pi_135802942
Aahh, in de meivakantie ben ik ook in nyc te vinden!! Willen sowieso naar Ground Zero. Weet iemand wat leuke aanraders zijn om niet al te duur en lekker te eten?
pi_135805965
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 15:06 schreef sureido het volgende:
Aahh, in de meivakantie ben ik ook in nyc te vinden!! Willen sowieso naar Ground Zero. Weet iemand wat leuke aanraders zijn om niet al te duur en lekker te eten?
Wat is je budget?
pi_135807222
Ik ga met mijn ouders, maar ze vinden heel dat Amerika verhaal al vrij duur dus ze willen niet té veel uitgeven. Geen idee wat het budget is eigenlijk. Zolang het maar geen 100 euro per persoon is :P
pi_135807728
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:38 schreef sureido het volgende:
Ik ga met mijn ouders, maar ze vinden heel dat Amerika verhaal al vrij duur dus ze willen niet té veel uitgeven. Geen idee wat het budget is eigenlijk. Zolang het maar geen 100 euro per persoon is :P
Met zijn drieën uit eten in een normaal restaurant gaat je dan inclusief tip zo'n 60-75¤ kosten denk ik (hoofdgerecht, 2 drankjes pp, wellicht een nagerecht).
pi_135807910
Aah oké, ik hoorde dat iets met 'Amerikaans bar food' goed was? En een deep dish pizza?

Ik kreeg ook Wendy's etc te horen van een vriendin die er ook al eens is geweest.
pi_135808118
Eindeloos veel goedkoop eten, maak je geen zorgen.
pi_135808586
Ik heb er in ieder geval veel zin in. Waar moet ik absoluut zijn geweest? (Beginpost doorgelezen, inclusief het hele topic, maar dat kan ik natuurlijk niet allemaal gaan bezoeken + niet oud genoeg voor de clubs)
pi_135816287
Ik zit er nu met mijn ouders en die blijven zivh verbazen over de prijzen en de hoeveelheden eten. Dus als ze zich daar al druk om gaan maken zou ik je ouders thuislaten. .. ;)
Hooray for boobies!
  donderdag 23 januari 2014 @ 08:26:35 #83
51286 w00h00
Digital man!
pi_135837124
Pakken jullie altijd in één pakketprijs de vlucht + hotel bijv. bij expedia of is het veel vooordeliger de vlucht en hotel los van elkaar te boeken?
pi_135837171
quote:
0s.gif Op woensdag 22 januari 2014 16:53 schreef sureido het volgende:
Aah oké, ik hoorde dat iets met 'Amerikaans bar food' goed was? En een deep dish pizza?

Ik kreeg ook Wendy's etc te horen van een vriendin die er ook al eens is geweest.
En Shake Shack schijnt ook goed te zijn!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135880640
Vandaag naar david letterman geweest. Moet zeggen dat dit wel een hoogtepunt was van deze vakantie!
Hooray for boobies!
pi_135881592
quote:
17s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:32 schreef Debsterr het volgende:

[..]

En Shake Shack schijnt ook goed te zijn!
Shake shack kan je niet vergelijken met Wendy's, heel andere kwaliteit. Zou Wendy's skippen, dat is vergelijkbaar met McD.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 08:58:15 #87
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_135882483
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 07:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Shake shack kan je niet vergelijken met Wendy's, heel andere kwaliteit. Zou Wendy's skippen, dat is vergelijkbaar met McD.
Ik kreeg de tip van een New Yorkse, heb het zelf nog niet ervaren :).

We hebben wel een verblijfplaats gevonden via airbnb, nog geen 700 euro!
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_135891485
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 07:23 schreef Bajskorv het volgende:

[..]

Nog slechter zelfs.
pi_135901187
Ik had het ook maar gehoord, heb een lijst ergens opgeschreven, ken hem niet uit mijn hoofd. Ik wil sws naar Ground Zero, lijkt me prachtig
pi_135902931
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 18:06 schreef sureido het volgende:
Ik had het ook maar gehoord, heb een lijst ergens opgeschreven, ken hem niet uit mijn hoofd. Ik wil sws naar Ground Zero, lijkt me prachtig
Ik vond het eigenlijk niet zo boeiend.
Toen ik er in 2006 was was het voor mijn gevoel toch wat indrukwekkender geen idee waarom eigenlijk :')
pi_135903234
Ik vind alles rond 9/11 eigenlijk heel boeiend, en ik heb ook geen idee waarom. Op de een of andere manier 'fascineert' het mij een beetje. Willen ook flink gaan winkelen daar. Ook niet zo boeiend denk ik voor jou! :P Maar wij doen Miami en Orlando voor het 'doe' gedeelte en Nye is meer om te winkelen en de stad een beetje te bezichtigen :)
  zaterdag 25 januari 2014 @ 09:44:00 #92
51286 w00h00
Digital man!
pi_135921459
quote:
0s.gif Op donderdag 23 januari 2014 08:26 schreef w00h00 het volgende:
Pakken jullie altijd in één pakketprijs de vlucht + hotel bijv. bij expedia of is het veel vooordeliger de vlucht en hotel los van elkaar te boeken?
Niemand?
pi_135921756
Ik heb het al 3 keer los gedaan....
Be brave. Be kind.
pi_135922820
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:44 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Niemand?
Ik heb laatst een pakketprijs genomen.
Was precies 1000 euro voor vlucht met hotel (Hotel Pennsylvania) voor 6 nachten, het leek mij wel een goede deal maar er waren mensen die zeiden dat het wellicht nog een euro of 200 goedkoper kon..
Maar om de een of andere reden vind ik nooit zo een goede aanbiedingen als ik alles los ga zoeken :')
  zaterdag 25 januari 2014 @ 11:25:58 #95
51286 w00h00
Digital man!
pi_135923117
quote:
8s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:11 schreef Max-Westerman het volgende:

[..]

Ik heb laatst een pakketprijs genomen.
Was precies 1000 euro voor vlucht met hotel (Hotel Pennsylvania) voor 6 nachten, het leek mij wel een goede deal maar er waren mensen die zeiden dat het wellicht nog een euro of 200 goedkoper kon..
Maar om de een of andere reden vind ik nooit zo een goede aanbiedingen als ik alles los ga zoeken :')
Najah dat probleem heb ik dus ook. :D

Vlucht is altijd +/- 500E en hotel idem, ook als ik ze los boek.

Pakketprijs voor een redelijk hotel in manhattan start inderdaad vanaf ongeveer 1000E.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 22:41:15 #96
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_135943714
quote:
17s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 08:58 schreef Debsterr het volgende:

[..]

Ik kreeg de tip van een New Yorkse, heb het zelf nog niet ervaren :).

We hebben wel een verblijfplaats gevonden via airbnb, nog geen 700 euro!
Ik vind Five Guys nog beter dan ShakeShack, en als je echt een machtige burger wil hebben kan ik de Burger Joint in Parker Meridien Hotel aanraden _O_
  zondag 26 januari 2014 @ 11:34:28 #97
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_135954658
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 09:44 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Niemand?
Heb nu (bijna) 10x de USA bezocht, waarvan 1x dan NYC. Naar NYC een losse vlucht geboekt bij de KLM werelddealweken en een hotel bij Expedia. Ik kijk nu terug bij Expedia, zijn al mijn vorige reizen verwijderd. Erg handig. Even mailtje gestuurd of ze dit doen na een bepaalde periode. Handig om wel eens terug te kijken. Heb het nog wel ergens anders opgeslagen gelukkig.

Op Expedia was destijds een mooi aanbod van The Edison hotel, zit op 47th street op 50m van Times Square af. Rond de 100 euro per nacht (94-110 euro). Vond ik een mooie prijs, je kan wel verderop zitten en elke keer bijv. 30 min. de metro moeten pakken, dat kost gewoon tijd.. en tijd is ook geld.

Soms boek ik een pakketreis (bijv. naar Florida) en soms stippel ik helemaal zelf wat uit en raap ik hier en daar van alles bij elkaar. Nog 2x vliegen met United denk ik en dan mag ik weer een gratis retourvlucht maken naar USA, naar elke gewenste locatie. Dat zijn de momenten dat ik alles ook weer mooi los boek.
pi_135955673
Ik ga in oktober 2014 een week naar NYC wat als springplank zal dienen voor mijn reis naar Zuid Amerika. Nu weet ik dat NYC vrij duur is maar toch wil ik graag zo goedkoop mogelijk daar leven.
Ik ga voor een week en ik hoef niet perse in een hotel te overnachten in Manhattan, een hostel oid in Brooklyn is prima denk ik. Hebben jullie NYC reizigers hier tips voor?
Gebruikersnaam
  zondag 26 januari 2014 @ 14:18:09 #99
51286 w00h00
Digital man!
pi_135960581
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 11:34 schreef JK het volgende:
The Edison hote
Top, dankje.

Dat hotel is nu niet meer zo goedkoop, maar ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Tickets zijn in ieder geval geboekt! :)
pi_135960830
quote:
0s.gif Op zondag 26 januari 2014 14:18 schreef w00h00 het volgende:

[..]

Top, dankje.

Dat hotel is nu niet meer zo goedkoop, maar ik ga het de komende tijd in de gaten houden.

Tickets zijn in ieder geval geboekt! :)
wanneer ga je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')