abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 17:14:21 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135400858
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:15:07 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135400887
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon bliepen in Leer?
Met de chipper wel ja, maar de Kruidvat is alleen binnen de grenzen van Nederland geldig, dus je moet onderweg weer uitchecken. Winschoten is daarbij de beste optie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135400911
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met de chipper wel ja, maar de Kruidvat is alleen binnen de grenzen van Nederland geldig, dus je moet onderweg weer uitchecken. Winschoten is daarbij de beste optie
Staat niet op de voorwaarden die ik net even geraadpleegd heb.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:19:08 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135401009
quote:
greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
Welke held heeft dat gedaan? :D _O- :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:19:42 #5
Maffe Fries
pi_135401029
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Staat niet op de voorwaarden die ik net even geraadpleegd heb.
Met dat kruidvatje hoef je bij Arriva niet in te checken nee, maar je moet tussen Leer en Winschoten even met je ov-chipkaart reizen, tenzij het kruidvatje ook tot in Duitsland geldig is ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:20:36 #6
Maffe Fries
pi_135401059
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welke held heeft dat gedaan? :D _O- :D
staat al tijden in de OP :P
pi_135401176
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met dat kruidvatje hoef je bij Arriva niet in te checken nee, maar je moet tussen Leer en Winschoten even met je ov-chipkaart reizen, tenzij het kruidvatje ook tot in Duitsland geldig is ;)
pi_135401508
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:12 schreef b2py het volgende:
Hoeft niet eens, stempelen is voldoende.
Ik heb een HEMA-kaartje :+
Daar staat letterlijk:
"de e-ticket Dagkaart is geldig in de treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia binnen Nederland"

Dus ik zal wel een kaartje moeten halen of chippen. Staat bij Bad-nieuweschand de chippaal niet op het perron? :+
Een kaartje via NS-highspeed is 7,20 voor Leer-Bad Nieuweschans... Via Bahn.de zelfs 8,20 :+
dag
pi_135401529
Oh ok, die hierboven is Kruidvatje.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:38:53 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135401767
Mag ik ook in de OP nu ik weer treinreiziger ben na jaren van asfaltvreten?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_135401799
quote:
17s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:38 schreef JDude het volgende:
Mag ik ook in de OP nu ik weer treinreiziger ben na jaren van asfaltvreten?
Vijf euro.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:40:20 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135401835
3 euro dan, want het is zondag en ik heb AltijdVoordeel.
pi_135401956
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:08 schreef Peter het volgende:
Ik ben er alleennog niet achter of ik nu nog een apart kaartje moet halen voor Leer-eerste-NL-station... De Arriva klantenservice heeft al 8 dagen nodig om een antwoord te verzinnen..
Doe toch niet zo moeilijk man. We hebben Mono toch bij ons :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:46:55 #14
Maffe Fries
pi_135402095
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:23 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hmm, het staat er niet op, dus dan zou het idd moeten kunnen vanaf Leer, omdat het volgens Arriva een Nederlands tariefpunt is
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:55:05 #15
Maffe Fries
pi_135402437
De verhalen die ik erover lees blijven tegenstrijdig
  zondag 12 januari 2014 @ 18:13:09 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135403236
De kans dat je tussen Leer en Nieuweschwans controle krijgt is niet zo groot toch?
  zondag 12 januari 2014 @ 18:19:54 #17
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_135403498
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:29 schreef James1988 het volgende:
Gekke Groningers met hun 'Hoofdstation' :')
o|O Niks gek.

Dat domme CS wat het een tijd was. :{w

Half Nederland heeft een Centraal Station en wij hebben lekker een Hoofdstation. O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_135403770
Gekke groninger gespot :P
pi_135404157
Zeg weet iemand wanneer de lijn van Alsdorf-Poststrasse doorgetrokken wordt naar Stolberg Hbf en welke stations er nog gepland zijn aan dat stuk?
pi_135405067
quote:
5s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg weet iemand wanneer de lijn van Alsdorf-Poststrasse doorgetrokken wordt naar Stolberg Hbf en welke stations er nog gepland zijn aan dat stuk?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Stolberg_-_Herzogenrath
Zie rechts in het traject.
  zondag 12 januari 2014 @ 19:05:40 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135405296
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 19:05:54 #22
Maffe Fries
pi_135405306
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:13 schreef James1988 het volgende:
De kans dat je tussen Leer en Nieuweschwans controle krijgt is niet zo groot toch?
neuh, maar ik print voor de zekerheid wel wat dingen uit om in het geval van problemen sterker te staan
pi_135406934
thx :)

Eschweiler St Jöris en Merzbrück dus. Nog maar even op wachten en dan een mooi productief weekendje Euregio inlassen.
pi_135406979
Zouden Arriva-conducteurs daar wel bevoegd zijn? Kan me voorstellen dat de Wet Personenvervoer ook niet van kracht is tussen Leer en Weener.

Een Spurt op station Weener tijdens mijn enige bezoek aan het station, 17 april 2013.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bitlord op 12-01-2014 20:16:55 ]
pi_135407008
M'n vriendin en ik willen donderdag naar Brussel. Een go-pass lijkt ons het goedkoopst. Nu willen we dan vrijdag terug ,maar er nog uit op Antwerpen. Dat mag officiëel niet, geloof ik. Wat is dan het goedkoopst? Gewoon een normaal kaartje of?
Hooray for beer.
pi_135407045
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Zyron het volgende:
M'n vriendin en ik willen donderdag naar Brussel. Een go-pass lijkt ons het goedkoopst. Nu willen we dan vrijdag terug ,maar er nog uit op Antwerpen. Dat mag officiëel niet, geloof ik. Wat is dan het goedkoopst? Gewoon een normaal kaartje of?
Van wie mag dat niet?
Ohja, ik zie het ja.
pi_135407069
Ik wil wel weer een nķg goedkoper reisadvies opsnorren, maar dan ben je wel de héle dag onderweg ^O^
pi_135407139
Je maakt me nieuwsgierig, of heeft het iets met een fiets of de benenwagen te maken? :')

We hebben overigens beide Studenten-OV nog.
Hooray for beer.
pi_135407144
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Zyron het volgende:
Vrij reizen NL?
Go-Pass Roosendaal - Brussel
Enkeltje Brussel - Antwerpen
Enkeltje Antwerpen - Roosendaal uit de automaat in Nederland vissen.
pi_135407526
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:46 schreef Zyron het volgende:
Je maakt me nieuwsgierig, of heeft het iets met een fiets of de benenwagen te maken? :')

We hebben overigens beide Studenten-OV nog.
Verschillende verbindingen, reistijd 4u45
Bus Veolia Tilburg - Eersel
De Lijn 480 Eersel - Turnhout
De Lijn 305 Turnhout - Leuven
De Lijn 358 Leuven - Brussel

Kost je 5 euro pp pd.

Terug verschillende mogelijkheden van Brussel naar Antwerpen en van Antwerpen naar Breda.
pi_135407674
Haha, held. :) Maar ze is niet zo van de bussen, dus doen we niet. Ik gok dat we maar doen wat b2py hierboven zei: thanks!
Hooray for beer.
pi_135407762
Bussen zijn kut. Alleen Tilburg - Turnhout (gaat dat nog direct?) Duurt al een uur of zo 8)7
pi_135408014
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:57 schreef Zyron het volgende:
Haha, held. :) Maar ze is niet zo van de bussen, dus doen we niet. Ik gok dat we maar doen wat b2py hierboven zei: thanks!
Ik weet trouwens niet of je met een simpel retourtje Roosendaal (gr) - Brussel wel je reis mag onderbreken. Dat zal dan ongetwijfeld goedkoper zijn.
Die kost namelijk ¤21,60 uit de automaat.
pi_135408338
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet trouwens niet of je met een simpel retourtje Roosendaal (gr) - Brussel wel je reis mag onderbreken. Dat zal dan ongetwijfeld goedkoper zijn.
Die kost namelijk ¤21,60 uit de automaat.
dat mag wel, is een internationaalkaartje. Alleen op een rail pass mag het officieel niet. En ja, het is te verifiëren en ja je hebt er luizenneukers bij die er toestanden over gaan maken.
pi_135408441
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Bitlord het volgende:
Zouden Arriva-conducteurs daar wel bevoegd zijn? Kan me voorstellen dat de Wet Personenvervoer ook niet van kracht is tussen Leer en Weener.

[ afbeelding ]

Resize dat ding eens even << insert voorbeeld van blasfemie >> << insert aantijging over mannenliefde >>
  zondag 12 januari 2014 @ 20:17:27 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135408685
quote:
LET OP: Nachtnet Schiphol zondag 12 op maandag 13 januari
Message zondag 12 januari 2014, 14:29 :
Reason: Onverwachte werkzaamheden.

Onverwachte werkzaamheden.
De Nachtnettreinen rijden tussen 01.00 uur en 05.30 uur via een andere route en stoppen niet op station Schiphol.
Tussen Amsterdam Sloterdijk en Schiphol en tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden snelbussen. In Leiden Centraal sluiten treinen en bussen op elkaar aan.
De reisplanner is bijgewerkt, plan uw reis op ns.nl.
Het gebeurt de laatste tijd wel heel erg vaak dat er onverwachte werkzaamheden zijn, komt dat allemaal door dat aangescherpte veiligheidsregime?

Met 'sluiten op elkaar aan' bedoelt NS waarschijnlijk 'de bus sluit z'n deuren 20 seconden na aankomst van de tijd'? ;)
pi_135408703
quote:
4s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Resize dat ding eens even << insert voorbeeld van blasfemie >> << insert aantijging over mannenliefde >>
Zo beter? Nog steeds een beperkt data-abonnement?
pi_135408750
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het gebeurt de laatste tijd wel heel erg vaak dat er onverwachte werkzaamheden zijn, komt dat allemaal door dat aangescherpte veiligheidsregime?

Met 'sluiten op elkaar aan' bedoelt NS waarschijnlijk 'de bus sluit z'n deuren 20 seconden na aankomst van de tijd'? ;)
Waarschijnlijk. Het is niet dat dat soort zaken ineens uit lucht vallen denk ik. Vroeger kon je er omheen rijden en niet meer. Zo simpel zal het wel zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 20:20:25 #39
Maffe Fries
pi_135408845
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Bitlord het volgende:

[ afbeelding ]
Een Spurt op station Weener tijdens mijn enige bezoek aan het station, 17 april 2013.

mogelijk niet, maar af en toe is er nog wel Polizei rond Ihrhove geloof ik
  zondag 12 januari 2014 @ 20:21:16 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135408883
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:30 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch.

Ik vind het leuk om hier te zien dat de foto's van Greavy de afgelopen jaren zo enorm zijn verbeterd. Je ziet echt een verschil tussen nu en een paar jaar geleden.
Dank voor de complimenten. Ik ben vroegah begonnen met een compact-camera, die uiteindelijk niet mee wilde werken aan zwemles, waar toen een nieuwe compact-camera van een paar tientjes voor terug kwam. Daarna werd eens geīnvesteerd in de Canon 1000D + kitlens 18-55, maar na daar geen interesse meer in te hebben ivm de lage kwaliteit werd de 17-85mm aangeschaft.
Toen die lens stuk ging, is weer een upgrade in body en lens bemachtigd, de Canon 7D + 17-55mm (vergelijkbaar met de 24-105 L-lens).
Door alle tips van anderen, en voornamelijk zelf veel oefenen, is de kwaliteit sterk verbeterd. Ik ben ook veel kritischer geworden, en zet tegenwoordig ook de foto's recht, en/of snij ze een beetje bij.

En ik heb echt niet aan iedere bus-spotter een hekel, integendeel. Maar de mensen die niet weten wanneer je uberhaupt moet afklikken, of zelfs frontaal voor de neus van de bus een boom, lantaarnpaal of what ever hebben, of niet eens moeite doen om onscherpe foto's weg te mikken, dáár kijk ik echt niet meer naar. Daar moet veel in beter kunnen, dunkt mij.
pi_135408888
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, maar af en toe is er nog wel Polizei rond Ihrhove geloof ik
Klopt, die stapten bij mij ook in op Nieuweschans, deden niets en stapten toen weer in Weener uit.
pi_135408934
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:17 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zo beter? Nog steeds een beperkt data-abonnement?
Uitstekend. En nee. Gewoon netiquette jeweetzelf.
pi_135408979
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:21 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Klopt, die stapten bij mij ook in op Nieuweschans, deden niets en stapten toen weer in Weener uit.
Ja die zijn veel meer geīnteresseerd in drugsgebruikers dan in Arriva-reizigers in een Arriva-trein op een Arriva-lijn :Y
pi_135409022
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uitstekend. En nee. Gewoon netiquette jeweetzelf.
Had dr inderdaad helemaal niet naar gekeken, was een onbewussie
pi_135409150
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:23 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had dr inderdaad helemaal niet naar gekeken, was een onbewussie
Al goed :)
pi_135412873
[q0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Het is niet dat dat soort zaken ineens uit lucht vallen denk ik. Vroeger kon je er omheen rijden en niet meer. Zo simpel zal het wel zijn.
[/quote]
Dat. Er gaan niet meer wissels stuk maar om ze te repareren moet er meer infra buitendienst als vroeger. En dat raakt de treindienst dus sneller.
[/quote]
  zondag 12 januari 2014 @ 21:24:12 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135413417
Volgens mij zijn er toch wel genoeg sporen rondom Schiphol om toch een normale dienstregeling te rijden (met misschien paar minuutjes vertraging). Er zijn toch niet voor niets zes sporen in Schiphol, daar moet je vast wel wat kanten mee op kunnen..
  zondag 12 januari 2014 @ 21:26:04 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135413557
Als het probleem niet in Schiphol ligt maar bijvoorbeeld bij Nieuw-Vennep, dan houdt het helaas op.
pi_135413608
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij zijn er toch wel genoeg sporen rondom Schiphol om toch een normale dienstregeling te rijden (met misschien paar minuutjes vertraging). Er zijn toch niet voor niets zes sporen in Schiphol, daar moet je vast wel wat kanten mee op kunnen..
Behalve als je alle wissels gaat wegsaneren omdat je in je peilloze domheid van mening bent dat één en ander daar "robuuster" van wordt :')
  zondag 12 januari 2014 @ 21:28:06 #50
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135413722
Ik heb nog 2 vragen voor mn tour voor Morgen.

1 doet de conducteur moelijk als ik dus een omweg maak? Breda Zwolle over de Hanzenlijn is niet het meest logische. :)

2) zo ja, hoe weet ik dan op welk viapunt ik moet uit/inchecken en hoeveel tijd moet er tussen de 2 zitten.

Ik heb een blokker kaart, en ik zit dus ook met het dalureninchecken, kan ik mijn reis op ieder punt "onderbreken" im vanaf dat punt weer "logisch" te reizen... :)? (Om zodoende dus net voor een piekuur een rit te beginnen...)
pi_135413759
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:26 schreef James1988 het volgende:
Als het probleem niet in Schiphol ligt maar bijvoorbeeld bij Nieuw-Vennep, dan houdt het helaas op.
Zit aan de andere kant, volgens mij op zo/ma sowieso verbussing Schiphol - Leiden.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:30:18 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135413916
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een blokker kaart, en ik zit dus ook met het dalureninchecken, kan ik mijn reis op ieder punt "onderbreken" im vanaf dat punt weer "logisch" te reizen... :)?
Gewoon inchecken, en niet onderweg ombliepen. Met je blokker-kaart mag dat gewoon (althans, officieel niet, maar het wordt door treinpersoneel gewoon gezien als een dagkaart, waarbij je bij je beginstation maar moet inchecken, rest boeit ze niet)
  zondag 12 januari 2014 @ 21:32:22 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135414051
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Zit aan de andere kant, volgens mij op zo/ma sowieso verbussing Schiphol - Leiden.
Volgens www.rijdentijdensohr2014.nl rijden er op zo/ma normaalgesproken wel treinen tussen Schiphol en Leiden.
pi_135414302
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens www.rijdentijdensohr2014.nl rijden er op zo/ma normaalgesproken wel treinen tussen Schiphol en Leiden.
Je hebt gelijk. Dan zal het wel ergens tussen Schiphol/Hoofddorp en Leiden zitten ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 21:53:08 #55
200192 Darkwing_Duck
pi_135415528
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon inchecken, en niet onderweg ombliepen. Met je blokker-kaart mag dat gewoon (althans, officieel niet, maar het wordt door treinpersoneel gewoon gezien als een dagkaart, waarbij je bij je beginstation maar moet inchecken, rest boeit ze niet)
Maar stel ik wil toch die onderbreking maken, uit en dan weer inchecken kan in 100 seconden? :?
pi_135415572
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar stel ik wil toch die onderbreking maken, uit en dan weer inchecken kan in 100 seconden? :?
Nee meteen. Mits bij twee verschillende paaltjes.
pi_135415698
En ik denk dat dat op Schiphol het makkelijkst is.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:57:49 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135415880
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee meteen. Mits bij twee verschillende paaltjes.
Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:58:49 #59
200192 Darkwing_Duck
pi_135415927
Bedankt voor de tips jongens 8-)
pi_135415953
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
oh dat zou ook best kunnen :)
pi_135416150
quote:

[..]

Ook weer lekker gecommuniceerd naar de reiziger in ieder geval.
pi_135416508
quote:

[..]

Even je paspoort of ID-kaart ervoor houden werkt ook, geeft ie een foutmelding maar daar zit ook een chip in. :)
  zondag 12 januari 2014 @ 22:10:31 #63
200192 Darkwing_Duck
pi_135416601
Een pass navigo dus ook, al zijn er verhalen van collegas dat je die dan sloopt :')
  zondag 12 januari 2014 @ 22:12:17 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135416692
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een pass navigo dus ook, al zijn er verhalen van collegas dat je die dan sloopt :')
Dat zou wel heel slecht zijn :')
pi_135418946
Weer die politie die het spoor plat legt, zou eens niet.
pi_135419094
Daar issie weer....

NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:46:15 Rotterdam Lombardijen-Barendrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:52:56 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135419251
NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46 Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
Aardige afstand erbij ineens.
pi_135419471
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46 Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
zo...dat is behoorlijk stuk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:57:12 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135419527
"op last van de politie" betekent meestal agressie in een trein of dat een voortvluchtig persoon zich op de sporen begeeft.
pi_135419679
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef James1988 het volgende:
Maakt toch niet uit. Volgens mij kan je tussen Barendrecht en Dordrecht toch niet keren met een trein..
  zondag 12 januari 2014 @ 23:11:21 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135420493
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit. Volgens mij kan je tussen Barendrecht en Dordrecht toch niet keren met een trein..
Niet in Zwijndrecht?
pi_135421562
Er staan bediende seinen, ik weet het ook niet zeker hč ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 23:30:24 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135421695
Hoe dan ook, het zit er weer op:

NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 23:19:57 Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: versperring voorbij, treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
pi_135421797
Suīcidaal persoon -O-
  zondag 12 januari 2014 @ 23:33:02 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135421816
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:32 schreef Maegrim het volgende:
Suīcidaal persoon -O-
Naar.
pi_135423117
Oops :)

pi_135425817
Uitgelopen werkzaamheden tussen Rotterdam - Den Haag, ook alweer even geleden op dit traject

Enkele treinen vallen uit, mijn IC rijdt langzaam rondom Delft.
pi_135425968
Bij mij in de regio ook, rond Hoorn. Alweer over gelukkig :)
pi_135426094
Rond delft minder treinen door uitgelopen werkzaamheden. Prima, kan gebeuren maar dan dit.
Reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal reizen om via Utrecht centraal. Whut? De rest doet er niet toe? :')
pi_135426122
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:52 schreef b2py het volgende:
Rond delft minder treinen door uitgelopen werkzaamheden. Prima, kan gebeuren maar dan dit.
Reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal reizen om via Utrecht centraal. Whut? De rest doet er niet toe? :')
Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hč?
  maandag 13 januari 2014 @ 08:05:01 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135426180
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:57 schreef remcoP het volgende:

[..]

Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hč?
Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:06:43 #82
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135426202
Flinke uitloop ook, de sprinters en IC's vanuit Breda naar Den Haag rijden in ieder geval tot 9:00 maar tot Rotterdam.
pi_135426216
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.
Den Haag - Rotterdam nooit. Ben wel eens van Rotterdam naar Delft gestuurd via Gouda en Den Haag. Om in Den Haag uiteindelijk de tram naar delft te moeten nemen. (want HTM is ook deels NS)
pi_135426256
Komt omdat er prima NS omreisadvies is via Gouda.
pi_135426270
Ben ik blij dat ik een van de eerste intercity's had die wel doorreed, gezien de puinhoop nu.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:45:50 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135427402
De eerste dwarsliggers in de nieuwe spoortunnel van Delft zijn inmiddels gelegd. :)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:46:36 #87
200192 Darkwing_Duck
pi_135427416
Zojuist heb ik samen met James de intercity Direct gepakt van Breda naar Rotterdam. Leuk eens Handen geschud te hebben ^O^

En Ohja, die tekst van Greavy heb ik destijds aangepast ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:46:54 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135427420
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet in Zwijndrecht?
In Zwijndrecht kan je keren, in Barendrecht niet zover ik weet.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:52:11 #89
200192 Darkwing_Duck
pi_135427507
Ik zie inmidels dat de eerste dwarsliggers zijn gelegd in de Delftse spoortunnel... :)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:53:27 #90
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135427535
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne 8)7
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 13 januari 2014 @ 10:19:32 #91
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135427992
Zitten er hier een paar door de stilte coupé te schreeuwen, komt er controle zegt het personeel ook niet even wat ofzo en laat ze gewoon door lullen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 13 januari 2014 @ 11:23:09 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135429636
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:

quote:
Daarnaast was er vanochtend ook een seinstoring tussen Den Haag en Rotterdam. Op dit traject werkten we gisteren en vannacht aan de vernieuwing van het spoor. Daarbij heeft de aannemer vanochtend rond kwart voor zes een sleutel in de overweg laten zitten, wat een seinstoring tot gevolg had. Hierdoor waren seinen en wissels tijdelijk niet aan te sturen vanuit onze verkeersleidingspost. Monteurs waren snel ter plaatse en hebben de seinstoring inmiddels verholpen. Het treinverkeer is daar om 8.25 uur weer opgestart.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
  maandag 13 januari 2014 @ 11:26:26 #93
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135429724
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:

[..]

Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 13 januari 2014 @ 11:40:27 #94
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135430025
Het gaat in ieder geval de hele dag nog duren. Tussen Hengelo - Almelo

[ Bericht 20% gewijzigd door Dos37 op 13-01-2014 11:46:22 ]
pi_135430512
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:14:21 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135431019
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 12:17:42 #97
Maffe Fries
pi_135431122
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geīnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
pi_135431282
quote:

[..]

[..]

Dan zou je bij elke overweg een soort monitoringssysteem moeten hebben, die aangeeft wat er in die overweg voor de storing veroorzaakt. Ik vermoed niet dat we dat in Nederland hebben, maar "slechts" een set relais en andere elektronische meuk. Daar is dan een systeem aangehangen die dat in de gaten houdt en vertelt als er een storing is, maar die dan niet precies kan vertellen wat de storing is.

Maar dat is slechts een vermoeden
  maandag 13 januari 2014 @ 12:41:36 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135431818
quote:

[..]

[..]

Nee, want dat zorgt voor de noodzaak van extra logica in de apparatuur. Dat geeft extra kans op storingen maar bij relaisbeveiligingen nog veel belangrijker: Het is duurder in ontwerp, bouwen en onderhoud.
  Redactie Sport maandag 13 januari 2014 @ 13:20:14 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135433162
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:53 schreef Dos37 het volgende:
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne 8)7
ik sta nu tussen gezondheispark en Delden, in de hoop op omgeleid goederen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135435004
quote:

[..]

[..]

Je moet je verwachtingen niet zo hoog leggen ;)
pi_135435081
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:18:41 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135445282
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geīnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:26:18 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135445535
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

Bron: Barneveldse Krant
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 18:30:25 #105
Maffe Fries
pi_135445705
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
oh ja, zo zat het. Helder ^O^
  maandag 13 januari 2014 @ 18:31:47 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135445760
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:40:41 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135446154
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
  maandag 13 januari 2014 @ 18:41:04 #108
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135446170
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
pi_135446204
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:

[ afbeelding ]

Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
  maandag 13 januari 2014 @ 18:42:35 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135446241
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
We willen wat het beste is voor de NS-IJzerschuiver. En dus het slechtste voor andere ijzerschuivers. Klant? We zijn toch geen winkel? Zie jij een toonbank? :{w Doe niet zo raar :N
  maandag 13 januari 2014 @ 19:12:53 #111
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_135447590
Vandaag maar via Zutphen naar Zwolle gegaan, aangezien ik geen zin had in nog een bus. maar godzijdank zit ik dus (bijna) nooit in die LINTjes, de beenruimte is echt om te huilen, nou ja huilen, daar is toch geen ruimte voor.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:36:48 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135448929
Het is makkelijk klagen over NS in het geval van Ede-Arnhem maar op termijn gaan de IC-frequenties daar omhoog waardoor de overstappen van/naar de Valleilijn stukken beter worden.

Inderdaad kan het best zo zijn dat de Valleilijn erdoor past maar dan staat nog niet vast dat die treinen in een mooi treinpad terecht komen. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze Ede binnenkomen, vervolgens moeten wachten tot de IC langs is om daarna pas door te gaan. Dan pakt bijna iedere groep voor wie de ritprijs geen probleem is de IC. Dan heb je niets aan een doorgetrokken Valleilijn terwijl het wel minder goed is voor de robuustheid. Maar wellicht past het veel beter.
pi_135449171
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Utrecht-Amersfoort ook, en vooruit, Amersfoort-Weeps en Zwolle-Meppel ook maar gewoon :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135449186
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 19:46:05 #115
Maffe Fries
pi_135449567
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
mja, vanaf de Betuweroute tot aan waar de sporen uit Utrecht erbij komen moet genoeg zijn.
pi_135451294
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
Foutje kan gebeuren.
pi_135451358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
pi_135451483
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:37:07 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135452706
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
pi_135452850
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Kan je concluderen dat die methodiek in ieder geval erg effectief is ;)
pi_135453096
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
pi_135453218
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
Roep dan ook niet van die onzin.
pi_135453309
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Roep dan ook niet van die onzin.
Hoezo? NS begint toch zeker met dingen te roepen in de media. Dan mag ik ook roepen dat ze beter eerst eens met Connexxion en ProRail om de tafel gaan zitten, evt. een overbelastverklaring laten maken en dán tzt. eventueel eens gaan mopperen over iets.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:54:09 #124
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135453631
NS zegt feitelijk vier dingen:
1. We hebben het liever niet.
2. We werken mee aan een onderzoek
3. Er zijn twijfels over de mogelijkheden voor een robuuste inpassing in de dienstregeling.
4. Waarschijnlijk is er infrastructuur nodig. Wie betaalt?

Lijkt mij een vrij legitiem verhaal.

Overigens valt er best wat nuttigs te zeggen: Tussen Ede en Arnhem zitten twee stations. Dat zijn voor een stoppertje twee stops extra. Dat past maar het is niet ruim binnen een tien-minutenpatroon. Daarom wil je eigenlijk het treinpad van de stoptrein af laten hangen van de uitwerking van de IC's. Dat betekent dat je met de stoptrein moet kunnen schuiven. Dat kan het volgende betekenen:
1. Connexxion zou misschien wel twee treinstellen moeten aanschaffen maar ze willen er eigenlijk maar één aanschaffen voor dat plan.
2. Er moet misschien wel een berg infra bij te Ede, op de Kippenlijn zelf of tussen Ede en Arnhem.

Wil je 1 en 2 allebei niet, dan is de kans groot dat je een kloteoplossing krijgt omdat het spoor daar aardig vol zit.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:58:25 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135453842
Oplossing voor punt 4: de vragende partijen (overheden dus).
pi_135453963
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 21:03:20 #127
Maffe Fries
pi_135454099
punt 4 moet sowieso en verder wil je natuurlijk kort volgen hebben, zodat de stopper direct achter de IC aan kan gaan om zo wat meer bufferruimte te creëren mocht het naar 6 IC's per uur gaan.
pi_135454169
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:00 schreef b2py het volgende:
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
Als het ooit zo ver komt, dan rijdt CXX vast niet meer op de Valleilijn. Concessie loopt namelijk over een kleine 3 jaar af, tenzij de verlengingsoptie wordt gelicht van 5 jaar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:18 #129
200192 Darkwing_Duck
pi_135458148
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:11:25 #130
Maffe Fries
pi_135458483
wat wil je met het uitchecken bereiken?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:11:55 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135458516
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Heb je je koffer wel meegenomen? :P
  maandag 13 januari 2014 @ 22:14:39 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135458723
quote:
Boeiend
pi_135458754
quote:
_O-
  maandag 13 januari 2014 @ 22:16:05 #134
200192 Darkwing_Duck
pi_135458816
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O- :'( :') KUT!
pi_135459215
quote:
Blokker klantenservice bellen. Of Eva, die schijnt ook wel goed met vragen te zijn.
pi_135459908
Heuj. Borne is weer heel.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135459984
Voor wat het waard is.. :P
  maandag 13 januari 2014 @ 22:34:46 #138
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135460001
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:33 schreef _JdM_ het volgende:
Heuj. Borne is weer heel.
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
pi_135460140
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Doe maar nadat mijn trein (23.15 aankomst Enschede) voorbij is. Dan vind 'k het prima.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:38:42 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135460210
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:39:03 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135460238
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:41:51 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135460398
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O- :'( :') KUT!
Nou, morgen eerste trein naar Rotterdam en misschien ben je dan nog net op tijd. :s)
pi_135460434
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Betwijfel het.
Op mijn corridor valt het geloof ik nog wel mee, maar die was de afgelopen jaren sowieso al flink verbeterd.
pi_135460665
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Machinisten moeten wennen aan de nieuwe rijtijden en doen nog niet aan EnergieZuinigRijden?

In Hengelo zag je dat ook: Machinist zonder EZR haalt vanuit Almelo naar Enschede een aankomsttijd van .04/34 (waar 07/37 gepland is). Na Februari ging men aan de EZR en kwam een aankomsttijd van .06/36 al bijna niet meer voor.
pi_135460705
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
pi_135460730
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:49:14 #147
Maffe Fries
pi_135460780
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
pi_135460812
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:49:52 #149
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135460817
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:50:37 #150
Maffe Fries
pi_135460853
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.

ook weer typisch Belgisch he _O-

Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
pi_135460918
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Anno1982 het volgende:
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
Je krijgt als Meester zelfs speciale EZR les. :/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:54:55 #152
Maffe Fries
pi_135461073
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
  maandag 13 januari 2014 @ 22:55:32 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461100
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

_O-
pi_135461144
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:29 #155
200192 Darkwing_Duck
pi_135461190
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
Lollie? :?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:29 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135461191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135461203
Ow. Tussen Deventer en Almelo zijn de rijtijden ook opgekrikt: 1 minuut eerder uit Deventer, 1 minuut later uit Almelo.

Trein stond met -5 aan het perron, dus 6 minuten kunnen kijken naar NS'ers die de bordjes "Naar de Bus" aan het opruimen waren.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:58 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461224
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:

Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan op :') Ik denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan :P
pi_135461244
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken :)
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:38 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461313
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

EZR is gewoon hoerig verkankerd kut. Zeker als je tussen verschillende vervoerders moet overstappen. Dan is er niets frustrerender dan een trein diiiiieeeeeeee zooooooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag als dikke strooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooont komt binnnnnnnnnnnnensukkkkkkkkkkkkkkkkkkellllleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135461327
Ik vind die nieuwe dienstregeling eigenlijk wel chill. Ik stap om :35 in de Excuus-expresse te Den Haag HS en wacht tot dat ding om :44 gaat rijden. Rechtstreeks van Den Haag naar Rotterdam (Delft :W), en daar blijft dat ding zo lang aan het perron staan dat ik rustig kan blijven zitten tot de ICd naar Breda aan de overkant binnenrolt.

Het sluit allemaal precies aan op mijn werktijden en aansluitend OV en ik heb nog eens een verwarmde wachtruimte ook.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:01:36 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461419
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook weer typisch Belgisch he _O-

Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
Inderdaad.
De kosten voor de renovatie van die 44 stellen heeft enige tijd stilgelegen omdat het potje voor het proefstel leeg was. Nu zijn ze weer bezig, en hebben weer een planning klaar staan, die ongetwijfeld ook weer uitloopt.

Oorspronkelijke planning:
2010: 1 bak
2011: 1 bak
2012: 1 bak
2013: 1 bak
2014: 6 stellen
2015: 7 stellen
2016: 7 stellen
2017: 7 stellen
2018: 7 stellen
2019: 7 stellen
2020: 2 stellen
Dat is dus nu al 5 jaar opgeschoven.

In 2025 was de uitstroom van zeker 15 stellen gepland. In 2028 zouden er geen Varkensneuzen meer rondrijden. Dat is nu - door de vertraging in de modernisatie - dus iets uitgesteld, maar ze mogen nooit lang meer rondrijden.
Deze 44 stellen geven een capaciteit van ongeveer 60 Desiro's, maar de Varkensneuzen zijn in principe niet meer nodig als alle Desiro's ingestroomd zijn, en zeker niet nu er nieuwe dubbeldeksrijtuigen/stellen besteld gaan worden.

quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan op :') Ik denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan :P
40 jaar oud. En ja, het gaat voor nog maximaal 10 jaar weer de baan op, en dan moet het aan de kant.

En mijn mening: Die Varkensneuzen zijn het meest gare en slechte materieel wat de NMBS heeft rijden. Zit ik nog liever in een Desiro ...

Zou mij niet verbazen dat ze eerder kappen met de modernisatie omdat het te duur wordt. Deze renovatie kost zoveel geld (die Varkensneuzen verkeren in slechte staat). Of ze doen niet alles moderniseren, en stellen enkele stellen vroegtijdig aan de kant die erg slecht zijn.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:10 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135461562
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:17 #164
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135461568
Belgen _O_ _O_ :')
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:48 #165
200192 Darkwing_Duck
pi_135461591
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Of hebben daardoor wel genoeg tijd om een bakje chocomelk te halen en zo NS Dochter servex te sponseren...
pi_135461630
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken :)
Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:06:01 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461653
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
Zoiets zou het wel zijn ja. Maar het potje voor het proefstel is al 2x leeggeraakt omdat de kosten te laag werden geschat.
pi_135461689
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
Sja, vertel dat de HTM :)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:07:28 #169
200192 Darkwing_Duck
pi_135461724
Tevens, er word vaak geopperd dat Frankrijk een duur land is. Maar de Liter prijs van Red Bull in delage landen op de stations is nog altijd 4 dubbeltjes duurder dan op de stations in Parijs. Heb ik vandaag ondervonden op Roosendaal 8)7
  maandag 13 januari 2014 @ 23:07:49 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461746

De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.

Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geīnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:09:41 #171
200192 Darkwing_Duck
pi_135461852
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.

Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geīnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
Je spreekt jezelf een beetje tegen :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:30 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:01 schreef greavy het volgende:

40 jaar oud.
MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:59 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461984
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen :P
Voorheen had je erg veel loze ruimte, die is met de actuele info verbeterd. Waar 'Trein naar' staat moet nog verbeterd worden, vind ik. Daar wordt het allemaal erg afgekort.

En er zijn inmiddels al 166 Desiro's in dienst bij NMBS, en zijn ook in de rijdende dienst al meermaals gespot door diversen.
pi_135462012
FNV Spoor over de voorgenomen plannen van NS & ProRail over project Redesign

Project Redesign is het verbeteren en aanpassen van de be- en bijsturing.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:12:44 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462020
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor ;)
Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:13:14 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135462039
De parlementaire enquętecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sja, vertel dat de HTM :)
Buiten de spitsen voldoende op de meeste lijnen, er rijden ook genoeg bussen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte. Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.
Volop ruimte voor verbetering:
1) Het woord "Verbindingen:" in een kolom aan de linkerkant neem teveel te veel ruimte in, dat kan ook als tekst erboven
2) De kolommen met geplande tijd en actuele tijd zijn nuttig maar nemen veel te veel ruimte in. Die informatie kan compacter worden gepresenteerd (bijvoorbeeld: 18:10 +3)
3) Het woord "spoor" is overbodig, de cijfers zouden tussen het treintype en de bestemming geplaatst kunnen worden zodat er meer ruimte ontstaat voor de naam van het station. Hoe het nu wordt afgekapt is amateuristisch.
4) De datum links onderin is in mijn ogen overbodig, de tijd zou op een andere plaats gezet kunnen worden
5) Wat zijn die bolletjes in vredesnaam? Welke stagiair grafisch design mocht zich uitleven tijdens de vrijmibo?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:18:29 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135462322
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?
ja, en als het in 2025 gerenoveerd op de baan komt dus 50.
pi_135462367
13-01-14 23:10:34 Brandweer Midden- en West Brabant PRIO 1 9192 4739 2739 NS STATIONSPLEIN 1 ROOSENDAAL (1911) Br spoorvervoer (INC: 07) (TIS: tis22)
1200006 Brandweer Regio 6195 HOvD West (info)
1200015 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (info)
1200016 Brandweer Regio 9193 OvD oost-west (info)
1200045 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (alarm)
1200046 Brandweer Regio 9193 OVD Oost-west (alarm)
1200342 Brandweer Roosendaal BvD
1200356 Brandweer Roosendaal Ploeg A
1200358 Brandweer Roosendaal Ploeg C
1201966 Brandweer Roosendaal Lichtkrant
1201999 Brandweer Regio Monitorcode

én

13-01-14 23:13:48 Brandweer Kennemerland PRIO 1 AUTOMATISCHE BRANDMELDER TERMINAL 3 VERTREKPASSAGE 17 SCHIPHOL [ 1530 ]
0108999 Brandweer Monitorcode
  maandag 13 januari 2014 @ 23:19:52 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462371
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]

Volop ruimte voor verbetering:
1) Het woord "Verbindingen:" in een kolom aan de linkerkant neem teveel te veel ruimte in, dat kan ook als tekst erboven
2) De kolommen met geplande tijd en actuele tijd zijn nuttig maar nemen veel te veel ruimte in. Die informatie kan compacter worden gepresenteerd (bijvoorbeeld: 18:10 +3)
3) Het woord "spoor" is overbodig, de cijfers zouden tussen het treintype en de bestemming geplaatst kunnen worden zodat er meer ruimte ontstaat voor de naam van het station. Hoe het nu wordt afgekapt is amateuristisch.
4) De datum links onderin is in mijn ogen overbodig, de tijd zou op een andere plaats gezet kunnen worden
5) Wat zijn die bolletjes in vredesnaam? Welke stagiair grafisch design mocht zich uitleven tijdens de vrijmibo?
Datum is wel handig voor de pas-reizigers, en dat staat je niet in de weg daar.
De ruimte bij 'Verbindingen' ben je al kwijt aan de zin 'We komen aan in', dus dat maakt niet zoveel meer uit of Verbindingen daar wel of niet staat.
De leegruimte achter het treintype zou kleiner kunnen.
Het woord 'Spoor' zou ik niet weglaten, maar in de kolom daarboven ergens plaatsen, ofzo.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:23:09 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135462525
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:19 schreef b2py het volgende:
13-01-14 23:10:34 Brandweer Midden- en West Brabant PRIO 1 9192 4739 2739 NS STATIONSPLEIN 1 ROOSENDAAL (1911) Br spoorvervoer (INC: 07) (TIS: tis22)
1200006 Brandweer Regio 6195 HOvD West (info)
1200015 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (info)
1200016 Brandweer Regio 9193 OvD oost-west (info)
1200045 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (alarm)
1200046 Brandweer Regio 9193 OVD Oost-west (alarm)
1200342 Brandweer Roosendaal BvD
1200356 Brandweer Roosendaal Ploeg A
1200358 Brandweer Roosendaal Ploeg C
1201966 Brandweer Roosendaal Lichtkrant
1201999 Brandweer Regio Monitorcode
Zo'n onzin altijd dit he. Net alsof ik naar de helpdesk mail "Kijk, hier heb je de laatste 12.168 meldingen uit het system log. Ik denk dat er iets mis is. Kunnen jullie het fiksen? Beetje snel graag ik moet morgen voor 6 maanden naar Afrika. Bedankt vast!"
pi_135462554
quote:
13s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo'n onzin altijd dit he. Net alsof ik naar de helpdesk mail "Kijk, hier heb je de laatste 12.168 meldingen uit het system log. Ik denk dat er iets mis is. Kunnen jullie het fiksen? Beetje snel graag ik moet morgen voor 6 maanden naar Afrika. Bedankt vast!"
Brand op het station iig ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:24:21 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462586
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
Net begrepen: De modernisering van de Varkensneuzen gaat pas echt van start als de Breakjes klaar zijn, en dat zou over, jawel, 3 tot 4 jaar klaar moeten zijn. Dus ze kunnen nog 4 jaar met dat proefstel spelen.
Dus ja, dan heeft CW Mechelen weer een nieuwe uitgebreide taak erbij.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:24:50 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135462612
Dat schiet echt niet op hč?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:26:14 #185
200192 Darkwing_Duck
pi_135462668
Leuk! Ik zit nu in een ledig mat ritje :D

Ik zat in een RER A met als eindpunt torcy en zat voorin. Toen ik uitstapte vroeg de beste machinist of ik toevallig naar Chessy moet. Daar moest ie zn trein stallen in de garage. En nu zit ik in een donkere trein en zet ie me dadelijk even af :P
pi_135462723
Koning. Lekker scheuren denk?

Vergeet niet uit te checken trouwens! ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:28:50 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135462797
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuk! Ik zit nu in een ledig mat ritje :D

Ik zat in een RER A met als eindpunt torcy en zat voorin. Toen ik uitstapte vroeg de beste machinist of ik toevallig naar Chessy moet. Daar moest ie zn trein stallen in de garage. En nu zit ik in een donkere trein en zet ie me dadelijk even af :P
Ah, ga je zo vaak met die lijntje dat elke machinist je kent :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:30:37 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135462905
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Datum is wel handig voor de pas-reizigers, en dat staat je niet in de weg daar.
De ruimte bij 'Verbindingen' ben je al kwijt aan de zin 'We komen aan in', dus dat maakt niet zoveel meer uit of Verbindingen daar wel of niet staat.
De leegruimte achter het treintype zou kleiner kunnen.
Het woord 'Spoor' zou ik niet weglaten, maar in de kolom daarboven ergens plaatsen, ofzo.
Na even wat in elkaar slepen in motherfriggin' Powerpoint heb ik al iets dat stukken beter is:

:s)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:32:15 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135463002
Dan moet je die +2 min wel op zijn Belgisch doen: +0H02 ;)
Maar idd, het kan er zo beter uitzien. Maar er zal vast wel weer iets gewijzigd gaan worden, ofzo.
pi_135463086
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Na even wat in elkaar slepen in motherfriggin' Powerpoint heb ik al iets dat stukken beter is:

[ afbeelding ]

:s)
Doet me een beetje hieraan denken..
  maandag 13 januari 2014 @ 23:37:10 #191
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135463248
quote:
De parlementaire enquętecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:

[ afbeelding ]
Alsof ze er nog trots op zijn ook dat dat onderzoek nodig is :')
doei
  maandag 13 januari 2014 @ 23:37:25 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135463255
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Doet me een beetje hieraan denken..
[ afbeelding ]
Ja, en ook wel een beetje aan wat op de schermen in de SLT's staat. Dat heb ik bewust zo gekozen. :)

Op zulke schermen moet je niet teveel onnodige poespas zetten; de kleurverlopen, afgeronden hoekjes en grafische hoogstandjes (zoals dat gigantiche stuk van een cirkel) ogen weliswaar leuk, maar leiden af van waar het daadwerkelijk om gaat: de reisinformatie.

Voor grafische hoogstandjes zijn er plekken zoals reclameposters, televisiespots en magazines.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:38:24 #193
200192 Darkwing_Duck
pi_135463297
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef b2py het volgende:
Koning. Lekker scheuren denk?

Vergeet niet uit te checken trouwens! ;)
Dat moet wel met mn navigo. Ik moet eerder even dingetjes voor mn koffer regelen en dat niet vergeten :) :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:39:05 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135463328
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Brand op het station iig ;)
Zeg dat dan :s)
pi_135463336
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat moet wel met mn navigo. Ik moet eerder even dingetjes voor mn koffer regelen en dat niet vergeten :) :P
Ben je serieus je koffer vergeten? :')
  maandag 13 januari 2014 @ 23:39:55 #196
200192 Darkwing_Duck
pi_135463376
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ah, ga je zo vaak met die lijntje dat elke machinist je kent :P
Nee, dat nog geneens :)
pi_135463429
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, en ook wel een beetje aan wat op de schermen in de SLT's staat. Dat heb ik bewust zo gekozen. :)

Op zulke schermen moet je niet teveel onnodige poespas zetten; de kleurverlopen, afgeronden hoekjes en grafische hoogstandjes (zoals dat gigantiche stuk van een cirkel) ogen weliswaar leuk, maar leiden af van waar het daadwerkelijk om gaat: de reisinformatie.

Voor grafische hoogstandjes zijn er plekken zoals reclameposters, televisiespots en magazines.
Mee eens.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:47:06 #198
200192 Darkwing_Duck
pi_135463739
Trouwens Frozen, de RER A een lijntje noemen _O_
  maandag 13 januari 2014 @ 23:48:42 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135463809
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Mee eens.
Dat is ook één van de dingen die ik goed vind aan de InfoPlus-schermen op de perrons.

Ik ben niet alleen maar positief over de schermen: ze worden vanaf een kleine afstand al snel onleesbaar (vooral de onderste regels zijn zeer slecht te lezen) en ook als je dichtbij staat vind ik het contrast niet super. Overdag is er voor mijn gevoel teveel omgevingslicht waardoor de tekst minder goed opvalt, en 's avonds geven de schermen verhoudingsgewijs teveel licht waardoor ze te dominant aanwezig zijn.

In Noorwegen zag ik dat ze dezelfde schermen hebben opgehangen, maar dan met gele tekst op een zwarte achtergrond. In een ondergronds station (zoals Oslo Nationaltheatret) was de tekst voor mijn gevoel zeer goed te lezen, ook verderop het perron.
  Redactie Sport maandag 13 januari 2014 @ 23:51:06 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135463936
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is ook één van de dingen die ik goed vind aan de InfoPlus-schermen op de perrons.

Ik ben niet alleen maar positief over de schermen: ze worden vanaf een kleine afstand al snel onleesbaar (vooral de onderste regels zijn zeer slecht te lezen) en ook als je dichtbij staat vind ik het contrast niet super. Overdag is er voor mijn gevoel teveel omgevingslicht waardoor de tekst minder goed opvalt, en 's avonds geven de schermen verhoudingsgewijs teveel licht waardoor ze te dominant aanwezig zijn.

In Noorwegen zag ik dat ze dezelfde schermen hebben opgehangen, maar dan met gele tekst op een zwarte achtergrond. In een ondergronds station (zoals Oslo Nationaltheatret) was de tekst voor mijn gevoel zeer goed te lezen, ook verderop het perron.
Een lichtsensor hoeft toch niet zo duur te zijn lijkt me, dan kun je afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht de helderheid instellen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 13 januari 2014 @ 23:54:38 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135464125
Zo ziet het eruit in Noorwegen:

Bron: Dinside.no - Bedre info på togstasjonen

Ik vind dit iets prettiger aan de ogen dan ons blauw-op-wit, maar ik denk wel dat de ruimte op dit scherm een stuk beter gebruikt kan worden.

Leuk detail: de schermen worden geleverd door het bedrijf dat ze ook aan NS/ProRail levert: Global Display Solutions
  maandag 13 januari 2014 @ 23:56:22 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135464217
quote:

[ afbeelding ]

Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien :s)
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 23:57:25 #203
Maffe Fries
pi_135464279
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten :)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:57:42 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135464296
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

:D _O-
  maandag 13 januari 2014 @ 23:59:35 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135464387
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ga even mijn grap uitleggen, dakduif :6
pi_135464490
:D _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 00:03:56 #207
Maffe Fries
pi_135464557
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga even mijn grap uitleggen, dakduif :6
ik wilde m op een andere manier maken waarschijnlijk. In de Fyra-enquete zal lang niet de onderste steen boven komen en daarmee is al genoeg gezegd :s)
pi_135464644
Brandje te Roosendaal gaat om een brand in een toilet in een SGM3. Vermoedelijk aangestoken, aldus omroep Brabant. http://www.omroepbrabant.(...)token+op+toilet.aspx
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:22:19 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135468817
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:
En I&M heeft zich vandaag weer nuttig gemaakt voor het spoor:
Monitoringssysteem bij treinbeveiliging
et derde aansluit
Waarom stem ik eigenlijk nog als de mensen die zich volksvertegenwoordiger noemen dit soort achterlijkheid tentoonspreiden? Vooral die vragen van de VVD (waar de D steeds duidelijker staat voor Dommeriken), tenenkrommend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:53:38 #210
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_135469167
Aanrijding met persoon op Eindhoven (spoor 5). Persoon schijnt afgevoerd te zijn met Lifeliner. Treinverkeer komt alweer op gang.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_135469232
Dat is snel gegaan. :Y

Morgen overigens een treinstaking in Duitsland als ik de ANWB mag geloven. Waar, wat en hoe staat er niet bij.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:22:11 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135469593
Ze dreigen met een staking als de DB geen beter aanbod doet.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:55:55 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135470300
TD-9 met loc voorop gaat ook als de brandweer...

Binnenkomsten:
Dordrecht -2
Rotterdam -3
Delft -2

Zouden alle treinen zo snel zijn (en alle machinisten zo rijden) dan zou je zo de rijtijden flink kunnen verkorten zonder dat het vertraging oplevert... op Breda - Den Haag scheelt het meer dan 10%.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:05:21 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135470501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef James1988 het volgende:
TD-9 met loc voorop gaat ook als de brandweer...

Binnenkomsten:
Dordrecht -2
Rotterdam -3
Delft -2

Zouden alle treinen zo snel zijn (en alle machinisten zo rijden) dan zou je zo de rijtijden flink kunnen verkorten zonder dat het vertraging oplevert... op Breda - Den Haag scheelt het meer dan 10%.
Precies. EZR eruittrappen ook nog, moet je eens opletten wat een robuuste dienstregeling dat je dan krijgt *) _O_
pi_135470516
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde :(
pi_135470571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde :(
Vroegah stopte mijn IC ook niet op Rotterdam Blaak, Schiedam en delft, dat haat ik nog het meest :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:09:09 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135470589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
ja, maar om dan maar preventief een trekschuitendienst in te stellen gaat ook nergens over. Hup, doorrijden en rap wat. Niet alleen lekker met 80 stations binnenvliegen, maar ook gewoon overal 160 rijden. Dat geklungel iedere keer zeg bah bah.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:11:16 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135470645
Ik heb vanmorgen Monopoly op station Hoogezand-Sappemeer gespot. Druk in gesprek met de treindienstleiding waarschijnlijk.
pi_135472921
De Arriva klantenservice meldt dat de dagkaart HEMA op het hele traject groningen - Leer v.v. geldig is :).
dag
pi_135473767
Europees Parlement wil geen verplichte aanbesteding reizigersvervoer

Het Europees Parlement wil EU-lidstaten niet verplicht stellen om het reizigersvervoer per spoor aan te besteden. Het Parlement wil dat het mogelijk blijft om onder bepaalde voorwaarden het spoorvervoer onderhands te gunnen aan een nationale spoorwegmaatschappij. Als er aan het einde van de contractperiode niet is voldaan aan de efficiencycriteria, dan kan de marktautoriteit (in Nederland de Autoriteit Consument en Markt) de staat verplichten om een spoorconcessie openbaar aan te besteden. Dat is de uitkomst van een stemming in de Transportraad van het Europees Parlement. Het Europees Parlement lijkt met dit voorstel af te koersen richting een compromis over de te nemen maatregelen.

Het Europees Parlement gaat binnenkort met de Europese Raad onderhandelen over het Vierde Spoorpakket. Het standpunt van het Europees Parlement is opvallend, omdat de Europese Commissie in het Vierde Spoorpakket juist verregaande liberalisering van het binnenlands reizigersvervoer voorstelt. Daarbij zou in Nederland ook het hoofdrailnet, waarop NS nu nog het alleenrecht op heeft, openbaar moeten worden aanbesteed.

Bevoegdheden ACM

In het voorstel van het Europees Parlement is efficiency het doel en openbare aanbesteding daarbij het middel om dit af te dwingen. Opmerkelijk is dat met dit voorstel de bevoegdheden van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) enorm toenemen. ACM zou met deze plannen bepalen of een railconcessie openbaar aanbesteed gaat worden.

Het Europees Parlement wil lidstaten daarnaast niet verplicht stellen om een om scheiding aan te brengen in de structuur op het gebied van spoorbeheer en spoorvervoer. Zij moeten volgens het Parlement kunnen kiezen tussen een geīntegreerde structuur waarbij het spoorbeheer en het spoorvervoer bij één holding is ondergebracht én en een structuur waarin het spoorbeheer en spoorvervoer van elkaar is gescheiden, zoals dat in Nederland het geval is.

Structuur spoorwegmaatschappijen

De Europese Commissie wilde in eerste instantie lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk verplichten om een holding waarin zowel het spoorbeheer én het spoorvervoer is ondergebracht, zoals bij Deutsche Bahn en SNCF het geval is, op te splitsen. Na weerstand vanuit deze lidstaten, draaide EC haar plannen bij.

Nederland liep in de jaren negentig al vooruit op de EU-plannen met de splitsing van spoorbeheer en spoorvervoer en ging daar zelfs verder dan de EU-richtlijnen die hiervoor werden gesteld. In plaats van een boekhoudkundige splitsing, zoals werd gevraagd door de Europese Commissie, is gekozen voor een bedrijfsmatige splitsing tussen het spoorbeheer en het spoorvervoer.

Stemming

Over het standpunt van het Europees Parlement wordt binnenkort verder gesproken. Zo wordt er nog onderhandeld met de Europese Raad. Die bestaat onder meer uit de regeringsleiders van de EU-landen en de voorzitter van de Europese Commissie.

Bron en meer
pi_135473824
De NMBS en de SNCF kunnen dus ongehinderd verder rommelen, wat een fantastisch compromis :r
pi_135473884
Volgens het statement niet waar, maar het is te verwachten de Franse ACM niet zoveel invloed heeft als de ACM hier heeft. ;)
pi_135474847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:22 schreef J.B. het volgende:
De NMBS en de SNCF kunnen dus ongehinderd verder rommelen, wat een fantastisch compromis :r
In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:02:24 #224
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135474941
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.
De complete financieringsconstructie is zwaar slecht. Overigens is de macht van de vakbonden er ook te groot.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:03:16 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135474982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:24 schreef b2py het volgende:
Volgens het statement niet waar, maar het is te verwachten de Franse ACM niet zoveel invloed heeft als de ACM hier heeft. ;)
Wat, NOG minder? _O-
pi_135475038
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat, NOG minder? _O-
De ACM is hier een bijzonder machtige organisatie hoor.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 13:05:49 #227
Maffe Fries
pi_135475083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:04 schreef b2py het volgende:

[..]

De ACM is hier een bijzonder machtige organisatie hoor.
minder machtig dan haar voorgangers
pi_135475106
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.
pi_135475182
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ze worden aan het Maanplein in Den Haag nog steeds net zo zenuwachtig nu als ze vroeger werden als er iemand van de ACM belt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:27:09 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135475856
Op zich vind ik het een mooi compromis. Aanbesteding is een middel, geen doel, en juist door de beoordeling van de afspraken bij een onafhankelijke derde partij te leggen voorkom je situaties zoals we ze hier in Nederland hebben, waarbij NS ondanks alles toch mag blijven aanklooien op de HSL.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:30:29 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135475992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:27 schreef James1988 het volgende:
Op zich vind ik het een mooi compromis. Aanbesteding is een middel, geen doel, en juist door de beoordeling van de afspraken bij een onafhankelijke derde partij te leggen voorkom je situaties zoals we ze hier in Nederland hebben, waarbij NS ondanks alles toch mag blijven aanklooien op de HSL.
Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:31:58 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135476058
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.
Eens, en dat gebeurt nu dus stelselmatig niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 13:33:41 #233
Maffe Fries
pi_135476142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.
Dat laatste is zeker waar, waarbij haar rechtsvoorganger volgens mij een betere positie had.

Ook op andere vlakken (financieel en zorg) kunnen ze minder afdwingen dan vroeger, al blijft het natuurlijk wel een orgaan waar je niet zomaar omheen kunt.
pi_135476745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb vanmorgen Monopoly op station Hoogezand-Sappemeer gespot. Druk in gesprek met de treindienstleiding waarschijnlijk.
Nee, backoffice :P Ik had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam :')_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding :')
  Forum Admin dinsdag 14 januari 2014 @ 13:52:39 #235
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_135476895
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, backoffice :P Ik had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam :')_!

slotje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:00:25 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135477284
quote:

[..]

hehehe.

Eerst heb je een treeplank die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

Krijg je daarna een treeplankstoring die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

:') Mono de techneut :P
pi_135477355
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hehehe.

Eerst heb je een treeplank die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

Krijg je daarna een treeplankstoring die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

:') Mono de techneut :P
Zo maak je nog eens wat mee op de doldwaze baanvakjes rondom Groningen :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:19:30 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135478220
quote:

[..]

Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.
pi_135478279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.
Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtend :D
pi_135478336
Tuinmannen _O-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:31:00 #241
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135478748
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtend :D
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?

Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
pi_135478841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaan :P
Ik kom met een leeg mat treintje voorbij kachelen tussen 19.30 en 19.40 :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:33:47 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135478899
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaan :P
Ik kom met een leeg mat treintje voorbij kachelen tussen 19.30 en 19.40 :)
Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:35:46 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135478987
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:
Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan.
Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik wel :z
pi_135479066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?
Jep _O_ Kwam van nachtdienst af (of er naar toe) :P
pi_135479084
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik wel :z
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGEN
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:04 #247
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135479101
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Jep _O_ Kwam van nachtdienst af (of er naar toe) :P
Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen. ;)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:45 #248
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135479126
quote:

[..]

Hebben ze ook een tijdelijke ontspoortong aangebracht voor het geval er VIRM langs zou komen?
pi_135479287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen. ;)
Ja mijn smerige goederenvervoerjas _O- Zit onder het buffervet van de HGK kolentrein die ik in opleiding van Amsterdam Westhaven naar Emmerich reedt.
Wat een bende was dat, maar wat gaaf. Met de Class'66. _O_ Brullende motoren, heel Amsterdam CS vol rook zetten O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:46:43 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135479488
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja mijn smerige goederenvervoerjas _O- Zit onder het buffervet van de HGK kolentrein die ik in opleiding van Amsterdam Westhaven naar Emmerich reedt.
Wat een bende was dat, maar wat gaaf. Met de Class'66. _O_ Brullende motoren, heel Amsterdam CS vol rook zetten O+
Een soort mascotte als het ware. :D
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:46:47 #251
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135479491
edit hoer neuk
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:47:02 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135479510
quote:

[..]

:D
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:57:30 #253
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_135479878
Zou wel lachen zijn, een diesel-VIRM. :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 14:59:14 #254
Maffe Fries
pi_135479939
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

gelukkig verdwijnt die overweg over enkele jaren
pi_135479963
quote:
6s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:57 schreef ReisT het volgende:
SM '90 ;)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 15:00:15 #256
Maffe Fries
pi_135479976
quote:
nah, dan haalt een slak het ding nog in
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:14:50 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135480523
Voor de liefhebbers:

dinsdag 14 januari 2014 @ 15:15:47 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135480557
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers:

Hoe Alfa of Beta is dit? i.e. hoe groot is het risico dat mijn tablet morgen "enkele uren buiten dienst is wegens dringende herstelwerkzaamheden"? :?
pi_135480762
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hoe Alfa of Beta is dit? i.e. hoe groot is het risico dat mijn tablet morgen "enkele uren buiten dienst is wegens dringende herstelwerkzaamheden"? :?
:')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:24:15 #260
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135480839
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef Peter het volgende:
De Arriva klantenservice meldt dat de dagkaart HEMA op het hele traject groningen - Leer v.v. geldig is :).
netjes :Y

Cadeau van de NS in de post, een plastic hoesje voor mijn OV-chip :o Die had ik dus 2 jaar eerder kunnen gebruiken :'( :{

[ Bericht 11% gewijzigd door bork op 14-01-2014 15:51:43 ]
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  dinsdag 14 januari 2014 @ 15:51:46 #261
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135481727
ja, ook gehad.

Heb je alleen geen fuck aan want je wil natuurlijk gewoon dit ding in je portemonnee laten zitten. Zo raak je hem alleen maar kwijt.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 18:17:33 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135486777
Ik heb 4 OV-chipkaarten waarvan 3 uitgegeven door NS. Zou ik er nou drie krijgen?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:12:34 #263
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135488809
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 4 OV-chipkaarten waarvan 3 uitgegeven door NS. Zou ik er nou drie krijgen?
ja. Op drie verschillende dagen natuurlijk want jah, al die systemen zijn natuurlijk niet gekoppeld :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 19:28:37 #264
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135489736
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

ja. Op drie verschillende dagen natuurlijk want jah, al die systemen zijn natuurlijk niet gekoppeld :')
Ach allemaal op dezelfde dag maar dan in drie verschillende enveloppen, zo zijn ze ook wel weer bij NS (en alle andere organisaties..)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:12:17 #265
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135495247
Ik heb vandaag één van m'n Idix-poppetjes aan een Franse collega laten zien, hij herkende 'm :D
  dinsdag 14 januari 2014 @ 21:12:33 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135495265
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 21:12 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag één van m'n Idix-poppetjes aan een Franse collega laten zien, hij herkende 'm :D
oh ja kut die wil ik ook nog hebben.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:32:15 #267
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135500344
Preview-update voor de Reisplanner Extra die op komst is, versie 3.0: Klikje

Grote, erg grote wijzigingen.
pi_135500532
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:32 schreef greavy het volgende:
Preview-update voor de Reisplanner Extra die op komst is, versie 3.0: Klikje

Grote, erg grote wijzigingen.
"Deze trein is erg laat, daarom vaak omgedoopt in "Late Train", voor het ongemak bieden wij u een kopje koffie aan."

PTA / Treinentopic #682: Volgende halte: Hoofdstation
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:35:36 #269
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_135500608
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:59 schreef b2py het volgende:

[..]

SM '90 ;)
Nee, Nee SM'90 was een electrisch treinstel

DM'90 Zul je wel bedoelen

1 overeenkomst, Virm DM90 en SM90 hebben/hadden dezelfde stuurtafel
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:36:04 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135500642
LateTrain Direct. Voor deze trein is een toeslag verplicht. U kunt dee toeslag halen bij de paal. U kunt eigenlijk net zo goed de tering krijgen. Bedankt dat u met NS reist.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:36:13 #271
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135500655
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:34 schreef b2py het volgende:

[..]

"Deze trein is erg laat, daarom vaak omgedoopt in "Late Train", voor het ongemak bieden wij u een kopje koffie aan."

PTA / Treinentopic #682: Volgende halte: Hoofdstation
Ik zit nog 3 pagina's terug te kijken of het al voorbij was gekomen, heb ik het nog gemist ;(
pi_135500745
quote:
Ooit de cabine van een DM'90 gezien?

Onze praktijkopleider noemt ze zelf liefkozend de 'moeder der alle VIRMen' :P
pi_135500775
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:35 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Nee, Nee SM'90 was een electrisch treinstel
[ afbeelding ]
DM'90 Zul je wel bedoelen
[ afbeelding ]

1 overeenkomst, Virm DM90 en SM90 hebben/hadden dezelfde stuurtafel
Ohja idd. :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 22:39:44 #274
Maffe Fries
pi_135500935
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:37 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

mja, dat was SM'90, het materieel waar zowel IRM als DM'90 op gebaseerd is
pi_135500984
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

mja, dat was SM'90, het materieel waar zowel IRM als DM'90 op gebaseerd is
Maar die is niet meer :+
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 22:42:23 #276
Maffe Fries
pi_135501150
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:40 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Maar die is niet meer :+
er is nog een cabine bewaard gebleven van het materieel dat uiteindelijk toch voor een redelijk deel de recente geschiedenis van het Nederlandse spoorwegmaterieel bepaald heeft
  dinsdag 14 januari 2014 @ 22:42:47 #277
138687 Hr-Flip
flipperderflap
pi_135501187
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:37 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Fijne ruime cabine om in te werken. Alleen dat beeldschermpje he. DD-IRM had vroeger hetzelfde beeldscherm in koppakken, maar alleen niet in de cabine, maar ergens in een technische kast
pi_135501631
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is nog een cabine bewaard gebleven van het materieel dat uiteindelijk toch voor een redelijk deel de recente geschiedenis van het Nederlandse spoorwegmaterieel bepaald heeft
Oh, dacht dat er niks meer over was van SM90. Waar is die cabine nu?

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef Hr-Flip het volgende:

[..]

Fijne ruime cabine om in te werken. Alleen dat beeldschermpje he. DD-IRM had vroeger hetzelfde beeldscherm in koppakken, maar alleen niet in de cabine, maar ergens in een technische kast [ afbeelding ]
Geweldig idd :D nog maar 1 keer mee mogen rijden helaas. Draait Windows 95 op als ik het goed heb :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 22:52:09 #279
Maffe Fries
pi_135501880
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 22:48 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Oh, dacht dat er niks meer over was van SM90. Waar is die cabine nu?
is van het spoorwegmuseum. Dacht dat deze in Blerick staat nu.
quote:
[..]

Geweldig idd :D nog maar 1 keer mee mogen rijden helaas. Draait Windows 95 op als ik het goed heb :P
ik meen dat het tegenwoordig 98 is
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:03:45 #280
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_135505867
Vaak meegemaakt dat een dieselmotor van een DM'90 onder het rijden uitvalt. Heb mij altijd afgevraagd hoe dat komt? Soms proberen ze hem dan onder het rijden opnieuw te starten, maar lukt niet altijd. Trein wordt er wel verdomd traag van.
pi_135506101
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:03 schreef RichardHammond het volgende:
Vaak meegemaakt dat een dieselmotor van een DM'90 onder het rijden uitvalt. Heb mij altijd afgevraagd hoe dat komt? Soms proberen ze hem dan onder het rijden opnieuw te starten, maar lukt niet altijd. Trein wordt er wel verdomd traag van.
Een DM90 die verdomd traag wordt? :D
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:15:19 #282
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_135506308
quote:
14s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:09 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Een DM90 die verdomd traag wordt? :D
Naja, nog trager dan. Zeker als je de metro gewend bent en dan 's avonds in zo'n DM'90 stapt om naar huis te gaan. Verder is DM'90 wel chill, want rijdt meer dan prima.

:P
  Redactie Sport woensdag 15 januari 2014 @ 00:20:02 #283
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135506483
DM'90 is prima materieel, het is alleen 5 jaar te vroeg ontwikkeld (geen lage vloer en geen airco).
PM mij!
pi_135506631
DM90 is een uitstervend ras helaas.
Paar weken terug kwam er nog eentje voorrijden te Arnhem. De afstappende machinist vroeg nog of ik m moest overnemen. Nee helaas, ben de leerling maar :P maar had het graag gedaan. Geloof dat datzelfde stel nu nog bij een van de tanksporen op Arnhem opstel staat. Tis de laatste, de rest is allemaal al verdwenen.
pi_135506900
zijn nog zat diensten die ermee gereden worden hoor. Uitsluitend DM90 zelfs. Zwolle - Kampen, Zwlle - Enschede
pi_135506962
Ja, echt zat. :s)
pi_135506993
2 is zat toch? :P
pi_135507004
Verder nergens meer denk ik idd :P
pi_135507063
Net de twee trajecten die geëlektrificeerd gaan worden :)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 januari 2014 @ 00:41:16 #290
Maffe Fries
pi_135507103
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:37 schreef Dr_Flash het volgende:
Verder nergens meer denk ik idd :P
ik weet het wel zeker, want eind 2012 is hun inzetgebied danig ingeperkt tot de 2 bovengenoemde trajecten. Eind vorig jaar kwam daar het schrappen van de pendel tussen Hengelo en Bad Bentheim bij
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:42:06 #291
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135507129
Ik zie ze nog wel terugkomen in IC-diensten in het noorden zodat het dan vrijkomende ICMm/VIRM weer ergens anders heen kan, als het meeste ICRm naar de HSL gaat.
pi_135507149
Oh nou, dan zal het idd wel een aflopende zaak zijn met ze :')

Na ja weet ik het, ik zie ze gewoon best vaak nog. In Zwolle of in Hengelo. Of in Enschede.
pi_135507163
Lekker brullen in Hoogeveen :D
pi_135507179
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:42 schreef James1988 het volgende:
Ik zie ze nog wel terugkomen in IC-diensten in het noorden zodat het dan vrijkomende ICMm/VIRM weer ergens anders heen kan, als het meeste ICRm naar de HSL gaat.
Ja, en dan stoomtreinen naar Harlingen en Delfzijl. Helemaal retro jwz O+ _O_

:'(
  woensdag 15 januari 2014 @ 00:44:36 #295
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135507203
quote:
9s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

:')
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 januari 2014 @ 00:46:41 #296
Maffe Fries
pi_135507260
quote:
0s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:43 schreef b2py het volgende:
Lekker brullen in Hoogeveen :D
dat mag altijd
quote:

[..]

Lap jij?
pi_135507491
quote:
10s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:46 schreef Peterselieman het volgende:
Lap jij?
Krenterige kuthollander. Natuurlijk lappen jullie zelf.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 15 januari 2014 @ 01:01:38 #298
Maffe Fries
pi_135507571
quote:
8s.gif Op woensdag 15 januari 2014 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Krenterige kuthollander. Natuurlijk lappen jullie zelf.
mij een Hollander noemen? Nu wordt ie helemaal mooi ...

Mijn ondertitel zegt genoeg
pi_135507856
Huilie :P
  Redactie Sport woensdag 15 januari 2014 @ 01:25:29 #300
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135507966
quote:

[..]

Wie heeft er nu nog stoomtreinen nodig als je DM'90 hebt?
PM mij!
  Redactie Sport woensdag 15 januari 2014 @ 01:25:35 #301
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135507967
Vol trouwens
PM mij!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')