abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 17:14:21 #1
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135400858
Welkom in alweer een nieuw deel van deze legendarische reeks.

>> Algemeen
In dit topic kun je terecht met al je vragen, opmerkingen, foto's en verslagen met betrekking tot het reizen met de trein. Voor algemene informatie over vervoersbedrijven, materieel, spoorlijnen, etc. verwijzen we je graag naar de betreffende categorie op Wikipedia.

Een korte introductie van de vaste bezoekers, die je/jullie ook in 2014 van harte welkom heten:

danica.jpg ziggyziggyziggy, mag je de schuld geven van vertraging in het Noorden.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Grootste AnsaldoBredaFanBoy van de Lage Landen.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
sncfblob.jpg James1988, geilt op treinenbouwer Alstom en hogesnelheidstreinen. Voor al uw TGV-Bar-rijtuig vouchers.
fokplaat.jpg DriekOplopers, doet goede dingen namens en voor de reiziger.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
CIMG0149(res).gif greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, Parijskenner en liefhebber van kleine spoorlanden
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
UI_Berlijn.png b2py, Alcoholist, onheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, die het wel weet.
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
noiconn.png Mr_Klaasje, voor alle juiste antwoorden

Nietszeggende TVP's en zwaaihandjes worden niet op prijs gesteld (daar is de knop "volg topic" voor), een leuke anekdote of foto is daarentegen altijd welkom. Regelmatig terugkerende vragen zijn hieronder beantwoord, lees dit dus goed door voordat je jouw vraag alsnog in dit topic plaatst. Voor de treinnummerfetishisten: gaarne bij het treinnummer ook vertrektijden en afgelegde route vermelden. Bij bezwaar: www.somda.nl.

Namens mezelf en hopelijk de bovengenoemde sujetten wens ik iedereen hier een gezond en spoorvriendelijk 2014 toe!

>> Vragen en opmerkingen over andersoortig railtransport
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Met de Studenten OV-Chipkaart in internationale (hogesnelheids-)treinen reizen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
>> Reizen over de HSL-Zuid
SPOILER
>> Intercity's Den Haag - Brussel
SPOILER
>> Reizen met Kruidvatkaartjes en andere (actie-)dagkaarten
SPOILER
>> Afkortingen en treinserienummers
SPOILER
Zie ook dit filmpje voor onze mening over afkortingen:
>> Geldigheid Studenten OV-chipkaart, Voordeelurenkaart, etc. op feestdagen
SPOILER
>> Waarom rijdt die kuttrein zo langzaam? :(
SPOILER
>> Hoeveel kilometer heb ik met de trein gereden?
SPOILER

>> Verhalen
Er worden af en toe verhalen geschreven over oude stations, spoorlijnen of huidige werkzaamheden.
De tot nu toe gemaakte verhalen staan hieronder;
SPOILER
>> Tripreports
Hieronder staan een aantal interessante (foto)reportages die door diverse topic-diehards gemaakt zijn;
SPOILER
>> Achter de schermen
SPOILER
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:15:07 #2
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135400887
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:11 schreef b2py het volgende:

[..]

Kan je niet gewoon bliepen in Leer?
Met de chipper wel ja, maar de Kruidvat is alleen binnen de grenzen van Nederland geldig, dus je moet onderweg weer uitchecken. Winschoten is daarbij de beste optie
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135400911
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:15 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met de chipper wel ja, maar de Kruidvat is alleen binnen de grenzen van Nederland geldig, dus je moet onderweg weer uitchecken. Winschoten is daarbij de beste optie
Staat niet op de voorwaarden die ik net even geraadpleegd heb.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:19:08 #4
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135401009
quote:
greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
Welke held heeft dat gedaan? :D _O- :D
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:19:42 #5
Maffe Fries
pi_135401029
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:15 schreef b2py het volgende:

[..]

Staat niet op de voorwaarden die ik net even geraadpleegd heb.
Met dat kruidvatje hoef je bij Arriva niet in te checken nee, maar je moet tussen Leer en Winschoten even met je ov-chipkaart reizen, tenzij het kruidvatje ook tot in Duitsland geldig is ;)
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:20:36 #6
Maffe Fries
pi_135401059
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:19 schreef James1988 het volgende:

[..]

Welke held heeft dat gedaan? :D _O- :D
staat al tijden in de OP :P
pi_135401176
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:19 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Met dat kruidvatje hoef je bij Arriva niet in te checken nee, maar je moet tussen Leer en Winschoten even met je ov-chipkaart reizen, tenzij het kruidvatje ook tot in Duitsland geldig is ;)
pi_135401508
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:12 schreef b2py het volgende:
Hoeft niet eens, stempelen is voldoende.
Ik heb een HEMA-kaartje :+
Daar staat letterlijk:
"de e-ticket Dagkaart is geldig in de treinen van NS, Arriva, Breng, Connexxion, Syntus en Veolia binnen Nederland"

Dus ik zal wel een kaartje moeten halen of chippen. Staat bij Bad-nieuweschand de chippaal niet op het perron? :+
Een kaartje via NS-highspeed is 7,20 voor Leer-Bad Nieuweschans... Via Bahn.de zelfs 8,20 :+
dag
pi_135401529
Oh ok, die hierboven is Kruidvatje.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:38:53 #10
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135401767
Mag ik ook in de OP nu ik weer treinreiziger ben na jaren van asfaltvreten?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_135401799
quote:
17s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:38 schreef JDude het volgende:
Mag ik ook in de OP nu ik weer treinreiziger ben na jaren van asfaltvreten?
Vijf euro.
  zondag 12 januari 2014 @ 17:40:20 #12
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135401835
3 euro dan, want het is zondag en ik heb AltijdVoordeel.
pi_135401956
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:08 schreef Peter het volgende:
Ik ben er alleennog niet achter of ik nu nog een apart kaartje moet halen voor Leer-eerste-NL-station... De Arriva klantenservice heeft al 8 dagen nodig om een antwoord te verzinnen..
Doe toch niet zo moeilijk man. We hebben Mono toch bij ons :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:46:55 #14
Maffe Fries
pi_135402095
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 17:23 schreef b2py het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
hmm, het staat er niet op, dus dan zou het idd moeten kunnen vanaf Leer, omdat het volgens Arriva een Nederlands tariefpunt is
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 17:55:05 #15
Maffe Fries
pi_135402437
De verhalen die ik erover lees blijven tegenstrijdig
  zondag 12 januari 2014 @ 18:13:09 #16
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135403236
De kans dat je tussen Leer en Nieuweschwans controle krijgt is niet zo groot toch?
  zondag 12 januari 2014 @ 18:19:54 #17
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_135403498
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 16:29 schreef James1988 het volgende:
Gekke Groningers met hun 'Hoofdstation' :')
o|O Niks gek.

Dat domme CS wat het een tijd was. :{w

Half Nederland heeft een Centraal Station en wij hebben lekker een Hoofdstation. O+
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_135403770
Gekke groninger gespot :P
pi_135404157
Zeg weet iemand wanneer de lijn van Alsdorf-Poststrasse doorgetrokken wordt naar Stolberg Hbf en welke stations er nog gepland zijn aan dat stuk?
pi_135405067
quote:
5s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:35 schreef Dr_Flash het volgende:
Zeg weet iemand wanneer de lijn van Alsdorf-Poststrasse doorgetrokken wordt naar Stolberg Hbf en welke stations er nog gepland zijn aan dat stuk?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Spoorlijn_Stolberg_-_Herzogenrath
Zie rechts in het traject.
  zondag 12 januari 2014 @ 19:05:40 #21
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_135405296
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 19:05:54 #22
Maffe Fries
pi_135405306
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:13 schreef James1988 het volgende:
De kans dat je tussen Leer en Nieuweschwans controle krijgt is niet zo groot toch?
neuh, maar ik print voor de zekerheid wel wat dingen uit om in het geval van problemen sterker te staan
pi_135406934
thx :)

Eschweiler St Jöris en Merzbrück dus. Nog maar even op wachten en dan een mooi productief weekendje Euregio inlassen.
pi_135406979
Zouden Arriva-conducteurs daar wel bevoegd zijn? Kan me voorstellen dat de Wet Personenvervoer ook niet van kracht is tussen Leer en Weener.

Een Spurt op station Weener tijdens mijn enige bezoek aan het station, 17 april 2013.

[ Bericht 19% gewijzigd door Bitlord op 12-01-2014 20:16:55 ]
pi_135407008
M'n vriendin en ik willen donderdag naar Brussel. Een go-pass lijkt ons het goedkoopst. Nu willen we dan vrijdag terug ,maar er nog uit op Antwerpen. Dat mag officiëel niet, geloof ik. Wat is dan het goedkoopst? Gewoon een normaal kaartje of?
Hooray for beer.
pi_135407045
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Zyron het volgende:
M'n vriendin en ik willen donderdag naar Brussel. Een go-pass lijkt ons het goedkoopst. Nu willen we dan vrijdag terug ,maar er nog uit op Antwerpen. Dat mag officiëel niet, geloof ik. Wat is dan het goedkoopst? Gewoon een normaal kaartje of?
Van wie mag dat niet?
Ohja, ik zie het ja.
pi_135407069
Ik wil wel weer een nóg goedkoper reisadvies opsnorren, maar dan ben je wel de héle dag onderweg ^O^
pi_135407139
Je maakt me nieuwsgierig, of heeft het iets met een fiets of de benenwagen te maken? :')

We hebben overigens beide Studenten-OV nog.
Hooray for beer.
pi_135407144
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Zyron het volgende:
Vrij reizen NL?
Go-Pass Roosendaal - Brussel
Enkeltje Brussel - Antwerpen
Enkeltje Antwerpen - Roosendaal uit de automaat in Nederland vissen.
pi_135407526
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:46 schreef Zyron het volgende:
Je maakt me nieuwsgierig, of heeft het iets met een fiets of de benenwagen te maken? :')

We hebben overigens beide Studenten-OV nog.
Verschillende verbindingen, reistijd 4u45
Bus Veolia Tilburg - Eersel
De Lijn 480 Eersel - Turnhout
De Lijn 305 Turnhout - Leuven
De Lijn 358 Leuven - Brussel

Kost je 5 euro pp pd.

Terug verschillende mogelijkheden van Brussel naar Antwerpen en van Antwerpen naar Breda.
pi_135407674
Haha, held. :) Maar ze is niet zo van de bussen, dus doen we niet. Ik gok dat we maar doen wat b2py hierboven zei: thanks!
Hooray for beer.
pi_135407762
Bussen zijn kut. Alleen Tilburg - Turnhout (gaat dat nog direct?) Duurt al een uur of zo 8)7
pi_135408014
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:57 schreef Zyron het volgende:
Haha, held. :) Maar ze is niet zo van de bussen, dus doen we niet. Ik gok dat we maar doen wat b2py hierboven zei: thanks!
Ik weet trouwens niet of je met een simpel retourtje Roosendaal (gr) - Brussel wel je reis mag onderbreken. Dat zal dan ongetwijfeld goedkoper zijn.
Die kost namelijk ¤21,60 uit de automaat.
pi_135408338
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik weet trouwens niet of je met een simpel retourtje Roosendaal (gr) - Brussel wel je reis mag onderbreken. Dat zal dan ongetwijfeld goedkoper zijn.
Die kost namelijk ¤21,60 uit de automaat.
dat mag wel, is een internationaalkaartje. Alleen op een rail pass mag het officieel niet. En ja, het is te verifiëren en ja je hebt er luizenneukers bij die er toestanden over gaan maken.
pi_135408441
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Bitlord het volgende:
Zouden Arriva-conducteurs daar wel bevoegd zijn? Kan me voorstellen dat de Wet Personenvervoer ook niet van kracht is tussen Leer en Weener.

[ afbeelding ]

Resize dat ding eens even << insert voorbeeld van blasfemie >> << insert aantijging over mannenliefde >>
  zondag 12 januari 2014 @ 20:17:27 #36
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135408685
quote:
LET OP: Nachtnet Schiphol zondag 12 op maandag 13 januari
Message zondag 12 januari 2014, 14:29 :
Reason: Onverwachte werkzaamheden.

Onverwachte werkzaamheden.
De Nachtnettreinen rijden tussen 01.00 uur en 05.30 uur via een andere route en stoppen niet op station Schiphol.
Tussen Amsterdam Sloterdijk en Schiphol en tussen Schiphol en Leiden Centraal rijden snelbussen. In Leiden Centraal sluiten treinen en bussen op elkaar aan.
De reisplanner is bijgewerkt, plan uw reis op ns.nl.
Het gebeurt de laatste tijd wel heel erg vaak dat er onverwachte werkzaamheden zijn, komt dat allemaal door dat aangescherpte veiligheidsregime?

Met 'sluiten op elkaar aan' bedoelt NS waarschijnlijk 'de bus sluit z'n deuren 20 seconden na aankomst van de tijd'? ;)
pi_135408703
quote:
4s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Resize dat ding eens even << insert voorbeeld van blasfemie >> << insert aantijging over mannenliefde >>
Zo beter? Nog steeds een beperkt data-abonnement?
pi_135408750
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:17 schreef James1988 het volgende:

[..]

Het gebeurt de laatste tijd wel heel erg vaak dat er onverwachte werkzaamheden zijn, komt dat allemaal door dat aangescherpte veiligheidsregime?

Met 'sluiten op elkaar aan' bedoelt NS waarschijnlijk 'de bus sluit z'n deuren 20 seconden na aankomst van de tijd'? ;)
Waarschijnlijk. Het is niet dat dat soort zaken ineens uit lucht vallen denk ik. Vroeger kon je er omheen rijden en niet meer. Zo simpel zal het wel zijn.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 12 januari 2014 @ 20:20:25 #39
Maffe Fries
pi_135408845
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:42 schreef Bitlord het volgende:

[ afbeelding ]
Een Spurt op station Weener tijdens mijn enige bezoek aan het station, 17 april 2013.

mogelijk niet, maar af en toe is er nog wel Polizei rond Ihrhove geloof ik
  zondag 12 januari 2014 @ 20:21:16 #40
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135408883
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 13:30 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Ik voel me ten dele aangesproken. Probeer over het algemeen toch wel wat selectie te maken. Maar als ik de bus nog niet eerder op de foto heb ben ik toch net wat minder kritisch.

Ik vind het leuk om hier te zien dat de foto's van Greavy de afgelopen jaren zo enorm zijn verbeterd. Je ziet echt een verschil tussen nu en een paar jaar geleden.
Dank voor de complimenten. Ik ben vroegah begonnen met een compact-camera, die uiteindelijk niet mee wilde werken aan zwemles, waar toen een nieuwe compact-camera van een paar tientjes voor terug kwam. Daarna werd eens geïnvesteerd in de Canon 1000D + kitlens 18-55, maar na daar geen interesse meer in te hebben ivm de lage kwaliteit werd de 17-85mm aangeschaft.
Toen die lens stuk ging, is weer een upgrade in body en lens bemachtigd, de Canon 7D + 17-55mm (vergelijkbaar met de 24-105 L-lens).
Door alle tips van anderen, en voornamelijk zelf veel oefenen, is de kwaliteit sterk verbeterd. Ik ben ook veel kritischer geworden, en zet tegenwoordig ook de foto's recht, en/of snij ze een beetje bij.

En ik heb echt niet aan iedere bus-spotter een hekel, integendeel. Maar de mensen die niet weten wanneer je uberhaupt moet afklikken, of zelfs frontaal voor de neus van de bus een boom, lantaarnpaal of what ever hebben, of niet eens moeite doen om onscherpe foto's weg te mikken, dáár kijk ik echt niet meer naar. Daar moet veel in beter kunnen, dunkt mij.
pi_135408888
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nee, maar af en toe is er nog wel Polizei rond Ihrhove geloof ik
Klopt, die stapten bij mij ook in op Nieuweschans, deden niets en stapten toen weer in Weener uit.
pi_135408934
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:17 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Zo beter? Nog steeds een beperkt data-abonnement?
Uitstekend. En nee. Gewoon netiquette jeweetzelf.
pi_135408979
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:21 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Klopt, die stapten bij mij ook in op Nieuweschans, deden niets en stapten toen weer in Weener uit.
Ja die zijn veel meer geïnteresseerd in drugsgebruikers dan in Arriva-reizigers in een Arriva-trein op een Arriva-lijn :Y
pi_135409022
quote:
14s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:22 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Uitstekend. En nee. Gewoon netiquette jeweetzelf.
Had dr inderdaad helemaal niet naar gekeken, was een onbewussie
pi_135409150
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:23 schreef Bitlord het volgende:

[..]

Had dr inderdaad helemaal niet naar gekeken, was een onbewussie
Al goed :)
pi_135412873
[q0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:18 schreef b2py het volgende:

[..]

Waarschijnlijk. Het is niet dat dat soort zaken ineens uit lucht vallen denk ik. Vroeger kon je er omheen rijden en niet meer. Zo simpel zal het wel zijn.
[/quote]
Dat. Er gaan niet meer wissels stuk maar om ze te repareren moet er meer infra buitendienst als vroeger. En dat raakt de treindienst dus sneller.
[/quote]
  zondag 12 januari 2014 @ 21:24:12 #47
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135413417
Volgens mij zijn er toch wel genoeg sporen rondom Schiphol om toch een normale dienstregeling te rijden (met misschien paar minuutjes vertraging). Er zijn toch niet voor niets zes sporen in Schiphol, daar moet je vast wel wat kanten mee op kunnen..
  zondag 12 januari 2014 @ 21:26:04 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135413557
Als het probleem niet in Schiphol ligt maar bijvoorbeeld bij Nieuw-Vennep, dan houdt het helaas op.
pi_135413608
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:24 schreef Frozen-assassin het volgende:
Volgens mij zijn er toch wel genoeg sporen rondom Schiphol om toch een normale dienstregeling te rijden (met misschien paar minuutjes vertraging). Er zijn toch niet voor niets zes sporen in Schiphol, daar moet je vast wel wat kanten mee op kunnen..
Behalve als je alle wissels gaat wegsaneren omdat je in je peilloze domheid van mening bent dat één en ander daar "robuuster" van wordt :')
  zondag 12 januari 2014 @ 21:28:06 #50
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135413722
Ik heb nog 2 vragen voor mn tour voor Morgen.

1 doet de conducteur moelijk als ik dus een omweg maak? Breda Zwolle over de Hanzenlijn is niet het meest logische. :)

2) zo ja, hoe weet ik dan op welk viapunt ik moet uit/inchecken en hoeveel tijd moet er tussen de 2 zitten.

Ik heb een blokker kaart, en ik zit dus ook met het dalureninchecken, kan ik mijn reis op ieder punt "onderbreken" im vanaf dat punt weer "logisch" te reizen... :)? (Om zodoende dus net voor een piekuur een rit te beginnen...)
pi_135413759
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:26 schreef James1988 het volgende:
Als het probleem niet in Schiphol ligt maar bijvoorbeeld bij Nieuw-Vennep, dan houdt het helaas op.
Zit aan de andere kant, volgens mij op zo/ma sowieso verbussing Schiphol - Leiden.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:30:18 #52
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135413916
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een blokker kaart, en ik zit dus ook met het dalureninchecken, kan ik mijn reis op ieder punt "onderbreken" im vanaf dat punt weer "logisch" te reizen... :)?
Gewoon inchecken, en niet onderweg ombliepen. Met je blokker-kaart mag dat gewoon (althans, officieel niet, maar het wordt door treinpersoneel gewoon gezien als een dagkaart, waarbij je bij je beginstation maar moet inchecken, rest boeit ze niet)
  zondag 12 januari 2014 @ 21:32:22 #53
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135414051
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef b2py het volgende:

[..]

Zit aan de andere kant, volgens mij op zo/ma sowieso verbussing Schiphol - Leiden.
Volgens www.rijdentijdensohr2014.nl rijden er op zo/ma normaalgesproken wel treinen tussen Schiphol en Leiden.
pi_135414302
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:

[..]

Volgens www.rijdentijdensohr2014.nl rijden er op zo/ma normaalgesproken wel treinen tussen Schiphol en Leiden.
Je hebt gelijk. Dan zal het wel ergens tussen Schiphol/Hoofddorp en Leiden zitten ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 21:53:08 #55
200192 Darkwing_Duck
pi_135415528
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef greavy het volgende:

[..]

Gewoon inchecken, en niet onderweg ombliepen. Met je blokker-kaart mag dat gewoon (althans, officieel niet, maar het wordt door treinpersoneel gewoon gezien als een dagkaart, waarbij je bij je beginstation maar moet inchecken, rest boeit ze niet)
Maar stel ik wil toch die onderbreking maken, uit en dan weer inchecken kan in 100 seconden? :?
pi_135415572
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar stel ik wil toch die onderbreking maken, uit en dan weer inchecken kan in 100 seconden? :?
Nee meteen. Mits bij twee verschillende paaltjes.
pi_135415698
En ik denk dat dat op Schiphol het makkelijkst is.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:57:49 #58
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135415880
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee meteen. Mits bij twee verschillende paaltjes.
Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
  zondag 12 januari 2014 @ 21:58:49 #59
200192 Darkwing_Duck
pi_135415927
Bedankt voor de tips jongens 8-)
pi_135415953
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
oh dat zou ook best kunnen :)
pi_135416150
quote:

[..]

Ook weer lekker gecommuniceerd naar de reiziger in ieder geval.
pi_135416508
quote:

[..]

Even je paspoort of ID-kaart ervoor houden werkt ook, geeft ie een foutmelding maar daar zit ook een chip in. :)
  zondag 12 januari 2014 @ 22:10:31 #63
200192 Darkwing_Duck
pi_135416601
Een pass navigo dus ook, al zijn er verhalen van collegas dat je die dan sloopt :')
  zondag 12 januari 2014 @ 22:12:17 #64
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135416692
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een pass navigo dus ook, al zijn er verhalen van collegas dat je die dan sloopt :')
Dat zou wel heel slecht zijn :')
pi_135418946
Weer die politie die het spoor plat legt, zou eens niet.
pi_135419094
Daar issie weer....

NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:46:15 Rotterdam Lombardijen-Barendrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:52:56 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135419251
NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46 Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
Aardige afstand erbij ineens.
pi_135419471
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef James1988 het volgende:
NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46 Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
zo...dat is behoorlijk stuk.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  zondag 12 januari 2014 @ 22:57:12 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135419527
"op last van de politie" betekent meestal agressie in een trein of dat een voortvluchtig persoon zich op de sporen begeeft.
pi_135419679
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef James1988 het volgende:
Maakt toch niet uit. Volgens mij kan je tussen Barendrecht en Dordrecht toch niet keren met een trein..
  zondag 12 januari 2014 @ 23:11:21 #71
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135420493
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef b2py het volgende:

[..]

Maakt toch niet uit. Volgens mij kan je tussen Barendrecht en Dordrecht toch niet keren met een trein..
Niet in Zwijndrecht?
pi_135421562
Er staan bediende seinen, ik weet het ook niet zeker hè ;)
  zondag 12 januari 2014 @ 23:30:24 #73
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135421695
Hoe dan ook, het zit er weer op:

NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 23:19:57 Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: versperring voorbij, treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
pi_135421797
Suïcidaal persoon -O-
  zondag 12 januari 2014 @ 23:33:02 #75
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135421816
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:32 schreef Maegrim het volgende:
Suïcidaal persoon -O-
Naar.
pi_135423117
Oops :)

pi_135425817
Uitgelopen werkzaamheden tussen Rotterdam - Den Haag, ook alweer even geleden op dit traject

Enkele treinen vallen uit, mijn IC rijdt langzaam rondom Delft.
pi_135425968
Bij mij in de regio ook, rond Hoorn. Alweer over gelukkig :)
pi_135426094
Rond delft minder treinen door uitgelopen werkzaamheden. Prima, kan gebeuren maar dan dit.
Reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal reizen om via Utrecht centraal. Whut? De rest doet er niet toe? :')
pi_135426122
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:52 schreef b2py het volgende:
Rond delft minder treinen door uitgelopen werkzaamheden. Prima, kan gebeuren maar dan dit.
Reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal reizen om via Utrecht centraal. Whut? De rest doet er niet toe? :')
Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hè?
  maandag 13 januari 2014 @ 08:05:01 #81
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135426180
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 07:57 schreef remcoP het volgende:

[..]

Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hè?
Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 januari 2014 @ 08:06:43 #82
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_135426202
Flinke uitloop ook, de sprinters en IC's vanuit Breda naar Den Haag rijden in ieder geval tot 9:00 maar tot Rotterdam.
pi_135426216
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 08:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.
Den Haag - Rotterdam nooit. Ben wel eens van Rotterdam naar Delft gestuurd via Gouda en Den Haag. Om in Den Haag uiteindelijk de tram naar delft te moeten nemen. (want HTM is ook deels NS)
pi_135426256
Komt omdat er prima NS omreisadvies is via Gouda.
pi_135426270
Ben ik blij dat ik een van de eerste intercity's had die wel doorreed, gezien de puinhoop nu.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:45:50 #86
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135427402
De eerste dwarsliggers in de nieuwe spoortunnel van Delft zijn inmiddels gelegd. :)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:46:36 #87
200192 Darkwing_Duck
pi_135427416
Zojuist heb ik samen met James de intercity Direct gepakt van Breda naar Rotterdam. Leuk eens Handen geschud te hebben ^O^

En Ohja, die tekst van Greavy heb ik destijds aangepast ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:46:54 #88
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135427420
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 23:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Niet in Zwijndrecht?
In Zwijndrecht kan je keren, in Barendrecht niet zover ik weet.
  maandag 13 januari 2014 @ 09:52:11 #89
200192 Darkwing_Duck
pi_135427507
Ik zie inmidels dat de eerste dwarsliggers zijn gelegd in de Delftse spoortunnel... :)
  maandag 13 januari 2014 @ 09:53:27 #90
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135427535
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne 8)7
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 13 januari 2014 @ 10:19:32 #91
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135427992
Zitten er hier een paar door de stilte coupé te schreeuwen, komt er controle zegt het personeel ook niet even wat ofzo en laat ze gewoon door lullen
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 13 januari 2014 @ 11:23:09 #92
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135429636
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:

quote:
Daarnaast was er vanochtend ook een seinstoring tussen Den Haag en Rotterdam. Op dit traject werkten we gisteren en vannacht aan de vernieuwing van het spoor. Daarbij heeft de aannemer vanochtend rond kwart voor zes een sleutel in de overweg laten zitten, wat een seinstoring tot gevolg had. Hierdoor waren seinen en wissels tijdelijk niet aan te sturen vanuit onze verkeersleidingspost. Monteurs waren snel ter plaatse en hebben de seinstoring inmiddels verholpen. Het treinverkeer is daar om 8.25 uur weer opgestart.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
  maandag 13 januari 2014 @ 11:26:26 #93
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135429724
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:

[..]

Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 13 januari 2014 @ 11:40:27 #94
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135430025
Het gaat in ieder geval de hele dag nog duren. Tussen Hengelo - Almelo

[ Bericht 20% gewijzigd door Dos37 op 13-01-2014 11:46:22 ]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135430512
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:14:21 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135431019
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 12:17:42 #97
Maffe Fries
pi_135431122
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geïnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
pi_135431282
quote:

[..]

[..]

Dan zou je bij elke overweg een soort monitoringssysteem moeten hebben, die aangeeft wat er in die overweg voor de storing veroorzaakt. Ik vermoed niet dat we dat in Nederland hebben, maar "slechts" een set relais en andere elektronische meuk. Daar is dan een systeem aangehangen die dat in de gaten houdt en vertelt als er een storing is, maar die dan niet precies kan vertellen wat de storing is.

Maar dat is slechts een vermoeden
  maandag 13 januari 2014 @ 12:41:36 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135431818
quote:

[..]

[..]

Nee, want dat zorgt voor de noodzaak van extra logica in de apparatuur. Dat geeft extra kans op storingen maar bij relaisbeveiligingen nog veel belangrijker: Het is duurder in ontwerp, bouwen en onderhoud.
  Redactie Sport maandag 13 januari 2014 @ 13:20:14 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135433162
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:53 schreef Dos37 het volgende:
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne 8)7
ik sta nu tussen gezondheispark en Delden, in de hoop op omgeleid goederen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135435004
quote:

[..]

[..]

Je moet je verwachtingen niet zo hoog leggen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')