Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hè?quote:Op maandag 13 januari 2014 07:52 schreef b2py het volgende:
Rond delft minder treinen door uitgelopen werkzaamheden. Prima, kan gebeuren maar dan dit.
Reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal reizen om via Utrecht centraal. Whut? De rest doet er niet toe?
Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.quote:Op maandag 13 januari 2014 07:57 schreef remcoP het volgende:
[..]
Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hè?
Den Haag - Rotterdam nooit. Ben wel eens van Rotterdam naar Delft gestuurd via Gouda en Den Haag. Om in Den Haag uiteindelijk de tram naar delft te moeten nemen. (want HTM is ook deels NS)quote:Op maandag 13 januari 2014 08:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?quote:Daarnaast was er vanochtend ook een seinstoring tussen Den Haag en Rotterdam. Op dit traject werkten we gisteren en vannacht aan de vernieuwing van het spoor. Daarbij heeft de aannemer vanochtend rond kwart voor zes een sleutel in de overweg laten zitten, wat een seinstoring tot gevolg had. Hierdoor waren seinen en wissels tijdelijk niet aan te sturen vanuit onze verkeersleidingspost. Monteurs waren snel ter plaatse en hebben de seinstoring inmiddels verholpen. Het treinverkeer is daar om 8.25 uur weer opgestart.
Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:
[..]
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:
[..]
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
quote:Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geïnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Dan zou je bij elke overweg een soort monitoringssysteem moeten hebben, die aangeeft wat er in die overweg voor de storing veroorzaakt. Ik vermoed niet dat we dat in Nederland hebben, maar "slechts" een set relais en andere elektronische meuk. Daar is dan een systeem aangehangen die dat in de gaten houdt en vertelt als er een storing is, maar die dan niet precies kan vertellen wat de storing is.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Nee, want dat zorgt voor de noodzaak van extra logica in de apparatuur. Dat geeft extra kans op storingen maar bij relaisbeveiligingen nog veel belangrijker: Het is duurder in ontwerp, bouwen en onderhoud.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
ik sta nu tussen gezondheispark en Delden, in de hoop op omgeleid goederenquote:Op maandag 13 januari 2014 09:53 schreef Dos37 het volgende:
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |