Zit aan de andere kant, volgens mij op zo/ma sowieso verbussing Schiphol - Leiden.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:26 schreef James1988 het volgende:
Als het probleem niet in Schiphol ligt maar bijvoorbeeld bij Nieuw-Vennep, dan houdt het helaas op.
Gewoon inchecken, en niet onderweg ombliepen. Met je blokker-kaart mag dat gewoon (althans, officieel niet, maar het wordt door treinpersoneel gewoon gezien als een dagkaart, waarbij je bij je beginstation maar moet inchecken, rest boeit ze niet)quote:Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een blokker kaart, en ik zit dus ook met het dalureninchecken, kan ik mijn reis op ieder punt "onderbreken" im vanaf dat punt weer "logisch" te reizen...?
Volgens www.rijdentijdensohr2014.nl rijden er op zo/ma normaalgesproken wel treinen tussen Schiphol en Leiden.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:28 schreef b2py het volgende:
[..]
Zit aan de andere kant, volgens mij op zo/ma sowieso verbussing Schiphol - Leiden.
Je hebt gelijk. Dan zal het wel ergens tussen Schiphol/Hoofddorp en Leiden zittenquote:Op zondag 12 januari 2014 21:32 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volgens www.rijdentijdensohr2014.nl rijden er op zo/ma normaalgesproken wel treinen tussen Schiphol en Leiden.
Maar stel ik wil toch die onderbreking maken, uit en dan weer inchecken kan in 100 seconden?quote:Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef greavy het volgende:
[..]
Gewoon inchecken, en niet onderweg ombliepen. Met je blokker-kaart mag dat gewoon (althans, officieel niet, maar het wordt door treinpersoneel gewoon gezien als een dagkaart, waarbij je bij je beginstation maar moet inchecken, rest boeit ze niet)
Nee meteen. Mits bij twee verschillende paaltjes.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar stel ik wil toch die onderbreking maken, uit en dan weer inchecken kan in 100 seconden?
Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee meteen. Mits bij twee verschillende paaltjes.
oh dat zou ook best kunnenquote:Op zondag 12 januari 2014 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
Ook weer lekker gecommuniceerd naar de reiziger in ieder geval.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
Even je paspoort of ID-kaart ervoor houden werkt ook, geeft ie een foutmelding maar daar zit ook een chip in.quote:Op zondag 12 januari 2014 21:57 schreef James1988 het volgende:
[..]
Bij hetzelfde paaltje kan ook als er intussen een andere chipkaart is behandeld.
Dat zou wel heel slecht zijnquote:Op zondag 12 januari 2014 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Een pass navigo dus ook, al zijn er verhalen van collegas dat je die dan sloopt
twitter:NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:46:15Rotterdam Lombardijen-Barendrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
Aardige afstand erbij ineens.twitter:NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
zo...dat is behoorlijk stuk.quote:Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef James1988 het volgende:
Aardige afstand erbij ineens.twitter:NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
Maakt toch niet uit. Volgens mij kan je tussen Barendrecht en Dordrecht toch niet keren met een trein..quote:Op zondag 12 januari 2014 22:52 schreef James1988 het volgende:
Aardige afstand erbij ineens.twitter:NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 22:47:46Herstel: Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: er rijden geen treinen op last van de politie. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
Niet in Zwijndrecht?quote:Op zondag 12 januari 2014 22:59 schreef b2py het volgende:
[..]
Maakt toch niet uit. Volgens mij kan je tussen Barendrecht en Dordrecht toch niet keren met een trein..
twitter:NS_online twitterde op zondag 12-01-2014 om 23:19:57Rotterdam Lombardijen-Dordrecht: versperring voorbij, treinverkeer wordt geleidelijk hervat. http://t.co/axyyfHaEPO #RlbBrd reageer retweet
Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hè?quote:Op maandag 13 januari 2014 07:52 schreef b2py het volgende:
Rond delft minder treinen door uitgelopen werkzaamheden. Prima, kan gebeuren maar dan dit.
Reizigers tussen Tilburg en Den Haag Centraal reizen om via Utrecht centraal. Whut? De rest doet er niet toe?
Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.quote:Op maandag 13 januari 2014 07:57 schreef remcoP het volgende:
[..]
Randstadrail lijkt me een stuk sneller, maar ja, geen ns hè?
Den Haag - Rotterdam nooit. Ben wel eens van Rotterdam naar Delft gestuurd via Gouda en Den Haag. Om in Den Haag uiteindelijk de tram naar delft te moeten nemen. (want HTM is ook deels NS)quote:Op maandag 13 januari 2014 08:05 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Zegt niets. Als Groningen - Meppel er uit ligt, komt er ook wel eens een omreisadvies via Leeuwarden.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?quote:Daarnaast was er vanochtend ook een seinstoring tussen Den Haag en Rotterdam. Op dit traject werkten we gisteren en vannacht aan de vernieuwing van het spoor. Daarbij heeft de aannemer vanochtend rond kwart voor zes een sleutel in de overweg laten zitten, wat een seinstoring tot gevolg had. Hierdoor waren seinen en wissels tijdelijk niet aan te sturen vanuit onze verkeersleidingspost. Monteurs waren snel ter plaatse en hebben de seinstoring inmiddels verholpen. Het treinverkeer is daar om 8.25 uur weer opgestart.
Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:
[..]
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:
[..]
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
quote:Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?quote:Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geïnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Dan zou je bij elke overweg een soort monitoringssysteem moeten hebben, die aangeeft wat er in die overweg voor de storing veroorzaakt. Ik vermoed niet dat we dat in Nederland hebben, maar "slechts" een set relais en andere elektronische meuk. Daar is dan een systeem aangehangen die dat in de gaten houdt en vertelt als er een storing is, maar die dan niet precies kan vertellen wat de storing is.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Nee, want dat zorgt voor de noodzaak van extra logica in de apparatuur. Dat geeft extra kans op storingen maar bij relaisbeveiligingen nog veel belangrijker: Het is duurder in ontwerp, bouwen en onderhoud.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
ik sta nu tussen gezondheispark en Delden, in de hoop op omgeleid goederenquote:Op maandag 13 januari 2014 09:53 schreef Dos37 het volgende:
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |