abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 18:18:41 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135445282
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geīnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:26:18 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135445535
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:



Bron: Barneveldse Krant
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 18:30:25 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135445705
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
oh ja, zo zat het. Helder ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 18:31:47 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135445760
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 18:40:41 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135446154
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

Bron: Barneveldse Krant
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
  maandag 13 januari 2014 @ 18:41:04 #108
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135446170
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
pi_135446204
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

Bron: Barneveldse Krant
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
  maandag 13 januari 2014 @ 18:42:35 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135446241
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
We willen wat het beste is voor de NS-IJzerschuiver. En dus het slechtste voor andere ijzerschuivers. Klant? We zijn toch geen winkel? Zie jij een toonbank? :{w Doe niet zo raar :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 19:12:53 #111
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_135447590
Vandaag maar via Zutphen naar Zwolle gegaan, aangezien ik geen zin had in nog een bus. maar godzijdank zit ik dus (bijna) nooit in die LINTjes, de beenruimte is echt om te huilen, nou ja huilen, daar is toch geen ruimte voor.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:36:48 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135448929
Het is makkelijk klagen over NS in het geval van Ede-Arnhem maar op termijn gaan de IC-frequenties daar omhoog waardoor de overstappen van/naar de Valleilijn stukken beter worden.

Inderdaad kan het best zo zijn dat de Valleilijn erdoor past maar dan staat nog niet vast dat die treinen in een mooi treinpad terecht komen. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze Ede binnenkomen, vervolgens moeten wachten tot de IC langs is om daarna pas door te gaan. Dan pakt bijna iedere groep voor wie de ritprijs geen probleem is de IC. Dan heb je niets aan een doorgetrokken Valleilijn terwijl het wel minder goed is voor de robuustheid. Maar wellicht past het veel beter.
pi_135449171
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Utrecht-Amersfoort ook, en vooruit, Amersfoort-Weeps en Zwolle-Meppel ook maar gewoon :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135449186
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 19:46:05 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135449567
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
mja, vanaf de Betuweroute tot aan waar de sporen uit Utrecht erbij komen moet genoeg zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135451294
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
Foutje kan gebeuren.
pi_135451358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
pi_135451483
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:37:07 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135452706
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
pi_135452850
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Kan je concluderen dat die methodiek in ieder geval erg effectief is ;)
pi_135453096
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
pi_135453218
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
Roep dan ook niet van die onzin.
pi_135453309
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Roep dan ook niet van die onzin.
Hoezo? NS begint toch zeker met dingen te roepen in de media. Dan mag ik ook roepen dat ze beter eerst eens met Connexxion en ProRail om de tafel gaan zitten, evt. een overbelastverklaring laten maken en dán tzt. eventueel eens gaan mopperen over iets.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:54:09 #124
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135453631
NS zegt feitelijk vier dingen:
1. We hebben het liever niet.
2. We werken mee aan een onderzoek
3. Er zijn twijfels over de mogelijkheden voor een robuuste inpassing in de dienstregeling.
4. Waarschijnlijk is er infrastructuur nodig. Wie betaalt?

Lijkt mij een vrij legitiem verhaal.

Overigens valt er best wat nuttigs te zeggen: Tussen Ede en Arnhem zitten twee stations. Dat zijn voor een stoppertje twee stops extra. Dat past maar het is niet ruim binnen een tien-minutenpatroon. Daarom wil je eigenlijk het treinpad van de stoptrein af laten hangen van de uitwerking van de IC's. Dat betekent dat je met de stoptrein moet kunnen schuiven. Dat kan het volgende betekenen:
1. Connexxion zou misschien wel twee treinstellen moeten aanschaffen maar ze willen er eigenlijk maar één aanschaffen voor dat plan.
2. Er moet misschien wel een berg infra bij te Ede, op de Kippenlijn zelf of tussen Ede en Arnhem.

Wil je 1 en 2 allebei niet, dan is de kans groot dat je een kloteoplossing krijgt omdat het spoor daar aardig vol zit.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:58:25 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135453842
Oplossing voor punt 4: de vragende partijen (overheden dus).
pi_135453963
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 21:03:20 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135454099
punt 4 moet sowieso en verder wil je natuurlijk kort volgen hebben, zodat de stopper direct achter de IC aan kan gaan om zo wat meer bufferruimte te creëren mocht het naar 6 IC's per uur gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135454169
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:00 schreef b2py het volgende:
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
Als het ooit zo ver komt, dan rijdt CXX vast niet meer op de Valleilijn. Concessie loopt namelijk over een kleine 3 jaar af, tenzij de verlengingsoptie wordt gelicht van 5 jaar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:18 #129
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135458148
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:11:25 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135458483
wat wil je met het uitchecken bereiken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 22:11:55 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135458516
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Heb je je koffer wel meegenomen? :P
  maandag 13 januari 2014 @ 22:14:39 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135458723
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Boeiend
pi_135458754
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
_O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:16:05 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135458816
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je je koffer wel meegenomen? :P
_O- :'( :') KUT!
pi_135459215
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Blokker klantenservice bellen. Of Eva, die schijnt ook wel goed met vragen te zijn.
pi_135459908
Heuj. Borne is weer heel.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135459984
Voor wat het waard is.. :P
  maandag 13 januari 2014 @ 22:34:46 #138
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135460001
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:33 schreef _JdM_ het volgende:
Heuj. Borne is weer heel.
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135460140
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Doe maar nadat mijn trein (23.15 aankomst Enschede) voorbij is. Dan vind 'k het prima.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:38:42 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135460210
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:39:03 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135460238
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:41:51 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135460398
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O- :'( :') KUT!
Nou, morgen eerste trein naar Rotterdam en misschien ben je dan nog net op tijd. :s)
pi_135460434
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Betwijfel het.
Op mijn corridor valt het geloof ik nog wel mee, maar die was de afgelopen jaren sowieso al flink verbeterd.
pi_135460665
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Machinisten moeten wennen aan de nieuwe rijtijden en doen nog niet aan EnergieZuinigRijden?

In Hengelo zag je dat ook: Machinist zonder EZR haalt vanuit Almelo naar Enschede een aankomsttijd van .04/34 (waar 07/37 gepland is). Na Februari ging men aan de EZR en kwam een aankomsttijd van .06/36 al bijna niet meer voor.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135460705
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
pi_135460730
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:49:14 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135460780
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135460812
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:49:52 #149
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135460817
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:50:37 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135460853
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
ook weer typisch Belgisch he _O-

Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135460918
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Anno1982 het volgende:
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
Je krijgt als Meester zelfs speciale EZR les. :/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:54:55 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135461073
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 22:55:32 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461100
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je je koffer wel meegenomen? :P
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')