Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geīnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
oh ja, zo zat het. Helderquote:Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.
Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:
[ afbeelding ]
Bron: Barneveldse Krant
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:
[ afbeelding ]
Bron: Barneveldse Krant
We willen wat het beste is voor de NS-IJzerschuiver. En dus het slechtste voor andere ijzerschuivers. Klant? We zijn toch geen winkel? Zie jij een toonbank?quote:Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"
Errr, hoe bedoel je?
Utrecht-Amersfoort ook, en vooruit, Amersfoort-Weeps en Zwolle-Meppel ook maar gewoonquote:Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.
En ja, dat is WEL van deze tijd.
mja, vanaf de Betuweroute tot aan waar de sporen uit Utrecht erbij komen moet genoeg zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
Foutje kan gebeuren.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Kan je concluderen dat die methodiek in ieder geval erg effectief isquote:Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
Roep dan ook niet van die onzin.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
Hoezo? NS begint toch zeker met dingen te roepen in de media. Dan mag ik ook roepen dat ze beter eerst eens met Connexxion en ProRail om de tafel gaan zitten, evt. een overbelastverklaring laten maken en dán tzt. eventueel eens gaan mopperen over iets.quote:
Als het ooit zo ver komt, dan rijdt CXX vast niet meer op de Valleilijn. Concessie loopt namelijk over een kleine 3 jaar af, tenzij de verlengingsoptie wordt gelicht van 5 jaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:00 schreef b2py het volgende:
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
Heb je je koffer wel meegenomen?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
Boeiendquote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je je koffer wel meegenomen?
Blokker klantenservice bellen. Of Eva, die schijnt ook wel goed met vragen te zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de railsquote:
Doe maar nadat mijn trein (23.15 aankomst Enschede) voorbij is. Dan vind 'k het prima.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Betwijfel het.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Machinisten moeten wennen aan de nieuwe rijtijden en doen nog niet aan EnergieZuinigRijden?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.quote:
Bla bla bullshit.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
ook weer typisch Belgisch hequote:Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.
In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.
De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.
Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
Je krijgt als Meester zelfs speciale EZR les. :/quote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Anno1982 het volgende:
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdtquote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je je koffer wel meegenomen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |