Je moet je verwachtingen niet zo hoog leggenquote:Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:
[..]
[..]
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:
[..]
Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geïnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
oh ja, zo zat het. Helderquote:Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
[..]
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.
Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:
[ afbeelding ]
Bron: Barneveldse Krant
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.quote:Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef b2py het volgende:
[..]
Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!quote:Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:
[ afbeelding ]
Bron: Barneveldse Krant
We willen wat het beste is voor de NS-IJzerschuiver. En dus het slechtste voor andere ijzerschuivers. Klant? We zijn toch geen winkel? Zie jij een toonbank?quote:Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef James1988 het volgende:
[..]
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"
Errr, hoe bedoel je?
Utrecht-Amersfoort ook, en vooruit, Amersfoort-Weeps en Zwolle-Meppel ook maar gewoonquote:Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.
En ja, dat is WEL van deze tijd.
mja, vanaf de Betuweroute tot aan waar de sporen uit Utrecht erbij komen moet genoeg zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
Foutje kan gebeuren.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Anno1982 het volgende:
[..]
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Igen het volgende:
[..]
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef b2py het volgende:
[..]
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?quote:Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Kan je concluderen dat die methodiek in ieder geval erg effectief isquote:Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:
[..]
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
Roep dan ook niet van die onzin.quote:Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:
[..]
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
Hoezo? NS begint toch zeker met dingen te roepen in de media. Dan mag ik ook roepen dat ze beter eerst eens met Connexxion en ProRail om de tafel gaan zitten, evt. een overbelastverklaring laten maken en dán tzt. eventueel eens gaan mopperen over iets.quote:
Als het ooit zo ver komt, dan rijdt CXX vast niet meer op de Valleilijn. Concessie loopt namelijk over een kleine 3 jaar af, tenzij de verlengingsoptie wordt gelicht van 5 jaar.quote:Op maandag 13 januari 2014 21:00 schreef b2py het volgende:
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
Heb je je koffer wel meegenomen?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
Boeiendquote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je je koffer wel meegenomen?
Blokker klantenservice bellen. Of Eva, die schijnt ook wel goed met vragen te zijn.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing?
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de railsquote:
Doe maar nadat mijn trein (23.15 aankomst Enschede) voorbij is. Dan vind 'k het prima.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Betwijfel het.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Machinisten moeten wennen aan de nieuwe rijtijden en doen nog niet aan EnergieZuinigRijden?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.quote:
Bla bla bullshit.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
ook weer typisch Belgisch hequote:Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.
In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.
De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.
Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
Je krijgt als Meester zelfs speciale EZR les. :/quote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Anno1982 het volgende:
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdtquote:Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef b2py het volgende:
[..]
Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
quote:Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:
[..]
Heb je je koffer wel meegenomen?
Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:54 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt
EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Lollie?quote:Op maandag 13 januari 2014 22:48 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan opquote:Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.
In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.
De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.
Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekkenquote:Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
EZR is gewoon hoerig verkankerd kut. Zeker als je tussen verschillende vervoerders moet overstappen. Dan is er niets frustrerender dan een trein diiiiieeeeeeee zooooooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag als dikke strooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooont komt binnnnnnnnnnnnensukkkkkkkkkkkkkkkkkkellllleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnquote:Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:
[..]
Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
Inderdaad.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ook weer typisch Belgisch he
Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
40 jaar oud. En ja, het gaat voor nog maximaal 10 jaar weer de baan op, en dan moet het aan de kant.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan opIk denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan
Of hebben daardoor wel genoeg tijd om een bakje chocomelk te halen en zo NS Dochter servex te sponseren...quote:Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:
[..]
Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.quote:Op maandag 13 januari 2014 22:58 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken
Zoiets zou het wel zijn ja. Maar het potje voor het proefstel is al 2x leeggeraakt omdat de kosten te laag werden geschat.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
Sja, vertel dat de HTMquote:Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:
[..]
Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
Je spreekt jezelf een beetje tegenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.
Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geïnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoorquote:
Voorheen had je erg veel loze ruimte, die is met de actuele info verbeterd. Waar 'Trein naar' staat moet nog verbeterd worden, vind ik. Daar wordt het allemaal erg afgekort.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Je spreekt jezelf een beetje tegen
Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor
Buiten de spitsen voldoende op de meeste lijnen, er rijden ook genoeg bussen.quote:
Volop ruimte voor verbetering:quote:Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte. Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.
ja, en als het in 2025 gerenoveerd op de baan komt dus 50.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:12 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?
Datum is wel handig voor de pas-reizigers, en dat staat je niet in de weg daar.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]
Volop ruimte voor verbetering:
1) Het woord "Verbindingen:" in een kolom aan de linkerkant neem teveel te veel ruimte in, dat kan ook als tekst erboven
2) De kolommen met geplande tijd en actuele tijd zijn nuttig maar nemen veel te veel ruimte in. Die informatie kan compacter worden gepresenteerd (bijvoorbeeld: 18:10 +3)
3) Het woord "spoor" is overbodig, de cijfers zouden tussen het treintype en de bestemming geplaatst kunnen worden zodat er meer ruimte ontstaat voor de naam van het station. Hoe het nu wordt afgekapt is amateuristisch.
4) De datum links onderin is in mijn ogen overbodig, de tijd zou op een andere plaats gezet kunnen worden
5) Wat zijn die bolletjes in vredesnaam? Welke stagiair grafisch design mocht zich uitleven tijdens de vrijmibo?
Zo'n onzin altijd dit he. Net alsof ik naar de helpdesk mail "Kijk, hier heb je de laatste 12.168 meldingen uit het system log. Ik denk dat er iets mis is. Kunnen jullie het fiksen? Beetje snel graag ik moet morgen voor 6 maanden naar Afrika. Bedankt vast!"quote:Op maandag 13 januari 2014 23:19 schreef b2py het volgende:
13-01-14 23:10:34 Brandweer Midden- en West Brabant PRIO 1 9192 4739 2739 NS STATIONSPLEIN 1 ROOSENDAAL (1911) Br spoorvervoer (INC: 07) (TIS: tis22)
1200006 Brandweer Regio 6195 HOvD West (info)
1200015 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (info)
1200016 Brandweer Regio 9193 OvD oost-west (info)
1200045 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (alarm)
1200046 Brandweer Regio 9193 OVD Oost-west (alarm)
1200342 Brandweer Roosendaal BvD
1200356 Brandweer Roosendaal Ploeg A
1200358 Brandweer Roosendaal Ploeg C
1201966 Brandweer Roosendaal Lichtkrant
1201999 Brandweer Regio Monitorcode
Brand op het station iigquote:Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Zo'n onzin altijd dit he. Net alsof ik naar de helpdesk mail "Kijk, hier heb je de laatste 12.168 meldingen uit het system log. Ik denk dat er iets mis is. Kunnen jullie het fiksen? Beetje snel graag ik moet morgen voor 6 maanden naar Afrika. Bedankt vast!"
Net begrepen: De modernisering van de Varkensneuzen gaat pas echt van start als de Breakjes klaar zijn, en dat zou over, jawel, 3 tot 4 jaar klaar moeten zijn. Dus ze kunnen nog 4 jaar met dat proefstel spelen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
Ah, ga je zo vaak met die lijntje dat elke machinist je kentquote:Op maandag 13 januari 2014 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuk! Ik zit nu in een ledig mat ritje![]()
Ik zat in een RER A met als eindpunt torcy en zat voorin. Toen ik uitstapte vroeg de beste machinist of ik toevallig naar Chessy moet. Daar moest ie zn trein stallen in de garage. En nu zit ik in een donkere trein en zet ie me dadelijk even af
Na even wat in elkaar slepen in motherfriggin' Powerpoint heb ik al iets dat stukken beter is:quote:Op maandag 13 januari 2014 23:19 schreef greavy het volgende:
[..]
Datum is wel handig voor de pas-reizigers, en dat staat je niet in de weg daar.
De ruimte bij 'Verbindingen' ben je al kwijt aan de zin 'We komen aan in', dus dat maakt niet zoveel meer uit of Verbindingen daar wel of niet staat.
De leegruimte achter het treintype zou kleiner kunnen.
Het woord 'Spoor' zou ik niet weglaten, maar in de kolom daarboven ergens plaatsen, ofzo.
Doet me een beetje hieraan denken..quote:Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef James1988 het volgende:
[..]
Na even wat in elkaar slepen in motherfriggin' Powerpoint heb ik al iets dat stukken beter is:
[ afbeelding ]
Alsof ze er nog trots op zijn ook dat dat onderzoek nodig isquote:Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
De parlementaire enquêtecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:
[ afbeelding ]
Ja, en ook wel een beetje aan wat op de schermen in de SLT's staat. Dat heb ik bewust zo gekozen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:34 schreef b2py het volgende:
[..]
Doet me een beetje hieraan denken..
[ afbeelding ]
Dat moet wel met mn navigo. Ik moet eerder even dingetjes voor mn koffer regelen en dat niet vergetenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef b2py het volgende:
Koning. Lekker scheuren denk?
Vergeet niet uit te checken trouwens!
Ben je serieus je koffer vergeten?quote:Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Dat moet wel met mn navigo. Ik moet eerder even dingetjes voor mn koffer regelen en dat niet vergeten![]()
Nee, dat nog geneensquote:Op maandag 13 januari 2014 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ah, ga je zo vaak met die lijntje dat elke machinist je kent
Mee eens.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, en ook wel een beetje aan wat op de schermen in de SLT's staat. Dat heb ik bewust zo gekozen.
Op zulke schermen moet je niet teveel onnodige poespas zetten; de kleurverlopen, afgeronden hoekjes en grafische hoogstandjes (zoals dat gigantiche stuk van een cirkel) ogen weliswaar leuk, maar leiden af van waar het daadwerkelijk om gaat: de reisinformatie.
Voor grafische hoogstandjes zijn er plekken zoals reclameposters, televisiespots en magazines.
Dat is ook één van de dingen die ik goed vind aan de InfoPlus-schermen op de perrons.quote:
Een lichtsensor hoeft toch niet zo duur te zijn lijkt me, dan kun je afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht de helderheid instellen.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is ook één van de dingen die ik goed vind aan de InfoPlus-schermen op de perrons.
Ik ben niet alleen maar positief over de schermen: ze worden vanaf een kleine afstand al snel onleesbaar (vooral de onderste regels zijn zeer slecht te lezen) en ook als je dichtbij staat vind ik het contrast niet super. Overdag is er voor mijn gevoel teveel omgevingslicht waardoor de tekst minder goed opvalt, en 's avonds geven de schermen verhoudingsgewijs teveel licht waardoor ze te dominant aanwezig zijn.
In Noorwegen zag ik dat ze dezelfde schermen hebben opgehangen, maar dan met gele tekst op een zwarte achtergrond. In een ondergronds station (zoals Oslo Nationaltheatret) was de tekst voor mijn gevoel zeer goed te lezen, ook verderop het perron.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |