abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135435004
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Je moet je verwachtingen niet zo hoog leggen ;)
pi_135435081
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:18:41 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135445282
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geïnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:26:18 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135445535
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:



Bron: Barneveldse Krant
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 18:30:25 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135445705
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
oh ja, zo zat het. Helder ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 18:31:47 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135445760
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 18:40:41 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135446154
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

Bron: Barneveldse Krant
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
  maandag 13 januari 2014 @ 18:41:04 #108
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135446170
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
pi_135446204
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

Bron: Barneveldse Krant
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
  maandag 13 januari 2014 @ 18:42:35 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135446241
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
We willen wat het beste is voor de NS-IJzerschuiver. En dus het slechtste voor andere ijzerschuivers. Klant? We zijn toch geen winkel? Zie jij een toonbank? :{w Doe niet zo raar :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 19:12:53 #111
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_135447590
Vandaag maar via Zutphen naar Zwolle gegaan, aangezien ik geen zin had in nog een bus. maar godzijdank zit ik dus (bijna) nooit in die LINTjes, de beenruimte is echt om te huilen, nou ja huilen, daar is toch geen ruimte voor.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:36:48 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135448929
Het is makkelijk klagen over NS in het geval van Ede-Arnhem maar op termijn gaan de IC-frequenties daar omhoog waardoor de overstappen van/naar de Valleilijn stukken beter worden.

Inderdaad kan het best zo zijn dat de Valleilijn erdoor past maar dan staat nog niet vast dat die treinen in een mooi treinpad terecht komen. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze Ede binnenkomen, vervolgens moeten wachten tot de IC langs is om daarna pas door te gaan. Dan pakt bijna iedere groep voor wie de ritprijs geen probleem is de IC. Dan heb je niets aan een doorgetrokken Valleilijn terwijl het wel minder goed is voor de robuustheid. Maar wellicht past het veel beter.
pi_135449171
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Utrecht-Amersfoort ook, en vooruit, Amersfoort-Weeps en Zwolle-Meppel ook maar gewoon :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135449186
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 19:46:05 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135449567
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
mja, vanaf de Betuweroute tot aan waar de sporen uit Utrecht erbij komen moet genoeg zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135451294
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
Foutje kan gebeuren.
pi_135451358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
pi_135451483
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:37:07 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135452706
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
pi_135452850
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Kan je concluderen dat die methodiek in ieder geval erg effectief is ;)
pi_135453096
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
pi_135453218
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
Roep dan ook niet van die onzin.
pi_135453309
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Roep dan ook niet van die onzin.
Hoezo? NS begint toch zeker met dingen te roepen in de media. Dan mag ik ook roepen dat ze beter eerst eens met Connexxion en ProRail om de tafel gaan zitten, evt. een overbelastverklaring laten maken en dán tzt. eventueel eens gaan mopperen over iets.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:54:09 #124
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135453631
NS zegt feitelijk vier dingen:
1. We hebben het liever niet.
2. We werken mee aan een onderzoek
3. Er zijn twijfels over de mogelijkheden voor een robuuste inpassing in de dienstregeling.
4. Waarschijnlijk is er infrastructuur nodig. Wie betaalt?

Lijkt mij een vrij legitiem verhaal.

Overigens valt er best wat nuttigs te zeggen: Tussen Ede en Arnhem zitten twee stations. Dat zijn voor een stoppertje twee stops extra. Dat past maar het is niet ruim binnen een tien-minutenpatroon. Daarom wil je eigenlijk het treinpad van de stoptrein af laten hangen van de uitwerking van de IC's. Dat betekent dat je met de stoptrein moet kunnen schuiven. Dat kan het volgende betekenen:
1. Connexxion zou misschien wel twee treinstellen moeten aanschaffen maar ze willen er eigenlijk maar één aanschaffen voor dat plan.
2. Er moet misschien wel een berg infra bij te Ede, op de Kippenlijn zelf of tussen Ede en Arnhem.

Wil je 1 en 2 allebei niet, dan is de kans groot dat je een kloteoplossing krijgt omdat het spoor daar aardig vol zit.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:58:25 #125
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135453842
Oplossing voor punt 4: de vragende partijen (overheden dus).
pi_135453963
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 21:03:20 #127
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135454099
punt 4 moet sowieso en verder wil je natuurlijk kort volgen hebben, zodat de stopper direct achter de IC aan kan gaan om zo wat meer bufferruimte te creëren mocht het naar 6 IC's per uur gaan.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135454169
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:00 schreef b2py het volgende:
CXX vraagt ook, dus die mag ook bijleggen.
Als het ooit zo ver komt, dan rijdt CXX vast niet meer op de Valleilijn. Concessie loopt namelijk over een kleine 3 jaar af, tenzij de verlengingsoptie wordt gelicht van 5 jaar.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:07:18 #129
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135458148
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:11:25 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135458483
wat wil je met het uitchecken bereiken?
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 22:11:55 #131
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135458516
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Heb je je koffer wel meegenomen? :P
  maandag 13 januari 2014 @ 22:14:39 #132
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135458723
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Boeiend
pi_135458754
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
_O-
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:16:05 #134
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135458816
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je je koffer wel meegenomen? :P
_O- :'( :') KUT!
pi_135459215
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:07 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Ik heb een probleempje, ik ben vergeten mn blokker dalvrijdagkaartje uit te checken en zit inmidels al bij Arras, weet iemand een oplossing? :{
Blokker klantenservice bellen. Of Eva, die schijnt ook wel goed met vragen te zijn.
pi_135459908
Heuj. Borne is weer heel.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135459984
Voor wat het waard is.. :P
  maandag 13 januari 2014 @ 22:34:46 #138
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135460001
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:33 schreef _JdM_ het volgende:
Heuj. Borne is weer heel.
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135460140
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:34 schreef Dos37 het volgende:
[..]
het wordt weer tijd voor een goederen treintje uit de rails
Doe maar nadat mijn trein (23.15 aankomst Enschede) voorbij is. Dan vind 'k het prima.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:38:42 #140
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135460210
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:39:03 #141
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135460238
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:41:51 #142
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135460398
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:16 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

_O- :'( :') KUT!
Nou, morgen eerste trein naar Rotterdam en misschien ben je dan nog net op tijd. :s)
pi_135460434
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Betwijfel het.
Op mijn corridor valt het geloof ik nog wel mee, maar die was de afgelopen jaren sowieso al flink verbeterd.
pi_135460665
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ligt het aan mij of ligt de punctualiteit over het landelijk gemiddelde fors hoger sinds de nieuwe dienstregeling?
Machinisten moeten wennen aan de nieuwe rijtijden en doen nog niet aan EnergieZuinigRijden?

In Hengelo zag je dat ook: Machinist zonder EZR haalt vanuit Almelo naar Enschede een aankomsttijd van .04/34 (waar 07/37 gepland is). Na Februari ging men aan de EZR en kwam een aankomsttijd van .06/36 al bijna niet meer voor.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_135460705
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
pi_135460730
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:49:14 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135460780
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:47 schreef b2py het volgende:
EZR. :r
Zou verboden moeten worden.
Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135460812
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Alleen toepassen waar het kan, mits de trein op tijd is
Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:49:52 #149
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135460817
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:50:37 #150
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135460853
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
ook weer typisch Belgisch he _O-

Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135460918
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Anno1982 het volgende:
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
Je krijgt als Meester zelfs speciale EZR les. :/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:54:55 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135461073
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 22:55:32 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461100
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je je koffer wel meegenomen? :P
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135461144
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:29 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461190
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
Lollie? :?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:29 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135461191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135461203
Ow. Tussen Deventer en Almelo zijn de rijtijden ook opgekrikt: 1 minuut eerder uit Deventer, 1 minuut later uit Almelo.

Trein stond met -5 aan het perron, dus 6 minuten kunnen kijken naar NS'ers die de bordjes "Naar de Bus" aan het opruimen waren.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:58 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461224
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan op :') Ik denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135461244
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:38 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461313
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
EZR is gewoon hoerig verkankerd kut. Zeker als je tussen verschillende vervoerders moet overstappen. Dan is er niets frustrerender dan een trein diiiiieeeeeeee zooooooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag als dikke strooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooont komt binnnnnnnnnnnnensukkkkkkkkkkkkkkkkkkellllleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135461327
Ik vind die nieuwe dienstregeling eigenlijk wel chill. Ik stap om :35 in de Excuus-expresse te Den Haag HS en wacht tot dat ding om :44 gaat rijden. Rechtstreeks van Den Haag naar Rotterdam (Delft :W), en daar blijft dat ding zo lang aan het perron staan dat ik rustig kan blijven zitten tot de ICd naar Breda aan de overkant binnenrolt.

Het sluit allemaal precies aan op mijn werktijden en aansluitend OV en ik heb nog eens een verwarmde wachtruimte ook.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:01:36 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461419
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook weer typisch Belgisch he _O-

Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
Inderdaad.
De kosten voor de renovatie van die 44 stellen heeft enige tijd stilgelegen omdat het potje voor het proefstel leeg was. Nu zijn ze weer bezig, en hebben weer een planning klaar staan, die ongetwijfeld ook weer uitloopt.

Oorspronkelijke planning:
2010: 1 bak
2011: 1 bak
2012: 1 bak
2013: 1 bak
2014: 6 stellen
2015: 7 stellen
2016: 7 stellen
2017: 7 stellen
2018: 7 stellen
2019: 7 stellen
2020: 2 stellen
Dat is dus nu al 5 jaar opgeschoven.

In 2025 was de uitstroom van zeker 15 stellen gepland. In 2028 zouden er geen Varkensneuzen meer rondrijden. Dat is nu - door de vertraging in de modernisatie - dus iets uitgesteld, maar ze mogen nooit lang meer rondrijden.
Deze 44 stellen geven een capaciteit van ongeveer 60 Desiro's, maar de Varkensneuzen zijn in principe niet meer nodig als alle Desiro's ingestroomd zijn, en zeker niet nu er nieuwe dubbeldeksrijtuigen/stellen besteld gaan worden.

quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan op :') Ik denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan :P
40 jaar oud. En ja, het gaat voor nog maximaal 10 jaar weer de baan op, en dan moet het aan de kant.

En mijn mening: Die Varkensneuzen zijn het meest gare en slechte materieel wat de NMBS heeft rijden. Zit ik nog liever in een Desiro ...

Zou mij niet verbazen dat ze eerder kappen met de modernisatie omdat het te duur wordt. Deze renovatie kost zoveel geld (die Varkensneuzen verkeren in slechte staat). Of ze doen niet alles moderniseren, en stellen enkele stellen vroegtijdig aan de kant die erg slecht zijn.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:10 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135461562
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:17 #164
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135461568
Belgen _O_ _O_ :')
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:48 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461591
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Of hebben daardoor wel genoeg tijd om een bakje chocomelk te halen en zo NS Dochter servex te sponseren...
pi_135461630
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken :)
Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:06:01 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461653
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
Zoiets zou het wel zijn ja. Maar het potje voor het proefstel is al 2x leeggeraakt omdat de kosten te laag werden geschat.
pi_135461689
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
Sja, vertel dat de HTM :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:07:28 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461724
Tevens, er word vaak geopperd dat Frankrijk een duur land is. Maar de Liter prijs van Red Bull in delage landen op de stations is nog altijd 4 dubbeltjes duurder dan op de stations in Parijs. Heb ik vandaag ondervonden op Roosendaal 8)7
  maandag 13 januari 2014 @ 23:07:49 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461746

De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.

Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geïnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:09:41 #171
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461852
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.

Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geïnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
Je spreekt jezelf een beetje tegen :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:30 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:01 schreef greavy het volgende:

40 jaar oud.
MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:59 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461984
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen :P
Voorheen had je erg veel loze ruimte, die is met de actuele info verbeterd. Waar 'Trein naar' staat moet nog verbeterd worden, vind ik. Daar wordt het allemaal erg afgekort.

En er zijn inmiddels al 166 Desiro's in dienst bij NMBS, en zijn ook in de rijdende dienst al meermaals gespot door diversen.
pi_135462012
FNV Spoor over de voorgenomen plannen van NS & ProRail over project Redesign

Project Redesign is het verbeteren en aanpassen van de be- en bijsturing.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:12:44 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462020
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor ;)
Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:13:14 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135462039
De parlementaire enquêtecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:



quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:06 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Sja, vertel dat de HTM :)
Buiten de spitsen voldoende op de meeste lijnen, er rijden ook genoeg bussen.

quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte. Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.
Volop ruimte voor verbetering:
1) Het woord "Verbindingen:" in een kolom aan de linkerkant neem teveel te veel ruimte in, dat kan ook als tekst erboven
2) De kolommen met geplande tijd en actuele tijd zijn nuttig maar nemen veel te veel ruimte in. Die informatie kan compacter worden gepresenteerd (bijvoorbeeld: 18:10 +3)
3) Het woord "spoor" is overbodig, de cijfers zouden tussen het treintype en de bestemming geplaatst kunnen worden zodat er meer ruimte ontstaat voor de naam van het station. Hoe het nu wordt afgekapt is amateuristisch.
4) De datum links onderin is in mijn ogen overbodig, de tijd zou op een andere plaats gezet kunnen worden
5) Wat zijn die bolletjes in vredesnaam? Welke stagiair grafisch design mocht zich uitleven tijdens de vrijmibo?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:18:29 #177
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135462322
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:12 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?
ja, en als het in 2025 gerenoveerd op de baan komt dus 50.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135462367
13-01-14 23:10:34 Brandweer Midden- en West Brabant PRIO 1 9192 4739 2739 NS STATIONSPLEIN 1 ROOSENDAAL (1911) Br spoorvervoer (INC: 07) (TIS: tis22)
1200006 Brandweer Regio 6195 HOvD West (info)
1200015 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (info)
1200016 Brandweer Regio 9193 OvD oost-west (info)
1200045 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (alarm)
1200046 Brandweer Regio 9193 OVD Oost-west (alarm)
1200342 Brandweer Roosendaal BvD
1200356 Brandweer Roosendaal Ploeg A
1200358 Brandweer Roosendaal Ploeg C
1201966 Brandweer Roosendaal Lichtkrant
1201999 Brandweer Regio Monitorcode

én

13-01-14 23:13:48 Brandweer Kennemerland PRIO 1 AUTOMATISCHE BRANDMELDER TERMINAL 3 VERTREKPASSAGE 17 SCHIPHOL [ 1530 ]
0108999 Brandweer Monitorcode
  maandag 13 januari 2014 @ 23:19:52 #179
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462371
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
[..]

Volop ruimte voor verbetering:
1) Het woord "Verbindingen:" in een kolom aan de linkerkant neem teveel te veel ruimte in, dat kan ook als tekst erboven
2) De kolommen met geplande tijd en actuele tijd zijn nuttig maar nemen veel te veel ruimte in. Die informatie kan compacter worden gepresenteerd (bijvoorbeeld: 18:10 +3)
3) Het woord "spoor" is overbodig, de cijfers zouden tussen het treintype en de bestemming geplaatst kunnen worden zodat er meer ruimte ontstaat voor de naam van het station. Hoe het nu wordt afgekapt is amateuristisch.
4) De datum links onderin is in mijn ogen overbodig, de tijd zou op een andere plaats gezet kunnen worden
5) Wat zijn die bolletjes in vredesnaam? Welke stagiair grafisch design mocht zich uitleven tijdens de vrijmibo?
Datum is wel handig voor de pas-reizigers, en dat staat je niet in de weg daar.
De ruimte bij 'Verbindingen' ben je al kwijt aan de zin 'We komen aan in', dus dat maakt niet zoveel meer uit of Verbindingen daar wel of niet staat.
De leegruimte achter het treintype zou kleiner kunnen.
Het woord 'Spoor' zou ik niet weglaten, maar in de kolom daarboven ergens plaatsen, ofzo.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:23:09 #180
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135462525
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:19 schreef b2py het volgende:
13-01-14 23:10:34 Brandweer Midden- en West Brabant PRIO 1 9192 4739 2739 NS STATIONSPLEIN 1 ROOSENDAAL (1911) Br spoorvervoer (INC: 07) (TIS: tis22)
1200006 Brandweer Regio 6195 HOvD West (info)
1200015 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (info)
1200016 Brandweer Regio 9193 OvD oost-west (info)
1200045 Brandweer Regio 9192 OvD Bergen op Zoom, Roosendaal, Woensdrecht (alarm)
1200046 Brandweer Regio 9193 OVD Oost-west (alarm)
1200342 Brandweer Roosendaal BvD
1200356 Brandweer Roosendaal Ploeg A
1200358 Brandweer Roosendaal Ploeg C
1201966 Brandweer Roosendaal Lichtkrant
1201999 Brandweer Regio Monitorcode
Zo'n onzin altijd dit he. Net alsof ik naar de helpdesk mail "Kijk, hier heb je de laatste 12.168 meldingen uit het system log. Ik denk dat er iets mis is. Kunnen jullie het fiksen? Beetje snel graag ik moet morgen voor 6 maanden naar Afrika. Bedankt vast!"
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135462554
quote:
13s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zo'n onzin altijd dit he. Net alsof ik naar de helpdesk mail "Kijk, hier heb je de laatste 12.168 meldingen uit het system log. Ik denk dat er iets mis is. Kunnen jullie het fiksen? Beetje snel graag ik moet morgen voor 6 maanden naar Afrika. Bedankt vast!"
Brand op het station iig ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:24:21 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462586
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
Net begrepen: De modernisering van de Varkensneuzen gaat pas echt van start als de Breakjes klaar zijn, en dat zou over, jawel, 3 tot 4 jaar klaar moeten zijn. Dus ze kunnen nog 4 jaar met dat proefstel spelen.
Dus ja, dan heeft CW Mechelen weer een nieuwe uitgebreide taak erbij.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:24:50 #184
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135462612
Dat schiet echt niet op hè?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:26:14 #185
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135462668
Leuk! Ik zit nu in een ledig mat ritje :D

Ik zat in een RER A met als eindpunt torcy en zat voorin. Toen ik uitstapte vroeg de beste machinist of ik toevallig naar Chessy moet. Daar moest ie zn trein stallen in de garage. En nu zit ik in een donkere trein en zet ie me dadelijk even af :P
pi_135462723
Koning. Lekker scheuren denk?

Vergeet niet uit te checken trouwens! ;)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:28:50 #187
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135462797
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Leuk! Ik zit nu in een ledig mat ritje :D

Ik zat in een RER A met als eindpunt torcy en zat voorin. Toen ik uitstapte vroeg de beste machinist of ik toevallig naar Chessy moet. Daar moest ie zn trein stallen in de garage. En nu zit ik in een donkere trein en zet ie me dadelijk even af :P
Ah, ga je zo vaak met die lijntje dat elke machinist je kent :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:30:37 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135462905
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:19 schreef greavy het volgende:

[..]

Datum is wel handig voor de pas-reizigers, en dat staat je niet in de weg daar.
De ruimte bij 'Verbindingen' ben je al kwijt aan de zin 'We komen aan in', dus dat maakt niet zoveel meer uit of Verbindingen daar wel of niet staat.
De leegruimte achter het treintype zou kleiner kunnen.
Het woord 'Spoor' zou ik niet weglaten, maar in de kolom daarboven ergens plaatsen, ofzo.
Na even wat in elkaar slepen in motherfriggin' Powerpoint heb ik al iets dat stukken beter is:



:s)
  maandag 13 januari 2014 @ 23:32:15 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135463002
Dan moet je die +2 min wel op zijn Belgisch doen: +0H02 ;)
Maar idd, het kan er zo beter uitzien. Maar er zal vast wel weer iets gewijzigd gaan worden, ofzo.
pi_135463086
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:30 schreef James1988 het volgende:

[..]

Na even wat in elkaar slepen in motherfriggin' Powerpoint heb ik al iets dat stukken beter is:

[ afbeelding ]

:s)
Doet me een beetje hieraan denken..
  maandag 13 januari 2014 @ 23:37:10 #191
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_135463248
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
De parlementaire enquêtecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:

[ afbeelding ]
Alsof ze er nog trots op zijn ook dat dat onderzoek nodig is :')
doei
  maandag 13 januari 2014 @ 23:37:25 #192
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135463255
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:34 schreef b2py het volgende:

[..]

Doet me een beetje hieraan denken..
[ afbeelding ]
Ja, en ook wel een beetje aan wat op de schermen in de SLT's staat. Dat heb ik bewust zo gekozen. :)

Op zulke schermen moet je niet teveel onnodige poespas zetten; de kleurverlopen, afgeronden hoekjes en grafische hoogstandjes (zoals dat gigantiche stuk van een cirkel) ogen weliswaar leuk, maar leiden af van waar het daadwerkelijk om gaat: de reisinformatie.

Voor grafische hoogstandjes zijn er plekken zoals reclameposters, televisiespots en magazines.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:38:24 #193
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135463297
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:27 schreef b2py het volgende:
Koning. Lekker scheuren denk?

Vergeet niet uit te checken trouwens! ;)
Dat moet wel met mn navigo. Ik moet eerder even dingetjes voor mn koffer regelen en dat niet vergeten :) :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:39:05 #194
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135463328
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:

[..]

Brand op het station iig ;)
Zeg dat dan :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135463336
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:38 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Dat moet wel met mn navigo. Ik moet eerder even dingetjes voor mn koffer regelen en dat niet vergeten :) :P
Ben je serieus je koffer vergeten? :')
  maandag 13 januari 2014 @ 23:39:55 #196
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135463376
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:28 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Ah, ga je zo vaak met die lijntje dat elke machinist je kent :P
Nee, dat nog geneens :)
pi_135463429
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:37 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, en ook wel een beetje aan wat op de schermen in de SLT's staat. Dat heb ik bewust zo gekozen. :)

Op zulke schermen moet je niet teveel onnodige poespas zetten; de kleurverlopen, afgeronden hoekjes en grafische hoogstandjes (zoals dat gigantiche stuk van een cirkel) ogen weliswaar leuk, maar leiden af van waar het daadwerkelijk om gaat: de reisinformatie.

Voor grafische hoogstandjes zijn er plekken zoals reclameposters, televisiespots en magazines.
Mee eens.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:47:06 #198
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135463739
Trouwens Frozen, de RER A een lijntje noemen _O_
  maandag 13 januari 2014 @ 23:48:42 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135463809
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:40 schreef b2py het volgende:

[..]

Mee eens.
Dat is ook één van de dingen die ik goed vind aan de InfoPlus-schermen op de perrons.

Ik ben niet alleen maar positief over de schermen: ze worden vanaf een kleine afstand al snel onleesbaar (vooral de onderste regels zijn zeer slecht te lezen) en ook als je dichtbij staat vind ik het contrast niet super. Overdag is er voor mijn gevoel teveel omgevingslicht waardoor de tekst minder goed opvalt, en 's avonds geven de schermen verhoudingsgewijs teveel licht waardoor ze te dominant aanwezig zijn.

In Noorwegen zag ik dat ze dezelfde schermen hebben opgehangen, maar dan met gele tekst op een zwarte achtergrond. In een ondergronds station (zoals Oslo Nationaltheatret) was de tekst voor mijn gevoel zeer goed te lezen, ook verderop het perron.
  Redactie Sport maandag 13 januari 2014 @ 23:51:06 #200
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135463936
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dat is ook één van de dingen die ik goed vind aan de InfoPlus-schermen op de perrons.

Ik ben niet alleen maar positief over de schermen: ze worden vanaf een kleine afstand al snel onleesbaar (vooral de onderste regels zijn zeer slecht te lezen) en ook als je dichtbij staat vind ik het contrast niet super. Overdag is er voor mijn gevoel teveel omgevingslicht waardoor de tekst minder goed opvalt, en 's avonds geven de schermen verhoudingsgewijs teveel licht waardoor ze te dominant aanwezig zijn.

In Noorwegen zag ik dat ze dezelfde schermen hebben opgehangen, maar dan met gele tekst op een zwarte achtergrond. In een ondergronds station (zoals Oslo Nationaltheatret) was de tekst voor mijn gevoel zeer goed te lezen, ook verderop het perron.
Een lichtsensor hoeft toch niet zo duur te zijn lijkt me, dan kun je afhankelijk van de hoeveelheid omgevingslicht de helderheid instellen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')