abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135460918
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef Anno1982 het volgende:
EZR is niet iets van vandaag of gisteren, of is het sinds kort verplicht?
Je krijgt als Meester zelfs speciale EZR les. :/
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 22:54:55 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135461073
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:49 schreef b2py het volgende:

[..]

Bla bla bullshit.
Geef die reiziger die extra minuten tijd die hij heeft op het aankomststation.
dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 22:55:32 #153
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461100
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:11 schreef James1988 het volgende:

[..]

Heb je je koffer wel meegenomen? :P
_O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135461144
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

dat kan zelfs met EZR, mits de trein op tijd rijdt

EZR is een mooie manier om ietsje op de kosten te kunnen besparen. Het moet natuurlijk niet door gaan slaan naar te veel besparen en dan vertraging krijgen, maar dat is logisch
Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:29 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461190
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:48 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat ja, gas op die lollie, en vlak bij stations lekker in de ankers.
Lollie? :?
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:29 #156
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135461191
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_135461203
Ow. Tussen Deventer en Almelo zijn de rijtijden ook opgekrikt: 1 minuut eerder uit Deventer, 1 minuut later uit Almelo.

Trein stond met -5 aan het perron, dus 6 minuten kunnen kijken naar NS'ers die de bordjes "Naar de Bus" aan het opruimen waren.
Bij twijfel: gebruik beton.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:57:58 #158
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461224
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:38 schreef greavy het volgende:
In België worden de alom bekende Varkensneuzen (MS75, komen ook in de boemeltrein naar Roosendaal) eindelijk definitief gemoderniseerd. Echter, ze lopen 'iets' achter op schema.
Het eerste stel moest al op de baan zijn, maar is dat voorlopig nog niet, maar wordt zeker niet verwacht binnen twee jaar.
De 44 te renoveren stellen zouden pas rond 2025(!) op de baan moeten zijn. Oorspronkelijk was daar 2018 voor gepland, en dat is toen bijgeschaald naar 2020, en inmiddels 2025.

In 2010 is de modernisatie 'gestart', het proefstel had in 2014 af moeten zijn, maar voorzien is nu 2016. Zodra het proefstel klaar is, zouden er per jaar 6 of 7 stellen gemoderniseerd worden.

De modernisatie zorgt ervoor dat de stellen hoogstens nog 10 jaar meekunnen, wat dus eigenlijk gekkenwerk is. De kostprijs per stel is dramatisch hoog, omdat het casco zwaar versleten is.
Na die maximale 10 jaar gaat het dan definitief uit dienst.

Edit: De indeling blijft ook beroerd: 2+3 in de 2e klas, en niet de 2+2.
Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan op :') Ik denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135461244
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:38 #160
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461313
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:56 schreef b2py het volgende:

[..]

Als jij om .50 kan binnenstormen terwijl aankomst .52 is doe je iets goeds voor de reiziger. Die staat minder te blauwbekken op het perron en de uitstappers zijn waarschijnlijk (met eigen vervoer) net wat eerder thuis.
EZR is gewoon hoerig verkankerd kut. Zeker als je tussen verschillende vervoerders moet overstappen. Dan is er niets frustrerender dan een trein diiiiieeeeeeee zooooooooooooooooooooo traaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag als dikke strooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooont komt binnnnnnnnnnnnensukkkkkkkkkkkkkkkkkkellllleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeennnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 22:59:52 #161
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135461327
Ik vind die nieuwe dienstregeling eigenlijk wel chill. Ik stap om :35 in de Excuus-expresse te Den Haag HS en wacht tot dat ding om :44 gaat rijden. Rechtstreeks van Den Haag naar Rotterdam (Delft :W), en daar blijft dat ding zo lang aan het perron staan dat ik rustig kan blijven zitten tot de ICd naar Breda aan de overkant binnenrolt.

Het sluit allemaal precies aan op mijn werktijden en aansluitend OV en ik heb nog eens een verwarmde wachtruimte ook.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:01:36 #162
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461419
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:50 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ook weer typisch Belgisch he _O-

Dat doen we hier toch beter moet ik zeggen
Inderdaad.
De kosten voor de renovatie van die 44 stellen heeft enige tijd stilgelegen omdat het potje voor het proefstel leeg was. Nu zijn ze weer bezig, en hebben weer een planning klaar staan, die ongetwijfeld ook weer uitloopt.

Oorspronkelijke planning:
2010: 1 bak
2011: 1 bak
2012: 1 bak
2013: 1 bak
2014: 6 stellen
2015: 7 stellen
2016: 7 stellen
2017: 7 stellen
2018: 7 stellen
2019: 7 stellen
2020: 2 stellen
Dat is dus nu al 5 jaar opgeschoven.

In 2025 was de uitstroom van zeker 15 stellen gepland. In 2028 zouden er geen Varkensneuzen meer rondrijden. Dat is nu - door de vertraging in de modernisatie - dus iets uitgesteld, maar ze mogen nooit lang meer rondrijden.
Deze 44 stellen geven een capaciteit van ongeveer 60 Desiro's, maar de Varkensneuzen zijn in principe niet meer nodig als alle Desiro's ingestroomd zijn, en zeker niet nu er nieuwe dubbeldeksrijtuigen/stellen besteld gaan worden.

quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Vet. 50 jaar oud en dan gewoon gemoderniseerd weer de baan op :') Ik denk dat Plan V ook nog wel tot 2040 mee kan :P
40 jaar oud. En ja, het gaat voor nog maximaal 10 jaar weer de baan op, en dan moet het aan de kant.

En mijn mening: Die Varkensneuzen zijn het meest gare en slechte materieel wat de NMBS heeft rijden. Zit ik nog liever in een Desiro ...

Zou mij niet verbazen dat ze eerder kappen met de modernisatie omdat het te duur wordt. Deze renovatie kost zoveel geld (die Varkensneuzen verkeren in slechte staat). Of ze doen niet alles moderniseren, en stellen enkele stellen vroegtijdig aan de kant die erg slecht zijn.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:10 #163
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135461562
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:17 #164
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_135461568
Belgen _O_ _O_ :')
  maandag 13 januari 2014 @ 23:04:48 #165
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461591
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:57 schreef Duvel het volgende:

[..]

Overstappers staan wel twee minuten langer te kleumen, maar goed.
Of hebben daardoor wel genoeg tijd om een bakje chocomelk te halen en zo NS Dochter servex te sponseren...
pi_135461630
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:58 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Of halen nét even een tram eerder, waadoor ze 14 min minder staan te blauwbekken :)
Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:06:01 #167
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461653
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:04 schreef James1988 het volgende:
De CW Mechelen had zeker niets meer te doen?
Zoiets zou het wel zijn ja. Maar het potje voor het proefstel is al 2x leeggeraakt omdat de kosten te laag werden geschat.
pi_135461689
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:05 schreef b2py het volgende:

[..]

Een tram die 4x per uur rijdt verdient overigens ook geen bestaansrecht. Maar dat geheel terzijde.
Sja, vertel dat de HTM :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:07:28 #169
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461724
Tevens, er word vaak geopperd dat Frankrijk een duur land is. Maar de Liter prijs van Red Bull in delage landen op de stations is nog altijd 4 dubbeltjes duurder dan op de stations in Parijs. Heb ik vandaag ondervonden op Roosendaal 8)7
  maandag 13 januari 2014 @ 23:07:49 #170
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461746

De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.

Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geïnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:09:41 #171
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_135461852
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:07 schreef greavy het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe SIV-versie in de Desiro's. Wel een verbetering, iets minder loze ruimte, actuele informatie en overstapinformatie.
Nu nog bestemmingen verbeteren als Brsl-Centr, Antw-Centr enz, want overal staat een grote lege ruimte.

Deze nieuwe versie wordt steeds in meer Desiro's geïnstalleerd, maar nog lang niet alle hebben ze.
Je spreekt jezelf een beetje tegen :P
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:30 #172
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135461948
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:01 schreef greavy het volgende:

40 jaar oud.
MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 23:11:59 #173
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135461984
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:09 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Je spreekt jezelf een beetje tegen :P
Voorheen had je erg veel loze ruimte, die is met de actuele info verbeterd. Waar 'Trein naar' staat moet nog verbeterd worden, vind ik. Daar wordt het allemaal erg afgekort.

En er zijn inmiddels al 166 Desiro's in dienst bij NMBS, en zijn ook in de rijdende dienst al meermaals gespot door diversen.
pi_135462012
FNV Spoor over de voorgenomen plannen van NS & ProRail over project Redesign

Project Redesign is het verbeteren en aanpassen van de be- en bijsturing.
  maandag 13 januari 2014 @ 23:12:44 #175
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135462020
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:11 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

MS75 heet niet zo omdat het in 1985 pas op d ebaan kwam hoor ;)
Ja, nu is het dan toch 40 jaar oud, als het van 1975 is? Of kan ik niet rekenen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')