abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 11:40:27 #94
67174 Dos37
Come on Twente
pi_135430025
Het gaat in ieder geval de hele dag nog duren. Tussen Hengelo - Almelo

[ Bericht 20% gewijzigd door Dos37 op 13-01-2014 11:46:22 ]
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_135430512
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:23 schreef James1988 het volgende:
ProRail heeft een blogpost geplaatst over de kapotgereden bovenleiding bij Borne, waarin ze het ook hebben over de uitgelopen werkzaamheden van vanochtend:

[..]

Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar waarom zorgt één sleutel (ik neem aan een sleutel die de overweg 'vergrendelt'?) voor een grote seinstoring? Is dat niet makkelijk op te lossen door de sleutel te verwijderen?
Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
  maandag 13 januari 2014 @ 12:14:21 #96
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135431019
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:26 schreef Fiorano het volgende:

[..]

Is denk ik niet het eerst waar je aandenkt ofzo...
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 12:17:42 #97
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135431122
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geďnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135431282
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Dan zou je bij elke overweg een soort monitoringssysteem moeten hebben, die aangeeft wat er in die overweg voor de storing veroorzaakt. Ik vermoed niet dat we dat in Nederland hebben, maar "slechts" een set relais en andere elektronische meuk. Daar is dan een systeem aangehangen die dat in de gaten houdt en vertelt als er een storing is, maar die dan niet precies kan vertellen wat de storing is.

Maar dat is slechts een vermoeden
  maandag 13 januari 2014 @ 12:41:36 #99
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135431818
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]

[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Nee, want dat zorgt voor de noodzaak van extra logica in de apparatuur. Dat geeft extra kans op storingen maar bij relaisbeveiligingen nog veel belangrijker: Het is duurder in ontwerp, bouwen en onderhoud.
  Redactie Sport maandag 13 januari 2014 @ 13:20:14 #100
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_135433162
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 09:53 schreef Dos37 het volgende:
Wat ene mongol vrachtwagenchauffeur, trekt zo de halve bovenleiding kapot bij Borne 8)7
ik sta nu tussen gezondheispark en Delden, in de hoop op omgeleid goederen
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_135435004
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:14 schreef James1988 het volgende:

[..]


[..]

Dat denk ik ook, maar zijn er dan geen systemen die zeggen "Hey, ik heb een sleutel in me die er niet hoort!"?
Je moet je verwachtingen niet zo hoog leggen ;)
pi_135435081
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 11:57 schreef Viezze het volgende:

[..]

Waarschijnlijk wisten ze op dat moment niet wat voor de storing zorgde op dat moment. Achteraf klinkt het heel simpel, maar op het moment zelf zullen ze best even hebben moeten zoeken voordat ze de juiste overweg en het probleem hadden.
Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:18:41 #103
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_135445282
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 12:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

er is een systeem dat kan melden welke overweg in storing ligt, maar dat is nog niet door heel Nederland geďnstalleerd. Vandaar ook dat op de meeste trajecten waar een overweg in storing ligt bij een ruim gebied een aanwijzing gegeven wordt ipv alleen bij een specifieke overweg.
Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 13 januari 2014 @ 18:26:18 #104
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_135445535
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:



Bron: Barneveldse Krant
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 18:30:25 #105
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135445705
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:18 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Klok, klepel. We kunnen bij een overwegstoring prima zien welke overweg dat veroorzaakt en dan geven we gewoon voor die specifieke overweg een aanwijzing af.

Waar jij mee in de war bent, is het scenario waarbij twee overwegen gestoord raken die op dezelfde melder zijn aangesloten. Dan krijgen we de melding "meerdere overwegen gestoord" en moeten we voor alle overwegen van die melder aanwijzingen afgeven. En met het nieuwe systeem DOSS is dat niet meer het geval, die kan tot 16 afzonderlijk gestoorde overwegen aan.
oh ja, zo zat het. Helder ^O^
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 18:31:47 #106
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135445760
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 18:40:41 #107
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135446154
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

Bron: Barneveldse Krant
"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
  maandag 13 januari 2014 @ 18:41:04 #108
368398 Anno1982
CTRL+ATL+DEL
pi_135446170
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 14:09 schreef b2py het volgende:

[..]

Er is daar maar 1 overweg, bij Delft Zuid. Maar inderdaad, je denkt niet direct aan een overwegsleutel die er nog in zit. Blundertje van de LWB.
Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
pi_135446204
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:26 schreef Fiorano het volgende:
NS lijkt niet echt mee te willen werken aan het plan om de Valleilijn door te trekken naar Arnhem:

[ afbeelding ]

Bron: Barneveldse Krant
Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
  maandag 13 januari 2014 @ 18:42:35 #110
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135446241
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:40 schreef James1988 het volgende:

[..]

"We willen wat het beste is voor de klant, dus zien we het niet zitten"

Errr, hoe bedoel je?
We willen wat het beste is voor de NS-IJzerschuiver. En dus het slechtste voor andere ijzerschuivers. Klant? We zijn toch geen winkel? Zie jij een toonbank? :{w Doe niet zo raar :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  maandag 13 januari 2014 @ 19:12:53 #111
415574 boriq
Blacksmith of Rhythm
pi_135447590
Vandaag maar via Zutphen naar Zwolle gegaan, aangezien ik geen zin had in nog een bus. maar godzijdank zit ik dus (bijna) nooit in die LINTjes, de beenruimte is echt om te huilen, nou ja huilen, daar is toch geen ruimte voor.
  maandag 13 januari 2014 @ 19:36:48 #112
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135448929
Het is makkelijk klagen over NS in het geval van Ede-Arnhem maar op termijn gaan de IC-frequenties daar omhoog waardoor de overstappen van/naar de Valleilijn stukken beter worden.

Inderdaad kan het best zo zijn dat de Valleilijn erdoor past maar dan staat nog niet vast dat die treinen in een mooi treinpad terecht komen. Het zou zomaar kunnen zijn dat ze Ede binnenkomen, vervolgens moeten wachten tot de IC langs is om daarna pas door te gaan. Dan pakt bijna iedere groep voor wie de ritprijs geen probleem is de IC. Dan heb je niets aan een doorgetrokken Valleilijn terwijl het wel minder goed is voor de robuustheid. Maar wellicht past het veel beter.
pi_135449171
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:31 schreef Dr_Flash het volgende:
gewoon heel Utrecht - Arnhem eindelijk eens viersporig maken, is er niks aan de hand.

En ja, dat is WEL van deze tijd.
Utrecht-Amersfoort ook, en vooruit, Amersfoort-Weeps en Zwolle-Meppel ook maar gewoon :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_135449186
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 19:46:05 #115
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135449567
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 19:40 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Arnhem-Nijmegen lijkt me ook een goede kandidaat.
mja, vanaf de Betuweroute tot aan waar de sporen uit Utrecht erbij komen moet genoeg zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135451294
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Anno1982 het volgende:

[..]

Inderdaad een behoorlijke blunder. En dit wordt inderdaad niet gemonitord, want het werkt ten eerste veilig uit en daarbij komt het weinig voor dat zo'n sleutel blijft zitten.
Foutje kan gebeuren.
pi_135451358
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 18:41 schreef Igen het volgende:

[..]

Oeeeeh, je zou maar eens een concurrent moeten gedogen op een klein stukje van het hoofdrailnet, om zo het product "trein" voor de reiziger aantrekkelijker te maken. Dát is natuurlijk niet de bedoeling!
Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
pi_135451483
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:13 schreef b2py het volgende:

[..]

Zolang mogelijk tegenstribbelen en pas toegeven als het niet anders kan is anders vrij bekend in de commerciële sector hoor.
Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:37:07 #119
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135452706
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
pi_135452850
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:15 schreef Igen het volgende:

[..]

Ja. En dus heeft NS een monopolie op het hoofdrailnet omdat dat beter voor de reiziger zou zijn. Nou, we zien nu hoezeer dat het geval is.
Kan je concluderen dat die methodiek in ieder geval erg effectief is ;)
pi_135453096
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:37 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga je ook nog inhoudelijk naar de situatie kijken of kom je niet verder dan zo'n eendimensionale oneliner?
Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
pi_135453218
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:44 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, ik ga niet inhoudelijk naar de situatie kijken, want dat kan ProRail veel beter in zo'n overbelastverklaringsdinges o.i.d.
Roep dan ook niet van die onzin.
pi_135453309
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 20:46 schreef b2py het volgende:

[..]

Roep dan ook niet van die onzin.
Hoezo? NS begint toch zeker met dingen te roepen in de media. Dan mag ik ook roepen dat ze beter eerst eens met Connexxion en ProRail om de tafel gaan zitten, evt. een overbelastverklaring laten maken en dán tzt. eventueel eens gaan mopperen over iets.
  maandag 13 januari 2014 @ 20:54:09 #124
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135453631
NS zegt feitelijk vier dingen:
1. We hebben het liever niet.
2. We werken mee aan een onderzoek
3. Er zijn twijfels over de mogelijkheden voor een robuuste inpassing in de dienstregeling.
4. Waarschijnlijk is er infrastructuur nodig. Wie betaalt?

Lijkt mij een vrij legitiem verhaal.

Overigens valt er best wat nuttigs te zeggen: Tussen Ede en Arnhem zitten twee stations. Dat zijn voor een stoppertje twee stops extra. Dat past maar het is niet ruim binnen een tien-minutenpatroon. Daarom wil je eigenlijk het treinpad van de stoptrein af laten hangen van de uitwerking van de IC's. Dat betekent dat je met de stoptrein moet kunnen schuiven. Dat kan het volgende betekenen:
1. Connexxion zou misschien wel twee treinstellen moeten aanschaffen maar ze willen er eigenlijk maar één aanschaffen voor dat plan.
2. Er moet misschien wel een berg infra bij te Ede, op de Kippenlijn zelf of tussen Ede en Arnhem.

Wil je 1 en 2 allebei niet, dan is de kans groot dat je een kloteoplossing krijgt omdat het spoor daar aardig vol zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')