ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomstenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten
Ga even mijn grap uitleggen, dakduifquote:Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten
ik wilde m op een andere manier maken waarschijnlijk. In de Fyra-enquete zal lang niet de onderste steen boven komen en daarmee is al genoeg gezegdquote:Op maandag 13 januari 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga even mijn grap uitleggen, dakduif
Waarom stem ik eigenlijk nog als de mensen die zich volksvertegenwoordiger noemen dit soort achterlijkheid tentoonspreiden? Vooral die vragen van de VVD (waar de D steeds duidelijker staat voor Dommeriken), tenenkrommend.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:
En I&M heeft zich vandaag weer nuttig gemaakt voor het spoor:
Monitoringssysteem bij treinbeveiliging
et derde aansluit
Precies. EZR eruittrappen ook nog, moet je eens opletten wat een robuuste dienstregeling dat je dan krijgtquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef James1988 het volgende:
TD-9 met loc voorop gaat ook als de brandweer...
Binnenkomsten:
Dordrecht -2
Rotterdam -3
Delft -2
Zouden alle treinen zo snel zijn (en alle machinisten zo rijden) dan zou je zo de rijtijden flink kunnen verkorten zonder dat het vertraging oplevert... op Breda - Den Haag scheelt het meer dan 10%.
Vroegah stopte mijn IC ook niet op Rotterdam Blaak, Schiedam en delft, dat haat ik nog het meestquote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde
ja, maar om dan maar preventief een trekschuitendienst in te stellen gaat ook nergens over. Hup, doorrijden en rap wat. Niet alleen lekker met 80 stations binnenvliegen, maar ook gewoon overal 160 rijden. Dat geklungel iedere keer zeg bah bah.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde
In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:22 schreef J.B. het volgende:
De NMBS en de SNCF kunnen dus ongehinderd verder rommelen, wat een fantastisch compromis
De complete financieringsconstructie is zwaar slecht. Overigens is de macht van de vakbonden er ook te groot.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.
Wat, NOG minder?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:24 schreef b2py het volgende:
Volgens het statement niet waar, maar het is te verwachten de Franse ACM niet zoveel invloed heeft als de ACM hier heeft.
minder machtig dan haar voorgangersquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:04 schreef b2py het volgende:
[..]
De ACM is hier een bijzonder machtige organisatie hoor.
Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
minder machtig dan haar voorgangers
Ze worden aan het Maanplein in Den Haag nog steeds net zo zenuwachtig nu als ze vroeger werden als er iemand van de ACM belt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
minder machtig dan haar voorgangers
Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:27 schreef James1988 het volgende:
Op zich vind ik het een mooi compromis. Aanbesteding is een middel, geen doel, en juist door de beoordeling van de afspraken bij een onafhankelijke derde partij te leggen voorkom je situaties zoals we ze hier in Nederland hebben, waarbij NS ondanks alles toch mag blijven aanklooien op de HSL.
Eens, en dat gebeurt nu dus stelselmatig niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.
Dat laatste is zeker waar, waarbij haar rechtsvoorganger volgens mij een betere positie had.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.
Nee, backofficequote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb vanmorgen Monopoly op station Hoogezand-Sappemeer gespot. Druk in gesprek met de treindienstleiding waarschijnlijk.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, backofficeIk had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam
_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding
hehehe.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, backofficeIk had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam
_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding
Zo maak je nog eens wat mee op de doldwaze baanvakjes rondom Groningenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hehehe.
Eerst heb je een treeplank die telkens verdwijnt en weer terugkomt.
Krijg je daarna een treeplankstoring die telkens verdwijnt en weer terugkomt.Mono de techneut
Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, backofficeIk had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam
_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding
Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtendquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtend
Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaanquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?
Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaan
Ik kom met een leeg mat treintje voorbij kachelen tussen 19.30 en 19.40
Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik welquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:
Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan.
Jepquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGENquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik wel
Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
JepKwam van nachtdienst af (of er naar toe)
Hebben ze ook een tijdelijke ontspoortong aangebracht voor het geval er VIRM langs zou komen?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGEN
Ja mijn smerige goederenvervoerjasquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen.
Een soort mascotte als het ware.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja mijn smerige goederenvervoerjasZit onder het buffervet van de HGK kolentrein die ik in opleiding van Amsterdam Westhaven naar Emmerich reedt.
Wat een bende was dat, maar wat gaaf. Met de Class'66.Brullende motoren, heel Amsterdam CS vol rook zetten
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGEN
gelukkig verdwijnt die overweg over enkele jarenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?
Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
twitter:NS_online twitterde op dinsdag 14-01-2014 om 15:02:36Preview #ReisplannerXtra V3.0 app met tablet interface http://t.co/Wt1JJBSp0M en http://t.co/h1yTfDJJJH #Iphone #Android reageer retweet
Hoe Alfa of Beta is dit? i.e. hoe groot is het risico dat mijn tablet morgen "enkele uren buiten dienst is wegens dringende herstelwerkzaamheden"?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:14 schreef James1988 het volgende:
Voor de liefhebbers:twitter:NS_online twitterde op dinsdag 14-01-2014 om 15:02:36Preview #ReisplannerXtra V3.0 app met tablet interface http://t.co/Wt1JJBSp0M en http://t.co/h1yTfDJJJH #Iphone #Android reageer retweet
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 15:15 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hoe Alfa of Beta is dit? i.e. hoe groot is het risico dat mijn tablet morgen "enkele uren buiten dienst is wegens dringende herstelwerkzaamheden"?
netjesquote:Op dinsdag 14 januari 2014 11:44 schreef Peter het volgende:
De Arriva klantenservice meldt dat de dagkaart HEMA op het hele traject groningen - Leer v.v. geldig is.
ja. Op drie verschillende dagen natuurlijk want jah, al die systemen zijn natuurlijk niet gekoppeldquote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:17 schreef James1988 het volgende:
Ik heb 4 OV-chipkaarten waarvan 3 uitgegeven door NS. Zou ik er nou drie krijgen?
Ach allemaal op dezelfde dag maar dan in drie verschillende enveloppen, zo zijn ze ook wel weer bij NS (en alle andere organisaties..)quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja. Op drie verschillende dagen natuurlijk want jah, al die systemen zijn natuurlijk niet gekoppeld
oh ja kut die wil ik ook nog hebben.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 21:12 schreef James1988 het volgende:
Ik heb vandaag één van m'n Idix-poppetjes aan een Franse collega laten zien, hij herkende 'm
"Deze trein is erg laat, daarom vaak omgedoopt in "Late Train", voor het ongemak bieden wij u een kopje koffie aan."quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:32 schreef greavy het volgende:
Preview-update voor de Reisplanner Extra die op komst is, versie 3.0: Klikje
Grote, erg grote wijzigingen.
Ik zit nog 3 pagina's terug te kijken of het al voorbij was gekomen, heb ik het nog gemistquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:34 schreef b2py het volgende:
[..]
"Deze trein is erg laat, daarom vaak omgedoopt in "Late Train", voor het ongemak bieden wij u een kopje koffie aan."
PTA / Treinentopic #682: Volgende halte: Hoofdstation
Ooit de cabine van een DM'90 gezien?quote:
Ohja idd.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:35 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Nee, Nee SM'90 was een electrisch treinstel
[ afbeelding ]
DM'90 Zul je wel bedoelen
[ afbeelding ]
1 overeenkomst, Virm DM90 en SM90 hebben/hadden dezelfde stuurtafel
mja, dat was SM'90, het materieel waar zowel IRM als DM'90 op gebaseerd isquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:37 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ooit de cabine van een DM'90 gezien?
Onze praktijkopleider noemt ze zelf liefkozend de 'moeder der alle VIRMen'
Maar die is niet meerquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dat was SM'90, het materieel waar zowel IRM als DM'90 op gebaseerd is
er is nog een cabine bewaard gebleven van het materieel dat uiteindelijk toch voor een redelijk deel de recente geschiedenis van het Nederlandse spoorwegmaterieel bepaald heeftquote:
Fijne ruime cabine om in te werken. Alleen dat beeldschermpje he. DD-IRM had vroeger hetzelfde beeldscherm in koppakken, maar alleen niet in de cabine, maar ergens in een technische kastquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:37 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Ooit de cabine van een DM'90 gezien?
Onze praktijkopleider noemt ze zelf liefkozend de 'moeder der alle VIRMen'
Oh, dacht dat er niks meer over was van SM90. Waar is die cabine nu?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
er is nog een cabine bewaard gebleven van het materieel dat uiteindelijk toch voor een redelijk deel de recente geschiedenis van het Nederlandse spoorwegmaterieel bepaald heeft
Geweldig iddquote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:42 schreef Hr-Flip het volgende:
[..]
Fijne ruime cabine om in te werken. Alleen dat beeldschermpje he. DD-IRM had vroeger hetzelfde beeldscherm in koppakken, maar alleen niet in de cabine, maar ergens in een technische kast [ afbeelding ]
is van het spoorwegmuseum. Dacht dat deze in Blerick staat nu.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 22:48 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Oh, dacht dat er niks meer over was van SM90. Waar is die cabine nu?
ik meen dat het tegenwoordig 98 isquote:[..]
Geweldig iddnog maar 1 keer mee mogen rijden helaas. Draait Windows 95 op als ik het goed heb
Een DM90 die verdomd traag wordt?quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:03 schreef RichardHammond het volgende:
Vaak meegemaakt dat een dieselmotor van een DM'90 onder het rijden uitvalt. Heb mij altijd afgevraagd hoe dat komt? Soms proberen ze hem dan onder het rijden opnieuw te starten, maar lukt niet altijd. Trein wordt er wel verdomd traag van.
Naja, nog trager dan. Zeker als je de metro gewend bent en dan 's avonds in zo'n DM'90 stapt om naar huis te gaan. Verder is DM'90 wel chill, want rijdt meer dan prima.quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:09 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Een DM90 die verdomd traag wordt?
ik weet het wel zeker, want eind 2012 is hun inzetgebied danig ingeperkt tot de 2 bovengenoemde trajecten. Eind vorig jaar kwam daar het schrappen van de pendel tussen Hengelo en Bad Bentheim bijquote:
Ja, en dan stoomtreinen naar Harlingen en Delfzijl. Helemaal retro jwzquote:Op woensdag 15 januari 2014 00:42 schreef James1988 het volgende:
Ik zie ze nog wel terugkomen in IC-diensten in het noorden zodat het dan vrijkomende ICMm/VIRM weer ergens anders heen kan, als het meeste ICRm naar de HSL gaat.
quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan stoomtreinen naar Harlingen en Delfzijl. Helemaal retro jwz![]()
![]()
dat mag altijdquote:
Lap jij?quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan stoomtreinen naar Harlingen en Delfzijl. Helemaal retro jwz![]()
![]()
Krenterige kuthollander. Natuurlijk lappen jullie zelf.quote:
mij een Hollander noemen? Nu wordt ie helemaal mooi ...quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:57 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Krenterige kuthollander. Natuurlijk lappen jullie zelf.
Wie heeft er nu nog stoomtreinen nodig als je DM'90 hebt?quote:Op woensdag 15 januari 2014 00:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, en dan stoomtreinen naar Harlingen en Delfzijl. Helemaal retro jwz![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |