abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 januari 2014 @ 23:54:38 #201
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135464125
Zo ziet het eruit in Noorwegen:





Bron: Dinside.no - Bedre info på togstasjonen

Ik vind dit iets prettiger aan de ogen dan ons blauw-op-wit, maar ik denk wel dat de ruimte op dit scherm een stuk beter gebruikt kan worden.

Leuk detail: de schermen worden geleverd door het bedrijf dat ze ook aan NS/ProRail levert: Global Display Solutions
  maandag 13 januari 2014 @ 23:56:22 #202
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135464217
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
De parlementaire enquętecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:

[ afbeelding ]

Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport maandag 13 januari 2014 @ 23:57:25 #203
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135464279
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien :s)
ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 13 januari 2014 @ 23:57:42 #204
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135464296
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien :s)
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten :)
:D _O-
  maandag 13 januari 2014 @ 23:59:35 #205
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135464387
quote:
14s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten :)
Ga even mijn grap uitleggen, dakduif :6
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135464490
:D _O_
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 00:03:56 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135464557
quote:
9s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga even mijn grap uitleggen, dakduif :6
ik wilde m op een andere manier maken waarschijnlijk. In de Fyra-enquete zal lang niet de onderste steen boven komen en daarmee is al genoeg gezegd :s)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135464644
Brandje te Roosendaal gaat om een brand in een toilet in een SGM3. Vermoedelijk aangestoken, aldus omroep Brabant. http://www.omroepbrabant.(...)token+op+toilet.aspx
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:22:19 #209
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_135468817
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:
En I&M heeft zich vandaag weer nuttig gemaakt voor het spoor:
Monitoringssysteem bij treinbeveiliging
et derde aansluit
Waarom stem ik eigenlijk nog als de mensen die zich volksvertegenwoordiger noemen dit soort achterlijkheid tentoonspreiden? Vooral die vragen van de VVD (waar de D steeds duidelijker staat voor Dommeriken), tenenkrommend.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 14 januari 2014 @ 08:53:38 #210
97042 Sj0rSz
Erkend Oppersoftie
pi_135469167
Aanrijding met persoon op Eindhoven (spoor 5). Persoon schijnt afgevoerd te zijn met Lifeliner. Treinverkeer komt alweer op gang.
Op donderdag 28 juni 2012 20:52 schreef Peterselieman het volgende:
We hebben Sjorsduels. Saaie wedstrijden waarin niets gebeurt en die ellendig lang duren :P
pi_135469232
Dat is snel gegaan. :Y

Morgen overigens een treinstaking in Duitsland als ik de ANWB mag geloven. Waar, wat en hoe staat er niet bij.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:22:11 #212
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_135469593
Ze dreigen met een staking als de DB geen beter aanbod doet.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 09:55:55 #213
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135470300
TD-9 met loc voorop gaat ook als de brandweer...

Binnenkomsten:
Dordrecht -2
Rotterdam -3
Delft -2

Zouden alle treinen zo snel zijn (en alle machinisten zo rijden) dan zou je zo de rijtijden flink kunnen verkorten zonder dat het vertraging oplevert... op Breda - Den Haag scheelt het meer dan 10%.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:05:21 #214
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135470501
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef James1988 het volgende:
TD-9 met loc voorop gaat ook als de brandweer...

Binnenkomsten:
Dordrecht -2
Rotterdam -3
Delft -2

Zouden alle treinen zo snel zijn (en alle machinisten zo rijden) dan zou je zo de rijtijden flink kunnen verkorten zonder dat het vertraging oplevert... op Breda - Den Haag scheelt het meer dan 10%.
Precies. EZR eruittrappen ook nog, moet je eens opletten wat een robuuste dienstregeling dat je dan krijgt *) _O_
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135470516
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde :(
pi_135470571
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde :(
Vroegah stopte mijn IC ook niet op Rotterdam Blaak, Schiedam en delft, dat haat ik nog het meest :)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:09:09 #217
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135470589
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde :(
ja, maar om dan maar preventief een trekschuitendienst in te stellen gaat ook nergens over. Hup, doorrijden en rap wat. Niet alleen lekker met 80 stations binnenvliegen, maar ook gewoon overal 160 rijden. Dat geklungel iedere keer zeg bah bah.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 januari 2014 @ 10:11:16 #218
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135470645
Ik heb vanmorgen Monopoly op station Hoogezand-Sappemeer gespot. Druk in gesprek met de treindienstleiding waarschijnlijk.
pi_135472921
De Arriva klantenservice meldt dat de dagkaart HEMA op het hele traject groningen - Leer v.v. geldig is :).
dag
pi_135473767
Europees Parlement wil geen verplichte aanbesteding reizigersvervoer

Het Europees Parlement wil EU-lidstaten niet verplicht stellen om het reizigersvervoer per spoor aan te besteden. Het Parlement wil dat het mogelijk blijft om onder bepaalde voorwaarden het spoorvervoer onderhands te gunnen aan een nationale spoorwegmaatschappij. Als er aan het einde van de contractperiode niet is voldaan aan de efficiencycriteria, dan kan de marktautoriteit (in Nederland de Autoriteit Consument en Markt) de staat verplichten om een spoorconcessie openbaar aan te besteden. Dat is de uitkomst van een stemming in de Transportraad van het Europees Parlement. Het Europees Parlement lijkt met dit voorstel af te koersen richting een compromis over de te nemen maatregelen.

Het Europees Parlement gaat binnenkort met de Europese Raad onderhandelen over het Vierde Spoorpakket. Het standpunt van het Europees Parlement is opvallend, omdat de Europese Commissie in het Vierde Spoorpakket juist verregaande liberalisering van het binnenlands reizigersvervoer voorstelt. Daarbij zou in Nederland ook het hoofdrailnet, waarop NS nu nog het alleenrecht op heeft, openbaar moeten worden aanbesteed.

Bevoegdheden ACM

In het voorstel van het Europees Parlement is efficiency het doel en openbare aanbesteding daarbij het middel om dit af te dwingen. Opmerkelijk is dat met dit voorstel de bevoegdheden van de Autoriteit Consument en Markt (ACM) enorm toenemen. ACM zou met deze plannen bepalen of een railconcessie openbaar aanbesteed gaat worden.

Het Europees Parlement wil lidstaten daarnaast niet verplicht stellen om een om scheiding aan te brengen in de structuur op het gebied van spoorbeheer en spoorvervoer. Zij moeten volgens het Parlement kunnen kiezen tussen een geīntegreerde structuur waarbij het spoorbeheer en het spoorvervoer bij één holding is ondergebracht én en een structuur waarin het spoorbeheer en spoorvervoer van elkaar is gescheiden, zoals dat in Nederland het geval is.

Structuur spoorwegmaatschappijen

De Europese Commissie wilde in eerste instantie lidstaten zoals Duitsland en Frankrijk verplichten om een holding waarin zowel het spoorbeheer én het spoorvervoer is ondergebracht, zoals bij Deutsche Bahn en SNCF het geval is, op te splitsen. Na weerstand vanuit deze lidstaten, draaide EC haar plannen bij.

Nederland liep in de jaren negentig al vooruit op de EU-plannen met de splitsing van spoorbeheer en spoorvervoer en ging daar zelfs verder dan de EU-richtlijnen die hiervoor werden gesteld. In plaats van een boekhoudkundige splitsing, zoals werd gevraagd door de Europese Commissie, is gekozen voor een bedrijfsmatige splitsing tussen het spoorbeheer en het spoorvervoer.

Stemming

Over het standpunt van het Europees Parlement wordt binnenkort verder gesproken. Zo wordt er nog onderhandeld met de Europese Raad. Die bestaat onder meer uit de regeringsleiders van de EU-landen en de voorzitter van de Europese Commissie.

Bron en meer
pi_135473824
De NMBS en de SNCF kunnen dus ongehinderd verder rommelen, wat een fantastisch compromis :r
pi_135473884
Volgens het statement niet waar, maar het is te verwachten de Franse ACM niet zoveel invloed heeft als de ACM hier heeft. ;)
pi_135474847
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:22 schreef J.B. het volgende:
De NMBS en de SNCF kunnen dus ongehinderd verder rommelen, wat een fantastisch compromis :r
In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:02:24 #224
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135474941
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.
De complete financieringsconstructie is zwaar slecht. Overigens is de macht van de vakbonden er ook te groot.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:03:16 #225
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135474982
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 12:24 schreef b2py het volgende:
Volgens het statement niet waar, maar het is te verwachten de Franse ACM niet zoveel invloed heeft als de ACM hier heeft. ;)
Wat, NOG minder? _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135475038
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:03 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wat, NOG minder? _O-
De ACM is hier een bijzonder machtige organisatie hoor.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 13:05:49 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135475083
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:04 schreef b2py het volgende:

[..]

De ACM is hier een bijzonder machtige organisatie hoor.
minder machtig dan haar voorgangers
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135475106
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

minder machtig dan haar voorgangers
Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.
pi_135475182
quote:
2s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

minder machtig dan haar voorgangers
Ze worden aan het Maanplein in Den Haag nog steeds net zo zenuwachtig nu als ze vroeger werden als er iemand van de ACM belt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:27:09 #230
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135475856
Op zich vind ik het een mooi compromis. Aanbesteding is een middel, geen doel, en juist door de beoordeling van de afspraken bij een onafhankelijke derde partij te leggen voorkom je situaties zoals we ze hier in Nederland hebben, waarbij NS ondanks alles toch mag blijven aanklooien op de HSL.
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:30:29 #231
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135475992
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:27 schreef James1988 het volgende:
Op zich vind ik het een mooi compromis. Aanbesteding is een middel, geen doel, en juist door de beoordeling van de afspraken bij een onafhankelijke derde partij te leggen voorkom je situaties zoals we ze hier in Nederland hebben, waarbij NS ondanks alles toch mag blijven aanklooien op de HSL.
Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 14 januari 2014 @ 13:31:58 #232
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_135476058
quote:
4s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.
Eens, en dat gebeurt nu dus stelselmatig niet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 14 januari 2014 @ 13:33:41 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_135476142
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:06 schreef b2py het volgende:

[..]

Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.
Dat laatste is zeker waar, waarbij haar rechtsvoorganger volgens mij een betere positie had.

Ook op andere vlakken (financieel en zorg) kunnen ze minder afdwingen dan vroeger, al blijft het natuurlijk wel een orgaan waar je niet zomaar omheen kunt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_135476745
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb vanmorgen Monopoly op station Hoogezand-Sappemeer gespot. Druk in gesprek met de treindienstleiding waarschijnlijk.
Nee, backoffice :P Ik had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam :')_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding :')
  Forum Admin dinsdag 14 januari 2014 @ 13:52:39 #235
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_135476895
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, backoffice :P Ik had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam :')_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding :')


slotje.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:00:25 #236
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135477284
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, backoffice :P Ik had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam :')_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding :')
hehehe.

Eerst heb je een treeplank die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

Krijg je daarna een treeplankstoring die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

:') Mono de techneut :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135477355
quote:
10s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

hehehe.

Eerst heb je een treeplank die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

Krijg je daarna een treeplankstoring die telkens verdwijnt en weer terugkomt.

:') Mono de techneut :P
Zo maak je nog eens wat mee op de doldwaze baanvakjes rondom Groningen :')
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:19:30 #238
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135478220
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Nee, backoffice :P Ik had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam :')_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding :')
Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.
pi_135478279
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.
Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtend :D
pi_135478336
Tuinmannen _O-
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:31:00 #241
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135478748
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtend :D
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?

Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
pi_135478841
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?

Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaan :P
Ik kom met een leeg mat treintje voorbij kachelen tussen 19.30 en 19.40 :)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:33:47 #243
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135478899
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:32 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaan :P
Ik kom met een leeg mat treintje voorbij kachelen tussen 19.30 en 19.40 :)
Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:35:46 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_135478987
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:
Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan.
Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik wel :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_135479066
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?
Jep _O_ Kwam van nachtdienst af (of er naar toe) :P
pi_135479084
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik wel :z
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGEN
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:04 #247
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135479101
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Jep _O_ Kwam van nachtdienst af (of er naar toe) :P
Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen. ;)
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:38:45 #248
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135479126
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGEN
Hebben ze ook een tijdelijke ontspoortong aangebracht voor het geval er VIRM langs zou komen?
pi_135479287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen. ;)
Ja mijn smerige goederenvervoerjas _O- Zit onder het buffervet van de HGK kolentrein die ik in opleiding van Amsterdam Westhaven naar Emmerich reedt.
Wat een bende was dat, maar wat gaaf. Met de Class'66. _O_ Brullende motoren, heel Amsterdam CS vol rook zetten O+
  dinsdag 14 januari 2014 @ 14:46:43 #250
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_135479488
quote:
14s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 14:42 schreef Monopoly het volgende:

[..]

Ja mijn smerige goederenvervoerjas _O- Zit onder het buffervet van de HGK kolentrein die ik in opleiding van Amsterdam Westhaven naar Emmerich reedt.
Wat een bende was dat, maar wat gaaf. Met de Class'66. _O_ Brullende motoren, heel Amsterdam CS vol rook zetten O+
Een soort mascotte als het ware. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')