Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zienquote:Op maandag 13 januari 2014 23:13 schreef James1988 het volgende:
De parlementaire enquętecommissie Fyra heeft zichzelf een taart gegeven ter ere van de start van hun onderzoek:
[ afbeelding ]
ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomstenquote:Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmm. Die trein is wel op een heel aparte manier in elkaar gezet, zo te zien
quote:Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten
Ga even mijn grap uitleggen, dakduifquote:Op maandag 13 januari 2014 23:57 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ach, dat was de V250 ook, dus er zijn al overeenkomsten
ik wilde m op een andere manier maken waarschijnlijk. In de Fyra-enquete zal lang niet de onderste steen boven komen en daarmee is al genoeg gezegdquote:Op maandag 13 januari 2014 23:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga even mijn grap uitleggen, dakduif
Waarom stem ik eigenlijk nog als de mensen die zich volksvertegenwoordiger noemen dit soort achterlijkheid tentoonspreiden? Vooral die vragen van de VVD (waar de D steeds duidelijker staat voor Dommeriken), tenenkrommend.quote:Op maandag 13 januari 2014 23:23 schreef b2py het volgende:
En I&M heeft zich vandaag weer nuttig gemaakt voor het spoor:
Monitoringssysteem bij treinbeveiliging
et derde aansluit
Precies. EZR eruittrappen ook nog, moet je eens opletten wat een robuuste dienstregeling dat je dan krijgtquote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:55 schreef James1988 het volgende:
TD-9 met loc voorop gaat ook als de brandweer...
Binnenkomsten:
Dordrecht -2
Rotterdam -3
Delft -2
Zouden alle treinen zo snel zijn (en alle machinisten zo rijden) dan zou je zo de rijtijden flink kunnen verkorten zonder dat het vertraging oplevert... op Breda - Den Haag scheelt het meer dan 10%.
Vroegah stopte mijn IC ook niet op Rotterdam Blaak, Schiedam en delft, dat haat ik nog het meestquote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde
ja, maar om dan maar preventief een trekschuitendienst in te stellen gaat ook nergens over. Hup, doorrijden en rap wat. Niet alleen lekker met 80 stations binnenvliegen, maar ook gewoon overal 160 rijden. Dat geklungel iedere keer zeg bah bah.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:06 schreef b2py het volgende:
Achja, in dienstregeling 2010 had mijn trein planmatig 7% van mijn totale reistijd (een uur) een stop op Amsterdam Centraal. Dat is ook zo zonde
In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:22 schreef J.B. het volgende:
De NMBS en de SNCF kunnen dus ongehinderd verder rommelen, wat een fantastisch compromis
De complete financieringsconstructie is zwaar slecht. Overigens is de macht van de vakbonden er ook te groot.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:00 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
In België is er wel meer mis dan alleen de NMBS. Ik denk niet dat daar veel gaat veranderen met zomaar een andere spoorwegmaatschappij.
Wat, NOG minder?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 12:24 schreef b2py het volgende:
Volgens het statement niet waar, maar het is te verwachten de Franse ACM niet zoveel invloed heeft als de ACM hier heeft.
minder machtig dan haar voorgangersquote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:04 schreef b2py het volgende:
[..]
De ACM is hier een bijzonder machtige organisatie hoor.
Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
minder machtig dan haar voorgangers
Ze worden aan het Maanplein in Den Haag nog steeds net zo zenuwachtig nu als ze vroeger werden als er iemand van de ACM belt.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
minder machtig dan haar voorgangers
Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:27 schreef James1988 het volgende:
Op zich vind ik het een mooi compromis. Aanbesteding is een middel, geen doel, en juist door de beoordeling van de afspraken bij een onafhankelijke derde partij te leggen voorkom je situaties zoals we ze hier in Nederland hebben, waarbij NS ondanks alles toch mag blijven aanklooien op de HSL.
Eens, en dat gebeurt nu dus stelselmatig niet.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is niet een kwestie van afspraken MAKEN maar een kwestie van afspraken NAKOMEN.
Dat laatste is zeker waar, waarbij haar rechtsvoorganger volgens mij een betere positie had.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:06 schreef b2py het volgende:
[..]
Onzin. Ze is alleen niet zo machthebbend in de spoorsector.
Nee, backofficequote:Op dinsdag 14 januari 2014 10:11 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ik heb vanmorgen Monopoly op station Hoogezand-Sappemeer gespot. Druk in gesprek met de treindienstleiding waarschijnlijk.
quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, backofficeIk had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam
_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding
hehehe.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, backofficeIk had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam
_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding
Zo maak je nog eens wat mee op de doldwaze baanvakjes rondom Groningenquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:00 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hehehe.
Eerst heb je een treeplank die telkens verdwijnt en weer terugkomt.
Krijg je daarna een treeplankstoring die telkens verdwijnt en weer terugkomt.Mono de techneut
Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 13:49 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Nee, backofficeIk had een treeplankstoring die verdween en telkens weer terug kwam
_!
Heb op Veendam de hele treeplank maar mechanisch uitgeschakeld, klote ding
Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtendquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Aah vandaar. Ik stond te noteren hoe laat treinen richting Groningen een bepaald punt passeerden en hoe lang ze nu eigenlijk stil stonden. Een collega van mij mocht de overweg bijhouden.
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Het was inderdaad aardig druk vandaag tussen Kropswolde en Sappemeer Oost. Jullie stonden er, Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan. Heb de tyfoon aardig laten brullen vanochtend
Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaanquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:31 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Had je ooit verwacht dat het daar druk zou zijn?
Morgen in de avondspits, als alles goed gaat, station Europapark en de overweg Esperantostraat.
Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:32 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Die overweg is ongeveer 100 meter van mijn kamer vandaan
Ik kom met een leeg mat treintje voorbij kachelen tussen 19.30 en 19.40
Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik welquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:20 schreef Monopoly het volgende:
Prorail was met tuinmannen bezig langs de hekken, er liepen baanwerkers langs de baan.
Jepquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:33 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Dan ben ik al weg.. Tot 18:00 uur. Maar kan het zijn dat ik je zondagavond tussen daar en het hoofdstation heb zien lopen met een gele jas aan en een koptelefoon op?
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGENquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:35 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat was Grondverzet en Sloopwerken Greavy BV. Ze hadden zeker ook heggescharen en trapjes bij zich he. En gele hesjes aan. Jaa zie je, dacht ik wel
Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
JepKwam van nachtdienst af (of er naar toe)
Hebben ze ook een tijdelijke ontspoortong aangebracht voor het geval er VIRM langs zou komen?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:37 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ze deelde ook pamflets uit, GEEN VIRM DOOR GRONINGEN
Ja mijn smerige goederenvervoerjasquote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:38 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik denk dat je er naartoe ging. Ja, ik fietste daar, zag een lang figuur met een gele jas. Kon bijna niet missen.
Een soort mascotte als het ware.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 14:42 schreef Monopoly het volgende:
[..]
Ja mijn smerige goederenvervoerjasZit onder het buffervet van de HGK kolentrein die ik in opleiding van Amsterdam Westhaven naar Emmerich reedt.
Wat een bende was dat, maar wat gaaf. Met de Class'66.Brullende motoren, heel Amsterdam CS vol rook zetten
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |