Als ik een CD koop dan steun ik wel de industrie die politici omkoopt om belachelijke en gevaarlijke wetten er doorheen te krijgen en zo met draconische eisen individuele burgers intimideert en mij ook nog met een arrogant toontje spookfacturen stuurt, en dan gaat zo'n CD ook nog stuk na een aantal jaar.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geef gewoon toe dat je wil freeloaden en hou op je te rechtvaardigen met pseudo morale crap
twitter:KimDotcom twitterde op donderdag 09-01-2014 om 05:35:26How to stop piracy:1. Create great stuff2. Make it easy to buy3. Works on any device4. Same day global release5. Fair price reageer retweet
quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:29 schreef Dven het volgende:
[..]
Oke. Dus omdat je wel eens iets koopt moet alles vrij beschikbaar zijnIk koop kaas bij de kaasboer, ik koop ham bij de slager en kip bij de poelier, net als brood bij de bakker. Derhalve mag ik bij de groenteboer stelen
tuurlijk weten we beter, het is gewoon legaal, waarom zouden we bang zijn dat het niet zo zou zijn?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 09:11 schreef nikk het volgende:
Het is mooi zolang het duurde. We wisten allemaal dat het nooit stand zou houden. Alle beeld en geluid zonder te betalen straffeloos uit illegale bron massaal downloaden. Het feest is voorbij.
Uiteindelijk zal er in de praktijk weinig veranderen. Hopelijk.
Inderdaad. Waarom kan je geen abo nemen met 10 of 20 zenders naar keuze?quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:22 schreef maniack28 het volgende:
Als ze films/series gewoon wereldwijd op dezelfde dag releasen ben je veel shit al kwijt. Verder ben ik fan van Sherlock, maar woon ik in een huurhuis waar de huurbaas tv/internet regelt. Ik heb dus geen BBC. Als de BBC (bijv) met een stream komt (betaald) dan ben ik best bereid geld neer te leggen. Dit doe ik ook al om ijshockey te kijken. Echter lopen de traditionele media nog steeds ver achter de feiten aan. Niemand zit te wachten op een totaalpakket met 900 zenders, niemand zit te wachten op een tv-gids. Iedereen wil on demand op zijn moment naar zijn wens programma's kijken. Ik hoef geen WDR/ZDF en al die duitse shit. Ik wil wel BBC en VRT, maar SBS6/NET5/RTL4 etc. kan me niks verroten. Dus fix die shit en biedt mij aan wat ik wil hebben, op maat, voor een nette prijs en afspeelbaar op laptop/pc/xbox/ps3/tablet/smartphone(dat mag best 20-30 euro p/m zijn als daar ook veel on demand shit bij zit).
Inderdaad. Mensen op de maan, iedereen kunnen volgen wat zij/hij de hele dag doet en met wie deze contacten heeft, maar dit? Dit is echt te moeilijk..quote:Op dinsdag 14 januari 2014 18:22 schreef maniack28 het volgende:
Als ze films/series gewoon wereldwijd op dezelfde dag releasen ben je veel shit al kwijt. Verder ben ik fan van Sherlock, maar woon ik in een huurhuis waar de huurbaas tv/internet regelt. Ik heb dus geen BBC. Als de BBC (bijv) met een stream komt (betaald) dan ben ik best bereid geld neer te leggen. Dit doe ik ook al om ijshockey te kijken. Echter lopen de traditionele media nog steeds ver achter de feiten aan. Niemand zit te wachten op een totaalpakket met 900 zenders, niemand zit te wachten op een tv-gids. Iedereen wil on demand op zijn moment naar zijn wens programma's kijken. Ik hoef geen WDR/ZDF en al die duitse shit. Ik wil wel BBC en VRT, maar SBS6/NET5/RTL4 etc. kan me niks verroten. Dus fix die shit en biedt mij aan wat ik wil hebben, op maat, voor een nette prijs en afspeelbaar op laptop/pc/xbox/ps3/tablet/smartphone(dat mag best 20-30 euro p/m zijn als daar ook veel on demand shit bij zit).
Geld, dat is de enige reden, ook de reden voor dit verbod. Bedrijven willen altijd het maximale uithalen wat er nog inzit (zie bijv. ook olieproblematiek enzo). Niemand gaat over op een ander systeem voor dat het oude helemaal uitgeknepen is.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 23:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad. Mensen op de maan, iedereen kunnen volgen wat zij/hij de hele dag doet en met wie deze contacten heeft, maar dit? Dit is echt te moeilijk..
[ afbeelding ]
Inderdaad. Maar niemand heeft daar zin in dus zal er altijd wel een manier blijven voor het delen van entertainment.quote:Op woensdag 15 januari 2014 01:28 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Geld, dat is de enige reden, ook de reden voor dit verbod. Bedrijven willen altijd het maximale uithalen wat er nog inzit (zie bijv. ook olieproblematiek enzo). Niemand gaat over op een ander systeem voor dat het oude helemaal uitgeknepen is.
Staat in de OP.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:00 schreef Spongeboss het volgende:
Is downloaden nu zojuist illegaal geworden ik las zoiets dat Europa dit besloten had of dat het dichterbij zou komen iemand een bron?
Juist als die dingen geld gaan kosten kijk ik ze ook niet meer. Dan betaal ik wel voor games maar daar blijft het bij.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:04 schreef Nytro het volgende:
ik wil gewoon helemaal nergens voor betalen en al helemaal niet voor muziek, films en series.
Tenminste een eerlijk antwoord.quote:Op donderdag 16 januari 2014 15:04 schreef Nytro het volgende:
ik wil gewoon helemaal nergens voor betalen en al helemaal niet voor muziek, films en series.
quote:
quote:Lessons From Other Areas of Freedom of Information
It is also unclear whether the U.S. government, as its policies dealing with this new online challenge to its authority evolve, will act with as extensive a use of coercive power as it has in the area of intellectual property. Considering that actors such as WikiLeaks are releasing classified documents, and therefore engaging the U.S. government on areas defined as security issues, it seems likely the U.S. government will react strongly.
In the area of intellectual property the US has used threats of trade sanctions to encourage a wide range of countries to contradict and/or change their intellectual property law in response to industry claims of significant financial loss caused by file sharing.20 For example, although the claims are contested, there are allegations (and some evidence) that Sweden (Ahrens, 2006; Ernesto, 2010b), Russia (Anderson, 2006), Spain (Elola, 2010; Wilson, 2010; Geist, 2010), Australia (TVNZ, 2011), and Costa Rica (Long, 2010), among others (Linkletter Knapp, 2000), have all succumbed to U.S. government pressure regarding intellectual property laws. Because the international center of the recording and film industries is in the US—with major domestic branches of this industry in most Western countries—the push has, over time, become more and more a push for harmonizing other countries' domestic law with the US's intellectual property laws through the use of international treaties and trade agreements (Beyer, 2011).
Some countries are more vulnerable to trade pressure from the US than others. For example, countries may be more vulnerable to the US because of needing access to the U.S. market, needing U.S. support vis-à-vis regional hegemons, and/or because of fear of pressure from international organizations such as the WTO. Such countries are more likely to acquiesce to U.S. pressure. In these countries, the U.S. government advocates for harmonization of copyright with U.S. law and the closing of file sharing sites, putting trade pressure on national governments (Sandoval, 2009). For example, in 2006, the U.S. government put direct pressure on the Russian government to shut down Allofmp3.com even though the site appeared to comply with Russian copyright laws (Office of the United States Trade Representative, 2006). Russian prosecutors refused to try the site, in spite of pressure from the Russian government, because they did not agree that the site violated Russian law (Deleon, 2007). The US implied that it would hold up Russian acceptance into the WTO unless it shut down the site (Robinson, 2011).
In another example, in the CAFTA negotiations between the US and Costa Rica, the US delayed Costa Rican sugar access to U.S. markets until the government agreed to U.S. copyright demands (Long, 2010). The possible changes to copyright law sparked widespread protest in Costa Rica, most notably by students.
The US's aggressive and sustained response to other nations' copyright laws suggests that, were there to be a safe harbor for WikiLeaks, or WikiLeaks-like sites, the U.S. government may take aggressive action against it. U.S. pressure against corporations in an attempt to remove all WikiLeaks' infrastructure could be widened to include governments in ways similar to the struggle to harmonize intellectual property standards across contexts.
je download wel! Het bekijken van een website is al downloaden!quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:37 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik download niet, waarom moet ik een kopieheffing betalen op dragers?
https://www.tu-chemnitz.d(...)ge_sinnundbedeut.pdfquote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je download wel! Het bekijken van een website is al downloaden!
QUATSCH!quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een onzin, geef gewoon toe dat je niet wenst te betalen voor je films en muziek
je weet dat het werd aangestuurd/gefinancieerd door het kapitalisme van de Rothschields?quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leef jij op dezelfde planeet? De hele planeet is kapitalistisch. Een paar jaar hebben mensen geveinsd communistisch te zijn en alles te delen, maar het communistisch systeem was in de praktijk (Stalinisme, Leninisme, Maoisme etc) nog meer op bezit gericht dan het kapitalistische systeem, de rijkdom werd nog oneerlijker verdeeld dan binnen het kapitalistische systeem.
De mens wordt door reclame zo opgevoed.quote:De mensheid is hebberig, wil dingen bezitten en zal daar nooit afstand van kunnen doen.
Ik download aardig wat films en series, maar ga ook minstens maandelijks naar de bioscoop, heb elke maand redelijke credit card afrekeningen vanuit iTunes (boeken, films, muziek) en m'n vinyl kast wordt continue beter gevuld... Mee eens dus!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
QUATSCH!
Uit tientallen onderzoeken blijkt dat de grootste downloaders ook diegene zijn die het meeste bioscoop bezoeken én dvd/blurays kopen. Het criminaliseren van downloaders is juist winstderving voor de industrie.
Helaas voor jou geloof ik niet in hetgeen dat alles wordt gefinancierd door de zgn. Rothschields. Die financieren Noord Korea en Wit Rusland in jouw opinie zeker ook?quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
je weet dat het werd aangestuurd/gefinancieerd door het kapitalisme van de Rothschields?
[..]
De mens wordt door reclame zo opgevoed.
Het voelt echt bevrijdend als je daaraan weet te ontworstelen.
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:28 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Helaas voor jou geloof ik niet in hetgeen dat alles wordt gefinancierd door de zgn. Rothschields. Die financieren Noord Korea en Wit Rusland in jouw opinie zeker ook?
Ik ben verbaasd over de stelligheid waarmee dit "feit" wordt neergezet. Zeker die verwijzing naar de natuur vind ik vreemd, omdat juist in de natuur, bij onze naaste "neefjes" - zijnde de chimpansees en de bonobo's - beide verschillende levenswijzen/attitudes/moralen bestaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En daar ga je al. De mens is uiteindelijk helemaal geen teamplayer. Er is altijd strijd, concurrentie en zucht naar macht en meer bezit. Dat ban je niet uit, behalve met dwang. Oorlogszucht en hebberigheid zitten in de mens, hoe graag de lieve hippies van het Venius Project (en afgeleide ideetjes, speciaal voor RichardDawkins) ook willen doen geloven dat dat niet zo is. Dat is niet “omdat de mens niet anders kent”, maar omdat dat onze natuur is.
Knip.
Effe offtopic, maar toch: dankjewel voor je diensten aan het Nederlandse volk (en dus ook aan mij).quote:Op donderdag 9 januari 2014 18:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, ik zat in Uruzgan, samen met de Aussies en een handjevol Amerikanen.
Had die andere twee dan ook ff gepost.quote:
quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:38 schreef stopnaald het volgende:
[..]
Effe offtopic, maar toch: dankjewel voor je diensten aan het Nederlandse volk (en dus ook aan mij).
die propagandaquote:Op zaterdag 25 januari 2014 18:41 schreef AchJa het volgende:
Frankrijk, Tims grote voorbeeld vwb download regelgeving, zie onderstaand interview...
http://elenadehollander.f(...)reinaktueelfoto2.jpg
http://elenadehollander.f(...)reinaktueelfoto3.jpg
[..]
Had die andere twee dan ook ff gepost.
Dit, wij hadden een FRS hier in heerenveen en ik kocht zowat elke facking week hele ladingen aan dvds, toen waren opeens alle dvd winkels verdwenen (ook de music store was opeens weg) .. ja wat moet je dan.. beetje naar andere steden toefietsen? Ben malle pietje niet.quote:Op vrijdag 24 januari 2014 09:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
QUATSCH!
Uit tientallen onderzoeken blijkt dat de grootste downloaders ook diegene zijn die het meeste bioscoop bezoeken én dvd/blurays kopen. Het criminaliseren van downloaders is juist winstderving voor de industrie.
Copyright is obstructie en is iets slechts.
Snap ik, maar het ging mij even om zijn voorspelling in 2011...quote:Op zaterdag 25 januari 2014 20:56 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alsof het dan opeens geen propaganda is
Jeetje, betalen voor producten die je wilt hebben. Waar moet het heen met de wereld?quote:Op woensdag 22 januari 2014 16:00 schreef Elan het volgende:
Same shit als nu in Duitsland dus.
Straks weer lekker betalen voor je series en films
dan verander je maar de wet, maar dat doen ze nietquote:Op zondag 26 januari 2014 10:06 schreef TheOnlyException het volgende:
[..]
Jeetje, betalen voor producten die je wilt hebben. Waar moet het heen met de wereld?
Nopequote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:43 schreef Stickertje het volgende:
Dit is gewoon een theoretische vraag..
Stel, er komt een download verbod, maar je wilt nog wel films en series blijven downloaden.
Je gaat met je laptop naar een openbare wifi gelegenheid en gaat vanaf dat openbare netwerk series & films downloaden.. Is dan te achterhalen dat jij het gedownload hebt?
klopt, zoals hierboven al gezegd werd is dit niet te achterhalen. Het gevolg is dat er een boel openbare netwerken op slot zullen gaan zoals dit al gebeurt in landen met downloadverboden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:43 schreef Stickertje het volgende:
Dit is gewoon een theoretische vraag..
Stel, er komt een download verbod, maar je wilt nog wel films en series blijven downloaden.
Je gaat met je laptop naar een openbare wifi gelegenheid en gaat vanaf dat openbare netwerk series & films downloaden.. Is dan te achterhalen dat jij het gedownload hebt?
Precies, voor een tientje of 5 per jaar heb je nergens last van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Achja, voor 5 euro per maand heb je een prima VPN die niets logged, nergens last van. Plus, geen pottenkijkers op openbare wifi. En je provider kan ook niet meer meekijken.
Waar meld ik mij aan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, voor een tientje of 5 per jaar heb je nergens last van.
bedankt!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pick one...
Ik zou zelf voor deze kiezen.
Jouw public IP is verbonden met de VPN service, er is dus maar 1 verbinding richting de service. Alle computers in je homegroup kunnen gebruik maken van diezelfde VPN verbinding.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
bedankt!
Nog even snel een vraagje omdat ik lui ben:
Is dat dan alleen voor mijn pc, of gaat dat per verbinding, dus dat alle pc's hier thuis achter VPN komen?
dat komt in 999999/1000000 gevallen toch echt door je eigen onhandigheid.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
en dan gaat zo'n CD ook nog stuk na een aantal jaar.
Gewoon een dedicated server en private trackersquote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo was ik laatst in een hotel in Frankrijk, daar kreeg ook iedereen een persoonlijke login en werden er logs bijgehouden.
Achja, voor 5 euro per maand heb je een prima VPN die niets logged, nergens last van. Plus, geen pottenkijkers op openbare wifi. En je provider kan ook niet meer meekijken.
Nee, opsporing gebeurt vooral doordat belangenorganisaties zelf een torrent seeden, en dan loggen wie er van ze downloaden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:23 schreef delano.888 het volgende:
Gewoon dit doen (torrent traffic encrypten) is niet genoeg dus om de aankomende boetes tegen te houden?
http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-BitTorrent-traffic/
Klopt, is bij de oosterburen een industrie opzich geworden. Een in Duitsland woonachtige collega van mij kreeg een aanmaning van 1050 euro wegens het seeden van eoa torrent. De ISP'S werken daar gewoon aan mee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, opsporing gebeurt vooral doordat belangenorganisaties zelf een torrent seeden, en dan loggen wie er van ze downloaden.
Je bent natuurlijk altijd te achterhalen, afhankelijk waarvoor je een anoniemisatiedienst gebruikt. Ik gebruik wel eens proxy's om te trollen, maar zelfs dan let ik er nog op dat mijn taalgebruik binnen de wet valt. Als jij cp of muziek gaat verkopen wordt er pas actie ondernomen. Downloaden mag nog altijd in NL, daarvoor betalen we een heffing op blanco informatiedragers. Ik was laatst een weekendje in Frankrijk. Om ze daar niet in problemen te brengen heb ik thuis een computer aan laten staan en via een ssh-tunnel mijn internetverkeer afgewikkeld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo was ik laatst in een hotel in Frankrijk, daar kreeg ook iedereen een persoonlijke login en werden er logs bijgehouden.
Afhankelijk van welke provider je gebruikt niet. Zo is bijvoorbeeld ipredator niet verplicht om logs bij te houden en doet dat dan ook niet, dus al krijgen ze een inval dan is er nog steeds niets dat naar jou leidt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk altijd te achterhalen, afhankelijk waarvoor je een anoniemisatiedienst gebruikt. Ik gebruik wel eens proxy's om te trollen, maar zelfs dan let ik er nog op dat mijn taalgebruik binnen de wet valt. Als jij cp of muziek gaat verkopen wordt er pas actie ondernomen. Downloaden mag nog altijd in NL, daarvoor betalen we een heffing op blanco informatiedragers. Ik was laatst een weekendje in Frankrijk. Om ze daar niet in problemen te brengen heb ik thuis een computer aan laten staan en via een ssh-tunnel mijn internetverkeer afgewikkeld.
Een VPN is gebonden aan de wetten van het land waaruit zij werken. De komende jaren zijn er nog vrije landen, maar het Westen is hardop bezig om ook die landen te bezetten.
Het enige dat helpt is concurrentie tussen aanbieders van entertainment-diensten. HBO en Netflix zijn een begin, maar het aanbod is te beperkt. Als ik voor een bedrag per maand ALLES kan kijken, films (eventueel net na de bios), series (maximaal 1 dag na VS), muziek (altijd on demand) heb ik geen behoefte meer om op mijn thuiscomputer nog een kopie daarvan te hebben.
Ik wist heel niet dat er een download verbod was in Frankrijk, onlangs nog een filmpje gedownload met de piratebay via een proxy.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Inderdaad, nu.nl heeft het bericht verwijderd. Vaag...quote:Op donderdag 10 april 2014 11:45 schreef Gunner het volgende:
Je link doet het niet;
http://tweakers.net/nieuw(...)n-niet-toestaan.html
De EU dan, hoop ik.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:01 schreef delano.888 het volgende:
Helaas. Dat was het dan...![]()
http://www.nu.nl/tech/374(...)verbod-invoeren.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |