Nopequote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:43 schreef Stickertje het volgende:
Dit is gewoon een theoretische vraag..
Stel, er komt een download verbod, maar je wilt nog wel films en series blijven downloaden.
Je gaat met je laptop naar een openbare wifi gelegenheid en gaat vanaf dat openbare netwerk series & films downloaden.. Is dan te achterhalen dat jij het gedownload hebt?
klopt, zoals hierboven al gezegd werd is dit niet te achterhalen. Het gevolg is dat er een boel openbare netwerken op slot zullen gaan zoals dit al gebeurt in landen met downloadverboden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 00:43 schreef Stickertje het volgende:
Dit is gewoon een theoretische vraag..
Stel, er komt een download verbod, maar je wilt nog wel films en series blijven downloaden.
Je gaat met je laptop naar een openbare wifi gelegenheid en gaat vanaf dat openbare netwerk series & films downloaden.. Is dan te achterhalen dat jij het gedownload hebt?
Precies, voor een tientje of 5 per jaar heb je nergens last van.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Achja, voor 5 euro per maand heb je een prima VPN die niets logged, nergens last van. Plus, geen pottenkijkers op openbare wifi. En je provider kan ook niet meer meekijken.
Waar meld ik mij aan?quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, voor een tientje of 5 per jaar heb je nergens last van.
bedankt!quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
Pick one...
Ik zou zelf voor deze kiezen.
Jouw public IP is verbonden met de VPN service, er is dus maar 1 verbinding richting de service. Alle computers in je homegroup kunnen gebruik maken van diezelfde VPN verbinding.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 09:47 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
bedankt!
Nog even snel een vraagje omdat ik lui ben:
Is dat dan alleen voor mijn pc, of gaat dat per verbinding, dus dat alle pc's hier thuis achter VPN komen?
dat komt in 999999/1000000 gevallen toch echt door je eigen onhandigheid.quote:Op vrijdag 10 januari 2014 10:00 schreef Weltschmerz het volgende:
en dan gaat zo'n CD ook nog stuk na een aantal jaar.
Gewoon een dedicated server en private trackersquote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo was ik laatst in een hotel in Frankrijk, daar kreeg ook iedereen een persoonlijke login en werden er logs bijgehouden.
Achja, voor 5 euro per maand heb je een prima VPN die niets logged, nergens last van. Plus, geen pottenkijkers op openbare wifi. En je provider kan ook niet meer meekijken.
Nee, opsporing gebeurt vooral doordat belangenorganisaties zelf een torrent seeden, en dan loggen wie er van ze downloaden.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:23 schreef delano.888 het volgende:
Gewoon dit doen (torrent traffic encrypten) is niet genoeg dus om de aankomende boetes tegen te houden?
http://torrentfreak.com/how-to-encrypt-BitTorrent-traffic/
Klopt, is bij de oosterburen een industrie opzich geworden. Een in Duitsland woonachtige collega van mij kreeg een aanmaning van 1050 euro wegens het seeden van eoa torrent. De ISP'S werken daar gewoon aan mee.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 10:47 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Nee, opsporing gebeurt vooral doordat belangenorganisaties zelf een torrent seeden, en dan loggen wie er van ze downloaden.
Je bent natuurlijk altijd te achterhalen, afhankelijk waarvoor je een anoniemisatiedienst gebruikt. Ik gebruik wel eens proxy's om te trollen, maar zelfs dan let ik er nog op dat mijn taalgebruik binnen de wet valt. Als jij cp of muziek gaat verkopen wordt er pas actie ondernomen. Downloaden mag nog altijd in NL, daarvoor betalen we een heffing op blanco informatiedragers. Ik was laatst een weekendje in Frankrijk. Om ze daar niet in problemen te brengen heb ik thuis een computer aan laten staan en via een ssh-tunnel mijn internetverkeer afgewikkeld.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Zo was ik laatst in een hotel in Frankrijk, daar kreeg ook iedereen een persoonlijke login en werden er logs bijgehouden.
Afhankelijk van welke provider je gebruikt niet. Zo is bijvoorbeeld ipredator niet verplicht om logs bij te houden en doet dat dan ook niet, dus al krijgen ze een inval dan is er nog steeds niets dat naar jou leidt.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 11:12 schreef BabeWatcher het volgende:
[..]
Je bent natuurlijk altijd te achterhalen, afhankelijk waarvoor je een anoniemisatiedienst gebruikt. Ik gebruik wel eens proxy's om te trollen, maar zelfs dan let ik er nog op dat mijn taalgebruik binnen de wet valt. Als jij cp of muziek gaat verkopen wordt er pas actie ondernomen. Downloaden mag nog altijd in NL, daarvoor betalen we een heffing op blanco informatiedragers. Ik was laatst een weekendje in Frankrijk. Om ze daar niet in problemen te brengen heb ik thuis een computer aan laten staan en via een ssh-tunnel mijn internetverkeer afgewikkeld.
Een VPN is gebonden aan de wetten van het land waaruit zij werken. De komende jaren zijn er nog vrije landen, maar het Westen is hardop bezig om ook die landen te bezetten.
Het enige dat helpt is concurrentie tussen aanbieders van entertainment-diensten. HBO en Netflix zijn een begin, maar het aanbod is te beperkt. Als ik voor een bedrag per maand ALLES kan kijken, films (eventueel net na de bios), series (maximaal 1 dag na VS), muziek (altijd on demand) heb ik geen behoefte meer om op mijn thuiscomputer nog een kopie daarvan te hebben.
Ik wist heel niet dat er een download verbod was in Frankrijk, onlangs nog een filmpje gedownload met de piratebay via een proxy.quote:Op zaterdag 22 februari 2014 08:12 schreef Me_Wesley het volgende:
Inderdaad, nu.nl heeft het bericht verwijderd. Vaag...quote:Op donderdag 10 april 2014 11:45 schreef Gunner het volgende:
Je link doet het niet;
http://tweakers.net/nieuw(...)n-niet-toestaan.html
De EU dan, hoop ik.quote:Op donderdag 10 april 2014 11:01 schreef delano.888 het volgende:
Helaas. Dat was het dan...![]()
http://www.nu.nl/tech/374(...)verbod-invoeren.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |