Het niet zo'n goed plan vinden is wat anders dan het niet kunnen snappen van dat plan. Dat bedoel ik.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En mensen die dat niet zo'n goed plan vinden "missen creativiteit" en zijn "incapabel".
Dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn, moet je nog even inzien. RichardDawkins zou je "incapabel" noemen.
Leef jij op dezelfde planeet? De hele planeet is kapitalistisch. Een paar jaar hebben mensen geveinsd communistisch te zijn en alles te delen, maar het communistisch systeem was in de praktijk (Stalinisme, Leninisme, Maoisme etc) nog meer op bezit gericht dan het kapitalistische systeem, de rijkdom werd nog oneerlijker verdeeld dan binnen het kapitalistische systeem.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dude. Wat is er voor jouw zo frustrerend aan jezelf/omgeving/het leven dat je zo enorm gefixeerd bent op het hebben van bezit? Hoe oppervlakkig is jouw denkvermogen? Het enige wat je kunt (in dit topic) is hammeren op bezit, het niet willen delen van dingen zonder bezit ervoor terug te krijgen en hoe negatief het is om te willen dat een ander iets deelt.
Je zit zo enorm fout met je gedachten en bent zo intens opgezogen door de huidige maatschappij dat je totaal niet meer kunt nadenken over iets dat buiten jouw oppervlakkige beeld staat.
Je hebt echt een probleem als je deze mentaliteit doorzet want het zal je alleen maar dezelfde oppervlakkigheid brengen.
Ja, een echte "creatieve", "capabele" pleitbezorger van het Venus Project (dan wel de afgeleiden van dat "basismateriaal").quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Dude. Wat is er voor jouw zo frustrerend aan jezelf/omgeving/het leven dat je zo enorm gefixeerd bent op het hebben van bezit? Hoe oppervlakkig is jouw denkvermogen? Het enige wat je kunt (in dit topic) is hammeren op bezit, het niet willen delen van dingen zonder bezit ervoor terug te krijgen en hoe negatief het is om te willen dat een ander iets deelt.
Je zit zo enorm fout met je gedachten en bent zo intens opgezogen door de huidige maatschappij dat je totaal niet meer kunt nadenken over iets dat buiten jouw oppervlakkige beeld staat.
Je hebt echt een probleem als je deze mentaliteit doorzet want het zal je alleen maar dezelfde oppervlakkigheid brengen.
'Een' obstakel niet, van mensen verlangen dat ze hun aard buitenboord gooien is echter wel onmogelijk.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef RichardDawkins het volgende:
Een obstakel is niet perse onoverkomelijk.
Zoals ik al zei; ik heb het helemaal niet over dat Venus Project. Door er over door te gaan tegen me als ik al heb uitgelegd (wat je ook zelf had kunnen zien al je leest wat voor je neus staat) dat ik het daar niet over heb kom je alleen over als iemand met hersenbeschadiging.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Zoals Matador al zei: het is een sympathiek idee het is alleen simpelweg niet werkbaar omdat mensen niet in staat zijn om aan de voorwaarden die het utopische Venus project van hen vraagt te voldoen.
quote:It is common to argue that intellectual property in the form of copyright and patent is necessary for the innovation and creation of ideas and inventions such as machines, drugs, computer software, books, music, literature and movies. In fact intellectual property is not like ordinary property at all, but constitutes a government grant of a costly and dangerous private monopoly over ideas. We show through theory and example that intellectual monopoly is not neccesary for innovation and as a practical matter is damaging to growth, prosperity and liberty.
Beter kan ik het niet verwoorden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
'Een' obstakel niet, van mensen verlangen dat ze hun aard buitenboord gooien is echter wel onmogelijk.
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag en inhoudelijk op mijn post in te gaan.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat een onzin, geef gewoon toe dat je niet wenst te betalen voor je films en muziek
Kom straks ff je computer en tv ophalenquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Het niet zo'n goed plan vinden is wat anders dan het niet kunnen snappen van dat plan. Dat bedoel ik.
Het niet kunnen snappen. Weer zo'n opbouwend, positief geformuleerd pareltje. Sterke marketingstrategie.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Het niet zo'n goed plan vinden is wat anders dan het niet kunnen snappen van dat plan. Dat bedoel ik.
Dat trieste schelden van jou heeft geen inhoudquote:Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag en inhoudelijk op mijn post in te gaan.
Jep. Weet ik. Nee je snapt geen hol van wat de mens is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:03 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Leef jij op dezelfde planeet? De hele planeet is kapitalistisch. Een paar jaar hebben mensen geveinsd communistisch te zijn en alles te delen, maar het communistisch systeem was in de praktijk (Stalinisme, Leninisme, Maoisme etc) nog meer op bezit gericht dan het kapitalistische systeem, de rijkdom werd nog oneerlijker verdeeld dan binnen het kapitalistische systeem.
De mensheid is hebberig, wil dingen bezitten en zal daar nooit afstand van kunnen doen.
Ik verlang niets. Ik weet wel wat mogelijk is als men er moeite tegenaan gooit. Macht van educatie enzo.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:04 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
'Een' obstakel niet, van mensen verlangen dat ze hun aard buitenboord gooien is echter wel onmogelijk.
Ik ook niet, ik zei 'dergelijke ideeën'.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:04 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; ik heb het helemaal niet over dat Venus Project.
quote:Door er over door te gaan tegen me als ik al heb uitgelegd (wat je ook zelf had kunnen zien al je leest wat voor je neus staat) dat ik het daar niet over heb kom je alleen over als iemand met hersenbeschadiging.
Nouja, je bent in elk geval gestopt met moeilijk doen om je zinnen onduidelijker te maken dan nodig.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:06 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Jep. Weet ik. Nee je snapt geen hol van wat de mens is.
TV mag je komen ophalen. Kijk er al 5 jaar niet meer naar en neemt nog steeds plaats in beslag.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kom straks ff je computer en tv ophalen
Verkoop ik hier iets dan? Bananen heb ik niet.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het niet kunnen snappen. Weer zo'n opbouwend, positief geformuleerd pareltje. Sterke marketingstrategie.
Google eens op die term, leer je wat van.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat trieste schelden van jou heeft geen inhoud
Ja sorry maar zonder dat ik het over dat Venus Project heb gehad wordt ik er ineens mee doodgegooid als zijnde dat ik het besprak.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:07 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ook niet, ik zei 'dergelijke ideeën'.
[..]![]()
Aldus het 'obstakel'.
Aha, dit gaat hem worden; "jullie snappen niets van 'mijn' idee, zijn incapabel en missen creativiteit".quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:06 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Jep. Weet ik. Nee je snapt geen hol van wat de mens is.
Komt ik moet eigenlijk weg maar kan niet stoppen met posten hier. Ik wordt dus wat meer kortaf omdat ik eigenlijk weg moet. Ik moet mezelf zometeen ook ff dwingen om te kappen anders vanavond geen vlees.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:08 schreef Murdera het volgende:
[..]
Nouja, je bent in elk geval gestopt met moeilijk doen om je zinnen onduidelijker te maken dan nodig.
Steam is super inderdaad. Games zijn best vaak heel goedkoop, het aanbod is enorm, downloaden gaat lekker snel en updates worden direct geïnstalleerd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat.
Kortaf is prima, als je nu nog dat denigrerende zielige gedoe achterwege kan laten valt er nog best wat te bespreken met je.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:11 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Komt ik moet eigenlijk weg maar kan niet stoppen met posten hier. Ik wordt dus wat meer kortaf omdat ik eigenlijk weg moet. Ik moet mezelf zometeen ook ff dwingen om te kappen anders vanavond geen vlees.
Nogmaals, ik ben geen verkoper dus ik bezig hier ook geen slogans. En dwang is niet nodig voor verandering. Dat is wel wat velen denken als ze overweldigt worden door het idee van een grootse verandering.quote:Op donderdag 9 januari 2014 16:10 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Aha, dit gaat hem worden; "jullie snappen niets van 'mijn' idee, zijn incapabel en missen creativiteit".
Hoe ver denk je dat je komt met dat soort slogans?
Het probleem is dat voor dat soort megalomane plannen dwang nodig is. Precies wat je in het communisme ziet en gelijk de reden dat het keihard faalt.
Wat kibboetsen en communes samen regelen op vrijwillige basis is een ander verhaal. Maar dat over de wereld uitstorten en iedereen die het er niet mee eens is (iets anders dan niet snappen of zelfs kunnen snappen, snap je?) met dwang op andere gedachten brengen, gaat natuurlijk niet werken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |