abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135276651
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En morgen download ik ze weer, en overmorgen,....
Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GB ;)
pi_135276742
quote:
9s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
Richard, denk je werkelijk bij het grote publiek het op zich sympathieke maar hopeloos naieve Venus Project erdoor te rammen als je mensen die de creativiteit missen als "incapabel" gaat afschilderen?

Xapet heeft dus gelijk.
Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.

Enne, incapabel hoeft geen permanente staat te zijn he.
pi_135276758
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part).
Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:54:50 #104
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135276780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GB ;)
Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!
pi_135276807
foutje
pi_135276842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!
Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:56:47 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_135276874
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:
Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Het heeft ons anders wel de wereld gegeven. O+ Van de Gouden eeuw tot nu.

Ik zeg niet dat het perfect is, maar ik geloof ook niet in een snelle perfecte oplossing. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:57:06 #108
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...
En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providers ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:57:13 #109
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135276900
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

[..]

Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135276910
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?
Euh ja, so?
Kost wat meer moeite, so?
pi_135276959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providers ;)
Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:58:19 #112
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135276960
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat. Ik heb ook een netflix abbo afgesloten en dat werkt perfect! Tot je er achter komt dat die nieuwe serie die je hebt ontdekt op netflix 99% vd tijd niet up to date is en ze in de VS al een seizoen verder zijn. Dan is het weer lekker terug naar de piratenbaai :W De acteurs, schrijvers en filmcrew krijgen er geen cent minder door, alleen de filmbaasjes die zo eindeloos moeilijk doen met regiolocks verliezen geld. Nou boehoe.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:58:20 #113
45206 Pietverdriet
pi_135276965
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is een nog veel ranziger regeling ja.

[..]

Copyrights en patenten zijn door de overheid verschafte monopolies. Dergelijk monopolies zul je in duur moeten beperken omdat er anders veel te veel surplus door de monopolist kan worden verkregen. Persoonlijk vind ik overigens dat copyrights en patenten zelfs volledig afgeschaft moeten worden. Intellectueel werk is iets wat je in beginsel niet tot iemands eigendom moet maken omdat dat de menselijke ontwikkeling beperkt.
Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:58:37 #114
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.

Enne, incapabel hoeft geen permanente staat te zijn he.
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135277028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Euh ja, so?
Kost wat meer moeite, so?
En mensen die dat niet zo'n goed plan vinden "missen creativiteit" en zijn "incapabel".

Dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn, moet je nog even inzien. RichardDawkins zou je "incapabel" noemen.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:59:39 #116
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.
Heya zo'n luxe programma heb ik niet, ik gebruik NZB getweb op mijn NAS :P

HTML based, alles!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:59:40 #117
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135277031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Een utopia waarin alles word gecontroleerd noem ik geen utopia.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:59:58 #118
45206 Pietverdriet
pi_135277042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat. Ik heb ook een netflix abbo afgesloten en dat werkt perfect! Tot je er achter komt dat die nieuwe serie die je hebt ontdekt op netflix 99% vd tijd niet up to date is en ze in de VS al een seizoen verder zijn. Dan is het weer lekker terug naar de piratenbaai :W De acteurs, schrijvers en filmcrew krijgen er geen cent minder door, alleen de filmbaasjes die zo eindeloos moeilijk doen met regiolocks verliezen geld. Nou boehoe.
Whatever makes you sleep at night.
Dat je te beroerd bent te willen betalen is 1, maar ga nu niet doen alsof je moreel bezig bent.
pi_135277075
Daarnaast kan het nooit de bedoeling van Timmetje Kuik zijn om alle piraterij weg te vagen, want dan heeft zijn stichting geen bestaansrecht meer.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:00:57 #120
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277086
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.
Hoe dan ook, het huidige stelsel van copyrights en patenten is een verziekt systeem. Of in ieder geval een symptoom van een verziekt systeem.

Kijk eens naar Monsanto bijvoorbeeld, die hebben patenten kunnen aanvragen waardoor bepaalde rassen broccoli (niet eens genmods) nu intellectueel eigendom zijn van Monsanto.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135277091
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalen
Dude. Wat is er voor jouw zo frustrerend aan jezelf/omgeving/het leven dat je zo enorm gefixeerd bent op het hebben van bezit? Hoe oppervlakkig is jouw denkvermogen? Het enige wat je kunt (in dit topic) is hammeren op bezit, het niet willen delen van dingen zonder bezit ervoor terug te krijgen en hoe negatief het is om te willen dat een ander iets deelt.
Je zit zo enorm fout met je gedachten en bent zo intens opgezogen door de huidige maatschappij dat je totaal niet meer kunt nadenken over iets dat buiten jouw oppervlakkige beeld staat.
Je hebt echt een probleem als je deze mentaliteit doorzet want het zal je alleen maar dezelfde oppervlakkigheid brengen.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:01:24 #122
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277104
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Een utopia waarin alles word gecontroleerd noem ik geen utopia.
Ik bedoel ook >zijn< utopia, het is niet de mijne ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135277117
quote:

[..]

Fijn maar ik heb het daar helemaal niet over. Dat zeg ik nou juist.
pi_135277118
quote:

[..]

Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet permanent in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part). Een obstakel is niet perse onoverkomelijk.
Zoals Matador al zei: het is een sympathiek idee het is alleen simpelweg niet werkbaar omdat mensen niet in staat zijn om aan de voorwaarden die het utopische Venus project van hen vraagt te voldoen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:02:09 #125
45206 Pietverdriet
pi_135277142
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Dude. Wat is er voor jouw zo frustrerend aan jezelf/omgeving/het leven dat je zo enorm gefixeerd bent op het hebben van bezit? Hoe oppervlakkig is jouw denkvermogen? Het enige wat je kunt (in dit topic) is hammeren op bezit, het niet willen delen van dingen zonder bezit ervoor terug te krijgen en hoe negatief het is om te willen dat een ander iets deelt.
Je zit zo enorm fout met je gedachten en bent zo intens opgezogen door de huidige maatschappij dat je totaal niet meer kunt nadenken over iets dat buiten jouw oppervlakkige beeld staat.
Je hebt echt een probleem als je deze mentaliteit doorzet want het zal je alleen maar dezelfde oppervlakkigheid brengen.
Wat een onzin, geef gewoon toe dat je niet wenst te betalen voor je films en muziek
pi_135277165
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En mensen die dat niet zo'n goed plan vinden "missen creativiteit" en zijn "incapabel".

Dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn, moet je nog even inzien. RichardDawkins zou je "incapabel" noemen.
Het niet zo'n goed plan vinden is wat anders dan het niet kunnen snappen van dat plan. Dat bedoel ik.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:03:23 #127
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277208
quote:

[..]

Leef jij op dezelfde planeet? De hele planeet is kapitalistisch. Een paar jaar hebben mensen geveinsd communistisch te zijn en alles te delen, maar het communistisch systeem was in de praktijk (Stalinisme, Leninisme, Maoisme etc) nog meer op bezit gericht dan het kapitalistische systeem, de rijkdom werd nog oneerlijker verdeeld dan binnen het kapitalistische systeem.

De mensheid is hebberig, wil dingen bezitten en zal daar nooit afstand van kunnen doen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135277246
quote:

[..]

Ja, een echte "creatieve", "capabele" pleitbezorger van het Venus Project (dan wel de afgeleiden van dat "basismateriaal"). :D

Het is ook mijn probleem met dat Venusidee; bezit afschaffen is dom en onzinnig. Bezit is ook niets mis mee. Hebzucht wel.

pi_135277248
quote:
Een obstakel is niet perse onoverkomelijk.
'Een' obstakel niet, van mensen verlangen dat ze hun aard buitenboord gooien is echter wel onmogelijk.
pi_135277262
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Zoals Matador al zei: het is een sympathiek idee het is alleen simpelweg niet werkbaar omdat mensen niet in staat zijn om aan de voorwaarden die het utopische Venus project van hen vraagt te voldoen.
Zoals ik al zei; ik heb het helemaal niet over dat Venus Project. Door er over door te gaan tegen me als ik al heb uitgelegd (wat je ook zelf had kunnen zien al je leest wat voor je neus staat) dat ik het daar niet over heb kom je alleen over als iemand met hersenbeschadiging.
pi_135277266
Aardig boek voor Pietverdriet:

Hier ook (legaal :) ) als website en PDF verkrijgbaar:
http://levine.sscnet.ucla.edu/general/intellectual/against.htm
http://levine.sscnet.ucla.edu/papers/imbookfinalall.pdf

quote:
It is common to argue that intellectual property in the form of copyright and patent is necessary for the innovation and creation of ideas and inventions such as machines, drugs, computer software, books, music, literature and movies. In fact intellectual property is not like ordinary property at all, but constitutes a government grant of a costly and dangerous private monopoly over ideas. We show through theory and example that intellectual monopoly is not neccesary for innovation and as a practical matter is damaging to growth, prosperity and liberty.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:05:08 #132
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277305
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

'Een' obstakel niet, van mensen verlangen dat ze hun aard buitenboord gooien is echter wel onmogelijk.
Beter kan ik het niet verwoorden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135277306
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat een onzin, geef gewoon toe dat je niet wenst te betalen voor je films en muziek
Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag en inhoudelijk op mijn post in te gaan.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:05:14 #134
45206 Pietverdriet
pi_135277310
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Het niet zo'n goed plan vinden is wat anders dan het niet kunnen snappen van dat plan. Dat bedoel ik.
Kom straks ff je computer en tv ophalen
pi_135277319
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Het niet kunnen snappen. Weer zo'n opbouwend, positief geformuleerd pareltje. Sterke marketingstrategie. :')

donderdag 9 januari 2014 @ 16:05:54 #136
45206 Pietverdriet
pi_135277341
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag en inhoudelijk op mijn post in te gaan.
Dat trieste schelden van jou heeft geen inhoud
pi_135277351
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:03 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Leef jij op dezelfde planeet? De hele planeet is kapitalistisch. Een paar jaar hebben mensen geveinsd communistisch te zijn en alles te delen, maar het communistisch systeem was in de praktijk (Stalinisme, Leninisme, Maoisme etc) nog meer op bezit gericht dan het kapitalistische systeem, de rijkdom werd nog oneerlijker verdeeld dan binnen het kapitalistische systeem.

De mensheid is hebberig, wil dingen bezitten en zal daar nooit afstand van kunnen doen.
Jep. Weet ik. Nee je snapt geen hol van wat de mens is.
pi_135277378
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik verlang niets. Ik weet wel wat mogelijk is als men er moeite tegenaan gooit. Macht van educatie enzo.
pi_135277380
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:04 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Zoals ik al zei; ik heb het helemaal niet over dat Venus Project.
Ik ook niet, ik zei 'dergelijke ideeën'.

quote:
Door er over door te gaan tegen me als ik al heb uitgelegd (wat je ook zelf had kunnen zien al je leest wat voor je neus staat) dat ik het daar niet over heb kom je alleen over als iemand met hersenbeschadiging.
:D

Aldus het 'obstakel'.
pi_135277413
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:06 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Nouja, je bent in elk geval gestopt met moeilijk doen om je zinnen onduidelijker te maken dan nodig. :D
pi_135277432
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Kom straks ff je computer en tv ophalen
TV mag je komen ophalen. Kijk er al 5 jaar niet meer naar en neemt nog steeds plaats in beslag.
Mijn computer over een half jaartje als ik er klaar mee ben. Tot dan! -x-
pi_135277442
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het niet kunnen snappen. Weer zo'n opbouwend, positief geformuleerd pareltje. Sterke marketingstrategie. :')
Verkoop ik hier iets dan? Bananen heb ik niet.
pi_135277459
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat trieste schelden van jou heeft geen inhoud
Google eens op die term, leer je wat van.
pi_135277506
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:07 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik ook niet, ik zei 'dergelijke ideeën'.

[..]

:D

Aldus het 'obstakel'.
Ja sorry maar zonder dat ik het over dat Venus Project heb gehad wordt ik er ineens mee doodgegooid als zijnde dat ik het besprak.
En in tegenstelling tot anderen hier weet ik nog heel goed wat ik gepost heb en wat anderen gepost hebben. Kan het zelfs teruglezen als ik wil.
pi_135277515
quote:

[..]

Aha, dit gaat hem worden; "jullie snappen niets van 'mijn' idee, zijn incapabel en missen creativiteit".

Hoe ver denk je dat je komt met dat soort slogans? :')

Het probleem is dat voor dat soort megalomane plannen dwang nodig is. Precies wat je in het communisme ziet en gelijk de reden dat het keihard faalt.

Wat kibboetsen en communes samen regelen op vrijwillige basis is een ander verhaal. Maar dat over de wereld uitstorten en iedereen die het er niet mee eens is (iets anders dan niet snappen of zelfs kunnen snappen, snap je?) met dwang op andere gedachten brengen, gaat natuurlijk niet werken.

pi_135277549
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:08 schreef Murdera het volgende:

[..]

Nouja, je bent in elk geval gestopt met moeilijk doen om je zinnen onduidelijker te maken dan nodig. :D
Komt ik moet eigenlijk weg maar kan niet stoppen met posten hier. Ik wordt dus wat meer kortaf omdat ik eigenlijk weg moet. Ik moet mezelf zometeen ook ff dwingen om te kappen anders vanavond geen vlees.
pi_135277602
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat.
Steam is super inderdaad. Games zijn best vaak heel goedkoop, het aanbod is enorm, downloaden gaat lekker snel en updates worden direct geïnstalleerd.
pi_135277616
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:11 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Komt ik moet eigenlijk weg maar kan niet stoppen met posten hier. Ik wordt dus wat meer kortaf omdat ik eigenlijk weg moet. Ik moet mezelf zometeen ook ff dwingen om te kappen anders vanavond geen vlees.
Kortaf is prima, als je nu nog dat denigrerende zielige gedoe achterwege kan laten valt er nog best wat te bespreken met je. :)
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:13:39 #149
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135277650
geil geil verbieden verbieden :~
pi_135277673
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Aha, dit gaat hem worden; "jullie snappen niets van 'mijn' idee, zijn incapabel en missen creativiteit".

Hoe ver denk je dat je komt met dat soort slogans? :')

Het probleem is dat voor dat soort megalomane plannen dwang nodig is. Precies wat je in het communisme ziet en gelijk de reden dat het keihard faalt.

Wat kibboetsen en communes samen regelen op vrijwillige basis is een ander verhaal. Maar dat over de wereld uitstorten en iedereen die het er niet mee eens is (iets anders dan niet snappen of zelfs kunnen snappen, snap je?) met dwang op andere gedachten brengen, gaat natuurlijk niet werken.
Nogmaals, ik ben geen verkoper dus ik bezig hier ook geen slogans. En dwang is niet nodig voor verandering. Dat is wel wat velen denken als ze overweldigt worden door het idee van een grootse verandering.
Sowieso, waarom zou je anderen met dwang op andere gedachten willen brengen? Dat is nogal een zwaktebod.

Maargoed, hoe dan ook, ik kap ermee. Zoals net al aangegeven moet ik weg en zal daar eens aanstalten toe gaan maken. Gegroet.
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:15:09 #151
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_135277720
en wat nou claimt claimt claimt, het is gewoon legaal, nou opbokken verbodshuillies
pi_135277759
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:13 schreef Murdera het volgende:

[..]

Kortaf is prima, als je nu nog dat denigrerende zielige gedoe achterwege kan laten valt er nog best wat te bespreken met je. :)
Oke nog 1 post :p

Ik doe niet denigrerend en zielig. Ik plaats hier koude (zo letterlijk mogelijke) tekst op een forum. Je maakt te veel aannamens m.b.t. tot mijn persoontje om het denigrerend en zielig te kunnen noemen. Vaak komt dit voort uit een negatieve emotie die opgeroepen wordt door onbegrip of het idee van aangevallen te worden. Nutteloos en jaagt mensen weg tijdens een gesprek.
pi_135277972
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:16 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Oke nog 1 post :p

Ik doe niet denigrerend en zielig. Ik plaats hier koude (zo letterlijk mogelijke) tekst op een forum. Je maakt te veel aannamens m.b.t. tot mijn persoontje om het denigrerend en zielig te kunnen noemen. Vaak komt dit voort uit een negatieve emotie die opgeroepen wordt door onbegrip of het idee van aangevallen te worden. Nutteloos en jaagt mensen weg tijdens een gesprek.
Je impliceert zo vaak dat iedereen hier kortzichtig, niet creatief, simpelweg dom en traag van begrip is.
Nutteloos en jaagt mensen weg tijdens een gesprek zoals je ziet. Niemand neemt je meer serieus. :)
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:39:02 #154
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135278621
quote:

[..]

En waarom snap ik het niet, omdat ik het niet met je eens bent?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  Moderator donderdag 9 januari 2014 @ 16:51:54 #155
8781 crew  Frutsel
pi_135279215
Weer een paar zetels voor de Anti-Europa partijtjes :')
  donderdag 9 januari 2014 @ 16:53:42 #156
45206 Pietverdriet
pi_135279288
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:39 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En waarom snap ik het niet, omdat ik het niet met je eens bent?
Zoiets, en dan schelden dat je dom en oppervlakkig bent. Maar zelf zo oppervlakkig zijn dat je niet wenst te betalen voor films/muziek en dat als een morele daad zien
pi_135279723
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:14 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Nogmaals, ik ben geen verkoper dus ik bezig hier ook geen slogans.
Dat je geen vérkoper bent, dat was duidelijk inderdaad. De marketing voor het idee, of om bij je grote voorbeeld te blijven; je meme, is dan ook bijzonder slecht, als je mensen die er (nog?) niet in geloven als dom, incapabel, niet creatief, etc. afschildert.

quote:
En dwang is niet nodig voor verandering.
:D ! Welnee, de hele wereld op zijn kop zetten door geld af te schaffen, daar is geen dwang voor nodig... :’)

quote:
Dat is wel wat velen denken als ze overweldigt worden door het idee van een grootse verandering.
Nee, niet overweldigd, en ook niet “niet kunnen snappen”. Simpelweg het er niet mee eens zijn.

quote:
Sowieso, waarom zou je anderen met dwang op andere gedachten willen brengen? Dat is nogal een zwaktebod.
Dat ben ik helemaal met je eens, maar dat is nu juist het punt. Om de verandering die jij wil, te bewerkstelligen, heb je nu juist wél dwang nodig.

donderdag 9 januari 2014 @ 17:32:21 #158
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135280809
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Whatever makes you sleep at night.
Dat je te beroerd bent te willen betalen is 1, maar ga nu niet doen alsof je moreel bezig bent.
Vertel waar kan ik betalen voor de laatste aflevering van een serie als de Walking Dead?
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:35:36 #159
45206 Pietverdriet
pi_135280940
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Vertel waar kan ik betalen voor de laatste aflevering van een serie als de Walking Dead?
Amazon instant video? iTunes?
pi_135281130
Gaan we weer terug naar de dagen van dvd's voor 40 ¤ en cd's voor 42,50 ¤?
I´m back.
pi_135281157
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:32 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Over een tijdje op netflix misschien?
I´m back.
pi_135281217
Waarom zou de EU hier wat over te zeggen moeten hebben? Op dit soort micromanagement zit niemand te wachten.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:42:42 #163
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135281340
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:42 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat is toch streaming? Ik heb serie's etc. juist nodig op de momenten dan er geen internet in de buurt is.
Is streaming idd.
Over een tijdje heb je wel overal internet, denk ik.
In hotels heb je dat al bijv.
Nog niet 100%.
Netflix en andere dergelijke providers voor 7,99 ¤ is iig een goed alternatief voor de dvd's van 40 ¤. Vermits ze hun aanbod uitbreiden.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 17:47:20 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135281421
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:45 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Over een tijdje heb je wel overal internet, denk ik.
In hotels heb je dat al bijv.
Nog niet 100%.
Netflix en andere dergelijke providers voor 7,99 ¤ is iig een goed alternatief voor de dvd's van 40 ¤. Vermits ze hun aanbod uitbreiden.
Vliegtuig, trein, kazernes, regelmatig buitenland, schepen... Ik zie dat zo 1,2,3 niet. Ik gebruik series/ films icm mijn tablet als boek. Vroeger las ik een boek in het vliegtuig, nu kijk ik een zooi series of wat dan ook.
pi_135281435
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, met regioafscherming. Dan mag je met VPN's in de weer gaan om aan een Amerikaans IP te komen.
pi_135281461
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wat is daar mis mee dan ?
pi_135281521
quote:
_O- _O- _O- _O-
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 17:53:23 #169
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135281622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoiets, en dan schelden dat je dom en oppervlakkig bent. Maar zelf zo oppervlakkig zijn dat je niet wenst te betalen voor films/muziek en dat als een morele daad zien
Tjah, beetje slap verhaal inderdaad.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135281700
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vliegtuig, trein, kazernes, regelmatig buitenland, schepen... Ik zie dat zo 1,2,3 niet. Ik gebruik series/ films icm mijn tablet als boek. Vroeger las ik een boek in het vliegtuig, nu kijk ik een zooi series of wat dan ook.
Ik zie dat over paar jaar wel beter gefaciliteerd worden toch.
Is nu al beter dan paar jaar geleden.
Wat mij nog steeds wel tegenvalt is dat als je in EU in buitenland zit je eigenlijk een bundeltje moet kopen. Maar goed ook beter dan paar jaar geleden.
Koop je een bundeltje dan kun je dus wel overal onbeperkt streamen.
10 jaar geleden ging je in buitenland op bezoek bij een internetcafé. Lol, heb ik hier op FOK! ook nog gedaan op vakantie.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:01:44 #171
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135281932
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
3s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:47 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Ja, met regioafscherming. Dan mag je met VPN's in de weer gaan om aan een Amerikaans IP te komen.
Wat Kowloon zegt. Ik zie niet in waarom het wel moreel is om iemand die je iets nog niet wil verkopen voor de gek te houden, maar het niet moreel is een kopie van zijn koopwaar te maken.
pi_135282082
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het huidige economische/politieke systeem is overal aanwezig en vooral de menselijke gedachteverandering is een groot obstakel. Ik zie het echter niet als een obstakel dat niet te overkomen is. Een wereldweide maatchappelijke verandering van deze grootte is niet iets dat je binnen 5 jaar even laat gebeuren. Ik zie de transitie naar een dergelijk systeem in kleine stappen gebeuren over een lange periode. Een basisinkomen is bijvoorbeeld al een kleine stap.

quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:56 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

Het heeft ons anders wel de wereld gegeven. O+ Van de Gouden eeuw tot nu.

Ik zeg niet dat het perfect is, maar ik geloof ook niet in een snelle perfecte oplossing. :D
Ik ben het met je eens dat kapitalisme een goed systeem was. Vooral in de tijd van de Gouden Eeuw heeft het veel welvaart gebracht. Echter is het systeem nu aan vervanging toe en dat eigenlijk om een reden die de industriële revolutie en technologische ontwikkeling van de laatste eeuw ons heeft gebracht: we hebben nu de potentie om met een overvloed aan producten/diensten/grondstoffen onze menselijke benodigdheden te voorzien. Kapitalisme was gebasseerd op schaarste, er was niet van alles genoeg. Echter hoeven we tegenwoordig geen schaarste meer te hebben.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

als ik het geld gehad zou hebben, dan zou ik zeker betalen :P

quote:

[..]

Je wilt inderdaad uiteindelijk dat de hele mensheid als 1 team samenwerkt. Als je dan eenmaal zo'n werkend systeem heb dan zul je veel minder oorlogszucht en hebberigheid hebben. Maar hoe we daar komen? Stap na stap. Het zal zeker niet in een keer gaan, maar ik denk zeker dat het mogelijk is dat we daar als mensheid op een dag komen.

quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 16:01 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen zijn zeker wel in staat om minder hebberig te zijn, om vredelievender te zijn. Het mooie van de mens is dat hij zich zo goed aan kan passen. Als we ons niet zo goed aan zouden kunnen passen dan was de mensheid allang uitgestorven. Je moet enkel de juiste omstandigheden creëeren waaraan mensen zich aan kunnen passen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:06:14 #173
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282090
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 17:55 schreef Ryan3 het volgende:

Ik zie dat over paar jaar wel beter gefaciliteerd worden toch.
Is nu al beter dan paar jaar geleden.
Wat mij nog steeds wel tegenvalt is dat als je in EU in buitenland zit je eigenlijk een bundeltje moet kopen. Maar goed ook beter dan paar jaar geleden.
Koop je een bundeltje dan kun je dus wel overal onbeperkt streamen.
10 jaar geleden ging je in buitenland op bezoek bij een internetcafé. Lol, heb ik hier op FOK! ook nog gedaan op vakantie.
Vakanties kan ik nog wel mee leven, maar meestal ben ik voor de baas in het buitenland en dan vaak in gebieden waar je weinig aan je bundeltje hebt, ik zal de collega's in Mali ff vragen hoe het met hun Netflix staat... :')

Ik zit doordeweeks op een kazerne ivm de reisttijd en het internet hier is dusdanig brak met wifi dat je eerst moet inloggen op een inlogpagina, na zoveel tijd wordt je eruit gesodemieterd, is niet vooruit te branden en na een paar 100 mb word je snelheid geknepen tot 4kb ofzo... Een Youtube filmpje geopend krijgen is al een reden tot een feestje, leg mij maar eens uit hoe ik hier ga streamen dan.

Ook via 4g gaat het hem niet worden want ik zit uiteraard in een dusdanige uithoek dat ik op het dak moet staan of uit het raam moet hangen om uberhaupt te kunnen bellen.

Dus streamen is voor mij voorlopig geen optie, fysiek downloaden in het weekend, meenemen hierheen en hier kijken.
pi_135282230
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Vakanties kan ik nog wel mee leven, maar meestal ben ik voor de baas in het buitenland en dan vaak in gebieden waar je weinig aan je bundeltje hebt, ik zal de collega's in Mali ff vragen hoe het met hun Netflix staat... :')

Ik zit doordeweeks op een kazerne ivm de reisttijd en het internet hier is dusdanig brak met wifi dat je eerst moet inloggen op een inlogpagina, na zoveel tijd wordt je eruit gesodemieterd, is niet vooruit te branden en na een paar 100 mb word je snelheid geknepen tot 4kb ofzo... Een Youtube filmpje geopend krijgen is al een reden tot een feestje, leg mij maar eens uit hoe ik hier ga streamen dan.

Ook via 4g gaat het hem niet worden want ik zit uiteraard in een dusdanige uithoek dat ik op het dak moet staan of uit het raam moet hangen om uberhaupt te kunnen bellen.

Dus streamen is voor mij voorlopig geen optie, fysiek downloaden in het weekend, meenemen hierheen en hier kijken.
Vind wel dat defensie dat beter moet zien te regelen dan, als je op missie wordt gestuurd... of op een kazerne zit.
Ik bedoel je gaat toch geen brieven meer sturen als militair?
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:13:06 #175
45206 Pietverdriet
pi_135282303
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:01 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

[..]

Wat Kowloon zegt. Ik zie niet in waarom het wel moreel is om iemand die je iets nog niet wil verkopen voor de gek te houden, maar het niet moreel is een kopie van zijn koopwaar te maken.
Geef gewoon toe dat je wil freeloaden en hou op je te rechtvaardigen met pseudo morale crap
pi_135282307
quote:
Je wilt inderdaad uiteindelijk dat de hele mensheid als 1 team samenwerkt. Als je dan eenmaal zo'n werkend systeem heb dan zul je veel minder oorlogszucht en hebberigheid hebben. Maar hoe we daar komen? Stap na stap. Het zal zeker niet in een keer gaan, maar ik denk zeker dat het mogelijk is dat we daar als mensheid op een dag komen.
En daar ga je al. De mens is uiteindelijk helemaal geen teamplayer. Er is altijd strijd, concurrentie en zucht naar macht en meer bezit. Dat ban je niet uit, behalve met dwang. Oorlogszucht en hebberigheid zitten in de mens, hoe graag de lieve hippies van het Venius Project (en afgeleide ideetjes, speciaal voor RichardDawkins) ook willen doen geloven dat dat niet zo is. Dat is niet “omdat de mens niet anders kent”, maar omdat dat onze natuur is.

Het is naief om te denken dat een plan zomaar zonder dwang, stapje voor stapje, uitgevoerd kan worden.

Het eerste struikelblok is het willen afschaffen van bezit. Bezit is helemaal geen probleem. Totaal verblinde hebzucht en een achterlijke hoeveelheid bezit niet willen delen wel. Maar dat is niet de 99% die zo denkt... Die 99% wil jij echter wel dwingen (er is geen andere mogelijkheid) tot het afschaffen van bezit.

Gaatemnieworde.

donderdag 9 januari 2014 @ 18:14:45 #177
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282349
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vind wel dat defensie dat beter moet zien te regelen dan, als je op missie wordt gestuurd... of op een kazerne zit.
Ik bedoel je gaat toch geen brieven meer sturen als militair?
_O- Kost duur... :') Daar is geen geld voor.

Internet in Afghanistan moesten we per minuut voor betalen, mailtje typen in wordpad, copy paste in je mailprogramma en weer afsluiten. En het was nog trager dan mijn 56k6 lijntje van voor de oorlog... :')

Ik ken lui die hun hele toelage aan internet opgemaakt hebben... _O-
pi_135282370
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:14 schreef AchJa het volgende:

[..]

_O- Kost duur... :') Daar is geen geld voor.

Internet in Afghanistan moesten we per minuut voor betalen, mailtje typen in wordpad, copy paste in je mailprogramma en weer afsluiten. En het was nog trager dan mijn 56k6 lijntje van voor de oorlog... :')
Dus gingen jullie brieven schrijven?
Ook lullig zeg.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:15:34 #179
45206 Pietverdriet
pi_135282373
Als de mensen die roepen om het verdelen de helft van hun energie die ze daarin steken zouden gebruiken om slim te zijn en wat te verdienen hebben ze meer dan na het herverdelen van anderen hun bezit
pi_135282404
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Als de mensen die roepen om het verdelen de helft van hun energie die ze daarin steken zouden gebruiken om slim te zijn en wat te verdienen hebben ze meer dan na het herverdelen van anderen hun bezit
Meeste mensen zijn niet zo slim als jij hè.
Kun je hard en lang nadenken, komt verder niets uit.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:16:44 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282461
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bellen, moest je wel "over" roepen en 15 seconden wachten op respons...
Vind dat toch wel slecht.
De huidige stand der techniek moet toch op zijn minst ervoor kunnen zorgen dat uitgezonden militaire soepel met hun familieleden moeten kunnen communiceren, misschien toch maar eens aanhangig maken bij de politiek, denk ik.
I´m back.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:18:58 #183
45206 Pietverdriet
pi_135282474
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:16 schreef AchJa het volgende:

[..]

Bellen, moest je wel "over" roepen en 15 seconden wachten op respons...
http://www.vrieservice.nl
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:20:55 #184
13456 AchJa
Shut up!!!
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:22:04 #185
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282551
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vind dat toch wel slecht.
De huidige stand der techniek moet toch op zijn minst ervoor kunnen zorgen dat uitgezonden militaire soepel met hun familieleden moeten kunnen communiceren, misschien toch maar eens aanhangig maken bij de politiek, denk ik.
Zolang defensie het met steeds minder geld moet doen is dat wel het laatste waar men zich druk om gaat maken.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:23:46 #186
45206 Pietverdriet
pi_135282592
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Eigen communicatiemiddelen verboden. ;)
Ook briefpost geopend aanleveren ivm screening. ;)
Zit wat in, radiostilte.
De britten en amerikanen zijn tijdens de oorlog veel vliegtuigen verloren omdat ze de bommenwerper bemanningen er maar niet aankregen.
Zat jij samen met de Duitsers op de compound?
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:24:37 #187
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_135282613
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zit wat in, radiostilte.
De britten en amerikanen zijn tijdens de oorlog veel vliegtuigen verloren omdat ze de bommenwerper bemanningen er maar niet aankregen.
Zat jij samen met de Duitsers op de compound?
Nee, ik zat in Uruzgan, samen met de Aussies en een handjevol Amerikanen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 18:25:30 #188
45206 Pietverdriet
pi_135282640
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:24 schreef AchJa het volgende:

[..]

Nee, ik zat in Uruzgan, samen met de Aussies en een handjevol Amerikanen.
Ah, anders had je daar bij een vriend van mij gezeten
pi_135285723
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:13 schreef El_Matador het volgende:

[..]

En daar ga je al. De mens is uiteindelijk helemaal geen teamplayer. Er is altijd strijd, concurrentie en zucht naar macht en meer bezit. Dat ban je niet uit, behalve met dwang. Oorlogszucht en hebberigheid zitten in de mens, hoe graag de lieve hippies van het Venius Project (en afgeleide ideetjes, speciaal voor RichardDawkins) ook willen doen geloven dat dat niet zo is. Dat is niet “omdat de mens niet anders kent”, maar omdat dat onze natuur is.
De mens is net zoveel een teamplayer als dat hij een competitie, naar meer macht en bezit gedreven persoon is. Dat zie je zelf in het hedendaagse kapitalisme wat heel erg op competitie is gebasseerd: Je hebt vooral bedrijven die concurreren, maar binnen die bedrijven is vooral samenwerking van groot belang. Je kan samenwerking vanaf jongs af aan al stimuleren en belonen waardoor dat gedrag uiteindelijk meer voor zal komen. Als je dan uiteindelijk die RBE hebt, waarin je dus een overvloed hebt van vrijwel alles, dan is nog minder reden om competief te zijn en meer reden om samen te werken, wat dus ook weer ons gedrag zal beïnvloeden. Ook zal er dan bijna geen reden meer zijn om macht/bezit te vergaren, omdat je alles dus al hebt.
Competitie/macht/bezit zal er altijd blijven, echter vind ik het aannemelijk dat deze problemen dusdanig klein worden en kleiner blijven worden dat het niet het functioneren van een dergelijk systeem erg zal verstoren.Een RBE is daarom geen utopie in de zin dat het de perfecte samenleving is. Er zullen altijd problemen blijven echter zal het aantal en de grootte van de problemen in een RBE kleiner zijn dan we nu hebben lijkt mij, want de problemen die we nu hebben zijn enorm.

Meer macht/bezit willen, competitie gedreven zijn, dat zit inderdaad in de mens. Dit betekent dus echter niet dat we dit gedrag altijd in de mate zullen vertonen als we nu doen. Onze omgeving heeft een enorme invloed op ons gedrag.

quote:
Het is naief om te denken dat een plan zomaar zonder dwang, stapje voor stapje, uitgevoerd kan worden.
Ik denk zeker dat we in grote lijnen zonder dwang dit stap voor stap kunnen doen. Stel dat basisinkomen komt er een Zwitserland, dat is al een kleine stap. Wie weet doet Luxemburg een aantal jaar later ook met Zwitseland mee. Tuurlijk zullen er mensen in die landen zijn die tegen het basisinkomen zijn en dat je dat dan als dwang ziet, maar het lijkt me niet dat je die vorm van dwang bedoelt aangezien die vorm gewoon normaal is in onze samenleving.
Dit zijn geen enorme stappen op wereldniveau, maar ik verwacht dan ook niet dat dit binnen 30 jaar zo gedaan is. We hebben het over een enorme omschakeling. Ik denk wel dat dit over 30 jaar nog veel meer zal spelen dan nu. Vooral door de toenemende problematiek in ons huidige economische systeem.

quote:
Het eerste struikelblok is het willen afschaffen van bezit. Bezit is helemaal geen probleem. Totaal verblinde hebzucht en een achterlijke hoeveelheid bezit niet willen delen wel. Maar dat is niet de 99% die zo denkt... Die 99% wil jij echter wel dwingen (er is geen andere mogelijkheid) tot het afschaffen van bezit.
Gaatemnieworde.
Bezit is achterhaald als je in een systeem woont waarin je bijna alles kan gebruiken wanneer je dat wilt. In onze huidige samenleving zijn we een beetje gek geworden dat we bezit ook als een soort status zien, maar eigenlijk wil je helemaal niks bezitten. Wil jij een auto hebben, of wil jij een auto kunnen gebruiken wanneer je dat wilt? Wil jij een huis hebben, of wil jij een huis met privacy en andere wensen kunnen gebruiken?
Eigenlijk wil je dat laatste, maar in onze huidige samenleving is het nou eenmaal normaal en begrijpelijk om zaken te bezitten. Eigenlijk is dit maar inefficiënt, want als jij een auto bezit en je gebruikt hem niet, dan kan niemand anders hem gebruiken. Het efficiëntst zou zijn dat wanneer jij een auto niet nodig hebt, dat iemand anders hem dan kan gebruiken en dat wanneer jij weer een auto nodig hebt dat er dan een auto beschikbaar is om te gebruiken.
En daarom wil je in een efficiënte samenleving af van bezit: omdat het inefficiënt is.

Ik ben niet de enige die inziet dat bezit eigenlijk inefficiënt is en ik ben er zeker van dat ik andere mensen daarvan kan overtuigen (geen dwang!).
pi_135288160
Deze lobby uit de entertainmentindustrie zal zich uitspreiden over de volledige data-industrie. In de jaren 90 van de vorige eeuw, nog voor de komst van internet, ging ik wekelijks naar een computerclub. Soms had ik wel drie bijeenkomsten per week, aangezien er talloze clubs waren.
Op de club kwam ook altijd iemand die een koffer vol Twilight en andere handel had, toen voor f7,50 tot f10. Ooit werd ik een keer gebeld, een paar uur voor onze bijeenkomst, dat er een inval zou komen die dag. (tja, toen werd de telefoon nog niet afgeluisterd) Of wij allemaal onze illegale spullen wilden thuislaten. Ieder lid belt twee andere leden op en binnen een kwartier wist de hele club het.
Mensen gaan weer socialer worden, komen elkaar weer in het echt tegen en behalve software kan er ook snel muziek worden uitgewisseld. Allemaal inpluggen en met een intranet deel je de CD in wav-formaat in plaats van MP3.
Kopiëren is van alle tijden, de diskjockey is alleen maar gekomen om te ontmoedigen dat mensen muziek van de radio opnamen. Toen software nog op bandjes stond maakte je afspraken met vrienden wie welk spel kocht. Waarom waren dubbele cassettedecks zo populair? Waarom kwamen DCC en MiniDisk?

De industrie overschat de schade van kopiëren. Zij baseren die op het geschatte aantal kopieën maal de kostprijs per stuk. In werkelijkheid zouden de meeste mensen muziek helemaal niet kopen als het niet te downloaden was. Daarbij komt dat artiesten nog nooit hebben kunnen leven van plaatverkoop, daar worden alleen de maatschappijen beter van. Artiesten leven van touren en reclame.

De industrie onderschat de bereidheid tot betalen door consumenten. Een oorzaak is dat er nog altijd geen systeem bestaat om digitaal kleine bedragen af te rekenen zonder dat daar een veelvoud aan kosten bijkomt. Verder is de industrie veel te behoudend. Als je vijf series legaal wil volgen heb je vaak vijf verschillende abonnementen nodig, omdat HBO-series alleen bij HBO te zien zijn. Zelfde geldt voor NBC, Fox, WB etc, Netflix is een goede poging, maar in de praktijk valt nog behoorlijk tegen wat er te zien is. Maak het 12,50 ipv 7,95 per maand en zorg dat wél alles te zien is, dan bestel ik mijn abonnement vandaag nog.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_135288666
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:45 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Een patent van efficiëntie lithium-ion batterijen (en verschillende andere patenten die die branche kunnen bedreigen) is in handen gevallen van de olie-industrie. Zij blokkeren simpelweg dat iemand de ideëen uit die patenten kan gebruiken.
Patenten verlopen binnen 10 a 20 jaar.
pi_135289086
Uitstekend plan. Met legale downloads en tweede hands cd verkoop heb je bovendien de mogelijkheid om legaal en goedkoop aan muziek te komen. Wat is daar op tegen?
pi_135290716
Een downloadverbod gaat toch geen zoden aan de dijk zetten want het is niet te handhaven. De techniek zal altijd vele stappen voor blijven lopen op de anti-piracy partijen. Toen na de blokkade van the piratebay ontstonden allerlei alternatieve websites/proxys. Om de takedown acties op usenet te omzeilen werden bestanden versleuteld. Zo zal een verbod nergens toe leiden anders dan verregaande privacy-schendingen.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 22:16:48 #194
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135295058
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:05 schreef JaJammerJan het volgende:
Het enigste dat mensen zal laten samenwerken is of verdeling van alle rijkdom, iets dat de bezitters van de rijkdom nooit zullen willen of toelaten. Daarnaast zou een zgn. 'common enemy' helpen (niburu-achtige alien invasie???), maar dan zorgen de rijken gewoon voor de andere rijken, en zijn de armen cannon fodder.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135300329
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 19:29 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

De mens is net zoveel een teamplayer als dat hij een competitie, naar meer macht en bezit gedreven persoon is. Dat zie je zelf in het hedendaagse kapitalisme wat heel erg op competitie is gebasseerd: Je hebt vooral bedrijven die concurreren, maar binnen die bedrijven is vooral samenwerking van groot belang. Je kan samenwerking vanaf jongs af aan al stimuleren en belonen waardoor dat gedrag uiteindelijk meer voor zal komen. Als je dan uiteindelijk die RBE hebt, waarin je dus een overvloed hebt van vrijwel alles, dan is nog minder reden om competief te zijn en meer reden om samen te werken, wat dus ook weer ons gedrag zal beïnvloeden. Ook zal er dan bijna geen reden meer zijn om macht/bezit te vergaren, omdat je alles dus al hebt.
Competitie/macht/bezit zal er altijd blijven, echter vind ik het aannemelijk dat deze problemen dusdanig klein worden en kleiner blijven worden dat het niet het functioneren van een dergelijk systeem erg zal verstoren.Een RBE is daarom geen utopie in de zin dat het de perfecte samenleving is. Er zullen altijd problemen blijven echter zal het aantal en de grootte van de problemen in een RBE kleiner zijn dan we nu hebben lijkt mij, want de problemen die we nu hebben zijn enorm.
Een resource-based economy (RBE) gaat er sowieso komen. Niet zozeer vanwege de onhoudbaarheid van het huidige monetaire casinosysteem, maar simpelweg omdat we de grondstoffen opmaken die dus uiteindelijk de prijzen gaan bepalen. Daar is ook niets mis mee; eindelijk wordt olie verkocht voor de prijs die het waard is (op dit moment is olie ongeveer 1/3 van de prijs van bier, wat natuurlijk volslagen belachelijk is).

De natuur is competitief, en de mens dus ook. Dat is ook de basis van het kapitalisme, wat een heel natuurlijk systeem is. Een vrije markt (die we dus nu nadrukkelijk NIET hebben) is niets anders dan de biologische niches in ecosystemen.

Het probleem is ook niet kapitalisme. Het probleem is de huidige casinosituatie waar geld totaal nergens op gebaseerd is, wat het in feite waardeloos maakt.

quote:
Meer macht/bezit willen, competitie gedreven zijn, dat zit inderdaad in de mens. Dit betekent dus echter niet dat we dit gedrag altijd in de mate zullen vertonen als we nu doen. Onze omgeving heeft een enorme invloed op ons gedrag.
Dat zou je zeggen als je oppervlakkig naar Cuba kijkt. Mensen lijken heel tevreden. Echter, als je doorvraagt, merk je dat men er heeeeel anders over denkt. Mensen met hoge opleidingen die niets verdienen. Dat bevredigt simpelweg niet.

Daarbij is het probleem de enorme hebzucht van de 1% en de noodzakelijke slavernij die de 99% vormt.

quote:
Ik denk zeker dat we in grote lijnen zonder dwang dit stap voor stap kunnen doen. Stel dat basisinkomen komt er een Zwitserland, dat is al een kleine stap. Wie weet doet Luxemburg een aantal jaar later ook met Zwitseland mee. Tuurlijk zullen er mensen in die landen zijn die tegen het basisinkomen zijn en dat je dat dan als dwang ziet, maar het lijkt me niet dat je die vorm van dwang bedoelt aangezien die vorm gewoon normaal is in onze samenleving.
Dit zijn geen enorme stappen op wereldniveau, maar ik verwacht dan ook niet dat dit binnen 30 jaar zo gedaan is. We hebben het over een enorme omschakeling. Ik denk wel dat dit over 30 jaar nog veel meer zal spelen dan nu. Vooral door de toenemende problematiek in ons huidige economische systeem.
Maar een basisinkomen is voortborduren op het monetair stelsel. Een basisinkomen is ook geen oplossing. Wat wel een oplossing is, is als de primaire goederen (huisvesting, energie, voedsel en medicijnen) in ruime mate (abundance) geproduceerd worden en dus voor iedereen toegankelijk zijn. Dat onderdeel van Venus-achtige projecten is dan ook niets mis mee. Het voor ALLES laten gelden, wel.

quote:
Bezit is achterhaald als je in een systeem woont waarin je bijna alles kan gebruiken wanneer je dat wilt.
Dat denk jij. 99,9999% van de Aarde denkt daar anders over. En niet (alleen) omdat ze niets anders gewend zijn, ook omdat bezit gewoon iets is wat veel mensen willen. Nogmaals; Cuba. Ook daar wil men bezit, luxe producten etc. De taxichauffeur die voor zijn zoontje een tablet wilde, moest bijna huilen toen hij vertelde over de situatie daar. Het is schrijnend, echt.

quote:
In onze huidige samenleving zijn we een beetje gek geworden dat we bezit ook als een soort status zien,
Veel mensen hebben dat inderdaad. Ik bezit mijn zaken niet voor status, maar omdat ik ervan geniet en ze gebruik.

quote:
maar eigenlijk wil je helemaal niks bezitten.
Jij als "linkse hippie" ;) niet waarschijnlijk. Houd een enquete onder een man of 10.000 en je zal een heel ander antwoord krijgen.

quote:
Wil jij een auto hebben, of wil jij een auto kunnen gebruiken wanneer je dat wilt?
Leuke vraag; ik heb op dit moment geen auto en doe juist het tweede; ik reis vrijwel alleen per taxi (als ik niet loop of met het vliegtuig ga). Toch, toen ik een auto had, leende ik die niet eens uit aan vrienden, laat staan dat ik mijn bezitting met anderen zou willen delen. En zo denkt vrijwel iedereen met een auto.

quote:
Wil jij een huis hebben, of wil jij een huis met privacy en andere wensen kunnen gebruiken?
Eigenlijk wil je dat laatste, maar in onze huidige samenleving is het nou eenmaal normaal en begrijpelijk om zaken te bezitten. Eigenlijk is dit maar inefficiënt, want als jij een auto bezit en je gebruikt hem niet, dan kan niemand anders hem gebruiken. Het efficiëntst zou zijn dat wanneer jij een auto niet nodig hebt, dat iemand anders hem dan kan gebruiken en dat wanneer jij weer een auto nodig hebt dat er dan een auto beschikbaar is om te gebruiken.
En daarom wil je in een efficiënte samenleving af van bezit: omdat het inefficiënt is.
Dat willen die projectgoeroes ja. Maar efficientie is geen doel ofzo, het is een handig streven voor veel dingen, maar een totaal efficiente samenleving is geen pretje.

quote:
Ik ben niet de enige die inziet dat bezit eigenlijk inefficiënt is en ik ben er zeker van dat ik andere mensen daarvan kan overtuigen (geen dwang!).
Een aantal inderdaad. Met name door goed onderwijs (nog een positief punt van Zeitgeist/Venus Project). Maar wat doe je met aaaaaal die mensen die inefficient bezit verkiezen boven efficient non-bezit? Uiteindelijk zal je op dwang over moeten gaan, dat is het probleem.

Wat ik al zei; in kleine communes/kibboetsen werkt dit neocommunistische (want er zal toch echt een vorm van bestuur nodig zijn, iets wat Venus Project handig weglaat uit zijn filmpjes) idee op vrijwillige basis prima. Echter, wil je dat over de gehele wereld uitstrooien, zul je toch echt aan dwang moeten. En dat gaat weerstand opleveren, in mijn ogen terecht.

vrijdag 10 januari 2014 @ 00:07:56 #196
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_135300690
Helemaal pro, maar fix mij dan een fatsoenlijke manier om mijn favoriete bandjes op plaat/mediadrager te krijgen en regel mij de films die ik wil zien in de winkel of on demand. 90% van wat ik download is hier niet verkrijgbaar, omdat winkels alleen nog maar shit van grote partijen verkopen omdat alles om geld gaat.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 04:29:41 #197
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135305224
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Geef gewoon toe dat je wil freeloaden en hou op je te rechtvaardigen met pseudo morale crap
Natuurlijk gratis is beter maar een service als Netflix of Steam is een stuk gemakkelijker dan the piratebay en bestandsbeheer dus daar betaal ik ook vrolijk voor. Dankzij freeloaders als mij kun jij nu ook van die service genieten ipv voor de tv zitten met 4 reclameblokken per uur of een dvd collectie die 50 euro per box kost. Ik heb nooit geclaimd dat ik moreel was, enkel dat de baasjes aan de top een stel eikels zijn en ik geen enkel bezwaar voel als ik ze besteel volgens de definitie waar ze miljoenen aan lobbygeld aan hebben uitgegeven om hem wet proberen te maken.
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:38:14 #198
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135306875
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 18:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Pff, de industrie is zelf begonnen, met hun "downloaden is diefstal" leugens. Pure immorele winstmaximalisatie-bullshit.

They stole our music, and we're stealin' it back.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_135307042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 20:13 schreef BabeWatcher het volgende:
De industrie onderschat de bereidheid tot betalen door consumenten. Een oorzaak is dat er nog altijd geen systeem bestaat om digitaal kleine bedragen af te rekenen zonder dat daar een veelvoud aan kosten bijkomt. Verder is de industrie veel te behoudend. Als je vijf series legaal wil volgen heb je vaak vijf verschillende abonnementen nodig, omdat HBO-series alleen bij HBO te zien zijn. Zelfde geldt voor NBC, Fox, WB etc, Netflix is een goede poging, maar in de praktijk valt nog behoorlijk tegen wat er te zien is. Maak het 12,50 ipv 7,95 per maand en zorg dat wél alles te zien is, dan bestel ik mijn abonnement vandaag nog.
Mooie uiteenzetting.
En je ziet al dat in Amerika waar Netflix een veelvoud heeft van wat we hier voor hetzelfde geld erop kunnen zien, Netflix wel een grote rol speelt.
Het probleem is dus niet het betalen, maar de manier van verkrijgen.

Een voorbeeldje:
  vrijdag 10 januari 2014 @ 09:47:16 #200
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135307044
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 januari 2014 09:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Pff, de industrie is zelf begonnen, met hun "downloaden is diefstal" leugens. Pure immorele winstmaximalisatie-bullshit.

They stole our music, and we're stealin' it back.
Dat niet alleen, er is altijd wel een omweg.
En de omweg is vaak makkelijker,

zie bijvoorbeeld het downloaden van muziek.

Napster werd plat gelegd en aangepast, sinds dat moment raakte de verkoop van de CD in een slop en de verkoop daalde ongeveer vanaf het moment dat veel mensen door dat er achter kwamen dat er ook zoiets bestond als MP3 en men ging zoeken en andere download sites werden populair.
Brein en andere anti piracy bedrijven zorgden voor een blokade van TPB , TPB werd populairder dan ooit, het werkt gewoon volledig averechts.
Er staat nog een vraag voor u open!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')