abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135272861
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Tja als je niet de moeite wilt nemen om na te denken over wat een ander bedoelt, waarom post je hier dan? Waarom ga je dan ooit een gesprek aan?
Jij reageerde op mijn post met een reactie waar ik het mee eens was.
Het begin stuk, de rest heb ik duidelijk uit de quote weggehaald.

Toen begon je te bitchen over details, hoe mijn tekst letterlijk gezien fout was, zonder te kijken naar wat ik zou bedoelen. Dus daar ging ik op in.

Gezeik over een wereld zonder geld en hoe iedereen gek is behalve jij kan je beter in een nieuw topic doen misschien. Want hoewel er eerder vertakkingen in het topic waren mbt het onderwerp, is dat een onderwerp waar je maanden over kan ouwehoeren en toch steeds nieuwe dingen kan aandragen.
Heb ik nu geen zin in.
pi_135272869
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Welke patenten?
Of roep je maar wat?
http://en.wikipedia.org/w(...)otive_NiMH_batteries
En dan het deel over Chevron and Cobasys. Maar vind je het vreemd dat in een wereld waarin bedrijven zoveel mogelijk winst proberen te maken, dat ze dit soort zaken zouden doen als dit hun winst vergroot?
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:26:47 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_135273188
Het verhaal is nogal suggestief, bovendien is Ovonic Battery Company door BASF gekocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_135273241
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
pi_135273281
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:09 schreef Murdera het volgende:

[..]

Mooie dromen wel. :)
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid worden :) Het zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:14 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Toevallig bekend met de Zeitgeist docus?
Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.
pi_135273313
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:

Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.
Ik heb er ook wat inspiratie uit kunnen halen. Prima basis materiaal.
pi_135273679
quote:

[..]

Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid worden :) Het zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.
Ik denk niet dat ik het zal meemaken :P
pi_135273819
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
En dat na hun dood de erven nog zeventig jaar meeprofiteren van iets waar ze helemaal niks aan bij hebben gedragen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:43:29 #69
45206 Pietverdriet
pi_135273865
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Je bedoeld, jij wilt kunnen profiteren van het werk van anderen zonder er wat tegenover te zetten
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:44:30 #70
45206 Pietverdriet
pi_135273891
quote:

[..]

Was in China een groot succes
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:44:45 #71
166976 DuvelDuvel
Altijd heet en altijd hype
pi_135273899
Iedereen aan Netflix _O_
#FreeHat
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:50:30 #72
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_135274094
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
En in Rusland :Y

En op Cuba plukken ze er ook nog de vruchten van; beetje hangen de hele dag (werken hoeft/ kan er niet), muziek maken, allemaal een mooie klassieke auto en ongeveer hetzelfde te eten. O+ En teren op al die technologisch hoogstaande ontwikkelingen _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_135274224
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:17 schreef Dven het volgende:
Natuurlijk moet media vrij beschikbaar zijn. Niets betalen voor zaken waar wel veel geld ingestoken is _O_

:{ :N
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:54:19 #74
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_135274241
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:53 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...
Ja.
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  donderdag 9 januari 2014 @ 14:56:55 #75
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135274350
Vroeger hadden platenmaatschappijen een functie om muziek te verspreiden.
Nu doet internet dat, maar zitten we nog wel met al die doorgeschoten auteursrechten.
Maatschappijen halen geld op om ons commercie door de strot te kunnen douwen.
Artiesten treden maar gewoon op voor hun geld, dat is altijd zo geweest voor de cd/plaat.
De technologie geeft en neemt.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:00:14 #76
45206 Pietverdriet
pi_135274465
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:56 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger hadden platenmaatschappijen een functie om muziek te verspreiden.
Nu doet internet dat, maar zitten we nog wel met al die doorgeschoten auteursrechten.
Maatschappijen halen geld op om ons commercie door de strot te kunnen douwen.
Artiesten treden maar gewoon op voor hun geld, dat is altijd zo geweest voor de cd/plaat.
De technologie geeft en neemt.
Je bedoeld dat JIJ vooral neemt
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:00:56 #77
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_135274492
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je bedoeld dat JIJ vooral neemt
Ik ben niet relevant in dit verhaal.
pi_135274494
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:42 schreef Ferdo het volgende:
En dat na hun dood de erven nog zeventig jaar meeprofiteren van iets waar ze helemaal niks aan bij hebben gedragen.
Dat is een nog veel ranziger regeling ja.

quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bedoeld, jij wilt kunnen profiteren van het werk van anderen zonder er wat tegenover te zetten
Copyrights en patenten zijn door de overheid verschafte monopolies. Dergelijk monopolies zul je in duur moeten beperken omdat er anders veel te veel surplus door de monopolist kan worden verkregen. Persoonlijk vind ik overigens dat copyrights en patenten zelfs volledig afgeschaft moeten worden. Intellectueel werk is iets wat je in beginsel niet tot iemands eigendom moet maken omdat dat de menselijke ontwikkeling beperkt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Kowloon op 09-01-2014 15:08:46 ]
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:04:45 #79
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135274616
Iedereen die download de cel in gooien.
Ik zie alleen positieve dingen in dat idee.
- helft bevolking in de cel
- werkloosheid daalt
top idee :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:14:32 #80
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_135275088
In plaats van mensen te criminaliseren, zou je ook naar slimmere oplossingen kunnen zoeken. Bv. internetabonnementen duurder maken en 10 euro per maand naar Buma/Stemra sturen (ik noem maar een willekeurig bedrag). Dan kan dat geld naar de rechthebbenden en is niemand "crimineel" bezig omdat ze downloaden.
pi_135275195
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
pi_135275252
quote:
Ja... en nu zijn we 3 jaar verder. Lege beloftes van toen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:21:24 #83
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_135275360
quote:
:D tot dus ver werd zijn grootste overwinning ook zijn grootste blunder.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_135275574
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

quote:
6s.gif Op donderdag 9 januari 2014 14:50 schreef SicSicSics het volgende:

[..]

En in Rusland :Y

En op Cuba plukken ze er ook nog de vruchten van; beetje hangen de hele dag (werken hoeft/ kan er niet), muziek maken, allemaal een mooie klassieke auto en ongeveer hetzelfde te eten. O+ En teren op al die technologisch hoogstaande ontwikkelingen _O-
Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
pi_135275695
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

[..]

Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Vergis je niet hoe incapabel de meeste mensen zijn om zulk een wereld ook maar te kunnen voorstellen. De meesten hebben nog nooit in die richting ook maar gedacht. Ze kunnen niet out of the box denken. En die box is al honderden jaren hetzelfde. Mensen missen de fantasie, de creativiteit, het voorstellingsvermogen. Een behoorlijk obstakel in het verspreiden van dit soort ideeën.
pi_135275730
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:29 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Vergis je niet hoe incapabel de meeste mensen zijn om zulk een wereld ook maar te kunnen voorstellen. De meesten hebben nog nooit in die richting ook maar gedacht. Ze kunnen niet out of the box denken. En die box is al honderden jaren hetzelfde. Mensen missen de fantasie, de creativiteit, het voorstellingsvermogen. Een behoorlijk obstakel in het verspreiden van dit soort ideeën.
Dat is dan ook meteen waarom dergelijke ideeën in de praktijk nooit zullen werken. Mensen blijven mensen.
pi_135275814
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:30 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is dan ook meteen waarom dergelijke ideeën in de praktijk nooit zullen werken. Mensen blijven mensen.
Volgens die gedachtegang zou er dan nooit verandering plaats gevonden kunnen hebben in de wereld.
Aangezien dit niet het geval is geweest kan je stelling dus niet kloppen.

Try again.
pi_135276141
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:32 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Volgens die gedachtegang zou er dan nooit verandering plaats gevonden kunnen hebben in de wereld.
Aangezien dit niet het geval is geweest kan je stelling dus niet kloppen.

Try again.
Natuurlijk wel. Dergelijke ideeën gaan vrijwel altijd uit van het ontbreken van een overheid en mensen die volledig uit vrije wil constructief samenwerken. Dat wil niet zeggen dat er geen verandering plaats kan vinden.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:41:45 #89
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276190
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 13:04 schreef JaJammerJan het volgende:

[..]

Dat wordt dan maar een methode zoeken om mijn internetverkeer af te schermen. Media zou vrij beschikbaar moeten zijn :N

http://www.dumpert.nl/med(...)one_over_piracy.html
Meer mensen zouden naar haar moeten luisteren.
Usenet kan je gewoon encrypted gebruiken hoor.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135276196
Richard, denk je werkelijk bij het grote publiek het op zich sympathieke maar hopeloos naieve Venus Project erdoor te rammen als je mensen die de creativiteit missen als "incapabel" gaat afschilderen?

Xapet heeft dus gelijk.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_135276325
quote:
Die Tim Kuik is ook zo'n teringdebiel he...

Er is nergens bewezen dat die partijen 294 miljoen euro per jaar mislopen, want er is nergens bewezen dat alle illegale downloads ook waren gekocht als illegaal downloaden niet mogelijk was.

Met bovenstaand zinnetje heb je de hele argumentatie van die klotestichting omver geworpen.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:46:25 #92
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276370
Tim Kuik heeft na het lezen van het bericht uit de OP al in zijn strakke onderbroek gekwakt.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135276422
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:14 schreef DarkAccountant het volgende:
In plaats van mensen te criminaliseren, zou je ook naar slimmere oplossingen kunnen zoeken. Bv. internetabonnementen duurder maken en 10 euro per maand naar Buma/Stemra sturen (ik noem maar een willekeurig bedrag). Dan kan dat geld naar de rechthebbenden en is niemand "crimineel" bezig omdat ze downloaden.
Dat slaat natuurlijk nergens op, net als de kopieerheffing op opslagmedia ook al nergens op slaat. Ik draag notabene af aan Brein voor de opslag van mijn eigen werk, omdat ervan uitgegaan wordt dat ik ook dingen download zonder dat de rechthebbenden worden gecompenseerd. En dat mag dan ook niet?

De overheid moet zich er verder buiten houden en niet proberen vriendjes te worden met hen die claimen voor componisten op te komen. De industrie moet zelf maar zorgen dat die betaald krijgt zoals andere industrien dat ook moeten. Ze zijn overgeschakeld op het digitale formaat voor de snelle winst, en nu ondervinden ze de nadelen daarvan en moet de overheid ingrijpen? Kom op zeg, zoek het lekker even zelf uit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_135276519
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:41 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Usenet kan je gewoon encrypted gebruiken hoor.
Wou net zeggen, SSL inschakelen en geen hond kan zien wat ik download. Ja hoor Timmetje, ik ben de trouwfilmpjes van Kees en Mien aan het downloaden en die zijn 14 GB groot inderdaad.
pi_135276558
Voor games en software ligt het anders, maar verreweg de meeste muziek is zelf bij elkaar "gejat".

Een goede muzikant/dj zorgt voor gratis verspreiding en verdient geld met concerten en feesten. Precies dat wat je niet kan kopieren.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:50:03 #96
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276565
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Wou net zeggen, SSL inschakelen en geen hond kan zien wat ik download. Ja hoor Timmetje, ik ben de trouwfilmpjes van Kees en Mien aan het downloaden en die zijn 14 GB groot inderdaad.
Ik download allemaal tekstbestanden waarin elke cm2 van de aarde oomschreven staat wat betreft geologie. Supernerd-achtig, maar wel spann0nd!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:50:35 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_135276587
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:49 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

En morgen download ik ze weer, en overmorgen,....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_135276612
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:50 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Ik download allemaal tekstbestanden waarin elke cm2 van de aarde oomschreven staat wat betreft geologie. Supernerd-achtig, maar wel spann0nd!
Kun je die delen? Ben wel benieuwd.

Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:51:37 #99
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276630
quote:
14s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kun je die delen? Ben wel benieuwd.
Even SSL aanzetten, brb.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135276648
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:40 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Natuurlijk wel. Dergelijke ideeën gaan vrijwel altijd uit van het ontbreken van een overheid en mensen die volledig uit vrije wil constructief samenwerken. Dat wil niet zeggen dat er geen verandering plaats kan vinden.
Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet permanent in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part). Een obstakel is niet perse onoverkomelijk.
pi_135276651
quote:
7s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En morgen download ik ze weer, en overmorgen,....
Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GB ;)
pi_135276742
quote:
9s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
Richard, denk je werkelijk bij het grote publiek het op zich sympathieke maar hopeloos naieve Venus Project erdoor te rammen als je mensen die de creativiteit missen als "incapabel" gaat afschilderen?

Xapet heeft dus gelijk.
Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.

Enne, incapabel hoeft geen permanente staat te zijn he.
pi_135276758
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part).
Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?

donderdag 9 januari 2014 @ 15:54:50 #104
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135276780
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GB ;)
Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!
pi_135276807
foutje
pi_135276842
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!
Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:56:47 #107
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_135276874
quote:
Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Het heeft ons anders wel de wereld gegeven. O+ Van de Gouden eeuw tot nu.

Ik zeg niet dat het perfect is, maar ik geloof ook niet in een snelle perfecte oplossing. :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:57:06 #108
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276891
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:56 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...
En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providers ;)
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:57:13 #109
45206 Pietverdriet
pi_135276900
quote:

[..]

[..]

Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalen
pi_135276910
quote:
10s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?
Euh ja, so?
Kost wat meer moeite, so?
pi_135276959
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providers ;)
Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:58:19 #112
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135276960
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat. Ik heb ook een netflix abbo afgesloten en dat werkt perfect! Tot je er achter komt dat die nieuwe serie die je hebt ontdekt op netflix 99% vd tijd niet up to date is en ze in de VS al een seizoen verder zijn. Dan is het weer lekker terug naar de piratenbaai :W De acteurs, schrijvers en filmcrew krijgen er geen cent minder door, alleen de filmbaasjes die zo eindeloos moeilijk doen met regiolocks verliezen geld. Nou boehoe.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:58:20 #113
45206 Pietverdriet
pi_135276965
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Dat is een nog veel ranziger regeling ja.

[..]

Copyrights en patenten zijn door de overheid verschafte monopolies. Dergelijk monopolies zul je in duur moeten beperken omdat er anders veel te veel surplus door de monopolist kan worden verkregen. Persoonlijk vind ik overigens dat copyrights en patenten zelfs volledig afgeschaft moeten worden. Intellectueel werk is iets wat je in beginsel niet tot iemands eigendom moet maken omdat dat de menselijke ontwikkeling beperkt.
Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:58:37 #114
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135276982
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.

Enne, incapabel hoeft geen permanente staat te zijn he.
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_135277028
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Euh ja, so?
Kost wat meer moeite, so?
En mensen die dat niet zo'n goed plan vinden "missen creativiteit" en zijn "incapabel".

Dat je meer vliegen vangt met stroop dan met azijn, moet je nog even inzien. RichardDawkins zou je "incapabel" noemen.

Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 15:59:39 #116
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277029
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.
Heya zo'n luxe programma heb ik niet, ik gebruik NZB getweb op mijn NAS :P

HTML based, alles!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:59:40 #117
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_135277031
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef JeMoeder het volgende:

[..]

Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Een utopia waarin alles word gecontroleerd noem ik geen utopia.
  donderdag 9 januari 2014 @ 15:59:58 #118
45206 Pietverdriet
pi_135277042
quote:
0s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat. Ik heb ook een netflix abbo afgesloten en dat werkt perfect! Tot je er achter komt dat die nieuwe serie die je hebt ontdekt op netflix 99% vd tijd niet up to date is en ze in de VS al een seizoen verder zijn. Dan is het weer lekker terug naar de piratenbaai :W De acteurs, schrijvers en filmcrew krijgen er geen cent minder door, alleen de filmbaasjes die zo eindeloos moeilijk doen met regiolocks verliezen geld. Nou boehoe.
Whatever makes you sleep at night.
Dat je te beroerd bent te willen betalen is 1, maar ga nu niet doen alsof je moreel bezig bent.
pi_135277075
Daarnaast kan het nooit de bedoeling van Timmetje Kuik zijn om alle piraterij weg te vagen, want dan heeft zijn stichting geen bestaansrecht meer.
  Redactie Frontpage donderdag 9 januari 2014 @ 16:00:57 #120
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_135277086
quote:
1s.gif Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.
Hoe dan ook, het huidige stelsel van copyrights en patenten is een verziekt systeem. Of in ieder geval een symptoom van een verziekt systeem.

Kijk eens naar Monsanto bijvoorbeeld, die hebben patenten kunnen aanvragen waardoor bepaalde rassen broccoli (niet eens genmods) nu intellectueel eigendom zijn van Monsanto.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')