Jij reageerde op mijn post met een reactie waar ik het mee eens was.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:13 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Tja als je niet de moeite wilt nemen om na te denken over wat een ander bedoelt, waarom post je hier dan? Waarom ga je dan ooit een gesprek aan?
http://en.wikipedia.org/w(...)otive_NiMH_batteriesquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Welke patenten?
Of roep je maar wat?
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid wordenquote:
Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:14 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Toevallig bekend met de Zeitgeist docus?
Ik heb er ook wat inspiratie uit kunnen halen. Prima basis materiaal.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
Yup, zo ben ik voor het eerst in aanraking met deze ideëen als één geheel gekomen.
Ik denk niet dat ik het zal meemakenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid wordenHet zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.
En dat na hun dood de erven nog zeventig jaar meeprofiteren van iets waar ze helemaal niks aan bij hebben gedragen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
Je bedoeld, jij wilt kunnen profiteren van het werk van anderen zonder er wat tegenover te zettenquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef Kowloon het volgende:
Wat mij betreft wordt het eerst een zaak het auteursrecht fors in te perken. Films, boeken en muziek zouden naar mijn idee na een jaar 10 in het publieke domein moeten gaan vallen. Het is niet reëel om partijen hun leven lang vruchten te kunnen laten plukken van iets wat zij in het verleden gedaan hebben.
Was in China een groot succesquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:28 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Het mooie is dat deze dromen steeds meer werkelijkheid wordenHet zal helaas wel nog vele decennia duren, alhoewel een soort culturele revolutie het proces zou kunnen versnellen.
En in Ruslandquote:
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:17 schreef Dven het volgende:
Natuurlijk moet media vrij beschikbaar zijn. Niets betalen voor zaken waar wel veel geld ingestoken is![]()
![]()
Ja.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:53 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Misschien moeten we ons maar eens afvragen of dat "veel geld" wel gerechtvaardigd is voor iets banaals als "entertainment"...
Je bedoeld dat JIJ vooral neemtquote:Op donderdag 9 januari 2014 14:56 schreef BasEnAad het volgende:
Vroeger hadden platenmaatschappijen een functie om muziek te verspreiden.
Nu doet internet dat, maar zitten we nog wel met al die doorgeschoten auteursrechten.
Maatschappijen halen geld op om ons commercie door de strot te kunnen douwen.
Artiesten treden maar gewoon op voor hun geld, dat is altijd zo geweest voor de cd/plaat.
De technologie geeft en neemt.
Ik ben niet relevant in dit verhaal.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je bedoeld dat JIJ vooral neemt
Dat is een nog veel ranziger regeling ja.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:42 schreef Ferdo het volgende:
En dat na hun dood de erven nog zeventig jaar meeprofiteren van iets waar ze helemaal niks aan bij hebben gedragen.
Copyrights en patenten zijn door de overheid verschafte monopolies. Dergelijk monopolies zul je in duur moeten beperken omdat er anders veel te veel surplus door de monopolist kan worden verkregen. Persoonlijk vind ik overigens dat copyrights en patenten zelfs volledig afgeschaft moeten worden. Intellectueel werk is iets wat je in beginsel niet tot iemands eigendom moet maken omdat dat de menselijke ontwikkeling beperkt.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Je bedoeld, jij wilt kunnen profiteren van het werk van anderen zonder er wat tegenover te zetten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Er staat nog een vraag voor u open!!
quote:
quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Was in China een groot succes
Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.quote:Op donderdag 9 januari 2014 14:50 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
En in Rusland
En op Cuba plukken ze er ook nog de vruchten van; beetje hangen de hele dag (werken hoeft/ kan er niet), muziek maken, allemaal een mooie klassieke auto en ongeveer hetzelfde te eten.En teren op al die technologisch hoogstaande ontwikkelingen
Vergis je niet hoe incapabel de meeste mensen zijn om zulk een wereld ook maar te kunnen voorstellen. De meesten hebben nog nooit in die richting ook maar gedacht. Ze kunnen niet out of the box denken. En die box is al honderden jaren hetzelfde. Mensen missen de fantasie, de creativiteit, het voorstellingsvermogen. Een behoorlijk obstakel in het verspreiden van dit soort ideeën.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[..]
Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Dat is dan ook meteen waarom dergelijke ideeën in de praktijk nooit zullen werken. Mensen blijven mensen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:29 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Vergis je niet hoe incapabel de meeste mensen zijn om zulk een wereld ook maar te kunnen voorstellen. De meesten hebben nog nooit in die richting ook maar gedacht. Ze kunnen niet out of the box denken. En die box is al honderden jaren hetzelfde. Mensen missen de fantasie, de creativiteit, het voorstellingsvermogen. Een behoorlijk obstakel in het verspreiden van dit soort ideeën.
Volgens die gedachtegang zou er dan nooit verandering plaats gevonden kunnen hebben in de wereld.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:30 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is dan ook meteen waarom dergelijke ideeën in de praktijk nooit zullen werken. Mensen blijven mensen.
Natuurlijk wel. Dergelijke ideeën gaan vrijwel altijd uit van het ontbreken van een overheid en mensen die volledig uit vrije wil constructief samenwerken. Dat wil niet zeggen dat er geen verandering plaats kan vinden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:32 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Volgens die gedachtegang zou er dan nooit verandering plaats gevonden kunnen hebben in de wereld.
Aangezien dit niet het geval is geweest kan je stelling dus niet kloppen.
Try again.
Usenet kan je gewoon encrypted gebruiken hoor.quote:Op donderdag 9 januari 2014 13:04 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
Dat wordt dan maar een methode zoeken om mijn internetverkeer af te schermen. Media zou vrij beschikbaar moeten zijn![]()
http://www.dumpert.nl/med(...)one_over_piracy.html
Meer mensen zouden naar haar moeten luisteren.
Die Tim Kuik is ook zo'n teringdebiel he...quote:
Dat slaat natuurlijk nergens op, net als de kopieerheffing op opslagmedia ook al nergens op slaat. Ik draag notabene af aan Brein voor de opslag van mijn eigen werk, omdat ervan uitgegaan wordt dat ik ook dingen download zonder dat de rechthebbenden worden gecompenseerd. En dat mag dan ook niet?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:14 schreef DarkAccountant het volgende:
In plaats van mensen te criminaliseren, zou je ook naar slimmere oplossingen kunnen zoeken. Bv. internetabonnementen duurder maken en 10 euro per maand naar Buma/Stemra sturen (ik noem maar een willekeurig bedrag). Dan kan dat geld naar de rechthebbenden en is niemand "crimineel" bezig omdat ze downloaden.
Wou net zeggen, SSL inschakelen en geen hond kan zien wat ik download. Ja hoor Timmetje, ik ben de trouwfilmpjes van Kees en Mien aan het downloaden en die zijn 14 GB groot inderdaad.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:41 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Usenet kan je gewoon encrypted gebruiken hoor.
Ik download allemaal tekstbestanden waarin elke cm2 van de aarde oomschreven staat wat betreft geologie. Supernerd-achtig, maar wel spann0nd!quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wou net zeggen, SSL inschakelen en geen hond kan zien wat ik download. Ja hoor Timmetje, ik ben de trouwfilmpjes van Kees en Mien aan het downloaden en die zijn 14 GB groot inderdaad.
En morgen download ik ze weer, en overmorgen,....quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:49 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wou net zeggen, SSL inschakelen en geen hond kan zien wat ik download. Ja hoor Timmetje, ik ben de trouwfilmpjes van Kees en Mien aan het downloaden en die zijn 14 GB groot inderdaad.
Kun je die delen? Ben wel benieuwd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:50 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Ik download allemaal tekstbestanden waarin elke cm2 van de aarde oomschreven staat wat betreft geologie. Supernerd-achtig, maar wel spann0nd!
Even SSL aanzetten, brb.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kun je die delen? Ben wel benieuwd.
Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:40 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Dergelijke ideeën gaan vrijwel altijd uit van het ontbreken van een overheid en mensen die volledig uit vrije wil constructief samenwerken. Dat wil niet zeggen dat er geen verandering plaats kan vinden.
Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GBquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En morgen download ik ze weer, en overmorgen,....
Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:41 schreef El_Matador het volgende:
Richard, denk je werkelijk bij het grote publiek het op zich sympathieke maar hopeloos naieve Venus Project erdoor te rammen als je mensen die de creativiteit missen als "incapabel" gaat afschilderen?
Xapet heeft dus gelijk.
Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Je zei dat het niet zou kunnen refererend naar wat ik een behoorlijk obstakel noemde. Mensen blijven mensen zei je.
Mijn post daarna was bedoeld om duidelijk te maken dat een obstakel verandering niet in de weg staat (zoals jij zei, lees terug voor mijn part).
Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Nee, morgen download ik de vakantiefilmpjes van Henk en Anita en overmorgen de filmpjes van de diplomauitreiking van hun dochter. Oh ja, die laatste filmpjes duurden lang, die zijn 98 GB
Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Ik zie een toekomst waarin mensen net zoals in de tijd van elkaars dvd kopiëren weer met elkaar gaan praten! Dan ben je een van de happy few die met het vage moeilijke SSL kan omgaan en dan komen mensen weer gezellig langs bij je op zolder met hun externe harde schijf. Dank Timmie!
Het heeft ons anders wel de wereld gegeven.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:
Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providersquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:56 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Het 'vage en moeilijke' SSL is een kwestie van een vinkje aanzetten in NewsLeecher...
Een betere wereld komt er iig niet als je wel van andermans werk wilt genieten, maar er niet voor wenst te betalenquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:26 schreef JaJammerJan het volgende:
[..]
[..]
Impliceren jullie nou dat het systeem dat er in China/Cuba was ingevoerd veel lijkt op wat ik hier net heb verkondigd? Zoiets, of iets wat erbij in de buurt komt, is namelijk nog nooit geprobeerd. Verder kan ook menig mens zich afvragen hoe succesvol kapitalisme op dit moment is en of er geen beter alternatief is.
Euh ja, so?quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Het nuanceverschil tussen een bepaalde maatschappelijke verandering en "de hele wereld moet geld afschaffen" zie je wel een beetje?
Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
En vergeet niet dat je het poortnummer moet wijzigen bij de meeste providers
Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:00 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat is een nog veel ranziger regeling ja.
[..]
Copyrights en patenten zijn door de overheid verschafte monopolies. Dergelijk monopolies zul je in duur moeten beperken omdat er anders veel te veel surplus door de monopolist kan worden verkregen. Persoonlijk vind ik overigens dat copyrights en patenten zelfs volledig afgeschaft moeten worden. Intellectueel werk is iets wat je in beginsel niet tot iemands eigendom moet maken omdat dat de menselijke ontwikkeling beperkt.
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:54 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het Venus Project er doorheen wil rammen? Ik zei een paar posts terug dat het prima basismateriaal is die docus. Meer heb ik er niet over gezegd dus gelieve mij geen woorden in de mond te leggen. Daarbij is dit een forum en dus makkelijk het tegendeel te bewijzen. Bespaar me die moeite en heb het aub alleen over dingen die ik wel heb gezegd.
Enne, incapabel hoeft geen permanente staat te zijn he.
En mensen die dat niet zo'n goed plan vinden "missen creativiteit" en zijn "incapabel".quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:57 schreef RichardDawkins het volgende:
[..]
Euh ja, so?
Kost wat meer moeite, so?
Heya zo'n luxe programma heb ik niet, ik gebruik NZB getweb op mijn NASquote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat poortnummer is standaard 563 en NewsLeecher vraagt er automatisch om om dat te wijzigen. En meer is het ook niet. Een kind kan de was doen.
Een utopia waarin alles word gecontroleerd noem ik geen utopia.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef JeMoeder het volgende:
[..]
Zo'n Venus project werkt alleen als de hele oorlogszuchtige en hebberige planeet meewerkt. Zo'n soort utopia zal er nooit gerealiseerd kunnen worden.
Whatever makes you sleep at night.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Brum_brum het volgende:
Ik piraat trouwens nooit meer spelletjes aangezien Steam het ondertussen zo makkelijk heeft gemaakt dat je bijna alles kan kopen zonder de regen in te moeten, zonder te wachten en zonder gekut met cracks kopiëren en weet ik wat. Ik heb ook een netflix abbo afgesloten en dat werkt perfect! Tot je er achter komt dat die nieuwe serie die je hebt ontdekt op netflix 99% vd tijd niet up to date is en ze in de VS al een seizoen verder zijn. Dan is het weer lekker terug naar de piratenbaaiDe acteurs, schrijvers en filmcrew krijgen er geen cent minder door, alleen de filmbaasjes die zo eindeloos moeilijk doen met regiolocks verliezen geld. Nou boehoe.
Hoe dan ook, het huidige stelsel van copyrights en patenten is een verziekt systeem. Of in ieder geval een symptoom van een verziekt systeem.quote:Op donderdag 9 januari 2014 15:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dan zal er geen investering worden gedaan in ontwikkeling van nieuwe technologie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |